Telkassa pyörii samanniminen ohjelma.
Millaista ruokaa laittaisit iki-ihanille palstakavereillesi? Nyt menyy esiin, millaisella ruoalla hurmaat ystäväsi?
Arvostele mun illallinen
34
315
Vastaukset
- Putkivalo
kehuskelin mun vappumenyytä - halloum-tomaatti-munakoisopiirakka, kuoharia ja joulutorttuja.
Siinä on koko vuoden juhla-aiheita, munaa kuten pääsiäisessä, kuohuvaa kuten uutena vuotena ja... no tortut puhukoon puolestaan. Jos joku vielä juhannusta haluaa samaan syssyyn, voin omin pikku kätösin tehdä saunavihdan. Tosin tähän aikaan vuodesta se on vaan tuhmille :P liian vähän lehtiä.- kokki Vantaalta
Olet heti skaban kärjessä! Tosin eka osallistuja, mutta kuitenkin. Pitääkö saunavihta syödä? Se on tosiasiassa vasta eikä vihta.
kokki Vantaalta kirjoitti:
Olet heti skaban kärjessä! Tosin eka osallistuja, mutta kuitenkin. Pitääkö saunavihta syödä? Se on tosiasiassa vasta eikä vihta.
vihta ja vielä kerran VIHTA!!!
Ai niin se eväs? Kelpaaks soijanakit, mä kun en lihaa syö.- kokki Vantaalta
minttupuu kirjoitti:
vihta ja vielä kerran VIHTA!!!
Ai niin se eväs? Kelpaaks soijanakit, mä kun en lihaa syö.se on vasta. Ei kyse siitä mitä itse syöt, vaan mitä tarjoaisit muille?`
- Luujallu
Joo, ensin mentäisiin saunaan ja sitten syödään vasta!
Nokkoskeittoa ja se saunavasta.- kokki Vantaalta
Paljon vihreää. Kaikki vihreää. Olet kasvissyöjä?
lopstereita ,paahtoleipää ja piri piri kastiketta,niit syö vaikkei olis nälkäkään.
- kokki Vantaalta
lopstereita mutta onko ne hummereita? Piri piri tulista chiliä, eikö? Olen vasta aloitteleva kokki Vantaalta. Minulla ei ole yhtään kokemusta ruoanlaitosta.
lopstereita mutta onko ne hummereita? Piri piri tulista chiliä, eikö? Olen vasta aloitteleva kokki Vantaalta. Minulla ei ole yhtään kokemusta ruoanlaitosta.
mitään laittaa osaa mut olen hyvä syömään .
Hummereita ne oli ja kastike ei ollut tulista, hyvin mietoa.
Sillon kelpas työmiehenkin röyhtäillä.- kokki Vantaalta
koti-kiusattu kirjoitti:
mitään laittaa osaa mut olen hyvä syömään .
Hummereita ne oli ja kastike ei ollut tulista, hyvin mietoa.
Sillon kelpas työmiehenkin röyhtäillä.Piripiri on tulista ja voimakasta, sen verran tiedän. Mitä juomaksi?
Piripiri on tulista ja voimakasta, sen verran tiedän. Mitä juomaksi?
kuulehan kun pappa kertoo.
Tohon sapuskaan liittyy paljon muistoja hurjilta nuoruuren päiviltä vieläkin ryhti suoristuu ja silmiin nousee jotain uhmakasta.
Kokki hoiti eväät ja ne syötiin pimees afrikan yös merellä.
Oltiin painettu 2vk duunii kun eläimet pölyssä ja kuumuuressa pitkää päivää sit lährettiin kohti eurooppaa.
Eka ilta kun vilvottava tuuli pyyhki pölyt pois ilmasta ja oli kivan leppeetä saatiin istua ja olla tietoisina kunnon yöunista ,oli vapautunutta naurua ja suunsoittoa hyväs henkessä.
Se sapuska kruunas illan ja sen tunteen soisin tulevan kaikil palstan kirjottajille.- kokki Vantaalta
koti-kiusattu kirjoitti:
kuulehan kun pappa kertoo.
Tohon sapuskaan liittyy paljon muistoja hurjilta nuoruuren päiviltä vieläkin ryhti suoristuu ja silmiin nousee jotain uhmakasta.
Kokki hoiti eväät ja ne syötiin pimees afrikan yös merellä.
Oltiin painettu 2vk duunii kun eläimet pölyssä ja kuumuuressa pitkää päivää sit lährettiin kohti eurooppaa.
Eka ilta kun vilvottava tuuli pyyhki pölyt pois ilmasta ja oli kivan leppeetä saatiin istua ja olla tietoisina kunnon yöunista ,oli vapautunutta naurua ja suunsoittoa hyväs henkessä.
Se sapuska kruunas illan ja sen tunteen soisin tulevan kaikil palstan kirjottajille.Kun ruokaan liittyy muistoja, maku paranee ennestään. Varmasti loistavaa syödessä, mutta tunnelma säilyy muistoissa. Upeasti osasit tunnelman kuvata, kiitos siitä. Minä söin Kööpenhaminassa tavallista kalaa hurmaavassa voikastikkeessa. Mutta mikä seura, mikä tunnelma! Parasta mitä olen koskaan saanut. Näin se on.
- hairioilmoitus
Helppoa muuten paitsi...Broilerin koipireidet pitää nylkeä (se on vaikeampaa kuin yhtäkkiä kuvittelisi). Vähän kuin tekisi sydämensiirron. Broilerin koipireiden nahan poistaminen. You know...
Reidet uunipellille. Mustapippuria runsaasti päälle ja siemeniä. Esim. Seesaminsimeniä. Muutkin rouheiset käy. Vaikka hasselpähkinää.
Porkkanat ja uuniperunat pilkotaan lohkoiksi. Öljyä päälle ja paljon mausteita. Kokonaisia valkosipulinkynsiä kuorineen päivineen paiskotaan sekaan siten että uunin seinästä kimpoavat. Kokonaisia sipuleita ja lopuksi (kun kananperkuleet ovat n. 45 min kärventyneet niin päärynöitä, omenoita tms vielä pellille sekaan).
Koko ajan pitää huolta pitää ettei kokki pääse kuivumaan. Kokkia siis valellaan sisäisesti esim. rommilla tai hyvällä viinillä tahi oluella.
Lopuksi, jos muistaa, kannattaa viimeistää 1 h 25 min päästä kurkistaa onko tulos kärvähtänyt vai sikakärvähtänyt.
Ja eikun nauttimaan!- kokki Vantaalta
tutkitaan kärvähtämisen varalta, kokki vaiko kuolleet kanat? Pidän menyystäsi, ehkä viiniä jää vieraillekin?
- hairioilmoitus
tutkitaan kärvähtämisen varalta, kokki vaiko kuolleet kanat? Pidän menyystäsi, ehkä viiniä jää vieraillekin?
Kuulostat ihan siltä sarjan "matthew" vaimikäsenyoli se tummatukkainen laiha hemmo (Ei Will). Ei se mitään. Olen umpihetero enkä yhtään homokammoinen :)
Viiniä jää AINA vieraillekkin olivat he ei heteroja tai heteroja. Mun repertuaariini kuuluu tosin 100% naisia ja 0% miehiä.
Mutta kivempi pirtsakka homomies kuin kuivakka akannalkuttaja näissä ruokajutuissa! - kokki Vantaalta
hairioilmoitus kirjoitti:
Kuulostat ihan siltä sarjan "matthew" vaimikäsenyoli se tummatukkainen laiha hemmo (Ei Will). Ei se mitään. Olen umpihetero enkä yhtään homokammoinen :)
Viiniä jää AINA vieraillekkin olivat he ei heteroja tai heteroja. Mun repertuaariini kuuluu tosin 100% naisia ja 0% miehiä.
Mutta kivempi pirtsakka homomies kuin kuivakka akannalkuttaja näissä ruokajutuissa!En tunne sarjaa enkä ole homo. Hienoa että viiniä riittää! Viimeisestä kommentista enemmän kuin samaa mieltä. ;)
- hairioilmoitus
Tajusin vasta äskettäin että mietit myös kokin kuntoa!
Pääsääntöisesti se menee silleen että jos kokki on 1/3 kärähtänyt niin broileri on 2/3 kärähtänyt eli juuri *bueno* :)
- s_a
tuo uunissa tuoksuva possun lapa, sipuleineen ja porkkanoineen, ja niiden keralle tehty kuohkea perunamuusi puikuloista tuoresalaatti omasta päästä, niin saisivat jäädä hurmaantumatta.
Juomana hyvä kraanavesi.- kokki Vantaalta
Tätä söisin mielelläni.
- Kirsikka Alaoja
Kossua.
Jos akka on hyvän näköinen, sille.
Jos akka ruma, itelle.
Kuka vee on kiinnostunut jstain "palstakavereista" ????Mää jolla ei oo mitään muuta ku tää nettipalsta mul on virtuaali kamut tärkeitä ja kun niil on vatta täys hyvää ruokaa ne ei itketä minua ne on kilttejä.
- kokki Vantaalta
Näet kuinka moni. Kossu on hyvä valinta, sitä voi nauttia läpi aterian. Tai ilman ateriaa.
Kävin tuossa päivällä ottamassa talviverkot pois.
Kalaa on varmaan pitkästi yli kymmenen kiloa, yksi lohensukuinen, olisko kirjolohi, vai järvitaimen, istutettu kumminkin.
Kalakeitto saa kelvata, sen kyllä saan oikein hyvän.
Fileeratessa voin enimmät ruodot ottaa pois, muuten saa olla varovainen.
Pitäskö sitä jälkiruokaakin olla.
Nyt kyllä on mielessä mannapuuro, joo ja siihen mansikkakiisseliä.
Ite kun vielä tarjoilen, niin hurmaus on taattu.- kokki Vantaalta
Ihanaa että joku muistaa mannapuuron ja mansikkakiisselin! Meilä koulun kotitaloustunnilla sanottiin että etu- ja jälkiruoat ei saisi olla keskenään samanvärisiä. Sen muistan mutta en juuri muuta. Laitatko kalakeittoon jotain "omaa" maustetta vai teetkö ihan perinteisen? Minä laitoin kerran kookoslime-kermaa vähän liikaa *nolona*
Ihanaa että joku muistaa mannapuuron ja mansikkakiisselin! Meilä koulun kotitaloustunnilla sanottiin että etu- ja jälkiruoat ei saisi olla keskenään samanvärisiä. Sen muistan mutta en juuri muuta. Laitatko kalakeittoon jotain "omaa" maustetta vai teetkö ihan perinteisen? Minä laitoin kerran kookoslime-kermaa vähän liikaa *nolona*
kyllä se perinteinen on minun mielestä paras. Enkä ole kermaa käyttänyt. vain maitoa, voita pippuria, sipulia, joskus olen leikannut siivun ruisleipää.
Kyllä minäkin tuosta jäljillä oon, ettei etu-ja jälkiruoka sais olla samanvärisiä, mutta tuo mannapuuro tuli vaan ensimmäiseksi mieleen. Ja se kun on vielä helppo tehdä.
Ja muutenkin on parempi pitää matalaa profiilia, ettei porukka liian paljon hurmaannu. Siinä sitä on sitten kestämistä:).- kokki Vantaalta
k-kotton kirjoitti:
kyllä se perinteinen on minun mielestä paras. Enkä ole kermaa käyttänyt. vain maitoa, voita pippuria, sipulia, joskus olen leikannut siivun ruisleipää.
Kyllä minäkin tuosta jäljillä oon, ettei etu-ja jälkiruoka sais olla samanvärisiä, mutta tuo mannapuuro tuli vaan ensimmäiseksi mieleen. Ja se kun on vielä helppo tehdä.
Ja muutenkin on parempi pitää matalaa profiilia, ettei porukka liian paljon hurmaannu. Siinä sitä on sitten kestämistä:).Tuo maininta samasta väristä ei ollut arvostelua, vaan tuli muuten mieleen. Koska puhuit mansikkakiisselistä, joka tuo väriläikän sun menyyseen. Enpä ole aikoihin törmännyt ihmiseen joka laittaa maitoa keittoon, äitini teki aina niin ja myös minä, vaikka en mitään ruoanlaitosta ymmärrä!
PS. Tämän ketjun tarkoitus on, että muut hurmaantuvat! Valitsen omasta mielestäni parhaan illallisen, kun ketju on "hyytynyt". kokki Vantaalta kirjoitti:
Tuo maininta samasta väristä ei ollut arvostelua, vaan tuli muuten mieleen. Koska puhuit mansikkakiisselistä, joka tuo väriläikän sun menyyseen. Enpä ole aikoihin törmännyt ihmiseen joka laittaa maitoa keittoon, äitini teki aina niin ja myös minä, vaikka en mitään ruoanlaitosta ymmärrä!
PS. Tämän ketjun tarkoitus on, että muut hurmaantuvat! Valitsen omasta mielestäni parhaan illallisen, kun ketju on "hyytynyt".Mutta älä unoda, että porukkaa on aika paljon, ja mulla 15 kiloa kaloja. Haukia pari ahventa ja tuo kirjolohi.
Ja kilon pussista mannaryyniä tulee monta kymmentä litraa puuroa.
Soppa-astiaan pannaan niin pieni kauha, ettei kukaan kehtaa kovin kauan lipittää.
Eipä tullut illallinen kalliiksi:).- kokki Vantaalta
k-kotton kirjoitti:
Mutta älä unoda, että porukkaa on aika paljon, ja mulla 15 kiloa kaloja. Haukia pari ahventa ja tuo kirjolohi.
Ja kilon pussista mannaryyniä tulee monta kymmentä litraa puuroa.
Soppa-astiaan pannaan niin pieni kauha, ettei kukaan kehtaa kovin kauan lipittää.
Eipä tullut illallinen kalliiksi:).Salainen aseesi siis tuo liian pieni kauha. Enpä ole kuullutkaan, ja saatan käyttää joskus. Vaikka tuskinpa näillä taidoilla tarvitsee. ;)) Salaisuutena kerron, että osaan tehdä oikein hyviä jälkiruokia. En tiedä mistä se johtuu, mutta en vain saa niitä epäonnistumaan. Pihvit poltan aivan suvereenisti, laitan liikaa suolaa keittoon ja olen muutenkin surkea. Mutta jälkiruoat. Esimerkiksi paahtovanukas, tuo maailman helpoin (jonka moni onnistuu pilaamaan) tulee käsistäni unelmankevyenä, ihanana, aavistuksen sitruunaisena. Vain aavistuksen. Ja kerta toisensa jälkeen. Jotain siis osaan. ;)
- Luotain-56
vuohenmaidossa lilluvia Jakkihärän nenärustoja.Nam...
- kokki Vantaalta
Oletko tosissasi, et kai? Mistäpä tuollaisia saisit, tänne Suomeen. ;))
- Anjaniina
Oletko tosissasi, et kai? Mistäpä tuollaisia saisit, tänne Suomeen. ;))
aivan ilmeisesti.
Varmaan tiibettiläinen vaimo.
Hapatettu hevosenmaito ruokajuomana.
- Kuurmeet
Rikkaruoosalaatti raa-alla nokkosella sekä keitettyä muurahaispesää. Jälkkäriksi oksennusta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894