Voyageriin 2001 lähtien, aika kallista? Vanhempi malli pääsee ilmeisesti massan mukaan 240e maksulla. Ei taida jälleenmyyntiarvo olla lainkaan kasvussa ...
340e käyttömaksu
40
2099
Vastaukset
- odv
ostettiin opel zafira. käyttömaksu noin 163 euroa. muksut kyllä mahtuu peräpenkillekkin istumaan. aateltin kans ensin voyageria, mut pelästyin kyllä noita käyttömaksuja, bensan kulutusta ja varaosien hintoja.
- <<<<>>>>
Zafira ilmeisesti automaatilla ja väh. 3 litraisella koneella (saakohan edes sellaisella). Muutenhan noita ei voi edes verrata toisiinsa. Tietysti jos ei ole väliä pystyykö ohittelemaan hitaampia reissun päällä ollessa, niin ei varmaan ole väliä millä ajelee. Lastaappas tuohon zafiraan täysi lasti ja katso paljonko se silloin vie polttoainetta. Tulet luultavasti yllättymään, kun taitaa viedä saman verran voyagerin kanssa.
- 18+4
<<<<>>>> kirjoitti:
Zafira ilmeisesti automaatilla ja väh. 3 litraisella koneella (saakohan edes sellaisella). Muutenhan noita ei voi edes verrata toisiinsa. Tietysti jos ei ole väliä pystyykö ohittelemaan hitaampia reissun päällä ollessa, niin ei varmaan ole väliä millä ajelee. Lastaappas tuohon zafiraan täysi lasti ja katso paljonko se silloin vie polttoainetta. Tulet luultavasti yllättymään, kun taitaa viedä saman verran voyagerin kanssa.
Miksi autossa pitäisi olla suurikulutuksinen yli 3 litrainen moottori? Taitaa olla melko antiikkinen peli - irtoaako siitä edes 120 hv?
Mutta kyllä voyager on hyvä peli vaikka lestadiolaisille. Vuotuisen ajoneuvoveron maksaa jo kahden lapsen kuukausittaisella lapsilisällä. - dhb
<<<<>>>> kirjoitti:
Zafira ilmeisesti automaatilla ja väh. 3 litraisella koneella (saakohan edes sellaisella). Muutenhan noita ei voi edes verrata toisiinsa. Tietysti jos ei ole väliä pystyykö ohittelemaan hitaampia reissun päällä ollessa, niin ei varmaan ole väliä millä ajelee. Lastaappas tuohon zafiraan täysi lasti ja katso paljonko se silloin vie polttoainetta. Tulet luultavasti yllättymään, kun taitaa viedä saman verran voyagerin kanssa.
eipa oo ku 1.8 koneella. silloon jos haluaa sen 3 litraasen koneen ja päästellä isolla tila autolla täydellä lastilla tuola liikentees erittäin turvallisesti ja muksuja aatellen, niin sillon ei edes pitääsi rutaata siitä mitä ajelu maksaa, saatikka sitte yllä pito!!! eipä taira saadakkaan 3 litraasella koneella, eikä tarvikkaan. mitäs on voyagerin kulutus täydellä lastilla ja jatkuvasti ohitellessa??? zafira vie 5 hengen lastilla normaalia vauhtia ajaes vajaat 8 litraa. ja jos ei hermot kestä niitä hitaampia niin sillon on väärä ihminen rattihin... ja miks sinne reissuhun pitää lähtiä kovan kiiruhun kans....?
- jeijee
<<<<>>>> kirjoitti:
Zafira ilmeisesti automaatilla ja väh. 3 litraisella koneella (saakohan edes sellaisella). Muutenhan noita ei voi edes verrata toisiinsa. Tietysti jos ei ole väliä pystyykö ohittelemaan hitaampia reissun päällä ollessa, niin ei varmaan ole väliä millä ajelee. Lastaappas tuohon zafiraan täysi lasti ja katso paljonko se silloin vie polttoainetta. Tulet luultavasti yllättymään, kun taitaa viedä saman verran voyagerin kanssa.
Sintran saa kolmen litran koneella. Pointti oli varmaan korkea käyttömaksu, ei moottoritilavuus.
- Riiseli
dhb kirjoitti:
eipa oo ku 1.8 koneella. silloon jos haluaa sen 3 litraasen koneen ja päästellä isolla tila autolla täydellä lastilla tuola liikentees erittäin turvallisesti ja muksuja aatellen, niin sillon ei edes pitääsi rutaata siitä mitä ajelu maksaa, saatikka sitte yllä pito!!! eipä taira saadakkaan 3 litraasella koneella, eikä tarvikkaan. mitäs on voyagerin kulutus täydellä lastilla ja jatkuvasti ohitellessa??? zafira vie 5 hengen lastilla normaalia vauhtia ajaes vajaat 8 litraa. ja jos ei hermot kestä niitä hitaampia niin sillon on väärä ihminen rattihin... ja miks sinne reissuhun pitää lähtiä kovan kiiruhun kans....?
Täysin järjetöntä vertailla kahden täysin erikokoisen auton kulutusta keskenään.
Zafira on (pienehkö) farkku jossa kaksi lasten istuinta tavaratilassa. --> lapset takana niin kyytiin ei mahdu tavaraa. 9-10 vuotias ei enää edes suostu (mahdu) istumaan niillä lelupenkeillä.
Grand Voyageriin mahtuu 7 aikuista miestä melko mukavasti istumaan ja takana on vielä normaalin auton (isohkon) verran tavara tilaa.
Meillä taas kun on 4 turvaistuinta, kaksi aikuista ja kaksosten vaunut kyydissä niin tilaa on vielä koko porukan viikonlopun mökkireisun tavaroille.
Toisaalta jos pieni auto riittää niin sitten ajetaan pienellä autolla. Ei minullakaan GV:tä olisi jos en tilaa tarttisi. Noin muuten auton tarve on lyhyehkö työmatka kaupassa käynti niin voisin lapsettomana hyvin ajaa vaikkapa 1.2 litraisella fiestalla.
Kukin ajaa autolla oman mieltymyksensä ja tarpeen mukaan. Jos Zafira riittää niin hyvä mutta turha silloin on tulla pääätään aukomaan isomman auton kulutuksesta. Yhtä älykästä kuin minä yrittäisen vittuilla GV:n omistajana, kuinka kallista on ajaa 52 paikkaisella scanialla.... Käyttö on vähän erilaista... - mmakine
Riiseli kirjoitti:
Täysin järjetöntä vertailla kahden täysin erikokoisen auton kulutusta keskenään.
Zafira on (pienehkö) farkku jossa kaksi lasten istuinta tavaratilassa. --> lapset takana niin kyytiin ei mahdu tavaraa. 9-10 vuotias ei enää edes suostu (mahdu) istumaan niillä lelupenkeillä.
Grand Voyageriin mahtuu 7 aikuista miestä melko mukavasti istumaan ja takana on vielä normaalin auton (isohkon) verran tavara tilaa.
Meillä taas kun on 4 turvaistuinta, kaksi aikuista ja kaksosten vaunut kyydissä niin tilaa on vielä koko porukan viikonlopun mökkireisun tavaroille.
Toisaalta jos pieni auto riittää niin sitten ajetaan pienellä autolla. Ei minullakaan GV:tä olisi jos en tilaa tarttisi. Noin muuten auton tarve on lyhyehkö työmatka kaupassa käynti niin voisin lapsettomana hyvin ajaa vaikkapa 1.2 litraisella fiestalla.
Kukin ajaa autolla oman mieltymyksensä ja tarpeen mukaan. Jos Zafira riittää niin hyvä mutta turha silloin on tulla pääätään aukomaan isomman auton kulutuksesta. Yhtä älykästä kuin minä yrittäisen vittuilla GV:n omistajana, kuinka kallista on ajaa 52 paikkaisella scanialla.... Käyttö on vähän erilaista...Monille taisikin olla jo tiedossa että minä ajelen vanhalla Astralla ja omistan Grand Caravanin. Parkkipaikalta otetaan sitten se auto mikä sillä kertaa täyttää käyttötarkoituksen paremmin. Ja jos joku todennut Zafiran itselleen sopivaksi autoksi niin hyvä hänelle.
Tekniikkaakin joku pohti, 158hv siitä 3.3l V6:sta irtoaa vuosimalliin 2000 asti ja siitä eteenpäin vähän enemmän. Ja kulutus on suuri ja design on tosiaan melko antiikkinen, kaksi venttiiliä per pytty, yksi ketjukäyttöinen nokka-akseli ja työntötangot rautalohkossa. Jenkkivehkeitä rokottaa usein varsin vaatimaton puristussuhde jolla on saatu auto täyttämään sikäläiset saastemääräykset. Silloin tosin ei hiilidioksidi ollut vielä syntilistalla kun tuo pannu suunniteltiin.
2.4-litrainen suora nelonen on modernimpi mutta senkään kulutus ei ole oikein järkevissä rajoissa. Rauta painaa...
Ja käyttövoimaverosta: Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että moiset verot voisi siirtää suoraan auton omistamisesta polttoaineen hintaan. Ei se parkkipaikalla seistessään saastuta. Ja lisäksi toivoisin että E85-polttoaine ja flexifuel-autot saisivat jonkinlaisen erilaisen statuksen kuin pelkällä bensalla kulkevat. No, toivoahan sitä saa... - -------------
mmakine kirjoitti:
Monille taisikin olla jo tiedossa että minä ajelen vanhalla Astralla ja omistan Grand Caravanin. Parkkipaikalta otetaan sitten se auto mikä sillä kertaa täyttää käyttötarkoituksen paremmin. Ja jos joku todennut Zafiran itselleen sopivaksi autoksi niin hyvä hänelle.
Tekniikkaakin joku pohti, 158hv siitä 3.3l V6:sta irtoaa vuosimalliin 2000 asti ja siitä eteenpäin vähän enemmän. Ja kulutus on suuri ja design on tosiaan melko antiikkinen, kaksi venttiiliä per pytty, yksi ketjukäyttöinen nokka-akseli ja työntötangot rautalohkossa. Jenkkivehkeitä rokottaa usein varsin vaatimaton puristussuhde jolla on saatu auto täyttämään sikäläiset saastemääräykset. Silloin tosin ei hiilidioksidi ollut vielä syntilistalla kun tuo pannu suunniteltiin.
2.4-litrainen suora nelonen on modernimpi mutta senkään kulutus ei ole oikein järkevissä rajoissa. Rauta painaa...
Ja käyttövoimaverosta: Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että moiset verot voisi siirtää suoraan auton omistamisesta polttoaineen hintaan. Ei se parkkipaikalla seistessään saastuta. Ja lisäksi toivoisin että E85-polttoaine ja flexifuel-autot saisivat jonkinlaisen erilaisen statuksen kuin pelkällä bensalla kulkevat. No, toivoahan sitä saa...Niin ja 2.4 koneessahan on 160hp...3.3 samat ja uudemmissa 180hp, mutta ideahan ei olekkaan siinä vaan väännössä.
- Micci66
Riiseli kirjoitti:
Täysin järjetöntä vertailla kahden täysin erikokoisen auton kulutusta keskenään.
Zafira on (pienehkö) farkku jossa kaksi lasten istuinta tavaratilassa. --> lapset takana niin kyytiin ei mahdu tavaraa. 9-10 vuotias ei enää edes suostu (mahdu) istumaan niillä lelupenkeillä.
Grand Voyageriin mahtuu 7 aikuista miestä melko mukavasti istumaan ja takana on vielä normaalin auton (isohkon) verran tavara tilaa.
Meillä taas kun on 4 turvaistuinta, kaksi aikuista ja kaksosten vaunut kyydissä niin tilaa on vielä koko porukan viikonlopun mökkireisun tavaroille.
Toisaalta jos pieni auto riittää niin sitten ajetaan pienellä autolla. Ei minullakaan GV:tä olisi jos en tilaa tarttisi. Noin muuten auton tarve on lyhyehkö työmatka kaupassa käynti niin voisin lapsettomana hyvin ajaa vaikkapa 1.2 litraisella fiestalla.
Kukin ajaa autolla oman mieltymyksensä ja tarpeen mukaan. Jos Zafira riittää niin hyvä mutta turha silloin on tulla pääätään aukomaan isomman auton kulutuksesta. Yhtä älykästä kuin minä yrittäisen vittuilla GV:n omistajana, kuinka kallista on ajaa 52 paikkaisella scanialla.... Käyttö on vähän erilaista...mulla oli -07 Zafira jolla oli ajettu 80 tkm. Meidän perheemme on kuusihenkinen ja käytännössä fyysiseltä kooltaan neljä aikuista ja kaksi lasta (kaksi lapsistamme on siis jo aikuisen kokoisia teinejä)
Vaihdoin juuri 1.8 Zafiran Grand voyageriin koska emme yksinkertaisesti enää mahtuneet sisälle! tavaraa ei saanut juuri mitään mukaan, ja takataka penkillä istuva voi järjestään huonosti huonon ilmanvaihdon/ heiluvan jousituksen vuoksi. Olen aikaisemmin omistanut -02 2,5 CRD GV:n ja kertakaikkiaan olen varma että kokonaiskulut vuositasolla ei ole kovin paljon suuremmat sysslerissä. rengaskulut ovat mielestäni ainoa todellinen ongelma, muut kulut ovat helppo hallita.
Nykyinen autoni on GV v.-06 100tkm ajettu CRD, alle 8 keskilulutus ja ajettavuus ja mukavuus on todella eri luokkaa kuin opelilla. Kukin täplätköön tavallaan, mielestäni neljä aikuista ja kaksi lasta ei sovi zoviraksiin edes kenkälusikalla! Micci66 kirjoitti:
mulla oli -07 Zafira jolla oli ajettu 80 tkm. Meidän perheemme on kuusihenkinen ja käytännössä fyysiseltä kooltaan neljä aikuista ja kaksi lasta (kaksi lapsistamme on siis jo aikuisen kokoisia teinejä)
Vaihdoin juuri 1.8 Zafiran Grand voyageriin koska emme yksinkertaisesti enää mahtuneet sisälle! tavaraa ei saanut juuri mitään mukaan, ja takataka penkillä istuva voi järjestään huonosti huonon ilmanvaihdon/ heiluvan jousituksen vuoksi. Olen aikaisemmin omistanut -02 2,5 CRD GV:n ja kertakaikkiaan olen varma että kokonaiskulut vuositasolla ei ole kovin paljon suuremmat sysslerissä. rengaskulut ovat mielestäni ainoa todellinen ongelma, muut kulut ovat helppo hallita.
Nykyinen autoni on GV v.-06 100tkm ajettu CRD, alle 8 keskilulutus ja ajettavuus ja mukavuus on todella eri luokkaa kuin opelilla. Kukin täplätköön tavallaan, mielestäni neljä aikuista ja kaksi lasta ei sovi zoviraksiin edes kenkälusikalla!Samaa mieltä! Tilaa ja ajomukavuutta sitä kaipaa näin "vanhoilla" päivillä. Jos ajaa n 10-15 tkm vuodessa, se on ihan sama paljonko se lulla kuluttaa! Käyttömukavuus ja viihtyvyys tien päällä se on mielestäni paljon tärkeämpää. Eikä sen Chryslerin huoltaminen nyt niin erityisen kallista ole ja polttoaineen hinnastahan on tunnetusti turha itkeä!!!
- Voikku
Jurrissako muijaas menit panemaa? Persaukisten ei pitäs edes lapsia tehdä! Vittu elämä kiinni muutamasta satasesta. HAHHAAAH! Mene kerjuulle nuija.
- ----------
Mitä helvetin väliä on sille että onko se maksu 340 € vai 160 € vuodessa? Chryslerin pitäminen on muutenkin kallista niin toi nyt on ihan naurettava summa. 15 € kuukaudessa enemmän, eli ihan sama kun höllää vähän kaasujalkaa tai jättää pari kertaa ryyppäämättä jos se niin kalliilta tuntuu. Jos noin pienestä on auton valinta kiinni niin kannattaa tosiaan hommata joku perus paskahuussi jolla voi sitten körötellä.
- reimass
"Mitä helvetin väliä on sille että onko se maksu 340 € vai 160 € vuodessa? "
Kallis ylläpito laskee auton arvoa, esim. vuoden 2001 Voyagerista on turha pyytää yli viittä tonnia. - ---------
reimass kirjoitti:
"Mitä helvetin väliä on sille että onko se maksu 340 € vai 160 € vuodessa? "
Kallis ylläpito laskee auton arvoa, esim. vuoden 2001 Voyagerista on turha pyytää yli viittä tonnia.Onko siitä pakko pyytää, ainakin itse ajan auton loppuun jos siitä kerran on ison tukun rahaa joutunut maksamaan. Kaikkien autojen arvot tippuu roimasti, aina tulee takkiin helvetisti jos lähdet myymään. Ja korostan edelleen että aika turhaa lähteä ostamaan Chrysleriä taloudellisuus perusteiden kanssa, silloin kannattaa katsoa ihan muita autoja.
- Lotke
--------- kirjoitti:
Onko siitä pakko pyytää, ainakin itse ajan auton loppuun jos siitä kerran on ison tukun rahaa joutunut maksamaan. Kaikkien autojen arvot tippuu roimasti, aina tulee takkiin helvetisti jos lähdet myymään. Ja korostan edelleen että aika turhaa lähteä ostamaan Chrysleriä taloudellisuus perusteiden kanssa, silloin kannattaa katsoa ihan muita autoja.
Mikä se on ihmisillä, kun itkevät jostain käyttömaksusta, bensan kulutuksesta ja osien kalliudesta? Ajakaa taksilla tai julkisilla, niin tulee varmasti halvemmaksi, vai mitä?
Ittellä on Dodgen GC, Volvo S60 ja Audi A6 pihalla ja en edes viitsi laskea vuotuisia kuluja noiden huoltoihin, käyttömaksuihin ja polttoaineisiin.
Miksi? Koska asumme maaseudulla ja jos haluamme liikkua postilaatikkoa kauemmaksi, tarvitsemme niitä kaikkia. Kulloisen kuljetustarpeen mukaan.
Jälleenmyyntiarvo; pidät autoa noin puolivuotta ja hinta tippuu 10-20%, oli se käyttömaksu mikä tahansa. Ostat uuden auton ja silloin, kun kirjoitat nimen paperiin, hinta tippui muutaman tonnin, vaikka et ole ajanut metriäkään kyseisellä autolla. Niin kannattava sijoitus auto on :)
Itse ainakin ostan autot käyttöä varten tarpeen mukaan. Maksoi mitä maksoi käyttäminen. On se vaan mukavampi laittaa pentulauma ja tavarat Dodgeen, kuin esim. Opeliksin Zafiraan ;) - ggggggggggggggggg
Lotke kirjoitti:
Mikä se on ihmisillä, kun itkevät jostain käyttömaksusta, bensan kulutuksesta ja osien kalliudesta? Ajakaa taksilla tai julkisilla, niin tulee varmasti halvemmaksi, vai mitä?
Ittellä on Dodgen GC, Volvo S60 ja Audi A6 pihalla ja en edes viitsi laskea vuotuisia kuluja noiden huoltoihin, käyttömaksuihin ja polttoaineisiin.
Miksi? Koska asumme maaseudulla ja jos haluamme liikkua postilaatikkoa kauemmaksi, tarvitsemme niitä kaikkia. Kulloisen kuljetustarpeen mukaan.
Jälleenmyyntiarvo; pidät autoa noin puolivuotta ja hinta tippuu 10-20%, oli se käyttömaksu mikä tahansa. Ostat uuden auton ja silloin, kun kirjoitat nimen paperiin, hinta tippui muutaman tonnin, vaikka et ole ajanut metriäkään kyseisellä autolla. Niin kannattava sijoitus auto on :)
Itse ainakin ostan autot käyttöä varten tarpeen mukaan. Maksoi mitä maksoi käyttäminen. On se vaan mukavampi laittaa pentulauma ja tavarat Dodgeen, kuin esim. Opeliksin Zafiraan ;)vituttaa kans ku ihmiset aina jauhaa noista muutamista kympeistä ,ostakaa polkupyörä tai kävelkää ei maksa mitään
- Riiseli
ggggggggggggggggg kirjoitti:
vituttaa kans ku ihmiset aina jauhaa noista muutamista kympeistä ,ostakaa polkupyörä tai kävelkää ei maksa mitään
Vain sarvikuonojen maassa muutaman kympin vuotuinen ero käyttökustannuksissa (jotka joka tapauksessa ovat tuhansia euroja) vaikuttaa auton valintaan... Kyllä suomalaiset ovat uskomatonta kansaa....
- pretty spears
Riiseli kirjoitti:
Vain sarvikuonojen maassa muutaman kympin vuotuinen ero käyttökustannuksissa (jotka joka tapauksessa ovat tuhansia euroja) vaikuttaa auton valintaan... Kyllä suomalaiset ovat uskomatonta kansaa....
Muutaman kympin? Kyse oli eurosta/päivä 30-40% suuremmista bensakuluista ja laitetaan päälle vielä isot vakuutus ja huoltokulut niin eikös tämä ole oikein Jackpot?
- ----------
pretty spears kirjoitti:
Muutaman kympin? Kyse oli eurosta/päivä 30-40% suuremmista bensakuluista ja laitetaan päälle vielä isot vakuutus ja huoltokulut niin eikös tämä ole oikein Jackpot?
Niin että sillä perusteella kannattaa vaihtaa uutena 60 tonnilla ostettu auto parin vuoden päästä 20 tonniin jos sitäkään saa? Paljon näkee tuolla nettiautossakin tätä paniikkia, ei voi käsittää mitä ihmisten päässä liikkuu.
Ja mitä tähän bensiini kustannukset, verot/vakuutukset ja huoltokulut liittyy? Nehän nyt on selvä asia joka tapauksessa tällaista autoa hankkiessa, ei ykkösluokassa matkustaminen ilmaista ole.
Niin ja 30-40% suuremmat bensiini kulut verrattuna mihin? johonkin koteloon vai? Aivan selvä asia että painava suuri tila-auto vie bensiiniä just sen verran mitä se fysiikanlakien mukaan kuluttaa. Iso massa ei liiku ilman suurempaa konetta mitenkään järkevästi, ja vaikka kone olisi pienempi niin silti sitä joutuu singuttamaan jolloin taas kulutus kasvaa. - mmakine
---------- kirjoitti:
Niin että sillä perusteella kannattaa vaihtaa uutena 60 tonnilla ostettu auto parin vuoden päästä 20 tonniin jos sitäkään saa? Paljon näkee tuolla nettiautossakin tätä paniikkia, ei voi käsittää mitä ihmisten päässä liikkuu.
Ja mitä tähän bensiini kustannukset, verot/vakuutukset ja huoltokulut liittyy? Nehän nyt on selvä asia joka tapauksessa tällaista autoa hankkiessa, ei ykkösluokassa matkustaminen ilmaista ole.
Niin ja 30-40% suuremmat bensiini kulut verrattuna mihin? johonkin koteloon vai? Aivan selvä asia että painava suuri tila-auto vie bensiiniä just sen verran mitä se fysiikanlakien mukaan kuluttaa. Iso massa ei liiku ilman suurempaa konetta mitenkään järkevästi, ja vaikka kone olisi pienempi niin silti sitä joutuu singuttamaan jolloin taas kulutus kasvaa.Ne pääomakulut. Auton vaihtaminen polttoainekustannusten takia on sellainen homma että kulutuksen pitää sitten tippua radikaalisti että sillä olisi merkitystä. Auton ostaminen ja vaihtaminen on kallista lystiä, varsinkaan jos kyseessä on kalliimpaa kalustoa. Jos vuodessa menee 2000€ bensaan niin paljonko menee 20000€ hintaisen auton arvon alenemiseen?
Ja verosta: Jos vero on 340 ja kuvitellaan että autossa X se on 140€ niin hintaero on 200€ vuodessa tai 1000€ viidessä vuodessa. Jos hinta romahtaa tonnitolkulla niin ehkä tuollaiset verot kannattaa maksaa jos haluaa tuollaisella ajella. - reino el reino
---------- kirjoitti:
Niin että sillä perusteella kannattaa vaihtaa uutena 60 tonnilla ostettu auto parin vuoden päästä 20 tonniin jos sitäkään saa? Paljon näkee tuolla nettiautossakin tätä paniikkia, ei voi käsittää mitä ihmisten päässä liikkuu.
Ja mitä tähän bensiini kustannukset, verot/vakuutukset ja huoltokulut liittyy? Nehän nyt on selvä asia joka tapauksessa tällaista autoa hankkiessa, ei ykkösluokassa matkustaminen ilmaista ole.
Niin ja 30-40% suuremmat bensiini kulut verrattuna mihin? johonkin koteloon vai? Aivan selvä asia että painava suuri tila-auto vie bensiiniä just sen verran mitä se fysiikanlakien mukaan kuluttaa. Iso massa ei liiku ilman suurempaa konetta mitenkään järkevästi, ja vaikka kone olisi pienempi niin silti sitä joutuu singuttamaan jolloin taas kulutus kasvaa."Niin ja 30-40% suuremmat bensiini kulut verrattuna mihin?"
Esim. Galaxy - -----------
reino el reino kirjoitti:
"Niin ja 30-40% suuremmat bensiini kulut verrattuna mihin?"
Esim. GalaxySe nyt kuluttaa sen verran mitä painava auto fysiikanlakien mukaan vie. Vaikka siihen laitettaisiin 2 litranen pata niin se vie silti samanverran koska joutuu käyttämään korkeita kierroksia. Ei se 2000kg massa ihan ilmaiseksi liiku, ja jos vielä lastataan täyteen tavaraa niin siinäpä olisikin pikkukoneella yskimistä.
Niin ja se Ford Galaxy on luokkaa pienempi auto joten ihan turha lähteä vertaamaan. Mitat ovat pituus 4,85m, leveys 1,85m, paino 1800kg. Chrysler Grand Voyager mitat pituus 5,14, leveys 1,95m, paino 2050-2175kg riippuen varustetasosta. Eli Chrysler on noin 1/4 isompi auto jolle ei taida tälläkään hetkellä vielä löytyä kunnollista haastajaa. - Audimans7
----------- kirjoitti:
Se nyt kuluttaa sen verran mitä painava auto fysiikanlakien mukaan vie. Vaikka siihen laitettaisiin 2 litranen pata niin se vie silti samanverran koska joutuu käyttämään korkeita kierroksia. Ei se 2000kg massa ihan ilmaiseksi liiku, ja jos vielä lastataan täyteen tavaraa niin siinäpä olisikin pikkukoneella yskimistä.
Niin ja se Ford Galaxy on luokkaa pienempi auto joten ihan turha lähteä vertaamaan. Mitat ovat pituus 4,85m, leveys 1,85m, paino 1800kg. Chrysler Grand Voyager mitat pituus 5,14, leveys 1,95m, paino 2050-2175kg riippuen varustetasosta. Eli Chrysler on noin 1/4 isompi auto jolle ei taida tälläkään hetkellä vielä löytyä kunnollista haastajaa.Miksi vertasit Grand Voyageria, tässähän oli puhe tavallisesta Voyagerista - ai eikös se olekaan isompi?
- --------
Audimans7 kirjoitti:
Miksi vertasit Grand Voyageria, tässähän oli puhe tavallisesta Voyagerista - ai eikös se olekaan isompi?
Voyageria ei ole tehty enää moneen vuoteen. Grand voyager on ainoa malli mikä on markkinoilla.
- galaxy kuski
----------- kirjoitti:
Se nyt kuluttaa sen verran mitä painava auto fysiikanlakien mukaan vie. Vaikka siihen laitettaisiin 2 litranen pata niin se vie silti samanverran koska joutuu käyttämään korkeita kierroksia. Ei se 2000kg massa ihan ilmaiseksi liiku, ja jos vielä lastataan täyteen tavaraa niin siinäpä olisikin pikkukoneella yskimistä.
Niin ja se Ford Galaxy on luokkaa pienempi auto joten ihan turha lähteä vertaamaan. Mitat ovat pituus 4,85m, leveys 1,85m, paino 1800kg. Chrysler Grand Voyager mitat pituus 5,14, leveys 1,95m, paino 2050-2175kg riippuen varustetasosta. Eli Chrysler on noin 1/4 isompi auto jolle ei taida tälläkään hetkellä vielä löytyä kunnollista haastajaa."Eli Chrysler on noin 1/4 isompi auto"
Sulla on poju surkea matikkapää tai sitä ei ole laisinkaan.
Jos grand voyager on 5,14 ja ford galaxy 4,85 niin se on n. 5%.
Tai leveys GV 1,95 ja galaxy 1,88 (tarkistin asian, sulla väärää tietoa) niin se on 3,5%
TAI korkeus jonka taitavasti jätit huomiotta. GV 1,75m ja Galaxy 1,76m.
Eli kokonaistila on suurempi GV:ssä jotain 4% luokkaa. Järjettömän kaukana siitä sun 1/4 luulosta. Sitten onkin ihan toinen asia, kuinka tehokkaasti molemmat on osanneet rakentaa auton sisätilan. 4% kokonaistilavuus etu voidaan helposti ryssiä huonolla ja tehottomalla sisätila suunnittelulla sekä paljon suuremmalla massalla joka taas vaikuttaa kulutukseen sekä auton rakenteeseen.
Sen tiedän, että grand voyagerin peräkontti kolmannen rivin jälkeen on karvan verran suurempi, mutta hyvin pieniä eroja näiden mallien kohdalla on. Joka tapauksessa nämä autot ovat samaa kokoluokkaa ja havittelevat samoja asiakkaita. - Garnd Voyager kuski
galaxy kuski kirjoitti:
"Eli Chrysler on noin 1/4 isompi auto"
Sulla on poju surkea matikkapää tai sitä ei ole laisinkaan.
Jos grand voyager on 5,14 ja ford galaxy 4,85 niin se on n. 5%.
Tai leveys GV 1,95 ja galaxy 1,88 (tarkistin asian, sulla väärää tietoa) niin se on 3,5%
TAI korkeus jonka taitavasti jätit huomiotta. GV 1,75m ja Galaxy 1,76m.
Eli kokonaistila on suurempi GV:ssä jotain 4% luokkaa. Järjettömän kaukana siitä sun 1/4 luulosta. Sitten onkin ihan toinen asia, kuinka tehokkaasti molemmat on osanneet rakentaa auton sisätilan. 4% kokonaistilavuus etu voidaan helposti ryssiä huonolla ja tehottomalla sisätila suunnittelulla sekä paljon suuremmalla massalla joka taas vaikuttaa kulutukseen sekä auton rakenteeseen.
Sen tiedän, että grand voyagerin peräkontti kolmannen rivin jälkeen on karvan verran suurempi, mutta hyvin pieniä eroja näiden mallien kohdalla on. Joka tapauksessa nämä autot ovat samaa kokoluokkaa ja havittelevat samoja asiakkaita.Liukuovia et kuitenkaan saanut laskettua Galaxyyn.
- sdghj
galaxy kuski kirjoitti:
"Eli Chrysler on noin 1/4 isompi auto"
Sulla on poju surkea matikkapää tai sitä ei ole laisinkaan.
Jos grand voyager on 5,14 ja ford galaxy 4,85 niin se on n. 5%.
Tai leveys GV 1,95 ja galaxy 1,88 (tarkistin asian, sulla väärää tietoa) niin se on 3,5%
TAI korkeus jonka taitavasti jätit huomiotta. GV 1,75m ja Galaxy 1,76m.
Eli kokonaistila on suurempi GV:ssä jotain 4% luokkaa. Järjettömän kaukana siitä sun 1/4 luulosta. Sitten onkin ihan toinen asia, kuinka tehokkaasti molemmat on osanneet rakentaa auton sisätilan. 4% kokonaistilavuus etu voidaan helposti ryssiä huonolla ja tehottomalla sisätila suunnittelulla sekä paljon suuremmalla massalla joka taas vaikuttaa kulutukseen sekä auton rakenteeseen.
Sen tiedän, että grand voyagerin peräkontti kolmannen rivin jälkeen on karvan verran suurempi, mutta hyvin pieniä eroja näiden mallien kohdalla on. Joka tapauksessa nämä autot ovat samaa kokoluokkaa ja havittelevat samoja asiakkaita.Pannaampas ne autot parkkiin vierekkäin ja aletaan vähän tutkailla niin aivan taatusti Grandi on isompi. Isomman auton kriteereihin kuuluu myös paino joka Galaxyssa on 1697-1800kg, kun taas Grandissa on 2050-2175kg. 353-375kg painoero vaikuttaa ihan helvetisti auton kulutukseen ja moottorin valintaan. Mahtaakos sitten Galaxyssa olla tuo vajaaksi jäävä osa muoviosia kun Grandi on tehty raudasta? Joka tapauksessa Galaxy on luokkaa pienempi auto, tavoitteli se sitten samoja asiakkaita tai ei. 20cm pituus ero, 7cm leveys ero ja 353-375kg paino erot tekevät paljon. Noin karkeasti kuutioksi laskettu arvo antaisi Grandille 17,5m3 ja Galaxylle 16,05m3 eli Grandi olisi teoreettisesti noin 1,5 kuutiota isompi. Mutta tähän tietysti pitäisi tietää tarkat muotoilut joita ei ihan niin vaan voi laskea kummastakaan.Tavaratila Grandissa on 3296 litraa ja Galaxyssa 2325l että siinäkin lähes 1000 litran ero. Myös Grandi on huomattavasti yleellisempi auto joita ei oikein edes voi lähteä vertaamaan harmaan Fordin kanssa joka on puhdas kansanauto.
- juupajuuu
sdghj kirjoitti:
Pannaampas ne autot parkkiin vierekkäin ja aletaan vähän tutkailla niin aivan taatusti Grandi on isompi. Isomman auton kriteereihin kuuluu myös paino joka Galaxyssa on 1697-1800kg, kun taas Grandissa on 2050-2175kg. 353-375kg painoero vaikuttaa ihan helvetisti auton kulutukseen ja moottorin valintaan. Mahtaakos sitten Galaxyssa olla tuo vajaaksi jäävä osa muoviosia kun Grandi on tehty raudasta? Joka tapauksessa Galaxy on luokkaa pienempi auto, tavoitteli se sitten samoja asiakkaita tai ei. 20cm pituus ero, 7cm leveys ero ja 353-375kg paino erot tekevät paljon. Noin karkeasti kuutioksi laskettu arvo antaisi Grandille 17,5m3 ja Galaxylle 16,05m3 eli Grandi olisi teoreettisesti noin 1,5 kuutiota isompi. Mutta tähän tietysti pitäisi tietää tarkat muotoilut joita ei ihan niin vaan voi laskea kummastakaan.Tavaratila Grandissa on 3296 litraa ja Galaxyssa 2325l että siinäkin lähes 1000 litran ero. Myös Grandi on huomattavasti yleellisempi auto joita ei oikein edes voi lähteä vertaamaan harmaan Fordin kanssa joka on puhdas kansanauto.
"huomattavasti ylellisempi", heh heh olipas klisee. Et ole tainnut käydä edes ajamassa galaxylla, on muuten pehmeät ja hiljaiset kyydit, ei ole ihme että niitä näkyy paljon taksitolpilla. Hintakin alkaa 45 tuhannesta eurosta ylöspäin, sillä ei saa ihan kansanautoa.
Vielä tuosta peräkontista galaxyn peräkonttiin kun kaikki penkit on käytössä menee n.430 litraa ja gv:n konttiin 630 litraa. Ero ei ole suuri. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että lasten rattaat menee vielä kevyesti ja päälle muuta tavaraa.
Sitäpaitsi tuo yli 300 kilon painoero menee kyllä galaxyn omistajan eduksi. Siellä on ilmeisesti käytetty alumiinia ja sun muuta kevyempää materiaalia kun rautaa. Tuon yli 300 lisäkilon liikuttamisesta gv:n omistaja maksaa 1-2 litraa suurempaa polttoaine kulutusta sadalla kilometrillä. - ------
juupajuuu kirjoitti:
"huomattavasti ylellisempi", heh heh olipas klisee. Et ole tainnut käydä edes ajamassa galaxylla, on muuten pehmeät ja hiljaiset kyydit, ei ole ihme että niitä näkyy paljon taksitolpilla. Hintakin alkaa 45 tuhannesta eurosta ylöspäin, sillä ei saa ihan kansanautoa.
Vielä tuosta peräkontista galaxyn peräkonttiin kun kaikki penkit on käytössä menee n.430 litraa ja gv:n konttiin 630 litraa. Ero ei ole suuri. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että lasten rattaat menee vielä kevyesti ja päälle muuta tavaraa.
Sitäpaitsi tuo yli 300 kilon painoero menee kyllä galaxyn omistajan eduksi. Siellä on ilmeisesti käytetty alumiinia ja sun muuta kevyempää materiaalia kun rautaa. Tuon yli 300 lisäkilon liikuttamisesta gv:n omistaja maksaa 1-2 litraa suurempaa polttoaine kulutusta sadalla kilometrillä.Hinta on galaxyssa 37 000€ alkaen ja 'paras' malli 47 500€. Grandissa hinta on alkaen 56 400€ ja 'paras' malli 78 500€.
Meillä oli myös Ford Fusion jonkun aikaa mutta kovin oli muovinen vekotin muualtakin kuin sisustuksistaan. Jos lähtee vertaamaan meidän Chryslerin kanssa, niin siinä sisemmät lokasuojatkin on 6mm teräslevyä. Mutta kukin tavallaan, itse haluan että auto on kestävä ja tehty raudasta. - äly hoi älä j....
------ kirjoitti:
Hinta on galaxyssa 37 000€ alkaen ja 'paras' malli 47 500€. Grandissa hinta on alkaen 56 400€ ja 'paras' malli 78 500€.
Meillä oli myös Ford Fusion jonkun aikaa mutta kovin oli muovinen vekotin muualtakin kuin sisustuksistaan. Jos lähtee vertaamaan meidän Chryslerin kanssa, niin siinä sisemmät lokasuojatkin on 6mm teräslevyä. Mutta kukin tavallaan, itse haluan että auto on kestävä ja tehty raudasta.en minäkään vertaa sysler neonia ja grand vojaa keskenään
- Jac0b
Kokonaiskustannuksissa olen huomannut sellaisen seikan, että isomman Voikun isommat verot kompensoituvat ketjukoneen ansiosta. Ei siis ole jakohihnan vaihtoa viiden vuoden välein, kuten pikkuvoikussa. Työ kustantanee tonnin verran, eli 200 e/v. Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin. Ja onhan kustannuksissa muutakin huomioitavaa. Mutta omistamisesta rokottaminen on hanurista. Meilläkin on pikkuvoikku lähinnä perhekäytössä, eli monta päivää vuodesta pelkästään parkkipaikalla. Vero polttoaineen hintaan niin kuvio menisi oikein.
- --------
Pikku voikkuahan ei ole tehty enää aikoihin ja myös siitä löytyy tuo 3.3 V6 ketjukone toisena bensakoneena.
Sikäli typerää ostaa pienempi kun samaan rahaan saa isommankin käytettynä. - jos riittää
-------- kirjoitti:
Pikku voikkuahan ei ole tehty enää aikoihin ja myös siitä löytyy tuo 3.3 V6 ketjukone toisena bensakoneena.
Sikäli typerää ostaa pienempi kun samaan rahaan saa isommankin käytettynä.hyvin pienempi, niin miksi maksaa isompaa polttoaine kulutusta suuremmasta massasta ???
- -----------
jos riittää kirjoitti:
hyvin pienempi, niin miksi maksaa isompaa polttoaine kulutusta suuremmasta massasta ???
Edelleenkin jos pitää itkeä jostain kulutuksesta ja ylläpitokuluista kannattaa miettiä jotain muuta merkkiä. Chrysler on tarkoitettu asiaa ymmärtävälle ja harrastavalle autoilijalle jotka ymmärtävät sen arvon ja sen ylläpitoon tarvitaan rahaa.
- rahamis
Mulla on ollut aina tapana sanoa tässä kohtaa ,että tämä ei oo perseaukisten auto ymmärtäkää nyt se.Jos ei tuosta summasta selviä eikä kulutuksen tuomasta rahan menosta niin täytyy sitten ajella jollain halvalla kauppakassilla hiljaa ja hissukseen ja vähän huonoryhtisenä kumarassa ,ettei vaan kukaan tuttu näe....
- onnittelut sulle
joillekkin auto on se ykkös juttu, ei siinä mitään. Sehän on jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa.
Itse ajelen mielummin halvalla autolla joka kuluttaa vähän ja käyttäminen edullista. Nekin säästyvät rahat laitan mielummin matkailuun ja laadukkaaseen asumiseen. Mulle auto on pelkkä kulkuväline paikasta a paikkaan b eikä vielä tähän päivään mennessä ole minun tarvinnut selkä kyyryssä ajella kun sen verran on hyvä itsetunto että autolla ei ole mitään väliä. Enkä kylläkään osaa arvostaa sinua ihmisenä yhtään sen enempää ajoit syslerillä tai ladalla. Mutta kukin tyylillään ja omien halujensa mukaan. - mmakine
Olen osittain samaa mieltä: Se on rahamiesten auto ja jos sen käyttö on liian kallista niin ajakaa jollakin muulla. No, minulla nyt on vaan halpa vanha versio. Mutta, sehän onkin vaan perheen liikuttelemiseen tarvittava kauppakassi.
Nykyään olen ylpeä uudesta ykkösautostani. Ajoin Astran loppuun ja myin pilkkahinnalla, nykyään ajelen vuoden 2002 Renault Cliolla. Siinä on oikein 1149-kuutioinen moottorikin. Eli: ei se auto meille kaikille ole itsetuntokysymys tai muu must-juttu vaikka semmoinen sattuisi olemaankin. Vaatii pokkaa omistaa tässä Toyotien maassa Dodge JA Renault :) - itse olen
mmakine kirjoitti:
Olen osittain samaa mieltä: Se on rahamiesten auto ja jos sen käyttö on liian kallista niin ajakaa jollakin muulla. No, minulla nyt on vaan halpa vanha versio. Mutta, sehän onkin vaan perheen liikuttelemiseen tarvittava kauppakassi.
Nykyään olen ylpeä uudesta ykkösautostani. Ajoin Astran loppuun ja myin pilkkahinnalla, nykyään ajelen vuoden 2002 Renault Cliolla. Siinä on oikein 1149-kuutioinen moottorikin. Eli: ei se auto meille kaikille ole itsetuntokysymys tai muu must-juttu vaikka semmoinen sattuisi olemaankin. Vaatii pokkaa omistaa tässä Toyotien maassa Dodge JA Renault :)muutaman kerran ajellut rellun cliolla ja se tarjooa älyttömän tasapainoisen kyydin. Se on vain clion omistajan etu kun yleisesti ei arvosteta rellua autona. Hankintahinta on halpa ja kyyti laadukasta. Veikkaan, että vastaavan ikäisen clion kanssa pääsee myös paljon vähemmillä teknisillä murheilla kuin isokokoisilla ja kalliilla "premium" autoilla.
- -------
mmakine kirjoitti:
Olen osittain samaa mieltä: Se on rahamiesten auto ja jos sen käyttö on liian kallista niin ajakaa jollakin muulla. No, minulla nyt on vaan halpa vanha versio. Mutta, sehän onkin vaan perheen liikuttelemiseen tarvittava kauppakassi.
Nykyään olen ylpeä uudesta ykkösautostani. Ajoin Astran loppuun ja myin pilkkahinnalla, nykyään ajelen vuoden 2002 Renault Cliolla. Siinä on oikein 1149-kuutioinen moottorikin. Eli: ei se auto meille kaikille ole itsetuntokysymys tai muu must-juttu vaikka semmoinen sattuisi olemaankin. Vaatii pokkaa omistaa tässä Toyotien maassa Dodge JA Renault :)Joo mullakin on vanha farmari Astra ja se pärjää ihan hyvin kauppakassina yms. Chrysler mulla nyt vaan on lähinnä harrasteautona. Pointti vaan oli se että jos tarttee perheauton, saati kauppakassin Chrysler ei ole se merkki ellei sitten ole ylimääräistä paalua.
- rahamis
onnittelut sulle kirjoitti:
joillekkin auto on se ykkös juttu, ei siinä mitään. Sehän on jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa.
Itse ajelen mielummin halvalla autolla joka kuluttaa vähän ja käyttäminen edullista. Nekin säästyvät rahat laitan mielummin matkailuun ja laadukkaaseen asumiseen. Mulle auto on pelkkä kulkuväline paikasta a paikkaan b eikä vielä tähän päivään mennessä ole minun tarvinnut selkä kyyryssä ajella kun sen verran on hyvä itsetunto että autolla ei ole mitään väliä. Enkä kylläkään osaa arvostaa sinua ihmisenä yhtään sen enempää ajoit syslerillä tai ladalla. Mutta kukin tyylillään ja omien halujensa mukaan.Vaikka ajankin grand voyagerilla niin käyn ulkomailla kaksi ketaa vuodessa ja asun yli 200neliön omakotitalossa.Ei ole tarvinnut tinkiä isommin mistään.Sanoinkin ,että JOS RAHAT EI RIITÄ niin sitten täytyy ajella jollain muulla autolla.Ei auto silti ole mullekaan kuin kulkuväline millä pääsee paikasta toiseen ja takas.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169