Trimmerin polttoaine

Ruohonleikkaaja 2

Moikka!

Ruoholeikkuriin käytetään 98 bensaa, mutta mitä trimmeriin ??? Luulen että 98 ja öljyä. Mitä öljyä ostan ja minkä verran lisään sitä ja minkä verran 98 bensaa??? Mieheni ei vaivautunut tekemään ainetta valmiiksi, joten selvitän ja teen sen itse .

24

16995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qweasdzxcv

      Trimmeri voi olla 2- tai 4-tahtinen. 2-tahtiseen käytetään bensan ja öljyn sekoitusta. Öljy on 2-tahtiöljyä ja sekoitussuhde riippuu öljystä ja koneen vaatimuksista. Suhde voi olla esim. 1:50, jolloin litraan bensaa sekoitetaan 20ml öljyä.
      Liika öljy savuttaa ja karstoittaa koneen ja liian vähä öljy pahimmassa tapauksessa leikkaa koneen kiinni.

      Itse olen stihlin öljyä käyttänyt sahoissa ja raivaussahoissa joka värjää bensan vihreäksi joten ei sekoitu vahingossakaan tavalliseen bensaan, kaikki öljyt ei sitä tee.

      Helpointa muttei halvinta on ostaa pienkonebensaa joka palaa puhtaammin eikä haise, kallista tosin.

      • Nykyään...

        ...akkukäyttöisiä ja verkkovirtalaitteita. Eivät tarvi bensaa.


    • tomi,

      jos trimmeri(kuten yleensä)on 2-tahtinen pärisijä,niin täytyy sekoittaa ohjeesta riippuen muutama prosentti öljyä.esim.jos kone vaatii 4%seossuhteen,niin tankkaat kannuun 2,4litraa 98 oktaanista,ja lisäät siihen tasan yksi desi 2-tahtiöljyä.

      • Aika jahvetti se sun ukko , kun ei saa bensoja tehtyä .
        Kylä mää ainaskin pidän huolen , että muijalla on bensat leikkureissa ja vehkeissä ,
        voin surffailla netissä kun se leikkaa nurtsia ym.


    • ei tuu piikkiä

      pienkone 2t-polttoainetta, ei haise ja maksaa riittävästi. Oranssissessa 5ltr pönikässä, mielettömän hyvää.

      • diisselisahaaja

        jos oma ukko on noin tumpelo,niin mites se pärjää sit sun kanssa??täällä netissä löytyy paljon minunkaltaisia,ammattitaitoisia pienkonehuoltajia,jotka kyllä "hoitaa"emännänkin mennentullen.... en tarkoita tällä itseäni,sillä mulla on tarpeeksi koneita huollettavana,ja emäntäkin on olemassa


      • Siruna12

        Kiitos, hain valmista ainetta ja helppoa, Kiitos tiedosta. =)


    • Kokemustaon12

      Mutta miks hoitaa muijalle kaikki valmiiks kun voi tehdä myös itse :) ei aihe nyt kuulunut tähän mutta alkoipa vaan ärsyttää

    • Anonyymi

      Ap:n ukko on asia äijä. Naiset haluaa äijiksi niin ostakoot ite bensansa perkele.

    • Anonyymi

      Minulle riittää kun tekevät näitä palstan aktivointeja !

    • Anonyymi

      Löysin pyramiittiläpät nurmikosta!

      • Anonyymi

        Loistavaa! Mitähän nurmikolle seuraavaksi hukataan?


    • Anonyymi

      2t-bensa on koko puutarhakaluston yleispolttoaine. Nykyaikainen vähätuhkainen öljy 2% seoksella karstoittaa vähemmän 4t koneessa kuin sahassa eikä savuta.

      • Anonyymi

        Hyvää myös autossa. Ei tarvi enää pullosta kaataa erikseen tankkauksen jälkeen.


    • Anonyymi

      Miten 2T Ryobin trimmerin / raivaussahan saa käyntiin kuumana? Olen käyttänyt valmiiksi sekoitettua NESTEen alkylaattibensaa. Ei käynnisty kuumana, mutta kylmänä helposti. Pitäisikö käyttää itse sekoitettua 98-bensaa ja 2T öljyä? Mulla on kaksi näitä vain vähän käytettyjä Ryöpejä eikä kumpaakaan saa käyntiin kuumana, kun tankillinen ajettu. Eikä kumpikaan sammu kuumana, kun kytkimen kääntää 0-asentoon. Pitää sammuttaa kuristimella. Kylmänä sammuu siitä napistakin. Kuumana ei lähde käyntiin, vaikka laittaa tilkan alkylaattibensaa tulpanreikään. Laitettu bensa kiehuu välittömästi.
      Sitten se NESTEen 4T alkylaattibensa. Jonseredin vetävä ruohonleikkuri ei toimi sillä., kone ei käy tasaisesti. Normaalilla 98-bensalla toimii hyvin.

    • Anonyymi

      98 kaikkiin koneisiin.Laitan aina tipan "moottoripyörään"tarkoitettua "säilöntä"ainetta.Ei ole koneissa vikoja

      • Anonyymi

        Mistähän seuraavaksi lypsetään bensanjoukkoon "säilöntä" ainetta?


    • Anonyymi

      2tahti öljyä pieni tilkka 98bensan sekaan kuten mopoissakin. Skootterit ja Autot ovat 4tahtisia eli niissä on iso erillinen öljytila ja toimivat siksi pelkällä raakabensalla.
      2tahtisiin pitää itse sekoittaa 2%seis öljyä lisäksi tai kone leikkaa kiinni.
      Kysy ensin tai osta valmis Pienkonebensaa ellet ole varma.

      • Anonyymi

        Ei ole erillisiä öljytiloja. Ralliautoissa voi olla mutta harvinaisia.


      • Anonyymi

        Stihlin 4-mix kone on nelitahtinen, mutta siihen on laitettava 2-tahtibensiiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stihlin 4-mix kone on nelitahtinen, mutta siihen on laitettava 2-tahtibensiiniä.

        Siinä ei ole sumppua vaan polttoainevoitelu mutta on myös sumpullisia 4t pienkoneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä ei ole sumppua vaan polttoainevoitelu mutta on myös sumpullisia 4t pienkoneita.

        Mikä ihmeen ”sumppu”?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kulli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe