vippihelvetti

omavika

en tiedä kuinka kauan enää jaksan noiden pikavippien kanssa taistella. tili tulee ja menee. kaikki mennyt peleihin. työ on, asunto on, mutta vipeillä täytyy pelata. pikavippejä tuhansia ja kaikki tulleet peliriippuvuuden takia. parempi sanoa hyvästit kaikelle.

21

1273

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ldldlldldlflldlflddl

      Miten sä työs menetit pelien takia?? Mulla on ollut, tai no, on sama ongelma. Vippejä ja kulutusluottoja yhteensä 20kpl.. ja euroissa 20000. Ilmoitin kaikille pokerisivustoille että sulkevat tilini, ja pyysin etteivät anna avata enää uutta tiliä minun tiedoillani. Homma on toiminut, kahteen kuukauteen en ole pelannut senttiäkään. Tuo 20000 euroa on nyt joka tapauksessa menossa ulosottoon, mutta näen sen vain hyvänä asiana, oikeasti, ei harmita yhtään. Saan aikanani velkani maksettua kyllä, opin tuona väliaikana rahan käyttöä paremmin ja sitten kun vihdoin saan nuo maksettua voin alkaa elämäni alusta. Pyyhkiä tän mustan ajanjakson kokonaan pois mun elämästäni. Työ paikka sun on pakko jostain hommata, onko velkaayhteensä minkä verran? Älä turhaan luovuta, ihmiset liioittelevat luottotietojen menetyksen merkitystä. Hankaloittaahan se elämää varmasti mutta pitää oppia näkemään ne hyvät asiat pahojn asioiden takaa..

      • omavika

        kiitos asiallisesta vastauksesta. työ tosiaankin mulla on ja kohtuullinen palkkakin. mulla on suurin piirtein saman verran kulutusluottoja kuin sulla. pikavippejä niistä on n. 6.000,0e, jotka erääntyy ensi viikolla maksuun. olen tosi kierteessä. maksan ne vipit, joista taas saan lisää, jotta voi maksaa muita. tiedät varmaan kuin v...maista tää on. pelaamista olen jo hillinnyt, harkitsen pelitilien lopettamista. pahinta tässä kuitenkin on että olen salannut asian puolisoltani. toivon että minäkin jonain päivänä voisin pyyhkiä tämän 3 vuoden mustan jakson elämästäni.


      • Pohjatulppa
        omavika kirjoitti:

        kiitos asiallisesta vastauksesta. työ tosiaankin mulla on ja kohtuullinen palkkakin. mulla on suurin piirtein saman verran kulutusluottoja kuin sulla. pikavippejä niistä on n. 6.000,0e, jotka erääntyy ensi viikolla maksuun. olen tosi kierteessä. maksan ne vipit, joista taas saan lisää, jotta voi maksaa muita. tiedät varmaan kuin v...maista tää on. pelaamista olen jo hillinnyt, harkitsen pelitilien lopettamista. pahinta tässä kuitenkin on että olen salannut asian puolisoltani. toivon että minäkin jonain päivänä voisin pyyhkiä tämän 3 vuoden mustan jakson elämästäni.

        Velkasi ovat joka tapauksessa menossa ulosottoon ja sitä parempi mitä nopeammin. Väistämättömän romahduksen lykkääminen pikavipeillä tulee kalliiksi eikä asia siitä muutu miksikään. Jos pystytkin sinnittelemään kuukauden tai kaksi, sitten olisi entistä enemmän maksettavaa. Ulosottovelassa on taatusti halvemmat korot kuin vipeissä.


      • dldldldldleldldldldl
        omavika kirjoitti:

        kiitos asiallisesta vastauksesta. työ tosiaankin mulla on ja kohtuullinen palkkakin. mulla on suurin piirtein saman verran kulutusluottoja kuin sulla. pikavippejä niistä on n. 6.000,0e, jotka erääntyy ensi viikolla maksuun. olen tosi kierteessä. maksan ne vipit, joista taas saan lisää, jotta voi maksaa muita. tiedät varmaan kuin v...maista tää on. pelaamista olen jo hillinnyt, harkitsen pelitilien lopettamista. pahinta tässä kuitenkin on että olen salannut asian puolisoltani. toivon että minäkin jonain päivänä voisin pyyhkiä tämän 3 vuoden mustan jakson elämästäni.

        No jos sulla on summatkin about samat kun mulla niin tee niinkuin mä tein. Noh, puhut nyt ensin puolisollesi, jos ei muuta keinoa ole niin maksat ne laskut mitä pystyt, se on omalla tavallaan vaan hyväksi sulle jos saat merkinnän luottotietoihin. Loppuu velkaantuminen ja velat alkaa vihdoin lyhentyä. Mulla toki sinänsä helpompi tilanne että olen sinkku. Mutta voin kertoa että nytkun kaikki menossa ulosottoon niin olo on todella helpottunut, saan vihdoin nukuttua yöni rauhassa, olen paljon oloisempi. Maksan velkoa reilu 1/3 tuloistani tällä hetkellä pois ennen ulosottoa. Maanantaina menen velkaneuvojalle puhumaan takuusäätiön takauksesta. Perehdy sinäkin siihen, jos et ole jo niin tehnyt. Toki sun kannattaa puhua nyt hetimmiten puolisollesi ja katsotte yhdessä jos saatte yhdistelylainan jostain. Mulle joku toisessa ketjussa sanoi että turhaan olen masentunut 20000€ takia, se on pienen henkilöauton hinta, eikä maailma siihen kaadu. Se on täysin totta. Huomaan muuten ajattelevan jo nyt rahoistani eri tavalla, kovin säästeliäästi. Ennen koko palkka meni vippeihin ja otin aina lisää että sai muita vippejä pois. Sulla on varmasti ihan samat fiilikset kun mulla oli. Kokoajan vituttaa, ahdistaa, töissä mietin että mitähän kirjeitä tänään tulee. Todella kamalaa aikaa. Nyt jää tilistä vuokran, sähkön ja veden jälkeen vajaa 500€ käteen, lopulla lyhennän velkoja. Se on pieni raha, kun on tottunut siihen että jos haluan jotain, otan vipin. Rahan arvolla ei ollut mulle juurikaan merkitystä. Elin vähän kuin unessa. Heräsin siihen kun laskin että koko tili menee miltei vippien korkoihn pelkästään.
        Eli neuvona sanoisin.
        1. Puhu puolisollesi, katsokaa js saatte yhdistelylainan jostain
        2. Jos ette saa, varaa heti velkaneuvjalle aika, ala tästä hetkestä eteenpäin maksaa n.1/3 tuloillasi kaikkein pienempiä velkoja pois, äläkä missään nimessä ota lisä velkaa. Pienimmät velat kannattaa hoitaa siksi pois että joka laskusta tulee oikeudenkäyntikuluja 250€. Kulutusluotot päästä suoraan ulosottoon, loputon suo jos maksat joka erän perinnän kautta.
        3. Perehdy takuusäätiön toimintaan, he takaavat lainan 34000€ asti, sillä ei ole merkitystä vaikka luottotiedot olisvat j menneet, takaus onnistuu kyllä jow pystyt lyhentämään velkoja tarpeeksi. Vaatii vaan sn että et velkaannu lisää ia lopetat pelaamisen, tiliotteet pitää toimittaa heille aika pitkältä ajalta ja takas kusee jos et saa pelaamista kuriin.
        Lisää vippejä älä ota, niillä nostat vain pottisi oikeudenkäyntikulujen jälkeen nopeasti tuon takuusäätiön rajan yli. Ja jos se sattu olemaan ainoa toivo niin sitten menee hankalaksi.. ulosottoon tuollaista summaa maksaa aika pitkään.
        Tsemppiä sulle, kysele ihmeessä jos voin auttaa, tosiaan samassa paskassa uin itsekin mutta mulla vaan asiat jo pari pykälää pidemmällä..


      • omavika
        dldldldldleldldldldl kirjoitti:

        No jos sulla on summatkin about samat kun mulla niin tee niinkuin mä tein. Noh, puhut nyt ensin puolisollesi, jos ei muuta keinoa ole niin maksat ne laskut mitä pystyt, se on omalla tavallaan vaan hyväksi sulle jos saat merkinnän luottotietoihin. Loppuu velkaantuminen ja velat alkaa vihdoin lyhentyä. Mulla toki sinänsä helpompi tilanne että olen sinkku. Mutta voin kertoa että nytkun kaikki menossa ulosottoon niin olo on todella helpottunut, saan vihdoin nukuttua yöni rauhassa, olen paljon oloisempi. Maksan velkoa reilu 1/3 tuloistani tällä hetkellä pois ennen ulosottoa. Maanantaina menen velkaneuvojalle puhumaan takuusäätiön takauksesta. Perehdy sinäkin siihen, jos et ole jo niin tehnyt. Toki sun kannattaa puhua nyt hetimmiten puolisollesi ja katsotte yhdessä jos saatte yhdistelylainan jostain. Mulle joku toisessa ketjussa sanoi että turhaan olen masentunut 20000€ takia, se on pienen henkilöauton hinta, eikä maailma siihen kaadu. Se on täysin totta. Huomaan muuten ajattelevan jo nyt rahoistani eri tavalla, kovin säästeliäästi. Ennen koko palkka meni vippeihin ja otin aina lisää että sai muita vippejä pois. Sulla on varmasti ihan samat fiilikset kun mulla oli. Kokoajan vituttaa, ahdistaa, töissä mietin että mitähän kirjeitä tänään tulee. Todella kamalaa aikaa. Nyt jää tilistä vuokran, sähkön ja veden jälkeen vajaa 500€ käteen, lopulla lyhennän velkoja. Se on pieni raha, kun on tottunut siihen että jos haluan jotain, otan vipin. Rahan arvolla ei ollut mulle juurikaan merkitystä. Elin vähän kuin unessa. Heräsin siihen kun laskin että koko tili menee miltei vippien korkoihn pelkästään.
        Eli neuvona sanoisin.
        1. Puhu puolisollesi, katsokaa js saatte yhdistelylainan jostain
        2. Jos ette saa, varaa heti velkaneuvjalle aika, ala tästä hetkestä eteenpäin maksaa n.1/3 tuloillasi kaikkein pienempiä velkoja pois, äläkä missään nimessä ota lisä velkaa. Pienimmät velat kannattaa hoitaa siksi pois että joka laskusta tulee oikeudenkäyntikuluja 250€. Kulutusluotot päästä suoraan ulosottoon, loputon suo jos maksat joka erän perinnän kautta.
        3. Perehdy takuusäätiön toimintaan, he takaavat lainan 34000€ asti, sillä ei ole merkitystä vaikka luottotiedot olisvat j menneet, takaus onnistuu kyllä jow pystyt lyhentämään velkoja tarpeeksi. Vaatii vaan sn että et velkaannu lisää ia lopetat pelaamisen, tiliotteet pitää toimittaa heille aika pitkältä ajalta ja takas kusee jos et saa pelaamista kuriin.
        Lisää vippejä älä ota, niillä nostat vain pottisi oikeudenkäyntikulujen jälkeen nopeasti tuon takuusäätiön rajan yli. Ja jos se sattu olemaan ainoa toivo niin sitten menee hankalaksi.. ulosottoon tuollaista summaa maksaa aika pitkään.
        Tsemppiä sulle, kysele ihmeessä jos voin auttaa, tosiaan samassa paskassa uin itsekin mutta mulla vaan asiat jo pari pykälää pidemmällä..

        Kiitos myötäelämisestä. Vain se tietää tämän helvetin, joka on kokenut saman. Näsäviisaita löytyy tältäkin palstalta. En syytä ketään muita tästä tilanteesta kuin itseäni, ja on aivan turhaa lyödä puukkoa selkään jo puukotetulle.

        Tänään äitienpäivänä sain itseäni niskasta kiinni ja kävin lopettamassa pelitilini (kaksi). Tili tulee ensi viikolla. Yritän selvitä näistä laskuista ensi ja seuraavalla viikolla niin ettei tarvitsisi päästää pidemmälle. Otan sen verran lisää maksetuilta että selviydyn kaikista. Venytän tilannetta tarkoituksella, kun nyt tiedän ettei vipit mene pelaamiseen. Ehkä jonain päivänä voin iloita siitä että tilistä jää "säästöönkin".
        Puolisolle en halua kertoa vaikka tiedän että hän on tosi ymmärtäväinen...mutta se häpeä itselläni on niin suuri etten voi paljastaa omaa sairauttani peleihin.

        Olen iloinen sinun puolesta että olet saanut järjesteltyä asiat oikealle mallille. Ja mikä parasta olet oppinut elämään ilman pelejä.


      • dldldldldlldldkdldkl
        omavika kirjoitti:

        Kiitos myötäelämisestä. Vain se tietää tämän helvetin, joka on kokenut saman. Näsäviisaita löytyy tältäkin palstalta. En syytä ketään muita tästä tilanteesta kuin itseäni, ja on aivan turhaa lyödä puukkoa selkään jo puukotetulle.

        Tänään äitienpäivänä sain itseäni niskasta kiinni ja kävin lopettamassa pelitilini (kaksi). Tili tulee ensi viikolla. Yritän selvitä näistä laskuista ensi ja seuraavalla viikolla niin ettei tarvitsisi päästää pidemmälle. Otan sen verran lisää maksetuilta että selviydyn kaikista. Venytän tilannetta tarkoituksella, kun nyt tiedän ettei vipit mene pelaamiseen. Ehkä jonain päivänä voin iloita siitä että tilistä jää "säästöönkin".
        Puolisolle en halua kertoa vaikka tiedän että hän on tosi ymmärtäväinen...mutta se häpeä itselläni on niin suuri etten voi paljastaa omaa sairauttani peleihin.

        Olen iloinen sinun puolesta että olet saanut järjesteltyä asiat oikealle mallille. Ja mikä parasta olet oppinut elämään ilman pelejä.

        Suosittelen kyllä tekemään aika tarkkoja laskelmia. Laskeppa piruuttasi nuo korot noista vipeistä. Mulla on n. 7000€ vippejä ja laskin sen että jos maksan vipeillä vippejä vielä lisää niin pystyn kyllä siirtämään vääjäämätöntä. Mutta lopputulos oli se että joka kuukausi velkamäärä kasvoi. Maksoin vaikka koko tilillä velkoja, otin niistä paikoista vippejä lisää mitkä maksoin, lopputulos oli se että velkamäärä vain kasvoi, noissa kohtaa nuo vippien isot korot alkavat nimittän tuntumaan. Yksi 20€ ei tunnu pahalta, mutta kun niitä on tarpeeksi alkaa se tuntumaan. Laske kaikkien tämän hetkisten vippien korot yhteen, jos pelkästään niiden maksaminen tuntusi vaikealta niin olet kusessa. Siitä tiedät sen että velkamääräsi vain kasvaa vaikka miten niitä lyhennät. Ymmärrän toki tuo että haluat siirtää noita niin pitkälle kun voit, niin tein minäkin, onneksi tajusin tehdä laskelmia tarpeeksi ajoissa. En toki tiedä tulojasi ja sitä mitä pakollisia kulja sun on tilistä pakko maksaa. Mutta väitän kyllä että 6000€ vipeistä et tule selviytymään muutoin kun avun kanssa, tuli se apu sitten sukulaisilta, pankin yhdistelmälainan muodossa tai uloston kautta. Puhu sille miehellesi asiasta, häpeällistähän se on, mutta saat mielenrauhan ja asasi kuntoon. Parempi kertoa nyt, kuin vasta sitten iun ulsottovirastosta alkaa pukkaamaan kirjeitä..


      • ex-maksaja
        omavika kirjoitti:

        kiitos asiallisesta vastauksesta. työ tosiaankin mulla on ja kohtuullinen palkkakin. mulla on suurin piirtein saman verran kulutusluottoja kuin sulla. pikavippejä niistä on n. 6.000,0e, jotka erääntyy ensi viikolla maksuun. olen tosi kierteessä. maksan ne vipit, joista taas saan lisää, jotta voi maksaa muita. tiedät varmaan kuin v...maista tää on. pelaamista olen jo hillinnyt, harkitsen pelitilien lopettamista. pahinta tässä kuitenkin on että olen salannut asian puolisoltani. toivon että minäkin jonain päivänä voisin pyyhkiä tämän 3 vuoden mustan jakson elämästäni.

        mulla oli 4-5 vuotta takaperin sama homma taisi olla n.15000e velkoja, nyt kaikki maksettu ulosoton kautta, siihen meni n. 3-4v ja asiat on nyt mallillaan. jokaiseen vippi paikkaan mihin pystyy oon laittanut kiellon, enkä varmaan enää koskaan tule koskemaan luottokortteihin saati mihinkään muuhunkaan lainaan, laitan joka tilistä säästöön vähän ja kun tarve tulee on mistä ottaa, joten ei muuta kun tsemiä ja kerrohan puolisollesikin missä mennään, sekin jo auttaa että saat asian kerrottua, ainakin minua se auttoi.


      • ldldldldldödldldldld
        ex-maksaja kirjoitti:

        mulla oli 4-5 vuotta takaperin sama homma taisi olla n.15000e velkoja, nyt kaikki maksettu ulosoton kautta, siihen meni n. 3-4v ja asiat on nyt mallillaan. jokaiseen vippi paikkaan mihin pystyy oon laittanut kiellon, enkä varmaan enää koskaan tule koskemaan luottokortteihin saati mihinkään muuhunkaan lainaan, laitan joka tilistä säästöön vähän ja kun tarve tulee on mistä ottaa, joten ei muuta kun tsemiä ja kerrohan puolisollesikin missä mennään, sekin jo auttaa että saat asian kerrottua, ainakin minua se auttoi.

        Sopiiko kysyä montako velkojaa sulla oli?? Ja miten paljon ulosotto vei tilistäsi kerralla? Mulla tosiaan 20 velkojaa ja velkaa n. 20000€. Mietin vaan että jos tuo takuusäätiö ei takaa mulle lainaa niin kuinka kauan maksan tuota pois. Tuohon tulee tietysti n.5000€ oikeudenkäyntikuluja ennen kun ulosottoon asti menevät. Palkasta tulee lähtemään n. 5-6 sataa kuukaudessa. Veivätkö muuten suoraan palkastasi vai koititko sopia niin että maksat itse suoritukset aina tilipäivänä?


      • ex-maksaja
        ldldldldldödldldldld kirjoitti:

        Sopiiko kysyä montako velkojaa sulla oli?? Ja miten paljon ulosotto vei tilistäsi kerralla? Mulla tosiaan 20 velkojaa ja velkaa n. 20000€. Mietin vaan että jos tuo takuusäätiö ei takaa mulle lainaa niin kuinka kauan maksan tuota pois. Tuohon tulee tietysti n.5000€ oikeudenkäyntikuluja ennen kun ulosottoon asti menevät. Palkasta tulee lähtemään n. 5-6 sataa kuukaudessa. Veivätkö muuten suoraan palkastasi vai koititko sopia niin että maksat itse suoritukset aina tilipäivänä?

        velkojia ei ollut ihan noin paljoa, niitä tais olla 7. mulla meni n.450e kuukaudessa suoraan tilistä otettuna veronpalautukset 1500-2000e vuodessa, en koittanutkaan sopia sillain että itse maksaisin tilipäivinä, tiedä sitten olisiko se onnistunutkaan. Joka vuosi käytin myös ne kaksi vapaata kuukautta mitkä olivat mahdollisia.

        jos esim. maksat 500e kuussa, niin luulisin että aikaa tuohon menisi 4-5vuotta.


    • ldldldödldleleoeldle

      Sorry, nyt vasta tajusin että työ ja asunto on. Ekalla kerralla luin jtin päin persettä

    • hyvä_biisi

      kaikkihan on maksettava eikös juu mitä tässä maailmassa velkaantuu..........

    • tyhmyydestä kärsii..

      oma tarina lyhyesti: kaikki alkoi vajaa 3 vuotta sitten yhdestä harmittomasta vipistä. vähä pelailua ja drinksua.sitten tuli toinen vippi, kolmas , kaikki sujui hyvin takaisinmaksu ajallaan. mut pikkuhiljaa kaikki vaan alkoi lähteä käsistä, vippejä piti maksaa vipillä.kierre valmis. kohta olinki jo niin syvällä suossa että tuntui et ainoa vaihtoehto on naru. kun ei yöllä enää saanut nukuttua,töistä ei tullut mitään,mistään ei tullut mitään.vajaassa 2 vuodessa olin saanut itelleni 26000 velkaa. mut sit yhtenä aamuna tammikuussa 2009 sain asiasta kerrottua veljelleni ja vyyhti alkoi purkautua. selviteltiin kaikki mitä löytyy ja otettiin yhteyttä velkaneuvojaan.siellä käytiin läpi kaikki ja se alkoi selvittelemään takuu-säätiön takausta koska velkamäärä oli alle 34000.paperit sisään ja sit alkoi odottelu ja todistaminen et kaikki paska on loppunut.kesä oli tiukkaa aikaa mutta lopulta myönteinen päätös tuli lokakuun lopussa 2009.tällä hetkellä kaikki on loistavasti.makselen vielä n.6 v 350egee/kk. rahaa jää elämiseen.nukuttaa yöt ja ruoka maistuu .kaikkien paskavippien ottaminen päättyi tammikuuhun 2009.
      muista,vaikka joskus kaikki näyttää että ei ole mitään ratkaisua niin rohkeesti vaan otat ittees niskasta kiinni ja levität koko ongelman kaikessa karuudessaan esille.vaikka se tuntuu että häpeä on valtava ja koskee niin saatanasti niin siitä se lähtee.vaikka tuntuu et kaikki pitää täydellisenä luuserin niin kuitenkin yllättävän moni arvostaa sitä että uskaltaa kertoa et kaikki on mennyt totaalisen vituiksi. TSEMPPIÄ!

      ps.hyvä tapa(1 tapa) aloittaa että laittaa joka vippipaikkaan minkä vaan löydät niin sähköpostia et asettavat ikuisen luottokiellon nimelle,puhelinnumerolle, henkilötunnukselle.

      • omavika

        Olen nyt jotenkin helpottunut....näin ei saisi olla....., kun huomaan että muillakin on sama ongelma. Tämä on jo suuri askel minulta että pystyn edes täällä kertomaan asiasta. En todellakaa ole vielä valmis kertomaan puolisolleni. Yritän kaikin tavoin selvitä tästä paskata omin avuin. Olen nyt sulkenut pelitilit johon rahat meni. Päivässä meni 100-300e. Kerran, reilu vuosi sitten voitin 17.500,0e ja sitä ei näy enää missään. Maksoin toki silloiset kaikki velkani. Laskin että pystyn nyt tilistä maksamaan lähes 2.000,0e edestä, kun tulee vähän ylimääräistä. Ykskään vippi ei ole vielä edes myöhästynyt, osassa eräpäivä loppukuusta. Silloin voin "varkain" maksaa miehen tilistä osan. Hän onneksi ei käytä verkkopankkia eikä muutenkaan osallistu taloudenpitoon, vaan on luottanut minuun...kurjaan kulkuriin. Laskin, että selviän jotenkuten tästä sotkusta ennenkuin vipit karkaa käsistä. Tiedän että joudun maksamaan korkoja niin helvetisti, mutta ennen maksan ne kuin pelaan tai päästän perintään. Kun vipit olen maksanut niin kulutusluottojen kk-erät eivät ole aivan mahdottomia, että luulen niistä selviävän. Tiukkaa tämä tulee olemaan, mutta kaikella on hintansa. Sen jälkeen jos joskus valoa saan elämään niin en ikinä ota pikavippeja enkä sorru pelaamaan. Ne on minun elämän vienyt lähes tuhon partaalle.

        Tsempiä teille kaikille ja yritetään taistella paremman elämän puolesta!


      • dldldldldldldldldld
        omavika kirjoitti:

        Olen nyt jotenkin helpottunut....näin ei saisi olla....., kun huomaan että muillakin on sama ongelma. Tämä on jo suuri askel minulta että pystyn edes täällä kertomaan asiasta. En todellakaa ole vielä valmis kertomaan puolisolleni. Yritän kaikin tavoin selvitä tästä paskata omin avuin. Olen nyt sulkenut pelitilit johon rahat meni. Päivässä meni 100-300e. Kerran, reilu vuosi sitten voitin 17.500,0e ja sitä ei näy enää missään. Maksoin toki silloiset kaikki velkani. Laskin että pystyn nyt tilistä maksamaan lähes 2.000,0e edestä, kun tulee vähän ylimääräistä. Ykskään vippi ei ole vielä edes myöhästynyt, osassa eräpäivä loppukuusta. Silloin voin "varkain" maksaa miehen tilistä osan. Hän onneksi ei käytä verkkopankkia eikä muutenkaan osallistu taloudenpitoon, vaan on luottanut minuun...kurjaan kulkuriin. Laskin, että selviän jotenkuten tästä sotkusta ennenkuin vipit karkaa käsistä. Tiedän että joudun maksamaan korkoja niin helvetisti, mutta ennen maksan ne kuin pelaan tai päästän perintään. Kun vipit olen maksanut niin kulutusluottojen kk-erät eivät ole aivan mahdottomia, että luulen niistä selviävän. Tiukkaa tämä tulee olemaan, mutta kaikella on hintansa. Sen jälkeen jos joskus valoa saan elämään niin en ikinä ota pikavippeja enkä sorru pelaamaan. Ne on minun elämän vienyt lähes tuhon partaalle.

        Tsempiä teille kaikille ja yritetään taistella paremman elämän puolesta!

        Tossa sä kyllä petaat omaa hautaasi jos salaa miehesi tilistä maksat omia toilailujasi. Siitä miehesi vasta suuttuukin kun saa asian selville. Mä ainakin suuttuisin. Tuon velkaantumisen vielä voisin ymmärtääkin, mutta tuota en. Mikset voi vippejä perintään päästää? Sitä kautta saisit ainakin laitettua laskut pienempiin eriin. Tule raportoimaan tänne myöhemmin asiasta, aika varma olen että jos et puhu nyt asiasta kotona menetät sekä miehesi että luottotietosi. Puhtaalla matematiikalla varmasti huomaisit että et noista selviä. Sun kannattais vaan nyt puhua ennenkuin on liian myöhäistä.


      • omavika
        dldldldldldldldldld kirjoitti:

        Tossa sä kyllä petaat omaa hautaasi jos salaa miehesi tilistä maksat omia toilailujasi. Siitä miehesi vasta suuttuukin kun saa asian selville. Mä ainakin suuttuisin. Tuon velkaantumisen vielä voisin ymmärtääkin, mutta tuota en. Mikset voi vippejä perintään päästää? Sitä kautta saisit ainakin laitettua laskut pienempiin eriin. Tule raportoimaan tänne myöhemmin asiasta, aika varma olen että jos et puhu nyt asiasta kotona menetät sekä miehesi että luottotietosi. Puhtaalla matematiikalla varmasti huomaisit että et noista selviä. Sun kannattais vaan nyt puhua ennenkuin on liian myöhäistä.

        Tiedän että teen tosi rumasti kun teen miehen selän takana tällaista. Mutta minulla on tullut pakkomieli että, jotenkin on selvittävä ettei mies tule tietämään tätä kurjuutta, josta kärsin. En halua lisätä hänen taakkaa, vaan kannan omani...vaikkakin valkoisten valheitten siivittämänä. Laitan aina hänen tilille takas, jos olen joutunut ottamaan. Uskon ja tuntien itseni niin sitten kun olen kaikista selvinnyt ... kunnialla, niin voin kertoa miehelleni karmean totuuden. Sitten voimme itkeä ja nauraa yhdessä....toivottavasti.

        Tuohon perintään ajautumisesta ja luottotietojen menettämisestä minulla on omat syyni miksi en voi päästää.

        Kun annetaan ajan kulua noin kaksi -kolme kuukautta olen vipeistä vapaa. Varmasti tulen kertomaan tänne missä milloinkin mennään, vaikka kuinka huonosti kävisi. Tämä on minulle ainoa henkireikä suoltaa ulos typeryyttäni...toistaiseksi.


      • dldldldldldldldldld
        omavika kirjoitti:

        Tiedän että teen tosi rumasti kun teen miehen selän takana tällaista. Mutta minulla on tullut pakkomieli että, jotenkin on selvittävä ettei mies tule tietämään tätä kurjuutta, josta kärsin. En halua lisätä hänen taakkaa, vaan kannan omani...vaikkakin valkoisten valheitten siivittämänä. Laitan aina hänen tilille takas, jos olen joutunut ottamaan. Uskon ja tuntien itseni niin sitten kun olen kaikista selvinnyt ... kunnialla, niin voin kertoa miehelleni karmean totuuden. Sitten voimme itkeä ja nauraa yhdessä....toivottavasti.

        Tuohon perintään ajautumisesta ja luottotietojen menettämisestä minulla on omat syyni miksi en voi päästää.

        Kun annetaan ajan kulua noin kaksi -kolme kuukautta olen vipeistä vapaa. Varmasti tulen kertomaan tänne missä milloinkin mennään, vaikka kuinka huonosti kävisi. Tämä on minulle ainoa henkireikä suoltaa ulos typeryyttäni...toistaiseksi.

        Eihän perintään meno vaiheessa tule luottotietoihin mitään merkintää. Se on vaan hyvä juttu että menevät sinne. Mitään muuta muutosta et huomaa kuin sen että saat maksaa pienemmissä erissä vippisi pois ja sen että kirjeissä lukisi jatkossa perintä. Tietysti jos pelkäät että miehesi näkee nuo perintäkirjeet niin asia on eri. Mutta näkeehän se sitten tällä hetkellä jo nuo vippikirjeetkin ja on siten tietoinen veloistasi. Tuskin kuitenkaan uskoo mitään "tää on vaan joku mainos" selityksiä. Tsemppiä joka tapauksessa, toivottavasti selviydyt veloistasi.


      • dldldldld
        omavika kirjoitti:

        Olen nyt jotenkin helpottunut....näin ei saisi olla....., kun huomaan että muillakin on sama ongelma. Tämä on jo suuri askel minulta että pystyn edes täällä kertomaan asiasta. En todellakaa ole vielä valmis kertomaan puolisolleni. Yritän kaikin tavoin selvitä tästä paskata omin avuin. Olen nyt sulkenut pelitilit johon rahat meni. Päivässä meni 100-300e. Kerran, reilu vuosi sitten voitin 17.500,0e ja sitä ei näy enää missään. Maksoin toki silloiset kaikki velkani. Laskin että pystyn nyt tilistä maksamaan lähes 2.000,0e edestä, kun tulee vähän ylimääräistä. Ykskään vippi ei ole vielä edes myöhästynyt, osassa eräpäivä loppukuusta. Silloin voin "varkain" maksaa miehen tilistä osan. Hän onneksi ei käytä verkkopankkia eikä muutenkaan osallistu taloudenpitoon, vaan on luottanut minuun...kurjaan kulkuriin. Laskin, että selviän jotenkuten tästä sotkusta ennenkuin vipit karkaa käsistä. Tiedän että joudun maksamaan korkoja niin helvetisti, mutta ennen maksan ne kuin pelaan tai päästän perintään. Kun vipit olen maksanut niin kulutusluottojen kk-erät eivät ole aivan mahdottomia, että luulen niistä selviävän. Tiukkaa tämä tulee olemaan, mutta kaikella on hintansa. Sen jälkeen jos joskus valoa saan elämään niin en ikinä ota pikavippeja enkä sorru pelaamaan. Ne on minun elämän vienyt lähes tuhon partaalle.

        Tsempiä teille kaikille ja yritetään taistella paremman elämän puolesta!

        Niin, ja jos sulla on vippiluoton tai reissuluoton vippi niin ne saat yhdellä puhelinsoitolla sovittua pienempiin eriin, saat yhden kirjeen jossa uusi maksusuunnitelma koko velan ajaksi.


      • omavika
        dldldldldldldldldld kirjoitti:

        Eihän perintään meno vaiheessa tule luottotietoihin mitään merkintää. Se on vaan hyvä juttu että menevät sinne. Mitään muuta muutosta et huomaa kuin sen että saat maksaa pienemmissä erissä vippisi pois ja sen että kirjeissä lukisi jatkossa perintä. Tietysti jos pelkäät että miehesi näkee nuo perintäkirjeet niin asia on eri. Mutta näkeehän se sitten tällä hetkellä jo nuo vippikirjeetkin ja on siten tietoinen veloistasi. Tuskin kuitenkaan uskoo mitään "tää on vaan joku mainos" selityksiä. Tsemppiä joka tapauksessa, toivottavasti selviydyt veloistasi.

        Niin jos on pakko joku viedä perintään asti, eikä luottotiedot tosiaankaan mene niin silloin on asia tunnustettava miehelle.
        Olen kuitenkin pystynyt salaamaan lähes kaiken, kun olen käyttänyt itse netpostia ja s-postia laskujen saapumiseen. Olen tarkkaan katsonut kuka lähettää laskut noihin. Muutamalta onkin tullut kotiin ja silloin olen todellla sanonut "tää on taas joku mainos". Kyllä hän on tiennyt että olen "joskus" ottanut pikavipin, eikä hän ymmärrä mihin minä pikavippiä olisin tarvinnut. Kiertäen ja kaartaen olen asian selittänyt.
        Sinä olet nyt kuitenkin onneksi saanut asiat ratkaistua niin että selviät tulevasta.
        Kiitos sinulle ymmärryksestä ja toivon tsemppiä sinulle myös!


      • omavika
        dldldldld kirjoitti:

        Niin, ja jos sulla on vippiluoton tai reissuluoton vippi niin ne saat yhdellä puhelinsoitolla sovittua pienempiin eriin, saat yhden kirjeen jossa uusi maksusuunnitelma koko velan ajaksi.

        Minulla on molemmista nyt odottamassa loppukuusta iso lasku ...toisesta 750,0e ja toisesta 625,0e, vielä on yksi iso lasku Herttaysistä. En ole vielä koskaan joutunut soittaan sinne maksujärjestelyistä vaan olen hoitanut ne aina ajallaan...jopa etuajassa heti kun tili on tullut. Hyvä tietää jos tarvin niihin uuden ohjelman niin voi vain soittaa. Kiitos helpottavasta tiedosta.


      • dldldldldldlldldlldl

        Mites, kuinka kauan tuon hakemuksen käsittely kesti?? Mun pitäis ihan lähipäivinä käydä allekirjoittamassa hakemus. Velkaneuvojan luona. mites, oliko sulla minkä näköiset tilioteet se 3kk taaksepäin hakemuksen tekohetkestä?? Mulla on aika jäätävää luettavaa, on helvetisti vippejä, helvetisti tilisiirtoja pelitileille. Itseasiassa katsoin niin kuukauteen en ole pelannut, sitä ennen tosi paljon. Yhtenä kuukautena olin ottanut vippejä joku 2000€ enkä ollut maksanut senttiäkään vanhoja pois. Nyt viimeisestä kahdesta tilistä olen maksanut velkoja yhteensä n. 1350€. Maksuvara olisi ollut 520€/kk. Viimeksi olen ottanut vippiä 6.4. Mahtavatkohan tuolla takuusäätiössä miten tuijottaa tuota menneisyyttä, vai riittääkö heille että nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni, en velkaannu enää ja maksan vanhoja pois enemmän kuin tuo maksuvara on. Miten sun piti asiaa todistella? Eikös se mene niin että n. Puolen vuoden päästä mun pitää lähettää tiliotteet mistä näkyy se etten ole velkaantunut lisää ja tsiaan olen hoitanut velkoja pois. Vai tarviiko tuossa sitten paljon muutakin tehdä. Iso kiitos jos viitsit vastata, mietityttää tosi paljon tuo homma. Olisi todella isohelpotus jos saisin tuon lainan.


    • Lainaselviäjä

      http://www.peemies.net/pikavipit ja pikalainat/

      Entä jos yhdistää kaikki vipit yhdeksi lainaksi noin. Itse aikanaan tein niin että otin kulutusluoton järkikoroilla ja maksoin kaikki kalliit vipit pois. Vain yksi pienehkö lasku kuukaudessa oli helppo maksaa. Vippien maksu erikseen on kyllä hullua, ne kertyy pahasti ja sitte tulee ongelmia.

      Ei mennyt edes luottotiedot. Käy lukemassa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe