Photoshopin versio kuin avoin ovi rikollisille

CS4

12

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mika2

      .... joko päivittää softan tai sitten ei vaan avaa tiffejä joiden alkuperää ei tunne.

      • Eki II

        Gimp ja Linux, ei moisia ongelmia


      • Eki II kirjoitti:

        Gimp ja Linux, ei moisia ongelmia

        viitsisi Gimpillä painotöitä käsitellä. G sopii paremmin webgrafiikkaan. Turhaan verrata näitä, ainakaan minkäänlaisessa työkäytössä.


      • mika2
        ThreeMice kirjoitti:

        viitsisi Gimpillä painotöitä käsitellä. G sopii paremmin webgrafiikkaan. Turhaan verrata näitä, ainakaan minkäänlaisessa työkäytössä.

        ... ammattimainen työskentely edustaa niin minimaalisen pikkuriikkistä joukkoa ettei sillä ole käytännössä väliä. Sitä paitsi ne jotka tekee grafiikkaa työkseen puuhaa työnantajansa vehkeillä eikä tarvitse miettiä softakysymyksiä. Me harrastelijathan olemme se merkittävä asiakaskunta.

        Kyllä Gimp taipuu kotikäytössä ihan kaikkeen mihin tarvitseekin. Minusta ei ole ollenkaan turha vertailla photoshopia ja Gimpiä keskenään, koska photari on kallis ja tietenkin kannattaa miettiä missä määrin siinä saa rahalle vastinetta. Sitä paitsi Photoshop ja Gimp eivät ole edes ainoita grafiikkasoftia, vaan ihan hyviä maksullisia ja ilmaisia ja jokatapauksessa photaria halvempia ohjelmia löytyy muitakin. Esim. Photolinella onnistuu väriprofiilien kanssa puljaaminen sekä smyk-värierottelu. Lisäksi siinä on tuki HDR-kuvien luontiin RAW-convertteri, tasoefektit, 16 bittiset kanavat, etc. eli hyvin monipuolinen softa ja kuitenkin halpa, vaikka onkin maksullinen.


        Totta kai jos ohjelmansa warettaa tai työnantaja maksaa viulut, niin sitä voi käyttää vaikka photaria joka pikkujuttuunkin, mutta jos ohjelman kustantaa itse niin kyllä niitä kannattaa vertailla ja miettiä mitä vastinetta rohoilleen mistäkin softasta saa.


      • siis_
        mika2 kirjoitti:

        ... ammattimainen työskentely edustaa niin minimaalisen pikkuriikkistä joukkoa ettei sillä ole käytännössä väliä. Sitä paitsi ne jotka tekee grafiikkaa työkseen puuhaa työnantajansa vehkeillä eikä tarvitse miettiä softakysymyksiä. Me harrastelijathan olemme se merkittävä asiakaskunta.

        Kyllä Gimp taipuu kotikäytössä ihan kaikkeen mihin tarvitseekin. Minusta ei ole ollenkaan turha vertailla photoshopia ja Gimpiä keskenään, koska photari on kallis ja tietenkin kannattaa miettiä missä määrin siinä saa rahalle vastinetta. Sitä paitsi Photoshop ja Gimp eivät ole edes ainoita grafiikkasoftia, vaan ihan hyviä maksullisia ja ilmaisia ja jokatapauksessa photaria halvempia ohjelmia löytyy muitakin. Esim. Photolinella onnistuu väriprofiilien kanssa puljaaminen sekä smyk-värierottelu. Lisäksi siinä on tuki HDR-kuvien luontiin RAW-convertteri, tasoefektit, 16 bittiset kanavat, etc. eli hyvin monipuolinen softa ja kuitenkin halpa, vaikka onkin maksullinen.


        Totta kai jos ohjelmansa warettaa tai työnantaja maksaa viulut, niin sitä voi käyttää vaikka photaria joka pikkujuttuunkin, mutta jos ohjelman kustantaa itse niin kyllä niitä kannattaa vertailla ja miettiä mitä vastinetta rohoilleen mistäkin softasta saa.

        pistää tuhansia euroja vuodessa kuvauskalustoon ja puuhastella sitten ilmaisen kuvansäätöohjelman kanssa.
        Mistä näitä säästäjiä oikein tulee?


      • mika2
        siis_ kirjoitti:

        pistää tuhansia euroja vuodessa kuvauskalustoon ja puuhastella sitten ilmaisen kuvansäätöohjelman kanssa.
        Mistä näitä säästäjiä oikein tulee?

        .... että kannattaa laittaa tonneja kuvauskalustoon (tietenkin se kannattavuus voidaan laskea monella tavalla ja ainakin se kannattaa kameratehtaille;-)). Kyllä siihen kuvauskalustoon on tullut kuitenkin sijoitettua varmaan itse kullakin. Ohjelmistot on kummiskin siinä mielessä vähän eri juttu, että ilmaisilla pääsee ihan samaan lopputulokseen. Itse kylläkin olen päätynyt käyttämään maksullisia softia, koska ne on usein paremmin tuotteistettu.

        Tässä ketjussahan puhuttiin kuitenkin kuvankäsittelysoftista eikä kameroista. Kannattaa huomata, että kuvantuotanto voi olla muutakin kuin valokuvausta ja niin photoshopilla kuin muillakin vastaavilla softilla voi tuottaa kuvia ihan ilman kameraa. Kaikki grafiikka ei ole valokuvia, vaikka nykyisin usein lainaakin valokuvalta ilmiasunsa.


      • siis_
        mika2 kirjoitti:

        .... että kannattaa laittaa tonneja kuvauskalustoon (tietenkin se kannattavuus voidaan laskea monella tavalla ja ainakin se kannattaa kameratehtaille;-)). Kyllä siihen kuvauskalustoon on tullut kuitenkin sijoitettua varmaan itse kullakin. Ohjelmistot on kummiskin siinä mielessä vähän eri juttu, että ilmaisilla pääsee ihan samaan lopputulokseen. Itse kylläkin olen päätynyt käyttämään maksullisia softia, koska ne on usein paremmin tuotteistettu.

        Tässä ketjussahan puhuttiin kuitenkin kuvankäsittelysoftista eikä kameroista. Kannattaa huomata, että kuvantuotanto voi olla muutakin kuin valokuvausta ja niin photoshopilla kuin muillakin vastaavilla softilla voi tuottaa kuvia ihan ilman kameraa. Kaikki grafiikka ei ole valokuvia, vaikka nykyisin usein lainaakin valokuvalta ilmiasunsa.

        Kannattavuus on kovin suhteellinen käsite harrasuksessa, mutta kokeileppa C1:tä ja Gimppiä j kerro huomaatko mitään eroa. Vai pääsitkö ilamaisella samaan lopputulokseen?

        Varmaan osaat selittää miksi kaikki ei käytä gimppiä?


      • eräs_säästäjä
        siis_ kirjoitti:

        pistää tuhansia euroja vuodessa kuvauskalustoon ja puuhastella sitten ilmaisen kuvansäätöohjelman kanssa.
        Mistä näitä säästäjiä oikein tulee?

        jos pistää 100 euroa kuvauskalustoon kerran viidessä vuodessa, kannattaa kyllä puuhastella ilmaisen kuvansäätöohjelman kanssa.

        täältä meitä säästäjiä tulee!


      • mika2
        siis_ kirjoitti:

        Kannattavuus on kovin suhteellinen käsite harrasuksessa, mutta kokeileppa C1:tä ja Gimppiä j kerro huomaatko mitään eroa. Vai pääsitkö ilamaisella samaan lopputulokseen?

        Varmaan osaat selittää miksi kaikki ei käytä gimppiä?

        .... C1 ja Gimp on vähän eri tarkoitukseen. Ennemminkin C1 ja vaikkapa Ufraw tms. Jotkut väittää rawkonverttereissa olevan eroja jopa lehtien testeissä on noita vertailtu. Mene ja tiedä sitten, mutta jos C1 on mielestäsi hyvä softa, niin käytä kaikin mokomin sitä.

        "Varmaan osaat selittää miksi kaikki ei käytä gimppiä?"

        Yllätyt varmaan, mutta en osaa:-) en edes ymmärrä miksi minun pitäisi se selittää??? en minä osaa selittää sitäkään, miksi jotkut käyttää gimpiä.


    • näyttää

      myös syrjivän maahanmuutajia. Näyttää siltä kuin Adobe tekisi kaikkensa jotta maahantulijan ohjelmat ei toimisi kunnolla Suomessa.
      Siksi siirryin Appertureen.

    • on valmiimpi

      ja selvästi parempi vaativaan kuvansäätöön.
      PhS on aikansa elänyt

      • mika2

        .... että Photohsop ja Aperture ovat eri tarkoitusta varten. Tottakai valokuvien säätöön ja valokuvakirjastojen hallintaan on parempi sellainen ohjelma joka on sitä varten tehty (Aperture). Photoshop on ohjelma kuvatuotantoon ja ne eivät mitenkään kilpaile keskenään vaan toimivat yhdessä. Aperturessa on ominaisuuksia joita ei Photoshopissa ole ja Photoshopissa on ominaisuuksia joita ei ole Aperturessa (kumpikaan ei siis korvaa toistaan). Tietenkin jos henkilö ei tarvitse kuvatuotantoon ohjelmaa niin photari on jokseenkin turha ja ilman muuta photari on turha jos Aperture vaikuttaa paremmalta softalta:-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe