Akvaario on 120l. ja siellä on nyt 20 kardinaalitetraa ja 1 taistelukala.
Voisiko tuonne pohjalle ottaa vielä monnisia? vai tuleeko liian ahdasta?
Akvaarioliikkeestä kysyttäessä oltaisiin myyty kymmenkunta kuparimonnista.
Itseä kiinnostaisi monniset mitkä eivät ole kauhean isoja ja jykeviä (joitain poikkeuksia luk.ottamatta).
Akvaarion mittari näyttää 26astetta.
Jos tuonne menisi jotain monnista kävisikö joku näistä?
Pandamonninen, leopardimonninen, helmimonninen, kirjomonninen, musta kuparimonninen ja korumonninen.
Näistä monnisista kun netistä tuntuu löytyvän niin erilaisia lämpötila suosituksia, ei tiedä uskoa mihin uskoa :D .
120l. allas ja kalastoa
7
416
Vastaukset
- Ms.x
Kyllä sinne kannattaa pohjakaloja ottaa. Kardinaalitetrat ja taistelukala on hyvä yhdistelmä. Kumpikin tarvitsee lämmintä vettä, joten lämppäri kai sulla on ? Varsinkin talvella lämpötila voi laskea pahasti. 26 on hyvä.
Monnisista mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta uskoisin että sinne on useitakin vaihtoehtoja. Markku Varjon Akvaariokalat kirjaa tässä kun silmäilin, niin noista ilmoittamistasi sopii ainakin :
kuparimonninen, helmimonninen.
Pandamonninen tän mukaan pitäis viileemmästä vedestä (22-25).
Noista muista en pikakatselmuksella löytänyt lajiesittelyä, mutta netistä löytyy varmasti.
Elikkä parvi monnisia. Lisäksi joku levänsyöjä olis hyvä. Yhdelle partamonnille tuo menee siinä ja siinä. Toisten mielestä saattaa olla liian pieni allas jopa partikselle, mutta mä kyl voisin laittaa.
Itse ehkä kokeilisin ensin kuuden parvilla ja sitten ostais lisää jos siltä tuntuu ja joku tietoviisas vaikkapa suosittelee :)
Eli missä on meidän fisukunkku, hohoiiii ?- fish KING
BESSERWISSER vastaa
Taistolle ottaisin muutaman nartun
alle kymmenen monnista, yhtä lajia, pandat viihtyy meillä ainakin hyvin. 26C vedessä, ovat jo kymmen vuotiaita.
Leobardit on tosi herkkiä veden laadulle, niitä en siulle suosittele. - net82
fish KING kirjoitti:
BESSERWISSER vastaa
Taistolle ottaisin muutaman nartun
alle kymmenen monnista, yhtä lajia, pandat viihtyy meillä ainakin hyvin. 26C vedessä, ovat jo kymmen vuotiaita.
Leobardit on tosi herkkiä veden laadulle, niitä en siulle suosittele.Viherkalan sivuilla oli et panda menisi 28 asti. Onko tuo eheim pickup 2010 riittävä suodatin tuonne? Akvaariossa on lämmitin ja lämpö on juuri tuon 26. Mites sit partiksen tilalle esim. ottoja? Vai onko levän syöjät kuinka pakollisia? Jos ottaa esim.noita ottoja ja monnisia tuleeko liian ahdasta? Pandat miellyttää siinä mielessä enemmän kuin tuo helmimonninen kun helmet ovat mun silmiin aika jytkyjä vaik ovatkin nättejä.
- fish KING
net82 kirjoitti:
Viherkalan sivuilla oli et panda menisi 28 asti. Onko tuo eheim pickup 2010 riittävä suodatin tuonne? Akvaariossa on lämmitin ja lämpö on juuri tuon 26. Mites sit partiksen tilalle esim. ottoja? Vai onko levän syöjät kuinka pakollisia? Jos ottaa esim.noita ottoja ja monnisia tuleeko liian ahdasta? Pandat miellyttää siinä mielessä enemmän kuin tuo helmimonninen kun helmet ovat mun silmiin aika jytkyjä vaik ovatkin nättejä.
28 ON mielestäni se ääri lämpötila raja, kalalle ilmoitetaan lämpötila vaatimukset sen elinolusuhteiden vaihtelun mukaan, kala kestää ajoittaista lämmintä tai kuumaa kautta, ei jatkuvasti, siksi onkin hyvä pitäytyä AINA siinä kultaisella keskilämpötila rajalla kaloja valittaessa akvaarioon.
Otot pitää hieman viileämmästä vedestä ja varsinkin virtavista kohdista joissa jossa se tarttuu kiinni oksiin ja kiviin sekä jurakoihin virtauksen myötäisesti, lajit ovat aikas herkkiä veden laadun suhteen eivätkä siedä suuria nitraatti pitoisuus vaihteluitakaan (itse kokenut). - net82
net82 kirjoitti:
Viherkalan sivuilla oli et panda menisi 28 asti. Onko tuo eheim pickup 2010 riittävä suodatin tuonne? Akvaariossa on lämmitin ja lämpö on juuri tuon 26. Mites sit partiksen tilalle esim. ottoja? Vai onko levän syöjät kuinka pakollisia? Jos ottaa esim.noita ottoja ja monnisia tuleeko liian ahdasta? Pandat miellyttää siinä mielessä enemmän kuin tuo helmimonninen kun helmet ovat mun silmiin aika jytkyjä vaik ovatkin nättejä.
Miten monnisista jaguaarimonninen, hohtomonninen, korumonninen?
Kahdella ensimmäisellä akvaariokalan mukaan olisi max lämpö 27. - fish KING
net82 kirjoitti:
Miten monnisista jaguaarimonninen, hohtomonninen, korumonninen?
Kahdella ensimmäisellä akvaariokalan mukaan olisi max lämpö 27.- jaguaarit on veden laadun suhteen yhtä herkkiä kuin leobarditkin
- hohtomonninen kasvaa aikas suureksi ja niiden luonnon muotoa on hyvin tarjolla viljellyn sijaan ;/
- korumonniset on myös herkkiä muttei niin hankalia kuin noi kissaeläin nimiset 8)
max. lämpötilan mukaan ei kalaa kannata akvaarioon haaveilla vaan se keski arvo.. - kaksi astetta olisi kalalle paras elikkäs, noille monnisille akvaarion veden lämpötila pitää olla koko ajan 24 .. 25 paikkeilla. - net82
fish KING kirjoitti:
- jaguaarit on veden laadun suhteen yhtä herkkiä kuin leobarditkin
- hohtomonninen kasvaa aikas suureksi ja niiden luonnon muotoa on hyvin tarjolla viljellyn sijaan ;/
- korumonniset on myös herkkiä muttei niin hankalia kuin noi kissaeläin nimiset 8)
max. lämpötilan mukaan ei kalaa kannata akvaarioon haaveilla vaan se keski arvo.. - kaksi astetta olisi kalalle paras elikkäs, noille monnisille akvaarion veden lämpötila pitää olla koko ajan 24 .. 25 paikkeilla.Akvaarioon tuli pandamonnisia. Jossain vaiheessa tulisi sisäsuodattimen osto eteen. Mikä olisi tuolle kala määrälle riittävä suodatin? Kauhean kovaa virtausta tuonne ei voi järjestää taistelukalan takia. Miten esim. Eheim 2012, aquaball 2212 tai jokin muu? Olen katsellut myös noita biopower suodattimia mut menevät kuulemani mukaan aika äkkiä tukkoon. Powerline 2048 taitaa olla liian tehokas? Miten nuo newline merkkiset suodattimet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136