Ohjeiden mukaan sähköisen lattialämmitysmaton (esim. http://kauppa.taloon.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=S-8171056 ) kanssa kuuluisi lattiaan liimatun maton päälle levittää lattiatasoite. Ja sitten sen kuivuttua laatoitus. Mutta jostain luin, ettei tasoitevaihetta tarvitsisi välttämättä lainkaan, vaan että riittää, kunhan käyttää laattalaastia vähän reilummasti. Eli laatoitus suoraan lattialämmitysmaton päälle. Onkohan se ok, vai mitä ongelmia mahtaa tulla jos on tullakseen? Ja jos kyseessä on lattiakaivollinen WC-tila, johon haluaisin vesieristyksen, niin voiko sen vesieristekerroksen vetää suoraan betonilaatalle, minkä jälkeen lattialämmitysmatto asennetaan siihen vesieristeen päälle ja sitten laatoitetaan siihen päälle laatat.
Tasoitevaihe pois lattialämmitysmaton kanssa?
4
6950
Vastaukset
- qw
vanhan betonivalun päälle kerros styroxia ja raudoitus. Siihen kiinnitettiin lattialämmityskaapeli ja sitten uusi ohuempi betonivalu, siksi, että lämmityskaapeli lämmittää betonin samalla tavalla kuin uuni lämpenee ja betoni varaa lämpöä. Sitten kosteuseriste, laattalaasti ja laatat.
- jkjkjjkjkjkj
Noinhan se varmasti paras lopputulos tulisi, mutta itse haluaisin ajan ja rahan puutteessa päästä mökin vessan lattialämmityksen osalta mahdollisimman vähällä vaivalla. Mutta ei tietenkään sutta pidä mennä tekemään. Lattialämmitysmaton voi kuitenkin ihan ohuella tasoitteella laatoituksella (ilman betonivalua) asentaa ihan ohjeidenkin mukaan. Mutta tekisi mieleni jättää se tasoitevaihekin pois, jos kerran sellainen on ihan mahdollista ja ongelmia ei pitäisi siitä tulla. Oliko se jostain netistä lukemani ohje, ettei tasoitetta tarvita, virheneuvo vai ei?
- Laattaexpärtti
jkjkjjkjkjkj kirjoitti:
Noinhan se varmasti paras lopputulos tulisi, mutta itse haluaisin ajan ja rahan puutteessa päästä mökin vessan lattialämmityksen osalta mahdollisimman vähällä vaivalla. Mutta ei tietenkään sutta pidä mennä tekemään. Lattialämmitysmaton voi kuitenkin ihan ohuella tasoitteella laatoituksella (ilman betonivalua) asentaa ihan ohjeidenkin mukaan. Mutta tekisi mieleni jättää se tasoitevaihekin pois, jos kerran sellainen on ihan mahdollista ja ongelmia ei pitäisi siitä tulla. Oliko se jostain netistä lukemani ohje, ettei tasoitetta tarvita, virheneuvo vai ei?
Jos laatotan sen maton päälle suoraan ei tule hyvä! Sinne jää kaapelin ympärille ilmaa ja lämpö ei sitoudu kaapelista massaan-> kaapeli tuohoutuu!!
Ja lisäksi laastikammalla naarmutat ja pahimmassa tapauksessa hajotat sen kaapelin.
Ja kolmanneksi se kaapeli siellä pohjalla ilman tasotetta on niin epävakaa laatoituspohja jotta lattiasta ei saa suoraa ja siistiä kuin hirveellä työllä.
Jos ostat kiillon lattialämmitystasoitetta niin se on niin helppo levittää kun kaataa vaan ja antaa tasaantua. Se levittää itse itsensä. Ei paljo apuja tartte. Itse laitoin sitä 4mm kerroksen jossa enston thinmat matto sitten makaa... tuli vitun hyvä! - Laattaexpärtti
Laattaexpärtti kirjoitti:
Jos laatotan sen maton päälle suoraan ei tule hyvä! Sinne jää kaapelin ympärille ilmaa ja lämpö ei sitoudu kaapelista massaan-> kaapeli tuohoutuu!!
Ja lisäksi laastikammalla naarmutat ja pahimmassa tapauksessa hajotat sen kaapelin.
Ja kolmanneksi se kaapeli siellä pohjalla ilman tasotetta on niin epävakaa laatoituspohja jotta lattiasta ei saa suoraa ja siistiä kuin hirveellä työllä.
Jos ostat kiillon lattialämmitystasoitetta niin se on niin helppo levittää kun kaataa vaan ja antaa tasaantua. Se levittää itse itsensä. Ei paljo apuja tartte. Itse laitoin sitä 4mm kerroksen jossa enston thinmat matto sitten makaa... tuli vitun hyvä!ja muista kiillon primer siihen vanhaan laattaan laittaa ohjeiden mukaisesti jotta tarttuu hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849