parasta aikaa

bella donna

Olen alkanut ihmetellä, miksi viisissäkymmenissä olevat miehet ja naiset näyttävät jo vanhoilta. Itse olen juuri tuon iän saavuttanut ja olen nuorennäköinen ja oloinen. Usein minua luullaan paljon ikäistäni nuoremmaksi. Olen ilmeisesti pitänyt itsestäni parempaa huolta kuin monet muut. En ole lösähtänyt enkä kangistunut kaavoihin. Pukeudun hyvin ja tilanteen vaatimalla tavalla ym. ym.

Ei kannata ruveta "vanhaksi", vaikka viisikymppiä on mittarissa, ei se ole nykypäivänä paljon!

57

690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnet outoja viisikymppisiä. Lähes kaikki ne, joita minä tunnen, ovat nuorekkaita, hyvin pukeutuvia ja
      ikäänsä nuoremman näköisiä.
      Viisikymmentä ei todellakaan ole paljon, vuosia voi olla jäljellä jopa toinen mokoma, jos terveenä saa elää
      ja etenkin elää :)

• Sinä et sitten varmaan kuulu minun tuttavapiiriin.
        Voihan sitä itsestään tuntua, että on ikäistään nuoremman näköinen, kun peiliin katsoo.
        Ja siinä sivussa muita, että oho, ompas tuokin vanhennut. Mutta, mutta, se salaa otettu valokuva, arkisena päivänä(lähikuva naamasta), paljastaa karun totuuden.
        Enkä minä ymmärrä, miksi pitäisi näyttää itseään nuoremman näköiseltä, ketä varten.
        Hyvin minä kelpaan tällaisenakin.Jos en jollekkin kelpaa, niin ei se minua haittaa.

• k-kotton kirjoitti:

Sinä et sitten varmaan kuulu minun tuttavapiiriin.
        Voihan sitä itsestään tuntua, että on ikäistään nuoremman näköinen, kun peiliin katsoo.
        Ja siinä sivussa muita, että oho, ompas tuokin vanhennut. Mutta, mutta, se salaa otettu valokuva, arkisena päivänä(lähikuva naamasta), paljastaa karun totuuden.
        Enkä minä ymmärrä, miksi pitäisi näyttää itseään nuoremman näköiseltä, ketä varten.
        Hyvin minä kelpaan tällaisenakin.Jos en jollekkin kelpaa, niin ei se minua haittaa.

itsestäni mitään puhunutkaan, vaan niistä muista viiskymppisistä, jotka tunnen :)))
        Valokuvat pitäis lailla kieltää, kun viiskymppiä on ylitetty, ainakin mun kuvat joutaa suoraan uuniin.
        Ihan sama mullakin, kyllä mä ittelleni kelpaan, se on muiden ongelma, jos kärsivät, menkööt etsimään kauniimpaa seuraa =)))

• Luotain-56

ovat legendoja kuollessaan.Mä olin sekundaa jo syntyessäni.

• Sol57

Joka hetki elämässä....se voi olla viimeinen kun rakkaasi sä kohtaat ja unohdatkin sen..että, kaikki onkin tässä vain hetken kestäen... Mikä menyttä jo eilen se taakse jää...Älä siksi käännä päätäsi vaan etsi ystävää.......Siksi joka ikävuosi on niin kovin tärkeää ja hetki parasta elämässä on hetki elämää......jonka eläät voit...vielä ympärilläs kauniisti musiikki se soi;))

jonka päässä nyt kaunis melodia...soi;)))

tsau:Friidu

• "piive"

Ei kai... Riippuu se vähän terveydestäkin. Olen aina sanonut että ihminen on sen ikäin kuin itse haluaa olla. Nyt on pitänyt lisätä että jos on terve.
      Kyllä minä ainakin tunsin viiskymppisenä että nyt tässä olen elämäni kunnossa! Ja että kaikki on aivan ihanaa ja ei ollut vanhuudesta tietoakaan, se oli jotenkin kaukainen asia.
      Hyvä jos olet saanut pidettyä itsesi kunnossa. Yritä pysyä terveenä.
      Vaatteet tekevät myös paljon. Ei tarvitse pukeutua mommomaisesti vaikka mummo onkin.

kaikkiaan: elämä on parasta aikaa juuri tässä ja nyt, ijästä riippumatta!

• viivi-amaldiina

siis pien tauko näis hommeleis....

Katsos ku itse ei nää ikäänsä oikein peilistä (ikäsokeus)ja ne monet ei kehtaa suoraan sanoa et olet todella 50 et yhtään alle sen, he ovat kohteliaita sanoessaan näin.

• realismia elämään

elämä kuluttaa .........
      hormooni toiminta muuttuu .........
      yleensä viisikympisenä otetaan viimeinen yritys palata nuoruuteen, kunnes kaikesta yrityksestä huolimatta huomaa, ettei mikään pala entiselleen.
      Ihminen alkaa valmistautua vanhuuden aiheuttamaan hitauteen, joka tulee väistämättä jokaiselle jossakin vaiheessa elämää.
      Viisikymppisenä ihminen voi tehdä jopa tyhmyyksiä, yrittäessään liikaa.
      Terve ihminen on realisti, ei kuvittele itsestään liikoja , tiedostaa olevansa oikeesti viisikymppinen, "kohteiliaisuuksiata " huolimatta.

• Heikunkeikku

Minullekaan ei ole tultu sanomaan, että voihan heevetti, kun oot vanhentunut.

Vanhat koulukaverit tapaavat pitkästä aikaa:

- oh, sinäkö Helena, en ollut tuntea, kun oot niin krupsahtanut
      - ei VOI olla totta, sinäkö Tuulikki, ohHHHhhoh (päästä jalkoihin katsomista), miten voit olla TUON näköinen?
      -Olen minä yrittänyt itseäni hoitaa
      -Eipä uskoisi, ryppyynen ku mikä

:)

• Sol57

:)))joo...ei kyllä minullekaan....mutta, tosi ihanalta kuullosti kun kerran tapasin ensimmäisen todella nuoruuteni rakkauden...siis vuosikymmenien jälkeen emme olleet kohdaneet.....Hän kun sanoi kauniisti minulle silloin tämä mies: Tiedätkö Friidu kaikkien maailman kasvoista ja naisista erotan sinut aina ihmisten väkijoukosta...se oli minusta hyvin kauniisti ja kohteliaasti sanottu...tottakait olen muuttunut...mutta, en hänen silmässään varmasti eikä hän minun...siis tarkoitan että, joskus näemme kuitenkin muutakin kuin sen fyysisen puolen konkreettisesti....;)) vähän huono ilmaisemaan mitä tarkoitan....

• Heikunkeikku
        Sol57 kirjoitti:

:)))joo...ei kyllä minullekaan....mutta, tosi ihanalta kuullosti kun kerran tapasin ensimmäisen todella nuoruuteni rakkauden...siis vuosikymmenien jälkeen emme olleet kohdaneet.....Hän kun sanoi kauniisti minulle silloin tämä mies: Tiedätkö Friidu kaikkien maailman kasvoista ja naisista erotan sinut aina ihmisten väkijoukosta...se oli minusta hyvin kauniisti ja kohteliaasti sanottu...tottakait olen muuttunut...mutta, en hänen silmässään varmasti eikä hän minun...siis tarkoitan että, joskus näemme kuitenkin muutakin kuin sen fyysisen puolen konkreettisesti....;)) vähän huono ilmaisemaan mitä tarkoitan....

Ei, ei ollenkaan huonosti ilmaistu. Mielestäni Tosi hienosti kerrottu.
        Näen silloin tällöin erään miehen, johon olin ihastunut ja kävimme yhdessä tanssipaikoilla ja mukamas seurustelimme, sillä nuoruuden innolla, mikä 15v (minä) ja 18v (hän) voi kuvitella.
        Toki hän on vanhentunut, mutta hymyilyttää, kun silti hänen olemuksensa, kävelytyylinsä, ryhtinsä, hieman totinen ilme, mutta pienoinen hymynvire suupielessä, muistuttaa siitä samaisesta nuoresta miehestä, jonka kanssa silloin muinoin olin. Joo, kirjoitit, että ..."tottakait olen muuttunut...mutta en hänen silmissään...."
        Minäkin kattelen tätä miestä jotenkin "erilaisin" silmin.

• marjaana ,,

kun näin entisen koulukaveri, en tuntenut, kysyin kohteliaasti, " kenet on kunnia tuntea", aika tekee tehtävänsä.

• simalasillinen

katsella omanikäisteni kuvia. Näyttävät ihan mun isältä ja äidiltä, ja minä vain pysyn ikinuorena. :)

• Sol57
        Heikunkeikku kirjoitti:

Ei, ei ollenkaan huonosti ilmaistu. Mielestäni Tosi hienosti kerrottu.
        Näen silloin tällöin erään miehen, johon olin ihastunut ja kävimme yhdessä tanssipaikoilla ja mukamas seurustelimme, sillä nuoruuden innolla, mikä 15v (minä) ja 18v (hän) voi kuvitella.
        Toki hän on vanhentunut, mutta hymyilyttää, kun silti hänen olemuksensa, kävelytyylinsä, ryhtinsä, hieman totinen ilme, mutta pienoinen hymynvire suupielessä, muistuttaa siitä samaisesta nuoresta miehestä, jonka kanssa silloin muinoin olin. Joo, kirjoitit, että ..."tottakait olen muuttunut...mutta en hänen silmissään...."
        Minäkin kattelen tätä miestä jotenkin "erilaisin" silmin.

:)))minäkin kuulen tästä miehestä aina väliin muutoin...tosin kun on asiantuntija esiintyy myös toisinaan alansa asiantuntijana tai häntä haastellaan radiossa tai tv-ssä...nooh...se hänen äänensä jokin siinä olemuksessa ei muutu...niin tuttua jotain siinä kuitenkin;)) mikä vaan ei muutu vuosien saatossa...ehkä hän näki minussa tuon samanpiirteen jotain tuttua;))...Omissa sisaressani tämän vanhenhemisen erotan selvemmin hekö vain hiukan minua vanhempia...tulee ajatelleeksi...että, noin se vaa siskotkin vanhenee ja ikääntyy vuosien saatossa....hekin tietysti samoin ajattelevat minusta...että, joko sillä pikku-siskollakin harmaita hiuksissaan....mutta, emme tätä toisillemme sano....jos, joku itse ottaa sen aiheeksi...asia on eri...mutta, toistemme ulkonäkö emme arvio tai aikaa..koska se nyt vaan menee niin...Monesti saattavat itseäni vanhemmat sukulaiset kyllä sitten sanoa...kun näkevät harvemmin että, sinä olet ihan ikuin äitisi saman näköinen...tai sinä olet aivan kuin Taimi- sieltä jostain isäni suvusta;))) jota en edes tuntenut lapsena...(tarkoittaen tällä nimenomaan tätä ulkonäköäni nyt tässä iässä....)

• viivatiina

kun nään vanhan koulukaverin sanon hänelle hyvin uskottavasti että etpäs oo muuttunu yhtään ja oot niin nuorekkaana säilyny jokainenhan on tietysti omasta mielestään just niin nuorekas nuorennäköinen hyvin hoidettu hyvin pukeutunut kaikkiahan meitä luullaan nuoremmiksi mitä ollaan ainakaan meilläpäin ei kasva ennenaikaan vanhentuneita viiskymppisiä vitsihän tää sun kirjoitus oli mutta ei kannata kuvitella olevansa joku erikoisuus maailma on muuttunut =)))))

• a. ikäiseni näköinen
        b.ikäistäni vanhemman näköinen
        c. ikäistäni nuoremman näköinen

Ja vastaat rehellisesti, muuten en usko ;))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

a. ikäiseni näköinen
        b.ikäistäni vanhemman näköinen
        c. ikäistäni nuoremman näköinen

Ja vastaat rehellisesti, muuten en usko ;))

ikäisesi näköinen olemukseltasi nuoremman oloinen et vähimmässäkään määrin mummo tai mammamainen ja tämä on totta.

• viivatiina kirjoitti:

ikäisesi näköinen olemukseltasi nuoremman oloinen et vähimmässäkään määrin mummo tai mammamainen ja tämä on totta.

tuota minä odotinkin, saat toistekin kaalilaatikkoa ;))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

tuota minä odotinkin, saat toistekin kaalilaatikkoa ;))

tälläkään kertaa ja nyt rupes tekeen mieli kaalilaatikkoa =)))

• Cloetta..

Emmehän me vanhoja ole. Ihmettelen, missä olet nähnyt vanhannäköisiä viiskymppisiä. Minä en näe heitä missään vaikka olen heidän seurassaan sekä työ- että vapaa-aikanani erittäin paljon. Minusta vanhannäköinen 5-kymppinen on enemmän poikkeus ja nuorenoloiset ja kivannäköiset 5-kymppiset taas enemmänkin sääntö. Tiedän monia upeita ja kauniita tämän ikäisiä naisia, itsekin luen kuuluvani tuohon joukkoon. Samoin meidän ikäluokan miehet ovat usein charmikkaita ja fiksuja.

Kauneus on katsojan silmissä, ehkä katsot väärällä asenteella ikäisiäsi tai sitten näet itsesi toisin kuin muut.

• Kuka on nuorekas kenenkin mielestä se onkin vaikea kysymys. Monet, jotka arvioivat itsensä nuorekkaaksi, eivät ole sellaisia minun mielestäni. Joku toinen taas on sitämieltä, että hän on todella nuorekas ja tyylikäs. Makunsa kullakin.

• bella donna

Suurin osa kommenteista on kateutta. Minä tiedän olevani nuorennäköinen. Se on sanottu minulle monta kertaa ja näenhän sen peilistäkin. Mikä siinä on pahaa? Toiset pysyvät pitkään nuorina, toiset rupsahtavat jo aikaisin. Minulla on hyvä iho, jota olen hoitanut aina. Ei siis ryppyjä. Seuraan muutenkin aikaani enkä ole elämälle katkera. Minulle on jopa sanottu, että näytän kolmekymppiseltä!

• bella donna kirjoitti:

Suurin osa kommenteista on kateutta. Minä tiedän olevani nuorennäköinen. Se on sanottu minulle monta kertaa ja näenhän sen peilistäkin. Mikä siinä on pahaa? Toiset pysyvät pitkään nuorina, toiset rupsahtavat jo aikaisin. Minulla on hyvä iho, jota olen hoitanut aina. Ei siis ryppyjä. Seuraan muutenkin aikaani enkä ole elämälle katkera. Minulle on jopa sanottu, että näytän kolmekymppiseltä!

Että voidaan antaa arvio!

• hyvää ikääntymistä
        bella donna kirjoitti:

olla asiaa sinulle.
        En minäkään nähnyt ryppyjäni, niitä kahta kunnes otin suurentavan peilin ja huuups niitä olikin yhteensä neljä, ne kaksi oli niin pieniä tavan peilistä nähtynä.

• miljoona kirjoitti:

Että voidaan antaa arvio!

täällä löytyy asiantuntemusta siihen hommaan.
        Minut on jo arvioitu ihan ikäiseni näköiseksi, mun ei tartte enää kysellä, eikä kuvaa näyttää :))

• bella donna kirjoitti:

onkohan tää nyt provo, vai onks joku 50-vee tosiaankin noin kakaramainen??????

• Sol57
        bella donna kirjoitti:

;)))mutta sehän on pelkästään hieno asia? Itse en kyllä enää näytä samalta kuin 30-vuotiaana vaan sanoisin että jopa paremmalta ja jotenkin ikäiseltäni kypsemmältäkin...siis kasvoista ainakin...ovat nuo iän saatossa toki vähän pyöristyneet;)) ja tullut kasvoin myös omaa persoonallista ilmettä hyvä iho kun minullakin...eikä nuo rypyt haittaa ollenkaan......Kulmakarvat vain eivät enää tuuheat...täytyy käyttää kulmakynää...;)) Nooh...kroppa sitten siis ihan ööhöh..vähän vaa;))) mutta, lohduttanut sillä että, pysyn paremmin tuuleessa ja tiuskussa niih...pystyssä...sekin on jotain...;))) ja mieskin arvoi vielä että, sulla ihan hyvät nää..ja taputtaa pepulle...että, mikäs hätä tässä;)) vielä...tai koskaan? Tyytyväinen kun olen itseeni minäkin...;)))

• 9+7
        minttupuu kirjoitti:

onkohan tää nyt provo, vai onks joku 50-vee tosiaankin noin kakaramainen??????

varmasti on provo, ja te meette kaikki mukaan jonkun kakaran piikittelyyn.

• Cloetta..
        bella donna kirjoitti:

Kateuteen on aina mukava vedota mutta miksi ihmeessä me olisimme sinulle kateellisia? Ei siinä ole mitään pahaa, että näyttää nuoremmalta, niin kuin suurin osa meistä 5-kymppisistä. Enemmänkin tässä iässä arvostaa ja ehkä jopa kadehtii sitä henkistä viisautta ja tasapainoa, mitä monella meidän ikäisillämme on.

Mutta jokaisella meillä on omat arvostuksensa. Yhä edelleen väitän, että kauneus ja nuoruuden näkeminen on aina katsojan silmissä. En itse ihaile nuoruutta vaan enemmänkin kypsyyttä ja aikuisen naisen tyylikkyyttä.

• eräs naislukija
        bella donna kirjoitti:

Ole onnellinen, että elämä on kohdellut ulkonäköäsi hellästi ja että olet uhrannut aikaa sen hoitamiseen.
        Tosiasia kuitenkin on, että viisikymppinen on viisikymppinen, eletty elämä näkyy jo jossain määrin.
        Ei se, että pukeutuu teinivaatteisiin ja hehkuttaa ympäristölleen, kuinka nuorekas/nuorennäköinen olet,
        tee sinusta yhtään nuorempaa. Itse olen sinut itseni, ulkonäköni ja elämän kanssa. Silloin elämä on
        balanssissa. Ja mitä vikaa mummoudessa/mummojen ulkonäössä on ?
        Mummothan ovat aivan ihania, pumpulinpehmeitä, elämän hiomia timantteja.
        Kuinka ihanaa on katsellä iäkästä henkilöä, jonka kirkkaat silmät loistavat ryppyjen lomasta.
        Niissä on kauneutta ja syvää elämänviisautta ! Katsohan joskus tarkempaa, ja jos et näe tätä kauneutta,
        käynti optikolla auttaa, kenties !

Toivon, jotta et ylpeile nuorekkuudellasi ja kauneudellasi, se nimittäin voi olla katoavaa, hyvinkin äkkiä !
        Voit joutua onnettomuuteen, joka vie upean ulkonäkösi, tai voit sairastua johonkin sairauteen ja tietyt
        lääkkeet aiheuttavat muutoksia, En halua peloitella, nämä ovat elämän realiteetteja ja silloin, kun sisäinen
        kauneutesi näkyy toisten kunnioittamisena ja hyväksymisenä sellaisina kuin ovat, olet vieläkin kauniimpi.

Onnellisia ja antoisia päiviä kaikille nuorekkaille ja vähemmän nuorekkaille, rupsahtaneille ja ryppyisille,
        lihaville ja laihoille . Olette kaikki ihmisinä arvokkaita ! :)

• viivatiina
        bella donna kirjoitti:

kyllä ne vuodet naamasta näkyy vaikka on kuinka siloinen jokainen nykynainen hoitaa ihoaan et sää oo mikään poikkeus niin se on helena lindgrenkin kun vahanukke muttei kyllä näytä muuta kun ikäiseltään reilu viiskymppiseltä vaikka kuinka siellä kiukuttelet niin ei nykynaiset rupsahda ja miehetkin on ruvennu hoitaan ihoaan ihan toisella lailla kun ennen,

• tippanb

ihmetellä missä liikut ja millaisia ihmisiä tunnet! Tunnen jopa nuorekkaita 60-70 vuotiaita. Itse olen käynyt aktiivisesti kuntosalilla ja harrastanut kaikenlaista kuten ystävänikin. En koe itseäni mitenkään nuoremman tai vanhemman näköiseksi kuin muut ikätoverini. (Minuahan nyt on aina luultu nuoremmaksi ja jouduin jopa kolmekymppisenä näyttämään ravintolassa paperit. Mutta se kai johtuu geeneistä.) Ja eiköhän suurin osa 50-vuotiaista osaa pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla. Itse pukeudun oman mieltymykseni mukaan klassisen hillitysti, mutta jollekkin toiselle saattaa sopia vähän räväkämpi tyyli. Siinä kuitenkin olet oikeassa ettei 50 ole paljon :)

• Haikee aamu

juontaja Leena Pakkanen juonsi viimeisen juntonsa jäi siis eläkkeelle.
      -48 syntynyt Leena on tosi nuorekas ja ei ole ryppyjä, ei.
      Häneltä vois ottaa ihan noi 10v pois iästään. Leenalle kovasti onnea tulevaan.

• Meriläinen

Minä taas ihmettelen sitä että miksi tälläisiä asioita jatkuvasti ja koko ajan puidaan täällä.
      Minusta jos ihminen on tyytyväinen itseensä ja olemukseensa hänen ei tarvitse pohtia muiden oloa ja eloa.
      Jokainen elää laillaan, ja jokaiselle joku on kai rakkain ja jokainen jollekin.
      Eläkää ihmiset ja nauttikaa elämästä sellaisina kun olette.
      Ja jos on itsellä tarve tehdä jotakin niin tehkää mutta älkää muiden käskystä, siitä ei tule hyvä olo.

• k/k

Mäkin livahran raktorin hyttiin kuin paimenpoika puuhun mut mikä mittari se sitten on.
        Aina pitäs katella onks se tukka hyvin ,ei kiinosta muitten mielipiteet ellei nättejä naisia oteta lukuun.
        Vaatteetkin on sellasia et parasta ennen leima on umpeutunut,puhtaita kumminkin.
        Sellanen ihminen joka on sinut ittensä kanssa kelpaa aina porukoihin ,sellasest ihmisest heijastuu varmuus joka noist toisista itteään peilaavista puuttuu.
        Kovasti rakas olen ainakin kissan mielest

• Niin, ja se, se vasta kummallista on, kun nämä ikäistään nuoremmat (tässä ketjussa), ja muita viisaammat (sellainen näytti tuolla toisessa ketjussa olevan), tohdi omalla nikillään kirjoittaa.
        Eikai siinä luulis mitään häpeämistä olevan, jos on muita kauniimpi ja viisaampi.

• Kerro kerro kuvastin
        k/k kirjoitti:

Mäkin livahran raktorin hyttiin kuin paimenpoika puuhun mut mikä mittari se sitten on.
        Aina pitäs katella onks se tukka hyvin ,ei kiinosta muitten mielipiteet ellei nättejä naisia oteta lukuun.
        Vaatteetkin on sellasia et parasta ennen leima on umpeutunut,puhtaita kumminkin.
        Sellanen ihminen joka on sinut ittensä kanssa kelpaa aina porukoihin ,sellasest ihmisest heijastuu varmuus joka noist toisista itteään peilaavista puuttuu.

Kypsän (hedelmän lailla ;)) ihmisen ruumiin- ja mielenkello käy samaa tahtia.

Mitä nuorempana sen oivaltaa, sitä mukavampi elämä.

• Meriläinen
        k/k kirjoitti:

Mulla oli joskus kaks kissaa ja kyllä sitä rakkautta piisas vaikka muille jakaa suorastaan kilpailivat kumpi sai rakastaa enemmän :))
        Ja luulen että niin sinä kun minäkin olemme rakkaita myös omillemme, koko maailmallehan ei tarviikaan.

• Meriläinen
        k-kotton kirjoitti:

Niin, ja se, se vasta kummallista on, kun nämä ikäistään nuoremmat (tässä ketjussa), ja muita viisaammat (sellainen näytti tuolla toisessa ketjussa olevan), tohdi omalla nikillään kirjoittaa.
        Eikai siinä luulis mitään häpeämistä olevan, jos on muita kauniimpi ja viisaampi.

Olen huomannut oikeasssakin elämässä että mitä enemmän ihminen itseään kehuu sitä epävarmempi on kelpaavuudestaan muille.
        Huomionhakua se usein on.
        Kun ei tarpeeksi saa muka muiden kehuja pitää se tehdä itse, säälittäväähän tuollainen oikeasti on.
        Provojahan nää jutut usein täällä on, jos ei haukuta muita ikäisiään niin käänteisesti kehutaan itseä.

• Rely...30
        k-kotton kirjoitti:

Niin, ja se, se vasta kummallista on, kun nämä ikäistään nuoremmat (tässä ketjussa), ja muita viisaammat (sellainen näytti tuolla toisessa ketjussa olevan), tohdi omalla nikillään kirjoittaa.

on juuri se juttu - täällähän asiat ja näkokulmat "keskustelevat" eivät henkilöllisyydet. Minä taas en voi ymmärtää, miksi tälläisiin höpötyspalstoihin pitäisi omalla nimellään, tai edes kirjautumisnimimerkillä, kirjoittaa.

• Meriläinen
        Rely...30 kirjoitti:

on juuri se juttu - täällähän asiat ja näkokulmat "keskustelevat" eivät henkilöllisyydet. Minä taas en voi ymmärtää, miksi tälläisiin höpötyspalstoihin pitäisi omalla nimellään, tai edes kirjautumisnimimerkillä, kirjoittaa.

Kyllä minä keskustelen täällä ihan itsenäni, minun näppäimistöltä ja minun päästäni tulevat ajatukset tänne.
        Miten voi olla asioita ja näkökulmia jos ei ole henkilöitä?
        Kirjautuminen on minusta hyvä, ihmiset tietää että olen minä ja jotka tuntee nimimerkkini voivat sen mukaan vastata, tietävät senkin mitä ovat eilen minulle kirjoittaneet, säästytään ainakin vähän toistoilta.
        Sama jos käyttää puskasta aina samaa nimimerkkiä niin tiedän mitä ole hänen kanssaan aikaisemmin puhunut.

• .
        Rely...30 kirjoitti:

että eräille on tärkeämpää se, "kuka" kirjoittaa, kuin se, mitä kirjoittaa. Toki asiaan vaikuttaa moni muukin irrationaalinen asia.

• näinpätälleen

kovin monesta asiasta paremmuutta muihin verraten, hyrisisin hiljaa onnesta, en ainakaan muita moittisi. Miksi sen tekisin, osassani onnellinen?
      Näinkään minulla ei ole haluja moittia tai opettaa muita, aikusia ihmisiä.
      Kauneuttakin on monenlaista, mikä ketäkin miellyttää.

• Halo0!

Olet myös älyltäsi paljon ikäistäsi nuorempi.

• viivatiina

sen kolmenkympin voi vielä hyvinkin puolittaa aloittajan kohdalla.

• :))
        viivatiina kirjoitti:

sen kolmenkympin voi vielä hyvinkin puolittaa aloittajan kohdalla.

puhuu, näin wapun alla. Älä suutu. :))

• viivatiina
        :)) kirjoitti:

puhuu, näin wapun alla. Älä suutu. :))

itse asiassa mulla tuli ittelläkin ne mieleen kun kirjotin ton munkin =)) lähempänä vappua tulee varmaan tippaleipä ;))

• bella donna
        viivatiina kirjoitti:

itse asiassa mulla tuli ittelläkin ne mieleen kun kirjotin ton munkin =)) lähempänä vappua tulee varmaan tippaleipä ;))

Kiitos vain kommenteista. Sitten kun ei muuta keksitä, vedetään se iänikuinen "henkinen kypsyys" esiin. Eikö samassa ihmisessä voi olla niin ulkonäköä kuin kypsyyttäkin? Miksi yritätte kiistää, ettei ole olemassa huomattavasti ikäisiään nuoremman näköisiä? Mitä pahaa siinä on? Ei kai se ole keneltäkään pois, jos olen tyytyväinen itseeni?

• eräs naislukija
        bella donna kirjoitti:

Kiitos vain kommenteista. Sitten kun ei muuta keksitä, vedetään se iänikuinen "henkinen kypsyys" esiin. Eikö samassa ihmisessä voi olla niin ulkonäköä kuin kypsyyttäkin? Miksi yritätte kiistää, ettei ole olemassa huomattavasti ikäisiään nuoremman näköisiä? Mitä pahaa siinä on? Ei kai se ole keneltäkään pois, jos olen tyytyväinen itseeni?

tyytyväinen itseesi ja tottakai samassa ihmisessä voi olla hyvä ulkonäkö ja kypsyyttäkin.
        Kenties aloituksesi oli hiukan muita alentava ja arvosteleva, tällaisessa sitten näkyy se " henkinen kypsyys ".
        Ei siinä ole mitään pahaa, jos on ikäistään nuoremman näköinen ja ole sinä vain tyytyväinen itseesi !
        Kai me muutkin, jotka emme ole niin upeita ja nuorekkaita, saamme olla tyytyväisiä itseemme, eikö ?

" Niin ne ajat muuttuvat.
        Ennen nuoret näyttivät vanhemmilta, mutta nyt vanhemmat näyttävät nuoremmilta ".

Lainaus : ZSA-ZSA GABOR

• viivatiina
        bella donna kirjoitti:

tyytyväisiä itseemme ja nuorekkaita mutta jos joku sulle sanoo että oletpas sää kolmekymppisen näköinen niin kannattaa mennä peilin eteen suihkupuhtaana ja hiukset märkinä ja myöntää vaan itselleen että on jo viisikymppinen kampauksella meikillä ja pukeutumisella voi hämätä toisia mutta minkä takia pitää hämätä itseään onko jääny nuoruus elämättä mummu mikä mummu onko sulla menossa joku viidenkympin kriisi eikä kyllä voi mitään että se itsensä kehuminen jotenkin tuo esiin sen hekisen kypsyyden sorry

• bella donna
        viivatiina kirjoitti:

tyytyväisiä itseemme ja nuorekkaita mutta jos joku sulle sanoo että oletpas sää kolmekymppisen näköinen niin kannattaa mennä peilin eteen suihkupuhtaana ja hiukset märkinä ja myöntää vaan itselleen että on jo viisikymppinen kampauksella meikillä ja pukeutumisella voi hämätä toisia mutta minkä takia pitää hämätä itseään onko jääny nuoruus elämättä mummu mikä mummu onko sulla menossa joku viidenkympin kriisi eikä kyllä voi mitään että se itsensä kehuminen jotenkin tuo esiin sen hekisen kypsyyden sorry

Teiltä muilta sitä "henkistä kypsyyttä" tuntuu löytyvän! Sanoisin moisia kirjoituksia passiivis-aggressiivisiksi (jos ymmärrätte, mitä sana tarkoittaa). Ihan sama minulle, mitä tai miten ajattelette. Minun "henkinen kypsyyteni" ei ole tehnyt minusta katkeraa.

• Sol57
        bella donna kirjoitti:

Teiltä muilta sitä "henkistä kypsyyttä" tuntuu löytyvän! Sanoisin moisia kirjoituksia passiivis-aggressiivisiksi (jos ymmärrätte, mitä sana tarkoittaa). Ihan sama minulle, mitä tai miten ajattelette. Minun "henkinen kypsyyteni" ei ole tehnyt minusta katkeraa.

;))älä nyt meitä kaikkia täällä leimaa katkeriksi...Ymmärrän kyllä minäkin mitä tarkoitat...Itse kun myös kovin esteettisistä kauniista asoista nautin...Minusta ainakin on ilo myös katsella ihmisiä jotka, hyvin ovat ikäisiksiin säilyneet ja jaksaneet pitää MYÖS siitä ulkonäöstään huolta..Älä nyt välitä vaikka täällä jotkut kokeevat pinnallisenakin...Itse kun myös naisena tykkään joka päivä itseäni jonkin verran laittaa ja en nyt ylipukeudu mutta mielisiin vaatteisiin jotka minulle sopivat siis mielestäni;))...ja usein paplarit päässä kuljen...aamuisin..koska tykkään myöskin hiuksia laittaa..teekö se sitten minusta pinnallisen ihmisen??? -- Itse ajattelen näin..että, kun ihminen välittää siitä ulkonäöstään hän välittää myös muista ja silloin kun jaksaa välittää itsestään on psyykkisesti myös jaksava ja terve...Ihminen jos, on kovin masentunut hän ei piittaa myöskään vaatteistaan eikä ulkonäöstään eikä jaksa huolehtia itsestään..koska tämäkin puoli on totta.

Sitten toinen seikka on tämä kulttuurinen perintömme...missä olemme ja minkälaisessa ympäristössä itse kasvaneet siihen aikuisuuteen...tämäkin vaikuttaa omiin asenteisiiimme....Eli ei yhtä oikeaa tulkintaa tai tapaa...Täällä Stadissa kun ikäni naisena olen ollut on ollut selvää sitten tuo ulkonäköasiat myöskin...jo yksin työnantaja on sitä omassa ammatissani aina vaatinut ja myöskin edellyttänyt asiakaspalvelutehtävissä toimistosihteerinä kun pääosin minäkin naisena työskennellyt......siihen on joutunut nuorena myös satsaamaan...Jos, nyt olisin ollut jossain muussa ammattissa vaikka...niin eritavoin....Tätä seikkaa tässä keskustelussa ei koskaan tule esiin unohdetaan tämä puoli helposti.....Sairaaloissa myöskin täällä olen työskennellyt...no. siellä sitten toisenlaiset koodit myös tämän pukeutumisen ja meikkaamisen suhteen...siellä ei käytetä meikkejä...ja ripsiväriäkin niin vain huomaamattomasti...eli kyse on myös näistä seikoista...mitä ympäristömme meiltä odottaa...eli tilanteen mukaan...

Hienoa että, olet jaksanut huolehtia ulkonäöstäsi...minusta kuulostaa upealta...

Tsemppiä sinulle edelleen...toivoen ja sitä terveyttä myös...

Joka itse kohta lähtee jälleen simmaillee snadin breikin jälkeen.....;)) helposti kun näistä luistaisin mukavuuden halun tähden...nyt kuintenkin on jälleen tsempattava....

• viivatiina
        bella donna kirjoitti:

sana etten kyllä ehkä välittäkkään tietää mitä se tarkoittaa kirjoitin vaan mitä ajattelen ja olen edelleen sitä mieltä että kyllä se ikä näkyy mutta voithan sää tietysti pitää kuvitelmasi ja se tuntuu olevan sulle melkeimpä elämää suurempi asia mulle muut arvot tässä elämässä on tärkeempiä tietysti haluan pitää itsestäni huolta ja haluan olla huoliteltu riippuen tilanteesta aloituksesi on tietysti provo en vieläkään usko että kukaan viiskymppinen voi kirjoittaa tollei mutta huvinsa kullakin mun huvi on vastata sun hassuihin kirjoituksiis =))))

• hairioilmoitus
        bella donna kirjoitti:

Jonkin aikaa mietin oliko kirjoittaja minulle tuntematon henkilö. No ei ollut.

Jotta ei tulisi mitään syytettä päälle niin sanoin vain että kirjoittajan tyyli muistuttaa paljon "Firefox58" alias Jassumarketan tyyliä :)))

En sano että kyseessä on sama katkeroitunut, miehiin, elämään jopa lapsiinsa katkeroitunut, henkilö. Sanoin vain että kirjoitustyyli on sama. "Katkeroitunut" sanaa käytin tahallisesti, kirjakieltä vasten, kaksi kertaa nopeasti peräkkäin.

"Minun henkinen kypsyyteni ei ole tehnyt minusta katkeraa"....Multa loppuu sanat ihan oikeasti :/

• Putkivalo

ajeltiin 11v tyttären kanssa meidän pikkuisella autolla, joka kieltämättä näyttää vähän nuoriso-autolta. Jäimme liikennevaloihin, ja viereen kaahasi pikku-peugeot täynnä maitopartaisia miehenalkuja. Ne istui rennosti, kaikkien päät heilui muusiikin tahdissa ja katselivat meillepäin hymyillen silleen merkitsevästi. Nostin aurinkolasit otsaan, käännyin heille päin ja laukaisin sädehtivän hymyn. Poitsut vaipui noloina metrin verran penkkeihinsä ;D Tytärkin rämähti nauruun :))) Niin että kun on tarpeeksi isot arskat ja likaiset klasit, meikäkin näyttää nuorelta.

Mutta miksei vanheneminen voisi olla kaunista? Ja mistä tulee tuo nuoruuden ihannointi? Eikö pitäisi olla iloinen jokaisesta rypystä, se merkitsee naurua ja surua, elettyä elämää ja ennen kaikkea kasvua. Ihminen joka on ulkoisesti kaunis, saattaa muuttua pelkäksi kiiltokuvaksi tutustumisen jälkeen. Yhdentekeväksi. Ihminen joka on sisältä kaunis ja täynnä elämää, kaunistuu vaan kun opit tuntemaan. Ja ihminen joka on sinut itsensä kanssa, hänellä vasta karismaa on.

Se on tietty hienoa että pidät itsestäsi huolta, ja myönnän että olisi kivaa nähdä arvostusta jonkun katseista silloin tällöin :))) mutta minkäs teet... Paljon tuo vanheneminen on myös geeneistä kiinni, yksi ystävä on taatusti 10 vuotta nuoremman näköinen kuin on oikeesti, vaikka ei erikoisemmin tee asialle mitään. Mutta hän ei koskaan kehuskele itseään, hänellä ei ole siihen tarvetta.

• oman ikäinen

yhtään vanhaa viiskymppistä. Nykyään on hyvin vaikea päätellä yhmisten ikää 40-60 välillä.
      Jokainenhan meistä ihmettelee kuinka vanhat luokkakaverit näyttävät itseämme vanhemmilta, no niin nekin ajattelee meistä, sillä kukaan emme todellakaan näytä samoilta kuin kouluaikoinamme.
      Ihminen saa mielestäni näyttää sen ikäiseltä kuin on ja tuntee olevansa, ei siihen auta muiden päivittelyt ja voi voit. Sen laitan täysin turhan kohteliaisuuden piikkiin jos muut sanovat, että näytän nuoremmalta kuin olen.

Ymmärrän kyllä että kirjoituksesi oli provo, mutta valitettavasti on ihmisiä jotka OIKEASTI ajattelevat provosi lailla.

• Judge evk

Ja kuulosikin taitaa tarvita huoltoa. Mutta siinä olet oikeassa, jotta hyvin kannattaa aina pukeutua. Viime talvenakin pässin pökkimät olivat varmaankin tarpeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      9
      1812
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1176
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1175
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      973
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      225
      911
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      884
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      756
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      753
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      699
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      653
    Aihe