Kaukolämmön lämmönvaihdin

TK

Olisi aika ensi kesänä vaihtaa 80-luvun alun Parca-Sampo kaukolämmön lämmönvaihdin uuteen. Tarjouksia olen nyt saanut putkimiehiltä muutamista eri laitteista, mutta aika vähän olen laitteista löytänyt tietoa.

Tarjotut laitteet ovat:
Gebwell G-Power (automatiikka: ouman)
Jäspi(kaukora) kauko 20/60 (automatiikka: siemens)
GST Unis 100-2R (automatiikka: siemens)
Alfa-Laval Sampo (automatiikka: ei tiedossa)

Eri pakettien välille ei hirveitä hintaeroja saatu, joten mikähän noista kannattaisi valita ja miksi? GST:n tuotteessa on ainakin viiden vuoden takuu, mikä lienee hyvä asia.

8

5746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaukolämmittäjä

Siinä on rosteriputket, danfossin vähän sähköä vievät pumput, siemens tekniikka. Huoleton ja luotettava siirrin. Kaikki hyvin esillä. Itse hankin reilu vuosi sitten (GST Unit 100-2) ja on toiminut kuin unelma. Sähkönkulutuskin putosi aika hyvin.

• Alfa_Laval

Saneeraus kohteeseen saattaa sopia Alfa Laval Mini IS (eco). Maksaa maakunnassa noin 2500e

• A.P.

Täytynee ottaa toi GST vaihdin. Paljon siitä löyty positiivisia kommentteja, mutta joillakin oli ongelmia käyttöveden sahaamisen kanssa.

• skmknn
        A.P. kirjoitti:

Täytynee ottaa toi GST vaihdin. Paljon siitä löyty positiivisia kommentteja, mutta joillakin oli ongelmia käyttöveden sahaamisen kanssa.

Laitteen valmistaja kehoitti asentamaan n. 2 metrin lenkin lämminvesikierrolle. Ilman sitä voi tulla kuvaamasi ongelma.

• A.P.
        skmknn kirjoitti:

Laitteen valmistaja kehoitti asentamaan n. 2 metrin lenkin lämminvesikierrolle. Ilman sitä voi tulla kuvaamasi ongelma.

Tästä muuten pari putkaria sanoi, että pitää rakentaa kyseinen kierto, kun meillä ei kyseistä kiertoa ole tehty.

On muuten yllättävän tasaiset hinnat Etelä-Karjalassa kyseisessä urakassa, kun jokaiselta putkarilta tuli lähes saman hintainen tarjous.

• Anonyymi

parca on toiminut hyvin, yhden kerran säätömoottorin olen joutunut avaamaan, vanhat rasvat, laitoin uudet , newer to get if yo to like.

• Anonyymi

i mean the gearbox

• Anonyymi

Rasvattu vanhan aloituksen nosto ja palsta aktivointi !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1382
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe