kiusallinen tuhrimisongelma

hätäapu

Onko kukaan saanut oikeasti apua tuhrimisongelmaan?
Minulla on ekaluokkalainen jonka tuhrimisongelma alkoi 4-vuotiaana. Sitä on tutkittu sekä psykologilla että Hyksissä, mitään järkevää syytä ei ole löytynyt. Lopulta melkein luovutin kun kyllästyin odottamaan, että hoitoa ilmestyisi ja siihen, että asiantuntijan neuvot olivat sen sorttisia, että itsekin osasin hoitaa lastani maalaisjärjellä, esim. piilotin ruokaan pellavarouhetta niin, että vatsa alkoi toimia.
Mutta sitten puhuin sensomotorisen kuntoutuksen terapeutin kanssa ongelmasta ja sain tietää, että kyse ehkä on yksinkertaisesti siitä, että lapsen aistijärjestelmä on kehittymätön.Vein lapseni sensomotoriseen kartoitukseen ja osoittautui, että lapsella on jäljellä jäänteitä pikkuvauvareflekseistä. Nyt niitä treenataan pois.
Tähän tuhrimisvaivaan on myös liittynyt kamalat raivarit ja olen ajatellut, että raivarit johtuvat siitä stressistä minkä kakkahousuunahdistus lapselle tuottaa. Nyt ajattelen, että raivarit ehkä myöskin johtuvat osaltaan heijasteista jotka häiritsevät aivojen normaalia yhteistyötä.

2

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei, kiinnosta tietää mitä kautta sait yhteyden sensomotoriseen terapeuttiin ja pääsittekö lopulta ongelmasta eroon? Keskustelu on näemmä 12 v vanha, mutta meillä samoja ongelmia kestänyt nyt vuoden ja lapsi täyttää viisi.

• Anonyymi

Minä oli viiden vanha kun turhin , mutta muistan että en olisi halunnut käydä vessassa siksi kun olin kovalla vatsasta aina ja teki kipeää kun oli vessassa. Joten vähän tuli aina housuihin kun yritin pidättää vaan siksi ettei ottais kipeää. Äitini ei tätä käsittänyt vaan tulkitsi asian että olin kateellinen muille lapsille satu ja leikki tunneilla mitä äitini piti lapsille, mutta en ollut mitenkään kateellinen , ainoastaan pelkäsin ja pidättelin siksi ettei ottaisi pyllyyn kipeää vessassa.
      Sekin meni ohitse kun olin tädin luona muutaman viikon kesällä ja ruokavalio siellä oli vatsalle suotuisampi se kun mitä oli kotona

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      174
      1192
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      46
      631
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      304
      558
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      543
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      529
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe