Olisi aika ensi kesänä vaihtaa 80-luvun alun Parca-Sampo kaukolämmön lämmönvaihdin uuteen. Tarjouksia olen nyt saanut putkimiehiltä muutamista eri laitteista, mutta aika vähän olen laitteista löytänyt tietoa.
Tarjotut laitteet ovat:
Gebwell G-Power (automatiikka: ouman)
Jäspi(kaukora) kauko 20/60 (automatiikka: siemens)
GST Unis 100-2R (automatiikka: siemens)
Alfa-Laval Sampo (automatiikka: ei tiedossa)
Eri pakettien välille ei hirveitä hintaeroja saatu, joten mikähän noista kannattaisi valita ja miksi? GST:n tuotteessa on ainakin viiden vuoden takuu, mikä lienee hyvä asia.
Kaukolämmön lämmönvaihdin
8
5746
Vastaukset
- Kaukolämmittäjä
Siinä on rosteriputket, danfossin vähän sähköä vievät pumput, siemens tekniikka. Huoleton ja luotettava siirrin. Kaikki hyvin esillä. Itse hankin reilu vuosi sitten (GST Unit 100-2) ja on toiminut kuin unelma. Sähkönkulutuskin putosi aika hyvin.
- Alfa_Laval
Saneeraus kohteeseen saattaa sopia Alfa Laval Mini IS (eco). Maksaa maakunnassa noin 2500e
- A.P.
Täytynee ottaa toi GST vaihdin. Paljon siitä löyty positiivisia kommentteja, mutta joillakin oli ongelmia käyttöveden sahaamisen kanssa.
- skmknn
A.P. kirjoitti:
Täytynee ottaa toi GST vaihdin. Paljon siitä löyty positiivisia kommentteja, mutta joillakin oli ongelmia käyttöveden sahaamisen kanssa.
Laitteen valmistaja kehoitti asentamaan n. 2 metrin lenkin lämminvesikierrolle. Ilman sitä voi tulla kuvaamasi ongelma.
- A.P.
skmknn kirjoitti:
Laitteen valmistaja kehoitti asentamaan n. 2 metrin lenkin lämminvesikierrolle. Ilman sitä voi tulla kuvaamasi ongelma.
Tästä muuten pari putkaria sanoi, että pitää rakentaa kyseinen kierto, kun meillä ei kyseistä kiertoa ole tehty.
On muuten yllättävän tasaiset hinnat Etelä-Karjalassa kyseisessä urakassa, kun jokaiselta putkarilta tuli lähes saman hintainen tarjous.
- Anonyymi
parca on toiminut hyvin, yhden kerran säätömoottorin olen joutunut avaamaan, vanhat rasvat, laitoin uudet , newer to get if yo to like.
- Anonyymi
i mean the gearbox
- Anonyymi
Rasvattu vanhan aloituksen nosto ja palsta aktivointi !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658