yökyläilyt

mummelix2

Mitäs mieltä teet muut mummelit/papparaiset olette lastenlasten yökyläilyistä.
Kuinka usein lastenlapset ovat teillä yöhoidossa? oletteko tyytväisiä tilanteeseen vai onko mielestänne liian harvoin/usein.
Minulla on niin onnellinen tilanne että saan lapset yökylään melkein joka perjantai - lauantai väliseksi yöksi (lapset 3v ja 2v)
ja näen niitä muutenkin usein. Tyttäreni pelkää olevansa huono äiti kun tuo lapset niin usein yöksi, lapset kyllä itse haluavat mummolle yöksi. Mitäs mieltä olette asiasta?
Hetkenhän vain ne lapset ovat pieniä.

29

1477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanat aamut

      työssä? Entä hänen miehensä?
      Tulee vain mieleen, että jos lapset ovat arkipäivisin päiväkodissa ja viikonloppuisin yötä mummulassa, jää tyttärellesi ja hänen miehelleen kovin vähän rauhallisia aamuja perheen kesken.
      Lapset kun ovat pieniä vain hetken.

      • mummelix2

        Tyttäreni on kotihoidontuella kotona ja hänen miehensä on töissä siis lapset ovat kotona ja olenkin ajatellut että ehkäpä lapsetkin välillä haluavat vaihtelua kotona oloon vaikka kyllähän tyttäreni heidän kanssa käy puistossa ja tapailee myös välillä muita äitejä lapsineen. Lapset kyllä aina innoissaan ovt tulossa mummolle yöks.


      • ihanat aamut
        mummelix2 kirjoitti:

        Tyttäreni on kotihoidontuella kotona ja hänen miehensä on töissä siis lapset ovat kotona ja olenkin ajatellut että ehkäpä lapsetkin välillä haluavat vaihtelua kotona oloon vaikka kyllähän tyttäreni heidän kanssa käy puistossa ja tapailee myös välillä muita äitejä lapsineen. Lapset kyllä aina innoissaan ovt tulossa mummolle yöks.

        ajattelee siitä, että ei näe lapsiaan perjantai-iltana ja lauantaiaamuna? Milloin hän saa olla lastensa kanssa, kun on päivisin töissä?


      • tyär,muija
        ihanat aamut kirjoitti:

        ajattelee siitä, että ei näe lapsiaan perjantai-iltana ja lauantaiaamuna? Milloin hän saa olla lastensa kanssa, kun on päivisin töissä?

        ei ole joka päivä töissä vaan silloin kun niitä on. Isällä on sellainen harrastus että vaikka lapset olisivat kotona aina ei isä näkisi niitä siitä huolimatta pe iltoina kun hänen treenit yleensä alkavat 18.00 ja sit tulee joskus 21-23 mais joten lapset olisivat nukkumassa ja isä haluaa kerran viikossa nukkua vähän pidempään kuin 06.00 ja lapset taas ovat tottuneen heräämään noihin aikoihin. Joten isä on tavallaan tyytyväinen tilanteeseen.

        ja minä olen huomannut että jos annan isän nukkua esim just la aamuna pidempään niin jaksaa paljon paremmin leikkiä ja tehdä lasten kanssa kaiken näköistä kivaa


      • ihanat aamut
        tyär,muija kirjoitti:

        ei ole joka päivä töissä vaan silloin kun niitä on. Isällä on sellainen harrastus että vaikka lapset olisivat kotona aina ei isä näkisi niitä siitä huolimatta pe iltoina kun hänen treenit yleensä alkavat 18.00 ja sit tulee joskus 21-23 mais joten lapset olisivat nukkumassa ja isä haluaa kerran viikossa nukkua vähän pidempään kuin 06.00 ja lapset taas ovat tottuneen heräämään noihin aikoihin. Joten isä on tavallaan tyytyväinen tilanteeseen.

        ja minä olen huomannut että jos annan isän nukkua esim just la aamuna pidempään niin jaksaa paljon paremmin leikkiä ja tehdä lasten kanssa kaiken näköistä kivaa

        annat isän nukkua pitempään? Vai lapset? Vai mummo?


      • sama;D
        ihanat aamut kirjoitti:

        annat isän nukkua pitempään? Vai lapset? Vai mummo?

        kun jos lapset ovat mummolla niin heidän meteli ei kuuluu meille ja vaikka itse heräisin ajoissa niin hän ei herää.


    • mummu kans

      tai oikeastaan lapsi on aika harvoin yötä. Kovasti poika tulisi mutta aina ei aikataulut sovi. Kaksi muuta lasta ovat niin pieniä etten vielä yökylään ole ottanut. Kesä tulee ja poika odottaa kovasti mökille tuloa, siellä aika menee mukavasti kun on enemmän tekemistä.Turhaan tyttäresi murehtii olevansa huono äiti, minusta on luonnollista että lapset mummulaan haluavat, sen takia ketään ei voi huonoksi moittia. Tyttärelläsi on sentään omatunto ja hän välittää niin mummusta kuin lapsistaan. Mukavaa kesän alkua sinulle ja lapsille, viettäkää antoisaa aikaa. Mummous on rikkaus :)

      • aloittajan tyttö

        kiitos (nm. mummu kans). Olit vastannut todella ihanasti varsinkin juuri tämä " Turhaan tyttäresi murehtii olevansa huono äiti, minusta on luonnollista että lapset mummulaan haluavat, sen takia ketään ei voi huonoksi moittia. Tyttärelläsi on sentään omatunto ja hän välittää niin mummusta kuin lapsistaan. "

        Meillä on tosiaan Tilanne ollut niin että 07 heinäkuussa muutin äitini seinänaapuriksi ja poikani ja sitten myöhemmin tyttöni olivat päivittäin tekemisissä mummon kanssa. Nyt sit muutimme helmikuun lopussa isompaan ja mummolaan tuli matkaa noin 3km joten eivät enään näe päivittäin, usein kuitenkin.

        Minulla on ristiriitaiset ajatukset näistä pe-la yö kyläilyistä koska toisaalta tunnen olevani itsekäs kun haluan sitä vapaata sen ihden illan viikossa ( ja yksi yö ilman heräämistä, herään yöllä tarkistamaan että kaikki on kunnossa.) Mutta sit taas toisaalta tuntuu että teenkö väärin äitiäni ja lapsiani kohtaan?
        Omatunto nostaa päätään kun kävelen "mummon rappusia" alas että TAAS VEIT, mutta sit taas toinen ääni sanoo että onneksi Lapsilla on noin ihana ja tärkeä ihminen elämässään enkä missään nimessä halua kieltää lapsilta myös tätä mummoa (toinen mummo on sairas ja alkoholisoitunut, joten en halua yksin kertaisesti viedä lapsia sinne. Myöskään kotona ei alkoholiin kosketa jos lapset paikalla.)

        ps."vapaata" en halua siksi että pääsisin juomaan

        jos äitiseni (ja mummo) luet tätä niin voin täälläkin sanoa että RAKASTAMME SINUA!!!


      • mummu kans
        aloittajan tyttö kirjoitti:

        kiitos (nm. mummu kans). Olit vastannut todella ihanasti varsinkin juuri tämä " Turhaan tyttäresi murehtii olevansa huono äiti, minusta on luonnollista että lapset mummulaan haluavat, sen takia ketään ei voi huonoksi moittia. Tyttärelläsi on sentään omatunto ja hän välittää niin mummusta kuin lapsistaan. "

        Meillä on tosiaan Tilanne ollut niin että 07 heinäkuussa muutin äitini seinänaapuriksi ja poikani ja sitten myöhemmin tyttöni olivat päivittäin tekemisissä mummon kanssa. Nyt sit muutimme helmikuun lopussa isompaan ja mummolaan tuli matkaa noin 3km joten eivät enään näe päivittäin, usein kuitenkin.

        Minulla on ristiriitaiset ajatukset näistä pe-la yö kyläilyistä koska toisaalta tunnen olevani itsekäs kun haluan sitä vapaata sen ihden illan viikossa ( ja yksi yö ilman heräämistä, herään yöllä tarkistamaan että kaikki on kunnossa.) Mutta sit taas toisaalta tuntuu että teenkö väärin äitiäni ja lapsiani kohtaan?
        Omatunto nostaa päätään kun kävelen "mummon rappusia" alas että TAAS VEIT, mutta sit taas toinen ääni sanoo että onneksi Lapsilla on noin ihana ja tärkeä ihminen elämässään enkä missään nimessä halua kieltää lapsilta myös tätä mummoa (toinen mummo on sairas ja alkoholisoitunut, joten en halua yksin kertaisesti viedä lapsia sinne. Myöskään kotona ei alkoholiin kosketa jos lapset paikalla.)

        ps."vapaata" en halua siksi että pääsisin juomaan

        jos äitiseni (ja mummo) luet tätä niin voin täälläkin sanoa että RAKASTAMME SINUA!!!

        Nyt et syyllistä itseäsi sillä täytyy jokaisella olla omaa aikaakin että jaksaa. Sinulla on ihana äiti ja lapsillasi ihana mummu joka haluaa lapset luokseen, siis nauti siitä. Minä ja mieheni nautimme jokaisesta hetkestä lapsenlapsiemme kanssa ja rohkaisemme lapsiamme tuomaan pikkuisia meille. Niin kauan kun jaksamme haluamme antaa nuorille vanhemmille omaa aikaa, jaksavat sitten paremmin arjessa.


      • parempi mieli ♥
        mummu kans kirjoitti:

        Nyt et syyllistä itseäsi sillä täytyy jokaisella olla omaa aikaakin että jaksaa. Sinulla on ihana äiti ja lapsillasi ihana mummu joka haluaa lapset luokseen, siis nauti siitä. Minä ja mieheni nautimme jokaisesta hetkestä lapsenlapsiemme kanssa ja rohkaisemme lapsiamme tuomaan pikkuisia meille. Niin kauan kun jaksamme haluamme antaa nuorille vanhemmille omaa aikaa, jaksavat sitten paremmin arjessa.

        uskoa "kokeneempaa ääntä" ja unohtaa itsesyytökset sekä alkaa nauttimaan. Kaunis kiitos sanoista ja mielipiteestäsi ja oikein mukavaa ja onnellista jatkoa sinulle ja miehellesi kuin myös teidän lapsille ja heidän lapsilleen. ♥:tytär


    • äiti minäkin

      alkoholi on päällimmäisenä mielessä joka viikonloppu, jotain on pielessä, huono omatunto viittaa siihen, että jotain muutosta on tehtävä elämässään, sinänsä isovanhempien luona oleminesessa ei mitään pahaa, mutta luulisi perhe elämän olevan tärkeää ja arvokasta juuri viikonloppuisin kun on vapaata töistä.

      • mummelix2

        puolustelen tytärtäni kertoen että tyttäreni käyttää alkoholia hyvin harvoin, jos hän on viikonloppuna liikeenteessä niin yleensä hän on porukoiden kuskina.
        viikot hän on lasten kanssa kotona kun mies on töissä. että ongelmana ei ole alkoholi.


      • tytär-

        ei todellakaan ole mielessä, olen viimeksi juonut 6.2 kaverin tupareissa ja sitä ennen 18.12 (pikkujolu ja synttäri) alkoholi ei kiinosta minua koska vihaan niin paljon kankkusta että jätän siksi juomatta. Kuskina on ihanaa olla, ei tuu kankkusta, kuulee kavereiden jutut ja saa muuta keskusteltavaa kuin että "joko teidän kalle käy pöntöllä? jokos virpi on nukkunut yön putkeen? eikai teille ole tulossa mahatauti tai mikä vaan. joten alkoholi ei todellakaan ole minulle päälimmäinen syy pyytää lapsenvahtia.

        Enkä ole missään vaiheessa sanonut etteikö koko perheen yhteinen aika olisi minulle/ meille tärkeää.


      • tytär lisää
        tytär- kirjoitti:

        ei todellakaan ole mielessä, olen viimeksi juonut 6.2 kaverin tupareissa ja sitä ennen 18.12 (pikkujolu ja synttäri) alkoholi ei kiinosta minua koska vihaan niin paljon kankkusta että jätän siksi juomatta. Kuskina on ihanaa olla, ei tuu kankkusta, kuulee kavereiden jutut ja saa muuta keskusteltavaa kuin että "joko teidän kalle käy pöntöllä? jokos virpi on nukkunut yön putkeen? eikai teille ole tulossa mahatauti tai mikä vaan. joten alkoholi ei todellakaan ole minulle päälimmäinen syy pyytää lapsenvahtia.

        Enkä ole missään vaiheessa sanonut etteikö koko perheen yhteinen aika olisi minulle/ meille tärkeää.

        huijasin siis viimeksi join 01.04.2010 sitä ennen silloin 6.2.2010 ja sitä ennen 18.12.2009 ja sitä edellinen kerta oli joskus juhannuksen paikkeilla. joten en usko että alkoholi vaikuttaa kovasta näihin pe-la yökyläilyyn ja nyt kun asumme kauempana toisistamme voin kavereille hyvin sanoa et en juo kun pitää huomenna aamusta olla ajokunnossa jotta saan haettua lapset ;D (oikeasti en todellakaan vain halua niin pahaa oloa itselleni mikä kankkusesta tulee ja sitä ei omatuntoni kestä lapset näkisivät minut kovassa kankkusessa että vain käännän vain kylkeä tai makaan sohvalla ja tai saatika että yrjöilisin)


      • tarkkamarkka.
        mummelix2 kirjoitti:

        puolustelen tytärtäni kertoen että tyttäreni käyttää alkoholia hyvin harvoin, jos hän on viikonloppuna liikeenteessä niin yleensä hän on porukoiden kuskina.
        viikot hän on lasten kanssa kotona kun mies on töissä. että ongelmana ei ole alkoholi.

        viettää viikonloput kuskaamassa känniläisiä ja vielä joka perjantai. onko lasten isällä paha alkoholiongelma? Normaalissa perheessä ei juoda ja olla kännikuskeina joka viikonloppu ja laiteta lapsia hoitoon sen takia! Kirjoitit muuten tästä samasta asiasta tuonne äitien palstalle, ja nyt sitten kirjoittelet "mummina" täällä, mikä on homman nimi? Haluatko vaan hyväksynnän anonyymeiltä nettikeskustelijoilta noille touhuillenne?


    • sovittavissa

      Riippuu aina niin tilanteesta ja myöskin isovanhempien jaksamisesta.Ja lasten määrästä.Meidän uusperheessä on kuusi alle kouluikäistä lastenlasta ja kyllä lapsia otetaan yökylään jaksamisten mukaan.Ollaan vielä suht nuoria isovanhempia,työelämässä molemmat.Lapset viihtyy hyvin,joskus on molempien lapsenlapsia ollut samaan aikaankin ja kivasti mennyt.
      Meillä kyllä lapsemme hyväksyvät senkin,jos joskus kysyttäessä ei olla ottamassa,meitä pyydetään,ei määrätä olemaan lasten kanssa.Nytkin on pari tulossa illasta aamupäivään,silloin on määrä hakea takaisin,koska meillä on hoidettavia asioita iltapäivälle.

      • tyttö taas

        ohhoh, teillä on varmaan aika vilske naperoiden kanssa ♥ minäkään en äitiä pakota ja ymmärrän huvin jos hän haluaisi lähteä johonkin eikä siinä olisi silloin mitään, silloin tietenkin asiat menisi niin että äiti menisi ja jos saisin jonkun toisen vahdin, niin saattaisin lähteä äitini kanssa.
        Meilläkin lapset menevät (taas) äidille tänään kun meillä on 8v kihlapäivä ja miehelläni on keikka. menen hakemaan lapset aamusta jotta pääsen sitten lasten kanssa menemään torille jos ei nyt ihan kaatamalla sada. Hyvää ja hauskaa vappua!


      • mummelix2
        tyttö taas kirjoitti:

        ohhoh, teillä on varmaan aika vilske naperoiden kanssa ♥ minäkään en äitiä pakota ja ymmärrän huvin jos hän haluaisi lähteä johonkin eikä siinä olisi silloin mitään, silloin tietenkin asiat menisi niin että äiti menisi ja jos saisin jonkun toisen vahdin, niin saattaisin lähteä äitini kanssa.
        Meilläkin lapset menevät (taas) äidille tänään kun meillä on 8v kihlapäivä ja miehelläni on keikka. menen hakemaan lapset aamusta jotta pääsen sitten lasten kanssa menemään torille jos ei nyt ihan kaatamalla sada. Hyvää ja hauskaa vappua!

        heippa taas!

        Otan mielelläni lastenlapsia (2 kpl) hoitoon ja yökylään vielä kun jaksan ja lapset itse haluavat tulla.
        Asun yksinäni joten iltaani vaan piristävät.

        Olen vielä aika nuori (alle 50) ettei vanhuus vielä vaivaa.
        Kyllä sanon ettei nyt käy jos mulla on jotain muuta sovittuna.

        Luulen että muutaman vuoden kuluttua lapsia ei enää mummon seura kiinnosta vaan kaverit on tärkeimpiä.
        Toivon että tällä tavalla saan pidettyä läheiset välit heihin vielä myöhemminkin ja olisi niin ihana että sitten joskus kun olen vanha niin lastenlapset auuttaisivat vanhaa mummoa ja kertoisivat elämästään.


      • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
        mummelix2 kirjoitti:

        heippa taas!

        Otan mielelläni lastenlapsia (2 kpl) hoitoon ja yökylään vielä kun jaksan ja lapset itse haluavat tulla.
        Asun yksinäni joten iltaani vaan piristävät.

        Olen vielä aika nuori (alle 50) ettei vanhuus vielä vaivaa.
        Kyllä sanon ettei nyt käy jos mulla on jotain muuta sovittuna.

        Luulen että muutaman vuoden kuluttua lapsia ei enää mummon seura kiinnosta vaan kaverit on tärkeimpiä.
        Toivon että tällä tavalla saan pidettyä läheiset välit heihin vielä myöhemminkin ja olisi niin ihana että sitten joskus kun olen vanha niin lastenlapset auuttaisivat vanhaa mummoa ja kertoisivat elämästään.

        Mummoilu on mukavaa.

        Olen harkinnut ottaa yökylään myös lapsenlapsen kaverin (toisinaan), jolla ei ole isovanhempia. Ovat todella hyviä kavereita, vaikka ovat vasta päiväkoti ikäisiä. Ja yökylään siis ihan yhdessä, eiköhän se mene kivasti kun pääsee alkuun.
        Oman lapsenlapseni näen/tapaan aivan säännöllisesti joka viikko.


      • ´mökkimummo´
        ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ kirjoitti:

        Mummoilu on mukavaa.

        Olen harkinnut ottaa yökylään myös lapsenlapsen kaverin (toisinaan), jolla ei ole isovanhempia. Ovat todella hyviä kavereita, vaikka ovat vasta päiväkoti ikäisiä. Ja yökylään siis ihan yhdessä, eiköhän se mene kivasti kun pääsee alkuun.
        Oman lapsenlapseni näen/tapaan aivan säännöllisesti joka viikko.

        Olen miettinyt lapsenlapsen kaverin ottamista mukaan yökyläilyyn, tai vaikka pariksi päiväksi maalle mukaan. Siinä olisi heille seuraa toisistaankin, ovat siis jo yli kymmenen ikäisiä.
        En kuitenkaan jotenkin uskalla, pelkään vastuuta.
        Onko joku mahdollisesti toteuttanut tällaista?


      • eräs mummu
        ´mökkimummo´ kirjoitti:

        Olen miettinyt lapsenlapsen kaverin ottamista mukaan yökyläilyyn, tai vaikka pariksi päiväksi maalle mukaan. Siinä olisi heille seuraa toisistaankin, ovat siis jo yli kymmenen ikäisiä.
        En kuitenkaan jotenkin uskalla, pelkään vastuuta.
        Onko joku mahdollisesti toteuttanut tällaista?

        ottaisin kyllä mukaan kun ovat jo niin isoja, tosiaan lapsellekin vois olla mukavaa.
        en taitais kylläkään joka kerta mutta joskus olis ok.


      • ♥Ö..Ö♥
        ´mökkimummo´ kirjoitti:

        Olen miettinyt lapsenlapsen kaverin ottamista mukaan yökyläilyyn, tai vaikka pariksi päiväksi maalle mukaan. Siinä olisi heille seuraa toisistaankin, ovat siis jo yli kymmenen ikäisiä.
        En kuitenkaan jotenkin uskalla, pelkään vastuuta.
        Onko joku mahdollisesti toteuttanut tällaista?

        hoitamassa neljättä paria lapsia.
        Ensin oli siskokseni sitten siskojen lapset sitten omani nyt lapsenlapset.
        Poikia ovat olleet joten tarkkana saa olla.
        Siinä tulee helpotus leikkien keksimiseen, mutta valvonta ja vartiointi on oltava. Samoin leikkejä, alle kouluiässä, pitää hieman ohjata ja neuvoa..
        Lapsi ei osaa arvioida kykyjään kiivetä hypätä tai jotain muuta, samoin aina eivät ymmärrä leikkien häiriötä, jos sitä on..

        Pienet jalat ovat vikkeliä, joten silmällä on pidettävä.


    • hahhahhaaaaa

      Tämä juttu on aika ihmeellinen, sama kirjoittelija asialla mikä äitien palstalla ketjussa "alkoholi ja koti" ??!!
      Sama vastaa äitinä ja mummona, tajuutteko lukijat!
      LUKEKAAHAN KOKO VIESTIKETJU, ÄLY HOI!

      • tytär-

        mutta kirjoitan täällä kyllä vain nimellä tytär ja äiti kirjoittaa nimellä mummelix2


      • mummolan mussukat
        tytär- kirjoitti:

        mutta kirjoitan täällä kyllä vain nimellä tytär ja äiti kirjoittaa nimellä mummelix2

        Minun aikuiset lapset saattavat joskus kyläillessään olla yötäkin lapsuudenkodissaan ja taas lastenlapseni ovat innoissaan päästessään mummolaan yökylään. Ja eipä niin aina väliä, olenko itse paikalla vai matkoilla. (Lastenlapsenkin ovat jo melkein aikuisia). Aina on mummola ollut kaikille rakas paikka ja jälkeläiset pitävät kunnia-asianaan pitää talon jäljiltään siistinä!


      • äiti itsekkin
        mummolan mussukat kirjoitti:

        Minun aikuiset lapset saattavat joskus kyläillessään olla yötäkin lapsuudenkodissaan ja taas lastenlapseni ovat innoissaan päästessään mummolaan yökylään. Ja eipä niin aina väliä, olenko itse paikalla vai matkoilla. (Lastenlapsenkin ovat jo melkein aikuisia). Aina on mummola ollut kaikille rakas paikka ja jälkeläiset pitävät kunnia-asianaan pitää talon jäljiltään siistinä!

        Minkä ikäisenä teidän mielestä lapsi saa aloittaa yökyläilyt mummolassa? siis niin että olisi kerran kuussa yhden yön? Niin että vanhemmat saisivat nukkua ja viettää kahden keskistä aikaa.


      • 3 x äippä
        äiti itsekkin kirjoitti:

        Minkä ikäisenä teidän mielestä lapsi saa aloittaa yökyläilyt mummolassa? siis niin että olisi kerran kuussa yhden yön? Niin että vanhemmat saisivat nukkua ja viettää kahden keskistä aikaa.

        lapseni eivät olleet koskaan yötä kummassakaan mummolassa, koska mummot olivat jo väsyneitä pitkän elämäntyön tehtyään. Itse olin muutaman yön kotoa poissa viisivuotiaana, kun äiti oli sairaalassa.
        Ehkä silloin, kun lapsi ei enää tarvitse vaippoja, pystyy syömään samaa ruokaa kuin muutkin ja osaa puhuen ilmaista tarpeitaan, olisi sopiva aika antaa hänen olla yötä poissa kotoa.


      • Mummeli 341
        äiti itsekkin kirjoitti:

        Minkä ikäisenä teidän mielestä lapsi saa aloittaa yökyläilyt mummolassa? siis niin että olisi kerran kuussa yhden yön? Niin että vanhemmat saisivat nukkua ja viettää kahden keskistä aikaa.

        kun lapsella ei ole enää vaippoja eikä heräile öisin.


      • pikkuisen kade
        Mummeli 341 kirjoitti:

        kun lapsella ei ole enää vaippoja eikä heräile öisin.

        teillä on hienosti asiat ! Homma toimii ja kaikki osapuolet ovat onnellisia. kenelläkään EI OLE syytä tuntea huonoa omaatuntoa, lapsille on tärkeää mummolakyläilyt, olipa yö tai päivä ja vanhemmille on tärkeää välillä oma aika ja hetki helpotusta vastuusta, pikkaisen lepoa.
        Ja mummona sanon, että mummolle on erinomaisen tärkeää saada viettää aikaa lasten kanssa, laittaa lapset nukkumaan herätä yhteiseen aamuhetkeen ja kaikki se mikä vanhemmillekkin on tärkeää ja lähes jokapäiväistä.
        Ihanasti asiat teillä, olkaa onnellisia !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe