Kuinka kauan öljy säilyy käyttökelpoisena? Heikkeneekö öljyn laatu vanhetessaan? Kuinka vanhaa öljyä voi käyttää auton moottorissa?
Öljyn säilyvyys
4
1504
Vastaukset
- kari runk
Tarkoitan siis kanisterissa olevaa käyttämätöntä öljyä.
- Raswaa koneeseen
Tuskin se on öljylle hyväksi että lämpötila vaihtelee pakkasesta pariinsataan asteeseen, joutuu valumaan pitkin laakereita ja keräämään törkyä moottorista kuukaudesta toiseen. Näinhän moottorissa tapahtuu, ja öljy kestää sitä jopa 30000 km eli normaalikuskilla kaksikin vuotta. Siihen verrattuna öljyn elämä suljetussa purkissa on todella leppoisaa ja se varmasti säilyy hyvänä pitempään kuin tuon ajan.
- 2+2
Myyntiaikahan noille on valmistajien mukaan viisi vuotta valmistuspäivästä. Tähän ei vaikuta onko purkki avattu vai ei. Riittää että korkki on kiinni ja olosuhteet kuivat ja tasalämpöiset. Tokihan se voi säilyä paljon pidempäänkin, tuo on valmistajien höpinää.
http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Car_Care/AskMobil/Mobil1_Shelf_Life.aspx
- säilyy
Ukkivainaan peruja löyty tallista mullinkuljetus kaaniaan käytettyä 15W-40 diisselmoottoriöljyä puoli tynnyriä. Tynnörissä valmistuspäivä vuonna 1989, hyvin pelaa korollan koneessa, volvon venemoottorissa ja moottorisahan teräketjuöljynä. 60-luvun GL4 vaihteistoöljy oli puolestaan mennyt siinä määrin paksuksi, että kaikkea ei voinut perämoottoreiden kulmavaihteissa käyttää, kannun pohjalle oli erottunut paksumpi mämmi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895095
- 514012
- 232073
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161775Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271717- 151414
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹261185Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201006T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43971- 21960