MIKSI siis MIKSI ei ole esim elektronista nopeuden rajoitusta mopoihin joilla se menisi tuon 45. Ei kuristusta vaan rajoitus pehmeästileikkaa tuohon 45 nopeuteen. voisi vaikka olla rattaat kuinka haluaa mutta noeus tyssää tuohon esim sytystyvirralla tai bensan saannilla tai jokinmuu keino jolla noeus kovan kiihtyvyyden jölkeen asettuu tuohon mikä vaihde vain päällä 45km/h.
Mopot kiihtyisi rivakasti ja vapaan raikkaasti mutta noeus ei kasva tuon nopeuden yli milään merkillä. Ei kuristuksia vaan maksimaalinen kiihtyvyys.
Myös vastamäkeä menisi 45 koska voima olisi käytössä maksimaalisena vaikka kaksipäällä romppeet mukana ja mäkeä menisi 45km/h ylös asti.
Nopeus rajoitus 45km/h
9
809
Vastaukset
- eletronisia
Joissain skoottereissa on nopeusrajoitin sytytystä katkoen.
Väärin ajettuna sillä kuluu turhaan bensaa,
kun pidetään liikaa kaasua ja sytytys katkeilee,
niin sytytämätttä jäänyt polttoaineseos palaa katalysaattorissa.
Kaasun kohtuullisen käytön nopeusrajalla kyllä oppii tuntemaan.
Esimerkiksi joissain Solifer-skoottereissa nopeus mitataan takakytkimeltä,
jolloin variaattorin kuluminen ei vaikuta rajoitusnopeuteen.
Eli välityssuhteella ei ole vaikutusta nopeusrajaan.
Käytännössä se toimii hyvin.
Joissain skoottereissa mitataan moottorin pyörimisnopeutta.
Niissä rajoitettu nopeus laskee ärsyttävästi variaattorin kuluessa.
En ole nähnyt vakionopeussäätimen tyyliin tehtyä kaasun rajoitinta.
Paremmissa autoissa on kuulemma sellainen aseteltava ylinopeusrajoitin.
Sellainen on hankala itse tehdä eletronista PID-säädintä soveltaen ja ohjelmoiden.
Muutettu tavallinen bakionopeussäädin on siihen käyttöön liian hidas.
Valmista aseteltavaa jälkiasennusrajoitinta odotellen.- *****
Niissä mopoissa on noita ns. rajoittimia, moottorit hajoavat helpommin eli eivät enää kestä vuosikausia, niin kuin entisaikaan, eli ei jää nuoremmille sisaruksille, ilman koneremonttia. Samallalailla tosin voisi kysyä miksei henkilöautoissa ole rajoittimia edes niillä toistuvasti ylinopeutta ajavilla ? Tosin kaikkein törkein ylinopeus on taajamassa ajettu ylinopeus, siellä on lapsia ja vanhuksia jotka eivät ehdi autojen alta pois. Sitten tulee niitä s**tanan turvapatteja, joka paikkaan, kun ei osata ajaa autoilla.
Ja tähän väliin vielä muistutus LAPSET OPPII KOTONAAN MYÖS LIIKENNEASENTEENSA, eli meiltä aikuisilta. - vd
***** kirjoitti:
Niissä mopoissa on noita ns. rajoittimia, moottorit hajoavat helpommin eli eivät enää kestä vuosikausia, niin kuin entisaikaan, eli ei jää nuoremmille sisaruksille, ilman koneremonttia. Samallalailla tosin voisi kysyä miksei henkilöautoissa ole rajoittimia edes niillä toistuvasti ylinopeutta ajavilla ? Tosin kaikkein törkein ylinopeus on taajamassa ajettu ylinopeus, siellä on lapsia ja vanhuksia jotka eivät ehdi autojen alta pois. Sitten tulee niitä s**tanan turvapatteja, joka paikkaan, kun ei osata ajaa autoilla.
Ja tähän väliin vielä muistutus LAPSET OPPII KOTONAAN MYÖS LIIKENNEASENTEENSA, eli meiltä aikuisilta.Autoissa on jo nopeusrajoitin. mm. saksalaisissa 250km/h. Mielestäni tämä riittää autoille. Saahan senkin toki pois.
- Kyynikko
vd kirjoitti:
Autoissa on jo nopeusrajoitin. mm. saksalaisissa 250km/h. Mielestäni tämä riittää autoille. Saahan senkin toki pois.
Sen takia, että 45km/h ei ole turvallinen nopeus mopolle. Sillä mopeudella mopo ei pysy liikenteen mukana. Mopojen turvallinen rajoitus on 60km/h ja teknisesti sen pitäisi kulkea hieman kovempaa, jotta on pelivaraa.
- Lastanautaan
vd kirjoitti:
Autoissa on jo nopeusrajoitin. mm. saksalaisissa 250km/h. Mielestäni tämä riittää autoille. Saahan senkin toki pois.
250 km/h on liian pieni huippunopeus autoille. 400 km/h se olla pittöö.
- tworiuety
***** kirjoitti:
Niissä mopoissa on noita ns. rajoittimia, moottorit hajoavat helpommin eli eivät enää kestä vuosikausia, niin kuin entisaikaan, eli ei jää nuoremmille sisaruksille, ilman koneremonttia. Samallalailla tosin voisi kysyä miksei henkilöautoissa ole rajoittimia edes niillä toistuvasti ylinopeutta ajavilla ? Tosin kaikkein törkein ylinopeus on taajamassa ajettu ylinopeus, siellä on lapsia ja vanhuksia jotka eivät ehdi autojen alta pois. Sitten tulee niitä s**tanan turvapatteja, joka paikkaan, kun ei osata ajaa autoilla.
Ja tähän väliin vielä muistutus LAPSET OPPII KOTONAAN MYÖS LIIKENNEASENTEENSA, eli meiltä aikuisilta.Honha monkeyhyn tais tulla rajoitin -87 ja kyllä sen kone kestää "isältä pojalle"
- _____________
Kyynikko kirjoitti:
Sen takia, että 45km/h ei ole turvallinen nopeus mopolle. Sillä mopeudella mopo ei pysy liikenteen mukana. Mopojen turvallinen rajoitus on 60km/h ja teknisesti sen pitäisi kulkea hieman kovempaa, jotta on pelivaraa.
Otetaan sitten mopot pois kokonaan kevyenliikenteen seasta, ja nostetaan ajokorttivaatimuksia niin, että se sisältää ajokokeen ja pakollisia tunteja liikenteessä. Ja ehkä nostaa ikärajaa. Kevariluokan tehorajaa voisi nostaa 20kW ja ikärajan 18v. Pikku-A voitaisiin lopettaa, ja jäljelle jäisi vain rajoittamaton A.
Nyt mopoilijoilla menee vähän paikat sekaisin, ja jatkavat siitä mihin jäivät polkupyörällä. Kevyenliikenteen väylää saa siis ajaa mopolla ainoastaan, kun se on varustettu "sallittu mopoille" lisäkilvellä. Ulkoilualueet, kävelytiet yms. eivät ole mopoja varten. Ja kun eivät nuo rassukat osaa olemattomalla kokemuksella vielä ajaakaan :$ - futura..
tworiuety kirjoitti:
Honha monkeyhyn tais tulla rajoitin -87 ja kyllä sen kone kestää "isältä pojalle"
Tulevaisuuden autoissa on GPS-paikantimet ja auto tietää koko ajan mikä on alueella sallittu rajoitus eikä ylinopeutta voi ajaa. Erityisestä syystä voi saada hälytyskeskuksesta luvan kohtuulliseen nopeudenylitykseen tilapäisesti.
futura.. kirjoitti:
Tulevaisuuden autoissa on GPS-paikantimet ja auto tietää koko ajan mikä on alueella sallittu rajoitus eikä ylinopeutta voi ajaa. Erityisestä syystä voi saada hälytyskeskuksesta luvan kohtuulliseen nopeudenylitykseen tilapäisesti.
Ja mietitääs paljonkohan mopolijoilla vakavat onnettomuudet lisääntyisi jos nopeus olisi 60 eikä 45. Mopoilijalla kun ei ole muuta suojaa kuin kypärä! Ja sekään ei täysin suojaa edes niska vammoilta.
Ikäraja mopoille 18v ja mopot saa kulkea sen 60 :D eikä tarvitsisi mopokorttia erikseen jos autokoulussa on b kortin ajanut. Liikennesäännöt ne tärkeimmät on osata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1344159Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232116Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31844Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481841- 1061760
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411709Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4631568MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531335Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4611280