Leopardigekkoni ei syö

dandylion

Kuka auttaisi? Omistan noin kahdeksanvuotiaan leopardigekon, joka on jo kolmannessa kodissaan. Edellinen omistaja oli pelastanut narkkarin luota ja nälkäkauolemalta laittamalla jauhomadon palasiksi kun ei ollut jaksanut syödä edes yhtä kokonaisena. Minulla gekko on ollut vuoden ja selkeästi reagoinut ympäristön muutoksiin kuten jos on ollut poissa jne. Muuttokin sattui tähän kevääseen ja nyt on toista kuukautta syömättä. Mulla on matofarmi, joten aina aika-ajoin koetan syöttää mutta kääntää vaan päänsä pois. Muuten on ihana ja aktiivinen, tulee mielellään kädelle (ellei ole suuttunut mamalle jostain) ja juo kuitenkin vettä ahkeraan.

Onko ajatuksia, kokemuksia, tsemppausta tarjolla? Gekkonen on minun ensimmäinen lemmikkini ikinä, vaikka aikuinen nainen jo olenkin, ja vähän jo alan pelätä että ei kai sillä ala ikä vielä liikaa painaa.

5

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LadyGaga 10kk

      Mulla on Albiino Leogeggo ja sillä tapana paastota aina
      nahan luonnin jälkeen ( tai olettaisin näin)
      (olen kerran nähnyt luodun nahan terran pohjalla
      ja neiti nyt puoli vuotta ollut mulla) ja on tosi passiivinen ja makoilee
      vaan kolossa. Muttei sentään viikkoa jos sitäkään.
      En ole ikinä nähnyt Ladyn juovan, tai sitten se käy
      juomassa kosteuskipossa missä on talouspaperia pohjalla
      ja reilusti vettä.

      Meillä ei syödä jauhomatoja ollenkaan eikä tuo ole oppinut
      pinseteistä syömään. Heittelen 3-5 sirkkaa liitujauho/vitamiini
      jauhoissa pyöriteltyinä terraan. Välillä Ladyn nenän eteen jolloin
      se saatta syödä sen, ei reagoi ollenkaan tai lähtee toiseen paikkaan.
      Kummallinen juttu, mutta ei kai se nälkään kuole jos ei nenän eteen
      laitettu sirkkakaan maistu. Syö vähän ns. epäsäännöllisesti.

      • dandylion

        Kiitos kun vastasti :) Aloin jo todella huolestua kun ei madot maistuneet mutta toissa päivänä hänelle maistui :D Bileet!! Vauvani söi! :D Tällä kertaa tosin ei pinseteistä vaan sen piti päästä itse metsästämään terran pohjalta. Sirkoista se oli vähän ihmeissään mutta kyllä nenin maistuu.

        Joo minun gekko kyllä käy ihan juomassa siinä kipossa ja välillä polskutteleekin vedessä niin että vesi roiskuu, vähän kuin leikkisi. Nahanluonnin aikaan ei kyllä tosiaan tule kädelle vaan vain muhnottaa, se myös syö oman nahkansa ja se kun se sitä repii irti on aika villinnäköistä.

        Mutta yksilöjä siis todella nekin jokainen :)


      • LadyGeggo
        dandylion kirjoitti:

        Kiitos kun vastasti :) Aloin jo todella huolestua kun ei madot maistuneet mutta toissa päivänä hänelle maistui :D Bileet!! Vauvani söi! :D Tällä kertaa tosin ei pinseteistä vaan sen piti päästä itse metsästämään terran pohjalta. Sirkoista se oli vähän ihmeissään mutta kyllä nenin maistuu.

        Joo minun gekko kyllä käy ihan juomassa siinä kipossa ja välillä polskutteleekin vedessä niin että vesi roiskuu, vähän kuin leikkisi. Nahanluonnin aikaan ei kyllä tosiaan tule kädelle vaan vain muhnottaa, se myös syö oman nahkansa ja se kun se sitä repii irti on aika villinnäköistä.

        Mutta yksilöjä siis todella nekin jokainen :)

        Kiva kun sait jotain avitusta.
        Mä en oo ikinä nähnyt kun luo nahkaansa vaikka tiuhaan
        aina seuraan mitä se puuhaa. Terrassa niin paljon koloja että
        en yhtään ihmettele ette oo huomannut. Ja kun en kauheesti
        häiritä viitsi, nostella jne. niin rauhassa saa puuhastella.
        Hän on valtavan ujo mutta niin utelias että ujous unohtuu kun
        äiti katselee lasin läpi mitä hän puuhailee.

        Eli sirkkoja omatoimisesti metsästellen täälläkin =o)


      • dandylion
        LadyGeggo kirjoitti:

        Kiva kun sait jotain avitusta.
        Mä en oo ikinä nähnyt kun luo nahkaansa vaikka tiuhaan
        aina seuraan mitä se puuhaa. Terrassa niin paljon koloja että
        en yhtään ihmettele ette oo huomannut. Ja kun en kauheesti
        häiritä viitsi, nostella jne. niin rauhassa saa puuhastella.
        Hän on valtavan ujo mutta niin utelias että ujous unohtuu kun
        äiti katselee lasin läpi mitä hän puuhailee.

        Eli sirkkoja omatoimisesti metsästellen täälläkin =o)

        Minä ihan "ulkoilutan" omaani lattialla ja se on siitä aivan innoissaan :) Pitää vaan varmistaa huoneen kaikki nurkat ettei pääse mihinkään turhan vaikeaan paikkaan, itse jouduin kerran odottelemaan 45 minuuttia jääkaapin edessä että tyttönen suostui tulemaan alta pois :D Hauskinta on että tulee vähän kuin tarkistamaan välillä missäpäin minä olen huonetta, pari pieniä silmiä vaan jostain tuijjottaa ja sitten se taas jatkaa matkaansa. Mulla ei oo sellaisia koloja terraasiossa vaan ihan talonnäköinen boksi sen kotina :) Uskon että sen kova elämä on vaikuttanut siihen että on varmaan normaalia sosiaalisemmaksi oppinut vanhemmiten.

        Minun gekko taas vaikuttaa välillä hämääntyvän jos sitä liikaa tuijjottelee lasin läpi :D Jos taas itse puuhailen terraarion edessä jotain niin kohta on nenä kiinni lasissa :)


    • gekkonen

      Itseläkin oma gekko oli melkein puolivuotta syömättä. Ihmettelin että miksi, mutta häntä oli paksu, joten arvelin sen käyttävän ensin ruokavarastonsa loppuun ennenkuin alottaa taas syömisen ja niinhän siinä kävikin, se tuntuu olevan gekoille ihan normaalia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3219
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1275
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      46
      1045
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe