Mistä voisi etsiä yrityksiä jotka etsivät jatkajaa?

Tuunari__

Voisin kiinnostua ja ostaa firman kohtuullisella hinnalla jos näitä jostain edes löytäisi.

37

4353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 44444444444

Millä alalla vaikutat, mitä osaat?

• minulla on!

myyn hinnalla jonka yritysvälittäjät ovat antaneet, itse toki enemmänkin ottaisin. Ongelma on, että jatkajaa on hankala löytää = sisu menee kaulaan monella siinä vaiheessa kun pitäisi oikeasti alkaa yrittämään.

laita yhteystietosi tänne niin laitan sähköpostia.

• AJPOI

Minkä alan yritys sinulla on myynnissä?

• gospodin

Siirryn itse eläkkeelle ja myyn hyvän firman.

• lkjöljjlö

• yrittäjä II polveen

"Hyvää firmaa" ei myydä, vaan sitä pyöritetään vielä eläkkeelläkin.
        Haasteellinen yritys myydään kun yrityksen tärkein voimavara (eli omistaja) jää eläkkeelle.

• ammattilainen,,,
        yrittäjä II polveen kirjoitti:

"Hyvää firmaa" ei myydä, vaan sitä pyöritetään vielä eläkkeelläkin.
        Haasteellinen yritys myydään kun yrityksen tärkein voimavara (eli omistaja) jää eläkkeelle.

kirjoitettu.....noinhan se asia varmasti on. =)

• 2062
        lkjöljjlö kirjoitti:

Onhan näitä netti pullollaan mm. http://yritysporssi.yrittajat.fi/ ja googleen "yritysvälitys" niin löytyy vaikka kuinka.

Ikivanhoja ilmoituksia jotka eivät ole enää ajankohtaisia. Sama pätee liiketiloihin, kukaan ei päivitä sivuja.

• Haaveista totta

Minullakin olisi tähtäimessä yrittäjyys. Uuden yrityksen perustamisessa hankalinta on se aloitus. Pitäisi olla luotuna jo suuri kontaktiverkosto valmiina...... Jatkajana sinulla olisi alussa tukena ja turvana eläkkeelle jäävä yrittäjä jonka tietotaito ei ole paperilla olevaa faktaa vaan yrittäjän rautaiseen ammattitaitoon perustuvaa elämänkokemusta jotai ei voida paperilla luovuttaa eteenpäin. Vaikka yritykset siirtyvätkin sukupolvelta toiselle, on myös niitä jotka eivät halua jatkaa isänsä/äitinsä yrityksen pyörittämistä.
      "Jatkaja" taas haluaa jatkaa eläkkeelle siirtyvä yrittäjän elämäntyötä ja luultavasti motivaatio on silloin kohdallaan.

[email protected]

• kokemusta on

Mikäli olet ostamassa tai myymässä yritystä, lähetä minulle sähköpostia, [email protected]

Teen työkseni yritysten arvonmäärityksiä ja välitän yrityksiä, kaikenkokoisia. Kontaktiverkostostani voi löytyä valmis ostaja, ja tiedän myös hiljaisessa myynnissä olevia yrityksiä, jotka ovat heti valmiita myymään kun sopiva ostaja löytyy.

• asdsfghgfgh

Kaikkihan laittaa noinkin luotettavaan osoitteeseen postia. Olet varmaan suuryrittäjä ja kontaktiverkostasi löytyy UPMstä valtioon.

• Juu_mulla_löytyy

Laitoin viime viikolla yritykseni hiljaiseen myyntiin.
      Kyse ei ole siitä että yritys olisi "kuralla" vaan siitä että terveyden takia en jaksa enään pyörittää sitä.
      Yritykseni myynnissä olen erittäin joustava.
      Voin myydä osan toiminnasta tai kokonaan, myös opastus järjestyy useilla vuosilla jos tarvitsee.

En tosiaankaan usko että täältä palstalta löytyy ostaja, mutta sillä kerroin että kyllä yrityksen / liiketoiminnan osto on ihan järkevä ratkaisu.

• 10plus8

Et sitten viitsinyt tässä edes kertoa minkä alan yritys on kyseessä ja missä päin Suomea yritys toimii... hohhoijaa

• 24244
        10plus8 kirjoitti:

Et sitten viitsinyt tässä edes kertoa minkä alan yritys on kyseessä ja missä päin Suomea yritys toimii... hohhoijaa

Joo, "myynnissä on mutta älä vain kerro kenellekkään"...

• Kuikanpoikanen

Kuka tällä palstalla muka ostaisi tai myisi yritystään ? Pelkkiä tyhjätaskuja.
        Minäkin voisi kyydä yritykseni. 3×käyttökate eli rahassa n. 5M €. Kuka ostais ?

• Anonyymi

Onko kyseessä verkkokauppa? Mikä ala? Saatan olla kiinnostunut.

• Anonyymi

Onko kyseessä verkkokauppa? Jos on, mikä ala?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Hei,
      toimivan yrityksen ostaminen on hyvä tapa hypätä suoraan toimivaan yritykseen. Minä olen ollut useammassa yrityskaupassa mukana ja kymmenissä olen tunnustellut ja arvioinut yrityksen arvoa.

Ongelma aloittavalla yrittäjällä on, että pääomaa ei ole tarpeeksi pyyntihintaan, Toisaalta luopuva yrittäjä haluaa lapsestaan todella hyvän hinnan, yliarvostaa jopa vaihto-omaisuudenkin eli myy varaston voitolla aloittavalle yrittäjälle. Tästä tulee niin suuri kokonaissumma, ettei aloittavilta yrittäjiltä moisia rahoja löydy. Tämmöisiä "lihotettuja porsaita" ostavatkin lähinnä isot, laajentumishaluiset yritykset, ei aloittavat yrittäjät.

Aloittavan yrittäjän kannattaa ostaa vain liiketoiminta, ei koko yhtiötä. Yhtiöön voi olla ladattu kiinteistöjä ja vastuita, jotka ovat riskejä ja hintaa nostavia tekijöitä. Toki voit jäädä vuokralaiseksi nykyiseen kiinteistöön. Kannattavampaa alussa kuin sitoa velkapääomaa seiniin.

• Anonyymi

Tuttuudesta tietysti. Yrittävyys on spesialmatch. Can' t u understand.....

• Anonyymi

Etsin sopivaa verkkokauppaa. Jos olet myymässä, laita tänne yhteystietosi. Huom! Verkkokaupalla pitää olla suomenkielinen nimi.

• Anonyymi

Perusta oma.
        Harvoin valmiista pienyrityksestä kannattaa mitään maksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusta oma.
        Harvoin valmiista pienyrityksestä kannattaa mitään maksaa.

Tuo väitteesi ei oikein pidä paikkaansa.
        Itse olen nyt lopettelemassa omaa yritystäni ja muutama ostajakanditaatti on ollut vuosien varrella.
        1. myyntiyritys oli jo 15v sitten.
        Kaverit päätyivät omaan firmaan, heiltä meni sellaiset 4v että yritys lähti pikkuhiljaa tuottamaan ja seurauksena hintojen polkeminen josta eivät vieläkään ole toipuneet.
        Hinta jota pyysin olisi tullut heille takaisin reilu 2v aikana.

2. myyntiyritys oli tuossa 4v sitten.
        Kaveri päätti perustaa oman yrityksen, sama juttu eli yritys on nyt pikkuhiljaa alkanut pyörimään kun ohjaan hänelle työt mitä en enään tee.
        Hänen yritys ajautui minun yrityksen aliurakoitsijaksi, hänen yrityksen liikevaihdosta reilu 50% tuli minun yrityksen keikoista.
        Kauppahinta olisi tullut takaisin alle 2v tuloksella.

3. myyntiyritys oli n. vuosi sitten.
        Ostajat lähtivät muulle alalle, heillä oli kokemusta yritykseni alasta muttalaskivat että helpommalla pääsevät palkkatöissä.

4 vuodessa yritykseni on tehnyt voittoa reilu 200 000€ oman palkkani (reilu 30 000€/v) lisäksi.

Moni aloitteleva yrittäjä ei todellakaan tajua että menee 3 -5v saada yritys pyörimään kunnolla.
        Itse aloitin -91, pahimpaan lamaan ja yritys lähti tuottamaan kunnolla vasta 90 luvun lopulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo väitteesi ei oikein pidä paikkaansa.
        Itse olen nyt lopettelemassa omaa yritystäni ja muutama ostajakanditaatti on ollut vuosien varrella.
        1. myyntiyritys oli jo 15v sitten.
        Kaverit päätyivät omaan firmaan, heiltä meni sellaiset 4v että yritys lähti pikkuhiljaa tuottamaan ja seurauksena hintojen polkeminen josta eivät vieläkään ole toipuneet.
        Hinta jota pyysin olisi tullut heille takaisin reilu 2v aikana.

2. myyntiyritys oli tuossa 4v sitten.
        Kaveri päätti perustaa oman yrityksen, sama juttu eli yritys on nyt pikkuhiljaa alkanut pyörimään kun ohjaan hänelle työt mitä en enään tee.
        Hänen yritys ajautui minun yrityksen aliurakoitsijaksi, hänen yrityksen liikevaihdosta reilu 50% tuli minun yrityksen keikoista.
        Kauppahinta olisi tullut takaisin alle 2v tuloksella.

3. myyntiyritys oli n. vuosi sitten.
        Ostajat lähtivät muulle alalle, heillä oli kokemusta yritykseni alasta muttalaskivat että helpommalla pääsevät palkkatöissä.

4 vuodessa yritykseni on tehnyt voittoa reilu 200 000€ oman palkkani (reilu 30 000€/v) lisäksi.

Moni aloitteleva yrittäjä ei todellakaan tajua että menee 3 -5v saada yritys pyörimään kunnolla.
        Itse aloitin -91, pahimpaan lamaan ja yritys lähti tuottamaan kunnolla vasta 90 luvun lopulla.

Pienessä 0-2 henkilön yrityksessä kuitenkaan mikään ei takaa, että uusilla yrittäjillä olisi sen helpompaa. Asiakkaiden luottamus pitää ansaita samalla lailla ja hommat hoitaa kunnolla ja verkostoitua.
        Aika monen yrityksen tilaukset tulevat joltain yritykseltä tai yksityiseltä, joten siihen on turha vedota, jos olet omat paskahommasi dumpannut muualle. Ei niillä uusilla yrittäjillä sinun vanhassa yrityksessä olisi välttämättä ollut edes niitä.

• Anonyymi

> 4 vuodessa yritykseni on tehnyt voittoa reilu 200 000€ oman
      > palkkani (reilu 30 000€/v) lisäksi.

Koska tämä on tällainen anonyymi palsta, niin voit hyvin kertoa, että suunnilleen millaista kauppasummaa yrityksestäsi pyysit.

Onko teillä yhtään ulkopuolista työntekijää?
      Jos olet yhden miehen firmana tehnyt tuon vuositasolla hyvåältä kuulostavan 30.000 + 50.000 = 80.000 € nettorahan, niin tulos on aika lailla sidottu sinun henkilöösi. Pyytämäsi kauppasumman maksaneella uudella alkajalla ei juuri ole taetta, että saa samat tuloksen tehtyä.

> Moni aloitteleva yrittäjä ei todellakaan tajua että menee
      > 3 -5v saada yritys pyörimään kunnolla.

Riippuu tosiaan siitä pyytämästäsi kauppasummasta. Moni päätyy laskelmaan, että sen rahan arvosta kannattaa alkaa nollista lähtien, omin nokkinensa.

Suomessa on noita yhden miehen yrityksiä koko ajan myynnissä. Ostajia ei oikein ole, kun se tärkein tekijä eli edellinen (menestynyt) yrittäjä katoaa kaupanteohetkellä pois.-

• Anonyymi

1. kaupan hieronnassa 100 000€ 100% osakkeista.
        2. kaupan hieronnassa 30 000 2/3 osakkeista ja loput todellisella hinnalla muutaman vuoden viiveellä.
        3. ei keretty edes puhua rahasta.
        Loppuaikana oli vain 1 työntekijä, aiemmin useampi.

• Anonyymi

>> 1. kaupan hieronnassa 100 000€ 100% osakkeista.

Ei mikään täysin kohtuuton pyynti ehkä. Mutta vähän riippuu, että tuleeko jonkinlaisia alalle ominaisia työkaluja/koneita tai materiaalivarastoa jo mukana tuolla summalla?

Mikäli myytävä yritys on 100%:sti asiantuntijatyötä myyvä firma. Eli hommaa jota voi hoitaa puhelimella + PC-tietokoneella, niin 100k kertasummana on pikkasen riskaabelin kuuloinen. Silloin keskeisin reaalisesti ostettu asia on ostetun firman Asiakasrekisteri, ja tiedot edellisten vuosien laskutuksesta.

Yksi tuttava myi 2020 IT-alan firmansa niin, että ostaja sai maksaa kauppasummaa 7 vuoden ajan, ostamansa firman tuottorahoilla. Jokin klausuuli oli, että jos maksuja ei tule, firma palautuu joillain ehdoin kokonaan takaisin myyjälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> 1. kaupan hieronnassa 100 000€ 100% osakkeista.

Ei mikään täysin kohtuuton pyynti ehkä. Mutta vähän riippuu, että tuleeko jonkinlaisia alalle ominaisia työkaluja/koneita tai materiaalivarastoa jo mukana tuolla summalla?

Mikäli myytävä yritys on 100%:sti asiantuntijatyötä myyvä firma. Eli hommaa jota voi hoitaa puhelimella PC-tietokoneella, niin 100k kertasummana on pikkasen riskaabelin kuuloinen. Silloin keskeisin reaalisesti ostettu asia on ostetun firman Asiakasrekisteri, ja tiedot edellisten vuosien laskutuksesta.

Yksi tuttava myi 2020 IT-alan firmansa niin, että ostaja sai maksaa kauppasummaa 7 vuoden ajan, ostamansa firman tuottorahoilla. Jokin klausuuli oli, että jos maksuja ei tule, firma palautuu joillain ehdoin kokonaan takaisin myyjälle.

Juu näinhän se on että hinta on aina suhteellista.
        Olen siis tuo jolle vastailit.
        Nuo samat kaverit jotka 1. kaupanhieronnassa lähtivät luomaan omaa uraa retkahtivat tuossa muutama vuosi sitten ostamaan liiketoiminnan eräästä yrityksestä.
        Maksoivat minun mielestä reilu 4 kertaisen hinnan.
        Saivat 6 työntekijää sekä pari vanhaa pakettiautoa sekä sekalaisen kaluston, ei yrityksen nimeä.
        Isoin hyöty oli jo sovitut työmaa jotka tietenkin siirtyivät mutta uusien työmaiden saanti olikin sitten sitkasta ilman vanhaa yrittäjää.
        Työvoimastakin on hävinnyt lähes kaikki.
        Tyhjiön täytti 2 uutta yritystä, eli ostajalle jäi mustapekka käteen.

Eli pitää tajuta mitä ostaa.
        Omassa myyntiajatuksessa oli pointti että itse perustettu yritys jatkaa elämää, tällähetkellä näyttää että yritys kuolee minun mukana.
        Mutta sehän on elämää, kulutan pikkuhiljaa yrityksen arvon nolliin ja otan sitä kautta tuon kauppasumman itselle.

• Anonyymi

Olisi tärkeää mainita myynti-ilmoituksessa ala.

• Anonyymi

> tällähetkellä näyttää että yritys kuolee minun mukana.
      > Mutta sehän on elämää, kulutan pikkuhiljaa yrityksen arvon nolliin ja otan
      > sitä kautta tuon kauppasumman itselle.

Tuo on suurella valtaosalla yhden miehen firmoista niiden kohtalo siellä loppupäässä.

Toiminnan alasajo hissuksiin. Tilillä olevat rahat osinkoina tai palkkoina itselle, sopivalla aikataululla.

• Anonyymi

Ei se omistajan näkökulmasta ole paha ratkaisu.
        Monesti siitä saa saman hyödyn kun myymisessä.
        Työntekijöiden ja tietotaidon katoamisen kannalta se on iso asia.

Asiakkaani ovat harmitelleet että katoaa se viimeinen oikea osaaja.

• Anonyymi

" Asiakkaani ovat harmitelleet että katoaa se viimeinen oikea osaaja. "

Tuommoista asiaa harmittelevat asiakkaat alkaa olla itsekin jos siinä 62...67 vuoden ikähaarukassa. Eli ovat itsekin aika pian pian poistumassa ostajakaartista.
        Jos olisi joku nuorempienkin ihmisten kaipaama palvelu kyseessä, niin olisis tuolla alalla enemmänkin nuoria yrittäjinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuommoista asiaa harmittelevat asiakkaat alkaa olla itsekin jos siinä 62...67 vuoden ikähaarukassa. Eli ovat itsekin aika pian pian poistumassa ostajakaartista.
        Jos olisi joku nuorempienkin ihmisten kaipaama palvelu kyseessä, niin olisis tuolla alalla enemmänkin nuoria yrittäjinä.

No ala on rakennusala ja rakennusalaltakin se kaikkein kovin homma.
        Joten asiakkaina oli todella paljon nuoria rakentajia ja mestareita.
        Nykyään ei vain kukaan halua tehdä raskasta työtä vaikkakin siinä tienaa hyvin.
        Rahaa pitää nykyään saada ilman hikeä, lyhyellä työpäivällä ja tietenkin paljon.
        Tietenkin kun työssä vaaditaan kädentaitoja ja niitä kun ei tahdo enään löytyä juuri keltään.
        Rakennuksilla on jouduttu laskemaan rimaa jatkuvasti alemmaksi jotta uuden tekijät saavat edes jotain tehtyä.
        Siitä syystä jäävät kaipaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noita viimeisiä osaajia on hautausmaat pullollaan ja silti homma jatkuu ja kehittyy.

• Anonyymi

" No ala on rakennusala ja rakennusalaltakin se kaikkein kovin homma."

No on aika harvinainen erikoisala kyseessä. Jos tosiaan olet siltä alalta useamman vuosikymmenen kyennyt yhden miehen orkesterina vetämään 30.000 € + 50.000 € suuruista, netoksi jäävää osuutta.

Sitä ihmettelen, että kukaan palkollisenasi ollut, ja alan työt oppinut duunarisi ei ole halunnut ostaa yritystäsi itselleen. Varmaan se 100k kauppasumma, kertasummana maksettavaksi, se on estellyt nuorempia kiinnostuneita. Jollakin lailla pailkkomalla kauppasummaa pidemmälle ajalle, se ostajakin voisi vaikka löytyä.

• Anonyymi

Työntekijä jäi eläkeputkeen, ikää 62v.
        Aiemmin irtisanotut työntekijät eivät hallinneet edes omaa talouttaan.
        2. myyntiyritys tähtäsi juuri siihen että halvalla 2/3 ja myöhemmin oikealla hinnalla 1/3.
        Mutta turhaapa tässä puida asiaa kun myynti alkaa olla myöhäistä, olen nimittäin jo ajanut firmaa alas sen verran että uudelleen elvytys alkaa olla vaikeaa.

• Anonyymi

Suomen Yrityskaupat ja Yrityspörssi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      110
      1681
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      171
      1628
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1538
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      23
      1318
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      90
      1204
    6. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      146
      973
    7. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      70
      961
    8. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      97
      912
    9. Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr
      Maailman menoa
      187
      825
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      211
      791
    Aihe