Osaako joku sanoa, miten on laita osakeyhtiön kokousten (yhtiökokous jne.) kanssa yhden miehen yhtiössä? Onko ne pakko pitää ja kirjoittaa pöytäkirjat?
Yhden miehen osakeyhtiön kokoukset?
4
7243
Vastaukset
- pgpigpig
Kyllä. Jotta voit jakaa esim osinkoa niin sinun on tehtävä yhtiökokouksessa osingonjako päätös. Pöytäkirjalla myös vahvistat tilinpäätöksen ennen kuin tilinpäätöstiedot toimitetaan kaupparekisteriin.
Yhden miehen yhtiössä on se hyvä puoli että yhtiökokoukset on harvinaisen yksimielisiä. Äänestämään joutuu vain jos on kovin jakautunut persoona :)- hassu juttu
Yhden miehen oy:stä (tämä on sitten huono tositapahtumiin perustuva vitsi, ihan vain ettei kukaan nyt NIIN todesta ota:)
Pidin kokouksen jossa päätin, että nostan X euroa osinkoa, sanotaan vaikka että 10 euroa
Vaimo kysyi ohimennen mitä teen koneella ja vastasin hänelle. Hän sanoi, että "eikös sun pitänyt ostaa Z asia firmaan?" Johon vastasin: "Piti mutta se ei ole tarpeellinen" Vaimo tokaisi: "Jahas! No kuule sä et nyt ota sitä osinkoa vaan ostat sen Z asian niillä rahoilla niin suakin näkee edes joskus kotona!"
Revin sitten jo tulostetun ja allekirjoitetun pöytäkirjan, tein uuden ja ostin Z asian. Tämä Z asia on oikeasti hyvinkin tärkeä ja säästää minulta perjantaisin työtä noin 3 tuntia, joka toki on perheelliselle tärkeää. Itse olin ajatellut, että siirrän ostamista ja nostan summan ulos osinkona, vien perheen sitten lomalla vaikka reissuun.
Tarinan opetus: Loppukädessä sitä miehellä on aina kotona hallitus joka päättää :)
- 5 minsaa menee
ne on ihan pidettävä:
sehän on nopeesti tehty ja pidetty... netistä löytyy monien yrityksien pöytäkirjoja ja eiku niistä mallia ja sovellat omaan... - OY-MIES
Kysyt täältä pitääkö kokoukset pitää?
Kuka ne kokoukset sitten pitää ellei mies itse?
Pöytäkirjat voivat olla pankkitiliäsi arvokkaammat jos joskus tulee ongelmia!
Yhtiökokouksen voi pitää vaikka... Bahamalla... ja arvaas kuka kustantaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111