Moro,
Sattuuko kellään olemaan Cordiant Comfort merkkisiä kesärenkaita autossaan? Sain huikean tarjouksen (vajaa 300€) koolle 205/55/16 ja jäi mietityttämään että miten lienee laadun kanssa. Rengas on valmistettu Venäjällä ja kuulemma saksalaisten rengasteknologialla. Maahantuoja lupaa 3 vuoden takuun valmistusvirheille. Kuulostaa aika hyvältä, nyt kaivattaisiin muiden käyttökokemuksia päätöksenteon tueksi (en löytänyt aiempaa keskustelua aiheesta)...
Nastarenkaat mulla jo onkin tuolta itänaapurista... eikä valittamista.
- jj
Cordiant Comfort käyttökokemuksia ?
55
23179
Vastaukset
- gfdhfdgh
enpä renkaista sen enempää tiedä mutta mikäs huikea tarjous toi mielestäsi on?rengas-onlinesta saa ihan merkki kumeja alle 300€ sarja tossa koossa http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl
ÄLÄ VAAN OSTA mitään paskaa!!!! Muista myös että asennus vanteille maksaa...
- Yussuf El Baba
Todellakaan ole paskaa, vaan rengasta koko rahalla, kiinalaiset on sitten sitä paskaa. Itse olen tyytyväinen ko. renkaisiin.
- gdfg555
Yussuf El Baba kirjoitti:
Todellakaan ole paskaa, vaan rengasta koko rahalla, kiinalaiset on sitten sitä paskaa. Itse olen tyytyväinen ko. renkaisiin.
Miten ne pärjäsi TM:n tai Tuulilasin rengastestissä?
- j63
Mulla on ollut alla 205/55/16, hinta sarjalle asennuksineen 240 €. Hiljaiset on ainakin ja kaikin puolin miellyttävät, ehkä hieman kovemmat kuin contit, jotka on toisessa autossa. Olen tyytyväinen, en huomaa eroa entisiin kesäkumeihin.
Scasonista, joka maahantuo kertoivat että ovat käyneet yaroslavin tehtailla ja siellä on uusimmat koneet ja renkaat ovat ihan pyöreitä, joka ei aina toteudu kaikissa länsirenkaissakaan. Tehdas on tosiaan maailman kolmanneksi suuri.
Minä taidan ostaa toisetkin, jos hinta / laatusuhde säilyy kuluneessammassakin renkaassa. (hieman kyllä tunnen suomalaisena huonoa omaatuntoa venäläisestä tuotteesta - mutta hinta ratkaisi, kun en viitsi 5 vuotta vanhaan pirssiin paljon sijoitella.- hintaluokkaan
Sai alle myös 205/65-15 Cordiantit. Nehän rullaa oikein pehmeästi ja mukavasti . Sen verran on tuotannossa eroja, että yhteen renkaaseen meni melkoiset painot, mutta sekin on hyvin tasapainossa. Ei ole noista mitään huonoa sanottavaa.
- Baarumlaarum
renkaista kun puhutaan, niin halpa ja hyvä ei sovi samaan lauseeseen. Joskus harvoin voi saada hintaansa vastaavat renkaat, mutta harvoin sitäkään.
Kyllä se rengasmerkki joka myy halpaa ja todella hyvää olisi jo vallannut maailman markkinat.- nokiasokia
Hei haloo ja tervetuloa markkinatalouteen. Rengaskoneet ja kumiseokset ovat pääosin samoja, kalliita renkaita (ja autoja, ja makaroneja, ja vaatteita) tehdään siksi, että rikkailtakin saadaan rahat pois. Esim. Michelin renkaat tehdään osittain Venäjällä. Nyt kokeilemaan, eikä kommentoimaan kokematta.
- Micro orkkuja
nokiasokia kirjoitti:
Hei haloo ja tervetuloa markkinatalouteen. Rengaskoneet ja kumiseokset ovat pääosin samoja, kalliita renkaita (ja autoja, ja makaroneja, ja vaatteita) tehdään siksi, että rikkailtakin saadaan rahat pois. Esim. Michelin renkaat tehdään osittain Venäjällä. Nyt kokeilemaan, eikä kommentoimaan kokematta.
Kaikki renkaat ovat mustia ja siihen se sitten jääkin. Materiaaleissa on todella suuria eroja ja keikkein suurimmat erot ovat tuolla renkaan sisällä näkymättömissä.
Mutta ainahan tyhmäkin säästö on toisille kaikken tärken asia. - uuhhbeibi
Micro orkkuja kirjoitti:
Kaikki renkaat ovat mustia ja siihen se sitten jääkin. Materiaaleissa on todella suuria eroja ja keikkein suurimmat erot ovat tuolla renkaan sisällä näkymättömissä.
Mutta ainahan tyhmäkin säästö on toisille kaikken tärken asia.tulee kun ostaa halvemmalla paremmin pitävät renkaat aaahhhh...siinä merkkipellet onkin ihmeissään ja nostelevat nokiarillejä syvemmälle nokkalleen....
- ei varaa tuhon
uuhhbeibi kirjoitti:
tulee kun ostaa halvemmalla paremmin pitävät renkaat aaahhhh...siinä merkkipellet onkin ihmeissään ja nostelevat nokiarillejä syvemmälle nokkalleen....
Kaveri osti Kumhot ja kehui niitä perhaiksi renkaiksi mitä on koskaan ajanut. Muuten hyvät, mutta ensimmäsenä sysksynä joutui jo miettimään kannattaa vaihtaa talvikumit atuajassa vai ostaa uudet kesäkumit kun vanhart Kuhmut ovat loppu.
- kokenut*
ei varaa tuhon kirjoitti:
Kaveri osti Kumhot ja kehui niitä perhaiksi renkaiksi mitä on koskaan ajanut. Muuten hyvät, mutta ensimmäsenä sysksynä joutui jo miettimään kannattaa vaihtaa talvikumit atuajassa vai ostaa uudet kesäkumit kun vanhart Kuhmut ovat loppu.
Hyvin on Kumhot kestäneet ajaa Etelä-Suomen teillä. Pari kesää ja kolmannan alkukesän karkeat tiet. Vasta koulun alun aikaan laitoin seuraavat alle.
On totta että Kumhot kuluvat vähän nopeammin kuin vaikka Gislaved, mutta merkittävää eroa ei ole. Kumhot on selkeästi pehmeämmät eli hiljaisemmat kuin sitä ennen olleet Good Year-renkaat. (205/65-15) Turha on täällä hehkutella ylihintaisia merkkirenkaita , kun keskivertorenkaallakin pärjää tavallisessa ajossa.
Jos tapanani olisi ajaa ratakierroksia, niin voisin valita jonkin huippurenkaan. - stonet
kokenut* kirjoitti:
Hyvin on Kumhot kestäneet ajaa Etelä-Suomen teillä. Pari kesää ja kolmannan alkukesän karkeat tiet. Vasta koulun alun aikaan laitoin seuraavat alle.
On totta että Kumhot kuluvat vähän nopeammin kuin vaikka Gislaved, mutta merkittävää eroa ei ole. Kumhot on selkeästi pehmeämmät eli hiljaisemmat kuin sitä ennen olleet Good Year-renkaat. (205/65-15) Turha on täällä hehkutella ylihintaisia merkkirenkaita , kun keskivertorenkaallakin pärjää tavallisessa ajossa.
Jos tapanani olisi ajaa ratakierroksia, niin voisin valita jonkin huippurenkaan.Kyllä renkailla on eroja niinkuin on autoissakin. Halpaa ja hyvää ei ole, jos sellaisen haluaa täytyy ostaa kahdet: halvat ja hyvät!
- Tsernobyl Tyres
"Rengas on valmistettu Venäjällä ja kuulemma saksalaisten rengasteknologialla."
Tekihän ne ryssät autojakin saksalaisten ja amerikkalaisten teknologialla, kopioivat suoraan ja onnistuivat muuttamaan hyvän huonoksi. Laatu ja toleranssit olivat venäläisen perinteen mukaiset. Ihan heti ei uskalla uskoa ryssien omaan rengasosaamiseen ja työn loppulaatuun, vaikkakin koneet ja tiedot olisivat ulkomailta haettuja.
Sitä tässä vielä mietin, että jokohan ne ovat saaneet sen perseensuristimen toimimaan...- stadin taksi
Cordiant alla ja 30000 km takana . Ei huonot!
- vaunuakin
stadin taksi kirjoitti:
Cordiant alla ja 30000 km takana . Ei huonot!
Autossa oli alla Cordiant ja hyvin kesti rasituksia, vaikka paineina joutui autossa käyttämään 2.8-3.0. Mukavan kepeästi rullaavat ja ovat hiljaiset. Lisäksi on kuviota ihan riittävästi, niin että lähtee liikkeelle pehmeältäkin alustalta.
- "merkkirenkaan"
Ja maksanut ittes kipeeksi eli törkeästi ylihintaa.
- Sami K.
"merkkirenkaan" kirjoitti:
Ja maksanut ittes kipeeksi eli törkeästi ylihintaa.
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m62b0s302p0
Neljän renkaan hinta noin 400€, Suomessa 200€ enemmän. - Anonyymi
Suristin kuulema toimii jo, mutta perseeseen ei edelleenkään mahdu…
- Anonyymi
taitaa vähän lapsettaa??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suristin kuulema toimii jo, mutta perseeseen ei edelleenkään mahdu…
Joo ja suomessa niiden valmistus lopetettiin jo 80 -luvulla, kun täällä ei kannattanut valmistaa eikä kellään ollut varaa ostaa 1000 €:n suristinta..... se tehdaskin on jo ajat sitten siirretty Indokiinaan.....
- jerhrgt
luultavasti täyttä sontaa niinkuin talvirenkaatkin, testi jumbot TM:n testissä.
- IUTIUT(
Jos rengas on tehty Venäläisille teille,varmaankin kestää myös Suomessa.Asentaja sanoi että on suurta hulluutta ostaa suurella vesiuralla olevia renkaita jos joudut ajelemaan myös terävillä sorateillä.
Kuinka moni sitten meistä ajelee kaahaten pidon rajoilla päivittäin,missä vasta erot syntyvät? - lumoissa
IUTIUT( kirjoitti:
Jos rengas on tehty Venäläisille teille,varmaankin kestää myös Suomessa.Asentaja sanoi että on suurta hulluutta ostaa suurella vesiuralla olevia renkaita jos joudut ajelemaan myös terävillä sorateillä.
Kuinka moni sitten meistä ajelee kaahaten pidon rajoilla päivittäin,missä vasta erot syntyvät?Ei ole tullut 35 vuoteen sellaista tarvetta, että pitäisi ajaa kasteltua ympyrärataa tai pujottelukeilojen välistä 90 lasissa . Ylihintainen rengas selviää jopa 95, mutta minun halpisrengas vaan 85 . Voi voi. Mutta kun ajelen 80 teillä pääasiassa, niin sillä ei ole mitään merkitystä.
On loihdittu myös mukamas standardi, että auton pitää pysähtyä satasesta alle 40 metrin matkalla. Jos uuteen autoon laitetaan huippurenkaat, niin varmaan toteutuukin.
Mm. AB: testissä kuitenkin kaikki pakettiautot ja maasturit ylittivät tuon rajapyykin. Me muutkin ajamme 95 %:n varmuudella kuluneilla renkailla, joten todelliset jarrutusmatkat ovat paljon pidemmät.
Paljon tärkeämpää kuin renkaan valinta olisi valmentaa kuljettajan kykyjä sekä saada heidät reagoimaan ja käyttämään asiallista tilannenopeutta.
Jos mun pitäisi ajaa joka aamu sateista moottoritietä 100 kilsaa töihin, niin hyvä sadekelin rengas on silloin paikallaan, mutta kun kehän ruuhkissa madellaan 1 ja 2 vaihteella, niin kiinalaisetkin riittäisi.
Cordiantit on kuitenkin ihan kelvolliset kun ne vielä sai tosi edullisena syystarjouksena.
Eihän viranomainenkaan vahdi renkaan merkkia vaan kulutuspintaa. - loppuuNYT
lumoissa kirjoitti:
Ei ole tullut 35 vuoteen sellaista tarvetta, että pitäisi ajaa kasteltua ympyrärataa tai pujottelukeilojen välistä 90 lasissa . Ylihintainen rengas selviää jopa 95, mutta minun halpisrengas vaan 85 . Voi voi. Mutta kun ajelen 80 teillä pääasiassa, niin sillä ei ole mitään merkitystä.
On loihdittu myös mukamas standardi, että auton pitää pysähtyä satasesta alle 40 metrin matkalla. Jos uuteen autoon laitetaan huippurenkaat, niin varmaan toteutuukin.
Mm. AB: testissä kuitenkin kaikki pakettiautot ja maasturit ylittivät tuon rajapyykin. Me muutkin ajamme 95 %:n varmuudella kuluneilla renkailla, joten todelliset jarrutusmatkat ovat paljon pidemmät.
Paljon tärkeämpää kuin renkaan valinta olisi valmentaa kuljettajan kykyjä sekä saada heidät reagoimaan ja käyttämään asiallista tilannenopeutta.
Jos mun pitäisi ajaa joka aamu sateista moottoritietä 100 kilsaa töihin, niin hyvä sadekelin rengas on silloin paikallaan, mutta kun kehän ruuhkissa madellaan 1 ja 2 vaihteella, niin kiinalaisetkin riittäisi.
Cordiantit on kuitenkin ihan kelvolliset kun ne vielä sai tosi edullisena syystarjouksena.
Eihän viranomainenkaan vahdi renkaan merkkia vaan kulutuspintaa.tämä edellinen mies tai nainen puhui täyttä asiaa!!! jos jollakin on asiaa niin ilmotelkoot mulle ja ottakoon kullini suuhun oli homo tahi ei!! tämä on loppuun nyt käsitelty hei hei!
- Ihan sama
loppuuNYT kirjoitti:
tämä edellinen mies tai nainen puhui täyttä asiaa!!! jos jollakin on asiaa niin ilmotelkoot mulle ja ottakoon kullini suuhun oli homo tahi ei!! tämä on loppuun nyt käsitelty hei hei!
On ollut Micheliniä kesäkumeina myös eikä olleet nykyisiin GT Radial Champiroihin nähden yhtään paremmat ja kyllä se on myös tasapainottajasta kiinni eli jos on joku Vianorin oppipoika tekemässä niin eipä satu kohilleen.Tottahan se on että halparenkaissa on helpommin laatuheittoja mutta kyllä niitä on kalliissa merkki renkaissakin.
- IYIYIY
Ihan sama kirjoitti:
On ollut Micheliniä kesäkumeina myös eikä olleet nykyisiin GT Radial Champiroihin nähden yhtään paremmat ja kyllä se on myös tasapainottajasta kiinni eli jos on joku Vianorin oppipoika tekemässä niin eipä satu kohilleen.Tottahan se on että halparenkaissa on helpommin laatuheittoja mutta kyllä niitä on kalliissa merkki renkaissakin.
Ennen oli paikkakunnalla pikkupulju,mikä pyöräytti renkaan vanteella kohdalleen niin ettei painoja paljon tarvinnut.Nyt lommoposkinen finninaama runttaa kumit vanteelle ja sillä hyvä.Venttiiliä ei taas vaihdeta jollei erikseen pyydä kun taas pitää päästä kiireellä röökille
- kesäkumilaulu
IYIYIY kirjoitti:
Ennen oli paikkakunnalla pikkupulju,mikä pyöräytti renkaan vanteella kohdalleen niin ettei painoja paljon tarvinnut.Nyt lommoposkinen finninaama runttaa kumit vanteelle ja sillä hyvä.Venttiiliä ei taas vaihdeta jollei erikseen pyydä kun taas pitää päästä kiireellä röökille
Vai on se vanteelle laittajasta ja kuinka se laitetaan vanteelle kiinni paljonko tasapainotuspainoja tarvitaan? Ja minä kun luulin sen johtuvan renkaan valmistuksessa jäävästä epätasapainosta. Täytyykin ensi kerralla vaatia laittamaan renkaat oikein vanteille ettei painoja tarvitse laittaa ja maksaa. Kiitos vinkistä.
- vanteille
kesäkumilaulu kirjoitti:
Vai on se vanteelle laittajasta ja kuinka se laitetaan vanteelle kiinni paljonko tasapainotuspainoja tarvitaan? Ja minä kun luulin sen johtuvan renkaan valmistuksessa jäävästä epätasapainosta. Täytyykin ensi kerralla vaatia laittamaan renkaat oikein vanteille ettei painoja tarvitse laittaa ja maksaa. Kiitos vinkistä.
Kyllä ne laitetaan kovilla paineilla vanteille, niin että oikein posahtavat tasaisesti reunaa vasten, niin ei tarvi niin paljoa painoja kun huolimattomasti asennetut. Paitsi jos ovat soikeat Debicat, joita ei saa tasapainoon mitenkään. Aina värisee jossakin nopeudessa. Kokemusta on.
- voihan kiesus
vanteille kirjoitti:
Kyllä ne laitetaan kovilla paineilla vanteille, niin että oikein posahtavat tasaisesti reunaa vasten, niin ei tarvi niin paljoa painoja kun huolimattomasti asennetut. Paitsi jos ovat soikeat Debicat, joita ei saa tasapainoon mitenkään. Aina värisee jossakin nopeudessa. Kokemusta on.
tuota renkaan laittoa vanteellehan ei oikein osata rengasliikkeissä?
Veikkasin sen kuuluvan ihan aloittelijan perustaitoihin, että voi edes olla töissä rengasliikkeessä. - suupala 2
voihan kiesus kirjoitti:
tuota renkaan laittoa vanteellehan ei oikein osata rengasliikkeissä?
Veikkasin sen kuuluvan ihan aloittelijan perustaitoihin, että voi edes olla töissä rengasliikkeessä.Tuolta tilasin halvat ja hyvät tyfoonit 205-55-16 oli jotakin 270e ja sitt rahti 25e . Ite laitoin paikalle ja kyllä rullaa räväkästi ja hijasesti. oLI Contin tekemät. Nyt näytti vielä olevan päivitykset keske hinnoiss www.hnyman.com
- topdäck
suupala 2 kirjoitti:
Tuolta tilasin halvat ja hyvät tyfoonit 205-55-16 oli jotakin 270e ja sitt rahti 25e . Ite laitoin paikalle ja kyllä rullaa räväkästi ja hijasesti. oLI Contin tekemät. Nyt näytti vielä olevan päivitykset keske hinnoiss www.hnyman.com
Kyselitkö myös huippurenkaita kuten Apollo Acelere ?
- Alle laitettuina
Mulle tuli tohon hintaan Cordiantit allelaitettuna , reilu puoli tuntia meni aikaa liikkeessä puheineen.
- Belomorsk
Minäkin valitsin edullisen hinnan vuoksi Cordiantit eikä ne tunnu meteliä pitävän sen enempää kuin edelliset Gislaveditkaan.
Riittävät ihan mukavasti tavallisen ihmisen käyttöön. Näyttää olevan kulutuspinnassa vesiuria ihan riittävästi reilumpiinkin nopeuksiin.
Uskoisin noilla menevän monta kesää huolettomasti.
- Monte Griston Carlo
Voitin lotossa vuonna 1999 ja nyt ostin Gordiantit C-sarjan farkkumersuuni.
Hyvät ovat ja miksi maksaa turhasta nimestä.
Voitto on poikinut jo kolminkertaiseksi, joten ostakaa te muutkin Cordiantit ihan huoletta.
Jää aikaa sijoituksiin, kun ei tulhaa aikaansa typeryyteen.
Terv. Monte Griston Carlo- holotna bravda
Cordiant on hyvä ja kulutusta kulutusta kestävä vaihtoehto tavallisen pulliaisen ajoihin.
Ne joiden tarvii ajaa 120 lasissa sadelilläkin, jotta bisnekset sujuu, voivat valita jonkin toisen merkin, vaikka kaksi kertaa niin kalliit contit.
- Cordiant205/65R15
Kesärenkaat Cordiant 205 / 65 R15 ja Citroen C5 Hdi 2.0 Break. Ihan hyvin on renkaat pelittänyt, maksoivat 279 euroa Jyväskylässä alle laitettuna. Päivittäin tulee sellaiset 80 km ajettua tuota moottoritietä ja renkaat ovat mukavan hiljaiset.
En ole huomannut mitään selvää ero näissä renkaissa edellisiin Nokialaisiin (i3) verrattuna, tosin en ole missään radalla käynyt kokeilemassa. Toisaiseksi saavat olla tuossa auton alla ja katselen syksyllä miten on kesän ajot kuluttaneet...- Kelly springfield
Katselin muutamasta rengastestistä kuvioita ja niinhän se oli kuten ounastelin, että kärjessä olivat nuo uudet neliuraiset renkaan . MItä leveämmät urat, sen paremmat sateella ja saavat siis paljon pisteitä lehtien sadekelin testeissä.
Letkan loppupäässä sitten olivat ne millä oli "vain" 2-3 pitkittäisuraa tai joku muu kopioituu vanha rengaskuvio. Eihän ne siirrä vettä huippujen tahtiin.
Mutta pärjäsivät kuitenkin kuivalla kelillä ihan kohtuullisesti eli riittää tavisajoon..
Kulutuskestävyydessä lienee kuitenkin paras tuo kova rengasseos kuten ecorenkaan kulutuspinnassa yleensä on. Samoin halpisrenkaissa.
JOs taas halpisrenkaan ominaisuudet on loihdittu hyvin pehmeällä seoksella, niin näennäinen edullisuus hankinnassa kaatuu siihen, että ne kuluvat nopeasti. Esim. Misukka kestää kolme kesää, mutta Kumho vain kaksi, joten pitkässä vertailussa kustannukset menevät tasoihin, vaikka hankintahinnassa on melkomoinen ero.
Silti olen ajanut Kumhoilla, kun ne on mukavan pehmeät.
Voi samassa hintaluokassa tietysti valita vaikka Barumin, Pneumantin tai Savan, mutta kun ne ovat kovia ja äänekkäitä entisen itäblokin renkaita.
No, nyt kuitenkin alennuin kokeilemaan Cardiantteja ja ne tuntuvat ihan kelvollisilta tavalliseen ajoon. En aio mennä mihinkään sateiselle radalle vetämään sladeja.
- max comfort
Vaihdoin juuri kesärenkaisiin, sillä viime talviset talvirenkaat kuluivat vihdoinkin loppuun. Eivät sulaneet kuitenkaan alle vaikka joku asiantuntia täällä niin väittää ja sadekelilläkin toimivat loistavasti, sillä talvirenkaassa on tosi isot vesiurat.
Laitoin alle vähän jo viime syksynä ajetut Cordiantit ja tuntuu kuin sukkasillaan ajelisi. Todella mukavat ja hiljaiset renkaat. Kestävyydestä voi antaa arvioita vasta parin kesän jälkeen. En kaipaa ylihinnoitettuja misukoita ja konteja.- Anonyymi
Merkkirenkaat laittaa kokosivun ilmoituksen kymmeneen lehteen ja maksattaa ilmoituskulut älytetyillä asiakkailla. Tavis ostaa halpis renkaan ja ajelee sillä tyytyväisenä monta kesää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkkirenkaat laittaa kokosivun ilmoituksen kymmeneen lehteen ja maksattaa ilmoituskulut älytetyillä asiakkailla. Tavis ostaa halpis renkaan ja ajelee sillä tyytyväisenä monta kesää.
Lehdet vääristelee testituloksia laittamalla vain pienen osan pylväsdiagrammista näkyviin, jotta ei näkyisi se erittäin pieni ero, mikä renkaiden välillä todellisuudessa on.
Näin saadaan raflaavampia tuloksia ja hurjia otsikoita. Tavallinen kansalainen pysyy tiellä kaiken merkkisillä renkailla, mutta testaajat saavat aikaan "hurjia" eroja, kun koko ajan ajetaan äärirajoilla kasteltua ympyrää eli 80-95 km/h. Tavis ajaa ympyrässä 40-60 . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehdet vääristelee testituloksia laittamalla vain pienen osan pylväsdiagrammista näkyviin, jotta ei näkyisi se erittäin pieni ero, mikä renkaiden välillä todellisuudessa on.
Näin saadaan raflaavampia tuloksia ja hurjia otsikoita. Tavallinen kansalainen pysyy tiellä kaiken merkkisillä renkailla, mutta testaajat saavat aikaan "hurjia" eroja, kun koko ajan ajetaan äärirajoilla kasteltua ympyrää eli 80-95 km/h. Tavis ajaa ympyrässä 40-60 .Yritäpä tuo kertoa Michelin tolloille. Vika on aina renkaissa. Kuskin valinnoilla ei ole merkitystä. Jne..
- Anonyymi
Hyvää olen kuullut noista cordianteista, kestävät ja ihan hyvät ajettavat.
Itse olen viimeisen kymmenen vuotta ajanut kiinalaisilla renkailla ja ei mitään ongelmaa, kestävätkin paremmin kun merkkirenkaat.
Itsellä mahdollisuus asentaa kumit vanteelle niin ostan aina renkaat irtona.
Cordiantit varmaan seuraavaksi alle talvirenkaana ensin.- Anonyymi
Nastarenkaina Cordiant on kova ääninen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nastarenkaina Cordiant on kova ääninen.
Karkeilla teillä kuuluu alta ruminaa kaiken merkkisillä renkailla.
Mutta kun ajaa uudella asfaltilla, niin kaikki renkaat ovat ihmeen hiljaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karkeilla teillä kuuluu alta ruminaa kaiken merkkisillä renkailla.
Mutta kun ajaa uudella asfaltilla, niin kaikki renkaat ovat ihmeen hiljaisia.Ihanko tosi?
- Anonyymi
Oman kokemuksen mukaan laadukkaammat kuin nokialaiset. Nokiat tehdään myös venäjällä, mutta cord. saksateknologia.
- Anonyymi
Cordiant tehdään Venäjällä, nastarenkaissa Nokialta "lainattu" kuvio kun kolhoosissa kaikki on yhteistähyvää.
- Anonyymi
Hiljaisuudesta puheen ollen Kumho WI-SI tuntuu olevan erityisen hiljainen ja pehmeä kitkarengas, mikä taipuu pehmeästi kaarteisiin.
- Anonyymi
Ei saanut kuitista selvää, mutta KITKArenkaan oikea tyyppi kuvion mukaan on WI51 .
- Anonyymi
millaset on pidoltaan nämä renkaat,
- Anonyymi
Kaiken merkkiset kitkarenkaat niiaavat esim liikenneympyrässä eli rattia pitää kääntää vähän reilummin . Lumessa kulkee ihan mukavasti, mutta erot syntyvät sitten jää pinalla.
Ympyrässä poeräpää ohjaa myös eli pientä luistoa, mutta ei mitään vaarallista.
Etäisyyttä edellä ajavaan autoon kannattaa pitää vähän ennemmän, jos jarrutat, sillä jarrutusmatka on vähän pidempi kuin nastarenkailla.
Kiihdytettäessä luistonesto räklättää melko helposti, joten pienillä vaihteilla kannattaa kiihdyttää maltilla ja lisätä kaasua vasta suuremmilla vaihteilla.
Tämä on muutenkin hyvä ohje noudattaa talvikelillä kiihdytettäessä.
Olen näillä opeilla kyykyttänyt liikennevaloissa lukuisia pojan nassikoita, joiden pitää aina vinguttaa tolkuttomasti rengasta lähtiessä vaikka se ei auta talvella kiihtyvyydessä.
Sitten ne ajaa mielenosoituksellisesti ohi ylinopeutta " että muka voittavat" hah - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken merkkiset kitkarenkaat niiaavat esim liikenneympyrässä eli rattia pitää kääntää vähän reilummin . Lumessa kulkee ihan mukavasti, mutta erot syntyvät sitten jää pinalla.
Ympyrässä poeräpää ohjaa myös eli pientä luistoa, mutta ei mitään vaarallista.
Etäisyyttä edellä ajavaan autoon kannattaa pitää vähän ennemmän, jos jarrutat, sillä jarrutusmatka on vähän pidempi kuin nastarenkailla.
Kiihdytettäessä luistonesto räklättää melko helposti, joten pienillä vaihteilla kannattaa kiihdyttää maltilla ja lisätä kaasua vasta suuremmilla vaihteilla.
Tämä on muutenkin hyvä ohje noudattaa talvikelillä kiihdytettäessä.
Olen näillä opeilla kyykyttänyt liikennevaloissa lukuisia pojan nassikoita, joiden pitää aina vinguttaa tolkuttomasti rengasta lähtiessä vaikka se ei auta talvella kiihtyvyydessä.
Sitten ne ajaa mielenosoituksellisesti ohi ylinopeutta " että muka voittavat" hahLisäisin vielä että kitkoilla tapahtuu pitkiä pehmeitä luistoja eli samanlaisia kuin
vanhoilla kuluneilla nokian talvirenkailla.
- Anonyymi
Moro !
Mulla on nyt alla Gordiant Comfort . Aika tyytyväinen olen ollut. Edelliset oli Kormoranit,olivat pettymys. Kerran aikoinaan oli Kormoranit,joskus 1990 -luvulla,mutta silloin olivat kestävämmät ja paremmat ajaa. Gordiant sarja maksoi 250 € 185/65 25. Ovat kuluneet tasaisesti. Pari kertaa tosi tasapainoista joutunut tekemään. Yksi rengas meni takuuna,kun oli hiukan vähemmän pyöreä. Mutta myyjä hoiti hienosti homman. Ja ilman kuluja selvisin,reilu rengasliike! Kokeile ehdottomasti. Itse en ole ollut kiinalaisiin tyytyväinen,jos olen ajanut jonkun kiina renkailla. Gordiant on erittäin kestävä ja hinta laatu suhde hyvä. - Anonyymi
Keväällä laitoin alle ensimmäiset tämän merkkiset renkaat. Tarkemmin Cordiant Sport 3. Ennakkoluuloista huolimatta täytyy myöntää, että parhaat renkaat joilla olen koskaan ajanut. Auto kulkee kuin sukkasillaan ja pito on kuitenkin mahtava. Erityisen tyytyväinen olen pitoon märällä tiellä. Sateisena päivänä ajoin tarkoituksella vettä täynnä oleviin uriin liian suurella nopeudella, mutta auto kulki kuin kuivalla tiellä. Ilmeisesti vedenpoisto-ominaisuudet ovat toimivat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989