apuva tulilisko on viellä maavaiheessa

HEH

okei mul on 2tuliliskoo toinen on oikea ruipelo
ja on viellä maa vaiheesa se ei osaa sukeltaa
viellä vaa on koko ajan korkilla kuivumassa
eikä se suostu syömää...apuva mie oon vähän
huolisani että se kuivuu yöl kun mä en vahi
sitä ja entäs jos se ei suostu enää syömään
olenkaa... APUA kiitos... t:HEH

2

913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Char

Provo vai oikeasti ongelma?

No ainakaan lisko ei kuivu yönaikana.

Liskoa pitää toki kastella, jos se ei itse veteen mene ollenkaan, mutta totutusta niin alkaa mennä kyllä itse..

Mitä ruokintaan tulee - se tulee olemaan pienimuotoinen sota. :)

Eli liskosi pitäisi opettaa syömään ja tässä nyt ei auta, kun yrittää, yrittää ja yrittää monta kertaa päivässä (mutta kohtuudella, että liskoa ei tressata hengiltä).

Kokeile lusikkaa (pientä), pinsettejä (ei teräviä), omaa kättäsi/sormiasi jne jne..Eli tarjoa ruokaa. Jätä ruokaa liskon viereen, mutta vain sen verran, että näet häviääkö mitään.

Huolta ei ole syömättömyydestä, jos eläimelle ei ala lonkkaluut näkyä - silloin on jo vakavampaa, mutta muuten liskot oikeastikkin paastoavat ainakin sen yhden vuorokauden päivässä.

Lisko osaa kyllä syödä/uida, mutta jostain syystä se ei vielä ole valmis siihen ja uuteen paikkaan muutto sai sen aloittamaan syömislakon. Se ei ole vakavaa, jos se ei kestä kauemmin, kuin noin kuukauden.

Jos liskosi alkaa muuttua väsyneeksi ja välinpitämättömäksi niin voit alkaa hiukan huolestua ja tarkkailla liskoa, koska silloin voi kyseessä olla ihonsyöjäbakteeriloinen (=syö liskon hengiltä).

Ensimmäisiä oireita ovat: välinpitämättömyys, väsymys, ruoka-/uimishaluttomuus ja lopussa alkaa näkyä jo isompia "reikiä" liskon ihossa ja silloin on jo oikeastaan myöhäistä. Eli pitäisi huomata heti, jos jostain on lähtenyt nahkaa.

Ainakin, kun itse Pk-Seudulla asun on lähin e.lääkäri klaukkalassa ja tämä lääke jota tähän käytetään on yleisin hevostenhoidossa ja sitä ei saa apteekista edes reseptillä vaan sitä on oltava eläinlääkärillä itsellään, että voi antaa. Puhelinnumeron tälle lääkärille saat herppipalstalta ainakin tai minulta, jos tilanne sitä vaatii.

Onnea syöttämiseen. :)

• tuliliskon saanut idiootti xD

Elikkäs... Ehkä sun kannattaa kastella liskoasi ja jos se lähtee korkilta pakoon, niin se menee VETEEN!! niin, ja tuliliskot on erikoistunut liikkuvaan ruokaan, joten tää on tyhmä idea "laita jonkun narun päähän sen ateria ja liikuttele sitä sen pään edessä, niin eiköhän ala popsia!! sitten, jos sun lisko on sellainen, että yöllä kun nukut, niin se menee kostuttamaan itseään ja syö vähän toisen ruokaa, ellei omat ole hävinneet...

Sori, mutta muuta en tiedä, yks keino on että laitat video kameran kuvaamaan sitä yöllä xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      99
      4444
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2365
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2169
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      108
      2164
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      400
      1870
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      169
      1483
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1269
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1065
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      850
    Aihe