lääkkeellinen tyhjennys ja kipu

help, anyone?

Minun pitäisi nyt tehdä kotona lääkkeellinen tyhjennys, mutta hirvittää. Pelkään kipua ja kammoksuttaa mitä sieltä tulee. Onneksi raskaus mennyt kesken jo 7 1, vaikka huomattiinkin vasta viikkoja myöhemmin.

Te, joille on tehty, mitä otitte kipuun? Sain mukaan pari pilleriä, mutta tuskin riiittävät. Auttoivatko apteekin käsikauppalääkkeet yhtään? Paljonko otitte? Oliko kipeä vielä ekan päivän jälkeen? Oksensitteko? Pystyykö seuraavana päivänä normaaliin toimintaan?

9

3854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S1985

      Eli ite oon joutunu ottamaan noi tyhjennyslääkkeet kaksi kertaa. Tosin itse jouduin ottamaan ne tuulimunaraskauksien takia.
      Ja aina oon saanu kipulääkkeiksi panacodeja reseptillä. Itellä ne väsyttää aikalailla niin nukuin suurimman osan aikaa.
      Ekalla kerralla kipu oli aika siedettävin rajoissa kun vain otti tietyn väliaijoin kipulääkkeen mutta toisella kertaa kipu yltyi niin pahaksi että oksensin rajusti. Ja sitten vain kipulääkkeitä kaksin käsin niin helpotti.
      Mä en pystyny normaaliin toimiin pariin päivään kun tuntui että maha oli niin arka ja kuitenkin vuotoa tulee monta päivää. Suosittelen ainakin sen kaksi kolme päivää olemaan ihan rauhassa.

      • help, anyone?

        Kiitos vastauksestasi.

        Sain vain yhden ainoan Panacodin ja yhden Burana 600:sen. Miten noilla voi selvitä? Auttaako käsikauppalääkkeet yhtään, kun mulla ne ei yleensä auta edes normaalia kovempaan kuukautiskipuun ja luulisin, että tämä kipu on aika paljon kovempaa.


      • help, anyone? kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.

        Sain vain yhden ainoan Panacodin ja yhden Burana 600:sen. Miten noilla voi selvitä? Auttaako käsikauppalääkkeet yhtään, kun mulla ne ei yleensä auta edes normaalia kovempaan kuukautiskipuun ja luulisin, että tämä kipu on aika paljon kovempaa.

        Panacod on todella voimakas kipulääke. Itse sain sairaalasta 2 noita ja yhden käytin.

        Tyhjennysvuoto alkoi vasta seuraavana yönä ja silloin otin tuon Panacodin. 600 Burana ei olisi auttanut alkuunkaan, olen sitä käyttänyt muuhun kipuun ja siitä päättelen.

        Välttämättä ei mitään isompaa kipua kuitenkaan tule, sitä ei voi etukäteen ennustaa.


    • kmkm

      Olet varmaan jo ottanut lääkkeet, mutta muille neuvoksi; ottakaa särkylääkettä ajoissa. Minulle sanottiin että vuoto alkaa normaalisti 2-12 h tyhjennyslääkkeiden ottamisen jälkeen. En uskaltanut ottaa sairaalasta saamaani Panacodia ajoissa kun ajattelin, että vaikutus voi olla jo ohi kun vuoto alkaa ja oksentelin rajusti kun vuoto alkoi.

      Sain jossain välissä oksetelua ja kramppausta hillittyä sen verran, että sain särkylääkkeen alas ja pysymään sisällä. Nukahdin lopulta ja kun heräsin kahden tunnin päästä, oli kipu pois. Vuoto jarkui kyllä seitsemän viikkoa...mutta noin pitkä vuoto on kai aika poikkeuksellista.

      Loppujen lopuksi kipu oli kuin kovaaa kuukautiskipua (nuorempana myös aina oksentelin ja vatsa kramppasi rajusti, kun kuukautiset alkoivat.)

      Sain toiseknkin keskenmenon, silloin ottivat osstolle muutamaksi tunniksi (=kunnes vuoto oli kunnolla alkanut, sitten pääsi kotiin), kun raskaus oli jo pidemmällä. Otin 1. särkylääkkeen samaan aikaan tyhjennyslääkkeiden kanssa ja kävin hakemassa lisää hoitajilta kun kipu yltyi.

    • help, anyone?

      Ajattelin ottaa lääkkeet tänään, mutta äsken huomasin, että nyt on alkanut tulla itsekseen vähän verta. Eli oottelenko vielä ja annan luonnon hoitaa asian? Oisko se parempi? Onko kipu silloin yhtään vähäisempi?

      • sanna 36

        hoitaa tahtävänsä. :( En osaa sanoa onko kipu sen helpompaa, mutta vaikuttaa kuites siltä, että sinun ei tarvitsisi ottaa lääkkeitä, vaan tyhjenee itsestään. Tsemppiä ja paljon voimia sinulle.


    • sanna 36

      sain tyhjennys lääkkeitten mukaan 2 buranaa (600) ja litalgin (1). Itse selvisin tällä yhdellä buranalla ja yhdellä litalginillä. Minulle kanssa sanottiin, että kipulääke pitää ottaa sitten ajoissa. Otin sen melkeen heti tyhjennyslääkkeiden perään. Voimia.

      • km kokenut

        mä en ottanut mulle tarjottuja tyhjennyslääkkeitä, vaan annoin luonnon hoitaa asian ja hyvin meni. pahimpien vuotopäivien aikana, joita oli n. kolme, kipu oli pahojen menkkojen luokkaa, eli ihan siedettävää. suosittelisin, että älä ota, jos ei ole pakko, olen kuullut että lääkkeillä on tullut aika pahoja kramppeja. itse sain lääkäriltä luvan olla ottamatta tarjottuja lääkkeitä. tod. näk. sullalkin tulee itsestään ulos, jälkitarkastuksessahan se sitten selviää viimeistään.


    • ketjun aloittaja

      Keskenmeno tapahtui luonnollisesti, ilman käynnistäviä lääkkeitä. Kipu oli kyllä hirveä. Keskiviikko-iltana kahdeksan aikaan alkoivat kivut koveta, ja klo 20.15 otin Burana 600:sen ja kaksi panadolia. Ne eivät vaikuttaneet ollenkaan, vaan kivut vain yltyivät. En heti uskaltanut ottaa sitä ainoaa Panacodia, kun en tiennyt kauanko kipu tulee kestämään. Klo 21.50 se oli pakko ottaa, ja pian toivoin, että olisin ottanut sen heti.

      Panacodin vaikutuksen odottelun jokainen minuutti ja lopulta sekuntti olikin sitten yhtä helvettiä. Puoli tuntia kului, kivut vain yltyivät. Kivut olivat aivan yhtä kovat kuin synnytyssupistukset, paitsi ettei ollut ilokaasua ja puudutteita lievittämässä. 45 min. kohdalla tuntui, etten kestä enää sekuntiakaan. Huusin ja pyörin sängyssä ympyrää. Tässä vaiheessa en enää olisi pystynyt ottamaan lisää kipulääkettä, vaikka olisin halunnutkin, koska olisin oksentanut sen saman tien ulos. Laitoin kumppanini soittamaan sairaalaan, että koska se perkeleen Panacod alkaa vaikuttaa. Sanoivat että noin tunti menee. Kysyivät, kuinka usein olen joutunut vaihtamaan sidettä. Vastasin, että olen siinä kunnossa, etten ole pystynyt mitään vaihtamaan. Sairaalassa olivat etukäteen sanoneet, että kivut olisivat vähän kovemmat kuin kuukautiskivut, mutta minun kohdallani olivat tosiaan aivan synnytyskipujen luokkaa.

      Klo 22.50 "synnytin" jonkin ison klöntin. Olin onnistunut konttaamaan kylppäriin. Vaikka pikkuhousuissani oli kaupan isoin yöside, silti kylppärin lattialle lorisi verilammikko. Nyt kivut loppuivat kuin seinään ja sain pian nukahdettua. Aamulla herätessä pikkuhousut olivat litimärät verestä, samoin side ja allani kaksinkerroin ollut paksu pyyhe ja lakana. Aamulla kipu oli vähäisempää, mutta tuli kaksi vielä isompaa klönttiä. Iltapäivällä tuli kaikkein järkyttävin klöntti. Todella iso kimpale, jossa jotain kalvoja ja hyytynyttä verta yms. ja kaiken keskellä pienen pieni alkio. N. 1½ cm kerälle kiertynyt katkarapumainen alkio, jossa musta piste silmänä. Ihmeen rauhallisesti pystyin tarkastelemaan sitä. Hoitajat olivat etukäteen sanoneet, ettei kannata googlata, mutta olisin järkyttynyt enemmän, jos en olisi yhtään tiennyt, mitä odottaa. Luojan kiitos viikkoja ei ollut enempää, järkytys olisi varmasti ollut isompi, jos alkio tai sikiö olisi ollut jo ihmisen näköinen. Ja uskomattoman paljon tavaraa sieltä tuli, vaikka viikkoja ei ollut tuon enempää.

      Voimia kaikille keskenmenon kokeneille, ja erityisesti teille, joilla viikkoja on ollut enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe