MIKSI siis MIKSI ei ole esim elektronista nopeuden rajoitusta mopoihin joilla se menisi tuon 45. Ei kuristusta vaan rajoitus pehmeästileikkaa tuohon 45 nopeuteen. voisi vaikka olla rattaat kuinka haluaa mutta noeus tyssää tuohon esim sytystyvirralla tai bensan saannilla tai jokinmuu keino jolla noeus kovan kiihtyvyyden jölkeen asettuu tuohon mikä vaihde vain päällä 45km/h.
Mopot kiihtyisi rivakasti ja vapaan raikkaasti mutta noeus ei kasva tuon nopeuden yli milään merkillä. Ei kuristuksia vaan maksimaalinen kiihtyvyys.
Myös vastamäkeä menisi 45 koska voima olisi käytössä maksimaalisena vaikka kaksipäällä romppeet mukana ja mäkeä menisi 45km/h ylös asti.
Nopeus rajoitus 45km/h
9
840
Vastaukset
- eletronisia
Joissain skoottereissa on nopeusrajoitin sytytystä katkoen.
Väärin ajettuna sillä kuluu turhaan bensaa,
kun pidetään liikaa kaasua ja sytytys katkeilee,
niin sytytämätttä jäänyt polttoaineseos palaa katalysaattorissa.
Kaasun kohtuullisen käytön nopeusrajalla kyllä oppii tuntemaan.
Esimerkiksi joissain Solifer-skoottereissa nopeus mitataan takakytkimeltä,
jolloin variaattorin kuluminen ei vaikuta rajoitusnopeuteen.
Eli välityssuhteella ei ole vaikutusta nopeusrajaan.
Käytännössä se toimii hyvin.
Joissain skoottereissa mitataan moottorin pyörimisnopeutta.
Niissä rajoitettu nopeus laskee ärsyttävästi variaattorin kuluessa.
En ole nähnyt vakionopeussäätimen tyyliin tehtyä kaasun rajoitinta.
Paremmissa autoissa on kuulemma sellainen aseteltava ylinopeusrajoitin.
Sellainen on hankala itse tehdä eletronista PID-säädintä soveltaen ja ohjelmoiden.
Muutettu tavallinen bakionopeussäädin on siihen käyttöön liian hidas.
Valmista aseteltavaa jälkiasennusrajoitinta odotellen.- *****
Niissä mopoissa on noita ns. rajoittimia, moottorit hajoavat helpommin eli eivät enää kestä vuosikausia, niin kuin entisaikaan, eli ei jää nuoremmille sisaruksille, ilman koneremonttia. Samallalailla tosin voisi kysyä miksei henkilöautoissa ole rajoittimia edes niillä toistuvasti ylinopeutta ajavilla ? Tosin kaikkein törkein ylinopeus on taajamassa ajettu ylinopeus, siellä on lapsia ja vanhuksia jotka eivät ehdi autojen alta pois. Sitten tulee niitä s**tanan turvapatteja, joka paikkaan, kun ei osata ajaa autoilla.
Ja tähän väliin vielä muistutus LAPSET OPPII KOTONAAN MYÖS LIIKENNEASENTEENSA, eli meiltä aikuisilta. - vd
***** kirjoitti:
Niissä mopoissa on noita ns. rajoittimia, moottorit hajoavat helpommin eli eivät enää kestä vuosikausia, niin kuin entisaikaan, eli ei jää nuoremmille sisaruksille, ilman koneremonttia. Samallalailla tosin voisi kysyä miksei henkilöautoissa ole rajoittimia edes niillä toistuvasti ylinopeutta ajavilla ? Tosin kaikkein törkein ylinopeus on taajamassa ajettu ylinopeus, siellä on lapsia ja vanhuksia jotka eivät ehdi autojen alta pois. Sitten tulee niitä s**tanan turvapatteja, joka paikkaan, kun ei osata ajaa autoilla.
Ja tähän väliin vielä muistutus LAPSET OPPII KOTONAAN MYÖS LIIKENNEASENTEENSA, eli meiltä aikuisilta.Autoissa on jo nopeusrajoitin. mm. saksalaisissa 250km/h. Mielestäni tämä riittää autoille. Saahan senkin toki pois.
- Kyynikko
vd kirjoitti:
Autoissa on jo nopeusrajoitin. mm. saksalaisissa 250km/h. Mielestäni tämä riittää autoille. Saahan senkin toki pois.
Sen takia, että 45km/h ei ole turvallinen nopeus mopolle. Sillä mopeudella mopo ei pysy liikenteen mukana. Mopojen turvallinen rajoitus on 60km/h ja teknisesti sen pitäisi kulkea hieman kovempaa, jotta on pelivaraa.
- Lastanautaan
vd kirjoitti:
Autoissa on jo nopeusrajoitin. mm. saksalaisissa 250km/h. Mielestäni tämä riittää autoille. Saahan senkin toki pois.
250 km/h on liian pieni huippunopeus autoille. 400 km/h se olla pittöö.
- tworiuety
***** kirjoitti:
Niissä mopoissa on noita ns. rajoittimia, moottorit hajoavat helpommin eli eivät enää kestä vuosikausia, niin kuin entisaikaan, eli ei jää nuoremmille sisaruksille, ilman koneremonttia. Samallalailla tosin voisi kysyä miksei henkilöautoissa ole rajoittimia edes niillä toistuvasti ylinopeutta ajavilla ? Tosin kaikkein törkein ylinopeus on taajamassa ajettu ylinopeus, siellä on lapsia ja vanhuksia jotka eivät ehdi autojen alta pois. Sitten tulee niitä s**tanan turvapatteja, joka paikkaan, kun ei osata ajaa autoilla.
Ja tähän väliin vielä muistutus LAPSET OPPII KOTONAAN MYÖS LIIKENNEASENTEENSA, eli meiltä aikuisilta.Honha monkeyhyn tais tulla rajoitin -87 ja kyllä sen kone kestää "isältä pojalle"
- _____________
Kyynikko kirjoitti:
Sen takia, että 45km/h ei ole turvallinen nopeus mopolle. Sillä mopeudella mopo ei pysy liikenteen mukana. Mopojen turvallinen rajoitus on 60km/h ja teknisesti sen pitäisi kulkea hieman kovempaa, jotta on pelivaraa.
Otetaan sitten mopot pois kokonaan kevyenliikenteen seasta, ja nostetaan ajokorttivaatimuksia niin, että se sisältää ajokokeen ja pakollisia tunteja liikenteessä. Ja ehkä nostaa ikärajaa. Kevariluokan tehorajaa voisi nostaa 20kW ja ikärajan 18v. Pikku-A voitaisiin lopettaa, ja jäljelle jäisi vain rajoittamaton A.
Nyt mopoilijoilla menee vähän paikat sekaisin, ja jatkavat siitä mihin jäivät polkupyörällä. Kevyenliikenteen väylää saa siis ajaa mopolla ainoastaan, kun se on varustettu "sallittu mopoille" lisäkilvellä. Ulkoilualueet, kävelytiet yms. eivät ole mopoja varten. Ja kun eivät nuo rassukat osaa olemattomalla kokemuksella vielä ajaakaan :$ - futura..
tworiuety kirjoitti:
Honha monkeyhyn tais tulla rajoitin -87 ja kyllä sen kone kestää "isältä pojalle"
Tulevaisuuden autoissa on GPS-paikantimet ja auto tietää koko ajan mikä on alueella sallittu rajoitus eikä ylinopeutta voi ajaa. Erityisestä syystä voi saada hälytyskeskuksesta luvan kohtuulliseen nopeudenylitykseen tilapäisesti.
futura.. kirjoitti:
Tulevaisuuden autoissa on GPS-paikantimet ja auto tietää koko ajan mikä on alueella sallittu rajoitus eikä ylinopeutta voi ajaa. Erityisestä syystä voi saada hälytyskeskuksesta luvan kohtuulliseen nopeudenylitykseen tilapäisesti.
Ja mietitääs paljonkohan mopolijoilla vakavat onnettomuudet lisääntyisi jos nopeus olisi 60 eikä 45. Mopoilijalla kun ei ole muuta suojaa kuin kypärä! Ja sekään ei täysin suojaa edes niska vammoilta.
Ikäraja mopoille 18v ja mopot saa kulkea sen 60 :D eikä tarvitsisi mopokorttia erikseen jos autokoulussa on b kortin ajanut. Liikennesäännöt ne tärkeimmät on osata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167220- 1992607
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1102241En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761628Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911129- 441029
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va461009- 99961
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6763- 46763