Keskeytyneen keskenmenon jälkeen olen odottelemassa kaavintaa, joka pitäisi tehdä nyt lähipäivinä. Omalla osallani tänä aamuna oli ensimmäistä kertaa kirkasta verenvuotoa, mutta hyvin vähän. Alkio on siis edelleen kohdussa, mutta ultran mukaan kuolleena.
On kuitenkin alkanut huolestuttamaan miten kaavinta vaikuttaa mahdollisuuksiin tulla raskaaksi uudestaan myöhemmin??? Onko kenelläkään tietoa...? Jostain luin myös etta kaavinta ei olisi aina välttämätön, edes niissä tapauksissa, joissa alkio ei tule heti itsekseen ulos, sillä alkion voisi saada ulos myös kohtua supistavalla lääkehoidolla? (Onko tälläisellä lääkehoidolla sivuvaikutuksia?) Tai sitten se tulee itsestään ajan kanssa. En tunne koko asiaa yhtään mutta olisin kiitollinen, jos joku voisi vähän valaista, sillä huolettaa, kun ei tiedä,ja on suurista asioista kysymys!!!
Kaavinta ... ja uusi raskaus
6
6722
Vastaukset
- Mia
Minulle on tehty kohdun kaavinta kaksi kertaa ja minulla on kaksi lasta. Keskenmenon jalkeen on todella tarkeaa etta nainen puhdistetaan koska jos sinulle jaa jotain sisalle niin siita voi tulla tulehduksia ja kaikenlaisia ongelmia jalkeenpain. Alkio ei ole aina yksi massa se voi olla useammassa osassa. Ei se satu ja jalkeenpain ei ole minulla ainakaan ollut mitaan kipua eika ongelmaa vahan vuotoa joten varaudu siteiden kanssa. Ala huoli, pian voit paremmin ja voit alkaa yrittaa taas uudelleen.
- Elena
Kiitos vastauksestasi. Olet varmasti oikeassa, onhan se varmaan paras , ja ehkä se ainoa, vaihtoehto tulehdusriskit jms. huomioonottaen.
Mitenköhan pian yleensä voi yrittää uudestaan ihan fyysisten kriteereiden pohjalta? Jostain luin että yksi normaalikierto olisi minimi, mutta voi vaatia pidemmänkin toipumisen, riippuen tapauksesta. Toisaalta on tämä ollut sen verran rankkaa etta ihan tässä henkisessä toipumisessakin menee varmaan jonkin aikaa... Toivo uudesta raskaudesta on kuitenkin yksi suurimmista voimanlähteistä. - Mari
Elena kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Olet varmasti oikeassa, onhan se varmaan paras , ja ehkä se ainoa, vaihtoehto tulehdusriskit jms. huomioonottaen.
Mitenköhan pian yleensä voi yrittää uudestaan ihan fyysisten kriteereiden pohjalta? Jostain luin että yksi normaalikierto olisi minimi, mutta voi vaatia pidemmänkin toipumisen, riippuen tapauksesta. Toisaalta on tämä ollut sen verran rankkaa etta ihan tässä henkisessä toipumisessakin menee varmaan jonkin aikaa... Toivo uudesta raskaudesta on kuitenkin yksi suurimmista voimanlähteistä.Meillä kävi niin, että tulin raskaaksi heti kaavinnan jälkeen - ilman ainoitakaan kuukautisia. Meitä ei kielletty, vaan itse asiassa käskettiin "uudestaan vaan". Olimme kyllä kuulleet, että kannattaisi odottaa, mutta jotenkin siinä vain kävi kuin kävi. Ongelma oli siinä, että tämä toinen raskaus meni myös kesken. Sitten odotimmekin puoli vuotta ennen kuin yritimme uudestaan... Olin "hiukan" masentunutkin... Kolmas kerta toden sanoi: kaikki meni hyvin. Näin jälkiviisaana en tosiaan olisi yrittänyt raskautta suoraan kaavinnan perään.
- aira
Mari kirjoitti:
Meillä kävi niin, että tulin raskaaksi heti kaavinnan jälkeen - ilman ainoitakaan kuukautisia. Meitä ei kielletty, vaan itse asiassa käskettiin "uudestaan vaan". Olimme kyllä kuulleet, että kannattaisi odottaa, mutta jotenkin siinä vain kävi kuin kävi. Ongelma oli siinä, että tämä toinen raskaus meni myös kesken. Sitten odotimmekin puoli vuotta ennen kuin yritimme uudestaan... Olin "hiukan" masentunutkin... Kolmas kerta toden sanoi: kaikki meni hyvin. Näin jälkiviisaana en tosiaan olisi yrittänyt raskautta suoraan kaavinnan perään.
itselläni 6kpl takana ja kaikki putkena mutta silti en menettänyt toivetta ja yritimme uudelleen ja sit sain pojan ja sen jälkeen oli taas jonku ajan päästä keskenmeno ja sitten sain kaksi tyttöä eri vuosina kuitenki. enkä olen ottanut nuita keskenmenoja kovin raskaasti eihän siitä muuten ois selvinyt henkisä oisin varmaan surun murtaman haudassa. kyllä se elämä jatkuu aurinkoisena vieläkin enkä ole ajatellut menneitä yrityksiä ollenkaa vielä uskallan yrittää.
- santtu
eilen sain tiedon että vauvani on kuollut. mietin asiaa kummin teen, annan tulla itsestään pois vai otan lääkityksen, päädyin lääkitys. eilen sain sairaalassa tabun jonka tarkoitus on aloitta kehoa toimimaan niin että sikiö tulisi pois, huomenna on kaavinta jolloin kohtuun laitetaan vielä joku aina jonka ansiosta on helpompi tehdä kaavinta. minulle on tehty kaavinta vuonna-91 ja kaavinnasta ei ole haittaa, sen jälkeen voit yrittää ihan huoletta aloitta uutta raskautta.
iloista ja kaunista kevättä vaikka mieli onkin menetyksen takia maassa. - jepulis
Voisittako kertoo, miten kaavinta tapahtuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkään kestänyt ihastuminen
Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen1251746Charlie Kirk murha
Erikoista. Valtamedian neutraalilta vaikuttava juttu tästä murhasta, jossa ei esiinny lainkaan sanoja "äärioikeisto" tai2521484Torniolainen Tiiliä lukemaan
Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.31476Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.
Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain2541295Kumpa kaikkeen vois palata
Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin261175- 53836
- 56771
Yrittäjien ahdinko
Onko seuraava paikallinen yritys kaatumassa? Ensimmäinen protesti ja merkittäviä maksuviiveitä. Terveet firmat ei protes16717Huvittaa tää
Välillä mä olen aivan varma, et säkin mies oot muhun ihastunut. Välillä mä mietin, et mitäköhän mä oikein kuvittelin. 😅39673Koska me sitten tavattaisiin?
Kerrothan, koska me sitten tavattaisiin? Vai meneekö liian vaikeaksi?44668