ruusujen hävittäminen

majavatar

Tarkoituksena olisi poistaa pihalta ruusurivi ( kurttulehtiruusu kait ). Ajattelin vuokrata popcatin ja kaivaa ruusut juurineen. Kuitenkin tiedän että kyseinen ruusu on kova leviämään, joten miten sen saisi tehokkaasti pois. Myrkyttämälläkö ja millä?

6

3623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilman piikkejä

      Myrkyllä tietysti lähtee. Luulisi Round Upin tehoavan siihen siinä kuin muihinkin puskiin.
      Muistanpa kun ennen rikkaruohomyrkkyjen aikaa hävitimme juhannusruusupuskan: Kiehuvaa vettä valutettiin rautakangenreikiin ja vielä suolaa perään. Ruusu hävisi ja paikan sai muuhun käyttöön.

    • Kerttukurttu

      Kurtturuusu lähtee parhaiten repimällä se juurineen pois. Se leviää niin hyvin, että jos koetat myrkyttää sitä se pukkaa uuden kasvun toisesta paikasta.

      Hävitimme kurtturuusut n. kymmenen vuotta sitten ja teimme perusteellista työtä aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä, jolloin juuriston saa vähemmällä tuskalla märästä maasta pois. Edelleenkin se pukkaa uutta kasvua jostakin kohtaa pihamaatamme, mutta ajamme ruoholeikkurilla taimet matalaksi ja näin se on pikku hiljaa tukahdettu viimeistäkin taimea myöten. Ja meillä todellakin oli kurtturuusua edellisten asukkaiden jäljiltä, jotka antoivat sen levitä ympäriinsä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Varmin tapa on vaihtaa koko alueen maa n.30 cm syvyydeltä. Kuljeta vanha pois ja uutta hyvää ja tutkittua multaa tilalle. Kuulostaa isolta mutta kustannus jää kuitenkin vain muutamiin tuhansiin euroihin eikä kymmeniin tuhansiin. Jos et tee vaihtoa niin saatat joutua oikeuteen kurtturuususta ja sakot ovat huomattavat. Vankilaan tuskin noin pienestä määrästä joudut.

      • Anonyymi

        Tuosta rikkeestä tulee vähintäänkin putkaa linaa vankeutta ja kuristushuonetta. 🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      En tee kurtturuusuille yhtikäs mitään. Jos virkamiehet haluavat ruust pois, niin tervetuloa kaivamaan.

      Kohta kukaan ei ota mitään virkamieshölinää vakavasti. Naapurikin on asunut 30 v vakituisesti kaupunkialueella virallisessa vapaa-ajan asunnossa. Laajentanut sitä omin luvin 5-kertaiseksi alkuperäiseen kokoon nähden, koska tarvitsi tilaa lukuisille lapsilleen. Ei ole koira perään haukkunut. Ainoa ongelma on se, että taloa ei voi myydä omakotitalona, kun se on kesämökki ja piha täynnä kauniita kurtturuusuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe