Saimme raskauden alkuun clomifen -hoidoilla. Aiemman kohdunulkoisen raskauden kokeneena varhaisultraan menimme rv 6 3, jossa näkyi yksi alkio, sydämen syke näkyi pari kertaa. Edellisenä päivänä tuli hieman rusehtavaa valkovuotoa pyyhkiessä.
Saimme ajan uuteen ultraan rv 7 4, jossa ei sykettä näkynyt. Edellisenä iltana tuli kirkas verinen pieni läntti pyyhkiessä ja noin viitenä päivänä rasituksen jälkeen sitä samaa värjäytynyttä vuotoa.
Kävimme yksityisellä seuraavana päivänä, jossa paljastui kaksosraskaus, joista toinen jo kuihtumassa pois. Jäljellä olevasta ei näkynyt sykettä, mutta lääkärin mukaan normaaliin raskauteen viittaava ruskuaispussi näkyi.
Nyt meillä on seuraava aika, kun viikkoja pitäisi olla 8 jotain. Tässä mietityttää nyt se, että kuinka suurella todennäköisyydellä olemme menettäneet molemmat, vai onko toinen mahdollisesti elossa vielä?
Kävin ultrassa kp12 ja siellä näkyi johtofolli, noin 15mm (muistaakseni) ja koko vastasi sitä, että se irtosi 3 päivää ultran jälkeen. Lisäksi ultrassa näkyi kaksi pienempää follia. Kummallisinta tässä on se, että kaksosraskauteni on kaksimunainen, joten onko niin, että ensin on hedelmöittynyt se johtofolli ja sen jälkeen jompi kumpi niistä pienemmistä? Eli teoriassa tämä kuivunut alkio voisi olla se vanhempi ja jäljellä oleva oletettua nuorempi, jos se olisi hedelmöittynyt myöhemmin.
Keskenmeno, onko toinen kaksosista selvinnyt?
3
1328
Vastaukset
- sh.
Kyllähän tuon toisenkin sykkeen jo tuossa vaiheessa olisi pitänyt näkyä.
- Erja32
Hei!
Minulla on mennyt näin: hoidoilla alkoi kanssa, eka ultra rv 6 3. YKSI alku näkyi ja sydän sykki. Tarkisti onko kaksoset, ei ollut, näin siis itse tulkitsi... rv 7 3 alkoi järkyttävä vuoto. rv 7 4 ultra missä todettiin kaksosraskaus, toinen menetetty, molemmat pussit näkyi selkeästi, vai yhdessä enää elämää. Olin lievästi sanottuna shokissa. Nyt menossa rv 19 ja potkut tuntuvat :)
ps. minulla follit olivat irrotuspäivänä muistaakseni 20mm ja 15mm, en tiedä kumpi näistä oli tämä "onnekkaampi"..
Onnea sinulle, toivon kaikkea hyvää!- Alkuper.
Menetimme molemmat pikkuiset.
Lääkäri ultrasi ja totesi, että täydellinen keskenmeno, kaikki näyttäisi tulleen ulos.
HcG hieman vielä kohollaan (129) joten sain sitten kaksi Cytotecciä varmuuden vuoksi ja verikoe otetaan vielä neljän viikon päästä.
Ohjeeksi saatiin oottaa yhdet normaalit kuukautiset ennen yrityksen jatkamista, mutta mies sanoi heti että ei ooteta vaan jatketaan heti yritystä.
Olikos se niin että keskenmenon jälkeen pitää oottaa että vuoto loppuu, ennen kuin saa jatkaa yrittämistä? Että onko sen vuodon takia olemassa jokin tulehdusriski tai vastaavaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446