Antakaapas vinkkejä, voiko havujen (tarhakataja ja sinikataja) lomaan laittaa jotain muuta. Etsinnässä olisi yksittäinen, hiukan korkeampi havu, sekä jotain, millä täyttää allasta havujen ollessa vielä pieniä. Kyseessä on kohopenkki reunuksilla, ja kesäisin hyvin kuumalla paikalla. On metrin seinästä- Tarkoitus laittaa ruukkukasveja seinän ja altaan väliin. Vielä paikka on hiukan tuulinen. Edullisuuskaan ei ole pahasta. Meinasin laittaa katteen päällimmäiseksi, kitkemistä en jaksa tehdä jatkuvasti.
Vastaukset 2
- katajainenkansa
Ensimmäiseksi tuli mieleen pilari- ja pylväskatajat, joista on olemassa eri lajikkeita. Myös pilarimänty käy aurinkoiselle paikalle ja suht köyhään maaperään kuten katajatkin. Lisäkasveiksi soveltuvat mm. matalalajikkeiset tuhkapensaat ja happomarjat. Niiden istutusalueella olisi kuitenkin oltava vähän vahvempaa multaa kuin mitä katajat tarvitsevat. Niin, ja sitten olis valtava valikoima erilaisia heiniä jotka ovat tänä kesänä suorastaan IN! Maanpeitekasveissakin olisi useita vaihtoehtoja, mutta ne tahtovat levittää juuristonsa niin laajalle alueelle, että myöhemmin kasvien poisto voi olla vaikeaa. (Ymmärsin, että kaipaamanne lisäkasvit tulevat olemaan paikalla vain väliaikaisesti? ) Kohopenkkiin voi laittaa myös kesäkukka-ja /tai perennaruukkuja. Ruukuthan voi upottaa maahan, jos niiden ei haluta olevan näkyvissä.... =). Taimistoilta ja myymälöistä saa neuvoja paahteisen paikan kasvien valinnoissa.
- Aloittaja...
Laitoin siihen hiukan isommaksi pikkusyreenin, koska havuista ei löydy oikein sopivan kokoista. Puutarhurin mukaan pitäisi viihtyä ihan samassakin. Ruukkuja sitten laittelen myös, kunhan hiukan tästä kevät vielä etenee:) Eli siis takanurkassa on pikkusyreeni, ja sitten väliaikaisesti ruukkuja ja kiviä täyttämässä niin tyhjän näköistä penkkiä vielä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3531066- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37676- 41578
- 48571
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459