MIKSI siis MIKSI ei ole esim elektronista nopeuden rajoitusta mopoihin joilla se menisi tuon 45. Ei kuristusta vaan rajoitus pehmeästileikkaa tuohon 45 nopeuteen. voisi vaikka olla rattaat kuinka haluaa mutta noeus tyssää tuohon esim sytystyvirralla tai bensan saannilla tai jokinmuu keino jolla noeus kovan kiihtyvyyden jölkeen asettuu tuohon mikä vaihde vain päällä 45km/h.
Mopot kiihtyisi rivakasti ja vapaan raikkaasti mutta noeus ei kasva tuon nopeuden yli milään merkillä. Ei kuristuksia vaan maksimaalinen kiihtyvyys.
Myös vastamäkeä menisi 45 koska voima olisi käytössä maksimaalisena vaikka kaksipäällä romppeet mukana ja mäkeä menisi 45km/h ylös asti.
Nopeus rajoitus 45km/h
9
923
Vastaukset
- eletronisia
Joissain skoottereissa on nopeusrajoitin sytytystä katkoen.
Väärin ajettuna sillä kuluu turhaan bensaa,
kun pidetään liikaa kaasua ja sytytys katkeilee,
niin sytytämätttä jäänyt polttoaineseos palaa katalysaattorissa.
Kaasun kohtuullisen käytön nopeusrajalla kyllä oppii tuntemaan.
Esimerkiksi joissain Solifer-skoottereissa nopeus mitataan takakytkimeltä,
jolloin variaattorin kuluminen ei vaikuta rajoitusnopeuteen.
Eli välityssuhteella ei ole vaikutusta nopeusrajaan.
Käytännössä se toimii hyvin.
Joissain skoottereissa mitataan moottorin pyörimisnopeutta.
Niissä rajoitettu nopeus laskee ärsyttävästi variaattorin kuluessa.
En ole nähnyt vakionopeussäätimen tyyliin tehtyä kaasun rajoitinta.
Paremmissa autoissa on kuulemma sellainen aseteltava ylinopeusrajoitin.
Sellainen on hankala itse tehdä eletronista PID-säädintä soveltaen ja ohjelmoiden.
Muutettu tavallinen bakionopeussäädin on siihen käyttöön liian hidas.
Valmista aseteltavaa jälkiasennusrajoitinta odotellen.- *****
Niissä mopoissa on noita ns. rajoittimia, moottorit hajoavat helpommin eli eivät enää kestä vuosikausia, niin kuin entisaikaan, eli ei jää nuoremmille sisaruksille, ilman koneremonttia. Samallalailla tosin voisi kysyä miksei henkilöautoissa ole rajoittimia edes niillä toistuvasti ylinopeutta ajavilla ? Tosin kaikkein törkein ylinopeus on taajamassa ajettu ylinopeus, siellä on lapsia ja vanhuksia jotka eivät ehdi autojen alta pois. Sitten tulee niitä s**tanan turvapatteja, joka paikkaan, kun ei osata ajaa autoilla.
Ja tähän väliin vielä muistutus LAPSET OPPII KOTONAAN MYÖS LIIKENNEASENTEENSA, eli meiltä aikuisilta. - vd
***** kirjoitti:
Niissä mopoissa on noita ns. rajoittimia, moottorit hajoavat helpommin eli eivät enää kestä vuosikausia, niin kuin entisaikaan, eli ei jää nuoremmille sisaruksille, ilman koneremonttia. Samallalailla tosin voisi kysyä miksei henkilöautoissa ole rajoittimia edes niillä toistuvasti ylinopeutta ajavilla ? Tosin kaikkein törkein ylinopeus on taajamassa ajettu ylinopeus, siellä on lapsia ja vanhuksia jotka eivät ehdi autojen alta pois. Sitten tulee niitä s**tanan turvapatteja, joka paikkaan, kun ei osata ajaa autoilla.
Ja tähän väliin vielä muistutus LAPSET OPPII KOTONAAN MYÖS LIIKENNEASENTEENSA, eli meiltä aikuisilta.Autoissa on jo nopeusrajoitin. mm. saksalaisissa 250km/h. Mielestäni tämä riittää autoille. Saahan senkin toki pois.
- Kyynikko
vd kirjoitti:
Autoissa on jo nopeusrajoitin. mm. saksalaisissa 250km/h. Mielestäni tämä riittää autoille. Saahan senkin toki pois.
Sen takia, että 45km/h ei ole turvallinen nopeus mopolle. Sillä mopeudella mopo ei pysy liikenteen mukana. Mopojen turvallinen rajoitus on 60km/h ja teknisesti sen pitäisi kulkea hieman kovempaa, jotta on pelivaraa.
- Lastanautaan
vd kirjoitti:
Autoissa on jo nopeusrajoitin. mm. saksalaisissa 250km/h. Mielestäni tämä riittää autoille. Saahan senkin toki pois.
250 km/h on liian pieni huippunopeus autoille. 400 km/h se olla pittöö.
- tworiuety
***** kirjoitti:
Niissä mopoissa on noita ns. rajoittimia, moottorit hajoavat helpommin eli eivät enää kestä vuosikausia, niin kuin entisaikaan, eli ei jää nuoremmille sisaruksille, ilman koneremonttia. Samallalailla tosin voisi kysyä miksei henkilöautoissa ole rajoittimia edes niillä toistuvasti ylinopeutta ajavilla ? Tosin kaikkein törkein ylinopeus on taajamassa ajettu ylinopeus, siellä on lapsia ja vanhuksia jotka eivät ehdi autojen alta pois. Sitten tulee niitä s**tanan turvapatteja, joka paikkaan, kun ei osata ajaa autoilla.
Ja tähän väliin vielä muistutus LAPSET OPPII KOTONAAN MYÖS LIIKENNEASENTEENSA, eli meiltä aikuisilta.Honha monkeyhyn tais tulla rajoitin -87 ja kyllä sen kone kestää "isältä pojalle"
- _____________
Kyynikko kirjoitti:
Sen takia, että 45km/h ei ole turvallinen nopeus mopolle. Sillä mopeudella mopo ei pysy liikenteen mukana. Mopojen turvallinen rajoitus on 60km/h ja teknisesti sen pitäisi kulkea hieman kovempaa, jotta on pelivaraa.
Otetaan sitten mopot pois kokonaan kevyenliikenteen seasta, ja nostetaan ajokorttivaatimuksia niin, että se sisältää ajokokeen ja pakollisia tunteja liikenteessä. Ja ehkä nostaa ikärajaa. Kevariluokan tehorajaa voisi nostaa 20kW ja ikärajan 18v. Pikku-A voitaisiin lopettaa, ja jäljelle jäisi vain rajoittamaton A.
Nyt mopoilijoilla menee vähän paikat sekaisin, ja jatkavat siitä mihin jäivät polkupyörällä. Kevyenliikenteen väylää saa siis ajaa mopolla ainoastaan, kun se on varustettu "sallittu mopoille" lisäkilvellä. Ulkoilualueet, kävelytiet yms. eivät ole mopoja varten. Ja kun eivät nuo rassukat osaa olemattomalla kokemuksella vielä ajaakaan :$ - futura..
tworiuety kirjoitti:
Honha monkeyhyn tais tulla rajoitin -87 ja kyllä sen kone kestää "isältä pojalle"
Tulevaisuuden autoissa on GPS-paikantimet ja auto tietää koko ajan mikä on alueella sallittu rajoitus eikä ylinopeutta voi ajaa. Erityisestä syystä voi saada hälytyskeskuksesta luvan kohtuulliseen nopeudenylitykseen tilapäisesti.
futura.. kirjoitti:
Tulevaisuuden autoissa on GPS-paikantimet ja auto tietää koko ajan mikä on alueella sallittu rajoitus eikä ylinopeutta voi ajaa. Erityisestä syystä voi saada hälytyskeskuksesta luvan kohtuulliseen nopeudenylitykseen tilapäisesti.
Ja mietitääs paljonkohan mopolijoilla vakavat onnettomuudet lisääntyisi jos nopeus olisi 60 eikä 45. Mopoilijalla kun ei ole muuta suojaa kuin kypärä! Ja sekään ei täysin suojaa edes niska vammoilta.
Ikäraja mopoille 18v ja mopot saa kulkea sen 60 :D eikä tarvitsisi mopokorttia erikseen jos autokoulussa on b kortin ajanut. Liikennesäännöt ne tärkeimmät on osata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,714225Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt152684Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242317Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod112253Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1082178Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1072143Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992131Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6061931MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141905Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231673