Moikka!
Ruoholeikkuriin käytetään 98 bensaa, mutta mitä trimmeriin ??? Luulen että 98 ja öljyä. Mitä öljyä ostan ja minkä verran lisään sitä ja minkä verran 98 bensaa??? Mieheni ei vaivautunut tekemään ainetta valmiiksi, joten selvitän ja teen sen itse .
Trimmerin polttoaine
24
17096
Vastaukset
- qweasdzxcv
Trimmeri voi olla 2- tai 4-tahtinen. 2-tahtiseen käytetään bensan ja öljyn sekoitusta. Öljy on 2-tahtiöljyä ja sekoitussuhde riippuu öljystä ja koneen vaatimuksista. Suhde voi olla esim. 1:50, jolloin litraan bensaa sekoitetaan 20ml öljyä.
Liika öljy savuttaa ja karstoittaa koneen ja liian vähä öljy pahimmassa tapauksessa leikkaa koneen kiinni.
Itse olen stihlin öljyä käyttänyt sahoissa ja raivaussahoissa joka värjää bensan vihreäksi joten ei sekoitu vahingossakaan tavalliseen bensaan, kaikki öljyt ei sitä tee.
Helpointa muttei halvinta on ostaa pienkonebensaa joka palaa puhtaammin eikä haise, kallista tosin.- Nykyään...
...akkukäyttöisiä ja verkkovirtalaitteita. Eivät tarvi bensaa.
- tomi,
jos trimmeri(kuten yleensä)on 2-tahtinen pärisijä,niin täytyy sekoittaa ohjeesta riippuen muutama prosentti öljyä.esim.jos kone vaatii 4%seossuhteen,niin tankkaat kannuun 2,4litraa 98 oktaanista,ja lisäät siihen tasan yksi desi 2-tahtiöljyä.
Aika jahvetti se sun ukko , kun ei saa bensoja tehtyä .
Kylä mää ainaskin pidän huolen , että muijalla on bensat leikkureissa ja vehkeissä ,
voin surffailla netissä kun se leikkaa nurtsia ym.
- ei tuu piikkiä
pienkone 2t-polttoainetta, ei haise ja maksaa riittävästi. Oranssissessa 5ltr pönikässä, mielettömän hyvää.
- diisselisahaaja
jos oma ukko on noin tumpelo,niin mites se pärjää sit sun kanssa??täällä netissä löytyy paljon minunkaltaisia,ammattitaitoisia pienkonehuoltajia,jotka kyllä "hoitaa"emännänkin mennentullen.... en tarkoita tällä itseäni,sillä mulla on tarpeeksi koneita huollettavana,ja emäntäkin on olemassa
- Siruna12
Kiitos, hain valmista ainetta ja helppoa, Kiitos tiedosta. =)
- Kokemustaon12
Mutta miks hoitaa muijalle kaikki valmiiks kun voi tehdä myös itse :) ei aihe nyt kuulunut tähän mutta alkoipa vaan ärsyttää
- Anonyymi
Ap:n ukko on asia äijä. Naiset haluaa äijiksi niin ostakoot ite bensansa perkele.
- Anonyymi
Minulle riittää kun tekevät näitä palstan aktivointeja !
- Anonyymi
Löysin pyramiittiläpät nurmikosta!
- Anonyymi
Loistavaa! Mitähän nurmikolle seuraavaksi hukataan?
- Anonyymi
2t-bensa on koko puutarhakaluston yleispolttoaine. Nykyaikainen vähätuhkainen öljy 2% seoksella karstoittaa vähemmän 4t koneessa kuin sahassa eikä savuta.
- Anonyymi
Hyvää myös autossa. Ei tarvi enää pullosta kaataa erikseen tankkauksen jälkeen.
- Anonyymi
Miten 2T Ryobin trimmerin / raivaussahan saa käyntiin kuumana? Olen käyttänyt valmiiksi sekoitettua NESTEen alkylaattibensaa. Ei käynnisty kuumana, mutta kylmänä helposti. Pitäisikö käyttää itse sekoitettua 98-bensaa ja 2T öljyä? Mulla on kaksi näitä vain vähän käytettyjä Ryöpejä eikä kumpaakaan saa käyntiin kuumana, kun tankillinen ajettu. Eikä kumpikaan sammu kuumana, kun kytkimen kääntää 0-asentoon. Pitää sammuttaa kuristimella. Kylmänä sammuu siitä napistakin. Kuumana ei lähde käyntiin, vaikka laittaa tilkan alkylaattibensaa tulpanreikään. Laitettu bensa kiehuu välittömästi.
Sitten se NESTEen 4T alkylaattibensa. Jonseredin vetävä ruohonleikkuri ei toimi sillä., kone ei käy tasaisesti. Normaalilla 98-bensalla toimii hyvin. - Anonyymi
98 kaikkiin koneisiin.Laitan aina tipan "moottoripyörään"tarkoitettua "säilöntä"ainetta.Ei ole koneissa vikoja
- Anonyymi
Mistähän seuraavaksi lypsetään bensanjoukkoon "säilöntä" ainetta?
- Anonyymi
2tahti öljyä pieni tilkka 98bensan sekaan kuten mopoissakin. Skootterit ja Autot ovat 4tahtisia eli niissä on iso erillinen öljytila ja toimivat siksi pelkällä raakabensalla.
2tahtisiin pitää itse sekoittaa 2%seis öljyä lisäksi tai kone leikkaa kiinni.
Kysy ensin tai osta valmis Pienkonebensaa ellet ole varma.- Anonyymi
Ei ole erillisiä öljytiloja. Ralliautoissa voi olla mutta harvinaisia.
- Anonyymi
Stihlin 4-mix kone on nelitahtinen, mutta siihen on laitettava 2-tahtibensiiniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stihlin 4-mix kone on nelitahtinen, mutta siihen on laitettava 2-tahtibensiiniä.
Siinä ei ole sumppua vaan polttoainevoitelu mutta on myös sumpullisia 4t pienkoneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ei ole sumppua vaan polttoainevoitelu mutta on myös sumpullisia 4t pienkoneita.
Mikä ihmeen ”sumppu”?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen ”sumppu”?
No kuivasumppu tietenkin:
http://www.autowiki.fi/index.php/Kuivasumppuvoitelu
- Anonyymi
Kulli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984