Mites muilla allergisilla..

Uteliaaana

Mites teillä muilla siitepölyallergisilla on kevät alkanut, joko nenä vuotaa ja kurkkua kutittaa?
Itse ajattelin vielä muutama päivä sitten että kuinka ihanaa on kun mitään oireita ei ole tullut, nyt sitten kärsin kauheasta kurkun kutinasta ja nuhasta. Johtunee luultavasti kun tuli niin kuumat ilmat yllättäen.

Olisi kiva kuulla missä vaiheessa muilla on allergia oireet? Kertokaa myös missä päin suomea asustelette.

Itse voin kertoa, että aika tuskaa tämä nyt taas on kun haluaisi nauttia kesäpäivistä rauhassa..yöt ovat varsinkin vaikeita. Oulun seudulla itse asustelen.

6

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hugala

      Muutama päivä sitten ilmoitin iloisena ettei ole pahasti ollut oireita,seuraavana päivänä ne sitten iski ihan täysillä.
      Nyt oon maannu sängyssä pari päivää,ihan silkkaa tuskaa!Allergian lisäksi on niin kuuma ettei pysty nukumaan.
      Yritä tässä sitten elää normaalisti kun ei henki kulje normalisti ja väsymys on kaamea.
      Outoa tällä hetkellä on se että en ole tänään ottanut vielä heinixiä vaikka olisi pitänyt,olo on parempi kun pariin päivään,tosin en ole pitänyt ikkunaa auki tai ole ollut ulkona juurikaan.
      On kyllä vielä ihan kuumeinen nuukahtanut olo.
      Niin ja keskisuomessa asustelen.

    • allergiaa?

      Mulla on myös hirveetä kurkun kutinaa ja nenäkin vuotaa jonkin verran. Antihistamiinista ei tunnu olevan juurikaan apua. Henkeäkin ahdistaa...olen myös astmaatikko. Mikä ihme tähän auttaisi? Raskasta käydä töissäkin tässä kunnossa...

    • Hummakaali

      Vielä olen säästynyt, ettei ole niitä pahimpia oireita tullut, mutta varmaan pian niistäkin
      taas joutuu kärsimään.
      Koko ajan on nyt ollut sellanen unelias olo, varmaan tämä helle saa aikaan väsymystä.
      Ei jaksa kyllä mitään tehdä, ainakaan päivällä kuumimpaan aikaan.
      Kesän tulo oikein hirvittää tämän siitepölyallergian takia.
      Täytyy varmaan aloittaa kohtapuolin syömään taas noita allergialääkkeitä, ettei
      oireet tule kauhean voimakkaina sitten kun ne tulee.

      Kyllä täällä suomessakin pitäis saada ehdottomasti SIESTA keskipäivälle, kuten
      Espanjassa. EU:ssa han ollaan. Ainakin sillon, kun lämpötila on yli 20 varjossa.
      On se liian lämmintä. Olis vaan pilvistä 14...18 astetta ja ilmaa raikastavia vesisateita usein.
      Sillon on paljon helpompi olla ja hengittää viileän raikkaa kosteaa ilmaa.

    • A

      Henk.kohtaisesti olen inhonnut kesiä viimeiset 20 vuotta - kiitos hyvinkin pahojen allergisten oireiden. Normaalisti tähän aikaan vuodesta kärsisin (lääkkeettömänä) samoista silmien ja nenän vuotamisista, silmien kutinasta ja turpoamisesta ja loputtomasta väsymyksestä kuin suurin osa kirjoittajista. Tänä vuonna, kiitos hyvin myöhään alkaneen allergiakauden - ja aivan loistavan tropin, en ole ottanut siitepölyoireisiin antihistamiinia suun kautta kuin alle 10 kertaa. MINÄ, joka pahimpina vuosina olen kärsinyt oireista helmi-syyskuun välisen ajan. Olen aivan mykistynyt / haltioissani - ja samalla yritän saada kaikki muutkin kokeilemaan tätä kyseistä tuotetta.
      Ja mikä se kyseinen tuote sitten on? No, kortisonisuihke / -tipat. Toki itseä mietityttää hieman pitkässä juoksussa jatkuva kortisonin käyttö, mutta paikallisesti se aiheuttaa vähemmän vaivaa kuin pillerimuodossa. Mutta on tämä vaan niin ihanaa, en halua luopua tästä oireettomuudesta! (Hän, joka ei allergioista kärsi, ei ymmärräkään sitä, miten paljon allergiaoireet laskevat elämisen laatua.)

    • ..---

      ahistaa ja tekee pahaa. "kuivia suihkuja " otettu, höyry helpottaa oloa. vaatteet yllä suihku päällä.

    • zipadui

      no tännekkin pakko heittää ku oon niin häppy ku löysin ton ravintolisän mikä autto mun koivuallergiaan eli Immolina kokeilkaa ihmeessä mulla jeesas kahenpäivän jälkeen katos kaikki oireet ja ollu astmaatikko yli 20v koivu kukkii mut kiva kulkee ulkona ku nokka ei vuoda ei aivastuta ja silmät kutise ihan pirun hienoa kokeilkaa mulla ainakin auttaa toi :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe