Kun näitä mersuja tuotiin vimmalla jokunen vuosi sitten en ollut kiinnostunut merkistä lainkaan. meni kommentit ohi. nyt hakusassa vanha mersu Alle 8000e joten nettiautoa on selattu ylös alas ja todettu et tuontiautoa ei mainita juuri koskaan ilmoituksessa. Soittaessa selviää. Millasia kokemuksia tuontipeleistä. Kuullut jotain alustamassan vähyydestä ja tietty siitä matkamittarin ruuvaamisesta.Myös kolarivaurioista jotain.... Saako tuontiautot unohtaa heti vai pitäisi katsella pelkästää niitä?????
Tuontiauto kokemuksia?
20
4338
Vastaukset
- auto m
Luotettava myyjä on niin ei kai suurempi riski mitä muukin auton osto.
- -Vanha mersu-
Järjestään ruuvattuja ne on. 15vuotta ikää ja 300tkm en usko ellei ole faktaa et on ollut 75v papalla uudesta. Näitä 300tkm ajettuja on ihan liikaa myynnissä(todellisuus voi olla 500tkm). Perustallaaja ei tiedä onko mersulla ajettu 300tkm vaiko 500tkm jos fiksaaja on ollut pelimies. Valittavasti moni tulee pettymään tälläisen "vähänajetun" ostettuaan. Vanha mersu on todellinen riskiostos tietämättömälle.
- mesellä mennnään
-Vanha mersu- kirjoitti:
Järjestään ruuvattuja ne on. 15vuotta ikää ja 300tkm en usko ellei ole faktaa et on ollut 75v papalla uudesta. Näitä 300tkm ajettuja on ihan liikaa myynnissä(todellisuus voi olla 500tkm). Perustallaaja ei tiedä onko mersulla ajettu 300tkm vaiko 500tkm jos fiksaaja on ollut pelimies. Valittavasti moni tulee pettymään tälläisen "vähänajetun" ostettuaan. Vanha mersu on todellinen riskiostos tietämättömälle.
Miten niin riskiostos??? Itsellä ollu muutama PALJON ajettu, edellinen ku lähti käsistä niin ainakin kaheksansataatuhatta ajettu, en tiedä paljonko oli jo ennen veivattu pois, mut ajamalla vein ostajalle ja perään ei oo haukkunu. Nyt alla "luultavasti" 300000 ajettu ja menee niinku mese menee... Monenlaisilla laitteilla on tullu ajeltua , varmaan liki pari miljoonaa,,, ellei enemmän, ja pitää sanoa et vanha Lantikka ja Mese on ollu sellasii laitteita joitten ostoja ei koskaan oo tarvinnu katua.
- nvhtrjv
-Vanha mersu- kirjoitti:
Järjestään ruuvattuja ne on. 15vuotta ikää ja 300tkm en usko ellei ole faktaa et on ollut 75v papalla uudesta. Näitä 300tkm ajettuja on ihan liikaa myynnissä(todellisuus voi olla 500tkm). Perustallaaja ei tiedä onko mersulla ajettu 300tkm vaiko 500tkm jos fiksaaja on ollut pelimies. Valittavasti moni tulee pettymään tälläisen "vähänajetun" ostettuaan. Vanha mersu on todellinen riskiostos tietämättömälle.
Siellä Saksassa tiedetään suomalaiset Mersun ostajat. Yhdessäkin liikkeessä on palkattu turkkilaisukko "fiksaamaan" suomalaisten varaamia mersuja. Jos suhna sopii ostavansa jonkun tietyn mersun liikkeestä, turkkilaisäijä pitää autoa käynnissä vapaalla kaasu pohjassa pari kolme vuorokautta. Automattivaihteisia pidetään jarrulla paikallaan kaasu pohjassa vuorokausitolkulla. Ja nauretaan suomalaisille.
Pohjia käsitellään poralla ja rälläköllä, että saadaan ruosteen alkua aikaan.
Ei todellakaan kannata näin epärehellisiltä ostaa autoja. Toista on suomi-autojen kanssa, ne on aina huollettu ajallaan ja myyjät aivan varmasti rehellisesti kaikki viat. Mersun tehtaalla muuten tehdään erikseen suomeen uutena tuotavat autot. Tehdaas teki Kekkosen kanssa tällasien sopimuksen 1972. Kekkonen lupasi, että Suomi ei tunnusta Itä-Saksaa, jos näin tehdään. käytäntö on eellen olemassa.
- Mersun hakenut
Oletko miettinyt että haet itse Mersun Ruotsista missä niitä on paljon enemmän tarjolla kuin meillä Suomessa? Laivalla on helppo mennä Tukholmaan ja päivän katselee autoa ja ajaa sen illalla laivaan ja aamulla ollaan Suomessa.
Sitten vain tullista paperit ja katsastus niin homma selvä ja tulee yleensä paljonhalvemmaksi kuin suomessa olevat tuontiautot jos vähänkään tingit myyjältä.- Kaikenkokenut
mutta itselläni on 180c -95 ajettu 120 t ostin sen 1,5 vuotta sitten katseltuani näitä kotimaisia loppuun poljettuja huonosti pidettyjä. Kävin 83 kpl läpi ostovaiheessa täällä kotimaassa kunnes löysin tämän tuontiauton josta avasin konepellin ja totesin ettei ole ruuveja nyplätty pilalle ja olivat koskemattomia.
Ko. katsominen tietysti edellyttää pitkää kokemusta autoilusta ja korjaamoista niin myös teknisistä laitteista ja olenkin sitä mieltä, että sellainen henkilö on syytä ottaa mukaan autonostoon joka ymmärtää mitä sillä on ajettu muustakin kuin mittarilukemista.
Ilokseni olen todennut saaneeni täysin ehjän mersun vaikka ikää on 15 vuotta eikä täällä kotimaassa ajetuissa ollut yhtään näin hyvin säilyneitä vaan olivat röhmittyjä pilalle sekä sisältä, että ulkoa puhumattakaan moottoreista. Olisiko syynä hyvät suolaamattomat tiet ja auton säilytys oikeissa olosuhteissa.
- bmbm
on ihan yhtä paljon tuontiautossa kuin Suomiautossakin. Ei siellä tehtaalla mitään Suomiautolinjaa erikseen ole!!!
- --------------------
Ostin tuonti mesen joskus 05 tai 06. Näytti hyvältä ja kilsoja oli alle 300000km.Diesel kyseessä. Kansiremppa tuli hieman ennenaikojaan jo 360tkm kohdalla jota huoltomies piti ihmeenä. Sanoin suoraan et sano vaan olenko ostanut ruuvatun pelin. Meinas et luultavasti kyllä! Remppa tehtiin ja sitten tulikin autokuume ja mersu sai lähteä. Hieman paska maku jäi tuontimersuista.
- Ruosteeton tuonti
-------------------- kirjoitti:
Ostin tuonti mesen joskus 05 tai 06. Näytti hyvältä ja kilsoja oli alle 300000km.Diesel kyseessä. Kansiremppa tuli hieman ennenaikojaan jo 360tkm kohdalla jota huoltomies piti ihmeenä. Sanoin suoraan et sano vaan olenko ostanut ruuvatun pelin. Meinas et luultavasti kyllä! Remppa tehtiin ja sitten tulikin autokuume ja mersu sai lähteä. Hieman paska maku jäi tuontimersuista.
Kyllä tuo on ihan normaali kilometrimäärä kansiremontille. No ehkä 200d:llä saattaa mennä pidempäänkin.
Mitä tuontiautoihin tulee, varsinkin vuosituhannen vaihteen mersuissa ruostetilanne on huomattavasti parempi saksan autoissa. Kaikki suolattomat vuodet näkyy verrattuna suomalaisiin ikätovereihin. Eli kärjistetysti mitä myöhemmin tuotu sitä parempi kunto korilla. - Ei koskaan tuollaist
Ruosteeton tuonti kirjoitti:
Kyllä tuo on ihan normaali kilometrimäärä kansiremontille. No ehkä 200d:llä saattaa mennä pidempäänkin.
Mitä tuontiautoihin tulee, varsinkin vuosituhannen vaihteen mersuissa ruostetilanne on huomattavasti parempi saksan autoissa. Kaikki suolattomat vuodet näkyy verrattuna suomalaisiin ikätovereihin. Eli kärjistetysti mitä myöhemmin tuotu sitä parempi kunto korilla.Jos kyseesä on 124 kori niin kansi remontti diesel koneela on 200d llä: 5-600000tkm.Huolto mies oli oikeassa se on varmaa.Kaikki tuonti mersut on ruuvattu kautta aikain.ET maksa kuin korista ja muu remontti alkaa melko nopeasti.
Älä koskaan osta edes suomesta tuonti mersua ,vain typerin maksaa moisesta,ovat romuraudan hintaista ja myyjät kuvittelee sen olevan laatua.
Mersu miehet ei tajua mitä he todella ovat ostaneet ,siis luuleet ostaneen varman ja laadukkaan auton.
Nyt on aika toinen kuin 1980 luvulla,mersut ei ole nykyään mitään vaan jopa huonoinpia.
1980-1990 luvulla mersu oli kysytty sen takasi laatu,mutta nykyään kukaan ei unelmoi vikapesäkkeestä ja jota ei voi verrata 124 koriin.
Mersu on turha sijoitus nykyään ja erittäin huonolaatuinen,vain typerä maksaa tai edes ottaa riesakseen moisen.
- tuontipeli
alla, kaksi Mersua ja Audi, lisäksi kokemusta muitten tuontiautojen huollosta. Minulle on ihan sama mitä niille on tehty, paljonko on ajettu, kuka ne on omistanut ja onko huoltokirjaa vai ei, ne ovat poikkeuksetta paljon paremmassa kunossa kuin yksikään saman ikäinen ns. Suomiauto. Massan määrällekin on ihan sama, ne ovat joka tapauksessa parempipeltisiä kuin yhtä kauan Suomessa suolattu kori. Itse en ole tuonut yhtään autoa, mutta jos ja kun pääsen valitsemaan, niin aina ehdottomasti "tuontiauto".
- tuonti mp
Muistakaa että mersu on mittarinruuvaajien nro ykkönen. Mistään muusta autosta ei pysty ruuvaan 300000km pois huomaamatta. Näitä on nähty!!!!!!!!!
Oli manu tai digimittari.
Varovaisuutta kaupoille. - jkdsjk
tuonti mp kirjoitti:
Muistakaa että mersu on mittarinruuvaajien nro ykkönen. Mistään muusta autosta ei pysty ruuvaan 300000km pois huomaamatta. Näitä on nähty!!!!!!!!!
Oli manu tai digimittari.
Varovaisuutta kaupoille.Mun mielestä MB ei tee moottoripyöriä.
- volvoo
jkdsjk kirjoitti:
Mun mielestä MB ei tee moottoripyöriä.
Ostin 11 vuotta vanhan bensa mesen saksasta volvon liikkeestä. Täydellinen huoltokirja, ja vuonna 1931 syntynyt mies ainoa omistaja. Ajettiin 101000km, meni vesipumppu ja akku sekä jarrupalat. Siinä viat, nyt ajoa jatkaa siskoni. Tämän jälkeen hain V70, samoin yksi omistaja, 1961 syntynyt mies, huoltokirja ei täydelline ja jobbarilta ostin, siltä jolla on suomen ja ruotsin liput salossa, muistaakseni lähellä hampuria. Paskan möi, oli ruuvattu ja maalattu, ei aina kaikkea heti huomaa ostotilanteessa, mutta autoa pitäessä ja pestessä, vahatessa yleensä huomaa. Volvolla ei näkynyt mitään poikkeavaa tietokoneessa, mutta sanoivat kyllä jobbareiden osaavan peittää jälkensä. Nyt sitten ajelen suomi mesellä (vm.2007), nissanin jälkeen.
- 9000e mersu
volvoo kirjoitti:
Ostin 11 vuotta vanhan bensa mesen saksasta volvon liikkeestä. Täydellinen huoltokirja, ja vuonna 1931 syntynyt mies ainoa omistaja. Ajettiin 101000km, meni vesipumppu ja akku sekä jarrupalat. Siinä viat, nyt ajoa jatkaa siskoni. Tämän jälkeen hain V70, samoin yksi omistaja, 1961 syntynyt mies, huoltokirja ei täydelline ja jobbarilta ostin, siltä jolla on suomen ja ruotsin liput salossa, muistaakseni lähellä hampuria. Paskan möi, oli ruuvattu ja maalattu, ei aina kaikkea heti huomaa ostotilanteessa, mutta autoa pitäessä ja pestessä, vahatessa yleensä huomaa. Volvolla ei näkynyt mitään poikkeavaa tietokoneessa, mutta sanoivat kyllä jobbareiden osaavan peittää jälkensä. Nyt sitten ajelen suomi mesellä (vm.2007), nissanin jälkeen.
Meinasin etten voi ajaa sellasella suomiautolla jolla mannet on päästelly. Ostin tuontimersun joka on mulla edelleen. Maksoin siitä kovan hinnan ja kai sitä voisi sanoa et kannatti. Liki 100tkm omaa ajoa takana ja edelleen mennään. Kori suht ruosteeton mutta kulutusosaa mennyt aikalailla. Luultavasti mittaria pyöritetty mutta jos osien vaihdolla pääsee niin ok. Ex-carina oli vielä parempi kestävyydeltään,mutta hyvä se on tämäkin.
- Mese-mies
Ostin n. vuosi sitten vuoden 2003 Mesen, jossa ajokilometrejä oli ainoastaan 45000 km. Olen ajanut sillä n. 50000 km ja mitään ongelmia ei ole ollut ja auto oli (ja on vieläkin) kuin uusi. Kun suunnittelen tulevaisuudessakin uuden (käytetyn) auton ostoa, en harkitsekaan suomiautoa, niiden ylihinnoittelun vuoksi. Monella kaverillanikin on samanlaisia (hyviä) kokemuksia tuontiautoista. Ihmettelen, mistä ja keneltä tämä porukka autojansa ostaa. Jos ostat tuontiauton jonkin autofirman kautta, olisi aika huonoa mainetta kyseiselle autofirmalle, jos tällainen petkutus tulisi ilmi. Saisivat pistää välittömästi lapun luukulle.
- Kefiiri
Pääsääntöisesti voi sanoa että ei kannata ostaa tuotiauto. Ne ruostuu, tulee vikoja ja arvo tippuu nopeasti. yleeensäkkin auto on huono sijoitus ja se pitää ostaaakkin sillä mielellä että tuhlaa rahansa, mutta kun ilmankaan ei pärjää.
Olen ostanut tuontiautoja vuodesta 1985. Eli koemusta on 25 vuoden ajalta.
Sitä ennen en ostanut tuontiautoja vaan ajoin Uudessakaupungissa kasatuilla Saabeilla.
Vastaisuudessakin jos elonpäiviä riittää tulen ajamaan tuontiautoilla ja valitsen nekin käytetyistä
Luulen että ostan Mb,n vastaisuudessakin, eli pysyn tuontiautossa jos ei sitten mersuja aleta kasaamaan Suomessa.- Aina M-B
Kokemusta kahdesta Suomeen käytetettynä tuodusta M-B:stä. Molemmat erittäin laadukkaassa kunnossa,verraten saman ikäluokan Suomessa ajettuihin yksilöihin.Ruostumis ongelmat aivan minimaaliset Saksassa.
Ne ruuvaus jutut parempi jättää omaan arvoonsa, jos auton ostaa asiantuntevalta tuojalta.
Tuskin autoa kannattaa ostaa niin huumassa,ettei sitä ehdi tutkia ihan persetuntumalla.
Auton voi myös käyttää ennen ostoa katsastus asemalla,niin faktaa löytyy. - Kaikenkokenut
Aina M-B kirjoitti:
Kokemusta kahdesta Suomeen käytetettynä tuodusta M-B:stä. Molemmat erittäin laadukkaassa kunnossa,verraten saman ikäluokan Suomessa ajettuihin yksilöihin.Ruostumis ongelmat aivan minimaaliset Saksassa.
Ne ruuvaus jutut parempi jättää omaan arvoonsa, jos auton ostaa asiantuntevalta tuojalta.
Tuskin autoa kannattaa ostaa niin huumassa,ettei sitä ehdi tutkia ihan persetuntumalla.
Auton voi myös käyttää ennen ostoa katsastus asemalla,niin faktaa löytyy.aina MB:n kanssa samaa mieltä noista mittarinruuvausjutuista kuulostaa täkäläisten kauppiaiden kateellisilta puheilta.
Kerroin tuolla aikaisemmin "kaikenkokenut" nimimerkillä ostoksestani mihin olen edelleen tyytyväinen ja auto toimii kuin uusi vaikka ikää on 15 vuotta ja kilometrejä vähän yli 130 000.
Ruosteita ei ole eikä muitakaan vikoja vain ajoa ja aina kulkee. Paitsi jos sitä nyt viaksi voi sanoa niin antenni ei automaattisesti nouse kun kytkee radion päälle vaan täytyy nostaa manuaalisesti. Viime kerralla katsastuskin oli asiallista toteamista että kunnossa on.
Edellinen katsastus oli sellainen tuontiautojen vastustus missä yritettiin saada männänvarret koneen kyljistä ulos tyhjäkäyttämällä valtavilla kierroksilla ja tulin käsitykseen että katsastaja kuului näihin autokauppiaiden kierrosluku miehiin samoihin jotka puhuvat näistä mittarin ruuvauksista. - Aina M-B
Kaikenkokenut kirjoitti:
aina MB:n kanssa samaa mieltä noista mittarinruuvausjutuista kuulostaa täkäläisten kauppiaiden kateellisilta puheilta.
Kerroin tuolla aikaisemmin "kaikenkokenut" nimimerkillä ostoksestani mihin olen edelleen tyytyväinen ja auto toimii kuin uusi vaikka ikää on 15 vuotta ja kilometrejä vähän yli 130 000.
Ruosteita ei ole eikä muitakaan vikoja vain ajoa ja aina kulkee. Paitsi jos sitä nyt viaksi voi sanoa niin antenni ei automaattisesti nouse kun kytkee radion päälle vaan täytyy nostaa manuaalisesti. Viime kerralla katsastuskin oli asiallista toteamista että kunnossa on.
Edellinen katsastus oli sellainen tuontiautojen vastustus missä yritettiin saada männänvarret koneen kyljistä ulos tyhjäkäyttämällä valtavilla kierroksilla ja tulin käsitykseen että katsastaja kuului näihin autokauppiaiden kierrosluku miehiin samoihin jotka puhuvat näistä mittarin ruuvauksista.Niinpä. Kyllä kateellisten panettelua aina löytyy. Huoltamolla sitten kysytään, jotta mistä löysit näin hienon
mesen:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733