Mutasten fillarilenkki

Asioilla on taipumus kehittyä. Niin näilläkin, kun Mutanen huomas että on tullut jokunen kymppi ylipainoa. Muru siihen ehdottaa sitten fillarilenkkiä, no mikäs ettei. Mutanen valmisteli lenkin jossa mennään kahdessa vuodessa 15.000km Euroopassa. Arvostan.

Mitähän murun mielessä pyörii? Että "wattu kun en osaa pitää päätäni kii", vai että "Kyl Mutanen järkkää aina buenoo ohjelmaa" ? Ü

http://lennokas.fi/

22

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TizaNova

..mahtaa sujua kevyemmin , ensimmäiset vai viimeiset 500 kilsaa?
      Niin missäköhän ne herraMutasen ylimääräiset kymppikilot onkaan? :) Vaimossa?
      Mulla on ennestään muistikuva kaverista, joka pyöräili jonkun järkyttävän matkan-
      ettei olis ollut peräti maailman ympäri?

• Someron teräsvaari Mauno Vilkkinen polki aikanaan maailman ympäri jäätyään eläkkeelle postinkantajan työstä. Aikaa meni useampi vuosi ja hän poikkesi mm oman aikansa idolin Armi Hilarion os Kuuselan luokse Filippiineille. Maunolla ei ollut sponsoreita ja elääkseen hän teki pieniä hanttihommia matkalla. Monta kertaa hän yöpyi teltassa tien vieressä.

• ...kertoi toisaalla, että vaaka näytti 125kg ja silloin oli tehtävä jotain. Näyttää hän jo jonkin verran siitä hoikistuneen, mutta vielä tarttis selkeesti parikymmppiä pudottaa painoo, muuten huutaa polvet hoosiannaa jo tällä suomikierroksella jolla reissunsa aloittavat. Û

• Lore1988
        norMix kirjoitti:

Someron teräsvaari Mauno Vilkkinen polki aikanaan maailman ympäri jäätyään eläkkeelle postinkantajan työstä. Aikaa meni useampi vuosi ja hän poikkesi mm oman aikansa idolin Armi Hilarion os Kuuselan luokse Filippiineille. Maunolla ei ollut sponsoreita ja elääkseen hän teki pieniä hanttihommia matkalla. Monta kertaa hän yöpyi teltassa tien vieressä.

Ilokseni voin sanoa että mauno "manu" vilkkinen on isopappani, olen ollut n 7 vanha ja jotain valokuviakin löytyy manusta. Hän lepää Vampulan hautuumaalla ja ainakun siellä päin käyn niin käyn muistelemassa. hänen Vaimonsa on muutaman haudan etäisyydellä Bertta vilkkinen.

• -Marita-
        Lore1988 kirjoitti:

Ilokseni voin sanoa että mauno "manu" vilkkinen on isopappani, olen ollut n 7 vanha ja jotain valokuviakin löytyy manusta. Hän lepää Vampulan hautuumaalla ja ainakun siellä päin käyn niin käyn muistelemassa. hänen Vaimonsa on muutaman haudan etäisyydellä Bertta vilkkinen.

Tapasin isopappasi Israelissa aikoinaan kun oli pyöräilemässä maailmankiertomatkallaan siellä :) Oli töissä jonkun päivän samassa kyläyhteisössä kuin minä. (Jad Hashmona). Hänen pyöränsä perässä oli monta kylttiä, maiden joissa hän oli käynyt. Jäi mieleen että Someron teräsvaariksi kutsuttiin. Mukava ihminen oli. R.I.P

• ...voikin tulla hauskaa. Ovat olleet jo kolme päivää reissussa ja Mutanen on ihmeissään kun ei ole tullut murun kanssa ollenkaan riitaa moneen päivään! Vielä tarttis pärjäillä noin 726 päivää Ü

• vaan se ei kyllä pehmitä mua millään lailla vastaavanlaiseen koitokseen ;)

• BonnieBonBon kirjoitti:

vaan se ei kyllä pehmitä mua millään lailla vastaavanlaiseen koitokseen ;)

...kiilaa...katellaan rauhassa, sano..... Ü

• 15.000km/2 vuotta ei ole kummoinen suoritus. Eihän tuo tee kun reilu 20km/päivä. Itse poljen lähes päivittäin töihin n. 35km/päivä viime kauden kokonaiskilometrien ollessa luokkaa 4000. Jos joku järjestää riittävän sponsoroinnin lupaan polkea nuo 15.000km vuodessa.

• ...kilometrimäärä tietty mahdoton ole, mutta ihan arvostettava kuitenkin sekin. Mut toi että myy kämpän ja päättää lähteä kahdeks vuodeks tien päälle on mun mielestä se juttu. Se on ihan eri asia polkasta viiskyt kilsaa murun vierestä lämpösen peiton alta, kuin että kerätä märät rensselit ja teltta tarakalle keskellä metikköö ja mennä se 50km sitten, joka toinen päivä...Ü

Mää veikkaan että Mutastenkin hymy vielä hyytyy, ainakin ajoittain....

Sulla tulee hyvät kuntoilut ihan duunimatkoista, hyvä meininki.

• Zone kirjoitti:

...kilometrimäärä tietty mahdoton ole, mutta ihan arvostettava kuitenkin sekin. Mut toi että myy kämpän ja päättää lähteä kahdeks vuodeks tien päälle on mun mielestä se juttu. Se on ihan eri asia polkasta viiskyt kilsaa murun vierestä lämpösen peiton alta, kuin että kerätä märät rensselit ja teltta tarakalle keskellä metikköö ja mennä se 50km sitten, joka toinen päivä...Ü

haastattelun osuus...jaksais millään... *painaa vanhan auton vanhaa kaasupoljinta* :D

• Zone kirjoitti:

...kilometrimäärä tietty mahdoton ole, mutta ihan arvostettava kuitenkin sekin. Mut toi että myy kämpän ja päättää lähteä kahdeks vuodeks tien päälle on mun mielestä se juttu. Se on ihan eri asia polkasta viiskyt kilsaa murun vierestä lämpösen peiton alta, kuin että kerätä märät rensselit ja teltta tarakalle keskellä metikköö ja mennä se 50km sitten, joka toinen päivä...Ü

Moni haaveilee vaikka mistä, mutta ei löydy uskallusta toteuttaa sitä! Ihan hienoa, että Mutanen uskaltaa.

Löytyy sitten tietty muitakin. Esim. hitsari Pertti Duncker, joka ilman piirustuksia rakensi kasasta levyjä purjeveneen m/s Merivuokko. Sillä hän purjehti maailman ympäri ja kävi ensimmäisenä suomalaisena purjeveneilijänä Etelänapamantereella.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pertti_Duncker

• norMix kirjoitti:

Moni haaveilee vaikka mistä, mutta ei löydy uskallusta toteuttaa sitä! Ihan hienoa, että Mutanen uskaltaa.

Löytyy sitten tietty muitakin. Esim. hitsari Pertti Duncker, joka ilman piirustuksia rakensi kasasta levyjä purjeveneen m/s Merivuokko. Sillä hän purjehti maailman ympäri ja kävi ensimmäisenä suomalaisena purjeveneilijänä Etelänapamantereella.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pertti_Duncker

...nähneeni telsusta sarjan tästä Dunckerin matkasta, oli huima tarina. Muistaakseni rouva Duncker sai reissusta tarpeekseen aikaisessa vaiheessa ja lähti kotiin kesken kaiken. Mut Duncker teki reissunsa, arvostan.

• sankareita :)

• ...on jo Ähtärissä, mutta pari päivää on ollut nyt aika hiljaista. Onkohan rouva Mutanen edelleen matkassa mukana...

• mitens senkin jo ennalta arvasit. Näyttää pukkaavan pahaa kriisiä :/

• ...nää suom....Mutaset Ü Ristus....

• ovat sukulaisia :DD

• selvisi, että kaivuriJukka on fillariMutasen nuorin veli. On kuulema 12 päinen sisaruskaarti, joten ei sitä tiedä vielä miten hulluissa yhteyksissä heihin törmää. Ja vielä norMixille tiedoksi: Niitä Mutasia tulee äitiMutasen masusta ;)

• sukupuoli vaihtunut ja Mutanen jatkaa poikaporukassa. Jäänyt nyt kiirusten takia multa vähiin Mutasen matkan seuraaminen, vaan näyttää se silti pärjänneen ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2463
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1753
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1074
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      296
      1033
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      982
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      864
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      759
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      745
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      728
    Aihe