V A R O K A A Holiday Clubia

R O S V O J A

Ostin loma-osakkeen 6 v. sitten. Myyjä kertoi ummet ja lammet pisteistä ja esitteli
kalliille paperille painettuja esitteitä kohteista. Lennot saa tosi halvalla, puoleen hintaan
RCI kautta yms.

Karu totuus on ettei 5 hengiselle perheelle ole mitään kunnollista tarjolla Euroopassa.
Kun yhtenä kesänä saatiin kuppanen asunto Costa Del Solista ja alettiin tilata
'Halpoja lentoja' RCI:n kautta niin poikanen puhelimessa selaili nettiä ja
sanoi että löytyy 2000e liput. Varasin sitten itse Finnairin sivuilta: 1450e.

Kaikista surullisinta on että varsinainen lomaosake on Sallassa todella huonokuntoinen
mökki jossa kalusteet 70 luvulta.

Siis mulla on mielessä yksi käsittelytapa kaikille tällasille myyjille ja se on sama
kuin kaikille muillekin tuholaisille.

200

33783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älli hoe

      ..Tuliko tuo sinulle jotenkin yllätyksenä???

      • reissulainen

        Ymmärän kotimaassa tuon lomaosakkeen jotenkin. MUTTA en alkuunkaan esim. Espanjasta ostettua osaketta. MIKSI laittaisin vaikkapa 8000e osakkeeseen, josta on kuluja. Jonne pitää lentolippu kuitenkin maksaa. Monesti vielä sidottu tiettyyn aikaan. Varaa esim. momondosta lennon ja hotellin menee kun haluaa ja laatua löytyy. Ko.summalla tekee monta reissua, eikä tarvitse murehtia muista kuluista yms.yms
        Olen käynyt kerran esittelyssä - täyttä humpuukia


      • Tyytyväinen
        reissulainen kirjoitti:

        Ymmärän kotimaassa tuon lomaosakkeen jotenkin. MUTTA en alkuunkaan esim. Espanjasta ostettua osaketta. MIKSI laittaisin vaikkapa 8000e osakkeeseen, josta on kuluja. Jonne pitää lentolippu kuitenkin maksaa. Monesti vielä sidottu tiettyyn aikaan. Varaa esim. momondosta lennon ja hotellin menee kun haluaa ja laatua löytyy. Ko.summalla tekee monta reissua, eikä tarvitse murehtia muista kuluista yms.yms
        Olen käynyt kerran esittelyssä - täyttä humpuukia

        Meillä on ollut suomalaisia lomaosakkeita jo reilun 10 vuoden ajan ja olemme kolmilapsisena perheenä olleet niihin hyvin tyytyväisiä. Olemme käyneet jenkeissä vaihdoilla kuusi kertaa, asuneet loistavissa noin 100 neliöisissä asunnoissa vaihdoilla ja nauttineet siitä, että olemme mahtuneet samaan asuntoon lasten kanssa. Hotelleissa ei tällaisia löydy. Kolmen viikon asuminen jenkeissä on vaihtomaksuina maksanut muutamia satasia ja siihen alennuslennot niin ei ole matka paljon maksanut. Kotimaassa olemme nauttineet omista kohteista talvilomilla (laskettelukeskuksissa). Jälleenmyyntihinta on toki alhainen ja sen on näiden osakkeiden ongelma mutta jos ostaa omaan käyttöön niin todellakin suosittelen! Pisteisiin liittymällä mekin saamme Lapin viikostamme jenkeissä tuon mainitsemani lukaalin kolmeksi viikoksi!


      • omavika

        Pitäisihän tuollainen asia ymmärtää itse, ettei lentoja saa ilmaiseksi. Älyttömiä koko osakkeet (ulkomaille) kun vastikkeet pitää maksaa vaikket kävisikään. Sopiiko loma aina tietylle viikolle ja lennot siihen. Tyhmyydestä kärsii aina. Olemme kerran espanjassa olleet kuuntelemassa sateisen päivän vuoksi esittelyä osakkeista. Laskimme silloin matkan tulevan kalliimmaksi,kun laskee kaikki kulut.


      • Anonyymi
        reissulainen kirjoitti:

        Ymmärän kotimaassa tuon lomaosakkeen jotenkin. MUTTA en alkuunkaan esim. Espanjasta ostettua osaketta. MIKSI laittaisin vaikkapa 8000e osakkeeseen, josta on kuluja. Jonne pitää lentolippu kuitenkin maksaa. Monesti vielä sidottu tiettyyn aikaan. Varaa esim. momondosta lennon ja hotellin menee kun haluaa ja laatua löytyy. Ko.summalla tekee monta reissua, eikä tarvitse murehtia muista kuluista yms.yms
        Olen käynyt kerran esittelyssä - täyttä humpuukia

        "Ymmärän kotimaassa tuon lomaosakkeen jotenkin. MUTTA en alkuunkaan esim. Espanjasta ostettua osaketta."

        Minä taas päinvastoin.
        jos asun suomessa niin ei ole kovin ihmeellistä jos lähtee suomessa TÄYSIN MÄÄRÄTTYNÄ loskakelin aikaan suomeen asumaan mökkiin. Ja siellä on aina jokin pettymys joka vie ilon matkasta.

        Ulkomailla on aina lämpimämpää. eikä ihmiset puhu suomea ja mökin kulut pienemmät.
        Ulkomaanmökkiin on vaikka kuinka monta kaveria tulossa ja maksavat, ei lapin mökkiin.


      • Anonyymi
        omavika kirjoitti:

        Pitäisihän tuollainen asia ymmärtää itse, ettei lentoja saa ilmaiseksi. Älyttömiä koko osakkeet (ulkomaille) kun vastikkeet pitää maksaa vaikket kävisikään. Sopiiko loma aina tietylle viikolle ja lennot siihen. Tyhmyydestä kärsii aina. Olemme kerran espanjassa olleet kuuntelemassa sateisen päivän vuoksi esittelyä osakkeista. Laskimme silloin matkan tulevan kalliimmaksi,kun laskee kaikki kulut.

        "Pitäisihän tuollainen asia ymmärtää itse, ettei lentoja saa ilmaiseksi. Älyttömiä koko osakkeet (ulkomaille)

        jos tilaa aikanaan, saa yhtä halvalla lennon kuin matka lappiin maksaa,
        ja espanjaan pääsee myös yhtä nopeasti ja on se ihan eri juttu kuin liikkua suomessa suomeen ja suomessa takaisin.


    • lemmy11111

      tuli sitten ostettua halvin mahdollinen osake... kylla se toimii osakkeetkin siten etta rahalla saa ja hevosella paasee. tarkoittaa sita etta mita parempi sulla on itsella, sita parempaa ja paremmin myos saat tilalle.

      • sytr

        minä olen itse aina lentoni ehtinyt,kun rci sanoi,että ei hyö sen halvemalla niitä enää saa,kuin mekään.mutta kun selailee niistä rci-sivuilta hotelleja niin vähemilläkin pisteillä saa hyvän,meitä on kans viisihenkinen perhe ja aina on löytynyt tasokas hotelli esin.malagasta.pitää vähän itse nähdä vaivaa,mutta se on totta että kelorinteen osakehuoneistot ovat laittamatta.mutta ottaa omasta lomakeskuksesta toisenlaisen huoneiston pisteillä tai lisälomilla.tällä hetkellä on kolme lomaosaketta omistuksesani.


      • onko lisää
        sytr kirjoitti:

        minä olen itse aina lentoni ehtinyt,kun rci sanoi,että ei hyö sen halvemalla niitä enää saa,kuin mekään.mutta kun selailee niistä rci-sivuilta hotelleja niin vähemilläkin pisteillä saa hyvän,meitä on kans viisihenkinen perhe ja aina on löytynyt tasokas hotelli esin.malagasta.pitää vähän itse nähdä vaivaa,mutta se on totta että kelorinteen osakehuoneistot ovat laittamatta.mutta ottaa omasta lomakeskuksesta toisenlaisen huoneiston pisteillä tai lisälomilla.tällä hetkellä on kolme lomaosaketta omistuksesani.

        Kuka myy alle torihintojen.
        Voisin ostaa.


      • höynäytetty

        joo mutta eroon et pääse kuin kahvikupposen hinnalla!!!! maksat 11000,,,,saat 700e onko oiein??


      • röhöm
        höynäytetty kirjoitti:

        joo mutta eroon et pääse kuin kahvikupposen hinnalla!!!! maksat 11000,,,,saat 700e onko oiein??

        Vaan valmismatkojen jälkeen et saa sitä 700 eurokaan


      • Osake
        onko lisää kirjoitti:

        Kuka myy alle torihintojen.
        Voisin ostaa.

        Lomaosake

        yhtiön nimi: Kiinteistö Oy Pyhäniemi IV
        osakenumero: 648
        loma-asunnun tunnus: M
        hallintaviikko: 24
        vuodepaikat: 07
        vaihto-oikeus: 04

        Olen maksanut osakkeesta 8200€. Sairastuttuani lihasreumaan myyn osakkeen
        hintaan 3600€.

        sähköpostios: [email protected]


      • tee on halvempaa!
        höynäytetty kirjoitti:

        joo mutta eroon et pääse kuin kahvikupposen hinnalla!!!! maksat 11000,,,,saat 700e onko oiein??

        Kalliin kahvikupposen juojalle...

        On oikein. Omaa hölmöyttä jos ei käytä ostamaansa tuotetta. Samahan se on kun ostat kaupasta lehden ja jätät sen lukematta ja viet sen sitten divariin kysyäksesi paljonka siitä saisit. Tuskin löytyy divaria joka maksaa sen saman mitä ostettaessa.

        ....ja nyt puhutaan normi lehdestä eikä mistään keräily harvinaisuudesta ja verauskuvana tuohon 1100 euron ostoon 700 euron myyntiin... Tottahan käytölle täytyy hintaa muodotua ja hölmöhän ostaa tänään ja myy huomenna periaatteella loma osaketta. Kyllä siinä pitäisi ajatella vuosien sijoitusta jo ostohetkellä.


      • Anonyymi
        onko lisää kirjoitti:

        Kuka myy alle torihintojen.
        Voisin ostaa.

        Minä myyn yhtiövastikkeen hinnalla. Eli 235,00€ Pyhähovi ,Pelkosenniemi on osoite.
        0405520123 Kaisu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä myyn yhtiövastikkeen hinnalla. Eli 235,00€ Pyhähovi ,Pelkosenniemi on osoite.
        0405520123 Kaisu

        Onko vielä myynnissä? Jos on, niin mikä viikko ja minkä kokonen huoneisto?


      • Anonyymi
        onko lisää kirjoitti:

        Kuka myy alle torihintojen.
        Voisin ostaa.

        0405966291 Caribia spa turku viikko 39 lähtee halvalla


    • Kokeillaan!

      Ostettiin mekin lomaosake Holiday Clubilta, hinta n. 6000 e. Se on mielestämme sellainen hinta, että vaikka ei olisi hyväkään kauppa, niin meidän taloutta se ei kaada.
      On oltu kokeilemassa Kuusamon Tropiikkia - aivan upeassa paritalohuoneistossa ja nyt pisteillä varattu ensi kevääksi Floridaan viikoksi huoneisto 6:lle meren välittömästä läheisyydestä hintaan 133e mahdolliset hotellin perimät lisät. Floridassa jo käyneenä tiedän, että tuolla hinnalla en saa 6:lle edes yhtä yötä kunnon hotellista.
      Lennot olen tottunut itse valkkaamaan ja nytkin tein niin päin, että varasin ensin lennot ja sitten vasta aloin katsella hotellia. Floridassa ei ole kevätpuolella kovin paljon valinnanvaraa, koska siellä ihmiset käyttävät itse omia viikkojaan - näin minulle kerrottiin - mutta meille löytyi ihan ok hotelli, myös tripadvisorin sivustojen mukaan.
      Alan pitämään tarkkaa kirjanpitoa menoista ja tuloista Holiday Club -lomaosakkeeseen liittyen. Kun yksi yö tuossa hotellissa tänä päivänä on 6 hengen kämpässä 255e, niin laskujen mukaan olen jo pärjännyt 1785e-133e= 1652e. Lennot Oulusta 750e edestakaisin/henkilö. Ja jos hotelli vastaa siitä annettuja arviointeja, niin mitäpä tuota kuin heti tilaamaan uutta, koska pisteitä kului vain vaivaiset 40 000 pist.

      • Alokas5

        Opetellaan käyttämään tuota systeemiä niin lomat on aika kivoja ja hyviä kohteita löytyy. Opettelua se vaatii.


      • klubiasi
        Alokas5 kirjoitti:

        Opetellaan käyttämään tuota systeemiä niin lomat on aika kivoja ja hyviä kohteita löytyy. Opettelua se vaatii.

        Käytön ymmärtäminen on kaiken aj o.


      • paljastettu
        klubiasi kirjoitti:

        Käytön ymmärtäminen on kaiken aj o.

        Juo nyt aamukahvisi ensin rauhassa ettei mene väärään kurkkuun.Ja vastaile sen jälkeen itsellesi.


      • Oikein hyvin
        klubiasi kirjoitti:

        Käytön ymmärtäminen on kaiken aj o.

        Käyttö on kaiken A ja O.


      • käyttö
        klubiasi kirjoitti:

        Käytön ymmärtäminen on kaiken aj o.

        Käytö on kaikem a ja o.


      • Lässyt
        Alokas5 kirjoitti:

        Opetellaan käyttämään tuota systeemiä niin lomat on aika kivoja ja hyviä kohteita löytyy. Opettelua se vaatii.

        Vain käyttämällä opit.


      • Mikä sitten

        Kaikkkia sitä väitetää.


      • einäyläpi

        Nautitaan A:sta ja O:sta =)


      • Anonyymi
        Mikä sitten kirjoitti:

        Kaikkkia sitä väitetää.

        Kaikkia sitä leipä elättää.


    • tekee

      Tulee pahoinvoivaksi, kun vain näkee nimen Holiday Club. On niin ällöttävää toimintaa.

      • rahastusta

        Olen täysin samaa mieltä, täyttä rahastusta. Älkää hyvät ihmiset ostako lomaosakkeita.


      • töttöröö8
        rahastusta kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä, täyttä rahastusta. Älkää hyvät ihmiset ostako lomaosakkeita.

        Älkää missään nimessä ostako Aurinkomatkoilta matkaanne. Täyttä rahastusta koko homma. Samoin Finnmatkat ja kaikki valmismatkat!


      • kamalaa
        töttöröö8 kirjoitti:

        Älkää missään nimessä ostako Aurinkomatkoilta matkaanne. Täyttä rahastusta koko homma. Samoin Finnmatkat ja kaikki valmismatkat!

        Älkää ostako ruokaa K-kaupasta eikä S-kaupoista, eikä Lidl, ei Siwasta. Täyttä rahastus koko homma.


      • iihanaaa
        kamalaa kirjoitti:

        Älkää ostako ruokaa K-kaupasta eikä S-kaupoista, eikä Lidl, ei Siwasta. Täyttä rahastus koko homma.

        Älkää ainakaan ostako lomaosaketta.Et pääse siitä riesasta ikinä eroon.Lomaosakkeen ja sen omistajan ei erota kuin kuolema.


      • nälkään
        kamalaa kirjoitti:

        Älkää ostako ruokaa K-kaupasta eikä S-kaupoista, eikä Lidl, ei Siwasta. Täyttä rahastus koko homma.

        Ehkä sinun olisi syytä kuolla nälkään kun kirjoittelet tollaista.


      • yst.
        nälkään kirjoitti:

        Ehkä sinun olisi syytä kuolla nälkään kun kirjoittelet tollaista.

        kiva täällä on keskustella,mutta eiköhän jokainen tiedä mitä ostaa ja millä rahalla?silloin kun perheeni päätti että joko viikko-osake vai lammille kesämökki(mutapohja).mieheni tuumi että ostetaan viikko-osake,niin hänkin pääse kotoa ihmisten ilmoille.mentiin esitelyyn ja silloin rakenetiin katin kullan hiekkaniemeä,esitteliä esitti sen asunnon 2mh ja parvi hinta silloin n.20tuhatta ekeä viikko.pisteitä joku 120 tuhatta,minä pidin kalliina ja kyselin vähäkäytettyä,sitten löytyikin sopiva juhannusviikko katinkullasta 1mh ja parvi hinta 10 tuhatta ekeä.ostetiin se ja laitetiin piste järjestelmään.nyt käyty pisteillä malagassa ja tampereen kylpylässä.lisälomia käytänyt kolme viikkoa vuodessa hinta viikolta 189 ekeä.ei paha,koska hotelissa perhe huone maksaa saman.joka tapauksessa olen nyt onnelinen ja eikä tartte remontoija ite loma asuntoja eikä siivota.mutta mikä sopii meille ja niin ei sovi toisille.vieläkin käydään esittelyssä yleensä katinkullassa tai tampereella,katinkullan myyjät ovat tuleet niin tutuiksi,että halataan kun tavataan.


      • vaimo taas
        yst. kirjoitti:

        kiva täällä on keskustella,mutta eiköhän jokainen tiedä mitä ostaa ja millä rahalla?silloin kun perheeni päätti että joko viikko-osake vai lammille kesämökki(mutapohja).mieheni tuumi että ostetaan viikko-osake,niin hänkin pääse kotoa ihmisten ilmoille.mentiin esitelyyn ja silloin rakenetiin katin kullan hiekkaniemeä,esitteliä esitti sen asunnon 2mh ja parvi hinta silloin n.20tuhatta ekeä viikko.pisteitä joku 120 tuhatta,minä pidin kalliina ja kyselin vähäkäytettyä,sitten löytyikin sopiva juhannusviikko katinkullasta 1mh ja parvi hinta 10 tuhatta ekeä.ostetiin se ja laitetiin piste järjestelmään.nyt käyty pisteillä malagassa ja tampereen kylpylässä.lisälomia käytänyt kolme viikkoa vuodessa hinta viikolta 189 ekeä.ei paha,koska hotelissa perhe huone maksaa saman.joka tapauksessa olen nyt onnelinen ja eikä tartte remontoija ite loma asuntoja eikä siivota.mutta mikä sopii meille ja niin ei sovi toisille.vieläkin käydään esittelyssä yleensä katinkullassa tai tampereella,katinkullan myyjät ovat tuleet niin tutuiksi,että halataan kun tavataan.

        Eikö ollut hyvä kirjoitus lomaosakemyyjän vaimolta?


      • Vaimo taas
        vaimo taas kirjoitti:

        Eikö ollut hyvä kirjoitus lomaosakemyyjän vaimolta?

        Paska kun itse ei tullut ostettua tuota lomaosaketta vuosia sitten, olisi päässyt paljon halvemmalla lomailemaan. Ei kiristäisi päätä ja vaimokin olisi ehkä jäänyt ja jatkanut kanssani. Tää taistelu lomaosaketta vastaan on vienyt mun koko elämäni. Antakaa anteeksi!


      • yst1
        Vaimo taas kirjoitti:

        Paska kun itse ei tullut ostettua tuota lomaosaketta vuosia sitten, olisi päässyt paljon halvemmalla lomailemaan. Ei kiristäisi päätä ja vaimokin olisi ehkä jäänyt ja jatkanut kanssani. Tää taistelu lomaosaketta vastaan on vienyt mun koko elämäni. Antakaa anteeksi!

        en ole lomaosakeen myyjän vaimo.olen viljelijän vaimo maaseudulta.ite käyn tilan ulkopuolella töissä siivojana,että ei aina tartte olla jotakin ja epäillä,mutta kuten sanoin meidän perheeltä ei ole mennyt hermoja,eikä aijota erota lomaosakkeen takia,nytkin lapset odottavat seuraavaa lomaa,joka on vko 42 kuusamon tropiikissa viikko 6:lle.oli lisälomissa 189 ekeä la-la vaihdolla ei pahan hintainen olenkaan,kun on kuiteskin koululaisten loma aika.mutta maailmaan mahtuu ääniä ja sillai..


      • laskutapoja
        töttöröö8 kirjoitti:

        Älkää missään nimessä ostako Aurinkomatkoilta matkaanne. Täyttä rahastusta koko homma. Samoin Finnmatkat ja kaikki valmismatkat!

        Halvemmaksi tulee kuin lomaosake, pääset yhdellä maksulla mutta lomaosakkeen omistaja joutuu maksamaan elämänsä loppuun saakka.


      • laskutapoja2
        laskutapoja kirjoitti:

        Halvemmaksi tulee kuin lomaosake, pääset yhdellä maksulla mutta lomaosakkeen omistaja joutuu maksamaan elämänsä loppuun saakka.

        Ihmetyttää että samat arvostelijat vuodesta toiseen jaksavat
        jauhaa samoja asioita uudellee ja uudelleen...
        Useimmilla ei ole hajuakaan viikko-osakkeista, silti
        tietävät parhaiten.
        Meillä lomat ovat åelanneet oikein hyvin.


      • tieto/taito
        yst. kirjoitti:

        kiva täällä on keskustella,mutta eiköhän jokainen tiedä mitä ostaa ja millä rahalla?silloin kun perheeni päätti että joko viikko-osake vai lammille kesämökki(mutapohja).mieheni tuumi että ostetaan viikko-osake,niin hänkin pääse kotoa ihmisten ilmoille.mentiin esitelyyn ja silloin rakenetiin katin kullan hiekkaniemeä,esitteliä esitti sen asunnon 2mh ja parvi hinta silloin n.20tuhatta ekeä viikko.pisteitä joku 120 tuhatta,minä pidin kalliina ja kyselin vähäkäytettyä,sitten löytyikin sopiva juhannusviikko katinkullasta 1mh ja parvi hinta 10 tuhatta ekeä.ostetiin se ja laitetiin piste järjestelmään.nyt käyty pisteillä malagassa ja tampereen kylpylässä.lisälomia käytänyt kolme viikkoa vuodessa hinta viikolta 189 ekeä.ei paha,koska hotelissa perhe huone maksaa saman.joka tapauksessa olen nyt onnelinen ja eikä tartte remontoija ite loma asuntoja eikä siivota.mutta mikä sopii meille ja niin ei sovi toisille.vieläkin käydään esittelyssä yleensä katinkullassa tai tampereella,katinkullan myyjät ovat tuleet niin tutuiksi,että halataan kun tavataan.

        et sinä sitä 10000 eurolla saanut jos se on viikko 26 1mh parvi pistähhän lisää 5000euroa


      • osakas 1
        laskutapoja2 kirjoitti:

        Ihmetyttää että samat arvostelijat vuodesta toiseen jaksavat
        jauhaa samoja asioita uudellee ja uudelleen...
        Useimmilla ei ole hajuakaan viikko-osakkeista, silti
        tietävät parhaiten.
        Meillä lomat ovat åelanneet oikein hyvin.

        Kumpikohan tietää paremmin yli 20 vuotta lomaosakkeen ostanut vai 1,5,vuotta loma-osakkeita myynyt myyjä. Jos loma-osakkeen ostaa, kannattaa se ostaa jälkimarkkinoilta. Rakennuttajalta ostaessa häviää osakkeen hinnasta heti puolet, kun olet allekirjoittanut paperit.


      • ----,,,--
        osakas 1 kirjoitti:

        Kumpikohan tietää paremmin yli 20 vuotta lomaosakkeen ostanut vai 1,5,vuotta loma-osakkeita myynyt myyjä. Jos loma-osakkeen ostaa, kannattaa se ostaa jälkimarkkinoilta. Rakennuttajalta ostaessa häviää osakkeen hinnasta heti puolet, kun olet allekirjoittanut paperit.

        Hinnasta putoaa heti 90 % ja sittenkin on vaikeaa jos saa lomaosakkeen silläkään myytyä. Onneksi ihmiset ovat tulleet tietoiseksi lomaosakehuijauksista ja rahastuksista. Onneksi on internet ja suomi 24


      • no niin
        ----,,,-- kirjoitti:

        Hinnasta putoaa heti 90 % ja sittenkin on vaikeaa jos saa lomaosakkeen silläkään myytyä. Onneksi ihmiset ovat tulleet tietoiseksi lomaosakehuijauksista ja rahastuksista. Onneksi on internet ja suomi 24

        Kyllä nämä keskustelut ovat aivan ahterista. Ne ruikuttaa, ettei kannata ostaa jotka eivät ole jostain kumman syystä ostaneet osaketta ja ne joilla osake on ovat pientä poikkeusta lukuunottamatta tyytyväisiä. Itse kuulun jälkimmäisiin. Tuli ostettua Tahkolta 92 neliötä alle kymppitonnin hintaan hyvine kylkiäisineen ja RCI-pisteisiin liittymisenineen vajaa vuosi sitten ja helvetin tyytyväinen toistaiseksi. Huoneisto aivan toista kuin rupiset ahtaat hotellit ja nyt sitten vaihdossa suuntana Espanjan Aurinkorannikko. Varmaan molempiin pääsee ilman lomaosakkeen ostoa tai RCI:täkin, mutta itse ainakin tyytyväinen ja se pääasia! Ruikuttamalla homma ei muutu miksikään ja tuleehan niitä epäonnistumisia muissakin kaupoissa esim. auton ostossa.


      • kuinka suuri?
        no niin kirjoitti:

        Kyllä nämä keskustelut ovat aivan ahterista. Ne ruikuttaa, ettei kannata ostaa jotka eivät ole jostain kumman syystä ostaneet osaketta ja ne joilla osake on ovat pientä poikkeusta lukuunottamatta tyytyväisiä. Itse kuulun jälkimmäisiin. Tuli ostettua Tahkolta 92 neliötä alle kymppitonnin hintaan hyvine kylkiäisineen ja RCI-pisteisiin liittymisenineen vajaa vuosi sitten ja helvetin tyytyväinen toistaiseksi. Huoneisto aivan toista kuin rupiset ahtaat hotellit ja nyt sitten vaihdossa suuntana Espanjan Aurinkorannikko. Varmaan molempiin pääsee ilman lomaosakkeen ostoa tai RCI:täkin, mutta itse ainakin tyytyväinen ja se pääasia! Ruikuttamalla homma ei muutu miksikään ja tuleehan niitä epäonnistumisia muissakin kaupoissa esim. auton ostossa.

        Kuinka suuri on yhtiövastike Tahkolla tuossa 92 neliön huoneistossa?


      • 280
        kuinka suuri? kirjoitti:

        Kuinka suuri on yhtiövastike Tahkolla tuossa 92 neliön huoneistossa?

        280 euroa


      • lomaosake rosvoko
        280 kirjoitti:

        280 euroa

        oletko uuno turhapuro toivottavasti muisti palautuu pätkittäin.Ethän ole lomaosakemyyjä vai muistatko.


      • loppuun
        280 kirjoitti:

        280 euroa

        Onko paljon myymättä huoneistoja Tahkolla?


      • 280
        loppuun kirjoitti:

        Onko paljon myymättä huoneistoja Tahkolla?

        Kiitos yllä oleville kavereille asiallisista vastauksista. Lomaosakemyyjä en ole ainakaan vielä, mutta tuskin sen kummempi homma olisi kuin teidän työttömänä olokaan. Ja muisti pätkii sen takia, kun edellisen kerran maksoin vastikkeen vuodenvaihteessa ja enpä viittinyt alkaa kaivelemaan papruja esille tämän palstan älykkövastaajien takia. Ja mulle ei ole suurta merkitystä oliko vastike 240 vai 290. Joka tapauksessa alle 300.


      • ei koske niihin
        loppuun kirjoitti:

        Onko paljon myymättä huoneistoja Tahkolla?

        on todella paljon myymättä, eikä tule ihan heti loppumaankaan.........


      • halpavastike
        ei koske niihin kirjoitti:

        on todella paljon myymättä, eikä tule ihan heti loppumaankaan.........

        Vastike pidetään edullisena, niin kauan kuin suurin osa osakkeista on myyty.
        Ostajat uskovat, että vastike on tosiaan niin vähän. 'Vuokraaminen maksaisi tosi paljon enemmän, siksi kannattaa ostaa omaksi.'


      • puhut-------
        halpavastike kirjoitti:

        Vastike pidetään edullisena, niin kauan kuin suurin osa osakkeista on myyty.
        Ostajat uskovat, että vastike on tosiaan niin vähän. 'Vuokraaminen maksaisi tosi paljon enemmän, siksi kannattaa ostaa omaksi.'

        Puhut todella paljon puppua jos 90 neliön lomaosakkeestasi maksat alle 300 € hoitovastiketta mutta et varmasti kauan, kohta vastike on yli 600 €.


      • srel1
        puhut------- kirjoitti:

        Puhut todella paljon puppua jos 90 neliön lomaosakkeestasi maksat alle 300 € hoitovastiketta mutta et varmasti kauan, kohta vastike on yli 600 €.

        ulkomailla kylläkin on vastike tuon 700 ekeä,mutta suomessa pitäisi kaikkien kallistua kovasti,jos vastikeista täytyisi tuo maksaa.nouseehan vuokra taloissakin ja omistus asunnoissa vastike kun taloyhtiö tekee remontin.esim.putkiremontti.
        nyt on sitä paitsi kallistumassa myöskin ruoka,mutta tuohan vastike maksetaan kerran vuodessa vain.ja vain niistä viikoista joita omistat.
        aina voi kritisoida,mutta ei kannata suuttua ja haukkua toisia,mikä sopii yhdelle ei sovi toisella.olen tyytyväinen vastikeen maksaja minäkin.


      • hyrä
        srel1 kirjoitti:

        ulkomailla kylläkin on vastike tuon 700 ekeä,mutta suomessa pitäisi kaikkien kallistua kovasti,jos vastikeista täytyisi tuo maksaa.nouseehan vuokra taloissakin ja omistus asunnoissa vastike kun taloyhtiö tekee remontin.esim.putkiremontti.
        nyt on sitä paitsi kallistumassa myöskin ruoka,mutta tuohan vastike maksetaan kerran vuodessa vain.ja vain niistä viikoista joita omistat.
        aina voi kritisoida,mutta ei kannata suuttua ja haukkua toisia,mikä sopii yhdelle ei sovi toisella.olen tyytyväinen vastikeen maksaja minäkin.

        katinkullan kiinteistöt 3mh vas.425 kylpylä 180 tennis 60 yht 665€ on ne korkeat myös täällähy


      • Ei huono
        hyrä kirjoitti:

        katinkullan kiinteistöt 3mh vas.425 kylpylä 180 tennis 60 yht 665€ on ne korkeat myös täällähy

        Tollahan osakkeella pääset oikein mukavasti matkustamaan jos olet pisteissä....Jos et ole niin mene isoon hyvään ja kauniiseen mökkiin isolla porukalla ja kylpekää ja pelatkaa tennistä.

        Hyvää lomaa.


      • L-omaosake
        Ei huono kirjoitti:

        Tollahan osakkeella pääset oikein mukavasti matkustamaan jos olet pisteissä....Jos et ole niin mene isoon hyvään ja kauniiseen mökkiin isolla porukalla ja kylpekää ja pelatkaa tennistä.

        Hyvää lomaa.

        On suorastaan aivotonta ostaa lomaosake jos jo valmiiksi ilmoittaa, ettei aio siellä lomailla, vaan hyödyntää pisteitä! Ilman pisteitä on saatavana aivan vastaavia kohteita ja ehdottomasti edullisemmin. Laske kaupankäyntikulut, sidotun pääoman saamatta jäänyt tuotto, vastike, mahdolliset lisäinvestointikustannukset, kohteen vaihtopalkkiot ja hallinnointiin menevä aika ja vaiva.
        Vapailla markkinoilla myös koko maailma on avoinna, eikä vain tietyt kohteet.
        Voisin hyvinkin harkita lomaosakkeen hankkimista mikäli esim. äitini asuisi kyseisellä paikkakunnalla ja tietäisin vuosittain vierailevani siellä vaikkapa hänen syntymäpäivänsä aikana. Kohteen tulisi olla myös sellainen, että voisin sen edelleen vuokrata itse tuttavilleni ilman minkään lomaosakepuulaakin toimistokuluja.

        Lomaosaketoiminta ei ole missään tapauksessa hölmöä. Siinä ei vaan saa sortua tuottoa maksimoivien yritysten kelkkaan kuten Aikalomat, HolidayClub jne.
        Lomaosakkeen hankkimiseksi tullen keräämään 5-10 asiasta kiinnostunutta. Ostamme mökin esim. laskettelukeskuksesta ja jaamme osan viikoista keskenään ja osan annamme vuokrattavaksi. Kiinteistöpalvelut ostamme suoraan niitä tarjoavalta yhtiöltä. Loppuvuonna lasketaan menot ja tulot yhteen ja mahdollinen vaje katetaan vastikkeella, joka voi parhaassa tapauksessa muuttua jopa saatavaksi. Tämä on järkevää lomaosaketoimintaa ja kiinteistöyhtiön perustamis- ja hallinnointikulut ovat minimaalisia isojen yhtiöiden vastikkeisiin nähden.


      • aika........
        hyrä kirjoitti:

        katinkullan kiinteistöt 3mh vas.425 kylpylä 180 tennis 60 yht 665€ on ne korkeat myös täällähy

        Hyvänen aika joku maksaa hoitovastiketta melkein 700 € /viikko ja kauinka paljon on maksanut kun on saanut viikon osakkeen?
        Hoitovastikkeen hinnalla pääsisi viikoksi - pariksi jo minne tahansa esim. Intiassa olisit jo ainakin kuukauden.
        Onneksi nykynuoriso osaa laskutaidon ja ymmärtää kiertää mailmaa eikä sorru lomaosakkeisiin.


      • rci pisteitä 18000
        L-omaosake kirjoitti:

        On suorastaan aivotonta ostaa lomaosake jos jo valmiiksi ilmoittaa, ettei aio siellä lomailla, vaan hyödyntää pisteitä! Ilman pisteitä on saatavana aivan vastaavia kohteita ja ehdottomasti edullisemmin. Laske kaupankäyntikulut, sidotun pääoman saamatta jäänyt tuotto, vastike, mahdolliset lisäinvestointikustannukset, kohteen vaihtopalkkiot ja hallinnointiin menevä aika ja vaiva.
        Vapailla markkinoilla myös koko maailma on avoinna, eikä vain tietyt kohteet.
        Voisin hyvinkin harkita lomaosakkeen hankkimista mikäli esim. äitini asuisi kyseisellä paikkakunnalla ja tietäisin vuosittain vierailevani siellä vaikkapa hänen syntymäpäivänsä aikana. Kohteen tulisi olla myös sellainen, että voisin sen edelleen vuokrata itse tuttavilleni ilman minkään lomaosakepuulaakin toimistokuluja.

        Lomaosaketoiminta ei ole missään tapauksessa hölmöä. Siinä ei vaan saa sortua tuottoa maksimoivien yritysten kelkkaan kuten Aikalomat, HolidayClub jne.
        Lomaosakkeen hankkimiseksi tullen keräämään 5-10 asiasta kiinnostunutta. Ostamme mökin esim. laskettelukeskuksesta ja jaamme osan viikoista keskenään ja osan annamme vuokrattavaksi. Kiinteistöpalvelut ostamme suoraan niitä tarjoavalta yhtiöltä. Loppuvuonna lasketaan menot ja tulot yhteen ja mahdollinen vaje katetaan vastikkeella, joka voi parhaassa tapauksessa muuttua jopa saatavaksi. Tämä on järkevää lomaosaketoimintaa ja kiinteistöyhtiön perustamis- ja hallinnointikulut ovat minimaalisia isojen yhtiöiden vastikkeisiin nähden.

        puhuit asiaa. Jos ostaa vapailta markkinoilta lomaosakkeita WWW.Suomen lomaviikot.fi sivulta löytyy halpaa ostettavaa mielin määrin
        ja ,kun vertaa hintoja Aikalomien tai Holiday-Club hinnastoon ,niin hups heijaa , katetta on heillä noin puolet. Kuka tahansa siis voi ostaa ja myydä . Laittaa vain firman pystyyn.


      • Järki pois
        ----,,,-- kirjoitti:

        Hinnasta putoaa heti 90 % ja sittenkin on vaikeaa jos saa lomaosakkeen silläkään myytyä. Onneksi ihmiset ovat tulleet tietoiseksi lomaosakehuijauksista ja rahastuksista. Onneksi on internet ja suomi 24

        Taitaa olla järki vähissä.


      • Ymmärrys äly...
        Järki pois kirjoitti:

        Taitaa olla järki vähissä.

        Järkeä on, mutta en käytä.


      • Ei huono 2
        Ei huono kirjoitti:

        Tollahan osakkeella pääset oikein mukavasti matkustamaan jos olet pisteissä....Jos et ole niin mene isoon hyvään ja kauniiseen mökkiin isolla porukalla ja kylpekää ja pelatkaa tennistä.

        Hyvää lomaa.

        Samaa toivottaen.


      • ostaa ja myy helppoa
        laskutapoja kirjoitti:

        Halvemmaksi tulee kuin lomaosake, pääset yhdellä maksulla mutta lomaosakkeen omistaja joutuu maksamaan elämänsä loppuun saakka.

        Ei tarvii maksaa koko ikäänsä kun myy pois!!!!


      • Äityli ja kolme last
        aika........ kirjoitti:

        Hyvänen aika joku maksaa hoitovastiketta melkein 700 € /viikko ja kauinka paljon on maksanut kun on saanut viikon osakkeen?
        Hoitovastikkeen hinnalla pääsisi viikoksi - pariksi jo minne tahansa esim. Intiassa olisit jo ainakin kuukauden.
        Onneksi nykynuoriso osaa laskutaidon ja ymmärtää kiertää mailmaa eikä sorru lomaosakkeisiin.

        Noin korkea vastike vuodessa on jostain todella suuresta huoneistosta. Sen voi vuokrata tai tallettaa. Intiassakin on upeita rci:n kohteita joissa ollaan oltu monta kertaa. Loma-osake ja rci sopii mielestäni perheelle joka matkustaa melko paljon. Meillä on ollut lähes 20vee Katinkullassa lomaosake. Mökistä luovuttiin muutama vuosi sitten kun ei ollut käyttöä. Tykätään vähän vaihtaa maisemaa. Makuasia tämäkin!


      • Korsos
        tieto/taito kirjoitti:

        et sinä sitä 10000 eurolla saanut jos se on viikko 26 1mh parvi pistähhän lisää 5000euroa

        Meiltä saat 10000 eurolla viikon 11.Vuokatista,52 17 m2,hetpaikalla,vaihtele ja vuokraile.


      • Anonyymi
        Korsos kirjoitti:

        Meiltä saat 10000 eurolla viikon 11.Vuokatista,52 17 m2,hetpaikalla,vaihtele ja vuokraile.

        Hih-hoh,

        Jos näistä tonnin nykyään saa, voi olla tyytyväinen


      • Anonyymi
        töttöröö8 kirjoitti:

        Älkää missään nimessä ostako Aurinkomatkoilta matkaanne. Täyttä rahastusta koko homma. Samoin Finnmatkat ja kaikki valmismatkat!

        Kun katsot minkä matkan ostat,onnistuu. Ja hotellin ,missä kohti on, miten kaukana ranta ja keskusta. Ei hotelli ole pääasia lomalla,kunhan on siistiä ja lähellä rantaa ja keskustaa. Rodoksella Amaryllis-hotellissa on ollut mukavin olla ,on lähellä rannat ja keskusta, hotellin väki on mukavaa.


      • Anonyymi
        iihanaaa kirjoitti:

        Älkää ainakaan ostako lomaosaketta.Et pääse siitä riesasta ikinä eroon.Lomaosakkeen ja sen omistajan ei erota kuin kuolema.

        mutta perilliset joutuu kärsii


    • näin on

      Kiitos tiedosta,toivottavasti välittyy muillekkin.

      • liikaa on liikaa

        Otetaan rauhallisesti


      • mutta ei uskottavaa

        Toki kaikki välittyy kaikille, mutta pitäisi olla uskottavaa tekstiä.


    • Herätkää

      Kyllä te ihmiset olette tyhmiä,ottakaa edes nauhuri mukaan kun menette lomaosake esittelyyn on sitten oikeudessa todistaa sana sanaa vastaan.

      • reku47

        ostakaa ostakaa osakkeita ja vieläpä viikkoosakkeita


      • tehhään
        reku47 kirjoitti:

        ostakaa ostakaa osakkeita ja vieläpä viikkoosakkeita

        Näin toimitaan.


      • sanoja-------
        reku47 kirjoitti:

        ostakaa ostakaa osakkeita ja vieläpä viikkoosakkeita

        Tuntuu siltä, että joskus lomaosakkeen ostaneen varoituksen sana on mennyt perille ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO LOMAOSAKEITA. Lomaosakekauppiaiden myynti on kirjoituksista päätellen romahtanut, heillä ei ole muuta tekemistä kuin kehua tällä palstalla lomaosakkeita.
        Jos joku kaikista varoituksista haluaa pakolla ostaa lomaosakkeen niin ostakaa niiltä jotka haluavat päästä niistä eroon jotka ovat todella kyllästynietä niihin. Mailmassa on muutakin nähtävää kuin homeinen ja ränsistynyt lomaosake.


      • siellä huijarit
        sanoja------- kirjoitti:

        Tuntuu siltä, että joskus lomaosakkeen ostaneen varoituksen sana on mennyt perille ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO LOMAOSAKEITA. Lomaosakekauppiaiden myynti on kirjoituksista päätellen romahtanut, heillä ei ole muuta tekemistä kuin kehua tällä palstalla lomaosakkeita.
        Jos joku kaikista varoituksista haluaa pakolla ostaa lomaosakkeen niin ostakaa niiltä jotka haluavat päästä niistä eroon jotka ovat todella kyllästynietä niihin. Mailmassa on muutakin nähtävää kuin homeinen ja ränsistynyt lomaosake.

        Totta joka sana,ihmiset ovat onneksi aika hyvin tietoisia lomaosake huijauksista ja rahastuksesta.Ikävä kyllä vielä on niitä joita saadaan petettyä.


      • loikkanen
        siellä huijarit kirjoitti:

        Totta joka sana,ihmiset ovat onneksi aika hyvin tietoisia lomaosake huijauksista ja rahastuksesta.Ikävä kyllä vielä on niitä joita saadaan petettyä.

        lomaosakematkailu ei kaikille käy turha niiden natista jotka ei tätä lomailu muotoa käytä että pulinat pois tai hanki itsellesi lomaosake ja ala matkustelemaan edullisesti ja tasokkaasti.


      • ,;
        loikkanen kirjoitti:

        lomaosakematkailu ei kaikille käy turha niiden natista jotka ei tätä lomailu muotoa käytä että pulinat pois tai hanki itsellesi lomaosake ja ala matkustelemaan edullisesti ja tasokkaasti.

        Tonttu taas asialla.


      • Ahkeruus
        siellä huijarit kirjoitti:

        Totta joka sana,ihmiset ovat onneksi aika hyvin tietoisia lomaosake huijauksista ja rahastuksesta.Ikävä kyllä vielä on niitä joita saadaan petettyä.

        Mikä estää tonttua kirjoittamasta - ei mikään.


      • matkailija...
        loikkanen kirjoitti:

        lomaosakematkailu ei kaikille käy turha niiden natista jotka ei tätä lomailu muotoa käytä että pulinat pois tai hanki itsellesi lomaosake ja ala matkustelemaan edullisesti ja tasokkaasti.

        Näinhän se menee, ostettiin aikoinaan oikeat viikot omaan käyttöön ja investointi on maksanut itsensä. Nyt eläkeläisenä on hyvä vaihdella paikkoja ja käyttää edullisia lisäviikkoja sekä äkkijähtöjä, jopa yli 6vk/v, nuoret voivat käyttää koulujen loma-aikaviikkoja edullisesti. Pysytään liikkuvina ja nautitaan kylpyläpalveluista kun se on vielä mahdollista. Jos alat odotella vanhenemista, niin se on vain kohti kuolemaa menoa. ;-))


      • Iso tonttu 1
        ,; kirjoitti:

        Tonttu taas asialla.

        Tonttu kirjoittelee vaan.


      • Anonyymi
        matkailija... kirjoitti:

        Näinhän se menee, ostettiin aikoinaan oikeat viikot omaan käyttöön ja investointi on maksanut itsensä. Nyt eläkeläisenä on hyvä vaihdella paikkoja ja käyttää edullisia lisäviikkoja sekä äkkijähtöjä, jopa yli 6vk/v, nuoret voivat käyttää koulujen loma-aikaviikkoja edullisesti. Pysytään liikkuvina ja nautitaan kylpyläpalveluista kun se on vielä mahdollista. Jos alat odotella vanhenemista, niin se on vain kohti kuolemaa menoa. ;-))

        Samoin, ensin ostin vapailta markkinoilta loma-osakkeen paikasta,jossa jo vuosia olimme viettäneet viikon. Sittemmin HC:n kautta jälkimyynnistä toisen, edullisin hoitokuluin.. samalla sain Gold kortin kaikille jälkeläisilleni.He saavat nyt kaikki edullisia lomia, kuten mekin. Gold myynnistä jopa -50% tai 39e vrk huoneiston koosta riippumatta. Vastikkeet kahdesta ovat alle 500e yhteensä. Ensimmäistä käytämme itse,eikä koskaan vuokrata. Toinen on enempi vuokraukseen. Mutta perikunta aikanaan saa tehdä mitä tykkää. Eihän se heiltä ole pois,antakoon vaikka ilmaiseksi


    • 23

      Hyvä kirjoitus täytyy pistää korvan taakse kuten sanonta kuuluu.

      • KARU KOKEMUS

        OLTIIN ESITTELYSSÄ KATINKULLASSA KUN EI OSTETTU VIIKKOOSAKETTA NIIN MYYNTIPOMO KYSEINALASTI MEIDÄT ETTEI MEILLÄ ÖLE VARAA. OLISI PITÄNYT HANKKIA OSAKE RAHOITUKSELLA JOTA EMME HALUNNEET. MYYNTIPOMO VETI HERNEEN NENÄÄNSÄ LÄHTI PÖYDÄSTÄ SANOMATTA MITÄÄN JA OLI AIKA TÖYKEÄ MUUTENKIN. EI KAI KAIKKI HANKI SELLAISTA MITÄ EI TARVII VAI ONKO SE PAKKO HANKKIA JOS ON MENNYT KYSEISEN FIRMAN ESITTELYYN.


      • viisas ostaa halv...
        KARU KOKEMUS kirjoitti:

        OLTIIN ESITTELYSSÄ KATINKULLASSA KUN EI OSTETTU VIIKKOOSAKETTA NIIN MYYNTIPOMO KYSEINALASTI MEIDÄT ETTEI MEILLÄ ÖLE VARAA. OLISI PITÄNYT HANKKIA OSAKE RAHOITUKSELLA JOTA EMME HALUNNEET. MYYNTIPOMO VETI HERNEEN NENÄÄNSÄ LÄHTI PÖYDÄSTÄ SANOMATTA MITÄÄN JA OLI AIKA TÖYKEÄ MUUTENKIN. EI KAI KAIKKI HANKI SELLAISTA MITÄ EI TARVII VAI ONKO SE PAKKO HANKKIA JOS ON MENNYT KYSEISEN FIRMAN ESITTELYYN.

        Miksette hyvät ihmiset osta lomaosaketta yksityiseltä joka on saanut siitä tarpeeksi? Saatte lomaosakkeenne paljon halvemmalla.


      • savonmualainen
        viisas ostaa halv... kirjoitti:

        Miksette hyvät ihmiset osta lomaosaketta yksityiseltä joka on saanut siitä tarpeeksi? Saatte lomaosakkeenne paljon halvemmalla.

        ostettiin 2viikkoa yksityisiltä jotka olivat luopumassa viikoistaan saatiin varmaankin alle puoleen mitä hcr pyytää.Viikot ovat muuten 29 ja 43 2mh huoneistoja katinkullassa.Näistä maksettiin 12.000€


      • syrt7
        savonmualainen kirjoitti:

        ostettiin 2viikkoa yksityisiltä jotka olivat luopumassa viikoistaan saatiin varmaankin alle puoleen mitä hcr pyytää.Viikot ovat muuten 29 ja 43 2mh huoneistoja katinkullassa.Näistä maksettiin 12.000€

        käytättekö ite nuo viikot,vain laitatko vuokralle?olivatko vanhemmanpuolen asuntoja ja minkä kokoisia?nimittäin on ollut edullinen kauppa.onnea vaan ja tervetuloa katinkullan maailmaan.


      • RIITTÄÄ
        syrt7 kirjoitti:

        käytättekö ite nuo viikot,vain laitatko vuokralle?olivatko vanhemmanpuolen asuntoja ja minkä kokoisia?nimittäin on ollut edullinen kauppa.onnea vaan ja tervetuloa katinkullan maailmaan.

        Kyllä jaksatte jankutta samoja asioita.


      • onko vilunkia
        RIITTÄÄ kirjoitti:

        Kyllä jaksatte jankutta samoja asioita.

        Kyllä kai jokainen saa sanoa myös ne väärin perustein kyseisen firman tekemät kaupat. Laittakaa textiä jos teille on myyty viikkoosake väärin kertomisin mitä myyjä on sanonut mitkä eivät pitäneet paikkansa.


      • kesä ihminen
        onko vilunkia kirjoitti:

        Kyllä kai jokainen saa sanoa myös ne väärin perustein kyseisen firman tekemät kaupat. Laittakaa textiä jos teille on myyty viikkoosake väärin kertomisin mitä myyjä on sanonut mitkä eivät pitäneet paikkansa.

        Osakkeet heillä aivan liian kalliita meille tarjottiin kesäviikkoo tampereelta HINTA 20.000€ ei kiitos. LÖYTYY HALVEMMALLAKIn.


      • ,,,:
        kesä ihminen kirjoitti:

        Osakkeet heillä aivan liian kalliita meille tarjottiin kesäviikkoo tampereelta HINTA 20.000€ ei kiitos. LÖYTYY HALVEMMALLAKIn.

        Tulee hintaa yhdelle viikolle vielä vuosittain nousevat yhtiövastikkeet,ylimääräiset vastikkeet ym rahastus kulut.


      • iosdjfsodf
        ,,,: kirjoitti:

        Tulee hintaa yhdelle viikolle vielä vuosittain nousevat yhtiövastikkeet,ylimääräiset vastikkeet ym rahastus kulut.

        Fakta on se, että kuka vinkuu että systeemi on paska ja ei pääse yms johtuu vain ja ainoastaan siitä, ettei oikeasti omista tai ei oikeasti osaa käyttää systeemiä. Ärsyttää lueskella noita höpö höpö juttuja kun huomaa, ettei taida oikeasti olla edes omistusta vaan dissataan ketkä hankkinut ja reissannut. Ps. EN ole myyjä vaan OSAKEMATKAILIJA jo 8 vuoden ajalta.


      • Matias la..
        iosdjfsodf kirjoitti:

        Fakta on se, että kuka vinkuu että systeemi on paska ja ei pääse yms johtuu vain ja ainoastaan siitä, ettei oikeasti omista tai ei oikeasti osaa käyttää systeemiä. Ärsyttää lueskella noita höpö höpö juttuja kun huomaa, ettei taida oikeasti olla edes omistusta vaan dissataan ketkä hankkinut ja reissannut. Ps. EN ole myyjä vaan OSAKEMATKAILIJA jo 8 vuoden ajalta.

        Matkailla voi vielä paremmin ilman lomaosake. On järjetöntä ostaa lomaosake jotta pääsisi jonnekin kolhoosiin asumaan. Uusi sukupolvi ei lomaosakkeisiin sorru jos sortuu kaveriporukka jättää.
        Me nuoret hyppäämme koneeseen silloin kuin huvittaa ja menemme sinne jossa on hauskaa ja lämmintä.
        Papat ja mummot voivat maksaa kalliita lomaosakkeen hoitovastikkeita siihen saakka kuin elävät, sen jälkeen lomaosakehuiputus viimeistään loppuu.


      • iohouihoho
        Matias la.. kirjoitti:

        Matkailla voi vielä paremmin ilman lomaosake. On järjetöntä ostaa lomaosake jotta pääsisi jonnekin kolhoosiin asumaan. Uusi sukupolvi ei lomaosakkeisiin sorru jos sortuu kaveriporukka jättää.
        Me nuoret hyppäämme koneeseen silloin kuin huvittaa ja menemme sinne jossa on hauskaa ja lämmintä.
        Papat ja mummot voivat maksaa kalliita lomaosakkeen hoitovastikkeita siihen saakka kuin elävät, sen jälkeen lomaosakehuiputus viimeistään loppuu.

        Eipä siitä sinkuille juuri mitään hyötyä olekkaan, joten matkusta minne mieli tekee. Sitten kun on perhettä ja tarvitset tilaa, niin osake voi olla yksi vaihtoehto. Toki saa mökkejä ilman osakettakin mutta esim. meidän perhe käytetään hc nopeita ja kestää hintavertailun vapaitten markkinoitten hintaan verrattuna. Keväällä oltiin katinkullassa hiekkaniemessä viikolla 18 hintaan 100e/viikko, 43 viikolla 350e.


      • laskutaitonne????
        iohouihoho kirjoitti:

        Eipä siitä sinkuille juuri mitään hyötyä olekkaan, joten matkusta minne mieli tekee. Sitten kun on perhettä ja tarvitset tilaa, niin osake voi olla yksi vaihtoehto. Toki saa mökkejä ilman osakettakin mutta esim. meidän perhe käytetään hc nopeita ja kestää hintavertailun vapaitten markkinoitten hintaan verrattuna. Keväällä oltiin katinkullassa hiekkaniemessä viikolla 18 hintaan 100e/viikko, 43 viikolla 350e.

        Unohdit kertoa hoito- ja ylimääräiset vastikkeet. Olisitte päässeet niillä maksuilla jo etelään, muksutkin olisivat saaneet harjoitella kielitaitoa.


      • huoltohomma
        laskutaitonne???? kirjoitti:

        Unohdit kertoa hoito- ja ylimääräiset vastikkeet. Olisitte päässeet niillä maksuilla jo etelään, muksutkin olisivat saaneet harjoitella kielitaitoa.

        Joo kyllä katinkultaan pääsee viikolla 18 100€ viikko koska se on huoltoviikko.


      • lässyä
        RIITTÄÄ kirjoitti:

        Kyllä jaksatte jankutta samoja asioita.

        Sanos muuta aina samaa tyhmää jankuttamista


      • ei ikinä
        kesä ihminen kirjoitti:

        Osakkeet heillä aivan liian kalliita meille tarjottiin kesäviikkoo tampereelta HINTA 20.000€ ei kiitos. LÖYTYY HALVEMMALLAKIn.

        jep,netissä on myynnissä tampereelle paljon halvemmalla.mun mielestä toi homma on syvältä,mutta jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa.


      • Erinomainen on
        laskutaitonne???? kirjoitti:

        Unohdit kertoa hoito- ja ylimääräiset vastikkeet. Olisitte päässeet niillä maksuilla jo etelään, muksutkin olisivat saaneet harjoitella kielitaitoa.

        Hyvä laskutaito


      • tyytyväinen
        KARU KOKEMUS kirjoitti:

        OLTIIN ESITTELYSSÄ KATINKULLASSA KUN EI OSTETTU VIIKKOOSAKETTA NIIN MYYNTIPOMO KYSEINALASTI MEIDÄT ETTEI MEILLÄ ÖLE VARAA. OLISI PITÄNYT HANKKIA OSAKE RAHOITUKSELLA JOTA EMME HALUNNEET. MYYNTIPOMO VETI HERNEEN NENÄÄNSÄ LÄHTI PÖYDÄSTÄ SANOMATTA MITÄÄN JA OLI AIKA TÖYKEÄ MUUTENKIN. EI KAI KAIKKI HANKI SELLAISTA MITÄ EI TARVII VAI ONKO SE PAKKO HANKKIA JOS ON MENNYT KYSEISEN FIRMAN ESITTELYYN.

        Ei tarvitse ostaa ja niinkuin meitä ostajia/ostoa harkitsevia on monenlaisia kuten tältäkin palstalta kirjoituksista tulee ilmi on myös myyjiäkin erilaisia. Toiset osaavat suhtautua asiallisemmin kuin taasen toiset. Itse olemme käyneet useasti näissä esittelytilaisuuksissa useammalla paikkakunnalla ja olemme huomanneet että ne myyjät jotka ovat työtänsä tehneet jo pitemmän aikaa ovat olleet niitä jotka osaavat suhtautua tilaisuuteen tuleviin osataja ehdokkaina eikä ostajina.Näin ollen se kielteinen vastaus on tietenkin aina ollut pettymys ja taivuttelua on yritetty päätöksen pyörtämiseksi, mutta lopulliseen päätökseen on osattu suhtautua asiallisesti. Vähemmän aikaa olleilla tässäkin työssä on sitä kokemusta vähemmän ja ehkä otetaan herkemmin kielteinen vastaus. Painaako siellä sitten se proviisiopalkalla tehty työ jolla pitäisi ne asuntolainat yms laskut maksella ja saada se oma tulotaso pysymään suhteellisen tasaisena kuukaudesta toiseen. Niinä hiljaisempinakin kuukausina. Oman elämän tuoma stressi saattaa joskus näkyä vaikka se ei suotavaa olisikaan. Tai se edellinen tyytymätön asiakas painaa vielä mielessä. Ihmisiähän hekin vielä onneksi ovat ja heilläkin on niitä huonompia päiviä joskus. Joka kerta meidät on toivotettu tervetulleeksi aivan samoin ja esittelyn peruskaavahan on aina sama jossa tuodaan tuote tutuksi. Eli millä paikkakunnilla ja minkälaisia paikkoja jne. Muuten tilaisuus muotoutuu asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan. Jos alku esittelyn jälkeen ei ole olleenkaan kiinnostunut ostamisesta niin pääsee lyhyellä käynnillä ja saatta saada vain sen kädenpuristuksen tai nopeasti paikalta poistuvan esittelijän ja näin sen joistakin tylyltä vaikuttavan käytöksen. Mutta toisaalta tämä samainen myyjä saattaa kiirehtiä sen uuden asiakkaan luokse joka odottele vuoroaan päästäkseen mahdollisimman pian esittelyvuoronsa jälkeen vaikka sinne kylpylään uimaan lyhyen kahden päivän lomansa aikana kun se esittelijä joka hänelle on varatun ajan mukaan saanutkin edelliselle asiakkaalle osakkeen myytyä ja näin ollen hänen aikataulunsa on virahtanut luultua pidemmäksi. Olemme itsekkin joutuneet tilanteeseen jossa on soitettu myyntipalvelun puolelta että olisimmeko valmiita vaihtamaan esittelyajankohtaa ennalta odottamattoman ruuhkan takia. Aina kuitenkin ystävälliseti ja asiallisesti. Itsellämme ei koskaan ole lomalla tiukkoja aikatauluja joista ei voisi hiukan joustaa, mutta tälläinenkin tapaus saattaa sellaisesta henkilöstä jolla loma on aikataulutettu tuntua hankalalta ja aiheuttaa mielipahaa. Tästä esimerkkinä erään myyjän kertomus asiakkaasta joka toi esittelytilaisuuteensa aikataulutetun kalenterin lomaviikolleen jossa merkinnät olivat 5-15minuutin tarkkuudella koko loman ajalle kaikille päiville.Jokainen voi itse päätellä kuinka tässä tilanteessa käy kun kauppoja aletaan hieroa ja aikataulu pettää. Meidän kohdalla ei ole sattunut tilannetta jossa käytökseen olisi vaikuttanut se onko kauppoja syntynyt tai ei ja tilanteessa jossa esittely on virahtanut yli työajan reilusti useamman tunnin ja esitelijällä olisi varmasti ollut muutakin tekemistä illaksi on kieltävään vastukseen edelleen jaksettu suhtautua asiallisesti ja kaupankohteesta ilmenneisiin kysymyksiin ja selvitettäviin asioihin on otettu selvä vaikka tiedossa on ollut ettei kauppoja kuitenkaan mahdollisesti syntyisi. Ja tämä kaikki sen virallisen työajan ulkopuolella.


      • tyytyväinen
        KARU KOKEMUS kirjoitti:

        OLTIIN ESITTELYSSÄ KATINKULLASSA KUN EI OSTETTU VIIKKOOSAKETTA NIIN MYYNTIPOMO KYSEINALASTI MEIDÄT ETTEI MEILLÄ ÖLE VARAA. OLISI PITÄNYT HANKKIA OSAKE RAHOITUKSELLA JOTA EMME HALUNNEET. MYYNTIPOMO VETI HERNEEN NENÄÄNSÄ LÄHTI PÖYDÄSTÄ SANOMATTA MITÄÄN JA OLI AIKA TÖYKEÄ MUUTENKIN. EI KAI KAIKKI HANKI SELLAISTA MITÄ EI TARVII VAI ONKO SE PAKKO HANKKIA JOS ON MENNYT KYSEISEN FIRMAN ESITTELYYN.

        Ja mitä tulee noihin aiemmissa olleisiin kommentteihin huonokuntoisista ja huonoista vaihdoista ja kalliista hinnoista niin ne ovat suhteellisia asioita mielestäni ja ostohetkellä pitäisi osata miettiä mitä itse todella haluaa ja älytä sitten sen mukaan ostaa se miellyttävä tai jättää ostamatta kokonaan. Lähtökohtahan on se että sinulle myydään se mitä haluat. Jos haluaa uuden niin siitä pitää maksaa enemmän kuin vanhasta ja käytetystä. Näinhän on asunto kuin auton ostonkin laita. Jos haluaa sen juuri valmistuneen jossa kukaan ei ole vielä yöpynyt niin se luonnollisesti maksaa enemmän kuin se 5 tai 10 vuotta vanhempi. Uuden asunnon ostajakin kuten sen tuliterän auton kaupasta ajava kuskikin joutuu toteamaan että ne ensimmäiset vuorokaudet ja kilometrit ovat niitä kalliimpia ja arvo laskee nopeammin kuin sitten lopummalla. Jokaisella kyseisen ketjun paikalla on se oma sesonkinsa ja silloin sesonki viikot ovat kalliimpia kuin ne "huonot" sesongin ulkopuoliset viikot joita saa halvemmalla. Jos katsoo tarvitsevansa viikon juuri hiihtolomalla seuraavat 20 vuotta joka vuosi samasta kohteesta niin kannattaa ostaa sellainen viikko, mutta jos se tarve on vain ehkä joskus niin eikö silloin kannata hankkia se halvempi vaihtoehto ja käyttää niitä vaihtoja? Tai jos ei joka vuosi ole tarvetta lomalle aina samaan aikaan niin kannattaako sillon edes hankkia lomaosaketta vai olisiko sillon mielekkäämpää vuokrata mökki markkinoilta tarpeen mukaan? Ja jos sitä omistamansa viikon vuokrausta haluaa niin silloinhan sitä pitää miettiä niitä sesonki viikkoja jotka on ostokohteessa. Kalajoella ne luonnollisesti on aivan eri kuin Sallassa! Myyjältä kysymällä ne ainakin on meille selvinnyt hyvin helposti. Harmittaahan se jos hetken hurmassa ostaa uuden ja kiiltävän huoneiston ja huomaa sitten parin vuoden päästä että se on kulunut ja nuhruinen kun muutkin omistajat ovat siellä käyneet ja hinta on laskenut enemmän kuin sillä viereisellä jo vanhalla ehdokkaalla olisi laskenut, mutta sehän olisi ollut tiedossa jo ostohetkellä. Niistä vastikkeista ei itsellä ainakaan ole tullut yllätyksiä ja suuria korotuksia. Nehän tulevat suoraan tehtyjen korjausten, nousseiden sähkö ja vesi ym kulujen joita jokaiselle tulee normaalissa kotielämässäkin sekä siivous kustannusten todellisten kulujen pohjalta, ei niitä niin sanotusti vedetä hatusta ja nosteta vain musta nyt tuntuu että tämän verran tänä vuonna periaatteella. Näihin kulujen seurantaan jokainen omistaja voi itse tutustua kotiin vuosittain tulevasta raportista ja vaikuttaa halutessaan tehtäviin päätöksiin osakaskokouksessa. Jos tätä ei halua niin silloin sen tekee ne jotka ovat aktiivisia. Tässäkin asiassa itse voi vaikuttaa. Vanhemman kohteen ostajan tietysti täytyisi varautua tuleviin remontteihin esim uusiin sohviin tai jääkaappeihin jne, mutta nämäkin hankinnat jyvitetään huoneistoa kohti ja sitten vielä omistamaansa viikkoa kohden ja jaettuna vielä useamman tulevan vuoden ajaksi. joten esim uusien televisioiden hankinta ei lankea maksuun heti ja yhdelle, vaan vaikka esim se 400 - 500 euroa televisioon huoneistoa kohden sijoitettuna jaetaan 52 viikolla ja esim 5 vuoden ajalle, tekee silloin alta kaksi euroa! Ja näistä kaikista mahdollisista suunnitelluista ja toden näköisyydellä muihin samanlaisiin kohteisiin verraten odotettavissa olevista korjaus ym kuluista saa myyjältä ostohetkellä tietoa jos haluaa sitä kysyä ja pitää itselle tärkeänä tietona. Tarkkoja lukujahan ei tietenkään pystytä sanomaan mutta osviittaa kyllä.


      • tyytyväinen
        KARU KOKEMUS kirjoitti:

        OLTIIN ESITTELYSSÄ KATINKULLASSA KUN EI OSTETTU VIIKKOOSAKETTA NIIN MYYNTIPOMO KYSEINALASTI MEIDÄT ETTEI MEILLÄ ÖLE VARAA. OLISI PITÄNYT HANKKIA OSAKE RAHOITUKSELLA JOTA EMME HALUNNEET. MYYNTIPOMO VETI HERNEEN NENÄÄNSÄ LÄHTI PÖYDÄSTÄ SANOMATTA MITÄÄN JA OLI AIKA TÖYKEÄ MUUTENKIN. EI KAI KAIKKI HANKI SELLAISTA MITÄ EI TARVII VAI ONKO SE PAKKO HANKKIA JOS ON MENNYT KYSEISEN FIRMAN ESITTELYYN.

        Itse olemme viikko omistajana ja olemme ostoomme onneksi olleet tyytyväisiä sillä mietimme tarkkaan ja kyselimme tarkkaan jo ostohetkellä. Kävimme läpi useamman vaihto ehdon ja mietimme tarvitsemmeko todella tehdä kauppoja. Silloin ostoomme vaikutti se että halusimme viikon jolla olisi hyvä vaihtoarvo ulkomaille eli silloisen rci viikkovaihto järjestelmän mukainen punainen viikko, koska emme käyttäisi suomen kohdetta, mutta tarvitsimme edullisemman vaihtoehdon lisä viikolle ulkomaalaiseen kohteeseemme. Oli halvempaa hankkia lisäviikko suomesta kuin kyseisestä kohteesta siellä. Näin saimme myös enemmän vaihtoehtoja ja siten mahdollisuuden lisätä viikon tai jopa kaksi joko ennen tai jälkeen jo olemassa olevaan viikkoomme tai käydä ihan eri aikaan vuodesta toisen kerran. Joka tapauksessa kävisimme joka vuosi etelässä. Maksaisimme vain yhtiövastikkeen ja lainan lyhennyksen suomessa. Rci vaihtoa eikä vuosi maksua ei tarvinnut maksaa koska ilmaisia vuosia tuli kaupantekijäisinä ja vaihdoissa myös tarjouksia silloin. Lennot tietenkin maksoi , mutta olisivat maksaneet joka tapauksessa. Tähän olimme tyytyväisiä aikamme ja kun tilanteemme muuttui teimme kaupat ja muutimme ajan kohtaa suomessa ja nyt vuokraamme viikkoa. Tällä kuittaamme vastikkeen sekä lyhennystä maksamastamme kauppa summasta. Tietenkään se ei heti kuittaannu pois, mutta kun suomen omistus on elin ikäinen toisin kuin ulkomailla omistus oikeus on max 20 vuotta kohteessamme ja meillä tuota elin ikää pitäisi vielä olla kymmeniä vuosia on toden näköistä että voitolle jossain vaiheessa jäädään pelkästään tätä rahallista arvoa ajatellen. Lisäksi tulevat sitten ne edulliset lomat joita omistajina saamme viettää ja niitä olemmekin ahkerasti käyttäneet. ja lopuksihan tämän voi aina myydä pois ja mitä pitempään sen on omistanut ja mitä enemmän lisä lomia käyttänyt niin sitä paremman katteen rahalleen saa vaikka takaisin lunastus hinta ei tietenkään ole sama kuin ostohinta. Kuka sellaisia kauppoja itsekään tekisi? Ellei sitten osta ihan huonoa jota kunnostetaan paljon arvon nostattamiseksi.
        Noista vastikkeista ja niiden kauhean kallista hinnoista sen verran tietoa että esim Katinkullasta 2007 halvin vastike pienimmissä huoneistoissa on ollut 281.04 ja kallein isoimmissa 376,95 ja nämä ovat kallistuneet vuoteen 2012 niin että olivat 308,72 ja 416,66 omistamamme kiinteistö osakeyhtiön osalta. Muissa ne ovat olleet hyvin lähellä tuota samaa luokkaa. Ja nämä on hinnat jos viikkoa on käytetty, jos se taasen on ollut käyttämättä niin siitä vähennetään käyttövastikkeen osuus ja jää vain perusvastikkeen osuus joka noissa edellä mainituissa on 211,36 ja 266,40 2007 sekä 2012 224,23 ja 282,62 väliltä. Korotukset eivät mielestäni ole suuria eikä niillä ainakaan etelään lennetä vaikka kaikki yhteen laskisi vuosien varrelta. Omalla kohdallamme viiden vuoden ajalta puhutaan alle sadasta eurosta vastikkeen hinnan nousussa. Joka vuosihan emme ole viikkoa käyttäneet joten olemme maksaneet sekä perusvastiketta että yhteenlaskettua perus ja käyttövastiketta. Näissä molemmissa on tietenkin eriperustein erilaiset korotukset ja sitä myöten eivät suoraan verrannollisia ja tarkan euromääräisen vastauksen laskeminen olisi tässä täysin turhaa ajan kulua. Tähän kun lasketaan se että käytimme niitä halpoja lomia jotka maksoivat esim 6 henkeä Kuusamossa 4 yötä tai sama Saariselällä ja 4 henkeä 3 yötä Saariselällä 300 euroa kerta, viikko Katinkullassa 150 euroa. Niin lista hintoja katsellen noi matkat maksoivat meille vain murto osan. Halvimmillaan viikoksi Katinkultaan esimerkiksi taitaa päästä samaan aikaan jolloin itse kävimme n 900 euron hinnalla ja saariselälle 700 euron hintaan. Nuo säästöt joita reissuistamme on tullut joita on muitakin kuin nuo mainitut niin ostohinnasta pois laskettuna ja vuokra tulot huomioiden olemme jo aika lähellä sitä tilannetta että pääsemme niin sanotusti omillemme. Tietenkin jos jossitellaan sen verran että emme olisi noita reissuja tehnyt ellemme olisi omistajia niin säästäisimme tietenkin vielä enemmän tai jos emme olisi hankkineet viikkoa Katinkullasta vaan mökin jostakin niin olisimme voineet vuokrata sitä enemmän ja saada tuottoa ehkä enemmän. Mutta halusimme helppoa reissaamista jossa joku muu hoitaa siivouksen ym ja niiden järjestämisen meidän puolesta niin silloin joudumme maksamaan enemmän kuin se mökin omistaja joka itse siivoaa tai etsii siivoojan, huolehtii vuokrasopimuksista ja siitä että mökki on kunnossa seuraavallekin ehjine pyykkikoneineen ja televisioineen ja nurmikot ajeltu ym ym. jotka nyt kuuluvat kauppahintaan ja vastikkeeseen.


      • tyytyväinen
        KARU KOKEMUS kirjoitti:

        OLTIIN ESITTELYSSÄ KATINKULLASSA KUN EI OSTETTU VIIKKOOSAKETTA NIIN MYYNTIPOMO KYSEINALASTI MEIDÄT ETTEI MEILLÄ ÖLE VARAA. OLISI PITÄNYT HANKKIA OSAKE RAHOITUKSELLA JOTA EMME HALUNNEET. MYYNTIPOMO VETI HERNEEN NENÄÄNSÄ LÄHTI PÖYDÄSTÄ SANOMATTA MITÄÄN JA OLI AIKA TÖYKEÄ MUUTENKIN. EI KAI KAIKKI HANKI SELLAISTA MITÄ EI TARVII VAI ONKO SE PAKKO HANKKIA JOS ON MENNYT KYSEISEN FIRMAN ESITTELYYN.

        Lopuksi vielä kaikkien kaipaamaa tietoa kaupan hinnoista.. Osto hintamme oli 4800 euroa ja kokonaissumma vaihtojemme jälkeen nykyiseen omistamaamme viikon hinta on 6500 euroa. Vastike on ollut 211euroa (niiltä käyttämättömiltä vaihdetuilta viikoilta) ja 308 euroa ja siltä väliltä sekä tulee olemaan samaa 300 euron luokkaa. Kokonaiskulut ostohinta ja maksamamme vastikkeet tähänastiselta omistus ajaltamme on pyöreinä satasina laskettuna 8000 euroa. Rci:stä meille vuosi maksut ovat olleet tehtyjen kauppojen ansiosta tämän vuoden loppuun asti ilmaisia ja talletus ja vaihto maksujen osalta olemme päässeet ykköskympeillä. Sillä niihin vaikuttaa suuresti ajankohta jolloin muutoksia tehdään verraten omistettua viikko ja haluttua vaihto viikkoa sekä niiden läheisyyttä toisiinsa. Eli lyhyesti mitä aikaisemmin talletat ja varaat niin halvemmalla pääset kuin viime hetkellä tehtynä. Nämä kaikki maksut ja kulut ovat lueteltu siellä "pienellä" präntätyssä tekstissä kauppakirjan mukana jonka useimmat jättävät lukematta. Tuottona olemme saaneet ne halvempien matkojen hinnoista muodostuneet erotukset sekä vuokratulot. Jo ne viisi viikkoa ulkomaille tekevät verraten siihen jonka siellä omistamme tai omistaisimme siitä hotellista johon vaihdoimme tekevät 3900 euroa joka saattaa kuulostaa uskomattomalle, mutta näin on. Miksikö sitten ostimme sieltä alunperin emmekä vain suomesta. Halusimme tietyn viikon tietystä hotellista tietystä paikasta joka vuosi pakettimatkojen hotellien arvaa mitä tällä kertaa sijaan. Sekä siihen silloin oli halvempi hankkia sitten lisä viikko vaihdolla suomesta. Mutta vuosien myötä olemme tehneet näihin muutoksia. Mm siksi että rci vuosi maksu lankeaa maksettavaksi ja vaihdot kallistuvat työtilanteidemme muuttua niin että muutokset on tehtävä lähempänä lähtöajankohtaa, edullisia tarjouksia huoneistoista kohde maassa on ilmaantunut vuosien varrella lisä viikoista ja niiden joustavuudessa, suomessa taasen löytyi edullinen vuokrattava viikko jne.. Aina olemme laskeneet paperilla kannattaako muutoksia tehdä ja ostaa. Aina ei kauppoja ole syntynyt ja olemme nauttineet vain halvasta esittelylomasta. Näihin edellä mainittuihin etelän matkasta saatuihin etuihin kun lisätään vielä se halpojen lomien tuoma etu suomessa joka on 2000 -2500 euron luokkaa ja saamamme vuokra tulot joka on ollut 1000 viikolta vähennettynä tietysti vastike niin olemme liki siinä että ainakin kauppa summa on kuittaantunut pois jos ei enemmänkin. En jaksa ruveta jokaista lomaamme laskemaan läpi mitä maksoi ja mitä olisi maksanut sillä ei ole olennaista merkitystä ainakaan meille sillä se 8000 sijoitus maksaa itsensä vuosien mittaan vielä monesti pois jo pelkästään noiden tietojenkin perusteella. Ja jos jostain syystä haluaisimmekin luopua viikostamme nyt niin sen takaisin lunastus arvo pyöriin noin 70 prosentista kauppa summasta eli saisimme ainakin sen 4000-4500 euroon tuon äsken lasketun lisäksi jolla kuittaa mennen tullen ne maksetut vastikkeet. Voi saada enemmänkin ja vaihtotilanteessa sen mitä on maksanut sentilleen. Heillä on kirjanpidossa summa näkyvillä ja se siirretään suoraan uuden kohteen hyvitykseen ja väliraha on sitten se josta neuvotellaan.

        Joten meidän kohdalla homma on toiminut ja olemme sijoittaneet mielestämme viisaasti ja meidän perheen tarpeita oikein vastanneeseen tuotteeseen. Tosiasiahan on että kyseisellä firmalla on monta kohdetta joissa monta kiinteistöosakeyhtiötä joissa monta huoneistoa ja niissä monta viikkoa myynnissä ja niillä kymmeniä tuhansia omistajia ja entisiä omistajien lisäksi. Aina ei niin harkittuja kauppoja joukossa. Yleensä sitten sen vanhan sananlaskun mukaan paha kello kauas kuuluu, hyvä kello harvemmin kilkattaa.


      • ei meillä ainakaan
        ,,,: kirjoitti:

        Tulee hintaa yhdelle viikolle vielä vuosittain nousevat yhtiövastikkeet,ylimääräiset vastikkeet ym rahastus kulut.

        Mitähän nämä YLIMÄÄRÄISET VASTIKKEET mahtavat olla?

        Vastike muodostuu perusvastikkeesta ja palvelu tai käyttövastikkeesta (nimi riippuu kiinteistöyhtiöstä mutta on sama sisällöltään)

        Perusvastikkeeseen kuuluu; palkat, sosiaalikulut,tontinvuokra, varaston vuokra, kiinteistön vero, sähkö,jätehuolto,pihojen ja katujen sekä ulkoalueiden huolto kiinteistöyhtiön alueella,yhteisten alueiden huolto jyvitetyltä osalta, vuokra tekstiilit ja mato sekä vuosittainen suursiivoust, vakuutukset,korjauskulut ja huoltokulut kiinteistön ja kalusteiden osalta,vastaanoton palvelut, isännöinti ja kirjanpito/tilintarkastus sekä hallinto kulut,vartiointi,erilaiset luvat ja pankkimaksut,yhteiset tilat huolto ja ylläpito kustannuksineen.
        Käyttövastikkeeseen kuuluvat sitten; vesi,takkapuut,kaasu,pesuaineet ja paperit,mahdolliset astioiden ja pienkoneiden uusinnat (ei asiakkaiden särkemät jotka he korvaavat itse jos vain seuraava asukas ne ilmoittaa),viikottaiset pesula ja siivous palvelut.

        Muita vastikkeita ei ole!!

        Kauppatilanteessa tietenkin syntyy kauppaa koskevia kuluja mm toimistokulut ja varainsiirtoverot joista jälkimmäiseen ei voi vaikuttaa kuin itse äänestämällä eduskuntavaaleissa ehdokasta joka poistaisi moisen rasitteen. Se ei ole myyjäfirman keksintöjä.


      • Korsos
        Matias la.. kirjoitti:

        Matkailla voi vielä paremmin ilman lomaosake. On järjetöntä ostaa lomaosake jotta pääsisi jonnekin kolhoosiin asumaan. Uusi sukupolvi ei lomaosakkeisiin sorru jos sortuu kaveriporukka jättää.
        Me nuoret hyppäämme koneeseen silloin kuin huvittaa ja menemme sinne jossa on hauskaa ja lämmintä.
        Papat ja mummot voivat maksaa kalliita lomaosakkeen hoitovastikkeita siihen saakka kuin elävät, sen jälkeen lomaosakehuiputus viimeistään loppuu.

        joskus se kupla puhkeaa,kun kukaan ei osta lomaosakkeita,kalliit osakkeet jää yhtiöiden käsiin.Riittääkö höynäytettäviä maailman tappiin asti.Mitenhän kävisi jos kaikki jättäisi vastikkeetmaksamatta,käykö kuten asunto-osakkeessa,taloyhtiö ottaa haltuunsa.,se olisikin toivottavaa.


      • Anonyymi
        viisas ostaa halv... kirjoitti:

        Miksette hyvät ihmiset osta lomaosaketta yksityiseltä joka on saanut siitä tarpeeksi? Saatte lomaosakkeenne paljon halvemmalla.

        Näinhän se on.


    • viisas ei

      Sitähän tässä on yritetty selittää.Ostaa nyt joku kuppanen mökki viikoksi kerran vuodessa ja maksaa siitä vielä joka vuosi nouseva yhtiövastike ja muut keksityt kulut päälle ja pääseekö sinne edes kerran vuodessa 35 asteen pakkasessa,mukavaa vai mitä.Ja rahaa on palanut.

      • syrt8

        jos on liittynyt rci:n jäseneksi niin sitähän pystyy käyttämään lisäloma viikkoja niin paljon kuin lomia riittää.viikko jäsenenä myös.mutta jos haluaa vain kerran vuodessa pitää yhden kunnon loman isolla tai pienellä porukalla niin silloinhan rc:n järjestelmää ei tarvitse.mutta minä ainaskin kun olen pistejäsen.olen käyttänyt lisälomia paljon ja varannut ystävä perheille samaan hintaan lisälomia,joten nekin ovat päässeet tästä edusta nauttimaan.nykyisin lisäloman hinta on 200-500 ekeä viikko suomessa ja ulkomailla.riippuu miten monta makkaria ja luokitus myöskin.meidän perheelle on ainaskin tullut tämä eduliseksi vaikka sijoitin viisivuotta sitten lomaosakeeseen,mutta se on sellainen viikko,että käytän ite sen.nyt ensivuonna laitoin pisteisiin ja menemme tahkolle siitä edestä.
        jos tämä tyyli sopii meidän perheelle niin ei se välttämättä muille sovi ja jos minä ite olen tyytyväinen,niin p..minä toisten mielipiteistä.jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä mytä tai vastaan,mutta ei loukata toisia tässäkään asiassa.rauhallista joulua kaikille.


      • Halpa homma

        Rci jäsenyys on tosi hyvä sillä kyllä pääsee meidän 4 henkinen perhe kakki kulut mukaan lukien 1000-3000 euroa pienemmällä hinnalla ulkomaille lennot pitää kyllä itse hommata mutta se ei ole hankalaa jos näkee vähän vaivaa ja lisä lomat on myös halpoja ja hyviä


    • Hyvää Uutta vuotta

      Tarkoitatko hyönteismyrkkyä,epäilen ettei sen aine tehoa,mutta nähtäväksi jää.

    • selvä päivä

      Todella mielenkiintoista keskustelua. On ainakin puolesta ja vastaan. Ite ostettiin Katinkullasta paritalon pääty viikko-osake vko 30 ihan kivenheiton päässä kylpylästä. Käydään ainakin ite kerran ja sitten lomaillaan muualla. En ymmärrä miten ihmiset ei tajua aina mitä ostaa. Ei ole ilmaista lounasta, koska sekin on jonkun maksama. Jos purnaajat ymmärtää pointin.

      • matkailija...

        Hyvää keskustelua
        Tarpeeseen hankitut viikot jo 1980-luvulla ja niissä kalustus aikakaudeltaan, uusin hankinta on ns pisteviikko Sallasta. Matkailemme ja olemme vaihtaneet jo yli 20v viikkoja. Kustannukset ovat pysyneet 150€/kk, lisäksi matkakulut ja käyttö on ollut 6-8 vko vuodessa. Seuraavat pari viikkoa ja matkassa on 3 6hlöä, josta pisteitten kustannusosuus on 660€. Lentoliput Malagaan alle200/hlö.


      • Loponouski
        matkailija... kirjoitti:

        Hyvää keskustelua
        Tarpeeseen hankitut viikot jo 1980-luvulla ja niissä kalustus aikakaudeltaan, uusin hankinta on ns pisteviikko Sallasta. Matkailemme ja olemme vaihtaneet jo yli 20v viikkoja. Kustannukset ovat pysyneet 150€/kk, lisäksi matkakulut ja käyttö on ollut 6-8 vko vuodessa. Seuraavat pari viikkoa ja matkassa on 3 6hlöä, josta pisteitten kustannusosuus on 660€. Lentoliput Malagaan alle200/hlö.

        Lukekaa 6.7 etelä saimaa siellä johtaja Anttila kertoo että esittelyyn on pakko tulla,jos yövyt halpa hinnalla.Ja löytyy siinä jutussa paljon muutakin.


      • en ymmärrä
        Loponouski kirjoitti:

        Lukekaa 6.7 etelä saimaa siellä johtaja Anttila kertoo että esittelyyn on pakko tulla,jos yövyt halpa hinnalla.Ja löytyy siinä jutussa paljon muutakin.

        On luettu


    • toleranssi topi

      On kivaa kun on toi peruutusaika nyt 14 vrkta täytyy laittaa toi kirje aivan viime hetkellä menee myyjä jo luulee että kauppa on pitävä mutta naama venähtää ja myyjä hakee köyttä. no harmittaahan se jos tulee21750€ peruutus.

      • julma jussi

        saitko peruttua kaupan soittiko myyjä kun olit pahoittanut hänen päivänsä


      • peruttua
        julma jussi kirjoitti:

        saitko peruttua kaupan soittiko myyjä kun olit pahoittanut hänen päivänsä

        Sain


    • nehuijaaa

      kerrankin asiaa,näin se vaan menee ja kyllä ne ns:esimiehetkin tietää mutta kun... mutta mutta...kun isokihokin sen sallii niin....tyhmiltä rahat pois ja moraalista viis......

      • Huijaamaton

        Kuka sua huija ja miten.


    • varma vuokra vai

      Myiväy meille noin vuosi sitten niin hcr mukamas hyvin tuottavan vuokraviikon viikko oli katinkullasta 2 viikko. EI saatana mennyt yhtään päivää eikä yötä vuokralle muka venakot näitä vuokraa jopa 1700€ 1mh huoneistoa. Kuluja tuli 320€ nyt eivät huoli edes ilmaiseksi takaisin.Helkkarin t.ämmä.

      • syrt15

        minä laitoin holidayn kautta vuokralle vko.1.katinkullasta ja himos 31. molemmat ovat menneet vuokralle ja olen saanut 1000 ekeä itelleni ja holiday otti välityspalkkaa loput.tosi asia on nyt että venäläisetkään eivät maksa hunajata enää.mutta jos vuokrapyyntö on kohtuullinen,niin menee se.mutta eihän viimmevuonna venäläisiä lomaillut suomessa edes niin paljon,kuin ennen.ulkomaille menevät.mutta jos ei ite käytä viikkoaan antaa vastikeen hinnalla vuokralle,niin onhan sekin kulu poissa.tai laittaa pisteisiin ja ottaa sit iteleen muualta paremman ajankohdan


    • en osta vuokraukseen

      Tuo oli hyvä varoitus. Ei ne enää vuokralle mene ei auta kuin käyttää itse.Varmin vuokra viikko on 1 sillä voi saada jopa yli tonnin jos on 2 mh asunto.

    • sale32

      syrt 15 Holidayn myyntimies. Katinkulta on voinut mennä 1000€:lla mutta himos älä hy sano että sillä saa 1000€ höpö höpö.Missä myynti toimistossa muuten työskentelet.

      • syrt15

        hei.olen kuule tavallinen siivoja pohjoiskarjalasta.joka omistaa kolmeviikko osaketta.joten en ole myyntimies.ei pidä arvuutella,menee metsään.


      • kesäkelkka
        syrt15 kirjoitti:

        hei.olen kuule tavallinen siivoja pohjoiskarjalasta.joka omistaa kolmeviikko osaketta.joten en ole myyntimies.ei pidä arvuutella,menee metsään.

        Vai että siivooja kolme viikkoa omistuksessa huippuviikot sijoitus varmaankin 50000€ hankittu rahoituksella kuukausi lyhennys 1000€. joo et ole siivooja pohjoiskarjalasta.


      • syrt15
        kesäkelkka kirjoitti:

        Vai että siivooja kolme viikkoa omistuksessa huippuviikot sijoitus varmaankin 50000€ hankittu rahoituksella kuukausi lyhennys 1000€. joo et ole siivooja pohjoiskarjalasta.

        valitettavasti en ole sijoittanut tuota 50 tuhatta kuten epäilit. yhteensä 25 tuhatta ja mieheni kanssa yhdessä.mieheni on maatakoyslomittaja ja minä siivoan.olen päivätyöläinen.me päätetiin,kun mietitiin vapaa ajanviettoa,että sijoitetaan nuo kolmeen hyvään viikkoon,koska mieheni ei ole kesämökki ihmisiä ollenkaan ja pojat 10 ja 11 tykkäävät uida ja matkustella.eikä meidän tartte tuhatta euroa lyhentää kuussa,kuten epäilet. pankin laina ja 500 euroa kaikkineen.mutta sinä saat olla mitä mieltä haluat ammateistamme.perheeni on kuiteskin tyytyväinen ja sehän se riittääkin,kun sinä olet jokin tuntematon ihminen.


      • bronsson
        syrt15 kirjoitti:

        valitettavasti en ole sijoittanut tuota 50 tuhatta kuten epäilit. yhteensä 25 tuhatta ja mieheni kanssa yhdessä.mieheni on maatakoyslomittaja ja minä siivoan.olen päivätyöläinen.me päätetiin,kun mietitiin vapaa ajanviettoa,että sijoitetaan nuo kolmeen hyvään viikkoon,koska mieheni ei ole kesämökki ihmisiä ollenkaan ja pojat 10 ja 11 tykkäävät uida ja matkustella.eikä meidän tartte tuhatta euroa lyhentää kuussa,kuten epäilet. pankin laina ja 500 euroa kaikkineen.mutta sinä saat olla mitä mieltä haluat ammateistamme.perheeni on kuiteskin tyytyväinen ja sehän se riittääkin,kun sinä olet jokin tuntematon ihminen.

        Jos annoit vastike hinnalla vuokralle 3 viikkoa niin miten sait niistä 2000€ ompa kalliit vastikkeet en osta


      • pistejäsen
        bronsson kirjoitti:

        Jos annoit vastike hinnalla vuokralle 3 viikkoa niin miten sait niistä 2000€ ompa kalliit vastikkeet en osta

        Jos olet laittanut viikkosi pisteisiin niin miten niitä voi sitten vuokrata


      • kesäkeikka 15
        syrt15 kirjoitti:

        hei.olen kuule tavallinen siivoja pohjoiskarjalasta.joka omistaa kolmeviikko osaketta.joten en ole myyntimies.ei pidä arvuutella,menee metsään.

        Mikä vika siivojassa muka on


      • Korsos
        syrt15 kirjoitti:

        hei.olen kuule tavallinen siivoja pohjoiskarjalasta.joka omistaa kolmeviikko osaketta.joten en ole myyntimies.ei pidä arvuutella,menee metsään.

        Saapihan sitä sanoa olla olevansa vaikka mikä,totuus voi olla toinen.


    • vilari

      Joko ne myyntipellet taas täällä kirjoittelee omista keksimistään jutuista.

      • myöhemmin

        säästä rahasi eläkä osta mitä et varmasti tarvitse


      • todellako
        myöhemmin kirjoitti:

        säästä rahasi eläkä osta mitä et varmasti tarvitse

        todellako


    • voroja

      voroja ovat

      • pergeström

        joo olen kuullut jotka ovat käyneet esittelyssä että jopa samaa kohdetta että samaa viikkoa eri myyjät ovat olleet hinnoissa 1000€ hinta ero.Tämän olivat tehneet kaverini jotka olivat menneet samaan aikaan esittelyyn katinkultaan.


      • kauhean hintainen
        pergeström kirjoitti:

        joo olen kuullut jotka ovat käyneet esittelyssä että jopa samaa kohdetta että samaa viikkoa eri myyjät ovat olleet hinnoissa 1000€ hinta ero.Tämän olivat tehneet kaverini jotka olivat menneet samaan aikaan esittelyyn katinkultaan.

        Ja vielä huh huh huh mitä hintoja vielä pyytävätkin kauhijaa.


    • joogoski

      Varasin juuri eilen vacation village at weston floridassa 3 vkoa huoneistonlähes 100 neliötä tilaa.
      maksoin n.600 euroa lennot olin varannu aikaisemmin 462 euroa.
      minusta ei kallista kun majittu 2 henkilöä.

      • alahuuli1962

        mist sait lennot noin halvalla.ei oo tosiaan kallista,mut joka tapauksessa mä en ostais lomaosaketta.mut kaikkihan me ollaan erilaisii ihmisii.jos viittit kertoo mist varasit lennot noin halvalla.ois tarkotus mennä miamiin ja ottaa sielt risteily


      • Ylähuuli 1961
        alahuuli1962 kirjoitti:

        mist sait lennot noin halvalla.ei oo tosiaan kallista,mut joka tapauksessa mä en ostais lomaosaketta.mut kaikkihan me ollaan erilaisii ihmisii.jos viittit kertoo mist varasit lennot noin halvalla.ois tarkotus mennä miamiin ja ottaa sielt risteily

        Varasin lennot jo 7 vuotta sitten aeroflotilta. Lentää perille jos polttoaine riittää


      • Kotona ok
        Ylähuuli 1961 kirjoitti:

        Varasin lennot jo 7 vuotta sitten aeroflotilta. Lentää perille jos polttoaine riittää

        Voi ylähuuliparkaa, jonka it-taidot riittävät vain älyttömyyksiin s24sivuilla. Omatoiminen lentojen haku ja matkailu on edullista. Lennot ensin ja majoitus sen jälkeen on taannut edullisimman tuloksen, joskus kyllä toisinkinpäin. Tänään matkalta kotiutuneena on kokemuksia lisää.


      • ulkona ko
        Kotona ok kirjoitti:

        Voi ylähuuliparkaa, jonka it-taidot riittävät vain älyttömyyksiin s24sivuilla. Omatoiminen lentojen haku ja matkailu on edullista. Lennot ensin ja majoitus sen jälkeen on taannut edullisimman tuloksen, joskus kyllä toisinkinpäin. Tänään matkalta kotiutuneena on kokemuksia lisää.

        Onkohan sinulla kaikki kotona et muuten ollut missään loma reissulla.Kotiin reissulta ja heti vastailemaan näihin kysymyksiin. Taidat seurata aika tarkkaan mitä tapahtuu ja missä. Kotona ok Ja myös pysytään


      • Kotona ok
        ulkona ko kirjoitti:

        Onkohan sinulla kaikki kotona et muuten ollut missään loma reissulla.Kotiin reissulta ja heti vastailemaan näihin kysymyksiin. Taidat seurata aika tarkkaan mitä tapahtuu ja missä. Kotona ok Ja myös pysytään

        Lento tuli yöllä ja e-mailien luvun jälkeen pistäydyin katsomassa mitä on kirjoiteltu. Olin viikon aikana myös RCI:n edustajan kanssa keskusteluissa, toimistossa oli lähinnä brittejä. Oli muuten 8. viikko vuoden aikana ja yli 20. viikko poissa kotoa.


      • alahuuli1962
        Kotona ok kirjoitti:

        Voi ylähuuliparkaa, jonka it-taidot riittävät vain älyttömyyksiin s24sivuilla. Omatoiminen lentojen haku ja matkailu on edullista. Lennot ensin ja majoitus sen jälkeen on taannut edullisimman tuloksen, joskus kyllä toisinkinpäin. Tänään matkalta kotiutuneena on kokemuksia lisää.

        varmaan voit kertoa mistä ostit lennot.nimittäin käyn usein miamissa ja tohon hintaan en ole lentoja saanut.vai onks sul joku lento-osake


      • Matkailija...
        alahuuli1962 kirjoitti:

        varmaan voit kertoa mistä ostit lennot.nimittäin käyn usein miamissa ja tohon hintaan en ole lentoja saanut.vai onks sul joku lento-osake

        Kuukauden kuluttua alle 1200e kahdelta, mutta chigagon kautta kierrettynä. netistä halvat lennot löytyvät. Nyt ollaan suurimman osan aikaa kotona. Huono puoli on välilaskut ja kokonaisaikojen kesto yli 15h. Halvemmalla pääsisi rockarikoneella Islannin ja Stockholmin kautta.


      • hardo12345
        Matkailija... kirjoitti:

        Kuukauden kuluttua alle 1200e kahdelta, mutta chigagon kautta kierrettynä. netistä halvat lennot löytyvät. Nyt ollaan suurimman osan aikaa kotona. Huono puoli on välilaskut ja kokonaisaikojen kesto yli 15h. Halvemmalla pääsisi rockarikoneella Islannin ja Stockholmin kautta.

        just,ei löydy mun netistä noin halvalla tai sit oon niin urpo etten osaa etsiä.millä sä lensit.mikä oli lentoyhtiö.voithan kertoo.ei varmaa oo sulta pois


      • Leuaton?
        Kotona ok kirjoitti:

        Voi ylähuuliparkaa, jonka it-taidot riittävät vain älyttömyyksiin s24sivuilla. Omatoiminen lentojen haku ja matkailu on edullista. Lennot ensin ja majoitus sen jälkeen on taannut edullisimman tuloksen, joskus kyllä toisinkinpäin. Tänään matkalta kotiutuneena on kokemuksia lisää.

        Ilman alaista leukaa?


      • leukaa
        Leuaton? kirjoitti:

        Ilman alaista leukaa?

        Ja ylästä.


      • Frank57

        Pikaisesti googlettamalla löytyy Floridasta huoneistomajoituksia vapailta markkinoilta heinäkuulle 3 viikon jaksoja hintahaitarilla 800 - 2500€.
        Paljonko maksoit osakkestasi (osakkeistasi) ja paljonko vastike / vuosi, IRC vaihtomaksu, huomioitko, että pisteillä maksetuissa majoituksissa hotellit varaavat
        oikeuden laskuttaa erilaisia lisä, palvelu ym. maksuja jotka saattaa yhdenkin viikon jaksolla olla 100-200€.
        Oletko ottanut laskelmissasi huomioon sen, että jos jostain syystä joudut myymään osakkeesi, saat siitä hyvällä tuurilla 20-30% siitä, mitä "sijoitit"?
        Jos olet "sijoittanut" majoituslitteraasi (sillä eihän se mikään oikea osake ole) esim. 10.000€, voit laskea sijoitetun pääoman tuoton menetyksiä ainakin 500€ / v.
        Melko kallista matkustamista, eikö vain?


    • Matkailija...

      AA ja yö O´Haran lähellä hotellissa. mutta halvimmalla pääsee Atlantin yli metallirockarien vanhalla Boeingilla Tukholmasta. Aikaa pitää olla, esim ensi kevään varauksia voi löytyä erikoishinnoin. Intian lentojakin oli alle 600e tänä vuonna suorana.

    • hardo12345

      joo intiaan löytyy kyl 599e.mut nyt puhuttiin floridasta.tiedän,et tukholmasta pääsee halvemmalla,mut satun asumaan Suomessa.eli toi sun 402e edestakainen lentohinta ei taida stemmata.mitä järkee kusettaa.

    • Matkailija...

      Luehan uudelleen joogoski, varaus oli 432 ja maksoi n. 600. Onhan ne ryanair, airbaltic tai norski edullisia, mutta aina maksat toilettilaukun lisäksi tulevista laukuista 59e tai enemmän, toilettikäynneistä lyhyilläkin lennoilla. Hauskoja etsintöjä Orientin, Westin tai Eastin suuntaan Easysti :-)

    • HARDO12345

      joo anteeksi.se oli joku toinen kun väitti saaneen lipun 402e.ANTEEKSI

    • kalteritko kohta kol

      huijareita on koko sakki koko toiminta pitää kieltää .vain näin saadaan loppumaan kyseisen clubi piirin toiminta.

      • Tuulipukusankari

        Ei tuollaista persaukista tuulipukuporukkaa edes esittelyihin päästää. Tällä porukalla ei ole muuta annettava kuin hiekan tuominen tuulikaappiin.


      • gfdjjhd
        Tuulipukusankari kirjoitti:

        Ei tuollaista persaukista tuulipukuporukkaa edes esittelyihin päästää. Tällä porukalla ei ole muuta annettava kuin hiekan tuominen tuulikaappiin.

        Sisään pääsee vain ne jotka kävelevät, ryömivät tai konttaavat.


    • holidaykusetusfirma

      Täytyy kyllä olla ihmisellä kustapäässä jos tollaseen lähtee.

      • 890986069860989+890+

        Katso MTV 3 dokumentti-raportti eiliseltä.


    • jjyjryjryjr

      Kyllä on myyjillä ylimääräistä aikaa, kun täytyy nämä roskapalstat koittaa käydä provoilemassa täyteen propagandaa. Kaikki järkevät ihmiset, (useimmat myyjätkin) tietävät vallan hyvin itsekin, että kyseinen osakekauppa on silkkaa *usetusta.

    • suil

      iust

    • Lähiomainen

      Katso viestiketjua "Taas yksi varoitus"

    • Ei enää

      Tämä on totta. Olen kerran tavannut hedän yhden johtajan - todella lipevä kaveri. Varokaa!

    • Ei enää!

      Olen samaa mieltä. Uskomattomia lupauksia antavat myyntitilaisuudessa - käykääpä kokeilemassa, jotka ette ole ennen näissä esittelyissä käyneet. Onpahan kokemus - huh huh!!!. Kerrankin tuli joku johtaja paikalle - taisi esitellä itsensä tittelillä markkinointijohtaja. Todella sliipattu kaveri ja epämiellyttävä kaveri - ei minkäänlaista käytännön tajua asioista tuntunut hänelläkään olevan. Hämmästyttävää nähdä millaisia johtajia on olemassa.

    • HALLITUS TUTKINTAAN

      KOITTAKAA NYT HYVÄT IHMISET YMMÄRTÄÄ JOS HCR YRITTÄÄ KAUPATA LOMAOSAKKEITA TEILLE SE ON TÄYTTÄ KUSETUSTA.MAKSATTE KALLIIN VIIKKO OSAKKEEN JA YHTIÖVASTIKKEEN JOKA VIIKOLTA JA YLIMÄÄRÄISIÄ KORJAUSVASTIKKEITA SEKÄ PAHIMMASSA TAPAUKSESSA JOUDUTTE MAKSUMIEHSI RAVINTOLA ,KYLPYLÄ REMONTTEIHIN.NÄIN KIHNIÖN PYHÄNIEMESSÄ JOSSA ISÄNNÖITSIÄNÄ KESTOISÄNNÖITSIÄ TAMPEREEN HCR.HANNULA.

      • Hyviä kokemuksia.

        Toistaiseksi olen tyytyväinen omistamiimme Katinkullan ja Levin lomaosakkeisiin. Molemmat hankittu jälkimarkkinoilta kohtuu hinnalla. Viikkojen ajankohta keväällä lumien aikaan ja hiihtoniilona käytän ainakin toisen viikon itse. Käyttämättömän viikon olen vuokrannut noin 7% tuotolla. Katinkultaan ei olisi varaa majoittua normaalihinnalla ja muutenkin se on itseäni tasokkaampi paikka?


    • milloin huijaus lopp

      näinhän se on tulee yllätyksenä ja arvaamatta niin kuin jäätteenmäelle aikoinaan.oliday club myy osakkeitaan ja kehuu maasta taivaaseen,vastikkeet nousee kolmenketaisesti,holiday club Isännöi samoissa paikkoissa ,Yhtiökokouksissa on sama pieni piiri,Järkevästi ajateltu kun tietävät ettei lomaosake omistajat lähde monta sataa kilometriä ajamaan yhtiökokoukseen ja samantien kotiin.Yhtiökokousessa pitäisi olla kaiki osakkeen omistajat eikä sittenkään ääni valta riitäisi.Lyhesti sanottuna Huijareita.Niitähän Suomessa piisaa.

    • Myyntimiesliitonjäsen

      Olen kolme kertaa ollut vaimoni kanssa ,2 kertaa majoitettuna ja kerran mökkiosaketta katsomassa ,kokemukset,väkisin myyntiä ,ensin kyllä puhutaan ummet ja lammet , sitten kun ilmoittaa harkitsemme ,mutta nyt tuntuu ettei ole oikea aika ostaa ,alkaa painostus ja seuraava vaihe on yleensä että ,tulee esimies todistamaan että nyt se edullinen kauppa on tehtävä , No pidetty pää kylmänä ,eikä ole ostettu ,riittää suvun kesä paikka ja etelän lomareissut matkatoimistosta ostettuna .
      Samoja myynti piirteitä on nyt ilmennyt noissa remontti koti markinoinnissa ,mm
      ikkuna , putki ,hormi, ynm remontin tarjontaa harjoittavissa nuorissa
      " myyntimiehissä " jotka kyllä häpäisevät myyntimiehen roolin .

    • Kusessa

      Itselle tämä osake Kuusamon Tropiikista tuli väkisin perintönä isän poismenon jälkeen. Olen opiskelijana aivan kusessa kun ei ole varaa matkustella, eikä varaa maksaa tota vastiketta..

    • Tyytyväinen1

      Meitsi sai myytyä viikossa Airistolta vko:n 29...ja sain omani takaisin. Kiitokset jälleenmyynti firmalle!! Yli 10 vuotta osakkeella lomaillut...

    • Matkanjohtaja

      Ei ole voinut olla RCI Holiday Club olen ostanut yhteensä neljä loma-osaketta Suomessa ja Holiday Club ei tee kauppaa näin; ei ole kalliita esitteitä tai edes kalliita papereita, vaan ruutulehtiö, fläppitaulu ja korkeintaan videoesitys, esittelyssä ei ruokatarjoilua. Holiday Club edustaa vain Suomea siis markkinoi ja myy vain Suomen kohteita, viikko-osakkeet ovat RCI:n kautta sitten ulkomailla. Ulkomaiset pikkuhuijariyhtiöt sitten kadulta noukkivat helppoja "uhreja" luvaten niitä utopistisia asuntoja ja niillä ei ole yleensä vastinetta. Tosin eivät hekään voi pakottaa ostamaan väkisin mitään, kyllä itsenäinen ihminen omilla aivoillaan sen päätöksen tekee. YLEn ohjelma aikoinaan kertoi asiasta väärin näyttämällä ja puhumalla Holiday Clubista ja RCI:stä, kuitenkin siinä näytettiin juuri näitä "pikkuhuijariyhtiöitä", eikä kyllä antaneet siinä ohjelmassa RCI:lle edes mahdollisuutta vastineeseen. Sadat miljoonat niin Suomessa kuin ulkomailla ovat edelleen kymmenien vuosien jälkeen erittäin tyytyväisiä tähän lomajärjestelmään, mutta jos joku ei ymmärrä tätä turha on omaa tyhmyyttään urputtaa näillä sivuillakaan, oma on mokanne!

      • Anonyymi

        Holiday club se suurin kusettaja on, summat on sen verran isoja vaan että kuulostaa uskottavalta mutta korttitalo luhistuu kyllä jossain vaiheessa kun nyt jo tuhansia viikkoja jälleenmyynnissä eikä mitään tapahdu ja perseaukiset ostaa muutaman kympin kk erillä rahoituksella.


    • Osakeossi

      Olimme perheen kanssa katinkullassa viikon, työskentelen yrityksessä joka omistaa huoneiston ja se on työntekijöiden käytössä ympäri vuoden. Kiva paikka, tämä oli jo neljäs kerta ko. kohteessa. En kuitenkaan kuunaan ostaisi mitään viikko-osaketta mistään paikasta. Miettikää nyt. Ensinnäkin ne mökit siellä on niin peruskamaa sisustuksen osalta kuin olla voi, halvimta mahdollista pintaa ja työnjälkikin mitä sattuu. Kodinkoneetkin on alkaen osastoa.

      Sitten tähän itse osakevedätykseen. Ajatellaan että sinne niemeen rakennetaan uusi mökki ja siitä myydään viikkoja luokkaa 10000€ / vko, siitä tulee siis yhteensä 520 000€. Rakennuttaminen noilla halvimmilla kamoilla maksaa maksimissaan sen 200 000€.

      Sitten ostajat maksavat vastiketta luokkaa 300€/vko mikä ei sisällä mitään muuta kuin sen mökin lämmityksen ja muut kulut kuten vesi, siivous yms. Siis 1200€/kk.
      Todelliset ylläpitokulut siivouksineen noista mestoista on maksimissaan 500€ /kk.

      Mikäli pitää remontoida, niin nämä ilmeisesti sitten vielä perusvastikkeen päälle. Kattelin niitä mökkejä siinä kylpylän vieressä ni aika ränsistyneen näköisiä alkaa olemaan, perusvastikkeissa on jo niin paljon ilmaa että noi mökit pitäisi olla ihan tiptop koko ajan.

      Siitä vaan osakekaupoille.

      • Anonyymi

        En ole tyhmempää taas kuullut, tarkoitushan on ettei tarvitse ostaa esim. 250000€ loma-asuntoa aina eikä siihen tietenkään ole varaa kaikilla, luuletko oikeasti että 250000€ huoneistosta myydään useammalle viikko niin että se jaetaan vaan 52 viikolla ja saadaan hinta sekä RCI tulee mukaan, olet tosiaan täysi idiootti.


    • Lokkilomailijalle

      Ne ränsistyneen näköiset mökit on niitä rakenteilla olevia uusia loma-asuntoja. Ei saa arvostella keskeneräistä työtä.

    • Hesekel

      Vanha äitini oli esittelyssä saatu ostamaan toinen viikko jo entisen olemassa olevan viikon lisäksi. Aiempaa viikkoa äiti oli yrittänyt myydä aiemmin, mutta eipä ole mennyt kaupaksi. . Nyt sitten mukavasti rahoituksella joku 4000e viikko-osake entisen lisäksi, kun se vaan on niin mahdottoman hyvä. Pitkällä maksuajalla ja holiday clubin omalla korolla.. Ja jää niin mukavasti perikunnalle sitten aikanaan.

      Jäi vaan äidille myyjällä kertomatta mm. kultakorteista se, että niiden mukana tulevalla 0,5% omistuksensa lapsille sitoutetaan perilliset sitten osakeomistukseen ja vastikkeen maksuun, vaikka ei viikko-osakeomistukseen perillisiä edes kiinnostaisi. Tuon pienen pienen omistusosuudenkin omaavilla voidaan vastiketta periä, jos ei varsinainen osakas pysty vastiketta maksamaan. Ja se, ettei holiday clubin osakkeista taida kovinkaan nopeasti eroon päästä, eikä niillä tosiaankaan jälleenmyyntivaiheessa saa enää alkuperäistä summaa.. ja ettei viikkoa vuokrattavaa yleensä voitolle ainakaan pääse.

      Onneksi taitaa äiti nyt suostua peruuttamaan kaupan.

    • lukija

      Olen lukenut muutaman keskustelun "Suomi keskustelee" Ja todennut. Joidenkin kirjoittajien olevan jonkun yrityksen "pahoja poikia" jotka mollaavat toisten yritystuotteita, ja ylistävät omaa omaan lukuunsa on. Kun ostaa halvalla, ei sesonki ajalta, ja olettaa saavansa kuitenkin hyvän tuoton myytäessä / vuokratessa. On niitä muitakin mielensä pahottaneita.
      Myyjä ovat kahden "leirin" välissä, ostajat haukoo henkeään, kuinka hyökkäävästi myyjä käyttäytyy.
      Esimiehet taasen painostavat myyjiä myymää , ja oletettavasti antavat antavat käsityksen kuinka sinun käy jos ……
      Olen ajatellut onko näistä palstoista mitään järkeä, kun ei voi luottaa mitä lukee. Tarkoitus varmaankin on ollut ihan muuta.

      • Anonyymi

        Kenkää tulee heti jos ei saa myytyä. Karmea paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenkää tulee heti jos ei saa myytyä. Karmea paikka.

        huonot myyjät saa herkästi kenkää.


      • Anonyymi

        Pysy kotona jos et kestä


    • Isännöitsijäavk

      Miksi pitää mainostaa on aika aggressiivista mainontaa. Totta puhelet.

    • Anonyymi

      RMUURI antaa heti lopputilin jos ei tuu kauppaa. Se on se isoherra jolla jalat vapisee kun puhuu skeidaa.

      • Anonyymi

        Holiday club huijaa ihmisiltä rahat!!
        Kiinteistöyhtiöt maksaa holiday clubille isännöinnistä,huolloista,avainpalvelusta ym ym...sitten tulee vielä se ylimääräinen vastike jossain vaiheessa!
        Isännöitsijä on tai on ainaki ollu kuusamon holiday clubissa ihan surkea alkuvuodesta 2020 en tiedä onko vaihtunu sen jälkeen.


    • Anonyymi

      Erehdyin ottaa akan mukaan tänään autokaupoille ja kun just sain sovittua mesen käsirahaksi 22500 ehdotti hän, et sillähän sais tollaisen dusterin maksettua kokonaan... totesin et hän voi ostella dasioita niin monta kun haluaa, sit kun minä olen haudassa. Sitä vaan, et varokaa myös akkojanne...

    • Anonyymi

      Kannattaa varoa sinunkin ettei vaimosi aja ennen juhannusta jo dusterilla.

    • Anonyymi

      Kaikenlaisia kokemuksia on ihmisillä. Me olemme olleet jo 1990 luvulta alkaen lomaosakkeen omistajina kahdessa kotimaan paikassa. Olemme käyneet vain toisessa ja kohta lähdetään viikoksi Sallaan. Pääasiassa olemme noita käyttäneet vaihtoihin ulkomailla ensin viikko- ja sittemmin pistejärjestelmässä. Espanjassa on käyty liiankin usein ja kaksi kertaa Floridassa 3 5 viikkoa. Viimeisillä 5 viikon matkalla majoituimme 5 eri hotellissa eri puolilla Floridaa. Siellä muuten pitää vuokrata auto jos aikoo harrastaa ympäristöoppia. Floridan lomakeskukset ovat suuria mutta laadukkaita ja vaihtomaksun hinta niistä on lähinnä muodollisuus. Espanjassakin taso on nykyisin yleensä melko hyvä mutta ei tietenkään Amerikan veroinen.

      Nyt olemme luopumassa RCI:n jäsenyydestä sillä olemme pettyneitä vaihtomahdollisuuksiin ja joidenkin lomakeskusten heikkoon tasoon. Viime aikoina olemme huomanneet, että vaikka hotelli on puolityhjänä, niin sinne ei saa vaihtoa. Odottavat ilmeisesti tavallisia maksavia asiakkaita ja ellei tule, niin sitten annetaan lomavaihdokeille. Nyt olemme vielä ennen jäsenyyden päättymistä maaliskuussa menossa Teneriffalle kahdeksi viikoksi 4 aikuisen retkueella, jonne majoitus on tilattu jo heinäkuussa.

      Rahalla on taivaallinen voima ja niinpä kannattaa laskea mitä saa mistäkin. Ei RCI-matkailu ole Amerikkaa lukuunottamatta juurikaan sen halvempaa kuin esim. omatoimimatkalla itse varulla majoituksella. Hotellin taso saattaa olla hieman parempi kuin samalla rahalla jossain muualla mutta ei siitä mitään takuuta ole. Kannattaa laskea mukaan myös se osakeviikon ja sen yhtiövastikkeen hinta. Matkat maksavat saman verran majoittuu miten hyvänsä.

      Kun luovumme RCI:n jäsenyydestä, niin ainakin toinen lomaosake menee myyntiin vaikka tiedämme, että halvalla pitää myydä jos aikoo eroon päästä. Jälkimarkkinat ovat heikot ja tavaraa on myynnissä satoja ellei tuhansia viikkoja. Jos ei halua käyttää osakettaan vaihtoihin ja tyytyy kotimaan matkailuun, niin jälkimarkkinoilta saa halvalla kotimaan kohteista hyviä viikkoja ja kun suomalaiset kohteet ovat laadukkaita, niin ne puoltavat paikaansa. Suoraan esim. Holyday Club:lta viikkoja ei kannata ostaa sillä ne on hinnoiteltu ikään kuin myisivät niukkuutta ja sitäkin tiskin alta.

      • Anonyymi

        No nyt teimme suunnitelman muutoksen. Pidämme molemmat osakkeet Pyhällä ja Sallassa sillä toinen on juhannuksen jälkeinen viikko ja toinen parhaaseen hiihtokauden ytimeen osuva, jonka vuokrasimme viime talvena. Juhannusviikko on vuokrattavana mutta ellei mene, niin sitten itse ajelemme Pyhälle. Suomen Lappi on kokemisen arvoinen muulloinkin kuin hiihtolomien aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt teimme suunnitelman muutoksen. Pidämme molemmat osakkeet Pyhällä ja Sallassa sillä toinen on juhannuksen jälkeinen viikko ja toinen parhaaseen hiihtokauden ytimeen osuva, jonka vuokrasimme viime talvena. Juhannusviikko on vuokrattavana mutta ellei mene, niin sitten itse ajelemme Pyhälle. Suomen Lappi on kokemisen arvoinen muulloinkin kuin hiihtolomien aikana.

        Eipä paljoa vaurastu jos lomaviikon vuokraa. Pari viikkoa vuodessa pulloja keräämällä saa enemmän, jos on rahanpuute.

        perillisille vain vaivaa myydä viikko-osake ja silloin voi olla hinta 1 €.

        sallaan emme mene, mutta hiihtolomalla on käyty ja halvemmalla saatu kuin olisi itse jatkuvasti pidetty.

        tv sähköautoilija jo toinen ja kolmas ajossa.


      • Anonyymi

        Perilliselle nuo lomaosakkeet on yhtä helvettiä, jos perillinen ei halua sitä käyttää, eikä laittaa rahaa vastikkeisiin. Lomaosakkeesta voi olla todella vaikea päästä eroon, vaikka ilmaiseksi antaisi.

        Pahimmassa tapauksessa perillisen voi olla järkevää harkita koko perinnöstä kieltäytymistä, jos lomaosakkeesta on vielä velkaakin. Vaikka velat eivät yleensä periydy, niin lomaosake on tästä poikkeus. Lomaosake rinnastetaan kesämökkiin ja jos siitä on velkaa, niin se jää perillisten huoleksi.


    • Anonyymi

      Varoitus jälleen ajankohtainen kun Sallasta myydään uusia huoneistoja kesältä RCI-pisteviikoiksi ja alennukset on huimia koska näistä ei pääse eroon.

      • Anonyymi

        joo, kysykää joltain ennen kuin edes menette esittelyyn, siellä on hyvä "tuoksi" joka huumaa ostamaan.


    • Anonyymi

      Kuka ei vielä osaa varoa? Eiköhän se ole tullut jo selväksi mitä nämä ovat miehiään ja naisiaan.

      • Anonyymi

        Taidat itse olla täysi mulkku ja et osaa ajatella omilla aivoilla, mikäli et osaa itse päättää asioistasi niin pitää ottaa edunvalvoja. Pysy kotona hissukka.


    • Anonyymi

      Olen erittäin tyytyväinen viikko-osakas v.sta 1990. Ylellistä lomailua. Hyvästä pitää jotain aina maksaakin

      • Anonyymi

        kuin myös. halpa ei olla hyvä koskaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Näinhän se on. Siks yleensä Hiltoneissa ja Marioteissa tulee otettua huone executive-kerrokseen.

        Kiinnostaa kovasti, onko lomaosakkeiden hotskuissa loungeja?


    • Anonyymi

      aina sillontällöin näkee, kuinka mersua hinataan Dusterilla

    • Anonyymi

      Näin on

    • Anonyymi

      Hienosti pelaa hommat.

    • Anonyymi

      Hyvää Joulua kaikille lomaosakelaisille!

    • Anonyymi

      Holiday clup on tunnetusti suurin huijaus firma sen totesin kun mieheni osti lomaosakkeen siihen loppui ystävällinen palvelu eteenpäin ei saa myytyä. 14000 osakkeen sai myytyä tonnilla ehkä vähän kirpaisi. Mot teki aikoinaan ohjelmaa kyseisetä firmasta

    • Anonyymi

      Kyllä pitää varoa kaikkea nykyään, ainaskin holiraylupia.

    • Anonyymi

      Perseaukisilla ei ole tietenkään varaa viikko-osakkeisiin, osa tykkää osa ei, tietenkin nämä idiootit jotka luulevat että holiday club Jälleenmyynti myy jotain niin pitäisi laittaa pehmustettuun huoneeseen.

    • Anonyymi

      Juuri näin!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe