Milloin on paras ajankohta leikata kuusiaita, täällä Oulun seudulla ja miten sen leikkaan. viime vuonna leikkasin joskus toukokuun alussa. Leikkaanko pois vain sen viimevuotisen kasvun vai miten teen sen. Aita ei ole vielä sen kokoinen minkälaisen siitä olen ajatellut kasvattaa. kuuset on erimittaisia. Leikkaanko vain pisimmät latvat. Entäs kavennanko myös hieman ja nipsin myös oksien päistä? Tulisko paremmin tuuheutta jos kavennankin hieman
kuusi aidan leikkaus
milloin???
1
883
Vastaukset
- Maria
uusiaidat kannattaa leikata keväällä ennen kasvun alkua tai syksyllä kasvun päätyttyä. Myös kevättalven suojasäällä voi leikata kuusiaitaa. Tähän aikaan vuodesta, eli huhtikuussa,
Kuusiaidan leikkaus on hyvä tehdä kerran vuodessa. Leikattaessa on syytä muistaa, että vain edellisen vuoden kasvua voi leikata. Kuusiaidan latva katkaistaan vasta kun aita on halutun korkuinen, mutta oksia typistetään jo alusta saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733674Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92001Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1341220
- 1011084
- 1091065
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886