Paljon T4 ahdot?

Turbo puhuuuuu

Paljonko on vakion T4:n ahtopaine? Ohjekirjassa mainitaan joku pohjapaine 0.65?? Mikä pohjapaine? Itse olen kiristänyt kellolle menevää letkua ja kulku on parantunut kovasti, varmaan n. 245hv tällä hetkellä.

Nykyään tosin vähän pakkasneste vähenee mutta se on normaalia koska kone kai käy vähän kuumempana ahtojen takia. Uskallanko kiristää n. 270hv asti? Olis kiva olla ihan voittamaton nyt olen jo melkein sitä. Type R on jo nyt paperia.

30

19182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T5 

      Kiristänyt kellolle menevää letkua???

      • Turbo puhuuuu

        No tietenkin kuristanut ilmanvirtausta sinne hukkaportin ohjauskellolle...Taitaa olla isukille liian vaikeaaaaa. Ohitellaan!


      • T5 
        Turbo puhuuuu kirjoitti:

        No tietenkin kuristanut ilmanvirtausta sinne hukkaportin ohjauskellolle...Taitaa olla isukille liian vaikeaaaaa. Ohitellaan!

        Antaapi olla jos teiniä noin rassaa.


      • Jope
        Turbo puhuuuu kirjoitti:

        No tietenkin kuristanut ilmanvirtausta sinne hukkaportin ohjauskellolle...Taitaa olla isukille liian vaikeaaaaa. Ohitellaan!

        Jos edes jotain tietäisit, saisit aikaan uskottavaa juttua.. Kuristaminen ei vaikuta ahtopaineeseen kuin hetken, eli jos kuristat letkua, paine nousee kellossa silti normaaliin tasoon, mutta hieman hitaammin. Jos luttaat letkun tukkoon, silloin paine kellossa ei nouse, tajusitko ?

        Tietty voit tehdä kelloon tai letkuun pienen reiän, niiden määrällä voit sitten etsiä sopivaa maksimipainetta, mutta mitään järkeä siinä ei ole..


      • Toyotaman
        Turbo puhuuuu kirjoitti:

        No tietenkin kuristanut ilmanvirtausta sinne hukkaportin ohjauskellolle...Taitaa olla isukille liian vaikeaaaaa. Ohitellaan!

        sä tunnut tietävän autoista niin voisikko neuvoo muakin? Mulla on vapaasti hengittävä Carina II ja haluaisin lisää tehoja. Jos kiristelen männänrenkaita ja suurennan konepeltiä niin paljo tulee lisää heppoja?

        Se on 2.0l diesel, jos tankkaa 1/3 tankillisen E98:sia niin paljonko tulis enemmän vääntöä?


    • T-Sport

      Kellojasi T-Sport vetää susta ohi...
      WROOOOOUUUUUMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!

      • kello

        ja kone laukee alle 30 tkm ;(


    • teenelkku

      Enpä ole moista viritystä vielä kuullutkaan, mutta koitappa ottaa se letku irti niin on ahdot tapissa. Sitä ei sitte kannata kuin kokeilla.Sitä hukkaportille menevää tankoa kiertämällä lyhyemmäksi yleensä nostetaan ahtoja jos nostetaan "filunkikeinoilla" ja ahtojen nostamisen kanssa käy helposti köpelösti, jos ahnehtii liikaa. Noi sun hepat on kyllä pahasti tuulesta temmattu jos tuo on ainoa viritys. Kyllähän tuo type jää jo vakiollekin ;)

      • petu

        "Kyllähän tuo type jää jo vakiollekin" siis T4lle? Et voi olla tosissas.. Type-R on "pikkasen" eri luokan peli kun teenelonen...


      • T4-03
        petu kirjoitti:

        "Kyllähän tuo type jää jo vakiollekin" siis T4lle? Et voi olla tosissas.. Type-R on "pikkasen" eri luokan peli kun teenelonen...

        kyllähän se vaan niin on että paperia on type-r on se niin monta kertaa nähty, kun pistää esim 180 km/h vauhdissa tallan pohjaan ja alkaa mittari olla 235 km/h luokkaa niin se on siinä...


      • taunus
        T4-03 kirjoitti:

        kyllähän se vaan niin on että paperia on type-r on se niin monta kertaa nähty, kun pistää esim 180 km/h vauhdissa tallan pohjaan ja alkaa mittari olla 235 km/h luokkaa niin se on siinä...

        moneskos moottori on volvo miehellä menossa? oli meinaan omassa T4ssa vähän ongelmia mäntien suhteen. ja tuo type-r juttu on kyl paskaa ite jäin velipojan typelle, ja kyl vitutti.


      • teenelkku
        petu kirjoitti:

        "Kyllähän tuo type jää jo vakiollekin" siis T4lle? Et voi olla tosissas.. Type-R on "pikkasen" eri luokan peli kun teenelonen...

        Huomaa hymiö lauseen perässä. Ei kaikkee nyt niin vakavasti kannata ottaa. Itellä ei oo mitään kokemusta typen kanssa kisaamisesta, ei oo samoihin valoihin osuttu. Aika vähän niitä tuntuu olevan todellisuudessa liikenteessä, vaikka tuntuu juttuja luettaessa että jokainen on kisannu niitten kans. Oikeastaan kiihdytyskisathan on se paikka missä pitäis ottaa autosta mittaa eikä kadulla.


      • T4-04
        taunus kirjoitti:

        moneskos moottori on volvo miehellä menossa? oli meinaan omassa T4ssa vähän ongelmia mäntien suhteen. ja tuo type-r juttu on kyl paskaa ite jäin velipojan typelle, ja kyl vitutti.

        Ihan ensimmäinen on...


      • Jake
        T4-03 kirjoitti:

        kyllähän se vaan niin on että paperia on type-r on se niin monta kertaa nähty, kun pistää esim 180 km/h vauhdissa tallan pohjaan ja alkaa mittari olla 235 km/h luokkaa niin se on siinä...

        Vanhalla 89-mallisella 535 i bemarilla joutui nostamaan kaasujalkaa ykköstien ylämäkiohituskaistoilla kun joku T4 kompuroi edellä...

        Tuntui aina mukavalta 215km/h:n mittarinopeudessa heittää vitonen päälle; siitä seurasi tuntuva nykäys ja roima kiihtyvyys!
        varvikello lähestyi punaista myös vitosella. Oikeat välitykset.

        Niin, siinä Bemarissa oli 211 heppaa ja 31 kiloa vääntöä paperilla ja TODELLISUUDESSA.

        Kummasti vain sveduturbot muuttuvat heikoiksi aitojen hevosvoimien rinnalla.


      • Make
        Jake kirjoitti:

        Vanhalla 89-mallisella 535 i bemarilla joutui nostamaan kaasujalkaa ykköstien ylämäkiohituskaistoilla kun joku T4 kompuroi edellä...

        Tuntui aina mukavalta 215km/h:n mittarinopeudessa heittää vitonen päälle; siitä seurasi tuntuva nykäys ja roima kiihtyvyys!
        varvikello lähestyi punaista myös vitosella. Oikeat välitykset.

        Niin, siinä Bemarissa oli 211 heppaa ja 31 kiloa vääntöä paperilla ja TODELLISUUDESSA.

        Kummasti vain sveduturbot muuttuvat heikoiksi aitojen hevosvoimien rinnalla.

        Kyllä tuollaset viime vuosituhannen bemarit on aina jääny jalkoihin kun on kisailtu. Eihän tollanen painava ruostekasa edes kiihdy minnekään. Mehän ei tollasia lapinpolttajien autoja huolita.


      • pesone
        petu kirjoitti:

        "Kyllähän tuo type jää jo vakiollekin" siis T4lle? Et voi olla tosissas.. Type-R on "pikkasen" eri luokan peli kun teenelonen...

        Juuri sen takia type R jääkin jalkoihin.. :D


    • Oikea autoilija

      Mitä sä oikein höpiset? Älä mene tekemään mitään muutoksia autoon jos et edes tiedä mitä teet. Ja muista että joudut viemään auton uudelleen katsastettavaksi jos jotain säätöjä moottoriin teet. Samoin vakuutusmaksut voivat muuttua, joten en suosittele! Mitäs sä muuten olet aikonut tehdä niillä tehoilla joita saat autostasi? Auto kiihtyy nopeammin ja ajallinen säästö on ehkä muutama sekunti. Mitenkäs olet aikonut käyttää hyödyksesi sen ajan?

    • VAG

      Volvon koneesta löytyy heikosti potentiaalia verrattuna otsikon moottoriin.
      350 heppaisia Audi A3:sia liikkuu teillä aina vain enemmän. Eikä se ole mikään yläraja likikään.

      Pelkällä paineitten nostolla vakioturbolla, vakiojäähdytyksellä ja vakiomoottorinohjauksella ei pitkälle pötkitä.

      Kuten sanottu T4 on paperia tosikoitoksissa,
      Type R:n pöllyttämiseen ei paljoa vaadita !

      • Miksa

        kansanautoilijat volvoon verratko, kunhan siina volkkarissa edes vaihteet toimis niin aletaan sen jälkeen puhuu moottoreista..


      • tarkkailija
        Miksa kirjoitti:

        kansanautoilijat volvoon verratko, kunhan siina volkkarissa edes vaihteet toimis niin aletaan sen jälkeen puhuu moottoreista..

        Aloit puhuman vaihteista, miksi?

        Nyt oli kyse moottoreista, sellaisista joita Volvo ei osaa valmistaa.

        VW/Audin 1,8T on parhaimpia virityskohteita tällä hetkellä; erittäin suuret tehonlisäysmahdollisuudet.


      • pesone
        Miksa kirjoitti:

        kansanautoilijat volvoon verratko, kunhan siina volkkarissa edes vaihteet toimis niin aletaan sen jälkeen puhuu moottoreista..

        .. ei ole mitään vikaa. Ainakaan mulla...
        puhutaanko nyt siitä moottorista? :D


      • ihg

        Ruotsissa on kaksi S40:ssä joista on penkitetty yli 700hv. Mikä on maailman tehokkain bensa 1,8T?


      • merkkiuskoton
        tarkkailija kirjoitti:

        Aloit puhuman vaihteista, miksi?

        Nyt oli kyse moottoreista, sellaisista joita Volvo ei osaa valmistaa.

        VW/Audin 1,8T on parhaimpia virityskohteita tällä hetkellä; erittäin suuret tehonlisäysmahdollisuudet.

        jaa sekö tekee HYVÄN moottorin että siinä on virikapasiteettia? Empä usko, suurin osa autoilijoista ei virittele niitä moottoreita vaan haluaa ajaa kestävällä ja varmalla koneella. En hauku audin koneita...varmasti hyviä, mut on niis moottoreis paljo muutaki ku se viriviri!

        ja volvollahan on monta hyvää konetta, esim tuo vitoskone, jota käytetty 850 ja V/S70 sarjois...


    • TEENelonen

      Vai on kaveri repiny 245hv pelkästään ahtoja nostamalla!?! Hehehehe.. kaikkea sitä kuulee..

      Niin, se vakiopaine T4:ssa on n. 0.9bar
      Ja lastulla nousee 1.2 tienoille jota enempää ei juuri kestäkkään...

      Joten herää tähänpäivään! :D

    • volleman

      Kiristä poika vaan 270hv!!! BUAHAHAHAHAHAHAHAHAAA..
      Kyllä täällä kaikenlaista saa lukea...
      mikä idiootti... :D
      laita vielä teholastu ja 3" putki, niin sullahan löytyy sitten jo varmaan lähes 400hv!!
      Aatteleppa ite... :D

      • 850

        Ja tuki vielä jarruputketkin niin tulee vielä 100hv lisää


    • Henkka Jkl

      Katkaise putki vielä katin jälkeen ja kuristele kaikkia letkuja niin on ainakin 800 pollee ja ahdot on ainakin 15 baaria...
      Kerro sit miten kävi... :o)

    • Otan osaa

      Suurenna bensaletkua ja tankkaa diisseliä niin vääntöäkin... HÄHHÄHHÄÄ

      Ei voi toivottomampaa enää olla...

      Kyllä sä oot paras... myönnetään, ei kukaan pääse sun ohi. Ajele vaan moottoripyörien ja lentokoneiden ohi autollas kun siihen saa noin heppoja

    • T4-omistaja

      no voi äly hoi älä jätä. Nyt taitaa olla moni muukin letku tukossa siellä päin... pikkasen optimistisia arvioita tehoista tuollasen letkun puristelun jälkeen. Hohhoijaa

    • Anonyymi

      0,9 bar.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe