Mitä mieltä olette kyseisestä paikasta, oletteko saaneet apua sieltä?
Parkanon mielenterveystoimisto
26
3281
Vastaukset
- kannattaa111
Lääkäri, joka siellä vastaanttaa, oli mielestäni täysin ammattiaidoton, tai ei ainakaan kuunnellut mitään mitä sanoin. Muu henkilökunta oli mukavaa, eli jos tarvii myötätuntoista kuunteliaa, niin kannattaa käydä.
- röyh..
Eikös jostakin baarista niitä myötätuntoisia kuuntelijoita löydy yhtälailla, voi nauttia virvoikkeet samalla.
- Saman kokeneena..
Ja ei kannata aristella,saa ihan oikean lääkityksenkin,eikä sitä tarvitse nolostella tai tuntea itseään erilaiseksi. Kannustan menemään,ihan varmasti auttaa.. Itsellä oli kova kynnys alkuun mennä sinne,mutta pian huomaa,että elämä alkaa hiljalleen hymyilemään.. Itse olen 34v mies,ihan paikkakuntalainen.
- pussi
Kyllä tää muailima on hyväksi mennyt. Ihmiset on kuin käveleviä kemiallisia apulanta säkkiä.
- masentunutko
halua mitään lääkitystä, vaan ihan osaavaa terapiaa... Millaisia kokemuksia teillä olisi nimenomaan siitä terapiasta?
- sxdfgsdf
Terapia on aina sitä parasta hoitoa, jos onnistuu saamaan hyvän kuuntelijan. Mutta, arvaa kumpi tulee halvemmaksi hoitaa, lääkkeillä vai terapialla? Ikävä kyllä liian usein turvaudutaan siihen lääkevaihtoehtoon.
- koettu
sxdfgsdf kirjoitti:
Terapia on aina sitä parasta hoitoa, jos onnistuu saamaan hyvän kuuntelijan. Mutta, arvaa kumpi tulee halvemmaksi hoitaa, lääkkeillä vai terapialla? Ikävä kyllä liian usein turvaudutaan siihen lääkevaihtoehtoon.
masennusta on hyvä hoitaa sekä lääkkeillä että terapialla. Ja ehdottomasti tämän nuoremman työntekijän puheille, ei kankaanpääläisen luo. Lääkkeet ei myöskään maksa kuin 5e 3kk:n satsi. Et pitäis kyl kaikilla olla siihen rahaa.
- psykologia?
koettu kirjoitti:
masennusta on hyvä hoitaa sekä lääkkeillä että terapialla. Ja ehdottomasti tämän nuoremman työntekijän puheille, ei kankaanpääläisen luo. Lääkkeet ei myöskään maksa kuin 5e 3kk:n satsi. Et pitäis kyl kaikilla olla siihen rahaa.
Tiedän vain sen keski-ikäisen kiharatukkaisen naisen, eikä minulla ainakaan kovin hyvin synkannut tuo terapia hänen kanssaan...
- hetela
psykologia? kirjoitti:
Tiedän vain sen keski-ikäisen kiharatukkaisen naisen, eikä minulla ainakaan kovin hyvin synkannut tuo terapia hänen kanssaan...
kävin kanssa kyseisellä kiharatukkaisella. en pitänyt oikein, olisin vaihtanut muttei sekään niitten puolesta onnistunut. sain lääkityksen jonka luulin olevan ihan kohdallaan. olen syönyt niitä muutaman vuoden ja nyt kun kävin normilääkäris ihan muusta syystä ja kerroin lääkityksestä niin käskivät mennä hakemaan yksityiseltä toisen mielipiteen, koska annostukseni on kuulemma aika suuri eikä sellaista mulla pitäisi olla.. että näin..
- nuorempi....
koettu kirjoitti:
työntekijä on? Ketä tarkoitat?
- kfku
hetela kirjoitti:
kävin kanssa kyseisellä kiharatukkaisella. en pitänyt oikein, olisin vaihtanut muttei sekään niitten puolesta onnistunut. sain lääkityksen jonka luulin olevan ihan kohdallaan. olen syönyt niitä muutaman vuoden ja nyt kun kävin normilääkäris ihan muusta syystä ja kerroin lääkityksestä niin käskivät mennä hakemaan yksityiseltä toisen mielipiteen, koska annostukseni on kuulemma aika suuri eikä sellaista mulla pitäisi olla.. että näin..
Psykologi ei voi määrätä lääkkeitä. Ettet sekoita psykiatriin, joka on koulutukseltaan lääkäri.
- ok
Hei!=) Olen ihan tavallinen nuori perheen äiti ja menneisyydessä tapahtuneet asiat ovat vaikuttaneet nykyiseen mielentilaan niin, että olen lääkityksellä ja terapiassa. Molempien ansioista voin erinomaisesti. Inhoan stereotypioita siitä, millaisia asiakkaita luullaan mielenterveystoimistossa asioivan, kun me ollaan aivan tavallisia kadun tallaajia. Minäkin korkeasti koulutettu ja paras mahdollinen äiti, vaimo ja ystävä. Terapia on ollut aivan mahtavaa ja kannustan siihen, jos on tarvetta. =)
- ,,,,,
ok kirjoitti:
Hei!=) Olen ihan tavallinen nuori perheen äiti ja menneisyydessä tapahtuneet asiat ovat vaikuttaneet nykyiseen mielentilaan niin, että olen lääkityksellä ja terapiassa. Molempien ansioista voin erinomaisesti. Inhoan stereotypioita siitä, millaisia asiakkaita luullaan mielenterveystoimistossa asioivan, kun me ollaan aivan tavallisia kadun tallaajia. Minäkin korkeasti koulutettu ja paras mahdollinen äiti, vaimo ja ystävä. Terapia on ollut aivan mahtavaa ja kannustan siihen, jos on tarvetta. =)
molemmilla käyneenä voin kertoa, että vanhempihan ei ota kantaa mitenkään, ei osaa kannustaa eikä kaivella asioita, kauhistelee asioita..ilmeisesti koulutus hänellä tälläinen "kuuntelija" psykologi. Nuorempi puhuu kyllä, mutta nämä papereista asioitten lukemiset ei kyllä herätä kovin suuria luottamuksen tunteita. Valitettavasti en henkilökohtaisesti suosittele kumpaakaan, niin ja lääkkeitähän sieltä kyllä saa joka lähtöön jos haluaa.
- kyytiä
,,,,, kirjoitti:
molemmilla käyneenä voin kertoa, että vanhempihan ei ota kantaa mitenkään, ei osaa kannustaa eikä kaivella asioita, kauhistelee asioita..ilmeisesti koulutus hänellä tälläinen "kuuntelija" psykologi. Nuorempi puhuu kyllä, mutta nämä papereista asioitten lukemiset ei kyllä herätä kovin suuria luottamuksen tunteita. Valitettavasti en henkilökohtaisesti suosittele kumpaakaan, niin ja lääkkeitähän sieltä kyllä saa joka lähtöön jos haluaa.
Aikaa vaikka leivät on pehmeitä. On aikoihin eletty,kun tarvitaan joku ruuvaan uuteen päivään.
Mikäs on sitten persoona,kun syödään salpietaria??? Kemialliset aivot????? - päätä kiristää
moni terapeutti on itse monta kertaa moniongelmainen, perheasiat hunningolla. eronneita ym. tällaisetko hoitaa toisia . lääkkeet viimeinen pisara vaikka niitä heti tyrkytetään mutta niihin jää myös koukkuun. nykyään liian helposti haetaan tällaista apua vaikka pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni, elämä liian helppoa sota-aikoihin verrattuna.
- mennyttä...
päätä kiristää kirjoitti:
moni terapeutti on itse monta kertaa moniongelmainen, perheasiat hunningolla. eronneita ym. tällaisetko hoitaa toisia . lääkkeet viimeinen pisara vaikka niitä heti tyrkytetään mutta niihin jää myös koukkuun. nykyään liian helposti haetaan tällaista apua vaikka pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni, elämä liian helppoa sota-aikoihin verrattuna.
Sota-ajat ovat olleet varmasti kovat ja rankat, mutta on naurettavaa verrata aikoja toisiinsa. Yhteiskunta on täysin erilainen kuin silloin ja etenkin sodan jälkeinen aika. Tämän päivän ihmisten haasteista ja vaateista ei sen ajan maailmassa osattu vielä edes kuvitella. Kaikki kunnia ja kiitos sen ajan ihmisille, mutta niitä aikoja ei kannata enää jatkuvasti verrata tähän ja vetää esiin muihin tämän päivän arjen asioista puhuttaessa. Tätä yhteiskuntaa pyörittää jo eri sukupolvi, joilla ei ole enää kosketusta sota-aikoinin.
- nyt kummoista
apua saa. Miksei Parkano panosta mielenterveyspalveluihin???
- tarkentaa?
MIllaista palvelua te sitten kaipaatte? Huolet yhdellä käynnillä pois-periaatettako?
- on ilmeisesti
tarkentaa? kirjoitti:
MIllaista palvelua te sitten kaipaatte? Huolet yhdellä käynnillä pois-periaatettako?
aivan vieraita käsitteitä nämä yksilölliset terapiamuodot, toivoisin että panostettaisiin niihin. Mikä auttaa yhtä, ei välttämättä auta toista, kaikille ei sovi pelkkä keskusteluapu, mitä mtt:n psykologi tarjoaa.
On olemassa mm. kognitiivista psykoterapiaa, dynaamista lyhytpsykoterapiaa yms.
Siellä ei käy psykiatria ollenkaan, kaipaisin sellaista.
Pääseekö Parkanosta Kelan kustamaan psykoterapiaan? Missä sellainen järjestetään? Tampereellako? Kaikilla ei ole välttistä mahdollisuutta käydä siellä terapiassa joka viikko. - pienemmillä
tarkentaa? kirjoitti:
paikkakunnilla on parempia psykiatrisia palveluita, esim. MÄntässä, Ähtärissä, Kauhajoella pääsee Kelan tukemaan psykoterapiaan.
Täältä lähin on Tampereella, eikä siellä ole mahdollisuutta käydä.
Taidanpa tappaa sitten itseni, kun ei kerran Parkanosta saa apua. - Käyvä
pienemmillä kirjoitti:
paikkakunnilla on parempia psykiatrisia palveluita, esim. MÄntässä, Ähtärissä, Kauhajoella pääsee Kelan tukemaan psykoterapiaan.
Taidanpa tappaa sitten itseni, kun ei kerran Parkanosta saa apua.Parkanon mielenterveystoimistossa käy psykiatri. Varmasti saat apua, oletko soittanut?
- hae heti apua
pienemmillä kirjoitti:
Taidanpa tappaa sitten itseni, kun ei kerran Parkanosta saa apua.heti yhteyttä mielenterveystoimistoon, varmasti löytyy apua, kun kerrot mikä on tilanteesi. Voimia :)
- ex ahdistunut
hae heti apua kirjoitti:
heti yhteyttä mielenterveystoimistoon, varmasti löytyy apua, kun kerrot mikä on tilanteesi. Voimia :)
Reipas säännöllinen liikunta mielellään hyvässä porukassa on parasta terapiaa. Ahdistus kaikkoaa, kun ruumis saa kaipaamaansa liikuntaa ja unikin tulee paremmin. Parasta on jos liikunnan ohessa saa keskustella toverin kanssa.
Esim. kävely/hölkkä/kuntosalitreeni ystävän kanssa keskustellen on hyvää terapiaa. - miettikkääny
ex ahdistunut kirjoitti:
Reipas säännöllinen liikunta mielellään hyvässä porukassa on parasta terapiaa. Ahdistus kaikkoaa, kun ruumis saa kaipaamaansa liikuntaa ja unikin tulee paremmin. Parasta on jos liikunnan ohessa saa keskustella toverin kanssa.
Esim. kävely/hölkkä/kuntosalitreeni ystävän kanssa keskustellen on hyvää terapiaa.mutta ihan oikeesti jos ihmisellä on masennus niin siihen ei liikunta auta. Ei sitä syöpäpotilaallekkaan sanota että, hei lähes lenkille siitä ni kyl toi tosta helpottaa.
- 8.6.65
kuka haluaa lähteä lenkille?
- Anonyymi
Mtt
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5094236Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183361Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842272Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4722143Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.861466- 1571343
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641261Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk941168- 641165
- 841124