Hei!
Nyt jo kolmatta päivää tulee sellaista niukkaa tummanruskeaa vuotoa, maha ei ole kipeä eivätkä raskausoireet ole hävinneet. Olen rv 7 3, ekaan neuvolaan on aikaa lähes kaksi viikkoa.
Kuulin että jos on kuivat limakalvot, niin on normaalia että tulee ruskeaa vuotoa etenkin seksin jälkeen. En tiedä limakalvoistani mitään, mutta seksiä olen harrastanut mieheni kanssa joka päivä, kuitenkin huolestuttaa että vauvalla on jokin huonosti.
Onko tämä keskenmeno?
Niukkaa ruskeaa vuotoa
7
4168
Vastaukset
- M.e
Tosi ikävää, että olet joutunut tuohon vuotaa-menikö kesken-meneekö kesken-onko kaikki hyvin -tilanteeseen, olen pahoillani puolestasi.
Siinä voin rauhoittaa mieltäsi, että olen ymmärtänyt nimenomaan kirkkaan, tuoreen verenvuodon olevan vaarallisempi merkki kuin tummanruskea vuoto. Juuri noihin aikoihin kuukautisesi olisivat tulleet ja "monilla" on niukkaa vuotoa niihin aikoihin ja raskaus menee silti ongelmitta loppuun. Tältä palstalta sellaisia tapauksia tosin löytyy varmasti vähemmän kuin väestöstä keskimäärin. Mutta niin turhauttavalta kuin neuvo kuuluukin, tässä vaiheessa voi minulle kerrotun mukaan vain odotella ja toivoa parasta. Omalla toiminnalla ei kuulemma noin aikaisessa raskauden vaiheessa voi vaikuttaa asiaan vaan on vain odotettava luonnon valintaa - oli se sitten kumpaan suuntaan tahansa.
Odotus ja epätietoisuus ovat hirveitä yhdistettynä raskauden hormonimyllerrykseen, valitettavasti tiedän, miltä sinusta tuntuu. Terveydenhuollon piiriin voi YRITTÄÄ päästä tarkistuttamaan tilanteen ultrassa. Usein jo tuossa vaiheessa sikiöpussi ja sen syke erottuvat, mutta eivät aina, kuten tälläkin palstalla olen lukenut kerrottavan. Yleensä vastaus kuitenkin on, että ei ole resursseja hoitaa tällaisia tapauksia ja neuvotaan odottamaan tilanteen kehittymistä tai käyttämään yksityistä lääkäriä.
Jos verenvuoto on tosi runsasta ja kirkasta, silloin kyseessä on todennäköisesti keskenmeno. Tosin meidän alkiomme sinnitteli viikon verran sellaisessa veriputousvuodossa, että ihmetellä täytyy. Verenvuodon yltyessä kannattaa heti ottaa yhteyttä lääkäriin, ihan oman fyysisen ja henkisen terveyden takia. Lisäksi vuoto saattaakin yllättäen loppua esim. tunnin kuluttua, jolloin joudut taas odotuslistalle ja elät siinä samassa epätietoisuushelvetissä - ellei sitten ole mahdollisuutta käyttää yksityisiä lääkäreitä.
Toivon puolestasi parasta ja pidän peukkuja. Voimia ja jaksamista sinulle ja muillekin samassa tilanteessa oleville. - mother
tuli myös just noihin aikoihin ruskeeta vuotoo, yhteensä n. viikon ajan. Ultrassa kävin varalt tarkistamas et ei oo mitään poikkeavaa. Kaikki oli hyvin. Sydämen syke jopa jo näkyi sillon ultras! Sillon olo helpotti! Yhdyntää ei suositeltu, siinä tapauksessa jos vuoto olisi vielä jatkunut, tulehdusvaaran vuoksi. Vuoto kyllä loppuikin pian ultras käynnin jälkeen. Muttei kyl uskallettu olla heti yhdynnäs varmuuden vuoksi! Mulle sanottiin et jos hedelmöittyminen ei oliskaan ollu normaali, niin syy ei olisi ollut minun. Se vain tapahtuu jos niin on luonto määrännyt. Neuvolas sanottiin et vuotoa voi siinä vaihees tulla, kun munasolu kinnittyy kohdun seinämään ja se on aivan normaalia. Toivotaan sullekin parasta tuos asias!
- huolestunut
*huoh*
Niinhän siinä sitten kävi että viisi päivää tuli niukkaa ruskeaa vuotoa, sitten alkoi mahaan sattua ja tuli paljon verta. Parin tunnin päästä alkio tuli ulos.
Meni kesken kahdeksan viikon "ikäisenä". :(- Nidea
Kertomuksesi kuulosti vähän turhankin tutulta, itse koin saman lähes samoilla viikoilla ja saman mittaisella vuodolla noin kaksi kuukautta sitten.
Kannattaa kuitenkin käydä vielä neuvolassa tarkistamassa, että kaikki on hyvin. Itse ainakin koen saaneeni sieltä hyvää palvelua: 3 ultraa ja 3 hCG-testiä. Halusivat olla täysin varmoja, että kaikki on ok.
Jos haluat lukea muiden kokemuksia km:sta, laita googleen hakusanaksi enkelisivut. Itselläni meni monta iltaa sivuilla, ja uskon lukemisen olleen osa asian käsittelyä.
Yli en ole päässyt - ja tuskin pääsenkään. Pari kertaa olen niin erehtynyt kuvittelemaan ja nopeasti olen tullut kuvitelmistani alas.
Sen olen huomannut, että km:sta kertominen saa ihmiset hiljaisiksi. Ensin ajattelin sen johtuvan siitä, ettei asia kiinnosta ketään, mutta kun tarkemmin miettii, on siihen varmasti todella vaikea sanoa mitään. Kun ei voi tietää, saako yksikin kysymys toisen itkemään.
Mutta voimia sinulle! - kolminkertainen äiti
Nidea kirjoitti:
Kertomuksesi kuulosti vähän turhankin tutulta, itse koin saman lähes samoilla viikoilla ja saman mittaisella vuodolla noin kaksi kuukautta sitten.
Kannattaa kuitenkin käydä vielä neuvolassa tarkistamassa, että kaikki on hyvin. Itse ainakin koen saaneeni sieltä hyvää palvelua: 3 ultraa ja 3 hCG-testiä. Halusivat olla täysin varmoja, että kaikki on ok.
Jos haluat lukea muiden kokemuksia km:sta, laita googleen hakusanaksi enkelisivut. Itselläni meni monta iltaa sivuilla, ja uskon lukemisen olleen osa asian käsittelyä.
Yli en ole päässyt - ja tuskin pääsenkään. Pari kertaa olen niin erehtynyt kuvittelemaan ja nopeasti olen tullut kuvitelmistani alas.
Sen olen huomannut, että km:sta kertominen saa ihmiset hiljaisiksi. Ensin ajattelin sen johtuvan siitä, ettei asia kiinnosta ketään, mutta kun tarkemmin miettii, on siihen varmasti todella vaikea sanoa mitään. Kun ei voi tietää, saako yksikin kysymys toisen itkemään.
Mutta voimia sinulle!Itsellä alkoi samalla viikolla, kuukautisista laskettuna, niukka ruskea vuoto.
Sain varattua samalle päivälle ultra ajan yksityiseltä jossa todettiin joko nuorempi raskaus (viikko 5)tai tuulimuna.
Käskettiin tulla uuteen ultraan kahden viikon kuluttua.
Vuoto jatkui ja pikkuisen myös lisääntyi.
Kahden viikon kuluttua menin uuteen ultraan jossa todettin, että kaikki oli kunnossa, sydänkin siellä jo sykki (rv 7). Lääkäri sanoi, että mikäli vuoto olisi alkiosta kiinni tai kesken tulossa, niin kehitystä ei olisi enää vuodon alettua tapahtunut.
Nyt vuoto on loppunut mutta sitä jatkui kaikkiaan kolme viikoa.
Käy ultrassa tarkistamassa raskauden tila. Silloin pystyy myös raskaudesta nauttimaan.
Jaksamisia sinulle, tiedän miltä sinusta tuntuu!!
- kerran kokenut
Sain keskenmenon 6 2 viikoilla. Minulla meni kaksoset.. Siitä on aikaa noin kaksi kuukautta. Toivon kovin uutta mahdollisuutta.. Myös minulla oli ensin niukkaa ruskeaa vuotoa, mutta älä sinä missään tapauksessa huolestu!! Luulen että sinulla on kaikki ihan kunnossa. Olen kuulostellut vastaavia tilanteita ja lähes poikkeuksetta raskausoireet ovat kadonneet sinulla näin ei ole tapahtunut!!? Kokemuksesta sanon sinulle: mene ihmeessä ultraan. sairaalan velvollisuus on ultrata sinut kun raskauden aikana on poikkeavaa vuotoa! sieltä saat varman vastauksen ja epävarmuutesi kaikkoaa!! onnea sinulle ja miehellesi!
- keskenmeno
olen todella pahoillani, en käynyt koko keskustelupalstaa nimimerkin alta läpi. sait kesken.. kuitenkin. olen pahoillani enemmän kuin voit uskoa. yritetään kuitenkin jaksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316