Hokutoryu jujutsu

Yahoomies

Kuten otsikko kertoo niin suositteletteko? mitä varusteita tarvii ja mikä on kuntotaso? että voi aloittaa ja mitä yleistä on hyvä tietää lajista?

20

6091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunari72

      Kuntotasolla ei ole väliä aloittaessa, kunto nousee kyllä. Ei alussa tarvitse varusteita, se sanotaan jo seuran sivuilla yleensä, ei pukua tai mitään. Hyvä tietää lajista? Varmaan vaan mitä siellä tehdään.. Tutustu lajiin. Ei siellä kukaan sua tenttaa=).

      • Yahoomies

        Että kun aloitan syksyllä ton Krav Magan niin kasvatan kuntoa koska olen aika "ruosteessa" kesä on aikaa hankkia vähän kuntoa niin ei tipu heti


      • tunari72
        Yahoomies kirjoitti:

        Että kun aloitan syksyllä ton Krav Magan niin kasvatan kuntoa koska olen aika "ruosteessa" kesä on aikaa hankkia vähän kuntoa niin ei tipu heti

        Haluat mennä Hokutoon, että kunto kasvaisi? Meinaat jatkaa jälkeen??
        Kyllä siellä kuntoa tulee.


      • yahoomies
        tunari72 kirjoitti:

        Haluat mennä Hokutoon, että kunto kasvaisi? Meinaat jatkaa jälkeen??
        Kyllä siellä kuntoa tulee.

        katoin vaan ton demon http://www.youtube.com/watch?v=wzQBrMlHY90

        ja en oikeen halua olla se joka on 5 punneruksen jälkeen "en saa henkeä" äijä xD lähinnä KM koska siinä ei tarvitse ostaa tota asua heti niin jos kamppailulajit ei oo mun juttu niin ei tule ostettua kallista asua sen takia että käy 2 kertaa = / ( en kyll tiiä paljonko toi maksaa)


      • tunari72
        yahoomies kirjoitti:

        katoin vaan ton demon http://www.youtube.com/watch?v=wzQBrMlHY90

        ja en oikeen halua olla se joka on 5 punneruksen jälkeen "en saa henkeä" äijä xD lähinnä KM koska siinä ei tarvitse ostaa tota asua heti niin jos kamppailulajit ei oo mun juttu niin ei tule ostettua kallista asua sen takia että käy 2 kertaa = / ( en kyll tiiä paljonko toi maksaa)

        Kyllä molempia lajeja voit kokeilla pari kertaa ilman mitään maksuja, eikä yleensä pidä silloinkaan vielä pukua ostaa. Ennen pukujen mainitsemistakaan, treenataan yleensä muutama viikko. Niin.. en kyllä tiedä jujutsusta, mutta luulisi että sielläkin näin.
        Saattaahan siellä olla peruskurssilla tyyppejä, jotka ovat jo muita kamppailulajeja harrastaneet, mutta on niitä huonokuntoisempiakin aina;))

        Ootko kaapelille tulossa? (Jos asut Helsingissä, niin minä ainaki suosittelen ju-jutsuklubia.)


      • yahoomies
        tunari72 kirjoitti:

        Kyllä molempia lajeja voit kokeilla pari kertaa ilman mitään maksuja, eikä yleensä pidä silloinkaan vielä pukua ostaa. Ennen pukujen mainitsemistakaan, treenataan yleensä muutama viikko. Niin.. en kyllä tiedä jujutsusta, mutta luulisi että sielläkin näin.
        Saattaahan siellä olla peruskurssilla tyyppejä, jotka ovat jo muita kamppailulajeja harrastaneet, mutta on niitä huonokuntoisempiakin aina;))

        Ootko kaapelille tulossa? (Jos asut Helsingissä, niin minä ainaki suosittelen ju-jutsuklubia.)

        no asun Tampereella joten etsin täältä päin jonkun seuran


      • outoheebo
        yahoomies kirjoitti:

        no asun Tampereella joten etsin täältä päin jonkun seuran

        Pirkanmaalla on tämä: www.itsepuolustus.fi


      • dfsfhgd
        tunari72 kirjoitti:

        Kyllä molempia lajeja voit kokeilla pari kertaa ilman mitään maksuja, eikä yleensä pidä silloinkaan vielä pukua ostaa. Ennen pukujen mainitsemistakaan, treenataan yleensä muutama viikko. Niin.. en kyllä tiedä jujutsusta, mutta luulisi että sielläkin näin.
        Saattaahan siellä olla peruskurssilla tyyppejä, jotka ovat jo muita kamppailulajeja harrastaneet, mutta on niitä huonokuntoisempiakin aina;))

        Ootko kaapelille tulossa? (Jos asut Helsingissä, niin minä ainaki suosittelen ju-jutsuklubia.)

        Puvut meille hokuto-ryussa tilattiin vasta ekojen vyökokeiden jälkeen. (3 kk.) toisaalta, en tiedä kuinka paljon seurojen välillä on eroja


    • Cavemanx

      Toimiiko tää laji kadulla?

      • dflgjkhdflkgjdklfdkf

        Ei, lähinnä kujalla, jos nyt jossakin toimii. Kadulla huonommin.


      • asvalttininja

        Oot varmaan jo kerinny saada kokemusta kaduilta? Mitä lajia ja tekniikoita käytit? Miten ne tehosivat ja löysitkö jotain parannettavaa?


    • JUJUTSUKA

      Tää laji toimii melkein missä vaan millon vaan jos on harrastau vähän pitempään, monet lopettaa jo peruskurssilla ku se on perseilyä. Tottakai se on perseilyä kun kukaan ei vielä osaa mitään ja opetellaan alkeita, liikkumista yms. mutta kun on päässyt oranssille vyölle (valkonen 3kk, keltanen 6kk--> oranssi) alkaa tulee paljon heittoja, tehään tekniikka, otellaan, kaikki osaa etiketin, ei höpötetä vaan reenataan ja reenataan. Alussa mulla meni joku 10 punnerrusta, nyt menee joku 100. tasapino on kehittyny, opinnu kestämään iskuja, kunto on parantunut. paljon reenataan tekniikkaa mut myös paljon lyömistä yms mitä kadulla yleensä tarttee, Laji on oikeestaan karaten, potkunyrkkeilun, judon, ja voimailun sekoitus.
      Alussa ei tartte olla kova kunto, mutta nopeesti edetään ja kovia reenejä alkaa tulee jo peruskurssilla (riippuu vetäjästä)
      SUOSITTELEN KELLE VAAN KETÄ KIINNOSTAA KAMPPAILU JA ITSEPUOLUSTUS; TAI PELKKÄ KUNNON KOHOTUS MIKÄ ON VÄLTTÄMÄTÖNTÄ (sen huomaa jo ensimmäisillä kuukausilla)

      • Soriolipakko

        Heh, karate ja varsinkin judo on polveutunut jujutsusta.


    • hjj4kyu

      Hemmetin kova laji ja taso, itse entinen judoka ja karateka ja Hokuton löysin ja siinä vasta tie alkoi eli itsepuolusutuksen oppi, judossa oli sininen vyö ja karatessa vihreä, Hokutossa en mitään eli pelkkä nolla, käsittämättömän kova taso ja danit ovat lajissa oikeasti osaavia. Suosittelen jokaiselle joka haluaa oppia tehokasta itsepuolustusta.

    • ygyyy7

      Kova laji on, kokeilin sitä jonkun kuukauden, selkä ei kestänyt. Toimiiko kadulla, no tuo on turha kysymys. Itsepuolustuslajihan tuo on, Jiujutsusta kehitelty, olisko Niinikedolla sormensa mukana tässä kehityksessä. Monipuolinen, aseiden käsittelyä myös mukana itsepuolustuksen muodossa tietenkin. Vyökokeet tulevat myöhemmin mukaan. Ja ne on täyskontakti muistaakseni.
      Pietarsaaressa tunnen yhden 5 danin miehen henkohtaisesti.

    • Jujutsu_on_perseestä

      Kävin jujutsussa jonkin aikaa ja yhtenä kertana ottelin samantasoisen kanssa sain niin kovan potkun munille että kyrvän tyveen tuli haavauma ja jouduin käymään monessa leikkauksessa että sain kyrpäni kuntoon en enää ikinä mene sellaiseen vieläkin on kipuja enkä pysty edes harrastamaan seksiä vaimoni kanssa tapahtumasta on jo 5kk lääkärit sanovat vain että kyllä se paranee ajan kanssa vituttaa en enää ikinä mene jujutsuun!!

    • Anonyymi

      Todella kova laji on Hokuto Ry jujutsu, Aven kehittämä tyyli, kova oli kyllä aiempi versio englantilainen Juko Ryu jossa potkittiin munuaisiin ym ja lukot yhtä tuskaa, Ave muunsi lajia mutta toimiva laji edelleenkin ja vaatii kyllä kovaa kuntoa ja sisua kun otetaan treeniä mm nyrkkeily ja potkunyrkkeilukontaktilla.
      Israelin Krav maga on toinen kiinnostava laji, minulla kokemus molemmista, vaihdon Krav magaan kun ikää tuli ja vammoja ksoka siinä vähemmän heittoja ja lukkoja mutta jysähtävän yksinkertaisa toimintaa.

    • Anonyymi

      SEn verran kova ja monipuolinen laji on että esim judon tai karaten mustia vöitä on ollut lajin peruskursseilla mukan j a jotkut jopa vihreään vyöhön asti ja eivät ole pärjänneet lajissa ja treenissä ovat olleet kovilla niin erilaista ja vaikeaa monipuolista tekniikkaa hokutossa.
      Hokuton musta vyö on kiven takana ja kun sen saa niin osaa aika paljon taistelutaidoista.

    • Anonyymi

      Kaiken kattava itsepuolustudjärjestelmä ja on kova taso mustilla ja ylemmillä värivöillä.
      Hurja laji ja se toimii.

    • Anonyymi

      Aloitin huonokuntoisena 40 vuotiaana läskinä kun halusin oppia puolustamaan itseäni nyt olen 50 v ja ylpeä ruskean vyön omistava jujutsuka ja 20 kiloa hoikempi ja itsepuolustustaito on kova.
      Olin 15-20 vuotiaana treenananut judoa ja karatea mutta tämä laji on ihan muuta se on monipuolista itsepuolustusta joka tilanteeseen ja kaikin keinoin, Hokuto ryu jujutsu on monipuolinne ja kaiken kattava kova laji ja lajin mustat vyöt ovat osaavia, itsellä vielä tavoite dan arvo saavuttaa ennen 60 v synttäreitä.
      Oss.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe