hei kirjoitin alla olevan koodin kääntääkseni matriisin sen olan yli. olisiko jollakulla ideoita siihen miten tämän voisi tehdä helpommin?
Private Sub MatrixTranspose()
Dim Kolumni As Integer
Dim rivi As Integer
Dim RiviIndexi, KolumniIndexi As Integer
kolumni = Worksheets("sjukhus").Range("XFD1").End(xlToLeft).Column
rivi = Worksheets("sjukhus").Range("A1048576").End(xlUp).row
Dim kustannusArray() As Variant
ReDim KustannusArray(rivi, kolumni)
Dim Inversarray() As Variant
ReDim Inversarray(kolumni, rivi)
For RiviIndexi = 1 To rivi
For kolumniIndexi = 1 To kolumni
KustannusArray(riviIndexi - 1, kolumniIndexi - 1) = Cells(riviIndexi, kolumniIndexi)
Worksheets("sjukhus").Cells(kolumniIndexi 10, riviIndexi).Value = KustannusArray(riviIndex - 1, kolumniIndex - 1)
Next kolumniIndexi
Next riviIndexi
End Sub
VBA ja matriisin kääntäminen
Tsitsu
1
649
Vastaukset 1
- ustisT
Tuolla saa transponoitua valitun alueen=)
Sub Transponoi()
Dim alue As Range
Dim rivit As Integer
Dim sarakkeet As Integer
Dim arvo() As Single
Set alue = Selection
rivit = alue.Rows.Count - 1
sarakkeet = alue.Columns.Count - 1
ReDim arvo(rivit, sarakkeet)
For j = 0 To sarakkeet
For i = 0 To rivit
arvo(i, j) = alue(1, 1).Offset(i, j).Value
Next
Next
alue.ClearContents
For j = 0 To sarakkeet
For i = 0 To rivit
alue(1, 1).Offset(j, i).Value = arvo(i, j)
Next
Next
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1061424Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91817- 54706
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35701Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja125645Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat34572Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö202542Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32536Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔32534- 61530