Maistoin tänään ekaakertaa mahlaa ja heti rupes raksuttaan et viiniä! Punkun suurkuluttajana en siihen "pyhään" nesteeseen koske meitin marjoilla! Mut omppu"viini" kävi heti mielessä, pihasta mahla ja omat omput...kaupansetältä loput aineet!
Googlettamalla löytykin textiä kaiken moista, mut mietityttään kävi et miten koostumus muuttuu keittäessä, niinkuin Lönruutti sen teki? Vitamiinit kärsii, mut viinaa täs ollaa keittämässä eikä mitään viherpipetäjien yrttiteetä! Eli muuttuuko maku/koostumus sen kummemmin?
Kertomuksien mukaan rauhassa ja oikein tehtynä pitäs olla ihan hyvää kesäjuomaa...kellään kokemuksia?
p.s. En kaipaa kenenkään turskan neuvoja et: Osta viinit alkosta! ...Jokainen on kokeillut pizzaa kotonaan vaikka savikiekoilthan ne loppujenlopux maistuu!... :)
Koivunmahla
Viiniä
2
2918
Vastaukset
- .....
Tarkempaa vastausta en osaa antaa miksi, mutta mahla pilaantuu helposti. Kuumentaminen muuttaa sen pahan makuiseksi.
- arvuuttelua
Jännä ajatus. Tarkasta, onko mahlassa itsessään jo tarpeeksi sokeria jotta se käy vahvaksi. Alkoholi on säilöntäaine, joten olettaisi säilyvän etenkin jos käyttää muista säilöntäaineita kuten rikkiä. Itse en ole kuullut kenenkään tehneen mahlasta prosenttijuomaa, kerro miten kävi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683021
- 922825
- 492057
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201525- 151319
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51298Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131281Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131233Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241202- 171188