325tds ja 525tds touring

Kilowatti

Kilometrejä tulee vuodessa noin 40000 ja tarve olis farmarille. Otsikon mallit kiinnostaa. Hinnaltaan ovat aika kovia, joten 95-97 vuosimallit haussa.

Eniten kiinnostaa, paljonko nuo kuluttavat. Iso pannu ei varmaan mikään talousihme ole. Onko tietoa miten kannattavaa noilla on ajella? Vai ostanko pienen bensakoneen?

Onko yleisiä pahoja vikoja? Muita tyyppivikoja? Muita ikävämpiä "ominaisuuksia"?

Kokemuksista ja kommenteista kiitollinen!

7

3366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kari

Käytössä 97 525 tds sedan. Kulutus maantiellä 6.2 litraa ja sekalaisessa ajossa alle kahdeksan. Ihan kohtuullista mielestäni.

• touring -97

Keskikulutus 525 tds touring -97 automaatilla reippaassa ajossa on 8,1 l/100 km, mitattuna 370 tkm matkalta. Keskinopeus ajotietokoneen mukaan 79 km/h, kaupunkiajossa kulutus lähenee kymppiä. Kesä- ja talvikulutuksissa on n. litran ero.

Muita isompia murheita ei ole, kuin ne mihin on viitattu 'Automaatin kesto"-topicissa tällä samalla foorumilla.

• nokivasara

Itselläni on -96 vuoden 325 tds, keskikulutus on ollut tankilla n.6,2 litraa satasella. Kulutus putosi n. 0,5l/100km kunnon lastulla ja ahtopaineiden nousun myötä. sadan neljänkympin vauhdissa motarilla kulutusmittari näyttää neljän litran lukemaa

• dieselpower

Nousiko ahtopaineet lastun myötä? Ei kai. Ruuvasitko ne itse? Jos ruuvasit niin voitko hieman valottaa mitä ja miten??

• Artline

Lastu? Mitä maksoi yms. paljonko tehot nousi?

• 523 ia

on asia josta vaikea tehdä täysin oikea päätös, ainakin jos huomioon auton hiljaisuuden.
      Itselläni tosiaan käytössä toi 523 bensa automaatilla vm. 98 ja pidän sitä taloudellisena autona. Kulutus kohtalaisen reippaalla ajotavalla ajotietokoneen mukaan seuraava:

Kaupunkiajo- ei koskaan yli 10l
      Sekalainen ajo, mittausväli tankillinen, 8,3-8,8l
      Maantieajossa talviolosuhteissa rauhallisesti 7,2l.

Oma ajomääräni on myös noin 40tkm/v, en ainakaan polttoainekustannusten takia vaihtaisi dieseliin. 530 d olisi kyllä kiinnostava peli, mut sekin lähinnä suorituskykynsä vuoksi.

Sitten jos vertailee ton ikäluokan km määriä, niin dieseleillä tahtoo olla liki 300 tkm mittarissa ja bensavehkeissä huomattavasti vähemmän. Enkä ainakaan tällä palstalla ole lukenut kovinkaan paljoa väitteitä et bmw diesel olis pitkäikäisempi kuin bensakoneet, lue vaikka topiikki millikilsan 750. Ja kuluuhan kori ja alusta ihan samalla tavalla molemmissa. Ainakin itselläni alustan huoltokustannukset ovat ylittäneet reilusti moottorin huoltokustannukset.

Lopullinen valinta on mielestäni melkein pelkkä makuasia, käy koeajamassa ja vertaile kaikkia ominaisuuksia. Nyt kun itse olen 523 kulutuksesta varsin vakuuttunut, voisin hyvin vakavasti harkita 528 koneista tai isompia.
      Polttoaineenkulutus ei saa olla ykkös kriteeri bemaria ostaessa....!
      Onhan olemassa seatteja, volkkareita yms. vehkeitä pihistäjille

• 525tds Touring E34

Ei pitäisi mun mielestä lähteä vertailemaan E34:ää ja E39:ä keskenään taloudellisuuden suhteen, koska silloin puhutaan jo hankintahinnaltaankin aivan eri luokan autoista.

Jos vaihtoehtona taas on E34 bensa tai diesel, on mielestäni paljon ajavalle diesel selkeästi fiksumpi vaihtoehto. Ero keskikulutuksessa lienee ajotavasta riippuen jotain 3 litran luokkaa. Kestävyydestä on paha mennä sanomaan, koska vanhemman auton kohdalla historia merkkaa todella paljon.

Jos taas vaihtoehtona olisi E39, niin kallistuisin bensakoneen puoleen.

Onnittelut muuten kerrassaan mainiosta autosta. Kelpaisi 523iA farmarina minullekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe