Pitäis puhistaa vanhasta matkaveneestä -85 dieselsäiliö n. 100l. Ainut tapa on mittarianturi reiän kautta imemällä pohja puhtaaksi , on antanut mustia bakteeri möykkyjä putsariin ja käynti häiriöitä...
Mitä pitäisi ottaa huomioon kun aloitan homman, säiliössä on 3/4 dieseliä ja vesillä jo.
Mikä on hyvä tiiviste aine mittari reiän tiivisteen tilaalle?
En halua poistaa kaikkea dieseliä, vain moskat pohjasta. jne...
Polttoaine säiliön puhdistus sisältä
10
1384
Vastaukset
- 27
oletan että kyseessä on s23 koska tiedot sopisivat siihen. itse putsasin ainakin sellaisen seuraavasti.
avasin mittarianturin reijä joka on tankin isoin mahdollinen tarkistusluukku. tässä oli kumitiiviste, joten mitään tököttejä en lisännyt kun pistin kiinni.
-hanki joku roskis kuntoinen 5-10 litran tönikkä.
-esim biltemasta löytyvä parin euron pumppu jota käytetään myös akvaarioissa (2 putkea ja tölkin muotoinen pumppaus palje)
-pumppuun sopivaa letkua ja muoviputkea tai mikävaan ontto harjanvarsi roskiksesta.
eli säiliöön pumpataan vesi/sonta. mutta sitäennen pumpun imupuolelle vähän letkua kiinni. sopivankokoinen menee suoraan pumpun putken päälle ilman sen suurempaa vaivaa. mikäli ostat muoviputkea tai jotain niin osta sopiva jotta menee suoraan myös sisäkkäin putken kanssa. itse löysin onton harjanvarren rannan roskiksesta ja kumiletku sopi sen sisään suoraan. tarvitse jonkinlainen noin 50cm pätkän kuitenkin muutakin kuin letkua, koska taipuisaa letkua ei voi liikutella täsmällisesti pitkin tankin pohjaa. siittä sitten vaan pumppailet säiliöön sontaa/vettä niinkauan kuin tulee.
pahoittelut jos jotain epäselvää. olutta on jo muutama koneessa alla...- yksi ollut
Kuulostaa "kertakäyttövene"-suunnittelulta tuommoinen tankki, jossa ei ole huoltoluukkua.... vaihda tankki tai mieluiten koko veneen kuvatus, niin ei tarvi tuskailla. Varmaan koko vene täynnä samanlaisia kukkasia.
- Huolellinen tankkaaj
mainitsemianne moskia ja vettä???
Minulla on veneessäni n.120 l tankki ja ollut käytössä yli 20 vuotta koskaan ei ole ollut tankissa mitään "moskaa" eikä vettäkään samoin suodattimet 3kpl. peräkkäin on olleet aina puhtaat joka vaihdossa.
Tankin olen tarkastanut 1..2 vuoden välein mutta turhaan ei ole ollut mitään puhdistettavaa ja polttoainetta on kulunut vuosittain 5...10 tankillista joka on kylläkin tankattu aina huolella ilman roskia ja vettä.- 31
älä nyt jaksa tota "mä oon täydellinen" paskaa.
- pegu1234
31 kirjoitti:
älä nyt jaksa tota "mä oon täydellinen" paskaa.
Pumpattava Alipaine öljynvaihtaja toimii?
Läpinäkyvä 8mm putki ja 7l säiliö ja sitten kaataa moskat kannuun... - Diesel man
Dieselin mukana asemien likaisista / vettä sisältävistä / syöpyvistä säiliöistä, vettä kondensoitumalla tankkiin suoraan ilmasta. Materialia irtoaa / liukenee aina myös täyttöletkuista tankin letkuista. Korvausilman mukana tankkiin kulkeutuu ilman epäpuhtauksia esim siitepölyä.
- repe1234
Diesel man kirjoitti:
Dieselin mukana asemien likaisista / vettä sisältävistä / syöpyvistä säiliöistä, vettä kondensoitumalla tankkiin suoraan ilmasta. Materialia irtoaa / liukenee aina myös täyttöletkuista tankin letkuista. Korvausilman mukana tankkiin kulkeutuu ilman epäpuhtauksia esim siitepölyä.
Tere, onko kukaan kokeillut aineita jotka tuhoavat bakteeri möykyt, ja sitten 100diesel ainetta veden poistoon...
Eli kannattaako hommata kalliita aineita tankin puhdistukseen? - 35
repe1234 kirjoitti:
Tere, onko kukaan kokeillut aineita jotka tuhoavat bakteeri möykyt, ja sitten 100diesel ainetta veden poistoon...
Eli kannattaako hommata kalliita aineita tankin puhdistukseen?en jotenkin usko, että mikään litku olisi poistanut noin 5 litraa vettä joka oli vuosiensaatossa kertynyt tankkiin ja mustaa leväsontamönjää jota tuli muutama kauhallinen.
- Tankkimies
Kyllä tässä vaiheessa jos haluat että sinulla on turvallinen vene itsellesi ja perheellesi tai vieraille, otat lusikan kauniiseen käteen ja unohdat kaikki: "En halua poistaa kaikkea dieseliä, vain moskat pohjasta. jne..."
"Mikä on hyvä tiiviste aine mittari reiän tiivisteen tilaalle? " -jutut.
Ainoa oikea tapa on, että teet/teetät tankin kylkeen huoltoluukun, jonka kautta pääset puhdistamaan ihan rätillä tankin ja saat varmistettua tankin kunnon. Jos turvaudut erilaisiin ihmeaineisiin, liuottimiin jne, et voi ikinä olla varma onko tankki puhdas, vai lähteekö jäänyt moska liikkeelle seuraavassa myrskyssä.
Yritä vain löytää uusi tiiviste sen vanhan tilalle. Noissa tiivisteaineissa on se vika, että ne saattavat lähteä välistä liikkeelle aiheuttaen taas niitä tukoksia koneeseen.- sama kuin edellinen
Se diesel pitää tyhjentää pois erilliseen tynnyriin. Saat varmasti pelastettua siitä suurimman osan kun annat epäpuhtauksien laskeutua pohjalle ja pumppaat puhtaan löpön takaisin tankkiin suodattimen läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549