Täällä Uudessakaupungissa ihminen uudistuu

Kauppatmaist.34v

Tänään istuskeltuani muutaman tunni vierasvenesataman edessä sijaitsevassa munkkikahvilassa, huomasin täällä olevan niin hiljaista, että kullee kimalaisenkin surinan. Koettakaapa kuunnella Kehä I tai Kehä III:sen varrella, niin huomaatte, että turha pinnistellä kuuloaan. Taustamelu on yötäpaivää niin suuri, että tuollaiset ihmisen sielua rauhoittavat äänet jäävät tyystin sen alle. Pääkaupunkiseutu ei rauhoitu edes yöksi. Raskas rekkaliikenne vyöryy kehäteillä katkeamatta. Hukkasin elämästäni monta arvokasta vuotta asumalla siellä vastoin tahtoani. Ihminen joutuu suuren palkan ja korkean ammatillisen statuksen vuoksi tinkimään elänlaadustaan. Nyt olen sen vihdoin oivaltanut kun täällä olen pienen tovin asunut. Helsingissä ei ole mitään mitä jäisin kaipaamaan. Kai sitä meissä asuu pohjimmiltaan tuo pieni maalainen, joka haluaa ympärileen tutut ja suppeat elämän piirit. Niillä sitä pärjää ja hyviä ihmissuhteitakin täällä ehtii paremmin vaalia, kun kaikki ei perustu hyödyn tavoitteluun. Naapurin rouva tuossa toi illansuussa mansikoita minulle pienen vasullisen. Hieno ele toivottaa uusi naapuri tervetulleeksi. Tälläistä on turha odottaa Helsingissä. Korkeintaan saat postilaatikostasi jonkun valituksen muuton aiheuttamasta kolinasta tai tupaantulijaisten vieton lisääntyneestä äänisaasteesta.

11

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • motorvan

Ettet vaa oleki reidarssi, kaupunkin oma pelle, saatana. Olsit ny vaan pysyn siel Turkkuses ja kaupitellu nuppneuloi ja harjavarssi siel ihmisil. Pia ne oppiva t7untema sut ja enä ei men mikkä kaupaks, niinko kävi sul tääl. Saisvatte poliisi otta sut kiines ja kollat sun autos peräklosteri, onk kaik edes laillist ko kauppat hyväuskosil ihmisil, Naapur jaksa ain valitta siit lelukiikarist, ko hän ostis viime suven. Linnsi huurtuva heti ko vähä sadet pirskautta, nimittäs siäspuolelt, niil ei sillo näe mittä, pelkästäs sumu, niinko sul päässäski o

• ja samalla motorvan nimimerkkiä tuntuisi myös käyttävän, feikki murteenkin takaa kyllä samat horinat tunnistaa...

• KuunoT
        hunajainen79 kirjoitti:

ja samalla motorvan nimimerkkiä tuntuisi myös käyttävän, feikki murteenkin takaa kyllä samat horinat tunnistaa...

Ettes vaan säkin oo Reidarin nikkei. Taitaa puolet palstalaisista olla Reidars.

• motorvan
        KuunoT kirjoitti:

Ettes vaan säkin oo Reidarin nikkei. Taitaa puolet palstalaisista olla Reidars.

Must tuntu vahvast et ny olla lukema taas Kirsi unelmi ja päätelmi. Niis ny ei ol päät eikä hänttä. Ei ol nykyjäs, eikä ollu aikoinas. Hän kovaste pali tiettä kaupunkimmme asioist ja huonoste lukitte Sardas, ain joku sen onnistu pöllimä. Ja sit kirjotella tääl, et onk joku nähny Sarda, ko joku taas ilma luppa ottan käyttö. Mut ko pieni ova elämä piiri, ni ei suuremppi tarvitaka

• Kauppatmaist.34v
        motorvan kirjoitti:

Must tuntu vahvast et ny olla lukema taas Kirsi unelmi ja päätelmi. Niis ny ei ol päät eikä hänttä. Ei ol nykyjäs, eikä ollu aikoinas. Hän kovaste pali tiettä kaupunkimmme asioist ja huonoste lukitte Sardas, ain joku sen onnistu pöllimä. Ja sit kirjotella tääl, et onk joku nähny Sarda, ko joku taas ilma luppa ottan käyttö. Mut ko pieni ova elämä piiri, ni ei suuremppi tarvitaka

Kovasti hänestä täällä ollaan huolestuneita. Onko kenties siirtynyt autuaammille metsästysmaille, kun noin aktiivisesti muistellaan.

• Kauppatmaist.34v kirjoitti:

Kovasti hänestä täällä ollaan huolestuneita. Onko kenties siirtynyt autuaammille metsästysmaille, kun noin aktiivisesti muistellaan.

söi liikaa munkei ja halkes. ens kaikki haukkus mut kun kuol miim kaik kaipaava sit lepposaa kirjoittelu tyyli, mut niinhä se on ettei kukka ole profetta omal maallas. maht kukka tietää jäiks perkunalle pali niit kiikarei ja samsunkei, mä voisi ostaa ne sopuhinta pois kuleksimast...

• Kauppatmaist.34v
        markkos64 kirjoitti:

söi liikaa munkei ja halkes. ens kaikki haukkus mut kun kuol miim kaik kaipaava sit lepposaa kirjoittelu tyyli, mut niinhä se on ettei kukka ole profetta omal maallas. maht kukka tietää jäiks perkunalle pali niit kiikarei ja samsunkei, mä voisi ostaa ne sopuhinta pois kuleksimast...

Kelasin kirjoituksia takaisin päin ja toden totta, aika paljon hän on aikoinaan toimeltunut kirjoittelemaan. Onko todella näin, että hän on edesmennyt ? Ihan mukavia, joskin yksitoikkoisia kirjoitelmia hänellä on ollut. Että joku onkin voinut käyttää niin paljon aikaa tälläiselle palstalle kirjoittamiseen.

• "Kauppatmaist.34v"?!

"Kuka muuten on tämä Reidar?" = "Täällä Uudessakaupungissa ihminen uudistuu" ?

Huh,Huh...
        Lounli-Raideri.. 26.2.2010 23:30

..nytpä huomasin, miten paljon olen käyttänyt aikaani jonninjoutavien rustailuun. Jos saman ajan olisin vaikkapa sauvakävellyt Rantakatua edestakaisin, olisin nyt Olympia-tason fyysisessä kunnossa. Nyt maksa valittaa ja haima purnaa. Kesään on aikaa ja
        muuttolinnutkin ties missä kaukana. Taidan hiljentää kirjoitustahtia ja tehdä Leijona-paukun jos kolmannenkin. Hupi-Lupi kutsuu ja talvi jatkuu...

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8695460/42808168

Mielenkiinnolla seuraan..
        Lounli-Raideri.. 26.2.2010 22:29

..mihin oikeudellisiin seuraamuksiin johtaa Timon suorittama Markun leimaaminen alkoholistiksi ja muutoinkin tolkkua vailla olevaksi ihmiseksi. Tässä ollaan nyt vakavan asian äärellä, koska Markun kuva ja kaikki tiedot ovat nyt julkisia. Miltähän Timosta tuntuisi kulkea pienen kaupunkimme kaduilla, asioida marketeissa sun muualla. Ja muistaa pitää, että tämä on varsinainen kesäkaupunki, jonka väkiluku moninkertaistuu kesän aikana. Monella muun paikkakunnan asukilla on kesäpaikka, vene tai sukulaisia täällä. He lukevat sen vuoksi U:gi palstaa aktiivisesti. Eli tieto leviää tehokkaasti ja laajoille alueille.
        Tässä on yksi syy miksi en laita naamatauluani ja henkilötietoprofiilia tänne kaikkien luettavaksi. Olen saanut jo nauttia "julkisuuden lieveilmiöistä" ihan tarpeeksi, rikotun Cherokeen peilin, väännetyn antennin ja jatkuvan jakeluauton toimesta tapahtuneen henkeävaarantavan liikennehäirinnän muodossa.
        Tulipa tässä jokin aika sitten yksi kaupunkimme asukas väkivalloin vääntämään kauppaamaani kiikaria käsistäni. Puhumalla siitä ei selvitty, joten olin pakotettu käyttämään KravMagan ranteenvääntö-otetta, jonka seurauksena hänelle tuli pikainen käynti terveyskeskukseen. Tuskin mikään murtui, jos ei oteta sitä vääränlaista miehistä uhoa, joka varmaankin kärsi. Se, että pidän hassua nahkastetsonia ja hapsunahkatakkia, ei tarvitse merkitä ettenkö riittävän pitkällisen ärsyttämisen vuoksi puolustaisi itseäni ja näkökantaani.
        Toivonki, että Markku ei jättäisi asiaa tähän. Kyse on sentään yksityisyyden loukkaamisesta ja pitkäaikaisen vahingon aiheuttamisesta väärän tiedon antamisen lähimmäisestä-muodossa.
        Itse olen tottunut siihen, että täällä saa lokaa päälleen. Ja välillä myös kaupungilla...

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8879703/42807056

****************************************'

- - Ks. "Nyt menit, Timo, liian pitkälle..
        Lounli-Raideri.. 25.2.2010 16:06

..Markkua ei kannata ruveta nimittelemään alkoholistiksi. Hän on ennemminkin nuorisolle esikuva, pitämällä kunnostaan huolta. Vai jaksaisitko itse polkea Lyökin Luotsiasemalle ja takaisin ihan tosta noin vaan, työpäivän pääätteeksi. En ole tavannut Markkua koskaan näkyvästi humaltuneena, enkä myöskään usko´, että alkoholi on hänelle ongelma millään muotoa. Itse käytän välillä reilumminkin, mutten sitä kielläkään. Pidä, Timo, vaan huoli omasta lasinkallistelustasi. Näin on meille kaikille parasta. Ja Restelin mainekin säilyy... "

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8874691/42782489

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8879703/42807329

"Tänään istuskeltuani muutaman tunni vierasvenesataman edessä sijaitsevassa munkkikahvilassa, huomasin täällä olevan niin hiljaista, että kullee kimalaisenkin surinan. - - ja hyviä ihmissuhteitakin täällä ehtii paremmin vaalia, kun kaikki ei perustu hyödyn tavoitteluun. Naapurin rouva tuossa toi illansuussa mansikoita minulle pienen vasullisen. Hieno ele toivottaa uusi naapuri tervetulleeksi. - - "

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9076864

• ja äkki
        "Kauppatmaist.34v"?! kirjoitti:

"Kuka muuten on tämä Reidar?" = "Täällä Uudessakaupungissa ihminen uudistuu" ?

Huh,Huh...
        Lounli-Raideri.. 26.2.2010 23:30

..nytpä huomasin, miten paljon olen käyttänyt aikaani jonninjoutavien rustailuun. Jos saman ajan olisin vaikkapa sauvakävellyt Rantakatua edestakaisin, olisin nyt Olympia-tason fyysisessä kunnossa. Nyt maksa valittaa ja haima purnaa. Kesään on aikaa ja
        muuttolinnutkin ties missä kaukana. Taidan hiljentää kirjoitustahtia ja tehdä Leijona-paukun jos kolmannenkin. Hupi-Lupi kutsuu ja talvi jatkuu...

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8695460/42808168

Mielenkiinnolla seuraan..
        Lounli-Raideri.. 26.2.2010 22:29

..mihin oikeudellisiin seuraamuksiin johtaa Timon suorittama Markun leimaaminen alkoholistiksi ja muutoinkin tolkkua vailla olevaksi ihmiseksi. Tässä ollaan nyt vakavan asian äärellä, koska Markun kuva ja kaikki tiedot ovat nyt julkisia. Miltähän Timosta tuntuisi kulkea pienen kaupunkimme kaduilla, asioida marketeissa sun muualla. Ja muistaa pitää, että tämä on varsinainen kesäkaupunki, jonka väkiluku moninkertaistuu kesän aikana. Monella muun paikkakunnan asukilla on kesäpaikka, vene tai sukulaisia täällä. He lukevat sen vuoksi U:gi palstaa aktiivisesti. Eli tieto leviää tehokkaasti ja laajoille alueille.
        Tässä on yksi syy miksi en laita naamatauluani ja henkilötietoprofiilia tänne kaikkien luettavaksi. Olen saanut jo nauttia "julkisuuden lieveilmiöistä" ihan tarpeeksi, rikotun Cherokeen peilin, väännetyn antennin ja jatkuvan jakeluauton toimesta tapahtuneen henkeävaarantavan liikennehäirinnän muodossa.
        Tulipa tässä jokin aika sitten yksi kaupunkimme asukas väkivalloin vääntämään kauppaamaani kiikaria käsistäni. Puhumalla siitä ei selvitty, joten olin pakotettu käyttämään KravMagan ranteenvääntö-otetta, jonka seurauksena hänelle tuli pikainen käynti terveyskeskukseen. Tuskin mikään murtui, jos ei oteta sitä vääränlaista miehistä uhoa, joka varmaankin kärsi. Se, että pidän hassua nahkastetsonia ja hapsunahkatakkia, ei tarvitse merkitä ettenkö riittävän pitkällisen ärsyttämisen vuoksi puolustaisi itseäni ja näkökantaani.
        Toivonki, että Markku ei jättäisi asiaa tähän. Kyse on sentään yksityisyyden loukkaamisesta ja pitkäaikaisen vahingon aiheuttamisesta väärän tiedon antamisen lähimmäisestä-muodossa.
        Itse olen tottunut siihen, että täällä saa lokaa päälleen. Ja välillä myös kaupungilla...

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8879703/42807056

****************************************'

- - Ks. "Nyt menit, Timo, liian pitkälle..
        Lounli-Raideri.. 25.2.2010 16:06

..Markkua ei kannata ruveta nimittelemään alkoholistiksi. Hän on ennemminkin nuorisolle esikuva, pitämällä kunnostaan huolta. Vai jaksaisitko itse polkea Lyökin Luotsiasemalle ja takaisin ihan tosta noin vaan, työpäivän pääätteeksi. En ole tavannut Markkua koskaan näkyvästi humaltuneena, enkä myöskään usko´, että alkoholi on hänelle ongelma millään muotoa. Itse käytän välillä reilumminkin, mutten sitä kielläkään. Pidä, Timo, vaan huoli omasta lasinkallistelustasi. Näin on meille kaikille parasta. Ja Restelin mainekin säilyy... "

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8874691/42782489

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8879703/42807329

"Tänään istuskeltuani muutaman tunni vierasvenesataman edessä sijaitsevassa munkkikahvilassa, huomasin täällä olevan niin hiljaista, että kullee kimalaisenkin surinan. - - ja hyviä ihmissuhteitakin täällä ehtii paremmin vaalia, kun kaikki ei perustu hyödyn tavoitteluun. Naapurin rouva tuossa toi illansuussa mansikoita minulle pienen vasullisen. Hieno ele toivottaa uusi naapuri tervetulleeksi. - - "

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9076864

.. jo

• ihan samaa
        ja äkki kirjoitti:

.. jo

mieltä pöhkö mikä pöhkö.

• Tiina töist
        ihan samaa kirjoitti:

mieltä pöhkö mikä pöhkö.

Miten voi olla, että suhtaudutte tuollatavoin ihmisiin. Onko elämä siellä meren rannalla noin ahdistavaa, että pitää ihan silmille hyppiä . Ei ihme, että tällä palstalla ei kukaan jaksa pidempään kirjoitella. Ei näitä kantahörhöjen masentavia ja lyhyitä tokaisuja jaksa lukea. Taidan vaihtaa kanavaa ja vapautua näistä joutavuuksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3468
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2136
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1490
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1251
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1221
    6. Voi vttu. Tiedän jo nyt että laitan sulle tänään jotain tunnustusviestiä

Koita kestää ❤️
      Ikävä
      37
      1131
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1073
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      1004
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      41
      1000
    Aihe