Minna - raiskattu vl

Melperi1

"Osa hyväksikäytöstä tapahtui kotona, muun perheen ja vieraiden ollessa alakerrassa. Isä ei tehnyt mitään. Äiti ei puuttunut, eikä kukaan sisaruksista."

"Näin syyllisyys käännettiin. Minnasta tuli yhteisön silmissä syntinen, kun hän aikuisiällä yritti saada oikeutta. Armon ovat saaneet vain raiskaajat."
""Minua kehotettiin soittamaan kaikille sisaruksilleni ja pyytämään heiltä anteeksi sitä millainen olen", Minna kertoo. "Sisarukset ilmoittivat, etteivät he tue minua enää.""

"Tukijat ovat olleet harvassa. Aviomies, yksi veli, yksi kotipaikkakunnan maallikkosaarnaaja ja muutama muu. Muut saarnaajat ovat menneet hyväksikäyttäjien puolelle."

"Johtokunnassa synti on langetettu Minnan niskaan, joka ei ole antanut anteeksi raiskaajilleen, vaan on ottanut yhä uudestaan yhteisön anteeksi antamat teot esille."

"Yhteisön johtajat määrittävät, mitä uhri on kokenut, mikä on asioiden - vaikkapa raiskaustapausten - merkitys hänelle. Yhteisön totuutta on liki mahdoton haastaa, koska yhteisö katsoo edustavansa Jumalan valtakuntaa maan päällä."

""Epäkohdista puhuminen on tässä yhteisössä merkki synnillisyydestä, siitä että henkilön uskon rakenne on muuttunut". Minna sanoo."

Helsingin Sanomat 1.5.2010 s. D 2
--------------------------------------------------------

Vanhoillislestadiolainen herätysliike on sulkeutunut, yhteiskunnasta eristäytynyt ja sisäänpäin lämpiävä yhteisö, jossa rikokset ja julmuudet on tähän asti lakaistu maton alle ja VILKUTELTU pois päiväjärjestyksestä.
Edelleen yhteisö opettaa olevansa "Jumalan valtakunta" maan päällä. Yhteisön johtomiesten sanaa vastaan kun nouset, niin nouset ikäänkuin Jumalaa vastaan.

Tällainen järjestelmä mahdollistaa VALTAVAT HIRVEYDET yhteisön sisällä. Voimme vain aavistella niiden lasten ja naisten (ensisijaisesti) hätää ja tuskaa, jotka ovat joutuneet vl-herätysliikkeessä kärsimään.

Minä nostan hattua HS:n uudelle päätoimittajalle Mikael Pentikäiselle, joka on ainakin juuriltaan vanhoillislestadiolainen. Hänellä on keskeinen rooli muiden tiedotusvälineiden ohella tarttui vl-herätysliikkeen talosteluun. Nyt on nostettu päivänvaloon yksi rikoksista julmin = lasten seksuaalinen hyväksikäyttö.
Tulee vielä aika nostaa voimakkaasti esille ne Raamatun vastaiset VALHEOPIT, joita vl-herätysliike opettaa.

On aika puhkaista vl-MÄTÄPAISE.

168

4321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen Pentikäisen

on kirjoittaa sitä, mikä myy eli mitä pervessit lukijat janoavat. Vain raha ratkaisee.

• Rebekka*

""Epäkohdista puhuminen on tässä yhteisössä merkki synnillisyydestä, siitä että henkilön uskon rakenne on muuttunut". Minna sanoo."

Tuon haastatellun henkilön lausunnon allekirjoitan sataprosenttisesti ja sitä vastaan olen taistellut henkilökohtaisesti jo vuosia, vaikka se on tuntunut siltä kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan. Kun elämä ilman epäkohtia ei ole todellista elämää, minä myös vierastan ja kavahdan sitä, että epäkohdista puhujan omassa uskonelämässä on jotain vikaa. Sillä on hyvä tukkia vastapuolen suu ja hallita pelolla.

Sinänsä ikävää että nyt tuntuu menevän lapsi pesuveden mukana, sillä suurin osa lestadaisista on aivan tavallisia ihmisiä, jotka eivät hyssyttele pahantekijöitä. Nyt kuitenkin leimautuu koko yhteisö, elleivät siihen kuuluvat ihmiset selkeästi astu esiin ja kerro omaa näkemystään asioista. On tullut avoimuuden aika. Vielä ei ole tiedossa riittääkö se pelastamaan vanhoillislestadiolaisuutta hajaannukselta.

Mutta todellakin, kaikki mätäpaiseet on puhkaistava ja SRKNn johto vaihdettava, mikäli eivät tähän kykene.

• ei ole mikään 7 päivää lehti.

Mutta hyvä yritys sinulta.

• Rebekka*
        Rebekka* kirjoitti:

Tuon haastatellun henkilön lausunnon allekirjoitan sataprosenttisesti ja sitä vastaan olen taistellut henkilökohtaisesti jo vuosia, vaikka se on tuntunut siltä kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan. Kun elämä ilman epäkohtia ei ole todellista elämää, minä myös vierastan ja kavahdan sitä, että epäkohdista puhujan omassa uskonelämässä on jotain vikaa. Sillä on hyvä tukkia vastapuolen suu ja hallita pelolla.

Sinänsä ikävää että nyt tuntuu menevän lapsi pesuveden mukana, sillä suurin osa lestadaisista on aivan tavallisia ihmisiä, jotka eivät hyssyttele pahantekijöitä. Nyt kuitenkin leimautuu koko yhteisö, elleivät siihen kuuluvat ihmiset selkeästi astu esiin ja kerro omaa näkemystään asioista. On tullut avoimuuden aika. Vielä ei ole tiedossa riittääkö se pelastamaan vanhoillislestadiolaisuutta hajaannukselta.

Mutta todellakin, kaikki mätäpaiseet on puhkaistava ja SRKNn johto vaihdettava, mikäli eivät tähän kykene.

Sinänsä tuon haastattelun tapahtumat tuntuvat hyvin epätodellisilta, mutta uskon toki, että näin on tapahtunut. Se mikä tuntuu eniten käsittämättämältä on perheen ja muiden lestadiolaisten suhtautuminen. En osaa kenenkään tuntemani ihmisen käyttäytyvän noin, uhraavaan jonkun ihmisen ja mikä siihen edes on motiivi? Aivan käsittämätön tapaus ja varmasti ääriesimerkkki. Mutta yksinkin tällainen tapaus on liikaa.

• Kalevale

epätoivoinen kommentti Suomen suurimmasta sanomalehdestä Helsingin Sanomista. Olet varmaan vanhoillislestadiolainen?

• Kenneth Westman

Ette taida seurata muuta kuin paikallislehteä joten ette tiedä että tämä patriarkaalinen uskonnonmukainen lasten hyväksikäyttö on yleisesti tuomittu maailmalla ja Suomessakin on jo useita ihmisiä uskonnollisista piireistä tuomittu 8-12 vuodeksi vankilaan lastenhyväksikäytöstä. Rakastakaa seurakuntaanne, se antaa Teille pedofiileille avoimet kädet tehdä mitä haluatte.

• Rebekka* kirjoitti:

"Sinänsä ikävää että nyt tuntuu menevän lapsi pesuveden mukana, sillä suurin osa lestadaisista on aivan tavallisia ihmisiä, jotka eivät hyssyttele pahantekijöitä. Nyt kuitenkin leimautuu koko yhteisö, elleivät siihen kuuluvat ihmiset selkeästi astu esiin ja kerro omaa näkemystään asioista. On tullut avoimuuden aika. Vielä ei ole tiedossa riittääkö se pelastamaan vanhoillislestadiolaisuutta hajaannukselta."

Lähes jokainen vl lähtee hyssytelemään asioita tai leimaamaan ne yksitäistapaukisksi ja ikäviksi inhmillisiksi sattumiksi yksitään ja vain ja ainoastaan siksi että halutaan säilytää instituutio. Ikään kuin hajaanus olisi aidosti joku mörkö joka tulisi ehdoin tahdoin vältää. Eli yhteisön etu laitetaan totuuden ja yksilön edelle. Aina.

Näihin pahantekijöiten hyssytelemiseen olen tömännyt tämän liikeen pirissä riitävästi tietääkseni että niitä riitää. Ja mitä tulee yhteisön leimaamiseen niin sen tekee tämä yhteisö ihan itse toteamalla kaikesta pahuudeta uskovaiset eivät tee sitä tätä ja tuota. Tuolla perjaatella pahuus ulkoistetaan kielletään ja jätetän käsitelemättä.

• Rebekka*
        hyshys kirjoitti:

"Sinänsä ikävää että nyt tuntuu menevän lapsi pesuveden mukana, sillä suurin osa lestadaisista on aivan tavallisia ihmisiä, jotka eivät hyssyttele pahantekijöitä. Nyt kuitenkin leimautuu koko yhteisö, elleivät siihen kuuluvat ihmiset selkeästi astu esiin ja kerro omaa näkemystään asioista. On tullut avoimuuden aika. Vielä ei ole tiedossa riittääkö se pelastamaan vanhoillislestadiolaisuutta hajaannukselta."

Lähes jokainen vl lähtee hyssytelemään asioita tai leimaamaan ne yksitäistapaukisksi ja ikäviksi inhmillisiksi sattumiksi yksitään ja vain ja ainoastaan siksi että halutaan säilytää instituutio. Ikään kuin hajaanus olisi aidosti joku mörkö joka tulisi ehdoin tahdoin vältää. Eli yhteisön etu laitetaan totuuden ja yksilön edelle. Aina.

Näihin pahantekijöiten hyssytelemiseen olen tömännyt tämän liikeen pirissä riitävästi tietääkseni että niitä riitää. Ja mitä tulee yhteisön leimaamiseen niin sen tekee tämä yhteisö ihan itse toteamalla kaikesta pahuudeta uskovaiset eivät tee sitä tätä ja tuota. Tuolla perjaatella pahuus ulkoistetaan kielletään ja jätetän käsitelemättä.

Tarkoitin tämän tason asioita ei monikaan hyssyttele. Toki tiedän miten pahat ja huonot asiat helposti lakaistaan maton alle ja kuvitellaan että niitä ei ole sillä keinoin olemassa.

• Rebekka* kirjoitti:

Tarkoitin tämän tason asioita ei monikaan hyssyttele. Toki tiedän miten pahat ja huonot asiat helposti lakaistaan maton alle ja kuvitellaan että niitä ei ole sillä keinoin olemassa.

minusta tuntuu että päin vastoin. Että kieltäminen on niin voimakasta että se joka näistä lähtee puhumaan kohtaa täydellisen lynkkauksen. Ei lestadiolaisuudessa ole pedofiilia raiskauksia eikä mitään muutakaan.

Monikaan ei suostu edes puolelakaan ajatuksella myöntämään että tälläistä voisi olla vl liikeessä. Kieltäminen on todellakin niin syvällä etten usko että näihinkään asioihin puututaisiin. Tod näk uhrille vain käänetään selkä toteamuksella - se on niin ja niin hyvä uskovainen ettei se voisi tehdä mitään tuollaista tai mistä olet saanut päähäsi mitään tuollaista.

Itse en rehellisesti usko siihen että vl yhteisö kasvatus kultuuri tai arvomailma olisivat sellaisia ettei se väistämättä johtaisi asioiden kieltämiseen. Lapsiinsekaantujat ovat jossain kukana tämän yhteisön ulkopuolella

• Rebekka*
        hyshys kirjoitti:

minusta tuntuu että päin vastoin. Että kieltäminen on niin voimakasta että se joka näistä lähtee puhumaan kohtaa täydellisen lynkkauksen. Ei lestadiolaisuudessa ole pedofiilia raiskauksia eikä mitään muutakaan.

Monikaan ei suostu edes puolelakaan ajatuksella myöntämään että tälläistä voisi olla vl liikeessä. Kieltäminen on todellakin niin syvällä etten usko että näihinkään asioihin puututaisiin. Tod näk uhrille vain käänetään selkä toteamuksella - se on niin ja niin hyvä uskovainen ettei se voisi tehdä mitään tuollaista tai mistä olet saanut päähäsi mitään tuollaista.

Itse en rehellisesti usko siihen että vl yhteisö kasvatus kultuuri tai arvomailma olisivat sellaisia ettei se väistämättä johtaisi asioiden kieltämiseen. Lapsiinsekaantujat ovat jossain kukana tämän yhteisön ulkopuolella

No, tänään viimeksi keskustelin aika monen ihmisen kanssa asiasta ja kaikki olivat sitä mieltä, että on hyvä ja oikein, että asiat nostetaan päivän valoon ja ne selvitetään niinkuin ne kuuluvat. Eräs jonka kanssa keskustelin kuuluu johtokuntaan. Eihän näistä asioista oikeasti moni ole tähän asti ollut tietoinen, koska ne on pidetty pienen piirin tietona paljoltikin. Ei normi ihminen halua tälläisiä peitellä jos niistä tietää. Sitten on tietenkin heitä jotka käyvät kiistämään kaiken pahan olemassaolon mutta heidät jätän kyvyttöminä omaan arvoonsa.

• 15+14

omatunto kolkuttaa ? Paljastuuko sinunkin salaiset ja 'rikoskumppanin anteeksiantamat' synnit ?

• Mitä on uskovaisuus
        Rebekka* kirjoitti:

"""Epäkohdista puhuminen on tässä yhteisössä merkki synnillisyydestä, siitä että henkilön uskon rakenne on muuttunut". Minna sanoo."

Tuon haastatellun henkilön lausunnon allekirjoitan sataprosenttisesti ja sitä vastaan olen taistellut henkilökohtaisesti jo vuosia, vaikka se on tuntunut siltä kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan. Kun elämä ilman epäkohtia ei ole todellista elämää, minä myös vierastan ja kavahdan sitä, että epäkohdista puhujan omassa uskonelämässä on jotain vikaa. Sillä on hyvä tukkia vastapuolen suu ja hallita pelolla. "

Henkilö, jota on alettu vainoamaan joutuu kierteeseen, josta ei ole ulospääsyä. Ja mikä hirveintä täysin syyttä. Koko prosessin alullepanija on se väärintekijä ja syyllinen, mutta jonkunlaista lukkarinrakkautta väärintekijää kohtaan tuntien häntä puolustetaan ja syntipukiksi valittua panetellaan ja kiusataan. Kysymys saattaa olla esim. kadehtijasta, joka kerää muita samanmielisiä ympärilleen. Tämä "menetelmä" oli voimassa myös hoitokokouksissa ja -tilaisuuksissa ja nämä valta/-alaissuhteet ovat edelleen vallalla, koska hoitokokousväkivaltaa ei ole korjattu. Valtavaa henkistä väkivaltaa.

• Hyökkäys
        15+14 kirjoitti:

omatunto kolkuttaa ? Paljastuuko sinunkin salaiset ja 'rikoskumppanin anteeksiantamat' synnit ?

...mielessä. Yleensä täällä huomaa kenellä ei ole asiat "kunossa".

• Pietarsaarilla
        hyshys kirjoitti:

>>Lapsiinsekaantujat ovat jossain kukana tämän yhteisön ulkopuolella  

• Ihan varmaan
        15+14 kirjoitti:

vl-miehellä käy nyt kuhina mielessä ja palleissa.

• J L
        hyshys kirjoitti:

Joka sanoo toiselle, "Ja höpö, höpö," todistaa itsestään mitä hän joka lainauksen sisällä näin sanoo, kertoo siitä mikä hän(sanan lausuja on!''

Lue Matteuksen evankeliumista 5, 6 ja 7 luku! On vakava asia!

• Meiliaikku
        hyshys kirjoitti:

eipä olla hyssytelty Rikoksia. Yksittäisiä tapauksia nämä kuiteski on, vai väitätkö, että ne olisi oikein yleisiä vl-herätysliikkeessä? Kattia kanssa, onneksi ei synti ja rikos ole vielä sentäs niin pesinyt.
        Minä olen niin vihanen näistä hyväksikäytöistä, et kiven sisään vaan kaikki tekijät. Kauhea teko, särjetään lapsen elämä .

• Meiliaikku
        Mitä on uskovaisuus kirjoitti:

"""Epäkohdista puhuminen on tässä yhteisössä merkki synnillisyydestä, siitä että henkilön uskon rakenne on muuttunut". Minna sanoo."

Tuon haastatellun henkilön lausunnon allekirjoitan sataprosenttisesti ja sitä vastaan olen taistellut henkilökohtaisesti jo vuosia, vaikka se on tuntunut siltä kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan. Kun elämä ilman epäkohtia ei ole todellista elämää, minä myös vierastan ja kavahdan sitä, että epäkohdista puhujan omassa uskonelämässä on jotain vikaa. Sillä on hyvä tukkia vastapuolen suu ja hallita pelolla. "

Henkilö, jota on alettu vainoamaan joutuu kierteeseen, josta ei ole ulospääsyä. Ja mikä hirveintä täysin syyttä. Koko prosessin alullepanija on se väärintekijä ja syyllinen, mutta jonkunlaista lukkarinrakkautta väärintekijää kohtaan tuntien häntä puolustetaan ja syntipukiksi valittua panetellaan ja kiusataan. Kysymys saattaa olla esim. kadehtijasta, joka kerää muita samanmielisiä ympärilleen. Tämä "menetelmä" oli voimassa myös hoitokokouksissa ja -tilaisuuksissa ja nämä valta/-alaissuhteet ovat edelleen vallalla, koska hoitokokousväkivaltaa ei ole korjattu. Valtavaa henkistä väkivaltaa.

eihän tämä ole yhteisön ongelma. Se on perheen ongelma, missä on tätä ollut. Prosentuaalisesti sitä on vähän, mutta vähäkin on liikaa. Lasten hyväksikäyttö on koko maassa lisääntynyt tai tullut paremmin julki.
        Jumalattomuus, seksuaalinen ylikorostuminen ja maallistuminen on silminnähtävin havaittavissa. Nyt tarvitaan uskossa valvomista.

• sairas vl. usko
        Meiliaikku kirjoitti:

eihän tämä ole yhteisön ongelma. Se on perheen ongelma, missä on tätä ollut. Prosentuaalisesti sitä on vähän, mutta vähäkin on liikaa. Lasten hyväksikäyttö on koko maassa lisääntynyt tai tullut paremmin julki.
        Jumalattomuus, seksuaalinen ylikorostuminen ja maallistuminen on silminnähtävin havaittavissa. Nyt tarvitaan uskossa valvomista.

tässä yhteisössä on se vika että ongelmat lakaistaan maton alle ja sitten ei ole "ongelmia" kun näin toimitaan niin yksittäiset pperheet eivät uskalla nostaa näitä esiin koska pelkäävät että he pilaavt yhteisön "kiillotetun kilven" (eli murtavat omertan lain)

(vl.kirjoitti:eihän tämä ole yhteisön ongelma.)

• Vallankäyttö
        Meiliaikku kirjoitti:

...vaan yhteisön, jossa persoonallisuushäiriöiset ovat ottaneet vallan. Näin ainakin kotipaikkaunnallani ent. Keski-Pohjanmaalla oli.

• Yhteisön ongelma
        Meiliaikku kirjoitti:

"Tämäkö?
        Meiliaikku Käyttäjän viestit 4.5.2010 09:01
        eihän tämä ole yhteisön ongelma. Se on perheen ongelma, missä on tätä ollut."

Perheen ongelma, ei yhteisön ongelma? Eikö tämä ole juuri yhteisön ongelma jos perheen ulkopuoliset yhteisön jäsenet ovat käyneet käyttämässä lasta hyväksi? Tuo ei ole tapahtunut vain perheen sisällä, vaan yhteisön sisällä ja jatkunut pitkään.

• Rasputiilin vihaaja
        Rebekka* kirjoitti:

No, tänään viimeksi keskustelin aika monen ihmisen kanssa asiasta ja kaikki olivat sitä mieltä, että on hyvä ja oikein, että asiat nostetaan päivän valoon ja ne selvitetään niinkuin ne kuuluvat. Eräs jonka kanssa keskustelin kuuluu johtokuntaan. Eihän näistä asioista oikeasti moni ole tähän asti ollut tietoinen, koska ne on pidetty pienen piirin tietona paljoltikin. Ei normi ihminen halua tälläisiä peitellä jos niistä tietää. Sitten on tietenkin heitä jotka käyvät kiistämään kaiken pahan olemassaolon mutta heidät jätän kyvyttöminä omaan arvoonsa.

JUMALA NÄKEE KAIKEN, HÄN NÄKEE MYÖS LESTAADIOLAISSAARNAAJIEN
        KAIKEN MÄDÄNNÄISYYDEN.

• sunnyriver

Kyllä toisaalta tuo kirjoitus oli ihan aiheellinen, jos se kuvaa todellista tilannetta.

Itse olen toisen piirin kristitty. Muistan, kuinka joskus Kolarissa asuessamme seurakunnan pikkupojat
        leikkivät poliisia ja rosvoa autojen välissä pihalla.
        Kun 6-vuotias poika saatiin kiinni ja poliisina ollut poika alkoi raahata häntä vankilaan,
        poika alkoi kiljua:
        - Ei minua saa vangita, minähän olen jo tunnustanut!
        Kyllä tuollaisen huudahduksen 6-vuotiaalta ymmärtää,
        ei enää aikamieheltä.
        Synnit saattaa saada anteeksi, mutta kyllä rangaistus silti on kärsittävä.
        Olen sielunhoidossa näihin hyväksikäyttötapauksiin törmännyt,
        tekijänä ihan tavalliset miehet, eivät siis ihmeemmin uskovat ainakaan,
        uhrina nuoret tytöt,
        jotka vielä 40 -50 ikäisinä ovat rikkinäisiä, mieleltään järkkyneitä.
        Ja nämä tekijät ovat yhtä paatuneita kuin ennenkin,
        asioista ei saisi puhua.
        Kun edes ne tekijät, jotka ovat pahoinpidelleet näitä nuoria
        ja särkeneet heidän psyykensä, osaisivat rukoilla, että Jumala parantaisi särkyneen
        ja toisi anteeksiannon.
        Usean hyväksikäytetyn kohdalla kuitenkin on jo aika kulunut niin pitkälle,
        että avioitumis- ja lastenhankintaikä on ohi
        ja sukuhaara siis sammuu.
        Vaan kun silti moni väärin tehnyt ei tunne mitään syyllisyyttä
        uhrinsa, Jumalan tai yhteiskunnan edessä.
        Ihmettelen vain kauhiasti.

• tarvitaan!
        Meiliaikku kirjoitti:

Kaikki vl-pedofiilit ilmi ja tuomiolle, vaikka SRK kanssasi sitä kuinka paljon yrittää estääkin!

• Meiliaikku
        Vallankäyttö kirjoitti:

...vaan yhteisön, jossa persoonallisuushäiriöiset ovat ottaneet vallan. Näin ainakin kotipaikkaunnallani ent. Keski-Pohjanmaalla oli.

yleensä insestit ja pedofili tapaukset tapahtuvat salassa, perheissä, ihmisten kodeissa. En ole kuulut, että näitä olisi tapahtunut ry.n tiloissa Jos olisi, silloin se olisi yhteisön vastuu. Jos joku tekee kotonaan lastensa tai vieraiden lasten kanssa , on se tämän tekijän vastuu. Yhteisö ei ole vastuussa kenenkään yksityisen teoista. Kuka on vastuussa yleensä näistä teoista esim ei-vl.n taholta, kun niitä joka puolella tapahtuu, yhteiskuntako? Yhteiskuntako pannaan vankilaan ja vastuuseen, eikö tekijä?

• Meiliaikku
        Yhteisön ongelma kirjoitti:

"Tämäkö?
        Meiliaikku Käyttäjän viestit 4.5.2010 09:01
        eihän tämä ole yhteisön ongelma. Se on perheen ongelma, missä on tätä ollut."

Perheen ongelma, ei yhteisön ongelma? Eikö tämä ole juuri yhteisön ongelma jos perheen ulkopuoliset yhteisön jäsenet ovat käyneet käyttämässä lasta hyväksi? Tuo ei ole tapahtunut vain perheen sisällä, vaan yhteisön sisällä ja jatkunut pitkään.

Yhteisö ei vastaa yksilön tekemistä teoista. Yksilön tekemällä teolla ei ole mitään tekemistä toisten yhteison jäsenien kanssa.
        Minä en otaa vastuuta enkä syytä itselleni, jos naapurin vl-jussi sekaantuu omiin tai toisten lapsiin. Mutta jos hän sekaantuu minun lapsiini, on se jo minunkin asia silloin.
        Mitähän tällä vastuulla kukin käsittääkin? Uskonnollisen yhteisön ainoaaksi tehtäväksi jää puuttua seurapuheissa ja kannanotoissa tällaisiin tekoihin, jotka ovat jo yhteiskunnallisiakin ongelmia. Tähän on puututtukin, kun nämä ovat tulleet tietoon. Insesti ja pedofilia on synnin lisäksi rikos, jolle ollaan vastuussa maalliselle laille.
        Jumalan sana tuomitsee kaiken tälläisen synnin. Synnistä saarnataan joka seuratilaisuudessa ja kehoitetaan puhtaaseen uskon kilvoitukseen. Jumalan sanalle tulee olla kuuliainen, sitä seuraa siunaus.

• siis edelleen
        Meiliaikku kirjoitti:

Yhteisö ei vastaa yksilön tekemistä teoista. Yksilön tekemällä teolla ei ole mitään tekemistä toisten yhteison jäsenien kanssa.
        Minä en otaa vastuuta enkä syytä itselleni, jos naapurin vl-jussi sekaantuu omiin tai toisten lapsiin. Mutta jos hän sekaantuu minun lapsiini, on se jo minunkin asia silloin.
        Mitähän tällä vastuulla kukin käsittääkin? Uskonnollisen yhteisön ainoaaksi tehtäväksi jää puuttua seurapuheissa ja kannanotoissa tällaisiin tekoihin, jotka ovat jo yhteiskunnallisiakin ongelmia. Tähän on puututtukin, kun nämä ovat tulleet tietoon. Insesti ja pedofilia on synnin lisäksi rikos, jolle ollaan vastuussa maalliselle laille.
        Jumalan sana tuomitsee kaiken tälläisen synnin. Synnistä saarnataan joka seuratilaisuudessa ja kehoitetaan puhtaaseen uskon kilvoitukseen. Jumalan sanalle tulee olla kuuliainen, sitä seuraa siunaus.

pedofiilien suojelemista.

Löytyykö ymmärrystä raiskaajalle jos itse tai lapsesi joutuu uhriksi?

Oletko koskaan ajatellut sitä mahdollisuutta rikosta puolustaessasi?

• Odottaja.

kommenttia siitä, kuinka paha ja syntinen nainen kyseinen Minna on.

• Leavings

• XVL

tuntuu olevan Islamiin(ja Suomen tuomiokäytäntöönkin) kun kärsijästä tehdäänkin syyllinen!

Olen epäillyt tätä jo nelisenkymmentä vuotta. Lapsena kuulin jutuista ja kun järki kasvoi, tajusin "pelin" hengen.

• Ovatko nukkumassa?

lyylerin, Meiliaikun ja wehan kommentit, joissa Minnan toiminta tuomitaan vl-teologian vastaisena?

• Ammattivastaajat esi

Heiltä irtoaa joku viisas siteeraus. Vai eikö tässä raamatuita tarvita?

• Mekka&Medina
        XVL kirjoitti:

tuntuu olevan Islamiin(ja Suomen tuomiokäytäntöönkin) kun kärsijästä tehdäänkin syyllinen!

Olen epäillyt tätä jo nelisenkymmentä vuotta. Lapsena kuulin jutuista ja kun järki kasvoi, tajusin "pelin" hengen.

ja vl-herätysliike muistuttavat monelta osin toisiaan.

• Olisi jo aika
        Ovatko nukkumassa? kirjoitti:

lyylerin, Meiliaikun ja wehan kommentit, joissa Minnan toiminta tuomitaan vl-teologian vastaisena?

veli ja rakkaat sisaret vieläkään kommentoineet. Mikähän niillä nyt?

• syyllistää

uhrin!

"He" puhuvat työvaliokunnan suulla, joten kenellekään ei SRK:n kanta jää epäselväksi.

VL-uhri on AINA vastuussa, niin pedofiliassa kuin hoitokokouksissakin! SRK on sairas järjestö.

• Meiliaikku

Enhän tiedä kenestä Minnasta on kysymys. Monesti täällä on tekaistuja juttuja, ihan mielikuvituksen tuotteita, kun halutaan vl kritillisyyyttä häväistä. Varmaan ihan tosi kertomus Minnasta lienee, kaikki näyttää olevan nykyaikana mahdollista, niin paha aika on.

• mitä häh

Voitko laittaa linkin ko. lehtijuttuun?

• Tilaaja_

On vain paperilehdessä.

• mitä häh
        Tilaaja_ kirjoitti:

On vain paperilehdessä.

Niinpä tietysti, paskajutut painetaan paskapaperille ja myydään kaiken nieleville uteliaille. Netistä ei saa rahaa.

• Peli poikki!

on sairas lahko, joka synnyttää pedofiilien uhreja ja mielenterveyspotilaita. Lahko olisi syytä lakkauttaa viranomaisten toimesta.

• Nikke Knatterson..

lahkot toimivat, säädettiin sitten mitä tahansa lakeja.
        usein laittomat lahkot suorittavat menojaan salaisissa paikoissaan.
        ristinuskoa on toteutettu mm. katakombeissa. sen sijaan lahkoja voidaan kesyttää manipuloimalla heitä.
        Esimerkiksi ruotsissa tämä onnistui siellä vaikuttaneeseen hihhulilaisuuteen. kuningashuoneelta kävi käsky, että tämä lahko on tehtävä vaarattomaksi ja näin sinne sekaan soluttautui eriuskoisia, jotka opettelivat tuon lahkon fraasit ja käytöstavat päästen lopulta puhujanpalleille manipuloimaan seurakansaa. näin voitaisiin toimia suomessakin. toinen vaihtoehto olisi, että uutisoitaisiin väkevästi lahkojen vaarallisuuksista ja epäkohdista. jokainen negatiivinen uutinen taatusti vähentää lahkolaisten määrää! vain fanaatikot jäävät, mutta lopulta lahkot luhistuu kasaan.

• Kenneth Westman
        Nikke Knatterson.. kirjoitti:

lahkot toimivat, säädettiin sitten mitä tahansa lakeja.
        usein laittomat lahkot suorittavat menojaan salaisissa paikoissaan.
        ristinuskoa on toteutettu mm. katakombeissa. sen sijaan lahkoja voidaan kesyttää manipuloimalla heitä.
        Esimerkiksi ruotsissa tämä onnistui siellä vaikuttaneeseen hihhulilaisuuteen. kuningashuoneelta kävi käsky, että tämä lahko on tehtävä vaarattomaksi ja näin sinne sekaan soluttautui eriuskoisia, jotka opettelivat tuon lahkon fraasit ja käytöstavat päästen lopulta puhujanpalleille manipuloimaan seurakansaa. näin voitaisiin toimia suomessakin. toinen vaihtoehto olisi, että uutisoitaisiin väkevästi lahkojen vaarallisuuksista ja epäkohdista. jokainen negatiivinen uutinen taatusti vähentää lahkolaisten määrää! vain fanaatikot jäävät, mutta lopulta lahkot luhistuu kasaan.

Katsotaan niin tämäkin tärkeä aihe jää medialta käsittelemättä, pelkkä sunnuntaiotsikko, . Hyssytellään kaikki maton alle niin kukaan ei muista asiaa ja antaa asianomaisten kärsiä kuten he ovat tehneet sitä asti kun heidät raiskattiin.

• yhteydestä!

Suomen ev.lut-kirkon on syytä kiireesti irtisanoutua väkivaltaa kylvävästä SRK-järjestöstä!

Itselläkin alkaa olla kirkosta eroaminen ajankohtaista, kun minunkin verorahoillani hyysätään tuollaista sairasta lahkoa.

• upo-nalle

"Johtokunnassa synti on langetettu Minnan niskaan, joka ei ole antanut anteeksi raiskaajilleen, vaan on ottanut yhä uudestaan yhteisön anteeksi antamat teot esille."

1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
      2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
      3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
      4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
      5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
      6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
      7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

• Oikea menettely

...mutta silti asian hoitamista ei tule jättää silleen, vaan ottaa ja pitää asia esillä niin kauan että jäärä nöyrtyy.

• Toivottavasti jokainen vl-pedofiili (ja myös muut pedofiilit) saadaan kiinni.

Vankiloissa on varsin voimakas hierarkiajärjestys vankien kesken. Vangeillakin on siinä mielessä omatunto, että pedofiilit, insestiin syyllistyneet ja raiskaajat ovat hierarkiassa pussin pohjalla. Muut vangit inhoavat näitä rikollisia. Heistä tehdään helposti isojen poikien seksileluja, he helposti "kaatuilevat portaissa" ja käsiä tai jalkoja katkeilee sekä luita murtuu.

Pedofiili saattaa joutua viettämään pitkiä aikoja rundissa (eristysselli) ns. pelkääjänä.
      Tämä vankiloiden elämä lisää tuntuvasti pedodiilien ja muiden seksuaalirikollisten rangaistuksen voimakkuutta.

Minulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan.

• Kenneth W

Oikeus nykyisessä yhteiskunnassa on todella kieroutunutta, ihminen joka syyllistyy pedofiliaan ensikertalaisena, hänen ei tarvitse istua kuin pienen osa tuomiostaan ja hänet eristetään muista jotta hän ei joutuisi kohtaamaan muita vankeja. Tuomion suorittaneena hän voi jatkaa tekojansa, koska hän on myöskin "ripittäynyt" tekonsa ja täten on "jumalan" edessä puhdas. Mukava VL-oikeuttaa. Helpolla pääsee vaikkaa on tuhonnut useiden ihmisten elämän.

• toispuolt
        Kenneth W kirjoitti:

Oikeus nykyisessä yhteiskunnassa on todella kieroutunutta, ihminen joka syyllistyy pedofiliaan ensikertalaisena, hänen ei tarvitse istua kuin pienen osa tuomiostaan ja hänet eristetään muista jotta hän ei joutuisi kohtaamaan muita vankeja. Tuomion suorittaneena hän voi jatkaa tekojansa, koska hän on myöskin "ripittäynyt" tekonsa ja täten on "jumalan" edessä puhdas. Mukava VL-oikeuttaa. Helpolla pääsee vaikkaa on tuhonnut useiden ihmisten elämän.

Kemiallinen kastraatio jokaiselle pedolle pakolliseksi. Lakiin muutos pikaisesti.

• että pedo-
        Kenneth W kirjoitti:

filiaan ei edes voi syyllistyä, kosdka pedofilia ei ole rikos?

• ohoohoo
        toispuolt kirjoitti:

Kemiallinen kastraatio jokaiselle pedolle pakolliseksi. Lakiin muutos pikaisesti.

............ nyt tutkitaan kuinka monta tervettä ihmistä lahko on tuomittanu mielisairaalaan "PH puhdistukseen"

• cxz
        Kenneth W kirjoitti:

ev.lut. kirkon naamaan, eikä lopeteta, ennekuin sen korkeimmat edustajat ottavat tuomitsevan kannan lestojen anteelsipyyntöjen moraalittomuudesta!

• Kenneth W kirjoitti:

"ihminen joka syyllistyy pedofiliaan ensikertalaisena, hänen ei tarvitse istua kuin pienen osa tuomiostaan"

1) Ensikertalainen voi anoa pääsyä ehdonalaiseen vapauteen istuttuaan 1/2 tuomiosta.

2) Aiemmin istunut voi anoa pääsyä ehdonalaiseen vapauteen istuttuaan 2/3 tuomiosta.

Tähän on sitten mm. iästä yms. johtuvia poikkeuksia. Ei niistä nyt tässä.

• 376-673
        Melperi1 kirjoitti:

"ihminen joka syyllistyy pedofiliaan ensikertalaisena, hänen ei tarvitse istua kuin pienen osa tuomiostaan"

1) Ensikertalainen voi anoa pääsyä ehdonalaiseen vapauteen istuttuaan 1/2 tuomiosta.

2) Aiemmin istunut voi anoa pääsyä ehdonalaiseen vapauteen istuttuaan 2/3 tuomiosta.

Tähän on sitten mm. iästä yms. johtuvia poikkeuksia. Ei niistä nyt tässä.

Mukavaa kun Melperillä ovat jutut vaihtuneet, ei aina niitä samoja kuluneita iskulauseita lestadiolaisuuden harhaopeista.

• pykälät löytyy
        että pedo- kirjoitti:

Vai ei pedofilia ole rikos? Mistäs ihmeestä olet sellaista saanut päähäsi?
        Taidatkin olla itse juuri pedofiili, joka yrittää väittää ettei ole tehnyt rikosta.

Lukekaapas tuosta noin vähän lakipykäliä, jotka koskevat pedofiliaa:

http://www.angelfire.com/ne/itoset/laki.html

• 24e3wrth
        että pedo- kirjoitti:

tarkoittaa, ettei pedofilia ole _mielestäsi_ rikos. Mitähän se sinusta kertoo? Lain mukaan se kyllä on rikos. Toivottavasti lahkoharhasi eivät aja lain yli?

• rikos ole.
        pykälät löytyy kirjoitti:

Vai ei pedofilia ole rikos? Mistäs ihmeestä olet sellaista saanut päähäsi?
        Taidatkin olla itse juuri pedofiili, joka yrittää väittää ettei ole tehnyt rikosta.

Lukekaapas tuosta noin vähän lakipykäliä, jotka koskevat pedofiliaa:

http://www.angelfire.com/ne/itoset/laki.html

Seksuaalinen hyväksikäyttö on rikos.

• Oikea suunta

nostan hattua Mikael Pentikäiselle. Hän ei ole lakaisemassa maton alle vl-rikoksia.

• FESTUS

MIKAEL ON PELASTAVA ENKELI.

• Tämä on vasta alkua

Kukaan rehellinen ihminen ei voi vain katsella ja kuunnella mitä uhrit saavat kärsiä ja rikolliset vain nauttii vallastaan. Jos suojee väärintekijää, on itse osallinen hänen teoistaan.

• 16+8
        Tämä on vasta alkua kirjoitti:

Kukaan rehellinen ihminen ei voi vain katsella ja kuunnella mitä uhrit saavat kärsiä ja rikolliset vain nauttii vallastaan. Jos suojee väärintekijää, on itse osallinen hänen teoistaan.

ei haittaa vaikka itsestäänselvyyksiä lateleekin kun ei osaa muutakaan ladella

hyvä asia sinun asia!

• uskalla

alkaa sensuroimaan maan suurinta sanomalehteä, vaikka haluaisikin.

Kenkää tulisi.

• Unohdettu mikä unohd

antaa julkaista tuollaista? Eikö SRK:n pitäisi puuttua tosissaan jäsenensä journalismiin! On niitä vaiennettu isompiakin tappeja ajan hampaissa.

• Olisko?

semmonen mies, johon ei SRK:n kusipäät pysty?

• VL_MIES

"Miksi Pentikäinen antaa julkaista tuollaista? Eikö SRK:n pitäisi puuttua tosissaan jäsenensä journalismiin! On niitä vaiennettu isompiakin tappeja ajan hampaissa."

Miksi ei antaisi? Kyllähän vähemmän tärkeitäkin asioita uutisoidaan ja YHDENKÄÄN lapsen hyväksikäyttö ei ole mikään pikkujuttu.

• Hölmöläisiä

...olisit kirjoittanut viestisi paperille ja pannut pöytälaatikkoon. Et varmaankaan tule samaan kannatusta tuolle mielipiteellesi.

• ?????????????

Kuka tuo raiskaaja oli?

• Monta

useampia vl-miehiä, joista ainakin yksi oli vl-saarnamies.

• Selvennys

puhutaan vl-raiskaajista.

• 15+17

hedelmiähän nuo ovat. Karmeita saatanan tekoja.

Ja vieä itse itsensä korottaneet maailman ainoiksi oikeiksi uskovaisiksi.

Pakkko pano-oppi ja synnystysoppia autuuden ehtona synnyttää kaiken muun vinouman lisäksi tällaista vl-saastaa. Väärän rauhan anteeksiannolla yritetään vielä koko porukan toimesta peitellä syntejä.

• tosipöljyys4

Hmm.... hoitokokouksia, insestiä, pimeitä rahoja....
      Vl-liikkeen erityiskorostukset...

Vl-omerta estää kuitenkin selvitykset.

• on enemmän

kuin Jumalan sanaa, kun Hesari kirjoittaa... Minnan subjektiivisista tuntemuksista.

• Jurvakainen ..

puhdas Jumalan Sana ole koskaan kelvannut.

Jos olisi, niin hoitokokouskauheuksia ja vl-pedofiliaa ei olisi - eikä niiden suojelua.

• Rikoskumppaneita

...ehdottoman tärkeä, koska yhteisön sisällä asioita ei enää voida käsitellä ja korjata. Tarvitaan ulkopuolisten apua!

• lasten puolesta f.e.

Hesarin kirjoitus ei ole Jumalan sanaa sen kummemmin kuin "Minnankaan" subjektiivinen kertomus. Eihän Minna" omaa psalmiaan voi tarkastella toisen näkökulmasta.Tämä sinunkin lausahduksesi kertoo, miten vaikeaa on hyväksyä tosiasiaa, että raiskausta ja muuta seksuaalista hyväksikäyttöä voi tapahtua myös vanhoillislestadiolaisuudessa.

Kun täällä nyt keskustellaan HS:n kirjoituksesta koskien lasten seksuaalista hyväksikäyttöä v-lestadiolaisessa herätysliikkeessä, niin ei se tarkoita sitä, että kaikki vl:t olisivat hyväksikäyttäjiä tai raiskaajia. Se tarkoittaa sitä, että myös ko. herätysliikkeessä on tullut ilmi pedofiileja ja insestin harjoittajia. Tätä tosiasiaa on nyt turha yrittää kiistää ja koettaa saada palstalla asiasta kirjoittavat hyväksikäytöillä hekumoijiksi.

Tietysti on kiusallista luettavaa tuo Hesarin kirjoitus, kun synnistä viikoittain saarnataan ja osin koko synti ulkoistetaan koskemaan vain mailman ihmisiä. Näyttää siis se kuuluisa liha olevan heikko myös vanhoillisilla. Sen heikkouden pitää voimassa synninpäästö synninpäästön jälkeen. Salailun ja omien sienien sisälläpitämisen kulttuuri ei syntistä lihaa paranna. Se jatkaa synnissä.

Puolustuspuheet ja Hesarin parjaaminen eivät auta mitään. Julkitullut mikä julkitullut. Siihen vaan on tyytyminen ja tehtävä kaikki voitava, ett hyväksikäytetyt saavat tarvitsemansa avun ja tuen. Hyväksikäyttäjät sovittakoot rikoksensa Suomen lain mukaan.

• vbfghjkl

Koska voisimme alkaa odottamaan, että joku/jotku Suomen Hallituksessa huomaa alla olevan Lain olevan voimassa ja alkavat käytännössä Lain voimalla valvomaan että tätä Lakia rikkovat asetetaan vasrtuuseen teoistaan?
      Se, että on uskonvapauslaki olemassa ei tarkoita, että saa uskoa toisten puolesta (esim. lapsen puolesta) eikä sitäkään, etteikä saa tietää mitä esimerkiksi älä tapa käsky tarkoittaa ja että eikä saa tietää inhimillistä totuutta.
      HERÄTKÄÄ SUOMEN EDUSKUNNASSA JA VALTION ASIOISTA VASTUUSSA OLEVISSA PIIREISSÄ YMMÄRTÄMÄÄN, ETTÄ JOKAINEN ALLE 18-VUOTIAS ON VIELÄ LAPSI JA ETTÄ NÄISTÄ LAPSISTA KOULUTETAAN RIKOLLISUUDEN TOIMESTA UUSIA RIKOLLISIA RIKOLLISUUDEN YLLÄPITÄMISEKSI LAINVASTAISESTI USKONVARJOLLA SUOMEN POLIITIKKOJEN SULJETTUJEN SILMIEN EDESSÄ!

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      2 luku
      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus
      Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
      Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
      Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
      7 §
      Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti. Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.

Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

• Laki?

"Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen." "

Miten pienet vauvat? Heidäthän viedään sytymästään lähtien kuulemaan kerran viikossa vl-saarnoja. Tuo uskonto muodostuu väkisin hallitsevaksi ja lapsella ei ole oikeutta valita omaa uskonsuuntaustaan.

Vauvat/lapset ovat täysin vanhemoien armoilla, eivätkä voi pysristellä vastaan vaikka omatunto olisisi kaukana vl-opeista. Jos lapsi ei halua lähteä seuroihin kun on vähän isompi niin häntä painostetaan lähtemään tai jopa lahjotaan karkeilla yms. Eikä tähänkin asiaan pitäisi puuttua?

• "pärstäkirja"

m m "pärstäkirjassa" (facebuukissa) nuoret (osa lestadiolaisia) kertovat kuinka pohjois-pohjanmaalla rikotaan lakia sen minkä keretään kunnissa ja kouluissa joissa on "seurakunnan miehiä" johtoasemassa "jos kieltäytyy menemästä kirkkoon tai koulussa järjestettyyn uskonnolliseen tilaisuuteen todistuksen arvosanoja lasketaan"

• Iltalehteen tms
        "pärstäkirja" kirjoitti:

m m "pärstäkirjassa" (facebuukissa) nuoret (osa lestadiolaisia) kertovat kuinka pohjois-pohjanmaalla rikotaan lakia sen minkä keretään kunnissa ja kouluissa joissa on "seurakunnan miehiä" johtoasemassa "jos kieltäytyy menemästä kirkkoon tai koulussa järjestettyyn uskonnolliseen tilaisuuteen todistuksen arvosanoja lasketaan"

Nuohan on lain rikkomuksia. Miksi eivät tee asiasta julkista?

• Erehtymättömät

¤¤¤""Epäkohdista puhuminen on tässä yhteisössä merkki synnillisyydestä, siitä että henkilön uskon rakenne on muuttunut". Minna sanoo."¤¤¤

kuin totta.

• Valta-/alaissuhde

se rikollinen toimintamalli, joka on tähän asti ollut "käytäntö" yhteisössä. Väärintekijöitä suojellaan ja "syntipukista" tehdään syyllinen ilman syytä ja tämä väkivalta viedään hyvinkin pitkälle. Ns. syntipukin suu tukitaan, vaikka hän on oikeassa. Valta-/alaissuhteet menevät edelle ts. ovat voimakkampia.

• Johtokunnassa kerran
        Valta-/alaissuhde kirjoitti:

se rikollinen toimintamalli, joka on tähän asti ollut "käytäntö" yhteisössä. Väärintekijöitä suojellaan ja "syntipukista" tehdään syyllinen ilman syytä ja tämä väkivalta viedään hyvinkin pitkälle. Ns. syntipukin suu tukitaan, vaikka hän on oikeassa. Valta-/alaissuhteet menevät edelle ts. ovat voimakkampia.

Vahvojen valta on rauhanyhdistyksen arvomaailma kiteytettynä.

• Jere Jarruvaunu

Pentikäiselle.

• lyyleri

tapaus tuntuu aivan uskomattomalta...Mutta myös sairaus voi teettää tällaista..Jotenkin tuntuu, ettei normaali-ihminen voi raiskata ...ei tietenkään...täytyy olla tosi syvästi aina sairautta...raiskaajalla. Jumala auttakoon uhria selviytymään ja syyllistä korjaamaan ja eheytymään..ja ottamaan apua sairauteensa.

• 18+12

ne lukuisat vl:t, jotka tietävät mutta pimittelevät ja salailevat, ettei vl-liikkeen maine tahriintuisi ?

• Ei rajoja

oleva vl-puhuja pystyy mihin vain.

• Rikollista hommaa
        18+12 kirjoitti:

ne lukuisat vl:t, jotka tietävät mutta pimittelevät ja salailevat, ettei vl-liikkeen maine tahriintuisi ?

Sama pätee myös hoitokokousten/-tilaisuuksien väkivaltahoitajien tekoihin. Rikollista hommaa kaiken kaikkiaan.

• Meiliaikku

ketä ovat nämä johtajat? Minä en tunne ainuttakaan sellaista. Missä he ovat ja vaikuttavat?
      Muuten itse asiaan. Seksuaalinen väkivalta -ja hyväksikäyttö , insesti , pedofiilia, alistaminen ynm. on ehdottomasti synti ja RIKOS ,joka pitää ilmoittaa viranomaisille, joka on siitä tietoinen.
      Tekoja ei saa peitellä anteeksiantamuksen alle , koska kysymyksessä on RIKOS,j osta tekijä on vastuussa.

• Vl-piireissä anteeksiantamuksen alle ON PITÄNYT laittaa paljon, jopa rikollista! Se on ollut vl-uskon antama vaatimus. Hyvä sitä on jälkikäteen selitellä, että se on muka toisin ollut. Ehkä siitä, mistä puhuit, on ohimennen mainittu eli on oikeaakin viestiä väärän sekaan ujutettu, ettei vl-väärä tulkinta näkyisi niin selvästi?

Mutta vl- uskovaiset eivät ole saaneet viedä anteeksi pyydettyjä syntejä eikä RIKOKSIAKAAN eteenpäin. Ja pedo kyllä pyytää anteeksi, kun käry käy, että saa vl-uskovaisen nimeä kantaa. Ja jatkotoimet ovatkin siten estetty. Uhri ja ripinvastaaanottaja on syyllistetty, jos asiaa muistellaan sen jälkeen.

Rippisalaisuus on kuulemma ehdoton ja vl-synninpäästö on käsitetty siellä ripiksi! Tuohon on vedottu hoitokokousten puhuttaessa esim. minulle monta kertaa. Vaikka ne olivat hengellistä väkivaltaa, jonka seurauksena monen terveys heikkeni ja mieli sairastui masennukseen, yksinäisyyteen. ..

Minäkin olen kokenut sosiaalisen eristämisen, vl-ystävien hylkäämisen, uskonnollisen painostamisen, helvelillä pelottelun... Mutta näytöt ovat vaikeita, kun kyseessä on toisella puolen vl-uskovaisen vakaumus, jolle hän kyllä huutaa oikeutusta. Hän saa toteuttaa tuomiotaan ja syrjintäänsä rauhassa, minä olen vain 'epäuskoinen', jolla Jumalan Valtakunta on joutunut hukkaan! Eli kuuliaisuus SRK:lle ja vl-seurakunnalle. Se on sama kuin hylkäisin Jumalan vl-opetuksen mukaan.

• vain vl.ät salaavat

miksi Voittonen ei sitten tehnyt rikosilmoitusta (on kertonut tienneen pedofilitapauksen) eli voittonen on salannut rikoksen.

• Jokin pielessä

"Seksuaalinen väkivalta -ja hyväksikäyttö , insesti , pedofiilia, alistaminen ynm. on ehdottomasti synti ja RIKOS ,joka pitää ilmoittaa viranomaisille, joka on siitä tietoinen.
        Tekoja ei saa peitellä anteeksiantamuksen alle , koska kysymyksessä on RIKOS,j osta tekijä on vastuussa."

Miksi tässä Minnankaan tapauksessa ei toimittu noin kun sanot? Hänhän oli hakenut apua jopa SRK: ylimmältä taholta, mutta ei saannut apua.

Miksi ei ilmoitettu viranomaisille näistä raiskaajista? Uhri vaiennettiin, raiskaajat saivat vapaasti liikkua ja raiska lapsia rauhassa, kunhan vain sitten vaikka päivittäin ripittäytyivät. Tarvitseehan syntinen siulunhoitoa.

Osa vl-henkilöistä on kuin konemaisia robotteja. Heille oma uskonyhteisö on jopa rärkeämpi kuin omat lapset. Yhteisön maineen vuoksi uhrataan lapset, annetaan herroille lapsiuhreja, että taivaspaikka varmistuisi paremmin. Ei uskalleta kääntyä SRK:n tahtoa vastaan, koska siitä tulisi tuomio, että on uskosta poiskoinennut ja epäukoinen.

Osa vl-henkilöistä noudattaa SRK:n tahtoa robottimaisesti. He tekevät juuri sen mitä SRK:n oppi sallii tehdä, he eivät tee sitä mitä SRK kieltää tekemästä "rakkauden neuvoillaan". Seuroissa paasataan epäollennaisista asioista ja tekosynneistä Oikeista synneistä ei niinkään saarna. Luulen, että kaikki eivät osaa mieltää lasten hyväksikäyttöä vääräksi, vaan saattavat pistää sen samalle syntiasteikolle kuin esim. ripsivärin käytön. He ovat aivopestyjä persoonallishäiriöisiä ja se on ihan vl-opin syy.

Pedofiilia on ihmisen aikaan saama sairaus. Ja on todettu, että se joiltain osin periytyy. Osasta lapsena hyväksikäytetyistä tulee myös pedofiilejä. Jos asiaan ei heti tartuta, niin tuo kirous siirtyy sukupolvelta toisella ja aina kärsijäinä ovat lapset. Kukaan ei syntymästtään ole pedofiili. Raiskatun lapsen persoonallisuus muuttu, ja hänen seksuaalinen maailmansa vääristyy koska ei saannut rauhassa kehittyä seksuaalisesti.

• ensio alakäämä

Sinulla, Melperi1, oli tänään Kalevassa mielipidekirjoitus. Heh... kehtaatkin kaikelle kansalle syöttää sellaista potaskaa mitä täälläkin yrität. Jumalan lapsille sanon: "Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni." ja sinulle Melperi1, että Raamatun mukaan väärät profeetat saavat hirveän lopun. Tee parannus.

• Kalevan lukija

ei ole koskaan kiinnostanut SRK:ta eikä muita vl-johtomiehiä.

• Oli hyvä kirjoitus

vl-valhelahkon kuolinkellot soida? Mitä arvelet?

• Oulun mies

olla vielä vanhoillislestadiolainen?

• Käämäensiolle

omia lapsiasi? Entä muita vl-lapsia?

• katsoa tosiasioita silmiin.

Valheen isä saatana leipoo MYRKKYRIESKAA. Sitä tarjoilevat vl-kansalle SRK ja vl-puhujat. Jotkut syövät sinun tavoin tuota hengellistä MYRKKYÄ hyvällä ruokahalulla.
        Onneksi yhä useampi ja useampi vl (erityisesti nuoremmasta päästä) maistaa rieskassa VALHEEN ja VÄÄRYYDEN maun sekä jättää taakseen tuon HENGELLISTEN VALHEIDEN KEHDON, joka kulkee nimellä "vanhoillislestadiolainen herätysliike".

• Kerro.

olet noin katkera?

• Saastaiset
        Kalevan lukija kirjoitti:

Nyt täytyy ulkopuolisten puuttua yhteisön toimintaan. Kaikki puhujat ja muut vähänkin esillä olevat ja mielipiteisiin vaikuttavat, jotka ovat syysllistyneet pedofiliaan, insestiin tai hoitoväkivaltaan - pois tehtävästään mitään hempeilemättä ja kiireesti.

• Jumalan tahto
        Kalevan lukija kirjoitti:

...miten se olikaan se maineen suojemisasia - ei saa liata yhteisön mainetta. Niinkuin nyt ollaan saatu lukea on apua ja tukea yritetty hakea myös SRK:n taholta. Kyvyttömyys asioiden hoitamiseen näkyy. Mutta on se vaan ihana, kun keinot ei lopu noin pikkuriikkisiin vaikuttajiin. HS on sentään vaikutusvaltainen ja asia joka menee läpi leviää varmasti myös muualla mediassa.

• Oulun veljet

Kaikki kirjoitukset vl-valheista, vl-julmuuksista ja vl-rikoksista ovat pelkkää epäuskoisten panettelua.

Näin asia on nähtävä.

• Ymmärrystä
        Oulun veljet kirjoitti:

Kaikki kirjoitukset vl-valheista, vl-julmuuksista ja vl-rikoksista ovat pelkkää epäuskoisten panettelua.

Näin asia on nähtävä.

...maailman laajuinen.

• Ei epäilystäkään
        Ymmärrystä kirjoitti:

...maailman laajuinen.

karua kieltä siitä, että olet vl-pedofiili.

• Miksi pilkkaat???

Sopii myös sinulle kirjoituksesi.

""""Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni." ja sinulle Melperi1, että Raamatun mukaan väärät profeetat saavat hirveän lopun. Tee parannus."""""

Melperi on sanonut olevansa uskovainen. Pilkkaat Melperi melkein joka käänteessä. Melperi saa varmaan olla onnellinen, että Raamatussa noin sanotaan, sillä hän on yksi tällä palstalla joka saa paljon lokaa niskaamsa.

Kirjoitus kalevassa oli hyvä ja asiallinen, siinähän puhuttiin ihan tosiasioista. Tosin niistä joista vl-yhteisö ei ääneen hiiskukkaan. Aiheuttaa ehkä sekin katkeruutta vl-henkilöissä kun lehdistö ei enään ole vl-liikkeen talutusnuorassa? On tottu siihen, että kaleva ei julkaise vl-kielteisiä juttuja, mutta niin se maailma muuttuu ja Jumalalla on oma aikansa.

Pakko kysyä, että oletko uskovaisille jotenkin katkera ja kateellinen kun heidän kumppuunsä pilkkaamalla hyökkäät? Saattahan se aiheuttaa katkeruutta jos jotkut saavat vapassti ottaa asioita esille ja puhua kaikesta, kukaan ei kiellä heitä. Uskossaan vapaat ihmiset eivät ole lain alla.

• Miksi pilkkaat??? kirjoitti:

Sopii myös sinulle kirjoituksesi.

""""Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni." ja sinulle Melperi1, että Raamatun mukaan väärät profeetat saavat hirveän lopun. Tee parannus."""""

Melperi on sanonut olevansa uskovainen. Pilkkaat Melperi melkein joka käänteessä. Melperi saa varmaan olla onnellinen, että Raamatussa noin sanotaan, sillä hän on yksi tällä palstalla joka saa paljon lokaa niskaamsa.

Kirjoitus kalevassa oli hyvä ja asiallinen, siinähän puhuttiin ihan tosiasioista. Tosin niistä joista vl-yhteisö ei ääneen hiiskukkaan. Aiheuttaa ehkä sekin katkeruutta vl-henkilöissä kun lehdistö ei enään ole vl-liikkeen talutusnuorassa? On tottu siihen, että kaleva ei julkaise vl-kielteisiä juttuja, mutta niin se maailma muuttuu ja Jumalalla on oma aikansa.

Pakko kysyä, että oletko uskovaisille jotenkin katkera ja kateellinen kun heidän kumppuunsä pilkkaamalla hyökkäät? Saattahan se aiheuttaa katkeruutta jos jotkut saavat vapassti ottaa asioita esille ja puhua kaikesta, kukaan ei kiellä heitä. Uskossaan vapaat ihmiset eivät ole lain alla.

Kiitos kommentista.

Tämä on varmaan kova pala Konttorin pojille:

"Aiheuttaa ehkä sekin katkeruutta vl-henkilöissä kun lehdistö ei enään ole vl-liikkeen talutusnuorassa? On tottu siihen, että kaleva ei julkaise vl-kielteisiä juttuja, mutta niin se maailma muuttuu ja Jumalalla on oma aikansa."

• 88+88
        Oulun veljet kirjoitti:

Näin asia on nähtävä.

VL-kilpi kiiltää, mutta väärissä asioissa.

• Skandaali mikä
        Ei epäilystäkään kirjoitti:

karua kieltä siitä, että olet vl-pedofiili.

....pedofiilien vastustaja!

• iveta
        Melperi1 kirjoitti:

Kiitos kommentista.

"Aiheuttaa ehkä sekin katkeruutta vl-henkilöissä kun lehdistö ei enään ole vl-liikkeen talutusnuorassa? On tottu siihen, että kaleva ei julkaise vl-kielteisiä juttuja, mutta niin se maailma muuttuu ja Jumalalla on oma aikansa."

kova pala konttorin pojille, mutta on hyvä myös "hädän" hetkellä joutua miettimään, mitkä ovat herätysliikkeen hengelliset peruspilarit, onko herätysliikkeen perustana ja pohjana Jumalan sana ja Kristus, joka ainoana voi olla oikean herätysliikkeen ja seurakunnan päänä. Vain Kristusta julistamalla ja kirkastamalla Häntä voi herätysliikkeemme kilpi loistaa oikein ja kaupunkimme vuorella voi näkyä oikealla tavalla.

• Salailu=skandaali
        iveta kirjoitti:

kova pala konttorin pojille, mutta on hyvä myös "hädän" hetkellä joutua miettimään, mitkä ovat herätysliikkeen hengelliset peruspilarit, onko herätysliikkeen perustana ja pohjana Jumalan sana ja Kristus, joka ainoana voi olla oikean herätysliikkeen ja seurakunnan päänä. Vain Kristusta julistamalla ja kirkastamalla Häntä voi herätysliikkeemme kilpi loistaa oikein ja kaupunkimme vuorella voi näkyä oikealla tavalla.

...tehtävä näin vakavissa asioissa, että mietitään miten yhteisön maine säilyisi. Vaikkakin maine on tärkeä, mutta ei missään tapauksessa asioiden hoitamisen suhteen ensisijainen, koska se estää rehellisen asian käsittelyn. Menetelmä vain ei toimi vaan "Vain Kristusta julistamalla ja kirkastamalla Häntä voi herätysliikkeemme kilpi loistaa oikein ja kaupunkimme vuorella voi näkyä oikealla tavalla. "

• siivoajatar
        Melperi1 kirjoitti:

Kiitos kommentista.

yhdyn tuon sinun kaverisi sinun kehumisisiin. myös konttoorin pojista lausumaasi myös yhdyn. yhtyisin sinuunkin mutta minusta tuntuu että se on jo liikaa minulta vaadittu.

Hyvää iltahetkeä ja teetä sinulle ja vaimollesi, jos sinulle sellainen on siunaantunut.

• Heh, heh...
        siivoajatar kirjoitti:

yhdyn tuon sinun kaverisi sinun kehumisisiin. myös konttoorin pojista lausumaasi myös yhdyn. yhtyisin sinuunkin mutta minusta tuntuu että se on jo liikaa minulta vaadittu.

Hyvää iltahetkeä ja teetä sinulle ja vaimollesi, jos sinulle sellainen on siunaantunut.

Heh, heh...Noin itserakkaana ihmesenä joudut varmaan tyytymään vain päiväunissasi Melperiin. Joku raja sentään fikuilla miehillä on:)

>>>>>yhtyisin sinuunkin mutta minusta tuntuu että se on jo liikaa minulta vaadittu. 

• Pisteet Kalevalle

kun SRK ei pysty enää määräilemään Kalevaa. Uudet raikkaat tuulet puhaltavat Peräpohjolassa.

• Voi Amia ja Ollia
        Pisteet Kalevalle kirjoitti:

kun SRK ei pysty enää määräilemään Kalevaa. Uudet raikkaat tuulet puhaltavat Peräpohjolassa.

helppoa konttorin miehille, kun ote kirpoaa. Ote, joka aiemmin piti kuin vahva köysi.

• poika konttuurista
        Voi Amia ja Ollia kirjoitti:

helppoa konttorin miehille, kun ote kirpoaa. Ote, joka aiemmin piti kuin vahva köysi.

ote suvivirrestä: "ja laiho Laaksossa"

• Oikea suunta
        Voi Amia ja Ollia kirjoitti:

Ehkä lehdet ja muuta tahot ovat ennen uskoneet, että vl-liike on hyvällä asialla ihan oikeasti siksi eivät ole haluneet pahaasanaa sanoa. Kun joku sanoo itseään uskovaiseksi, niin ihmiset automaattisesti mieltävät tämän hyväksi. Mutta ei kaikki ole sitä miltä nayttää.

Nyt on paljastunut pikkuhiljaa totuus vl-liikkeen todellisesta tilasta, ja tahot ympärillä eivät halua suojella enään pahaa. Oikein, että lehdistö on lähtenyt tuon salailun piiristä pois. Asiat esiin niinden oikeilla nimillä on ainoa tapa pelastaa viattomat uhrit.

Lehdet eivät enään välitä siitä jos heitä aletaan haukkua siitä kun uskaltavat ottaa asioita esille. Ihmisen on hyvä ja turvallinen silloin olla kun tietää, että kertoo asioista totuuden, ei ole pelättävää.

• Allekirjoitan
        Oikea suunta kirjoitti:

Ehkä lehdet ja muuta tahot ovat ennen uskoneet, että vl-liike on hyvällä asialla ihan oikeasti siksi eivät ole haluneet pahaasanaa sanoa. Kun joku sanoo itseään uskovaiseksi, niin ihmiset automaattisesti mieltävät tämän hyväksi. Mutta ei kaikki ole sitä miltä nayttää.

Nyt on paljastunut pikkuhiljaa totuus vl-liikkeen todellisesta tilasta, ja tahot ympärillä eivät halua suojella enään pahaa. Oikein, että lehdistö on lähtenyt tuon salailun piiristä pois. Asiat esiin niinden oikeilla nimillä on ainoa tapa pelastaa viattomat uhrit.

Lehdet eivät enään välitä siitä jos heitä aletaan haukkua siitä kun uskaltavat ottaa asioita esille. Ihmisen on hyvä ja turvallinen silloin olla kun tietää, että kertoo asioista totuuden, ei ole pelättävää.

kirjoitit.

• Olavi-veli
        poika konttuurista kirjoitti:

ote suvivirrestä: "ja laiho Laaksossa"

ihan kokonansa.

• O.V.
        Salailu=skandaali kirjoitti:

...tehtävä näin vakavissa asioissa, että mietitään miten yhteisön maine säilyisi. Vaikkakin maine on tärkeä, mutta ei missään tapauksessa asioiden hoitamisen suhteen ensisijainen, koska se estää rehellisen asian käsittelyn. Menetelmä vain ei toimi vaan "Vain Kristusta julistamalla ja kirkastamalla Häntä voi herätysliikkeemme kilpi loistaa oikein ja kaupunkimme vuorella voi näkyä oikealla tavalla. "

kun enää en voi asioita lakaista maton alle entiseen malliin.

• Minnan tapaus
        Käämäensiolle kirjoitti:

omia lapsiasi? Entä muita vl-lapsia?

tuttu kokemus monelle vl-miehelle.

• Tilit selväksi
        Oikea suunta kirjoitti:

ettei sen perusteella saa olla sinisilmäinen, jos joku sanoo itseään tai toista luotettavaksi sen perusteella, että on uskovainen. Erityisesti kristillisten järjestöjen tilintarkastajien pitää olla tarkkana. Uskovainenkin kun voi alkaa soveltaa lakia ja tulkita oikeuksiaan mielivaltaisesti. Sanoihan takkavuosina eräs talousrikoksista kiinni jäänyt vl, että epäuskoisia saa kusettaa mielin määrin.

• Järkyttynyt ihminen

Onko vl-herätysliikkeessä kymmeniä vai satoja "Minnoja"?

• _Oikeusvaltio

• tuhansia!

Viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana, jolloin SRK on ollut kuoreensa vetäytynyt ja suljettu salaseura, on raunioitettu tuhansia lapsia pedofilialla sekä terapian kieltämisellä.

VL-uhrithan eivät saa mennä terapiaan saamaan hoitoa traumaansa, koska terapeutti saattaisi tehdä lastensuojeluilmoituksen.

• Munat pois!

koko perkeleitä nuo vl-pedofiilit.

• :)))))))))))))))))))

hienoa kun nostit tämän ylös. oli jäänyt jo unholaan :))))))))))))))))
        lukijoitahan tähän kertyy kymmenkertainen määrä muihin verraten kun varovasti aikasi kuluksi yksiksesi klikkailet
        matkaa on vielä noihin huippulukuihin mitä täs etusivulla näkyy, toi *kippis* on tosi hyvä avauksesi, humoristinen :-). toki silloin klikkailusi oli tehty nykyistä helpomaksi : )))))))))))))))))))))))))))

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• kansalainenxxx
        :))))))))))))))))))) kirjoitti:

hienoa kun nostit tämän ylös. oli jäänyt jo unholaan :))))))))))))))))
        lukijoitahan tähän kertyy kymmenkertainen määrä muihin verraten kun varovasti aikasi kuluksi yksiksesi klikkailet
        matkaa on vielä noihin huippulukuihin mitä täs etusivulla näkyy, toi *kippis* on tosi hyvä avauksesi, humoristinen :-). toki silloin klikkailusi oli tehty nykyistä helpomaksi : )))))))))))))))))))))))))))

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Syyttäjänvirasto haluaa selvittää lestadiolaisten pedofiilitapauksen/1135256654032
        Syyttäjänvirasto haluaa selvittää lestadiolaisten pedofiilitapauksen
        7.5.2010 6:04
        A A Tommi Nieminen

Kirjoittaja on sunnuntaitoimituksen toimittaja.

Sähköposti Tommi Nieminen
        Helsingin Sanomat

Kirkon piirissä tapahtuneita seksuaalisen hyväksikäytön tapauksia tulee yhä ilmi lisää. "Tällä hetkellä luku on 23", kertoo kirkon perhetyön johtaja Martti Esko.

Näistä 13 on tullut tietoon viikon sisällä.

Suomen luterilaisen kirkon johto kehotti huhtikuun lopulla hyväksikäytön uhreja tuomaan tapauksensa julki. Tekijöiden joukosta on paljastunut myös pappeja ja lestadiolaisia maallikkosaarnaajia.

Arkkipiispa Jukka Paarma kertoi maanantaina, että tiedossa on neljä varmaa tapausta, joissa tekijä on pappi.

"Nämä uudet [kirkon tietoon tulleet] tapaukset ovat eri puolilta maata. Ne ovat pääosin muista kuin lestadiolaispiireistä", Esko sanoo.

Myös lestadiolaispiireistä on lastensuojelun tutkijan Johanna Hurtigin mukaan viime viikkoina tullut ilmi uusia tapauksia. Tämän viikon aikana hänen tietoonsa on tullut kolme uutta tapausta ja tiedot useista muista tapauksista ovat tarkentuneet.

Nyt Hurtigin tiedossa on liikkeen sisältä neljä tapausta, joissa usea mies on hyväksikäyttänyt samaa pientä tyttöä.

"Ainakin osassa tapauksista miehet ovat tienneet toisistaan, ja joissain tapauksissa he ovat tehneet teot yhdessä", Hurtig sanoo.

Hyväksikäyttötapauksiin on herätty myös syyttäjänvirastossa. Apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske haluaa selvittää, voiko oikeus käsitellä tapausta, jossa pohjanmaalainen nainen joutui lapsena toistuvasti lähipiiriin kuuluvien miesten raiskaamaksi.

Minna (nimi muutettu) kertoi tarinansa HS:ssa 1. toukokuuta. Hän on 16 vuoden ajan yrittänyt ajaa asiaansa vanhoillislestadiolaisen liikkeen sisällä. Yhteisö esti rikosilmoituksen teon.

Kalske toivoo, että Minna tekisi rikosilmoituksen, vaikka teoista on yli 20 vuotta eli ne ovat periaatteessa rikosoikeudellisesti vanhentuneet.

"Virisi kiinnostus, että onko mitään enää tehtävissä, vai onko virkakoneisto tämän suhteen hampaaton", Kalske sanoo.

Vuoden 2006 alusta tuli voimaan lainmuutos, jonka mukaan käräjäoikeuden päätöksellä on mahdollista ottaa yli 20 vuotta vanha vakava rikos oikeuskäsittelyyn, jos kyseessä on tärkeä yleinen etu.

Valtionsyyttäjä Anu Mantila korostaa, että laki ei kuitenkaan koske ennen vuotta 2006 tapahtuneita rikoksia, joten Minnan tapauksesta ei voisi nostaa syytettä.

"Mutta pitää tutkia, ovatko syyteoikeudet näissä tapauksissa vanhentuneet", Mantila sanoo. "Se on kauheata, jos ihminen ei saa oikeutta."

Valtakunnansyyttäjänvirastoa kiinnostavat myös Minnan väitteet kotikaupunkinsa vanhoillislestadiolaisesta poliisista, joka on jo vuosia ollut tietoinen raiskausväitteistä mutta ei ole ryhtynyt minkäänlaisiin toimenpiteisiin.

• Jo on aikakin

puhdistuksen ajat vl-herätysliikkeessä.

• valtaa

ja ennenkaikkea sananvaltaa vl-yhteisössä. Se, että seksuaalisesti hyväksikäytetty, raiskattu Minna otti "anteeksiannetun" asian esille ja aikaansai sillä itselleen ongelmia, kertoo vl-yhteisön mädännäisyydestä paljon!

SRK vyöryttää ve-pedofiilin järkyttävistä teoista vastuun uhrille -viattomalle lapselle! Voiko suurempaa vihaa enää maan päällä olla?

• dramatisoi ai-

van turhaan.

• .........

Miksi nostat Mleperin vanhat ketjut päivittäin ylös?

• VALEHTELEE!

"Kaikki tapaukset on annettu viranomaisten tietoon." Näin Voittonen todisti televisiossa.

Toimittaja kysyi, että on tuo totta, johon Voittonen: Totta on!

VL-tosi on eri asia kuin "epäuskoisten" tosi?

• naamaa.

Eikä varmasti kadu. Paatunut kun on.

• Minna vaan

että hänen tietoonsa tulleet tapaukset on hoidettu lain edellyttämällä tavalla. Eihän kukaan voi hoitaa asiaa, jos se ei ole tullut vielä päivänvaloon, eikä toisten tietosuuteen.Kai tässä on siitä kysymys, eihiän koko maailman asioita voi yks ihminen tietää.

• vl-pappa

mites puhkaiset, kun ollaan sisäsiittoisia idiootteja kaikki?

• merkki Minna kui-

tenkin kertoo edelleen talostelevansa Jumalan valtakunnassa.

• ei ole SRK!

Minna uskoo edelleen Jumalaan, mutta tuskin allekirjoittaa SRK-Ry:n toimintatapoja ja "Pyhän Hengen armoneuvoja" vl-hyväksikäyttötapauksissa.

• minna vaab

JV:ssä, eihän se tarkota sitä, että hänen isänsä teksi sitä.
        Useinhan se voi olla että jompikumpi vanhemmista on uskovainen, mutta toinen ei ole. Ja ei se ole sanottu että tämä muu perhe olis uskovaisia, jos Minna on. Hän on voi olla yksin

• tapaus tuo

nimimerkki Minnan tapaus. Onneksi meillä on Melperi jakamassa oikeutta.

• hirveimmän!

Nousi "Jumalan valtakuntaa" vastaan ottamalla esille ikävän asian ja arvosteli SRK:ta. Niin suurta syntiä ei saa edes anteeksi. Armo ei yksinkertaisesti riitä siihen.

• 16+11

''Armo ei yksinkertaisesti riitä siihen. ''

SRK:m armo ei yksinkertaisesti riitä siihen.

• Niimpä...

"Niin suurta syntiä ei saa edes anteeksi. Armo ei yksinkertaisesti riitä siihen."

Totta, vl-liikkeessä suurin synti on jos uskaltaa arvostella vl-oppia, asettua puhujia SRK:ta vastaan, uskaltaa viedä ulkopuolisille vl-liikkeessä tapahtuneita asioita.

Tästä "synnistä" jos ei halua tehdä parannusta, SRK:n heput heittävät avainten valtaa käyttäen ihmisen saatanalle.

Samaan aikaan opettaa, että kaikki synnit ovat samanarvoisia syntejä mm. pedofiilia sekä insesti, erikokoisia syntejä ei ole. Ripisivärin käyttö synti on ihan saman arvoinen vl-liikkeessä kun lapsen raiskausynti.

• mansikkilehmä
        Niimpä... kirjoitti:

"Niin suurta syntiä ei saa edes anteeksi. Armo ei yksinkertaisesti riitä siihen."

Totta, vl-liikkeessä suurin synti on jos uskaltaa arvostella vl-oppia, asettua puhujia SRK:ta vastaan, uskaltaa viedä ulkopuolisille vl-liikkeessä tapahtuneita asioita.

Tästä "synnistä" jos ei halua tehdä parannusta, SRK:n heput heittävät avainten valtaa käyttäen ihmisen saatanalle.

Samaan aikaan opettaa, että kaikki synnit ovat samanarvoisia syntejä mm. pedofiilia sekä insesti, erikokoisia syntejä ei ole. Ripisivärin käyttö synti on ihan saman arvoinen vl-liikkeessä kun lapsen raiskausynti.

tuossa ylhäällä kirjoittanut:

"Totta, vl-liikkeessä suurin synti on jos uskaltaa arvostella vl-oppia, asettua puhujia SRK:ta vastaan, uskaltaa viedä ulkopuolisille vl-liikkeessä tapahtuneita asioita.

Mutta eikö Raamatun mukaan Pyhän Hengen pilkka ole ainoa synti, jota ei saa anteeksi, joten jos arvostelet seurakuntaa tai sen vääristyneitä oppeja, ne kuuluu antaa myös Raamatun mukaan anteeksi. Ja on myös itse seurakunnalle hyödyksi, jos aktiiviset, elävässä uskossa olevat talostelijat huomaavat seurakunnan menevän epäraamatulliseen suuntaan, että he voivat myös huomauttaa seurakuntaa tästä. Se on rakkautta ja huolehtimista.

• No joo...
        mansikkilehmä kirjoitti:

"Totta, vl-liikkeessä suurin synti on jos uskaltaa arvostella vl-oppia, asettua puhujia SRK:ta vastaan, uskaltaa viedä ulkopuolisille vl-liikkeessä tapahtuneita asioita.

Mutta eikö Raamatun mukaan Pyhän Hengen pilkka ole ainoa synti, jota ei saa anteeksi, joten jos arvostelet seurakuntaa tai sen vääristyneitä oppeja, ne kuuluu antaa myös Raamatun mukaan anteeksi. Ja on myös itse seurakunnalle hyödyksi, jos aktiiviset, elävässä uskossa olevat talostelijat huomaavat seurakunnan menevän epäraamatulliseen suuntaan, että he voivat myös huomauttaa seurakuntaa tästä. Se on rakkautta ja huolehtimista.

"Mutta eikö Raamatun mukaan Pyhän Hengen pilkka ole ainoa synti, jota ei saa anteeksi, joten jos arvostelet seurakuntaa tai sen vääristyneitä oppeja, ne kuuluu antaa myös Raamatun mukaan anteeksi."

Niimpä, kerro tämä myös SRK:n johdolle ja heille jotka kuvittelevat omistavansa avainten vallan. Jos joku ihminen ei halua tehdä parannusta siitä, että pitää jotain vl-opin kohtaa vääränä, niin se kerrotaan kaikille. Heille sanotaan tuo ei ole enään jumalan lapsi ja häntä ei saa tervehtiä, häntä tulee kohdella epäuskoisena. Hänet heitetään kaiken "kansan" kesken julmasti saatanalle. Tai sitten pidetään lukuisia hoitokokouksia joissa yritetään saada ihminen muuttamaan mielensä.

Mutta jos kyseessä on pediili. Hänen toimistaan vaietaan saarnataan tehty synti tuosta vaan anteeksi. Kenellekkään ei asiasta phuta, muut tervehtivät jumalan terveellä, eivät edes tiedä että kysinen ihminen on sisimmästään paha, edes lapset eivät osaa varoa eivätkä heidän vanhempansa. Häneltä ei vaadita synnistä luopumista vaan teko saarnataan anteeksi ja odotetaan josko pahantekijä meni itse poliisin pakeille.

• ............
        No joo... kirjoitti:

"Mutta eikö Raamatun mukaan Pyhän Hengen pilkka ole ainoa synti, jota ei saa anteeksi, joten jos arvostelet seurakuntaa tai sen vääristyneitä oppeja, ne kuuluu antaa myös Raamatun mukaan anteeksi."

Niimpä, kerro tämä myös SRK:n johdolle ja heille jotka kuvittelevat omistavansa avainten vallan. Jos joku ihminen ei halua tehdä parannusta siitä, että pitää jotain vl-opin kohtaa vääränä, niin se kerrotaan kaikille. Heille sanotaan tuo ei ole enään jumalan lapsi ja häntä ei saa tervehtiä, häntä tulee kohdella epäuskoisena. Hänet heitetään kaiken "kansan" kesken julmasti saatanalle. Tai sitten pidetään lukuisia hoitokokouksia joissa yritetään saada ihminen muuttamaan mielensä.

Mutta jos kyseessä on pediili. Hänen toimistaan vaietaan saarnataan tehty synti tuosta vaan anteeksi. Kenellekkään ei asiasta phuta, muut tervehtivät jumalan terveellä, eivät edes tiedä että kysinen ihminen on sisimmästään paha, edes lapset eivät osaa varoa eivätkä heidän vanhempansa. Häneltä ei vaadita synnistä luopumista vaan teko saarnataan anteeksi ja odotetaan josko pahantekijä meni itse poliisin pakeille.

Sellaisia paskahousuja VL:t ovat.

• meillä on
        No joo... kirjoitti:

keskuudessamme sinunkaltaisiasi HYVIÄ ihmisiä.

• Hyväkö???
        meillä on kirjoitti:

keskuudessamme sinunkaltaisiasi HYVIÄ ihmisiä.

En ole sanonut olevani hyvä ihminen. Mistä niin päättelit? Teen lukuisia virheitä jatkuvasti mutta virheen paljastuttua yritän päästä siitä eroon enkä halua sitä toistaa.

• samankokoisia
        Niimpä... kirjoitti:

syntejä!

Näin minulle Jämsän SRK-kristillisen kansanopiston rippikoululeirillä opetettiin!

Kuinka kirkko sallii SRK:n järjestämät rippikoululeirit, joissa kannustetaan tuollaiseen?

• ARVOSTELLA!
        mansikkilehmä kirjoitti:

SRK on kaiken arvostelun ylöpuolella.

Koska SRK on salannut vuosikymmenet pedofiilinsa, on se oikein eikä sitä saa arvostella. Aamen.

• arsyttää.

Esaa eivät Minnan avomieliset selonteot parin lemmenleikeistä hymyilytä, kertoo Päivämies-lehti.

Esa J oli lauantaina myrtsiä miestä. Mies kyseli lauantaina varovaisesti Minnalta, mitä tämä oli kertonut muille asukkaille parin kuumista hetkistä sviitissä.

- Oot sä joutunu kuulusteluun, vai mitä? Mitäs vastailit? mies kyseli varovaisesti hetkeksi yksin ja rauhaan muiden uteluilta jääneeltä seksikumppaniltaan.

Minnaa Esan kysymys selvästi ärsytti, ja nainen totesikin vain lievittäneensä muiden uteliaisuutta kertomalla yöstä "mitä sylki suuhun tuo" ja pahoitteli asiaa edelleen ärsyyntyneen kuuloisena.

- Jos jakaa, ei saa kertoa, Esa J pamautti.

- Mä en jaa, Minna kivahti, mikä lopetti keskustelun siihen.

Esa J ärähti vielä ehkäisyasioista kyselleelle Danalle.

- Hirveetä kyselyy. Mitä sä utelet siinä? tuikea mies napautti harmistuneena Danalle, joka totesi asian vain kiinnostavan häntä.

• 12+8

kaikilta puhujaveljiltä DNA-näytteet - ihan noin tutkinnan helpottamiseksi.

• lestadio uskonto pitää kieltää lailla!

• 12+7

hyvä ehdotus.

• lopettaa lailla

Poistuisiko lasten hyväksikäytto ja muukin arveluttava toiminta tuolla tavalla? Meillähän on uskonnonvapaus, mutta laki kieltää rikokset. Laki on jo olemassa, kunhan rikoksentekijät vain saadaan vastaamaan teoistaan. Harjoittakoon kukin mitä lohkoa, lahkoa tai liikettä hyväsä, kunhan toimii lain puitteissa. Ketään ei haitanne rehellinen uskonnollinen toiminta? Ei lestadiolaisuutta tarvitse lopettaa uskonnollisena yhteisönä, vaan rikokset, jotka tapahtuvat liikkeen sisällä.

• laittomuus
        lopettaa lailla kirjoitti:

Poistuisiko lasten hyväksikäytto ja muukin arveluttava toiminta tuolla tavalla? Meillähän on uskonnonvapaus, mutta laki kieltää rikokset. Laki on jo olemassa, kunhan rikoksentekijät vain saadaan vastaamaan teoistaan. Harjoittakoon kukin mitä lohkoa, lahkoa tai liikettä hyväsä, kunhan toimii lain puitteissa. Ketään ei haitanne rehellinen uskonnollinen toiminta? Ei lestadiolaisuutta tarvitse lopettaa uskonnollisena yhteisönä, vaan rikokset, jotka tapahtuvat liikkeen sisällä.

on erittäin hankala purkaa. Kun on vuosikymmeniä yhteisön johtajan SRK:n toimesta harjoitettu järjestelmällistä rikosten salaamista, ei käytäntö poistu mitenkään muuten kuin saamalla johto syytteeseen rikoksen salaamisesta ja vl-pedofiilit vankilaan!

Muuten meno jatkuu entisellään.

• Kun on valtaa

Pentikäinen teki urosmehiläisen tempun.

• käyttäjät ovat

saaneet "ARMON"! Pyydelleet toisiltaan anteeksi -uhriltahan vl-uskonnossa ei koskaan anteeksi pyydetä, vaan vl-maallikko-rippi-isältä!

VL-uskonnossa uhri aina hyljätään ja syyllistetään, riippumatta siitä onko kysymyksessä pedofilia tai hoitokokousjulmuus.

• etsivä-xx

Uhrin käsimykselle ei olla kylmiä, aina ei lähimmäinen vain tiedä mitä sanoa kun tietää miten kipeästä asiasta on kysymys. Sana, joka on Päivämiehessä, on hyvää ajatonta sanomaa kaikesta kärisimyksestä (Jumala on salattu eikä ihminen tiedä miksi Jumala sallii kärsimyksen, se on ihmisen ikuinen kysymys). Lohdutuksen sana Päivämiehessä on meille kaikille, erityisesti niille, joiden sydän on rikki kaiken inhimillen kärsimyksen keskellä. Mehän tällä palstalla olemme melkein kaikki sitä mieltä, että lapsen hirvittävän kärsimyksen edessä ei pidä olla kylmä, mutta ihmisen sanat loppuvat, ei tiedä mitä sanoa. Raamatun sana sensijaan puhuttelee tuhansien vuosien takaa yhä tänäkin päivänä.
        Tässä linkki.
        http://www.srk.fi/index.php?p=usko_ja_elama_mita_sanapalvel

ja teksti parissa osassa:
        Usko ja elämä: Mitä sanapalvelijan tulee julistaa?
        Jumala puhuu meille monella tavalla. Ympärillämme oleva luonto julistaa Jumalan suuruutta ja huolenpitoa kaikesta luomastaan. Erilaisissa elämänkohtaloissa emme aina ymmärrä Jumalan puhetta. Kyselemme hänen tarkoitustaan sairauden, onnettomuuksien ja kuoleman kohdatessa. Onko silloinkin Jumalan puhe isällistä rakkautta? Jumalan salattu viisaus avautuu silloinkin ainoastaan uskolle ja vain tarvittava määrä.

”Ääni sanoo: – Julista! Ja minä kysyn: – Mitä minun pitää julistaa?” (Jes. 40:6.)
        Sananpalvelijan on hyvä kuunnella avoimin mielin, mitä ympärillä tapahtuu. Ennen kaikkea hänen tulee kuunnella Siionin sydänääniä: sitä, mitä Jumala puhuu (Jes. 2:3). Elämä soljuu eteenpäin ja joskus myrskyääkin hyökyaaltojen tavoin. Tajuntaamme virtaa monenlaisia viestejä ja haasteita. Keskikesän kynnykselläkin on kuitenkin julistettava kaikkein tärkeintä: ”Ruohoa ovat ihmiset. Ruoho kuivuu, kukka lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iäti.” (Jes. 40:7–8.)

Jumalan sana tulee kaukaa lähelle. Kukaan ei voi sanoa, ettei se minua kosketa. Kun tulemme seuroihin, istumme seurapenkkiin ja yhdymme Jumalan kansan lauluun, saamme ristiä kätemme ja pyytää: Anna, Isä, lapsen mieltä kuulla ja uskoa. Sana satuttaa, löytää aran mielen. Evankeliumin saarna synnyttää ilon. Profeetan sana alkaa elää: ”Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä” (Jes. 61:3). Elämän katoavaisuuden keskellä on jotakin katoamatonta. Jumala on uskollinen lupauksissaan. Evankeliumissa on Jumalan voima uuden päivän matkalle.

Jatkuu

• etsivä-xx
        etsivä-xx kirjoitti:

Uhrin käsimykselle ei olla kylmiä, aina ei lähimmäinen vain tiedä mitä sanoa kun tietää miten kipeästä asiasta on kysymys. Sana, joka on Päivämiehessä, on hyvää ajatonta sanomaa kaikesta kärisimyksestä (Jumala on salattu eikä ihminen tiedä miksi Jumala sallii kärsimyksen, se on ihmisen ikuinen kysymys). Lohdutuksen sana Päivämiehessä on meille kaikille, erityisesti niille, joiden sydän on rikki kaiken inhimillen kärsimyksen keskellä. Mehän tällä palstalla olemme melkein kaikki sitä mieltä, että lapsen hirvittävän kärsimyksen edessä ei pidä olla kylmä, mutta ihmisen sanat loppuvat, ei tiedä mitä sanoa. Raamatun sana sensijaan puhuttelee tuhansien vuosien takaa yhä tänäkin päivänä.
        Tässä linkki.

Jumala puhuu meille monella tavalla. Ympärillämme oleva luonto julistaa Jumalan suuruutta ja huolenpitoa kaikesta luomastaan. Erilaisissa elämänkohtaloissa emme aina ymmärrä Jumalan puhetta. Kyselemme hänen tarkoitustaan sairauden, onnettomuuksien ja kuoleman kohdatessa. Onko silloinkin Jumalan puhe isällistä rakkautta? Jumalan salattu viisaus avautuu silloinkin ainoastaan uskolle ja vain tarvittava määrä.

”Ääni sanoo: – Julista! Ja minä kysyn: – Mitä minun pitää julistaa?” (Jes. 40:6.)
        Sananpalvelijan on hyvä kuunnella avoimin mielin, mitä ympärillä tapahtuu. Ennen kaikkea hänen tulee kuunnella Siionin sydänääniä: sitä, mitä Jumala puhuu (Jes. 2:3). Elämä soljuu eteenpäin ja joskus myrskyääkin hyökyaaltojen tavoin. Tajuntaamme virtaa monenlaisia viestejä ja haasteita. Keskikesän kynnykselläkin on kuitenkin julistettava kaikkein tärkeintä: ”Ruohoa ovat ihmiset. Ruoho kuivuu, kukka lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iäti.” (Jes. 40:7–8.)

Jumalan sana tulee kaukaa lähelle. Kukaan ei voi sanoa, ettei se minua kosketa. Kun tulemme seuroihin, istumme seurapenkkiin ja yhdymme Jumalan kansan lauluun, saamme ristiä kätemme ja pyytää: Anna, Isä, lapsen mieltä kuulla ja uskoa. Sana satuttaa, löytää aran mielen. Evankeliumin saarna synnyttää ilon. Profeetan sana alkaa elää: ”Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä” (Jes. 61:3). Elämän katoavaisuuden keskellä on jotakin katoamatonta. Jumala on uskollinen lupauksissaan. Evankeliumissa on Jumalan voima uuden päivän matkalle.

Jatkuu

jatkoa päivämiehestä 22/2010

Evankeliumi vapauttaa elämään

Kristuksen evankeliumi vapauttaa uskojansa elämään (Room. 1:16). Samalla kun evankeliumi vapauttaa synnin orjuudesta, se sitoo minut Kristuksen seuraamiseen kuuliaisuuden tiellä (1. Piet. 1:13–14). En enää elä itselleni, vaan hänelle, joka on minua rakastanut ja yhä rakastaa (2. Kor. 5:15). Oikea vapaus on vastuun kantamista itsestä ja toisista ihmisistä. Se ei ole vain velvollisuus, vaan ennen kaikkea riemullinen etuoikeus ja tehtävä. Kilvoituksen ja palvelun poluilla tulee tappioita. Sydän hätäilee. Mistä löydän ilon ja rauhan?

”Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon” (Matt. 11:28). Sanan kuulossa Hyvän Paimenen kutsu koskettaa. Se on tarkoitettu minulle. Kädet kohoavat siunaamaan, julistamaan ilosanomaa syntien anteeksiantamuksesta ja Jumalan rauhasta. Isä muistaa vielä. Lapsen nimi on elämän kirjassa. Evankeliumin saarna vapauttaa uskomaan. Se vapauttaa elämään Jumalan lapsena tässä maailmassa. Jumalan majassa on tilaa surun ja ilon kyynelille. Vanhan liiton matkamies kutsuu meitä yhteiseen iloon: ”Ihmeellinen on sinun armosi, Jumala! Sinun siipiesi suojaan rientävät ihmislapset. Sinä ruokit heidät talosi runsain antimin ja annat heidän juoda ilosi virrasta. Sinun luonasi on elämän lähde, sinun valostasi me saamme valon.” (Ps. 36:8–10.)

Teuvo Aho

• tissien puristelua

puhujasedän sana vastaan vl-tytön. Kumman sana painaa?

• bullshittiä!
        etsivä-xx kirjoitti:

jatkoa päivämiehestä 22/2010

Evankeliumi vapauttaa elämään

Kristuksen evankeliumi vapauttaa uskojansa elämään (Room. 1:16). Samalla kun evankeliumi vapauttaa synnin orjuudesta, se sitoo minut Kristuksen seuraamiseen kuuliaisuuden tiellä (1. Piet. 1:13–14). En enää elä itselleni, vaan hänelle, joka on minua rakastanut ja yhä rakastaa (2. Kor. 5:15). Oikea vapaus on vastuun kantamista itsestä ja toisista ihmisistä. Se ei ole vain velvollisuus, vaan ennen kaikkea riemullinen etuoikeus ja tehtävä. Kilvoituksen ja palvelun poluilla tulee tappioita. Sydän hätäilee. Mistä löydän ilon ja rauhan?

”Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon” (Matt. 11:28). Sanan kuulossa Hyvän Paimenen kutsu koskettaa. Se on tarkoitettu minulle. Kädet kohoavat siunaamaan, julistamaan ilosanomaa syntien anteeksiantamuksesta ja Jumalan rauhasta. Isä muistaa vielä. Lapsen nimi on elämän kirjassa. Evankeliumin saarna vapauttaa uskomaan. Se vapauttaa elämään Jumalan lapsena tässä maailmassa. Jumalan majassa on tilaa surun ja ilon kyynelille. Vanhan liiton matkamies kutsuu meitä yhteiseen iloon: ”Ihmeellinen on sinun armosi, Jumala! Sinun siipiesi suojaan rientävät ihmislapset. Sinä ruokit heidät talosi runsain antimin ja annat heidän juoda ilosi virrasta. Sinun luonasi on elämän lähde, sinun valostasi me saamme valon.” (Ps. 36:8–10.)

Teuvo Aho

Päivämies tuon osaa: "Emme aliarvioi uhrin kärsimyksiä, mutta ulkopuolisen on niiden määrää vaikea ymmärtää..." Ja perään asiaan kuulumattomia Raamatun paikkoja kärsimyksestä yleensä..

Juuri siksi olisi tärkeää saada vl-pedofiilin vl-uhrit hoitoon! Se, ettei osaa kuvitella uhrin kärsimysten suuruutta, ei suinkaan anna oikeutta keltää vl-pedofiilin vl-uhrilta terapiaan pääsy.

Todellinen syy terapiaan pääsyn eväämiseen on se, että terapeutti saattaisi paljastaa pedofiilin viranomaisille! SRK on valheiden pesä!

• Rehellisyys voittaa

"VL-uskonnossa uhri aina hyljätään ja syyllistetään, riippumatta siitä onko kysymyksessä pedofilia tai hoitokokousjulmuus."

...yhteisössä ne henkilöt, jotka rypevät itse jos minkälaisissa teoissa ja salaavat tekonsa muilta ovat niitä ahkerimpia toisten puhuttelijoita. Väkivaltahoitajat eivät ole uskovaisia, vaikka moni heistä varmaan pitää itseään sellaisena.

• lailla?
        Rehellisyys voittaa kirjoitti:

"VL-uskonnossa uhri aina hyljätään ja syyllistetään, riippumatta siitä onko kysymyksessä pedofilia tai hoitokokousjulmuus."

...yhteisössä ne henkilöt, jotka rypevät itse jos minkälaisissa teoissa ja salaavat tekonsa muilta ovat niitä ahkerimpia toisten puhuttelijoita. Väkivaltahoitajat eivät ole uskovaisia, vaikka moni heistä varmaan pitää itseään sellaisena.

Onhan toisiaan (aikuisia) hakkaavia ja ampuvia rikollisjärjestöjä kielletty ennenkin!

Helvetin Enkelit ja Bandidosit eivät varmasti tuhoa lapsia, kuten SRK...

• minna vaan
        etsivä-xx kirjoitti:

Tässä linkki.

Jatkuu

"Jumala on salattu eikä ihminen tiedä miksi Jumala sallii kärsimyksen, se on ihmisen ikuinen kysymys"

Tämä kärsmys ei lähde Jumalasta, vaan sielunvhiollisesta.

Jumala haluaa ihmiselle hyvää.

• tuhansia.

SRK käy parhaillaan tiukkaa alamaistensa vaientamiskampanjaa, joka toivon mukaan johtaa päinvastaiseen lopputulokseen!

Vaikka SRK:n lähetyspuhujat muistuttavat "siionin sisäisten asioiden" salaamisvelvollisuudesta, rukoilen vl-uhrien rohkaistuvan vielä suuremmalla kokoonpanolla rikosilmoitusten tekemiseen.

Muistakaa, että saatte apua VAIN ilmiantamalla hyväksikäyttäjänne! Asian hyssyttely ja painostettu salaaminen vain pahentaa tilannetta ja AUHEUTTAA UUSIA UHREJA. Haluatteko muidenkin joutuvan saman pedofiilin uhriksi?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe