Tulimme juuri parin viikon reissulta, joka tehtiin Blue1:llä.
Lähtiessämme toissa viikon lauantaina olimme tehneet lähtöselvityksen webissä.
Lentoasemalla Vantaalla marssimme sitten suoraan matkalaukkujen luovutuspisteeseen, jossa virkailijana toiminut nainen haukkui kovaäänisesti käsittelyvuorossa olevaa asiakasta.
Tilanne oli huvittava ja vihainen Blue1:n virkailija huvitti useampia.
Kun jouduimme "käsittelyvuoroon" sama säksätys alkoi meillekin. Virkailija väitti, että meidän olisi pitänyt hakea matkalaukkujen lipukketarrat lähtöselvitysautomaatista. Olisimme voineet hakea nämä sangen helposti - automaatit ovat siinä heti selän takana -, mutta virkailija ei antanut tähän enää mahdollisuutta vaan aikansa ripitettyään hoiti matkatavaran merkintänauhat tiskillä.
Kysyin vielä häneltä, että mistähän tällaisen määräyksen olisin voinut tietää.
Hän kertoi, että asia oli mainittu webissä sekä itse tulostamissani e-lipuissa.
Webissä en tällaista huomannut, mutta tämähän voisi olla omaa huolimattomuuttanikin.
E-liput olivat vielä kädessäni, joten pyysin töykeää virkailijaa osoittamaan hänen väittämänsä asian lipuissani.
Huvittavaa oli, ettei rouva löytänyt mitään väitteensä tueksi. Niinpä hän jätti meidän rauhaan ja kohdisti epäystävällisen käytöksensä seuraavaan asiakkaaseen.
Itse lennossa ei ollut juurikaan valittamista, joskin eikö tuollaiset kymmeniä vuosia vanhat MD-90 koneet ole aikamoisia saastuttajia.
Matkalaukkukujen lipukkeet nettiselvityksessä
7
842
Vastaukset
- badbad.
Oli ilmeisen huono päivä tuolla "asiakaspalvelijalla". Kyllä se muistaakseni jossain sanotaan, että nettiselvityksenkin jälkeen nuo matkatavaralipukkeet pitää käydä itse tulostamassa, mutta kun monillakaan yhtiöillä, esim. Finnairilla, näin ei tarvitse tehdä, on ymmärrettävää, että matkustaja menee suoraan Baggage Dropiin.
- tyhmälle ohjeet
kannattaisi edes lukaista ohjeet, matkustusinfossa sanotaan aivan selkeästi. Useammassa paikassa kerrotaan miten toimia, mutta jos ei viitsi edes lukea ohjeita niin ei kannata tulla tänne itkemään omaa tyhmyyttään.
Lähtöselvitettävä matkatavara
Tulosta laukkutarrat ruumaan menevälle matkatavaralle lentoaseman lähtöselvitysautomaatilla ja vie matkatavarat Baggage Drop -tiskille normaalien lähtöselvitysaikojen puitteissa.
lisäksi
Matkatavaraohje
Lähtöselvitettävä matkatavara
Tulosta laukkutarrat ruumaan menevälle matkatavaralle lentoaseman lähtöselvitysautomaatilla ja vie matkatavarat Baggage Drop -tiskille normaalien lähtöselvitysaikojen puitteissa. - xyz xyz
Kuulostaahan tuo tylyltä, mutta mikähän olisi virkailijan kuvaus tapahtumista? Asioita voi katsoa monelta kannalta, ja yleensä kiihtyneen asiakkaan kuvaus asioista on aika yksipuolinen.
Tässä vähän toisenlaista näkökulmaa. Porukkaa on lähdössä lennolle ja yrittävät jättää matkalaukkunsa baggage drop'iin. Ihmetellään siinä, miksi jono on suunnilleen yhtä pitkä kuin normaali checkin-tiskin jono (yleensä paljon lyhempi). Näköjään jonossa on porukkaa joka ei ole edes tehnyt lähtöselvitystä tai ainakaan ei ole tulostanut niitä tarroja tai ei ole osannut kiinnittää niitä kapsäkkeihinsä. Niinpä baggage drop veti huonosti kun virkailija joutui tekemään kaiken saman kuin normaali check inissä. Siis oli matkustavaisia joille koko baggage drop, matkalaukun "pudottaminen" (= valmiiksi tägätty matkatavara vain jätetään virkailijalle, ja passi ja boarding pass ovat valmiiksi esillä, jolloin homma hoituu sekunneissa) oli ihan outo käsite.
Onhan selvää ettei asiaa yhtään nopeuta se, että virkailija yrittää valistaa matkustajaa, mutta hei, virkailijatkin ovat ihmisiä, ja ehkä huomauttaminen sai jotain aikaan ja seuraavalla kerralla matkustaja osaa printata boarding cardin ja baggage tagin ja kiinnittää tagin laukkuunsa eli KÄYTTÄÄ BAGGAGE DROPPIA NIINKUIN ON TARKOITUS!
Onneksi turvatarkastus veti hyvin, ja onneksi terminaali 1:ssä on lyhyt matka lähtöportille!- jonnevaltteri
entäs kun SAS ehdottelee päivää ennen lähtöä selvitystä tekstiviestinä, haetaanko laukkutarrat silloinkin automaatilta vai mistä ???
- ihan samasta
jonnevaltteri kirjoitti:
entäs kun SAS ehdottelee päivää ennen lähtöä selvitystä tekstiviestinä, haetaanko laukkutarrat silloinkin automaatilta vai mistä ???
automaatilta tarrat vaan ja sitten baggage droppiin laukut
- Asiakaspalvelija
jonnevaltteri kirjoitti:
entäs kun SAS ehdottelee päivää ennen lähtöä selvitystä tekstiviestinä, haetaanko laukkutarrat silloinkin automaatilta vai mistä ???
Kyllä näin olisi tarkoitus tehdä jotta juuri nimimerkki "xyz xyz":n sanoin se nopeuttaa matkatavaroiden jättöä.
- rasrasrasras
Luulisi asiakaspalvelijan olevan tyytyväinen jos on palveltavia asiakkatia, ja hänellä työtä! Ja sekin, että hieman epäreilua olettaa matkalaisten tietävän kaikki uusimmat käytännyt. Moni ei matkusta joka vuosi, asiakaspalvelijan pitäisi ymmärtää, että käytäntö voi monelle olla outo vielä vuosienkin päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska543683- 1662297
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2122009Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1391884Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä3981306- 801215
- 2351135
- 1351104
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari551030- 74980