4 olutta iltaan

Jukkis*

Itseppä vetäsen kaupasta jokaikinen ilta 4 lappari pulloa illaksi noin kello 21.00 alotan.Humala/kännäys ei nappaa mutta rentouttava vaikutus.Okei, määrät ylittyy eli 28 pl menee per viikko.Ongelmia ei ole, aina se perus hyvä olo mikä ns.terveellä ihmisellä.Tykkään rentoutua annosta voin myös laskea jos haluan.Muita rentouttavan vaikutuksen ystäviä joita ei kiinosta kännäys ja örvellys?

37

3621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus on

      Olet alkoholisti.

      • .......

        Näin on.


      • tosi on
        ....... kirjoitti:

        Näin on.

        kohta määrät lisääntyy 5 vuoden päästä 20 pulloo illassa


    • pimpelipommi

      vastaukset viestiisi ovat odotettuja. miksi: toinen alkkari tietää, että se mitä itselle on tapahtunut, sen pitää tapahtuman myös muille. kukaan ei onnistu kohtuukäytössä, näin aattelee oikea alkkis.

      • EnT.juoppo

        Testaappa olla ilman niitä iltakaljoja vaikkapa viikko.tarvitsetko ne? Vai onko pakko saada?


      • kyllä menee

        Aloitus tuo 4 pulloo illassa. Yleensä lopetus, kun yöllä heräilee ja menee toi neljä pulloo jo yölläkin..
        Kukaan ei ole räkäkännääjä alussa!

        Minä kuvittelin alussa, ettei tule alkkista, kun en pystynyt krapulassa ottamaan yhtään alkoholia.
        Muutaman vuoden päästä krapulassa oli pakko saada alkoholia..


      • Joni*
        kyllä menee kirjoitti:

        Aloitus tuo 4 pulloo illassa. Yleensä lopetus, kun yöllä heräilee ja menee toi neljä pulloo jo yölläkin..
        Kukaan ei ole räkäkännääjä alussa!

        Minä kuvittelin alussa, ettei tule alkkista, kun en pystynyt krapulassa ottamaan yhtään alkoholia.
        Muutaman vuoden päästä krapulassa oli pakko saada alkoholia..

        Jaahas,joitakin kuivahuikkia taas ottaa päähän jos joku tykkää iltaisin rentoutua asiallisesti.Ottaahan eduskunnassakin 2 tölkkiä lonkeroo joka ilta se nainen mikäs sen nimi oli?


      • diibidaaba
        Joni* kirjoitti:

        Jaahas,joitakin kuivahuikkia taas ottaa päähän jos joku tykkää iltaisin rentoutua asiallisesti.Ottaahan eduskunnassakin 2 tölkkiä lonkeroo joka ilta se nainen mikäs sen nimi oli?

        ja minäkin otan joka päivä 2 lasia punaviiniä. eikä enempää tee mielikään. ikää 60 v.


      • 5v. päästä
        Joni* kirjoitti:

        Jaahas,joitakin kuivahuikkia taas ottaa päähän jos joku tykkää iltaisin rentoutua asiallisesti.Ottaahan eduskunnassakin 2 tölkkiä lonkeroo joka ilta se nainen mikäs sen nimi oli?

        Kerro viiden vuoden päästä, mihin johti asallinen rentoutuminen?
        Tämä punavinilitkijäkin hakee kuin lupaa kännämiselleen!
        Minua ei teidän ryyppäminen hetkauta,,


      • kuivahuikat pois
        5v. päästä kirjoitti:

        Kerro viiden vuoden päästä, mihin johti asallinen rentoutuminen?
        Tämä punavinilitkijäkin hakee kuin lupaa kännämiselleen!
        Minua ei teidän ryyppäminen hetkauta,,

        on ihan jotain muuta kuin lasillinen - kaksi mietoa viiniä tai 4 olutta. Ei siihen lupaa tarvi kysellä keltään . . ei varsinkaan kuivahuikkaajalta, joka ei voi maistaa pisaraakaan retkahtamatta. Se on totuus.

        Nää kuivahuikkaajat ovat niin aivonsa pellolle ryypänneitä, että eivät tunnista edes kunnon provoa, jollaiseksi tämäkin aloitus oli tarkoitettu. Tarttuivat täkyyn, kuten oli tarkoitettukin.


      • kuivahuikkaaja?
        kuivahuikat pois kirjoitti:

        on ihan jotain muuta kuin lasillinen - kaksi mietoa viiniä tai 4 olutta. Ei siihen lupaa tarvi kysellä keltään . . ei varsinkaan kuivahuikkaajalta, joka ei voi maistaa pisaraakaan retkahtamatta. Se on totuus.

        Nää kuivahuikkaajat ovat niin aivonsa pellolle ryypänneitä, että eivät tunnista edes kunnon provoa, jollaiseksi tämäkin aloitus oli tarkoitettu. Tarttuivat täkyyn, kuten oli tarkoitettukin.

        Mikä on kuivahuikkaaja? Ei kai lopettanut voi olla aivojaan pilannut. Kännääjä kyllä, aina enempi, ja enepi..
        Se vaan on alkoholismia, jokapäivä ryyppäys.


      • dementialainen
        kuivahuikkaaja? kirjoitti:

        Mikä on kuivahuikkaaja? Ei kai lopettanut voi olla aivojaan pilannut. Kännääjä kyllä, aina enempi, ja enepi..
        Se vaan on alkoholismia, jokapäivä ryyppäys.

        jos on surkastuttanut aivonsa alkoholilla aiemmin. Aivot eivät nääs kuntoudu samalla tavalla kuin katkennut käsi. Aivovaurio jää ja estää lopun ikää ajattelemasta normaalilla tavalla. Joskus näillä entisillä suurjuopoilla, sittemmin raitistuneilla on semmoinen aivovamma joka pistää aattelemaan asioita katkeroituneesti.


      • syvänalkoholinturska

        Koska jos alkoholiin ei kehittyisi toleranssia niin se olisi luonnonlakien vastaista !

        Ensin se on 4 pulloa, sitten 6 pulloa, 8 pulloa, pullo kirkasta, jotta haluttu (rentous) saavutetaan ja sitten ollaankiin riippuvaisia ja koitappa sitten olla ilman !

        Siinä on (rentoutus) kaukana! Kannattaa koittaa säästää ne rentoutumiset viikonlopuksi niin pysyy paremmin liuottimet hanskassa! mutta jos on pakko pitkin viikkoa jotain rauhoittavaa vetää niin suosittelen ennemmin rauhoittavia lääkkeitä niin ei tule tapettua itseä niin helposti !


      • Pölypullo
        kuivahuikkaaja? kirjoitti:

        Mikä on kuivahuikkaaja? Ei kai lopettanut voi olla aivojaan pilannut. Kännääjä kyllä, aina enempi, ja enepi..
        Se vaan on alkoholismia, jokapäivä ryyppäys.

        Olen entinen tuurijuoppo, en läheskään ammattilainen enkä ole kauheita kokenut mutta hilkulla oli ettei mennyt perhe ja työpaikka. Kaikki mulle jäi ja valitettavasti hinku edelleen juoda. Jos joskus olen tilanteessa että voisin alkaa kaatamaan niin tulee nousuhumala valmiiksi päälle ilman viinan tippaa. Siinä on sitten ikäänkuin oltava itelle paskamainen ja olla juomatta. On vaikeeta mutta kun kello menee iltayhdeksään niin sen jälkeen ei saa olutta enää kaupasta ja mieli rauhoittuu.

        Tämä kai tuota kuivahuikkailua.


      • Anonyymi
        diibidaaba kirjoitti:

        ja minäkin otan joka päivä 2 lasia punaviiniä. eikä enempää tee mielikään. ikää 60 v.

        Ootko nyt 74, vai kuollut?


    • Sillä hyvä

      jolla on.

    • kysyn,kun en tiijä

      mikä on lappari?

    • etanoli sucs

      "Ongelmia ei ole"... Pitääkö niitä ongelmia sitten hankkia väen välkisin sen alkoholin kanssa läträämällä!!??
      Tässä juuri piilee koko jutun juoni jota et ymmärrä.

      Kukaan, ymmärrätkö, EI KUKAAN tavallinen, ongelmaton ihminen juo alkoholia joka päivä! Suomalainen yhteiskunta on mitä on alkoholin hyväksymisen suhteen. Kauhea myrkky, ihmettelen miten typeriä ihmisten pitää olla kun sitä kurkkuunsa kaatavat! Ja mikä on hyöty? Rahat menee, terveys menee, sosiaaliset suhteet menee. On paljon parempiakin keinoja rentoutua eikä siihen tarvita kemiaa.

      Kuinka saataisiin Suomalaiset juntit ymmärtämään että alkoholi on lääkkeenäkin jo vanhanaikainen ja vaaralliseksi todettu? Ainiin, jos ALKOlta kysytään niin käyttöhän on täysin turvallista, ihan kuin niillä ois oma lehmä ojassa hieman? Mutta kysytäänpä keneltä tahansa asiantuntevalta lääkäriltä asiaa. Vastaus on selvä; Etanolia ei tule nauttia sisäisesti, se on hermomyrkky joka liuottaa aivosi piloille.

      • diibidaaba

        riippuu siitä miten juo. pari paukkua päivässä ei ketään eikä mitään pahenna. terveellistäkin on. pysyy sydän kunnossa.


      • näin tälläkertaa
        diibidaaba kirjoitti:

        riippuu siitä miten juo. pari paukkua päivässä ei ketään eikä mitään pahenna. terveellistäkin on. pysyy sydän kunnossa.

        Taas sinulla on väärää ja vanhentunutta tietoa.

        Alkoholi ei ole mikään hyvä lääke sydämen/verisuoniston kunnossapysymiselle. On paljon parempia lääkkeitä sitä varten, joissa haittavaikutuksia ei ole. Tai haitat ei ole ainakaan sitä luokkaa kuin alkoholissa on!

        Alkoholilla itsessään ei ole MITÄÄN POSITIIVISIA TERVEYSVAIKUTUKSIA. Viinin sisältämillä flavonoideilla ym taas on. Mutta niitä flavonoideja ja muita saa kyllä muualtakin tarvitsematta nauttia etanoli nimistä myrkkyä.


      • Anonyymi

        Mitä se sulle kuuluu, mitä muut kurkkuunsa kaataa?
        Huolehtisit omista asioistasi.


      • Anonyymi

        Olisit odottanut muutaman päivän niin viestisi olisi tullut tasan 10 vuotta myöhässä. Naurettavaa kaivella tällaisia ikivanhoja ketjuja esiin. Näkee ettei ihmisillä ole muuta tekemistä karanteeniaikana.


    • kaloreita

      Noista tulee semmoinen 3500 kcal/viikko. Tarkoittaa, että lihot puolisen kiloa joka viikko...

      • diibidaapa

        jos en ota ruuan kanssa viiniä, syön jälkkäriksi tai myöhemmin illalla makeaa, jäätelöä, yms. enemmän tulee kaloreita kuin viinistä. täysin kuivilla ollessani lihon aina.


      • näin on
        diibidaapa kirjoitti:

        jos en ota ruuan kanssa viiniä, syön jälkkäriksi tai myöhemmin illalla makeaa, jäätelöä, yms. enemmän tulee kaloreita kuin viinistä. täysin kuivilla ollessani lihon aina.

        Olette rapa-alkkisia kaikki.


      • seurueissa
        diibidaapa kirjoitti:

        jos en ota ruuan kanssa viiniä, syön jälkkäriksi tai myöhemmin illalla makeaa, jäätelöä, yms. enemmän tulee kaloreita kuin viinistä. täysin kuivilla ollessani lihon aina.

        illallisia syövänä olen huomannut, että juuri ne jotka juovat alkoholistimaisesti, eivät juurikaan jälkiruokiin ja makeisiin koske.


      • syvänalkoholinturska

        Alkoholistilla on varmasti suurempiakin huolia kuin laskea päivän kaloreita !

        Esim. Alkoholi hepatiitti, Hepaattinen enkefalopatia, maksakirroosi, delirium tremens, haimatulehdus, maksasyöpä, aivoatrofia, kurkunpäänsyöpä, suolistosyöpä, korsakovin syndrooma ! ja KUOLEMA ! eikä listassa ole kuin murto-osa alkoholin terveysvaikutuksista !


    • NytRaitis

      "olen 40 vuotta ottanut joka ilta muutaman konjamiinin eikä siitä ole tullut tapa"
      Kyllä neljästä pullosta tulee känniin, maksa vinkuu joka yö kun ei saa hetken rauhaa myrkynpoistossa.
      Tarkkuusjuopot lähtee tästä maailmasta sisäelinvaurioiden saattamana, kännääjät halkaisee päänsä.

    • Eki64

      Hmmm... jos toi oikeesti pysyy tossa, niin ihan jees. Vähän ehkä iso määrä ihan joka ilta.
      Itellä on yks frendi, joka aikoinaan otti just sen pari illassa. Se määrä vuosien varrella suureni...3...4...5... sit alko iltaisin laskea, että monta voi ottaa ja mihin aikaan pitää lopettaa, että voi ajaa aamulla duuniin.
      Sit alko välillä kulkea dösällä, ku ei enää uskaltanu ajaa aamuisin. Nykyään ei aja aamuisin enää ollenkaan. Tää aikaväli oli useamman vuoden, mut siks just niin pirun petollista, ku homma saattaa luisua lapasesta huomaamatta. Raja on niin pieni.
      Kokeile ihmeessä välillä olla kokonaan ilman jokunen päivä ja kuulostele fiilistä.
      Onko kirjoittamasi "annosta voin myös laskea" oma mielipiteesi vai oletko myös kokeillut sitä?
      Tämä kysymys siksi, että meilkein kaikki ongelmaiset sanovat, että voivat lopettaa koska tahansa. Ja me kaikkihan tiedämme, miten asian laita yleensä on.
      Jos kroppa alkaa hyräillä hoosiannaa, niin pystyt ehkä vielä helpommin tekemään asialle jotain. Jos ei, niin sillonhan homma on ok.

      • tsirp tsirp

        kannattaa kokeilla muutama päivä, miksei ihan parikin viikkoa ilman jokapäväistä alkoholiannosta. Jos ei ole riippuvuutta, niin parin viikon päästä ihmetteleekin mihin ihmeessä pitääkään joka päivä nappailla. Tapahan se monesti on ja tällä paussilla voi testata riippuvuutta. Minäkin testasin ja ilokseni huomasin, että hyvin pystyy oleen ottamatta ja sitten palasin taas kohtuukäyttöön, joka tarkoittaa: 1 - 2 annosta illassa (viiniä ruuan kanssa), välillä ilman. Pääasia on että alkoholi ei ohjaa elämää eikä estä muiden asioiden tekemistä, kuten autolla ajamista.


      • lopetin
        tsirp tsirp kirjoitti:

        kannattaa kokeilla muutama päivä, miksei ihan parikin viikkoa ilman jokapäväistä alkoholiannosta. Jos ei ole riippuvuutta, niin parin viikon päästä ihmetteleekin mihin ihmeessä pitääkään joka päivä nappailla. Tapahan se monesti on ja tällä paussilla voi testata riippuvuutta. Minäkin testasin ja ilokseni huomasin, että hyvin pystyy oleen ottamatta ja sitten palasin taas kohtuukäyttöön, joka tarkoittaa: 1 - 2 annosta illassa (viiniä ruuan kanssa), välillä ilman. Pääasia on että alkoholi ei ohjaa elämää eikä estä muiden asioiden tekemistä, kuten autolla ajamista.

        kokonaan pari vuotta sitten, koska alkoholi alkoikin ohjailla minua ja vapautta rakastavana päätin, että mikään tai kukaan ei saa määrätä ajatuksiani ja tekemisiäni. No töissä nyt kai täytyy totella työnantajaa ;)


      • Jukkis*
        lopetin kirjoitti:

        kokonaan pari vuotta sitten, koska alkoholi alkoikin ohjailla minua ja vapautta rakastavana päätin, että mikään tai kukaan ei saa määrätä ajatuksiani ja tekemisiäni. No töissä nyt kai täytyy totella työnantajaa ;)

        No,minä vaihoin tätä tyyliä nyt silleen että olen muina päivinä tipattomana että en juo mitään alkoholia.Elikkäs ma-ti-ke olen tipaton ja noina muina päivinä otan ton olut annoksen.....


      • Anonyymi
        lopetin kirjoitti:

        kokonaan pari vuotta sitten, koska alkoholi alkoikin ohjailla minua ja vapautta rakastavana päätin, että mikään tai kukaan ei saa määrätä ajatuksiani ja tekemisiäni. No töissä nyt kai täytyy totella työnantajaa ;)

        Ryypätkää jo sitkeästi, ku ootte työelämässä!

        Eläkkeellä osaatte arvostaa vapaata ryyppäämistä, ilman narahtamisen pelkoa.


    • selvis

      Pidätkö kaikkia viestisi lukijoita idiootteina?

      Kirjoitat omasta alkoholinkäytöstäsi täällä terveyspalstalla, mutta aiheen vierestä. Et ole huolissaan terveydestäsi, vaan huhuilet toisten samalla tavalla juovien perään oikeuttaaksesi juomisesi itsellesi.

      Terve ihminen ei tarvitse jokailtaista päihdytystä mihinkään, eikä perustele suurkulutustaan sillä että on "rentouttavan vaikutuksen ystävä". Aito kohtuukäyttäjä ei mieti juomistaan niin paljoa, että kirjoittaisi siitä minnekään.

      Olet tulossa riippuvaiseksi alkoholista eli juoppoutumassa, ellet sitä jo ole. Kokeile olla viikko ilman ja katso, kiristyykö pinna.

    • joka ilta juo

      Kerronpa hieman omaa tarinaani. Olen nyt 51-vuotias nainen. Joskus 90-luvun alkupuolella alkoholin käyttö oli viikonloppuisin. Sitten pikkuhiljaa se meni siiten, että arki-iltoina 4 -5 keskaria. Toki oli niin etten joka ilta enkä joka viikonloppu kuitenkaan alkoholin kanssa lätrännyt. Alkoholi oli kuitenkin kuvioissa mukana usein.
      Vuodet vieri ja elämäntilanteet muuttuivat. Tuli ylä- ja alamäkiä. Kun katson aikaa taaksepäin, noin vuodesta 2002 alkaen määrät ja kerrat ovat muuttuneet aika radikaalisesti. Eli kun ennen join 4-5 keskaripulloa, niin pikkuhiljaa pullot muuttuivat puolen litran tölkeiksi ja kun en ennen juonut juuri lainkaan väkeviä, niin sitten tuli väkevät kuvioon mukaan.
      Painoni on välillä noussut ja sitten on pidetty etenkin oluesta taukoa ja pudotettu painoa (mutta light-siideriä toki meni - Painonvartioissa pudotin painoani ja tulos oli -23 kg).... Kun oli painotavoite saavutettu, elämäntavat palautuivat taas entiselleen... ja paino kääntyi taas nousuun päin... Alkoholissahan on pirusti kaloreita.
      Koskaan minulla ei ole töistä ollut krapulapäiviä ja koskaan ei asiat ole jäänyt alkoholin takia tekemättä. Ei ole tullut tapaturmia. Alkoholista ei ole kotonani huomautettu. Työterveystarkastuksissa verikokeet on olleet ihan ok, ei siis niissäkään mitään "näyttöä" alkoholin juomisesta. Ja siihen kyselyyn missä kysellään alkoholin käytöstä (ALT-testi tai jotain sinnepäin), vastasin tietenkin itselleni edullisesti - eihän siinä tehdä mitään valheenpaljastustestiä... Asiahan on siis ollut hanskassa, vai onko sittenkään?
      Todellisuudessa olen ollut alkoholin suurkuluttaja n. 10 vuotta - uskoisin vuosien olevan kuta kuinkin näin. Ja nyt on tapahtunut herääminen: Olen ollut tutkittavana ja otettiin verikokeet, joissa todettiin punasolujen määrän hieman nousseen normaaliarvoja suuremmaksi (viitearvon yläraja oli muistaakseni 98 ja arvoni oli 99). Lääkäri totesi vain, että kokeet muuten ok, mutta punasoluarvot on hieman normaalia korkeammat. No, minä aloin tietenkin netistä tutkia, mistä arvojen nousu johtuu. Ja kappas kummaa mitä löysin syyksi: alkoholin suurkuluttajilla arvo on yleensä yli 100! Toisin sanoen hemmetin pitkään saa juoda ennen kuin elimistö alkaa asiasta ilmoittamaan.
      Tällä hetkellä on minulla se tilanne, että katson olenko edelleen suurkuluttaja (joka voi olla siis juomatta) vai onko tilanne karannut käsistäni ja asiasta onkin tullut "jo" ongelma. Toistaiseksi on mennyt hyvin: Olen saanut nukuttua hyvin enkä ole viettänyt liskojen öitä. Olen tehnyt itselleni selväksi mikä aika illasta on se, kun on tavaksi tullut ottaa jääkaapista olut ja väistän tilanteen niin, että en ole silloin sisällä vaan teen pihatöitä tai olen urheilemassa. Kun pääsen siitä hetkestä ohitse, ilta menee mukavasti ja on ihana käydä nukkumaan pää selvänä - ja etenkin aamuheräämisistä nautin ja olen onnellinen. Menen päivä kerrallaan ja haluan olla ilman alkoholia. Tiedän, että jos en voi olla juomatta, tilanne on mennyt huonommaksi ja silloin täytyy lähteä pyytämään apua. Siis ehdottomasti ainakin kuukausi näin ja sitten alan ehdottomasti seuraamaan sitä, että ei ylity kertamäärät eikä viikkomäärät. Ja jos ylittyy, kenties on parasta olla kokonaan ilman alkoholia. Asian tiimoilta herääminen on siis tapahtunut ja pyrin selviytymään itseksesi ja jos en selviä, täytyy vaan rohkeasti lähteä pyytämään apua.
      Eli 20 vuotta on siitä, kun minä join ne muutamat keskarit lähes joka ilta. Pidä ihmeessä välillä juomisessasi taukoja. Alkoholi auttaa rentoutumaan ja saa mukavan olon, mutta samalla se pikku hiljaa yrittää tulla osaksi elämääsi ja sitä kautta jossain vaiheessa voi muodostua myös ongelmaksi. Kaikkea hyvää sinulle!

      • Anonyymi

        Tuo noin 3-5 annosta on sopiva määrä rentoutumiseen, kun sen juo n1-2 tunnin sisään, mutta se ois kohtuullista, jos juot sen kerran viikossa, et joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo noin 3-5 annosta on sopiva määrä rentoutumiseen, kun sen juo n1-2 tunnin sisään, mutta se ois kohtuullista, jos juot sen kerran viikossa, et joka päivä.

        Kohtuuden ystävä ei siedä rapuloita, mutta juoppo sietää!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe