ROGAINE - reseptivapaa lääke hiustenlähdön hoitoon

Tyypillinen tapaus

Ostin apteekista Rogaine-paketin (50 mg/ml minoxidil. liuos iholle) hiustenlähdön hoitoon. Olen 35-v mies. Hiukseni ovat ohentuneet jonkin verran ohimoiden kohdalta. Hiusrajani on ns. noussut ohimoiden kohdalta melko ylös ja hiukseni tuntuvat melko ohuilta ja hennoilta eivätkä etenkään etuhiukseni tunnu kasvavan kovin pitkäksi.

Ilmeisesti liuoksen sisältämän minoxidil-liuoksen pitäisi kiihdyttää verenkiertoa ja jonkun tuntemattoman vaikutusmekanismin myötä myös hiuskasvua. Joissakin tapauksissa myös uutta hiusta voisi alkaa pukkaamaan, vaikka suurimmassa osassa se vahvistaa vanhoja "untuvaisia" pohjahiuksia vahvoiksi hiuksiksi...
Näitä mieshormonieritystä blokkaavia hiustenlähtöön vaikuttavia pillereitä en halua popsia, koska ne häiritsisivät kuntosalilla saavuttamaani lihaskasvua. (en ole käyttänyt hormoneita)

Paketti maksoi noi 35 euroa, sisällä oli pieni purkki josta sitten pitäisi alkaa tiputtelemaan tippoja päänahkaan. Hetken selailtuani ja tutkittuani asiaa (apteekkari ei paljon siitä osannut sanoa) jäin miettimään muutamaa asiaa:

1. Käykö niin että liuoksen sisältämä alkoholi haihduttaa ja heikentää vanhoja hiuksia entisestään kun tätä liuosta aamuisin ja iltaisin laitetaan ongelmakohtiin muhimaan?
2. Olen lukenut että alussa lähtee hiuksia jonkin verran ja että vanhat hiukset alkavat vahvistua ja kasvaa paksumpina muutamien kuukausien käytön jälkeen
3. Olen lukenut että mahdollisesti vahvistuneet hiukset tippuisivat pois muutamassa viikossa käytön lopettamisen jälkeen koska aine luo "keinotekoisen kasvualustan"?

Eli käytän ainetta kesän yli... juhannuksena hiukseni olisivat harvemmat... en saa käytöstä lisää hiuksia... lopetan syksyllä käytön ja loputkin lähtevät...

4. Eli ydinkysymykseni on: Voinko tätä liuosta käyttämällä NOPEUTTAA hiustenlähtöä?

Jotain konitohtorin kallista ja tehotonta litkua kyllä voin hinkata päähäni mutta en halua ottaa sitä riskiä että se nopeuttaisi tai panisi alulle hiusrajan nopeamman karkaamisen.

Markkinamiesten unelmahan tämä tuote on... Miehet hinkkaavat päähän litkua vuosikymmenien ajan, luulevat että ovat hidastaneet kaljuuntumista (kaljuuntuvat siis koko ajan) mutta eivät uskalla lopettaa "pelastettujen" hiuksien putoamisen pelossa kun tehoaineen vaikutus lakkaa..

Todellisuudessahan tämä kaljuuntuminen on NORMAALI asia. 80% miehistä kaljuuntuu ajan kanssa enemmän tai vähemmän. Katsokaa vaikka ryhmää eläkeläismiehiä. Kaljua siellä paistaa kaikilla, enemmän tai vähemmän. Eli ongelma on meidän miesten omassa PÄÄSSÄ ;) (huomatkaa sanaleikki)

14

10279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoPITKÄkokemus

      Joo olet oikein lukenut, alussa voi lähteä hiuksia enemmän, ja kysymyksessä on tosiaan verenpainelääke, joka ei suinkaan varsinaisesti kiihdytä verenkiertoa, vaan LASKEE verenpainetta suurentamalla verisuonia jolloin paine laskee. Vahingossa huomattiin että aine myös alkoi kasvattamaan hiuksia, ja näin siitä tuli myös yksi hoitokeino hiustenlähtöön. Sillä kieltämättä on hiuksia kasvattava ominaisuus, mutta en missään nimessä (siis en todellakaan) jättäisi koko kaljuuntumistaistelua sen varaan kolmesta syystä:
      1) se ei vähennä DHT:n määrää millään tavalla tai ole mitenkään anti-androgeeninen aine
      2) se tosiaan luo kasvua kiihdyttävän keinotekoisen tilan ja jos käyttö lopetetaan, hiuksia usein menetetään eli paluu alkuasetelmaan käy nopeasti monilla, tämä tieto löytyy monesta lähteestä netistä
      3) Aine on aiheuttanut usein minulle kovaa kutinaa ja ärsytystä päänahassa, litku ei myöskään tee hyvää hiusteni kunnolle pitkässä juoksussa, ainakin mulla hiuksista tuli usein takkuisen ja kuivan oloiset, olen usein joutunut pitämään taukoja, ja nyt viimeisin tauko jo vuoden, joten luulen että jää pois kokonaan.

      Usean vuoden kokemus takana. Jos minoksidiiliin yhdistää anti-DHT tuotteita sekä fina-pillerin, ja ehkä laserhoidon, ollaan lähellä ehkä täydellisintä yhdistelmää mikä tänä päivänä voi normaaleissa kotioloissa olla kaljuuntumisen estoon, on huvittavaa miten tällä palstalla kaikki väittelevät mikä toimii ja mikä ei, mutta yhdistämällä vain neljä asiaa: 1) minoksidiili, 2) hyvä anti-DHT-tuote, 3) fina-pilleri ja 4) laserhoito ollaan oikeilla jäljillä, siis normaalin terveellisen elämän ja lisäravinteiden lisäksi. Ei ole parempia hoitokeinoja olemassa, no kirurgin veitsi tietysti, mutta se on eri juttu.
      Mutta jos minoksidiili ärsyttää tai huonontaa hiusten kuntoa, ei sitä kyllä voi jatkuvasti käyttää. Käytön alussa vuosia sitten tuli päänahka punaiseksi ja jouduin lopettamaan jo parin viikon käytön jälkeen.

      • HoTeL

        1. OLet löytänyt oikean aineen, mutta sitä ei suinkaan kannata ostaa suomalaisesta apteekista. Onneksi verkkokaupat tarjoavat tuotetta hintaan, joka on noin kolmasosa Suomessa peritystä hinnasta. Katso esimerkiksi www.biovea.net

        2. Minoksidiilin rinnalla kannattaa käyttää Nisim-tuotteita, joiden suotuisat ominaisuudet on kliinisesti todistettu. Katso lisätietoja esimerkiksi www.nisim.fi


      • pipipääni
        HoTeL kirjoitti:

        1. OLet löytänyt oikean aineen, mutta sitä ei suinkaan kannata ostaa suomalaisesta apteekista. Onneksi verkkokaupat tarjoavat tuotetta hintaan, joka on noin kolmasosa Suomessa peritystä hinnasta. Katso esimerkiksi www.biovea.net

        2. Minoksidiilin rinnalla kannattaa käyttää Nisim-tuotteita, joiden suotuisat ominaisuudet on kliinisesti todistettu. Katso lisätietoja esimerkiksi www.nisim.fi

        Olen käyttänyt Nisim tuotteita säännöllisesti(shampoo gel) neljä kuukautta,hiukseni on selvästi harventunut entisestään ja olen aivan varma että syynä on kyseiset tuotteet !!
        Nyt luin tästä edeltä että tälläinen saattaa kuulua asiaan ja että hiukset kasvaisivat entistä vahvempana takaisin?
        Mutta eikö sellaisen vahvistumisen pitäisi jo alkaa näkymään,sentään neljä kuukautta aktiivista käyttöä takana?
        Miksi tälläisestä ei mainita vaikkapa tuoteselosteessa,koska silloin olisin harkinnut koko tuotteen ostoa.
        Kertokaa,jos tiedätte,kannattaako minun lopettaa Nisimin käyttö nyt joksikin aikaa,ja pitää nämä haituvat mitkä jäivät päähäni,vai kannattaako vielä jatkaa kuuria ,mikä olisi parasta ???
        Nimittäin olisi ikävä havaita syksyllä käyttäneensä Nisimi harvenemisen estoon ja menettäneensä loputkin hiukset päältä , vai onko todennäköisempää että mainittu vahvistuminen saattaisi kohdallani vielä tapahtua..
        Kyllä nyt ahistaa...,kun ajattelen sitä että asiaan kuuluisi hiusten harveneminen alussa,mutta eikös positiiviset näytöt jo olisi pitänyt neljässä kuukaudessa jotenkin havaita....


      • nisim-fani41
        HoTeL kirjoitti:

        1. OLet löytänyt oikean aineen, mutta sitä ei suinkaan kannata ostaa suomalaisesta apteekista. Onneksi verkkokaupat tarjoavat tuotetta hintaan, joka on noin kolmasosa Suomessa peritystä hinnasta. Katso esimerkiksi www.biovea.net

        2. Minoksidiilin rinnalla kannattaa käyttää Nisim-tuotteita, joiden suotuisat ominaisuudet on kliinisesti todistettu. Katso lisätietoja esimerkiksi www.nisim.fi

        Hyvä vinkki,olen samaa mieltä. Nisimissä on ärhäkkyyttä,hiukset vahvoina.


      • karikainu
        pipipääni kirjoitti:

        Olen käyttänyt Nisim tuotteita säännöllisesti(shampoo gel) neljä kuukautta,hiukseni on selvästi harventunut entisestään ja olen aivan varma että syynä on kyseiset tuotteet !!
        Nyt luin tästä edeltä että tälläinen saattaa kuulua asiaan ja että hiukset kasvaisivat entistä vahvempana takaisin?
        Mutta eikö sellaisen vahvistumisen pitäisi jo alkaa näkymään,sentään neljä kuukautta aktiivista käyttöä takana?
        Miksi tälläisestä ei mainita vaikkapa tuoteselosteessa,koska silloin olisin harkinnut koko tuotteen ostoa.
        Kertokaa,jos tiedätte,kannattaako minun lopettaa Nisimin käyttö nyt joksikin aikaa,ja pitää nämä haituvat mitkä jäivät päähäni,vai kannattaako vielä jatkaa kuuria ,mikä olisi parasta ???
        Nimittäin olisi ikävä havaita syksyllä käyttäneensä Nisimi harvenemisen estoon ja menettäneensä loputkin hiukset päältä , vai onko todennäköisempää että mainittu vahvistuminen saattaisi kohdallani vielä tapahtua..
        Kyllä nyt ahistaa...,kun ajattelen sitä että asiaan kuuluisi hiusten harveneminen alussa,mutta eikös positiiviset näytöt jo olisi pitänyt neljässä kuukaudessa jotenkin havaita....

        Joko olet kilpailevan tuotteen valmistaja ja yrität mustamaalata täällä hyvää tuotetta, tai sitten jutussa on jotain kummallista?? Ensinnäkin jotain tuotetta koskevat kysymykset kannattaa esittää tuotteen valmistajalle eikä kirjoitella keskustelupalstoille kysymyksiä joihin haluaa oikeasti vastauksen. Näillä keskustelupalstoilla on kaikenlaisia "asiantuntijoita" ja ihan älytöntä yrittää täältä saada luotettavia vastauksia johonkin tiettyn tuotteeseen. Eli kysymys kuuluu: mitä valmistaja sanoi?????? Et ole varmaan edes kysynyt, koska luulen että et ole oikeasti tuotteen käyttäjä, vaan kilpailevan tuotteen edustaja tai valmistaja. Kaltaisesi järkevä henkilö kysyisi ensin valmistajalta!!!!!!!!!! Kuulostaa todella kummalliselta.

        Tunnen useita Nisim-käyttäjiä koska tuotteesta tuli meidän paikkakunnalla tuttujen keskuudessa todella suosittu, ja siksi ihmettelen näitä kommentteja. Kenelläkään tuttavalla ei ole huonoa sanottavaa Nisim-tuotteista. Toisekseen jos joku tuote ei sovi jollekin ihmiselle, niin sen huomaa kyllä jo muutamassa viikossa ja silloin tuotteen käytön voi lopettaa. Jokaisessa tuotteessa on aina joku ihminen suuressa joukossa jolle se ei ehkä sovi täydellisesti.

        Eli voisitko nyt vastata mitä siis valmistaja sanoi? Ja siksi toisekseen, mikä purkki kesti 4 kuukautta??? Olen huomannut että yleensä esim. shampoo kestää noin 8-10 viikkoa riippuen käyttöjen tiheydestä. Monien tuotteiden käytön alussa hiuksia voi tippua hieman enemmän, mutta esim finasteridissa se menee ohi 1-2 viikossa yleensä. Eihän se nyt 4 kuukautta voi kestää, se on joku muu häiriötila sinulla jos tuo tarina on edes totta.


      • pipipäänitaas.
        karikainu kirjoitti:

        Joko olet kilpailevan tuotteen valmistaja ja yrität mustamaalata täällä hyvää tuotetta, tai sitten jutussa on jotain kummallista?? Ensinnäkin jotain tuotetta koskevat kysymykset kannattaa esittää tuotteen valmistajalle eikä kirjoitella keskustelupalstoille kysymyksiä joihin haluaa oikeasti vastauksen. Näillä keskustelupalstoilla on kaikenlaisia "asiantuntijoita" ja ihan älytöntä yrittää täältä saada luotettavia vastauksia johonkin tiettyn tuotteeseen. Eli kysymys kuuluu: mitä valmistaja sanoi?????? Et ole varmaan edes kysynyt, koska luulen että et ole oikeasti tuotteen käyttäjä, vaan kilpailevan tuotteen edustaja tai valmistaja. Kaltaisesi järkevä henkilö kysyisi ensin valmistajalta!!!!!!!!!! Kuulostaa todella kummalliselta.

        Tunnen useita Nisim-käyttäjiä koska tuotteesta tuli meidän paikkakunnalla tuttujen keskuudessa todella suosittu, ja siksi ihmettelen näitä kommentteja. Kenelläkään tuttavalla ei ole huonoa sanottavaa Nisim-tuotteista. Toisekseen jos joku tuote ei sovi jollekin ihmiselle, niin sen huomaa kyllä jo muutamassa viikossa ja silloin tuotteen käytön voi lopettaa. Jokaisessa tuotteessa on aina joku ihminen suuressa joukossa jolle se ei ehkä sovi täydellisesti.

        Eli voisitko nyt vastata mitä siis valmistaja sanoi? Ja siksi toisekseen, mikä purkki kesti 4 kuukautta??? Olen huomannut että yleensä esim. shampoo kestää noin 8-10 viikkoa riippuen käyttöjen tiheydestä. Monien tuotteiden käytön alussa hiuksia voi tippua hieman enemmän, mutta esim finasteridissa se menee ohi 1-2 viikossa yleensä. Eihän se nyt 4 kuukautta voi kestää, se on joku muu häiriötila sinulla jos tuo tarina on edes totta.

        Tuntuu myös samalta,mahtaako kari olla joku nisim markkinahenkilö??

        Ostin shampoon sinisen pullon sinisen uutteen,eli geelin.
        Sain kaupasta käyttöön oheistuksen jota olen käyttänyt siitä lähtien,tosin geeliä olen laittanut vain kerran päivässä ainoastaan harvoille alueilla.
        Shampoota olen ostanut toisen pullon,nyt keltaisen pullon.
        Aine on ollut hyvin riittoisaa ja pesen hiukseni 3 x viikossa.

        Alkuun vaikutti jopa että shampoo hieman tuuhensikin ,mutta parin viikon päästä alkoi selvästi paluu arkeen.
        Olen ottanut kamerallani kuvia aloittaessani ,ja kuukausien välein.
        Ja niistä voin todeta saman,jonka näen silmillänikin,hiukseni ovat selvästi harventuneet!!
        Voi olla että kuulun ryhmään jolle tuote ei sovellu,valmistajan sivuilta en ole löytänyt mainintaa että tuote saattaa alkuun harventaa entisestään,vaan luin asiasta täältä.
        Ymmärrän hyvin ettei tämä ole oikea paikka saada realistisia vastauksia,mutta turvauduin kysymykselläni siihen että jos tämän sattuisi lukemaan henkilö jolla on aineesta enemmänkin kokemuksia.
        Ja kysymyksenihän kuului että kuuluuko tuollainen harveneminen asiaan,ja olisiko asian pitänyt korjautua jo kun olen käyttänyt tuotteita n.4kk.
        Ja tämä tarina on aivan tosi,sain kaupasta josta ostin ainoan tiedon että geeliä pitää käyttää päivittäin ja mahdollisesti kaksi kertaa päivässä,ja tämän pitäisi auttaa harveneviin hiuksiin vielä.
        Eipä apua ole ainakaan minulle tullut !!


      • rtururtueru

        tilannut monta kertaa ja tuote tulee perille ja yleensä siinä kestää n. vko


      • Deerere

      • Anonyymi

    • mies-33v

      1. Käykö niin että liuoksen sisältämä alkoholi haihduttaa ja heikentää vanhoja hiuksia entisestään kun tätä liuosta aamuisin ja iltaisin laitetaan ongelmakohtiin muhimaan?

      Alkoholilla ei ole käsittääkseni osuutta vanhojen hiusten lähtemiseen. Itse minoksidiili alkaessaan vaikuttaa muuttaa hiusten kasvusyklin ja siksi paljon hiuksia tippuu kerralla.

      2. Olen lukenut että alussa lähtee hiuksia jonkin verran ja että vanhat hiukset alkavat vahvistua ja kasvaa paksumpina muutamien kuukausien käytön jälkeen

      Olet lukenut oikein.

      3. Olen lukenut että mahdollisesti vahvistuneet hiukset tippuisivat pois muutamassa viikossa käytön lopettamisen jälkeen koska aine luo "keinotekoisen kasvualustan"?

      Varmaankin vaihtelee tapauskohtaisesti kuukaudesta muutamaan kuukauteen. Vain kokeilemalla tietää paljonko niitä lähtee.

      "Eli käytän ainetta kesän yli... juhannuksena hiukseni olisivat harvemmat... en saa käytöstä lisää hiuksia... lopetan syksyllä käytön ja loputkin lähtevät..."

      Tällaisten aineitten käyttäminen vaatii pidempää aikajännettä. Mikäli vuodenvaihteen tienoilla et näe tuloksia kannattaa vetää johtopäätöksiä.

      4. Eli ydinkysymykseni on: Voinko tätä liuosta käyttämällä NOPEUTTAA hiustenlähtöä?

      Hetkellisesti kyllä. Tosin nuo Rogainen tiputtamat hiukset kasvavat takaisin.

    • erkk2

      Minoksidili(esim. rogaine yms.) on minulla JO 3kk käytön jälkeen (säännöllisen) toiminut erittäin hyvin. Hiukset ovat vahvistuneet selvästi ja päälaki ei enää paista.Myös alkuperäinen tummempi väri on tullut takaisin. Taidan kuulua siihen onnelliseen ryhmään joihin tuo aine toimii loistavasti. Minkäänlaista shedding vaihetta ei edes minulla ollut. Olen todella tyytyväinen. Toisaalta minulla on tasaisesti harventuva hius eli ei ei nousevaa rajaa ohimoilla yms. Olen erittäin tyytyväinen tuloksiin. Finaan en koske koska sain pahat sivuoireet.

    • erkk3

      erkk2 puhuu paskaa

    • ÄläLopetaKerralla

      Rogainen käytön lopettamisen sanotaan ehkä aiheuttavan hiusten menetystä (kuten sen käytön aloittamisenkin). Tämä on vääntynyt maallikkokeskustelussa sellaiseksi että "menetät kaikki Rogaine-hiukset jos lakkaat käyttämästä Rogainea. No, ei se niin mene. Hius ei tiedå onko se Rogaine-hius vai kaurapuurohius.

      KÄytin aluksi 50*mg suihketta kahdesti päivässä, muutaman kuukauden kuluttua vähensin annosta. Mitään ei tapahtunut. Hiukset ovat hieman runsastuneet.

      Muistaakseni joku tohtori on todennut että vaikka tuloksia tulee alussa nopeiten 2 kertaa päivässä suihkuttamalla, niin aika lähelle sama pitkäaikaisvaikutus saadaan 1*päivässä suihkeella tai 2*20mg liuosksella. Uskoisin että annosta voi näin vähentää ja lopettaa lopulta kokonaan. Ilman että hiukset putoavat päästä.

    • finallevaan

      Oman kokemukseni mukaan Rogaine on täyttä paskaa. Käytin tuota vuoden ja ehkä se jotain vaikutti, mutta kyllä ne hiukset senkin tukemana hiljalleen tuntuivat harvenevan. Sain siitä kuitenkin aivan saatanallisen kutinan päälaelle ja nahkaa irtoili isoina hilselaattoina. Näissä laatoissa oli myös hiuksia paljon.

      Siirryin finasteridiin, jota nyt 6kk takana. Se se vasta lopulta avun toikin ja olen jättänyt rogainen suosiollla sivuun. Nyt ei kaljuuntuminen ole enää ongelma.

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe