Voxra (bupropioni) masennukseen?

.o.o.o.o

Nyt on kai Suomessakin tullut myyntiin Voxra (joka on kai sama kuin Zyban). Onko kellään vielä kokemusta masennuksen hoitoon? Auttaakohan ahdistuneisuuteen?

Huomasin apteekin sivuilta, että Voxra on kuitenkin paljon halvempaa kuin Zyban, jota suomessa on käytetty tupakasta vieroitukseen.

Kokemuksia?

128

42007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • htyghn

      Kun saan ajettua alas yhdenSSRI- lääkkeen, niin on aika kokeilla sitä, kun kaikki muut on jo kokeiltu.
      Johtopäätös, auttaa aikansa ja vie suurimmat paineet elämästä, mutta ei paranna.

      • Anonyymi

        SSRI aiheuttaa impotenssia, joka jatkuu hoidon lopetuksen jälkeen. Voxra päinvastoin voi lisätä naisella seksihaluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SSRI aiheuttaa impotenssia, joka jatkuu hoidon lopetuksen jälkeen. Voxra päinvastoin voi lisätä naisella seksihaluja.

        Bupropioni vie myös erektiot ennen pitkään. On syytä olettaa, että vaikutus on samassa määrin pysyvä kuin SSRI-aineidenkin kohdalla.


    • Pää pumpulissa

      Olen nyt käyttänyt runsaan viikon ajan Voxraa 150 mg/pv. Pää on vähän pöhnäinen ja on etova olo. Masennus ei ole yhtään helpottanut, mutta harva masennuslääke viikossa tehoakaan. Jatkan tätä ainakin kuukauden ja jos ei olo yhtään piristy, niin siirryn sitalopraamiin.

      • ahdistukseen

        Olen syönyt Voxraa (150 mg) kuukauden päivät, määrättiin depressioon. Lääke on kehitetty Zybanista ja tulee varmasti Kela-korvauksen piiriin. Toimii ainakin mulla huomattavasti paremmin kuin aiemmat lääkkeet joiden inhottavista sivuvaikutuksista olen päässyt nyt onneksi eroon. Ainoat sivuoireet mitä mulla on Voxran kanssa ollut on lyhyehkö yöuni, eli lääke kannattaa ottaa aamulla, ja fiilis et olis kuumetta (vaikkei ole). Ellei unen laatu parane kuukauden sisällä pitää ehkä harkita lääkkeen vaihtamista.


      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


    • Pää pumpulissa

      Olen käyttänyt Voxraa 150 mg vajaat kaksi viikkoa ja nyt masennus on ohi. Mitään sivuoireita ei enää minulla ole. Yötkin nukun kuin tukki. Nyt tuntuu elämä ihan elämisen arvoiselta. Lääkkeen ainoa huono puoli on mielestäni hinta: noin euro/kpl.

      • Hei

        olen itse käyttänyt Voxraa annoksella 150mg ja nyt menee kuudes päivä. Jotakin se tekee, mutta en tiedä mitä, miten kauan, ja muuttuuko tilanne pahemmaksi vai paremmaksi. Nukun ihan kohtalaisesti, mutta olen ihan itkuinen (hysteeris-suisidaalis-itkuinen) eli kun herään, alan itkeä ja itken sitten 12 tuntia kunnes nukun ja sama alkaa taas alusta.
        Minulla masennus on ollut hyvin paha ja vakava, enkä ole SSRI (ym.) markkinoilla olevilla valmisteilla saanut itseäni toivomaani kuntoon. Olen käynyt ECT-hoidonkin läpi ja se vain pahensi tilannetta.
        Reagoin nyt tähän valmisteeseen ainakin kamalan voimakkaasti. En tiedä tasoittuuko tämä ja auttaisiko annoksen nosto asiaan, jotta se tehoaisi paremmin.
        Minulla on myös vakavia itsemurha-ajatuksia, ja olen todella uuvuksissa.


      • Toivoa on
        auringon_pimennys kirjoitti:

        Hei

        olen itse käyttänyt Voxraa annoksella 150mg ja nyt menee kuudes päivä. Jotakin se tekee, mutta en tiedä mitä, miten kauan, ja muuttuuko tilanne pahemmaksi vai paremmaksi. Nukun ihan kohtalaisesti, mutta olen ihan itkuinen (hysteeris-suisidaalis-itkuinen) eli kun herään, alan itkeä ja itken sitten 12 tuntia kunnes nukun ja sama alkaa taas alusta.
        Minulla masennus on ollut hyvin paha ja vakava, enkä ole SSRI (ym.) markkinoilla olevilla valmisteilla saanut itseäni toivomaani kuntoon. Olen käynyt ECT-hoidonkin läpi ja se vain pahensi tilannetta.
        Reagoin nyt tähän valmisteeseen ainakin kamalan voimakkaasti. En tiedä tasoittuuko tämä ja auttaisiko annoksen nosto asiaan, jotta se tehoaisi paremmin.
        Minulla on myös vakavia itsemurha-ajatuksia, ja olen todella uuvuksissa.

        Koita jaksaa. Yksi päivä kerrallaan. Yksi hetki kerrallaan. Toivo pilkottaa tunnelin päästä.


      • Jo, vain;)
        auringon_pimennys kirjoitti:

        Hei

        olen itse käyttänyt Voxraa annoksella 150mg ja nyt menee kuudes päivä. Jotakin se tekee, mutta en tiedä mitä, miten kauan, ja muuttuuko tilanne pahemmaksi vai paremmaksi. Nukun ihan kohtalaisesti, mutta olen ihan itkuinen (hysteeris-suisidaalis-itkuinen) eli kun herään, alan itkeä ja itken sitten 12 tuntia kunnes nukun ja sama alkaa taas alusta.
        Minulla masennus on ollut hyvin paha ja vakava, enkä ole SSRI (ym.) markkinoilla olevilla valmisteilla saanut itseäni toivomaani kuntoon. Olen käynyt ECT-hoidonkin läpi ja se vain pahensi tilannetta.
        Reagoin nyt tähän valmisteeseen ainakin kamalan voimakkaasti. En tiedä tasoittuuko tämä ja auttaisiko annoksen nosto asiaan, jotta se tehoaisi paremmin.
        Minulla on myös vakavia itsemurha-ajatuksia, ja olen todella uuvuksissa.

        Tämä on vilpitön "halaus"-Kaikki järjestyy, usko vain;)


      • Anonyymi

        Ei masennus voi poistua vajaassa viikossa lääkkeen käytöstä, on varmaan Lumevaikutus, tai et ole ollutkaan masentunut


      • Anonyymi
        auringon_pimennys kirjoitti:

        Hei

        olen itse käyttänyt Voxraa annoksella 150mg ja nyt menee kuudes päivä. Jotakin se tekee, mutta en tiedä mitä, miten kauan, ja muuttuuko tilanne pahemmaksi vai paremmaksi. Nukun ihan kohtalaisesti, mutta olen ihan itkuinen (hysteeris-suisidaalis-itkuinen) eli kun herään, alan itkeä ja itken sitten 12 tuntia kunnes nukun ja sama alkaa taas alusta.
        Minulla masennus on ollut hyvin paha ja vakava, enkä ole SSRI (ym.) markkinoilla olevilla valmisteilla saanut itseäni toivomaani kuntoon. Olen käynyt ECT-hoidonkin läpi ja se vain pahensi tilannetta.
        Reagoin nyt tähän valmisteeseen ainakin kamalan voimakkaasti. En tiedä tasoittuuko tämä ja auttaisiko annoksen nosto asiaan, jotta se tehoaisi paremmin.
        Minulla on myös vakavia itsemurha-ajatuksia, ja olen todella uuvuksissa.

        Mä oon käyttänyt 2ja puoli viikkoa voxra 150mg ja kerran on vatsahuuhtelu tehty vetastuani purkillisen promaziinìa,mies kaivoi lääkkeitä mun suusta ja kurkusta ja tilasto lanssin sit2pv sairaalassa ja elämä jatku,vai jatkuko tunnin unet siinä noin klo1 jälkeen ja n.klo 5-6 tai7 tunnin tai parin unet siinäki ja todella omituinen olo taas on itsetuhoisia ajatuksia käynyt mielessä. Saa nähdä kumpi tappaa eka tää lääkkeestä tuleva unettomuus vai itsemurha että näin. ADHD sehen kuuluvaa mähöämitä ,juomista,sekoilua sinänsä helpottanut
        Jossu82


      • Anonyymi

        Jos masennus on ohi kahdessa viikossa Voxran aloituksesta, et ole ollutkaan masentunut, tai sitten se on lumevaikutus. Olen syönyt Voxraa melkein 7 viikkoa, eikä ole olo helpottunut vieläkään 150 mg on annos, voi olla liian pieni tai lääke ei tehoa minuun.


      • Anonyymi

        Ei sulla ole oikeaa masennusta jos pari viikkoa olet syönyt jotain pilleriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos masennus on ohi kahdessa viikossa Voxran aloituksesta, et ole ollutkaan masentunut, tai sitten se on lumevaikutus. Olen syönyt Voxraa melkein 7 viikkoa, eikä ole olo helpottunut vieläkään 150 mg on annos, voi olla liian pieni tai lääke ei tehoa minuun.

        Nyt ei tämä kirjoittaja aivan tiedä mistä puhuu. Keskushermostosairauksia, joissa vakava masennus on yksi oire, on nykytietämyksen mukaan montaa eri laatua.
        Nimenomaan tällaisessa hyvin vakavassa , syvässä, endogeenisessa masennuksessa , johon
        1-kanavaiset serotoniiniselektiiviset lääkkeet eivät tehoa lainkaan, nämä laajakirjoiset voivat nostaa syvyyksistä täysin oireettomaksi ihan viikossa.


    • 10

      bupropioni (Zyban, Voxra)

      Bupropioni estää noradrenaliinin ja dopamiinin takaisinottoa. Serotoniinin sillä on vain hyvin vähän vaikutusta. Se on hyvä masennuslääke, vaikka Suomessa ja monessa muussa maassa sitä käytetäänkin lähinnä tupakoinnin lopettamiseen. Sitä on käytetty monenlaisen uupumuksen ja väsymyksen lievittämiseen, mm. syöpäpotilailla.56

      Energisoivan vaikutuksen lisäksi bupropionilla on todettu anti-inflammatorista vaikutusta TNF-alfan vähentämisen kautta.57Tutkimusten mukaan siitä voi olla apua myös kivun lievityksessä58ja levottomat jalat -oireilussa.59Ei siis ihme, että sitä käytetään paljon myös CFS:n hoidossa.

      Bupropionin käytöstä CFS:ssä löytyy myös yksi pieni tutkimus60sekä yksi julkaistu tapausselostus, jossa bupropionia käytettiin yhdessä paroksetiinin kanssa.61Lucinda Bateman käyttää potilaillaan hitaasti imeytyviä tabletteja annoksella 100-300 mg.62Muualla näkyy CFS.n hoitoon suosituksia 75 mg kerta-annoksesta päivässä aina 150 mg annokseen kolmesti päivässä.63CFS-tutkimuksessa annostuksena käytettiin 300 mg päivässä.

      Bupropionilta puuttuvat useimmat SSRI-lääkkeiden sivuvaikutukset suun kuivumista lukuunottamatta. Painonnousun sijasta se voi aiheuttaa painon putoamista. Seksuaaliset sivuvaikutukset ovat hyvin harvinaisia, päinvastoin lääke voi auttaa SSRI-lääkkeistä tai muista syistä johtuviin seksuaalisiin vaikeuksiin. Piristävän vaikutuksensa takia se voi aiheuttaa unettomuutta. Myös kuume, vapina, keskittymishäiriöt, päänsärky, huimaus, vatsavaivat ja makuhäiriöt ovat yleisiä sivuvaikutuksia.

      Lisäksi bupropioni lisää kouristusriskiä. Kouristusten todennäköisyys ilman muuta riskitekijää on erittäin pieni, mutta esimerkiksi epileptikoilla bupropionia ei siis voida käyttää. Antikonvulsantin lisääminen saattaa pienentää kouristusriskiä ja helpottaa mahdollista insomniaa.

      Bupropioni nostaa mm. risperidonin, metoprololin ja trisyklisten masennuslääkkeiden pitoisuuksia. Fluoksetiini, orfenadriini, karbamatsepiini, valproaatti ja ehkäisypillerit voivat puolestaan vaikuttaa bupropionin metaboliaan. Levodopa ja amantadiini voivat lisätä bupropionin haittavaikutuksia.

    • ssri koekaniini

      Aloitin geneerisen bupropioni kuurin kolmisen viikkoa sitten. Eka viikko oli 150mg ilman sen kummempia sivuoireita, tosin eipä mitään hyötyäkään havaittavissa. Toinen ja kolmas viikko on menny 300mg ja on ollut melkosta heittelehtimistä suuntaan ja toiseen. Ahdistuneisuus ja itkeminen tms. lisääntynyt ja pari ahistuskohtauksen tapaista olotilaa on tullut etenkin sosiaalisten tilanteiden jälkeen. Toisaalta, jokapäiväiset itsemurha-ajatukset ovat vaihtuneet tilanteen toivottomuuden tms. analysointiin. Toivosin että parissa viikossa tasaantus kokonaan.

      Unta saan jo paremmin, tosin käytän silloin tällöin trazodone pillereitä 150mg verran kun tuntuu et on ollut vaikeeta just ennen nukkumista. Ennen kun aloitin bupronioni kuurin heräsin joka yö kolmen aikaa aamulla ja painajaisia oli lähes joka päivä.

      Täällä jenkeissä määräävät tuota tosi helposti. Lääkäri määräsi ekaksi sertalinea (zoloft) mut pyysin harkinnan jälkeen että vaihtas. Ite otin lähinnä sen takia ettei tosta pitäis tulla mitään sivuoireita seksuaalisuuden suuntaan.

    • ??????????

      Auttaako Voxra paniikkihäiriöön?

      • Juuri aloittanut

        Hemmetin hyvä kysymys muuten. Toi paniikkihäiriö. Pirun sitkee ainakin. Itel Xanorit paniikkiin, tosin ne muuttuu tossa ku rahaa on niin depotteihin. Joo eli voxrasta, ei mitään hajua miten tulee käymään. Vasta toinen pilleri mennyt tänä aamusti. Vähän kyl meinas laatta lentää mut ehkä se liika kahvikaan ei hyvää tehnyt. Tarpeeks monta lääkettä käynyt läpi ja olinkin tos jo ilman mitään pitkän aikaa ja sen kyl huomas, negatiivisesti. Toivottavasti hyötyä on, niinku kaikkeen. Kun ei kuitenkaan maailman halvin lääke ole.


      • poii
        Juuri aloittanut kirjoitti:

        Hemmetin hyvä kysymys muuten. Toi paniikkihäiriö. Pirun sitkee ainakin. Itel Xanorit paniikkiin, tosin ne muuttuu tossa ku rahaa on niin depotteihin. Joo eli voxrasta, ei mitään hajua miten tulee käymään. Vasta toinen pilleri mennyt tänä aamusti. Vähän kyl meinas laatta lentää mut ehkä se liika kahvikaan ei hyvää tehnyt. Tarpeeks monta lääkettä käynyt läpi ja olinkin tos jo ilman mitään pitkän aikaa ja sen kyl huomas, negatiivisesti. Toivottavasti hyötyä on, niinku kaikkeen. Kun ei kuitenkaan maailman halvin lääke ole.

        225mg Lyricaa kaks kertaa pvässä se on paras ei ole tarttenu enää Xanoreita tuon jälkeen.


      • Anonyymi

        Ei niin mitenkään.


      • Anonyymi

        Ei auta. Ei ole edes siihen tarkoitettu.


      • Anonyymi

        Ei yhtään. Olisikin auttanut :(


      • Anonyymi

        Ei auta. Kokeilin kuukausia eikä mitään tapahtunut. Sama paniikki koko ajan eikä mitään mahiksia käydä kaupassa kuin kerran viikossa. Jos jotain jäi, sitten piti olla ilman ja nähdä nälkää.


      • Anonyymi
        poii kirjoitti:

        225mg Lyricaa kaks kertaa pvässä se on paras ei ole tarttenu enää Xanoreita tuon jälkeen.

        Hahhah, Lyricat ja Xanorit on sellaisia nistien lääkkeitä. Lopettakaa viihdekäyttö välittömästi, hankkikaa työpaikka ja alkakaa tuottaa uusia veronmaksajia tähän maahan.


    • Ålandsi

      Minä olen nostanut annoksen nyt kahteen tablettiin ja olen huomannut sen auttavan; käyn lenkillä ja en ihan niin alakuloinen enää. Yhdellä olo oli vielä ihan kamala. Ainoa ikävä puoli on hikoilun lisääntyminen; Onko muilla samoja kokemuksia??

    • Miinuska75

      Minulla kokeiltu jo monenmonia erilaisia depislääkkeitä kroonisesta unihäiriöstä johtuneeseen masikseen. Kaikista tullut tosi pahoja, joskin erilaisia sivuoireita(15kg painon nousu, ahdistuneisuus, raju pahoinvointi, itsetuhoiset ajatukset, itkuherkkyys, sosiaalisten tilanteiden pelko,päänsärky,ärtyneisyys ja vihanpurkaukset,orgasmivaikeudet..)Minulla aloitettiin Voxra 150mg 9pv sitten. Pari ekaa pv ok, sitten seuraavat 5pv raju päänsärky, pahoinvointi ja huimaus, jotka kestivät lääkkeen oton jälkeen invalidisoivina 5-6h ja sitten iltaa kohden helpottivat. Nyt pari päivää nuo sivuoireet ovat olleet vähenevään päin ja olen toiveikas!! Ainoana jatkuvana oireena ollut tuo runsas hikoilu(ikäänkuin kuumia aaltoja!)ja omasta mielestä hiki haisee pahemmalta kuin aiemmin(mies sanoi, ettei ole huomannut tätä). Tuohon masikseenhan tuo lääke alkaa vaikuttaa vasta 3-4vkon kuluessa. Lääkärini sanoi, että vaikka pakkauksessa luvataan vaikutuksia jopa 2 vkon kuluessa niin hän sitä mieltä, että silloin kyse ns. psyykkisestä plasebovaikutuksesta.
      Muihin masislääkkeisiin verrattuna tuo on toki jonkin verran hintavampi.

    • miinuska75

      Niin ja ihottumaa ja kutinaa on myöskin tästä tullut, mutta ei häiritsevästi ainakaan vielä kuitenkaan.

    • tohnokki

      Itse syönyt nyt Voxraa .2kk,eka 1kk 150mg ja sen jälkeen 300mg/päivä. Aikaisempiin lääkkeisiin, viimeksi Venlafaxin 1,5vuotta käytössä, sivuvaikutuksia ei itsellä ole, päinvastoin. Todella häiritsevä liikahikoilu häipynyt, seksihalut palailemassa takaisin, tuntuu että jaksaa paremmin. Hieman ollut viimeaikoina kireä ja aggressiivinen olo, ja itkettää joskus mikä on toisaalta hienoa kun ei ole kolmeen vuoteen tullut tirauteltua... Tällä hetkellä tuntuu parhaalta lääkkeeltä ikinä, toivottavasti tästä olisi apua. Jatkoja ja jaksamista kaikille!

    • mömmötys123

      Niin auttaako sos.til.pelkoihin,joihin esim.cipramil ja venlafaxin?! Väsymyksen takia lääkäri vaihtoi nyt voxraan mutta sanoi ettei se sit auta pelkoihin...
      Mut kokemuksia?Pitäs valita todella rajottavien pelkojen tai lamaavan väsymyksen välillä..

    • roiugeqnghg

      Nosto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • paras lääke ikinä

      Loistava lääke, oikeasti.

      Minulla jo viikon jälkeen ajatukset selkiintyi annoksella 150mg. Olo koheni huimasti viikkojen aikana. Neljän viikon kohdalla annosnosto 300mg ja sain voimani takaisin, ajattelukykyni ja itsetuntoni.

      Minä olin jo täyttänyt ja lähettänyt työkyvyttömyyseläkepaperit vakuutusyhtiöön ja valmistauduin elämään eläkeläisenä.

      Sain elämäni takaisin, tämä on ihme. Palasin töihin ilman työkokeiluja tai terapioita.

      Niin ja muuten kohdallani on kokeiltu lähes kaikki muut lääkevalmisteet.

      Tämä ei voi olla placeboa, koska en uskonut enää kuopasta nousevani.

    • nohgpauhf

      Olen syönyt Voxraa lokakuusta 2012 saakka 150 mg:n annostuksella ja en ole huomannut sen auttavan millään tavalla. Sain Voxran, koska valitin psykiatrille jatkuvaa väsymystä, joka luultavastikin johtui Cipralexista. Nyt mietin, että voisinkohan nostaa Voxran annostuksen itse 300mg:aan? Josko se auttaisi tähän mun jatkuvaan väysymykseen.

    • kysymys

      Tietääkö joku kuuluuko Voxran sivuvaikutuksiin vatsaoireet?

      • Anonyymi

        Kyllä kuuluupi alkuun varsinkin pahaa - etovaa oloa. Oon ainakin saanut ruoka ongelmia pois. Ei enään sitä samanlaista ilta mässäilyä- herkuttelua kuin ennen jos jottain positiivista haluu asiasta löytää


    • Massisposse

      Minulla on paniikkihäiriön/ahdistuneisuushäiriön myötä vatsaoireita / diagnoosina aiemmin ärtynyt suoli, mut lääkkeen käytön (2kk) aikana ei ole ollut mahan kanssa mitään oireita, siis normaalista poikkeavia. Alunperin tämä olevinaan määrättiin paniikki- ja ahdistuneisuushäiriön hoitoon, mutta ilmeisesti lääkkeen ei pitäisi tehota näihin juurikaan. Myöhemmin minulta diagnosoitiin myös keskivaikea masennus, joskin oireet sieltä pahimman romahduksen jäljiltä olivat jo lähteneet helpottumaan.

      Nyt 4kk sairasloman jälkeen olo alkaa olla jo kohtuullisen hyvä varsinkin jos vertaa siihen, mitä se oli tuon romahduksen jälkeen (nopeasti sanottuna tunne oli sellainen lähes koko päivän, ettei ollut hyvä olla missään asennossa, oli se lepäämässä, istumassa tai ylhäällä, tuntui että voimat loppuu ja elintoiminnot siin samalla).

      Eli 2kk lääkkeensyönnin jälkeen olotila on kohentunut ja oon pystynyt lisäämään kävelylenkkien pituuksia ym, joka sitten varmaan siinä pikkuhiljaa myös tuota mielialaa parantanut. Sivuvaikutuksena tais olla ensimmäisen viikon jonkinverran lisääntynyttä huimausta, ei muuta..

    • M-Magilla

      Hei!
      Olenkin kirjoitellut aikaisemmin KaksPlussan Voxra ketjuun nimimerkillä Magia/ Magilla. Minulle Voxra aiheuttaa jonkiverran vatsaoireita. Maha on löysällä ja aineenvaihdunta on kiihtyneempää. Minulla Voxra on ollut käytössä nyt reilu kolme kuukautta 150 mg annoksella. Minulla on diagnoosina vaikea masennus. Lääkeitä masennukseen aloitin uudelleen syömään viime vuoden keväänä (mirtazapiini). Tuo edellinen lääke lihotti kovasti, ruokahalu oli aivan valtaisa. Kun vaihdettiin Voxraa on paino lähtenyt mukavasti laskemaan ja muutenkin lääke on auttanut. Aloitekyky on palautunut ja muutenkin on sellainen normaalin ihmisen olotila.

      Ainut mikä mietityttää on kun kolmen kuukauden ajan minulla on esiintynyt enemmän migreeni kohtauksia jopa 3- 4 kertaa viikossa. Pelkään sen johtuvan Voxrasta. On muilla ollut vastaavia kokemuksia päänsärkyjen ja migreenien kanssa käytettäessä Voxraa?

      • Anonyymi

        Voxra oli uusi(2000-luvun alkpuolella) kun aloitin sen kokeilun.
        Siitä ei saanut vielä kelakorvaustakaan ja maksoi n,,60e/kk.
        Onnekseni sain lääkäriltäni näytepakkauksia muutaman viikon kokeiluun jolla oli aivan radikaali ero entisiin turruttaviin ja unta huonontaviin lääkkeisiin.
        Päänsärky ja vatsaoireet olivat sivuoireet jotka kuitenkin lievenivät ajan myötä.
        Jos jotain miinusta pitäisi mainita niin sen kierroksia nostattava vaikutus ja samalla kun on itsellä mania taipumuksia tuli paljon herätehankintoja joista sain boostattuja kiksejä normaaliin oloon verrattuna.
        Koska olin työhulluksi leimattu työurallani aloitin siihen aikaan kuntoutuksessa ollessani useita uusia harrastuksia ja samalla liikuin paljon eli Voxra teki minusta lähes duracell pupun-
        Olen onnekseni saanut jättää lääkehoidot masennukseen joka johtui suurilta osin avioeron ja myöhemmin työtapaurman lopettaman työuran päättymiseen.
        Eläkeläisenä voi säädellä omaa stressitasoa jotta uusiutumisriski pysyisi matalalla tasolla,


      • Anonyymi

        Joo on muuten tullut päänsärkyä ja muutenkin niska selkä kipua
        Ikävin vaiva on unettomuus. Nukun alkuyöstä 1-2 tuntia. Aamuyöstä taas pari tuntia.
        Tähän asiaan en oo apua saanut mikä ärsyttää suunnattomasti . Joillekkin on iltaan määrätty bentsot. Mulla on pitkän aikaa ollu unilääkkeenä promaziini ja melatoniinia ja nää pari pätkää mä näillä nukun. Oon väsynyt ja ärtynyt. Kerran hoidon alkuvaiheessa yritin tappaa itseni purkillisella unilääkkeitä ja mies tilas lanssin ja 2pv meni sairaalassa. Oon satunnaisesti benzoja kadulta hommannut voi kuin yksinkertainen ratkaisu lääkärillä ois ja laittas iltaan Benzo mut ei
        Mennyt ihan sairaax tää homma
        Imsomnia 82


    • auringon_pimennys1

      Hei kaikki!

      Voxra todellakin voi aiheuttaa vatsaoireita. Tiedän tämän siitä, että reagoin siihen yleensä vatsallani ja kerran annoksella 150 mg sain sellaisen ylävatsakivun, että minun oli soitettava ambulanssi. Ambulanssissa totesivat, että se on Voxran tyypillisiä haittoja, ei siis tarvitse ihmetellä sitä. Paracetamol voi kipuun auttaa.

      Jos on migreenikohtauksia, siitä kannattaa puhua lääkärille tai jopa varata neurologille aika, sillä yhtä lailla he neurologian puolella hoitavat näitä asioita.

    • Voxxxra

      Hei! Itse olen syönyt Voxraa 150mg annoksella n. 4kk. . Alussa piristi tosi paljon, lääkäri jopa epäili, että onko liian aktivoiva, mutta nyt on taas taantuma menossa ja olen ollu saikulla 2kk. Voxra on myös melko kallista, koska siinä on vain 2 annos vaihtoehtoa: Joko 150mg tai 300mg. 3kk satsi 150mg maksaa nelisen kymppiä, joten se tuplana on aika paljon. Aloitan Cipralexin tämän rinnalle, koska Voxra ei vaikuta Serotoniini tuotantoon.

    • Annmalja

      Hei Voxxra!

      Kannattaisi ehkä kokeilla vielä 300 mg. Olen kanssasi samaa mieltä, että joku kolmaskin annostus Voxrasta olisi hyvä. 150 mg voi olla monelle liian vähän, 300 mg taas yhtäkkiä vähän liikaa. Olisi hyvä, jos olisi vaihoehtona myös joku 70 mg tabletti, että annosta voisi nostaa hitaasti.

      Toivottavasti hoito tepsii!

    • kannattaako vaiko ei

      hmmm. kannattaakohan aloittaa kun masennus ei enää kovin paha. Vain uupumus ja saamattomuus ja huono keskittymiskyky vaivaa. Tässä ketjussa sanottiin että piristävä vaikutus meni ohi 4 kk:ssa, toisessa 6 kk:ssa. Jos sitten ollaan lähtötilanteessa ja sivuvaikutuksia kuullostaa olevan kuitenkin. Plus vierottautuminen. Ainakin venlafaksiinista oli kamala vierottautua, ja samoin sekin ensin piristi mutta ei pidemmän päälle

      • Anonyymi

        Mulla piristi kahdeksi kuukaudeksi, sitten alkoi teho laskea, söin nelisen kuukautta, vaikutus tuli kolmessa viikossa, ajattelin, että masennus oli voitettu, lyhyt oli kuitenkin ilo tästä lääkkeestä. Aloitin kuitenkin uudestaan parin kuukauden päästä, jospa auttaisi taas hetkeksi, söin 7 vk, mutta ei auttanut enää, lopetin. Nyt odotan, että masennus menisi ilman lääkkeitä.


    • pr0meteu5

      Mulla on diagnoosina vaikea masennus. Voxra on ollut hyvä apu. Parhaiten tuntuu kuitenkin toimivan miedon serotoniinintakaisinotonestäjän kanssa rinnalla Cymbalta 30mg (lasten annos aikuisella miehellä). Kallis combo, mutta tuntuu toimivan.

      Ilman terapiaa väärät toimintamallit, uskomukset, tunteiden kieltäminen jne. jne. eivät kuitenkaan muutu mihinkään. K.o. lääkityksen avulla kykenen/jaksan käsitellä asioita.

    • turhauttavaa.

      Olen syönyt Voxraa puolitoista viikkoa ilman minkäänlaista vastetta. Nostin 3 pvää sitten annoksen maksimiin eli nyt menee 300 mg eikä tunnu missään, siis täysin tyhjänä kanssa, ei edes mitään sivuvaikutuksia ole ilmennyt. Lääkkeen pitäisi piristää, mutta olen entistä väsyneempi kuin ennen lääkkeen aloitusta. En voi millään uskoa, että lääke alkaisi esim. kuukauden päästä toimia siten kuin pitäisi.
      Löytyykö muita joilla samanlaisia kokemuksia lääkkeestä?

      • kokeiltu on

        Placeboa


      • 13+5

        Löytyy. Useitakin. Lääketehtaiden uusin keksintö rahastaa ei-millään.


    • kokemuksia?

      Onko jollain kokemusta Voxrasta osana tulehduksellisten suolistosairauksien hoitoa ts. onko ollut apua tulehdusprosessin vähenemisestä suolistossa? Lääkkeellähän pitäisi olla anti-inflammatorinen vaikutus vähentäessään TNS-alfaa.

      • Harmitus

        Minulla Voxra ärsytti suolistoa niin paljon, että jouduin lopettamaan lääkkeen syönnin. Ei auttanut, vaikka söin vatsansuojalääkettä (Silicea ja Antepsin) ja runsaan aamiaisen ennen Voxran ottamista.


    • kannattaako vaiko ei

      kokeilin yhden tabletin. Uskon kyllä että vaikutus masennukseen ottaa aikansa, mutta luulisi että piristävä vaikutus tuntuisi heti. Väsytti vaan lisää

      • kyllä se kannattaa

        Voxra on depot-tabletti eli tabletti vapauttaa bupropionia hitaasti elimistöön päivän aikana niin pieninä annoksina, ettei depoteissa piristävää vaikutusta synny missään nimessä heti. Jos haluat piristävän vaikutuksen heti, pureskele tabletti, depot rikkoutuu ja imeytyy välittömästi elimistöön. Itse olen havainnut että 300mg Voxraa pureskeltuna on n. 2-3 kertaa kahvia voimakkaampi "piriste". Tämä käyttötapa ei tosin auta masennukseen, vaan piristää välittömästi. Eli jos olet masentunut ja haluat parantua, älä pureskele tablettia vaan odottele vaikutusta ja syö tabletit lääkärin ohjeiden mukaan. Saattaa väsyttää ensimmäisen viikon ajan, koska aine muuttaa aivokemioita hitaasti.

        Mutta jos nyt on pakko saada heti sitä piristystä, hyvä keino on ottaa kofeiinia 100-200mg edestä ja sen jälkeen heti 150-300mg Voxraa. Kahvi (kofeiini) lisää aivojen dopamiinia ja Voxra estää sen takaisinoton (kiertämisen poistumisen) = syntyy kohtuullisen voimakas stimulaatio.

        Muistakaa kuitenkin kouristuskohtausten vaara, älkääkä missään nimessä syökö yli 300mg päivässä Voxraa.


      • kannattaako vaiko ei
        kyllä se kannattaa kirjoitti:

        Voxra on depot-tabletti eli tabletti vapauttaa bupropionia hitaasti elimistöön päivän aikana niin pieninä annoksina, ettei depoteissa piristävää vaikutusta synny missään nimessä heti. Jos haluat piristävän vaikutuksen heti, pureskele tabletti, depot rikkoutuu ja imeytyy välittömästi elimistöön. Itse olen havainnut että 300mg Voxraa pureskeltuna on n. 2-3 kertaa kahvia voimakkaampi "piriste". Tämä käyttötapa ei tosin auta masennukseen, vaan piristää välittömästi. Eli jos olet masentunut ja haluat parantua, älä pureskele tablettia vaan odottele vaikutusta ja syö tabletit lääkärin ohjeiden mukaan. Saattaa väsyttää ensimmäisen viikon ajan, koska aine muuttaa aivokemioita hitaasti.

        Mutta jos nyt on pakko saada heti sitä piristystä, hyvä keino on ottaa kofeiinia 100-200mg edestä ja sen jälkeen heti 150-300mg Voxraa. Kahvi (kofeiini) lisää aivojen dopamiinia ja Voxra estää sen takaisinoton (kiertämisen poistumisen) = syntyy kohtuullisen voimakas stimulaatio.

        Muistakaa kuitenkin kouristuskohtausten vaara, älkääkä missään nimessä syökö yli 300mg päivässä Voxraa.

        kiitos vinkistä. voisin testata.
        Tosin - mistä sitä tietää että dopamiinia on liian vähän.. No se oli selvää että serotoniinijärjestelmään puuttuminen ei minulla kannattanut.
        Burnouteissa voi olla kyse muun elimistön uupumisesta. Kun on tosi pitkään piiskannut elimistöään niin kortisolin tuotanto voi olla alamaissa tai sekaisin


      • turhauttavaa.
        kyllä se kannattaa kirjoitti:

        Voxra on depot-tabletti eli tabletti vapauttaa bupropionia hitaasti elimistöön päivän aikana niin pieninä annoksina, ettei depoteissa piristävää vaikutusta synny missään nimessä heti. Jos haluat piristävän vaikutuksen heti, pureskele tabletti, depot rikkoutuu ja imeytyy välittömästi elimistöön. Itse olen havainnut että 300mg Voxraa pureskeltuna on n. 2-3 kertaa kahvia voimakkaampi "piriste". Tämä käyttötapa ei tosin auta masennukseen, vaan piristää välittömästi. Eli jos olet masentunut ja haluat parantua, älä pureskele tablettia vaan odottele vaikutusta ja syö tabletit lääkärin ohjeiden mukaan. Saattaa väsyttää ensimmäisen viikon ajan, koska aine muuttaa aivokemioita hitaasti.

        Mutta jos nyt on pakko saada heti sitä piristystä, hyvä keino on ottaa kofeiinia 100-200mg edestä ja sen jälkeen heti 150-300mg Voxraa. Kahvi (kofeiini) lisää aivojen dopamiinia ja Voxra estää sen takaisinoton (kiertämisen poistumisen) = syntyy kohtuullisen voimakas stimulaatio.

        Muistakaa kuitenkin kouristuskohtausten vaara, älkääkä missään nimessä syökö yli 300mg päivässä Voxraa.

        Nyt on kokeiltu kahtena päivänä pureskella toinen tableteista, vaikutus on unettavampi kuin jos tabletin nielee kokonaisena. Näin eri tavoin siis ihmiset lääkkeisiin reagoivat. Lääkettä olen tänään syönyt yhteensä kaksi viikkoa.

        Onko kenelläkään tullut Voxrasta keskittymiskyvyttömyyttä ja muistin huononemista?


      • turhauttavaa.
        turhauttavaa. kirjoitti:

        Nyt on kokeiltu kahtena päivänä pureskella toinen tableteista, vaikutus on unettavampi kuin jos tabletin nielee kokonaisena. Näin eri tavoin siis ihmiset lääkkeisiin reagoivat. Lääkettä olen tänään syönyt yhteensä kaksi viikkoa.

        Onko kenelläkään tullut Voxrasta keskittymiskyvyttömyyttä ja muistin huononemista?

        Yhdyn nimimerkin "sivuvaikutuksista" viestiin lääkkeen harvinaisten haittavaikutusten ostalta omaan kokemukseeni pohjautuen. Vahvistaa voin ko. lääkkeen sopimattomuuden itselleni pitkänlinjan psykiatrian erikoislääkärin toimesta. Kyseinen lääke, jonka tuoteselosteen mukaan pitäisi piristää ja edesauttaa masennuksesta toipumista voi joillakin henkilöillä toimia päinvastoin eli lisätä ahdistuneisuutta sekä pahentaa masennusoireita.
        Näin siis minulla, joka ei tarkoita sitä, etteikö kyseinen valmiste joillekin ihmisille sopisi.


      • Lääkkeenä
        kyllä se kannattaa kirjoitti:

        Voxra on depot-tabletti eli tabletti vapauttaa bupropionia hitaasti elimistöön päivän aikana niin pieninä annoksina, ettei depoteissa piristävää vaikutusta synny missään nimessä heti. Jos haluat piristävän vaikutuksen heti, pureskele tabletti, depot rikkoutuu ja imeytyy välittömästi elimistöön. Itse olen havainnut että 300mg Voxraa pureskeltuna on n. 2-3 kertaa kahvia voimakkaampi "piriste". Tämä käyttötapa ei tosin auta masennukseen, vaan piristää välittömästi. Eli jos olet masentunut ja haluat parantua, älä pureskele tablettia vaan odottele vaikutusta ja syö tabletit lääkärin ohjeiden mukaan. Saattaa väsyttää ensimmäisen viikon ajan, koska aine muuttaa aivokemioita hitaasti.

        Mutta jos nyt on pakko saada heti sitä piristystä, hyvä keino on ottaa kofeiinia 100-200mg edestä ja sen jälkeen heti 150-300mg Voxraa. Kahvi (kofeiini) lisää aivojen dopamiinia ja Voxra estää sen takaisinoton (kiertämisen poistumisen) = syntyy kohtuullisen voimakas stimulaatio.

        Muistakaa kuitenkin kouristuskohtausten vaara, älkääkä missään nimessä syökö yli 300mg päivässä Voxraa.

        Älä missään tapauksessa pureskele tablettia,sisältää syövyttävää ainetta!!!❤


      • Anonyymi

        Ei sun usko siihen vaikuta. Et voi pelkällä uskolla saada sitä toimimaan. Sori jos tiputin alas jalustalta.


      • Anonyymi
        turhauttavaa. kirjoitti:

        Nyt on kokeiltu kahtena päivänä pureskella toinen tableteista, vaikutus on unettavampi kuin jos tabletin nielee kokonaisena. Näin eri tavoin siis ihmiset lääkkeisiin reagoivat. Lääkettä olen tänään syönyt yhteensä kaksi viikkoa.

        Onko kenelläkään tullut Voxrasta keskittymiskyvyttömyyttä ja muistin huononemista?

        Ei mulla ainakaan käynyt. Ehkä et osaa ottaa huomioon aivan kaikkia muita syitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sun usko siihen vaikuta. Et voi pelkällä uskolla saada sitä toimimaan. Sori jos tiputin alas jalustalta.

        Joo tämä.


    • AHDISTAA!

      Onko kellään tullut Voxrasta aivan hirvittävä ahdistus ja itsetuhoajatuksia ja kauanko kestää että tällaiset "sivuvaikutukset" menevät ohitse?

      • onneksi lopetin

        Minut Voxra nosti pois psykoottisen masennuksen vallasta, söin lääkettä kolme (3) kuukautta ja voin hyvin, mutta jotain tapahtui, koska kevään 2013 olin valtavan ahdistunut ja pelokas.

        Oloni muuttui jo takaisin psykoottiseksi, oli pakko lopettaa Voxra. Lopetin sen "seinään" ei vierotusoireita tms

        Parin vkon kuluttua ahdistus väistyi ja olo parani.

        Nyt jo suht kunnossa, töissä olen. Ikinä en enää aivojeni toimitaa sotke millään lääkkeillä. En edes Melatoniinia ota.. Buranaakin vain äärinmäisessä hädässä.


      • sivuvaikutuksista

        Tuoteselosteen mukaan melko harvinaisiin haittavaikutuksiin kuuluu ahdistuneisuus, hyvin harvinaisiin keskittymiskyvyttömyys ja muihin itsetuhoiset ajatukset sekä irtautuminen todellisuudesta ja kyvyttömyys ajatella tai arvioida asioita selvästi (psykoosi).


      • ...
        sivuvaikutuksista kirjoitti:

        Tuoteselosteen mukaan melko harvinaisiin haittavaikutuksiin kuuluu ahdistuneisuus, hyvin harvinaisiin keskittymiskyvyttömyys ja muihin itsetuhoiset ajatukset sekä irtautuminen todellisuudesta ja kyvyttömyys ajatella tai arvioida asioita selvästi (psykoosi).

        JOs sulla Asperger ja krooninen suolistosairaus joita kumpaakin esiintyy n. 1 % väestöstä ja vaikka olisitkin nainen ei kannata kokeilla enää ainakaan Voxraa jos et ole kovin itsetuhoinen vielä.


      • turhauttavaa.
        onneksi lopetin kirjoitti:

        Minut Voxra nosti pois psykoottisen masennuksen vallasta, söin lääkettä kolme (3) kuukautta ja voin hyvin, mutta jotain tapahtui, koska kevään 2013 olin valtavan ahdistunut ja pelokas.

        Oloni muuttui jo takaisin psykoottiseksi, oli pakko lopettaa Voxra. Lopetin sen "seinään" ei vierotusoireita tms

        Parin vkon kuluttua ahdistus väistyi ja olo parani.

        Nyt jo suht kunnossa, töissä olen. Ikinä en enää aivojeni toimitaa sotke millään lääkkeillä. En edes Melatoniinia ota.. Buranaakin vain äärinmäisessä hädässä.

        Sinulle nimimerkki "onneksi lopetin" ; minullekin ko. lääke teki entistä ahdistuneemman ja pelokkaamman olon verrattuna siihen kuinka asiat aiemmin olen kokenut. Nimenomaan lääke aiheutti suunnatonta pelkoa, jonka todennäköisesti kemiallinen dopamiiniratojen toimintaan puuttuminen aiheutti ja joka lääkkeen lopettamisen jälkeen osoittautui turhaksi. En ole koskaan sairastanut psykoosia, mutta lääkityksen aikana vaara sairastua psykoosiin oli olemassa eli en ainakaan suosittelisi kyseistä lääkettä psykoosipotilaille missään sairauden vaiheessa.


      • Anonyymi

        On. Mulla kävi niin noin viikon päästä että join viiniä illan ahistus unettomuus varattomuus kaikki yht'aikaa no kävi niin et purkillisen unilääkkeitä naamaan vaan ja mieheni soitti lanssin ja hiilihuuhtelu ja seukki päivänä heräsin sairaalassa
        Unettomuus on kamalaa 2 parin tunnin pätkää unta- puolen yön jälkeen ja aamuyöstä kaikki siinä valvoessa yöllä kaikki jutut pyörii mielessä ja odottaa eka että ku otan 3promaziinia ja 3melatoniinia ja tää kestää että uni tulee 2-3tuntii ja sitten nukun sen pari tuntia ja herään ja jos me määräis jonku benzon iltaan tilanne ois se et nukkuisin koko yön aamuun asti joudun hakeen jostain jotain et saa ees joskus yön nukuttuu sillon heräänki ihan iloisena uuteen aamuun


    • ahdistaa ja masentaa

      Minulla samantyyppinen kokemus. Minulle vaihdettiin "lennossa" Cipramil Voxraan. Alussa Voxra 150mg tuntui auttavan ahdistuneisuuteen , mutta 2,5kk syömisen jälkeen , ahdistus palasi takaisin ja vielä masennuksen kera. Masennusta ei ollut vielä silloin ,ennen Voxran aloittamista.
      Myös väsymys lisääntyi.
      Ensiviikolla lääkärille aika, saa nähdä mikä on tuomio.

    • aåäoirga3jut¨0pg¨rij

      Mulla saatana auta yhtään mitään ja toi maksaa ihan vitusti... onneks kohta vaihtuu

    • turhauttavaa.

      Näin lopetin 3 vkon jälkeen Voxran syömisen. Voxra aiheutti keskittymiskyvyttömyyttä, muistin huononemista, ahdistuneisuuden lisääntymistä, väsymystä. Eli ainakaan dopamiinin- eikä noradrenaliinituotannon epänormaaliudesta kohdallani ole ollut kyse pitkäaikaisessa masennuksessani (kesto 30 v). Aloitin omatoimisesti Seronilin uudelleen, jota olin 15 vuotta syönyt vaikeaan pakko-oireiseen häiriöön (OCD), joka on neurologinen sairaus, ja jota ei voi mitenkään muuten hoitaa kuin elimistön serotoniinipitoisuutta lisäämällä. Fluoksetiini rules kohdallani. Se täytyy mielialalääkkeitä käytettäessä, mikä on jo faktatietoa, huomioida, että jokainen lääkkeenkäyttäjä on yksilö, mikä tulisi lääkärienkin yksilökohtaisesti huomioida, jottei kenellekään määrättäisi sellaista lääkitystä koskaan, jonka johdosta vointi huononee entisestään. Eli; käyttäkää kaikki omaa harkintaanne silloin, jos teille mielialalääkitystä tarjotaan, kyseenalaistakaa lääkärinne tarjoamat vaihtoehdot psyykensairauksia hoidettaessa, varsinkin lääkityksellisten ratkaisujen kyseessäollessa.

      • ihmiskoe

        Sinäkin?


      • 17+1

        Aspergerhan ei ole psykiatrinen sairaus


      • ejlerejreoi
        17+1 kirjoitti:

        Aspergerhan ei ole psykiatrinen sairaus

        Dopaniinin lisääminen Asperger-henkilöllä jolla jo muutenkin ko.välittäjäaine koholla nähtävästi on omiaan lisäämään ko. arvoja eli ainakin Voxra pois!


      • !!!

        ASIAA AS!


    • jjhxc

      Ns, tupakan vieroitukseen sopii paremmin. Masennukseen ei mitään vaikutusta, ainaskaan mulla. Unet erittäin huonoja ja pumppu hakkasi sataa.v

      • voxran jättänyt

        kiitos mielpiteestäsi.


    • elina12343

      Kiva vaikkei toisaalta ollenkaan kiva lukea näitä, koska monen kanssa olen samaa mieltä ja on ollut samoja kokemuksia. Olen pitkäaikaista masennusta sairastava ja joskus oireillut psykoottisestikin. Aina kun Voxra 300 mg tulee kaksi kuukautta täyteen alan vauhkoontua, sillä tuntuu että ahdistus muuttuu lähes sietämättömäksi ja pelkään tulevani lopullisesti hulluksi.
      Toisaalta sanotaan, että Voxran vaikutus tulee hitaasti, että vasta 3-4 kuukauden kuluttua tietää mikä lopullinen tulos on, mutta uskaltaako sitäkin jäljellä olevaa järkeään ja mielenterveyttään uhrata kokeilemalla - jatkamalla lääkekokeilua, jos tila voikin muuttua psykoottiseksi? Toisaalta lääkkeen sivuvaikutus on ahdistus, joten jos se vain on yksi ikävä sivuvaikutus, eikä tarkoita sen enempää? Tuntuu siis, että on pakko ottaa raskaan sarjan riski ja syödä valmistetta 3 - 4 kk psykoosin uhallakin. Mutta kuka korvaa, jos jotain tapahtuu? Ei takuulla mikään lääkevahinkovakuutuspooli. Sehän on vain pikkujuttu ja siitä oli varoitus lääketiedoissa. Hällä väliä. Vaikka ihmisten elämät on kyseessä. Lääkäriltä en ole saanut arviota psykoosin riskistä.

      • ASpergerinfo

        Aspergerina voin suositella jättämään koko lääkkeen väliin. Tunnen elimistössäni muutaman päivän sisällä lääkkeen vaikutukset eli ei mitään. Ei lisää tiettyjä välittäjäainapitoisuuksia., vaikka tuoteselosteessa niin kerrotaan. Kenenkään on turha tulla väittämään, että lääkkeen teho alkaisi vasta esim. 1-2 kk päästä sen aloituksesta..


      • 16+20
        ASpergerinfo kirjoitti:

        Aspergerina voin suositella jättämään koko lääkkeen väliin. Tunnen elimistössäni muutaman päivän sisällä lääkkeen vaikutukset eli ei mitään. Ei lisää tiettyjä välittäjäainapitoisuuksia., vaikka tuoteselosteessa niin kerrotaan. Kenenkään on turha tulla väittämään, että lääkkeen teho alkaisi vasta esim. 1-2 kk päästä sen aloituksesta..

        turhauttavaa=aspergerinfo=yhteydessä pääkaupunkiseudun päättäjiin ja puolustaa mm. skitsofreenikoiden oikeuksia sekä ehdottomasti kieltäisi pakkolääkitykset/"lepositeet "jne.


      • xxxzzx

        SItä ei musta suositella jos on ollut psykoottisia oireita! Onkohan psykiatri ollut tästä ajan tasalla?


    • ASpergerINFO

      Yhteenveto; kyseenalaista Voxran määränneen lääkärin ammattitaito. Lääke vaikuttaa dopamiinin sekä noradrenaliilin tuotantoon..Onko sinulta mitattu koskaan välittäjäainepitoisuuksia selkäytimestä, joka on ainut tapa selvittää kärsitkö ko. "aineiden" puutoksista.

      • Minulla Voxra käytössä kaksi viikkoa. Alussa 150 mg, mutta pari päivää ottanut 300 mg. Ei voi sanoa, että lääke vaikuttaisi millään tavoin positiivisesti. Olo on kuin pahassa krapulassa päivätolkulla. Aaamusta iltaan. Masentaa, ahdistaa, ei pysty keskittymään ei huvita mikään, ei jaksa. Ihan hirveä olo. Kävin yksityisellä hakemassa Diapamia. Psykiatrille minulla on aika viikon päästä. Silloin pitää miettiä jotain muuta lääkettä. Tätä en kauaa kestä sortumatta juomaan. Mutta mitä tilalle? Lähes kaikkea on kokeiltu tuloksetta. Uni on ehkä suurin ongelmani. Jos saisin nukuttua yhtenäisen yöunen, en usko kaipaavani mitään mielialalääkettä. Yhtäjaksoista yöunta olen saanut viimeksi nukutta pari yötä joskus 1990 -luvun alussa. Nukahdan, mutta herään ennen pulta yötä. Tämän jälkeen vain ihmettelen maailman menoa. Tosin nyt Diapam auttaa, mutta se on tilapäisratkaisu. Zopinoxin kanssa, jota syön vielä muutaman illan, kunnes loppuu.


    • turhaantunut

      Voxran pitäisi olla "idioottivarmalääke"vakavaan masennukseen.Sen pitäs piristää ja parantaa tomintakykyy, sekä lisätä alote kykyy.

      Mun kokemus:toimii unilääkkenä,eikä toimi milläänlailla ja lääkärit ei usko.masennus jatkuu ja rankat itetuhoajatukset.Haluaisin koko voxran pois ja uusi toimiva lääke tilalle, mutta mua ei uskota.

      • asinfo

        Olet vain tiukkana seuraavan kerran kun menet lääkärin vastaanotolle. Voxran voi jättää pois myös itsenäisesti, ei aiheuta vieroitusoireita mikäli lääkettä et ole käyttänyt useampaa kuukautta ja olet perusterve eli ei epilepsiaa, diabetesta, sydänvikaa jne.


      • turhaantunut
        asinfo kirjoitti:

        Olet vain tiukkana seuraavan kerran kun menet lääkärin vastaanotolle. Voxran voi jättää pois myös itsenäisesti, ei aiheuta vieroitusoireita mikäli lääkettä et ole käyttänyt useampaa kuukautta ja olet perusterve eli ei epilepsiaa, diabetesta, sydänvikaa jne.

        mä oon syöny voxraa puol vuotta.ja pidin viikon tauon sain helvetilliset vierotusoireet vaikkakin lekuri sano että ei siitä vierotuksii tule.olin ihan sekaisin tuntu siltä et puukko ois kaivellu aivoja ja sain psykoottisia ajatusharhoja joita mulla ei ole koskaan ollu.dogtori sit dumbbas tän voxran takas ja oireet alko parissa päivässä kadota.mä en oikee uskalla lopettaa koko droppii jos ei tilalle tuu muuta lääkettä.ja psykoottista masennusta mulla ei oo.vakava masennus ja epävakaa persoon ja elämäni on sietämätöntä vuoristo rataa, eli viikossa ehkä kaksi tai kolme siedettävää päivää ja nekii menee rästi hommii tehessä.


      • Anonyymi

        Sama mulla. Masennus ei hävinnyt minnekään mutta nukuin hyvin. Tämä vaikutus kyllä hävisi muutaman kuukauden jälkeen ja lopetin sen. Yritin vielä toisen kerran mutta edelleen halusin vaan päättää päiväni.


    • Ihm*inen

      Kirjoitin tänne jo aikaisemmin, ja minulle nyt Voxra kokonaan riittää. Ahdistaa vain ihan hirveästi. Kiitos jotain muuta seuraavaksi!

      • Anonyymi

        Sama kävi mulla. Lääkäri ei kyllä tehnyt päätöstä lopettaa vaan tein sen ihan itse. Ei se siitä tykännyt, mutta vääntämisen jälkeen sain seuraavan vaihtoehdon kokeiltavaksi. Onneksi!


    • TheHermit

      Mä oon syöny Voxraa nyt pari kuukautta. Aluksi - ihan ekasta pilleristä asti tuntu, että se todella niksautti mun päässä jotain paikalleen ja ekan viikon oli aivan mielettömän euforinen fiilis. Sitten se alkoi tasottua ihan tavalliseksi elämäksi.

      Nostettiin ekan purkin jälkeen annos kokeeksi 300mg:hen ja nyt tässä 3-4 viikon kohdalla mä oon huomannut, että alan olemaan hieman hypomaaninen. Mun puhe on nopeutunut ja tuntuu, et mä sättään asioita vähän enemmän. Muistihäiriöitäkin on, ei mitään vakavia, mutta sellasia, että tunnen oloni ajoittain vähän höperöksi.

      Tää aika, mitä oon nyt tätä syönyt, on muutenkin ollut todella stressaavaa aikaa ja olisin varmaan romahtanut ja luhistunut tässä matkan varrella moneen kertaan, mutta tää lääke on onnistunut pitämään pystyssä.

      Varsinaiselle ahdistukselle tai masennukselle tää ei oo tehnyt paljoakaan, tuolla se syövereissä vielä velloo, mutta se ei nouse pinnalle niin helposti, kun se on tehnyt ennen. Eli mä varmasti vaikutan itseasiassa huomattavasti parempivointiselta, mitä itseasiassa olenkaan.

      Tokkuraa tää ei ole tehnyt, ajokyky on pysynyt ihan normaalina ja nukunkin jo ihan normaalisti. Kahvin ja teen kanssa kannattaa olla melko varovainen, näyttää ainakin mulla boostaavan kofeiinin nimenomaan niitä negatiivisia vaikutuksia - tärinää, pelokkuutta ja vainoharhaa.

      Cipralexeihin verrattuna tää toimii mulle huomattavasti paremmin, mut en oo nyt annostuksesta aivan varma, että meneekö mulla itseasiassa jo pikkasen liiankin lujaa.

      • muovieläin

        Mulla kohta 2 vko voxraa...tuntuu että ahistaa entistä enemmän. Ei ollut mitään lääkitystä alla, kokemusta cipralexista (väsytti, paino nousi) ja venlaflaxinista (täysin sekopäinen niiden vaikutuksesta, vierotus kamalaa sähköshokkeineen).

        Diagnoosina ahdistus/keskiviakea masennus. 2 viikon aikana on ehkä fyysinen aktiivisuus noussut, eli oon juossu jumpalla, ja unen saanti on vaikeaa, puolikkaan ketipinorin joutuu iltaisin ottamaan. itsemurha-ajatukset jokapäiväisiä. Enpä tiedä onko näitä järkeä popsia, 150mg/päivä menee, mutta kokeillaan nyt se kuukausi. selvästi eri maata kuin ssri lääkkeet jotka mulla suurensi silmien mustuaisia, erityisesti toista, niin että näytti siltä että on "aineissa". Tässä voxrassa ehkä pari kertaa ollut jotain pientä kuvotusta, mutta esim ruokahalussa en oo huomannu mitään muutoksia.


      • muovieläin
        muovieläin kirjoitti:

        Mulla kohta 2 vko voxraa...tuntuu että ahistaa entistä enemmän. Ei ollut mitään lääkitystä alla, kokemusta cipralexista (väsytti, paino nousi) ja venlaflaxinista (täysin sekopäinen niiden vaikutuksesta, vierotus kamalaa sähköshokkeineen).

        Diagnoosina ahdistus/keskiviakea masennus. 2 viikon aikana on ehkä fyysinen aktiivisuus noussut, eli oon juossu jumpalla, ja unen saanti on vaikeaa, puolikkaan ketipinorin joutuu iltaisin ottamaan. itsemurha-ajatukset jokapäiväisiä. Enpä tiedä onko näitä järkeä popsia, 150mg/päivä menee, mutta kokeillaan nyt se kuukausi. selvästi eri maata kuin ssri lääkkeet jotka mulla suurensi silmien mustuaisia, erityisesti toista, niin että näytti siltä että on "aineissa". Tässä voxrassa ehkä pari kertaa ollut jotain pientä kuvotusta, mutta esim ruokahalussa en oo huomannu mitään muutoksia.

        Vielä semmonen huomio voxrasta, että mulla ainakin lisänny tupakanhimoa. Ja tämän lääkkeen pitäisi toisella nimellä (Zyban?) olla tupakoinnin lopettamiseen tarkoitettu lääke.

        Lopetin monivuotisen röökaamisen ilman korvausvalmisteita kuukausi sitten ja nyt siis 2 vko voxraa, ja tuntuu että tupankanhimo iskee entistä kovemmin varsinkin iltaisin. Onkohan tää ihan placebo koko lääke??


      • Rozca
        muovieläin kirjoitti:

        Vielä semmonen huomio voxrasta, että mulla ainakin lisänny tupakanhimoa. Ja tämän lääkkeen pitäisi toisella nimellä (Zyban?) olla tupakoinnin lopettamiseen tarkoitettu lääke.

        Lopetin monivuotisen röökaamisen ilman korvausvalmisteita kuukausi sitten ja nyt siis 2 vko voxraa, ja tuntuu että tupankanhimo iskee entistä kovemmin varsinkin iltaisin. Onkohan tää ihan placebo koko lääke??

        Se on nimensä mukaan roskaa. Tupakoinnin lopettaminen pitäisi tehdä turvallisesti ilman lääkkeitä. Apteekista saa esimerkiksi erilaisia nikotiinipurukumeja. Bupropionin apu on varmasti erittäin kyseenlainen. Yhtenä tunnettuna haittavaikutuksena on taas mm. pysyvä impotenssi, joten riskinä aika suuri. Lisäksi bupropioni on vielä koukuttava, joten siinä mennään ainekoukusta toiseen. Btw. Se, että sinusta tuntuu siltä kuin olisit "aineissa" johtuu siitä, että bupropioni on se juuri sellainen aine mihin viittaat.


      • Wikipediatohtori
        Rozca kirjoitti:

        Se on nimensä mukaan roskaa. Tupakoinnin lopettaminen pitäisi tehdä turvallisesti ilman lääkkeitä. Apteekista saa esimerkiksi erilaisia nikotiinipurukumeja. Bupropionin apu on varmasti erittäin kyseenlainen. Yhtenä tunnettuna haittavaikutuksena on taas mm. pysyvä impotenssi, joten riskinä aika suuri. Lisäksi bupropioni on vielä koukuttava, joten siinä mennään ainekoukusta toiseen. Btw. Se, että sinusta tuntuu siltä kuin olisit "aineissa" johtuu siitä, että bupropioni on se juuri sellainen aine mihin viittaat.

        Ei ole haittavaikutuksena pysyvä impotenssi, sen sijaan bupropionilla voidaan jopa hoitaa tuonkaltaisia ongelmia - mm. SSRI-lääkkeiden aiheuttamia seksuaalisia häiriöitä, joita varmaan tarkoititkin.


      • Rozca
        Wikipediatohtori kirjoitti:

        Ei ole haittavaikutuksena pysyvä impotenssi, sen sijaan bupropionilla voidaan jopa hoitaa tuonkaltaisia ongelmia - mm. SSRI-lääkkeiden aiheuttamia seksuaalisia häiriöitä, joita varmaan tarkoititkin.

        Pysyvä impotenssi kuuluu bupropionin haittavaikutusriskeihin.


      • sryyysr
        Rozca kirjoitti:

        Pysyvä impotenssi kuuluu bupropionin haittavaikutusriskeihin.

        Ehkä luontaistuote-poppasedän kuviteltuihin haittoihin mutta virallisesti voxran sivuvaikutuksissa ei ole lueteltuna edes erektiohäiriöitä saatika sitten pysyvää impotenssia. Edes erittäin harvinaisissa haitoissa ei mainita erektiota.


    • toimii mulla

      Toimii mulla ihan ok. Tasa laskut eli epätoivoisia hetkiä ei samalla tavalla tule ja antaa energiaa.

    • mulla ei toiminut

      Yhteenveto; Voxra on tarkoitettu muille kuin pelkästään masennuksesta tai ahdistuneisuudesta kärsiville, joilla ei ole koskaan ollut psykootista oirehdintaa. Nimenomaan tällaisilla henkilöillä se saa aikaan psykoottisuutta eli ei-toimiva lääke. 300 mg ei aiheuttanut mitään positiivisia vaikutuksia, ainut mitä tuli oli psykoottinen ahdistuneisuus.

    • Paras_kokeilemani

      Voxra on toistaiseksi paras lääke mitä on tullut kokeiltua, sitähän tuntee itsensä jo melkein normaaliksi ihmiseksi kun ei enää nuku koko päivää ja työ- ja opiskeluvelvoitteista selviää jo helposti, samoin kotityötkin sujuvat. 150 mg ei vielä vaikuttanut juurikaan vaikka söin Voxraa sillä annostuksella useamman kuukauden, annosnoston jälkeen (300 mg päivässä) vaikutus oli jo selkeä ja mitään sen suurempia sivuvaikutuksiakaan ei ole tullut.

      Ainut mikä tällä hetkellä pelottaa on se että loppuuko Voxran vaikutus pidempiaikaisessa käytössä? Tuo 300 mg kun on jo maksimiannos päivässä. Söin aiemmin Venlafaksiinia ja ekalla kerralla siitä tuli jonkinlainen vaste jo pienemmillä annoksilla (75-150mg), viimeksi annosta nostettiin jo yli 300 mg ja siltikin nukuin kevyesti yli 20 tuntia vuorokaudessa ja en saanut mitään aikaiseksi.

    • Parantaa elämänlaatu

      Paras lääke minun kohdallani. Taustalla vaikea lapsuus, ahdistusta, masennusta ja pakko-oireinen häiriö. Olen huomannut, että kyllä se voxran teho heikkenee ajan myötä. Huomasin lääkkeen vaikutuksen heti aloituksen ja lääkkeen noston jälkeen 300 mg: aan.
      Ajatukset selkiintyyn heti, omat ajatukset eivät pyöri päässä niin voimakkaina ettei pysty kuuntelemaan tarkkaavaisena muita. Lukion kolmannella luokalla todettu lukihäiriö häviää kun käyttää lääkettä(pystyy lukemaan nopeammin, hahmottaa tekstin tärkeimmät asiat ja kirjoittaminen sujuu yleensä erinomaisesti, koska ajatukset eivät unohdu samantien kun ne tulee mieleen). Minulla on ollut vaikeuksia pysyä rauhassa paikallaan, nyt sekin onnistuu. Ihmiset ei kiinnitä minuun niin paljoa huomiota ku pystyy käyttäytymään normaalisti. Sosiaalinen vuorovaikutus sujuu nykyään helpommin. Pakko- oireet ovat pysyneet halinnassa, koska on paljon varmempi ja turvallisempi olo. Minulla on ollut uniongelmia 2 vuotiaasta asti. On ollut hankaluuksia nukahtamisessa, joten pakko-oireet ovat sijoittuneet aina iltaan. Minua on pelottanut aina iltaisin, että hajamielisyyden takia tapahtuu jotain kamalaa yön aikana tai laukussa ei ole kaikki tarvittava seuraavaa päivää varten. Lääkkeen avulla pystyy toimimaan tarkkuutta vaativassa työssä.
      Onkohan muilla samankaltaisia kokemuksia. Olen käyttänyt lääkettä jo vuoden, mutta nyt mietityttää, että kannattaakohan lääkitystä jatkaa. Vaikuttaa siltä, että lääkeannoksen pitäisi vaihdella päiväkohtaisesti.

    • rrraxax

      itse ajoittain muistan 300 aamusin niellä, Alko eräs lila omgelma huononmuistin kans. Aamaupalat ojennkuseen ja lääkkeit unohtamat kertokaa, /koska ei itsel oo viel onniostunu

      • Anonyymi

        Opettele oikeinkirjoitus, ja palaa sitten asiaan, eihän sun oksennuksesta saa mitään selvää.


    • S-SE

      Meikäläisellä jo monta vuotta sitten diagnosoitiin toistuva hoitoresistentti vaikea masennus. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Lääkekoktailina on ollut jos jonkinlaista, tällä hetkellä Sertralin, Mirtazapin, Diapam ja Imovane. Jatkoksi vielä Inegy ja Atenblock kolestroliin ja korkeaan verenpaineeseen, joskin tuo jälkimmäinen myös rauhoittaa parasympaattista hermostoa ylipäätänsä (monet lavakauhua potevat taiteilijat käyttävät ottavat sitä ennen esitystä). Viime vuonna (2015) mukaan laitettiin vielä kyytipojaksi Voxra 300 mg aamuisin. Useamman kuukauden jälkeen sovin psykiatrin kanssa, että jätän tuon Voxran pois, koska noita lääkkeitä oli muutenkin niin hirmuisesti, ja en havainnut Voxralla mitään vaikutusta.

      Olen saanut myös ns. magneettistimulaatiohoitoa aivoihini, sähköshokeista kieltäydyin. Bentsoja olen napsinut päivittäin lääkärin ohjeiden mukaan jo kohta kymmenen vuotta. Annoskokoa ei ole tarvinnut kasvattaa, mutta aina välillä on vaihdettu tyyppiä. Tällä hetkellä siis taas vanha kunnon diazepam.

      Koska oloni tänä vuonna (2016) muuttui tasaisen varmasti yhä apaattisemmaksi ja apaattisemmaksi, enkä enää viikkokausiin vaivautunut edes pukemaan päälleni saatika avaamaan ikkunaverhoja, rupesin miettimään, mikä tähän voisi olla syynä (verrattuna esim. edelliseen vuoteen). Rupesinkin omin nokkineni ihan koemielessä ottamaan Voxra 300 mg tabletteja vanhasta varastostani, enkä taaskaan huomannut mitään vaikutusta. Mutta kas kummaa, aloinkin nousta aina silloin tällöin ylös punkastani, kävin suihkussakin, tiskasin jonkin astian ja avasin ikkunaverhot. Jokusen leffankin katsoin sohvan perällä loikoillen. Kävin jopa pari kertaa pyöräilemässä. Ja sitten taas lopetin Voxran, koska se ei "tuntunut" miltään.

      Vasta jälkikäteen tajusin, että ei se Voxra miltään "tunnu", mutta kun havainnoin omaa toimintaani ja olotilaani Voxran kanssa tai ilman, niin kyllä Voxran kanssa pääsin edes hiukan lähemmäs ns. normaalin ihmisen käytöstä. Ihan piruuttani vielä jatkoin epätieteellistä koettani, ja jätin Voxran pois muutamaksi viikoksi. Aloin taas liukua kohti kasvimaista olotilaa, joten nyt otan visusti joka aamu 300 mg Voxraa ja voin verrattain hyvin. Diapam ja Imovane ovat aivan välttämättömiä nukkumisen kannalta, koska aikaIsempi "unilääkkeeni" Ketipinor aiheutti lähinnä hirvittäviä painajaisia, joten jätin sen pois.

      Eli näillä eväillä mennään. Ei se Voxra minua terveeksi tehnyt, mutta se nostaa minut kuitenkin pinnalle aivan totaalisen apatian suosta, joten suosittelen kokeilemaan tai ainakin juttelemaan lääkärin kanssa. Mitään haitallisia sivuvaikutuksia en ole huomannut. Turha odottaa mitään euforiaa tai ylipirtsakkaa oloa, mutta kuten sanottu, ainakin minulla se säännöllisesti nautittuna parantaa toimintakykyäni.

    • tjhrjyj

      Bentsoja ei missään nimessä pitäisi käyttää päivittäin pitkiä aikoja. Ei ne sitten muuta teekään kun pitävät vieroitusoireet loitolla. Toleranssi on kehittynyt. Hanki parempi lääkäri. Nyt lääkärin vaihtoon mars mars!

    • 4574574

      Kokeilin juuri Voxraa 150mg annoksella 3-4 päivää mutta oli pakko lopettaa sivuoireiden takia. Päässä tuntui jatkuvasti kuin olisi lääkkeissä, voi ehkä verrata laskuhumalaan kun tuntui jatkuvasti että on jonkun aineen vaikutuksen alaisena. Tämä häiritsi keskittymistä töissä ja vapaa-ajalla niin pahasti etten saanut mitään tehdyksi joten oli pakko lopettaa lääke. Lisäksi silmät olivat valoherkkiä ja oli lievää päänsärkyä koko 3-4 päivää, sekin syy miksei töistä tullut mitään kun pitää istua kirkkaan näytön edessa työpäivät, silmät ei sietäneet sitä valoa.

      Harmi sinäänsä koska toivoin Voxran auttavan kun monet muut lääkkeet ei ole toiminut. Voxran jopa laihduttava ja seksihaluja lisäävät omnaisuudet olisivat myös olleet täydellisiä kun itsellä ylipaino-ongelmia ja haluttomutta.

    • voxra-taitaa-olla

      aine joka tuhoaa ihmisen elimistön halusi sitä tai ei..

      Ahdistuneisuuteen auttaa mm. Tryptofaani, eikä tuhoa elimistöä.

    • Woittoo

      Haista hattu trypto pelle, et tajuuu mistää mitää.

    • SitaVox

      Tullut syötyä Voxraa yli 2 kuukauden ajan. Ja yksi viikko mennyt 300mg/vrk annoksella. Kun käytin 150mg Voxraa sitalopraamin 40mg kanssa, niin kyllä aloitekyky kasvoi jonkun verran, lamaantumista oli vähemmän. Sain itteni herkemmin ylös sängyn pohjalta. Toki parina ensimmäisenä päivänä oli vaikeahko nukkua ja hetkeksi tuli voimakasta ahdistusta ja itsemurhaan liittyviä painajaisia. Olo keskimääräistä parempi kuin pelkällä sitalopraamilla, mutta ei täysin oireeton, koska on ollut myös todella rankkoja masennushetkiä, jotka ovat vaihdelleet?

      Nyt suuremman annoksen kanssa on ollut enemmän tai vähemmän helotusta ja hikoilua kuin kuumalla patterilla sekä huimausta, jota ei ollut 150mg annoksella. Myös ehkä voimakasta ahdistusreagointia stressiin? Voi olla, että saan "aloitusoireita" kuten ahdistusta uudelleen lääkkeennoston takia. Koitan ehkä soittaa psykiatrille, että kannattaisiko lääkeannosta tiputtaa takaisin, kun tämä kuumeilu ja huimaus häiritsee.

    • Kiinnostaa

      Palautuuko seksi halut voxralla ja kahvilla ja onko muutokset olleet pysyviä

      • Anonyymi

        Miten masentunella voi olla seksihaluja, masennus vie kaikki halut ilman lääkeitäkin. Joku tällä palstalla sanoi aloittavansa Voxran vasta kun on juhlinut ensin uutta vuotta, älä ihmeessä aloita, et ole masentunut, jos jaksat juhlimaan lähteä, miksi syötte masennuslääkkeitä, jos pystytte toimimaan arjessa ja vielä seksiäkin ajattelemaan.


    • Miukuliu

      Minä jouduin lopettamaan Voxran jo parin viikon jälkeen, koska sain siitä vaikean ihottuman. Olin päästä varpaisiin ihottuman peitossa. Voxra häviää hitaasti elimistöstä, joten se ihottumakin kesti päiviä.

    • 2354353

      Kokeilin aiemmin Voxraa mutta 150mg aloitusannoksella tuli liikaa sivuoireita, valoherkkyyttä silmissä, päästä puristi ja hieman huonovointisuutta. Ei pystynyt keskittymään töissä joten lopetin viikon jälkeen.

      Nyt aloitin Mysimba laihdutuslääkkeen jossa 90mg Voxraa (bupropionia). Tämä on myös "sustained release, SR" tabletti (12h vaikutus) toisin kuin Voxran "extended release, ER" (24h vaikutus).

      Ero on valtava, 90mg SR ei tässä muutamana ekana päivänä ole aiheuttanut mitään sivuoireita. Tätä menee nyt viikon aamuisin, toisella viikolla lisään toisen tabletin iltaisinkin. Toivottavasti ei tule sivuoireita kun hiljalleen nostaa annosta. Ehkä tuo nopeammin vapautuva sustained release myös vaikuttaa positiivisesti.

      Tällä tavoin keho saa enemmän aikaa tottua aineeseen ja sivuoireiden riski vähenee. Samaa mieltä muidenkin kommenttien kanssa että huonot vaihtoehdot kun vain 150 ja 300mg ER tabletit Voxralla. Tuota SR versiota ei taida masennuslääkkeenä saada Suomesta.

      Psykiatri ei suostunut määräämään Mysimbaa mutta yleislääkäriltä sain laihdutukseen. Joten menee nyt vähän omien arvioiden perusteella tuo bupropionin-annoksen nosto. Ensi viikolla 1 1 90mg SR, 3. viikolla 2 1 90mg ja neljännestä lähtien 2 2 90mg. Eli lopulta 360mg Voxraa. Nostan annosta vähän tutnumuksien perusteella, tällä hetkellä ihan optimistinen että tuo 1 1 toimisi hyvin.

    • Zqsqrn

      Minä yritin aikoinaan lopettaa tupakoinnin zybanin avulla ja kuusi viikkoa olin zyban kuurilla ja muistaakseni eka viikon tupakoin ja otin 150 mg zybania joka aamu ja sen jälkeen lopetin ohjeen mukaan tupakoinnin ja tuplasin ohjeen mukaan annoksen eli 150 mg aamuin ja illoin. Kuuden viikon päästä tuli aivan maatakaatava masennus päälle todennäköisesti lääkkeestä johtuen. Olin täydellisesti maassa silloin ja itsetuho kävi välillä mielessä. Silloin päätin lopettaa zyban kuurin ja menin heti kauppaan ja ostin tupakkiaskin ja aloin tupakoimaan uudelleen. Zybanissa vaikuttava aine on juuri sama kuin voxrassa. Mahtoikohan tuo kuuri vaikuttaa minuun jollain tavalla koska masennusjaksoja on viimeisen neljän vuoden aikana ollut useita. Ennen tuota zybankuuria ei ollut masennusta. Ja myös uni karkaa nykyisin joka kevät...

    • Anonyymi

      Kyllä, alussa kävi nìin niin et lanssilla sairaalaan ja hiilihuuhtelu ku vetasin purkin promaziinia...voxran alotuxen jälkeen, mä oon pyytänyt benzon/vastapainox sais nukuttuu...ja tollaset höpö ajatukset ois pois.....Oon kokeillut...lääkärit auttakaa ois balanssi :)
      Jossu

    • Anonyymi

      Ahdistus on hermosolujen muistutus siitä että olet elossa miksi pyrkiä siitä eroon tai turruttaa sitä.

      Ahdistuksen pakeneminen on kaikkien mielenterveyden ongelmien ytimessä, opettele kokemaan ahdistusta sen täydessä intensiivisyydessä joka solulla ja atomillasi niin huomaat ettei siinä ole mitään pelättävää

      • Anonyymi

        Älä jauha p.skaa.
        Ahdistus ei todellakaan ole mikään "muistutus" siitä että olet elossa.
        Ahdistuksen tarkoitus on varoittaa kehoa ja jos ahdistus jää kehoon päälle, on se sama kuin pikkuhiljaa myrkyttäis kehoa.


    • Anonyymi

      Ei auttanut masennukseen eikä ahdistukseen. En yhtään tajua hehkutusta. Mut hyvä et se jollain toimii.

    • Anonyymi

      Mä kokeilin Voxraa, mutta siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Tupakan himo kyllä laski nopeasti mutta ruokahalu meni ja rupesin oksentelemaan sekä heräilemään aamuyöstä. Päätin lopettaa viikon käytön jälkeen, joten ei se ehtinyt vaikuttamaan pitkään. Kuitenkin tietyllä tavalla piristi jo viikossa ja juuri siksi pelästyin sitäkin että jos se viikossa piristää niin kuinka pahasti siihen sitten jää koukkuun...

      Ihan hyvä lääke varmaan, mutta itse lopetin haittavaikutusten takia.

    • Anonyymi

      Itselläni voxra auttoi vaikean masennuksen yli, oli siitä hyvä lääke että piristi myös joten pitkästä aikaa jaksoin taas tehdä asioita. Laihduinkin tuon lääkkeen aikana kun alkoi tarmoa tulla käydä lenkeillä ja uimassa.
      Sertralin ja sepram aiheutti mulle niin pahoja sivuoireita että niitä en kyennyt näyttämään, voxra ei aiheuttanut sivuoireita.
      Tääkin tietysti käyttäjäkohtaista.

      • Anonyymi

        Niin mutta tosiaan ahdistukseen ei käsittääkseni auta vaan voi pahentaa sitä ilmeisesti juurikin tuon piristävän vaikutuksen takia. Eli jos on masennus plus ahdistuneisuushäiriö niin voxra ei ole ensisijainen lääke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta tosiaan ahdistukseen ei käsittääkseni auta vaan voi pahentaa sitä ilmeisesti juurikin tuon piristävän vaikutuksen takia. Eli jos on masennus plus ahdistuneisuushäiriö niin voxra ei ole ensisijainen lääke.

        Olen syönyt Voxraa nyt kuusi viikkoa 150 mg, en ole huomannut vaikutusta, kun aamulla herään on kauhea olo, onkohan ahdistusta, makoilen sitten puoleen päivään,, iltaa kohti olo paranee ja nukkumaaikaan on ihan normaali olo, joka nukutun yön jälkeen muuttuu aamuksi ihan kamalaksi, jos herään aikaisin en voi enää nukkua, olo on niin kamala, niinkuin kaikki maailman kauheudet kaatuisivat päälle, mistä tämä voi johtua? Viime lokakussa aloitin eka kerran Voxran, joka kolmen viikon jälkeen auttoi ja olo oli hyvä noin kolme kuukautta, kunnes teho hiipui ja lopetin sen käytön lääkärin suosituksesta, koska olo muuttui jännittyneeksi ja nyt huhtikuussa aloitin sen uudestaan, mutta tehoa ei vielä ole tullut, lääkäri ei halua, että nostaisin Voxran 300 mg, koska munuaisarvoni ovat vähän koholla. Onko muilla kamalaa aamuahdistusta ja voiko lääke auttaa vielä kuuden viikon käytön jälkeen?


    • Anonyymi

      Paroksetiini muutti minut tunteettomaksi zombiksi. Ei ole motivaatiota oikeastaan mihinkään. Voisiko Voxrasta olla apua tähän olotilaan? Kenelläkään kokemuksia, onko auttanut?

      • Anonyymi

        Kokeile voxraa, auttoi minulla kolmessa viikossa eka kerralla, ei tapa tunteita, ruokahalun kyllä vie, mitään sivuoireita ei tullut, eikä lopetus oireita, siitä hyvä lääke, kun käytön voi lopettaa "seinään" on auttanut monella masennukseen, ei kylläkään ahdistukseen. Nyt odottelen vielä Voxran vaikutusta, kun aloitin toisen kerran, kysyn lääkäriltä voinko nostaa annosta tai lopetanko kokonaan, olo ei tunnu kovin masentuneelta, mutta innostus asioihin puuttuu, nyt kun mökkikausi alkaa niin se ei enää innosta niinkuin ennen, eli vielä ilmeisesti on masennusta, tunnen myös oloni usein sisäisesti jotenkin jännittyneeksi, siihen opamox auttaa, en vaan uskalla aina ottaa, ettei siihen tule riippuvuutta, menee noin yksi 15 mg tbl päivässä kahdessa osassa. Nyt vuosi mennyt masennuksen otteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile voxraa, auttoi minulla kolmessa viikossa eka kerralla, ei tapa tunteita, ruokahalun kyllä vie, mitään sivuoireita ei tullut, eikä lopetus oireita, siitä hyvä lääke, kun käytön voi lopettaa "seinään" on auttanut monella masennukseen, ei kylläkään ahdistukseen. Nyt odottelen vielä Voxran vaikutusta, kun aloitin toisen kerran, kysyn lääkäriltä voinko nostaa annosta tai lopetanko kokonaan, olo ei tunnu kovin masentuneelta, mutta innostus asioihin puuttuu, nyt kun mökkikausi alkaa niin se ei enää innosta niinkuin ennen, eli vielä ilmeisesti on masennusta, tunnen myös oloni usein sisäisesti jotenkin jännittyneeksi, siihen opamox auttaa, en vaan uskalla aina ottaa, ettei siihen tule riippuvuutta, menee noin yksi 15 mg tbl päivässä kahdessa osassa. Nyt vuosi mennyt masennuksen otteessa.

        Aion lopettaa Voxran seitsemän viikon käytön jälkeen, mitään piristystä en ole huomannut, aamut ja aamupäivät lamaannuttavia, aiheuttaakoan Voxra niin kauheat aamuahdistukset, kun aamulla herää tuntuu kun kaikki maailman kauheudet kaatuisivat päälle, illalla ihan normaali olo.


      • Anonyymi

        On kokemusta eikä auttanut. Ihan sama motivaatio-ongelma oli edelleen olemassa.


    • Anonyymi

      Lopetin Voxran nyt seitsemän viikon jälkeen, 10 pv mennyt ilman, ei ollut mitään apua Voxrasta, odotan, että pikku hiljaa paranen masennuksesta, Suprium on vielä yksi 50 mg tbl päivässä käytössä, siitäkään en koskaan huomannut mitään apua olevan, lääkäri kehoitti sitä vielä jatkamaan, puoli vuotta olen sitä syönyt, lopetan kyllä kohta. Minulla on ollut masennus kerran aikaisemmin, parani ilman lääkkeitä noin parissa vuodessa, koska mikään lääke kokeilu ei auttanut, olo vaan huononi lääkkeistä, kokeilin homeopatiaakin, joka oli kyllä ihan huuhaata, kallista vain, eikä mitään vaikutusta.

    • Anonyymi

      Söin puolitoista kuukautta 150mg ja nostettiin 300mg:aan joita olen nyt puoli kuukautta suönyt eikä oikein mitään vaikutusta. Pienemmästä asnnoksesta tuntui kuin hieman tasottaisi oloa, mutta ei edes piristä lainkaan. Söin tänä aamuna viiden aikaan herättyäni yhden ja nukuin perään noin 7 tuntia. Ehkä pahin ahdistus on lievitynyt, mutta vaikutuksia odotellessa, tosin olen niin paljon yksin kotonja etei minkään ihme jos ei mikään tunnu missään.

    • Anonyymi

      Lihoin Voxralla 76 kg:stä lähes 150 kg asti, vetäkää vaan tätä nassuun, huh, huh.

      • Anonyymi

        Ihan perus. Osa lääkkeisänyt vain tuo painoa.


    • Anonyymi

      Voxra pelasti mut vakavalta masennukselta. Omalla kohdalla oli todella toimiva lääke. Annos alun jälkeen 300mg. Kaikki lääkärit ei tätä heti alkuun mielellään tunnu määräävän, mutta suosittelen kokeilemaan ainakin jos muu ei toimi. Ei tietenkään toimi kaikilla mutta toimiessaan on aivan loistava lääke.

    • Anonyymi

      Söin noin kolme viikkoa Voxraa 150mg. Ensimmäisellä viikolla sydän alkoi hakkaa niin paljon, että olin varma, etten pysty jatkamaan. Sykkeet keskimäärin 15-20 lyöntiä enemmän kuin tavallisesti myös levossa. Toisella viikolla kuitenkin alkoi rauhoittua. Alussa tuntui, että negatiivisilla ajatuksilla ei ollut enää niin paljon voimaa. Ehkä toi tasaisen valheellisen hyvänolon tunteen, kun vaikuttaa dopamiiniin. Keho kävi ylikierroksilla, itselleni liikaakin, kun on jo valmiiksi ylivirittynyt ja ns. "hädässä", oli vaikea löytää motivaatiota istua alas ja rauhoittua, olla hiljaa. Unenlaatu ja -pituus kärsi, normaalisti ei ongelmaa nukkua 8-10h tuntia, nyt heräsin melkein joka yö 5-7h tunnin kuluttua ja haukottelin päivät, vaikken tuntenut väsymystä. Ruokahalua vaimentaa. Pahin sivuoire itselle kuitenkin oli muistamattomuus. Vaikea muistaa mitään edellisistä päivistä ilman, että todella keskittyy. Eli muistin vei mulla. Lopetin syömisen mutta en ole silti varma onko parempi ilman. SSRI lääkkeisiin en enää ikinä palaa. Haluaisin kokeilla mäkikuismaa mutta sitä ei saa enää mistään, kun luokitellaan lääkkeeksi? Todella absurdia. Harmi myös, ettei Voxrasta ole pienempää miligramma määrää. Joku 100mg voisi toimia.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe