Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

mitä mahtuu sisään kerralla?

ahtaja__

Kiinnostaa tietää millaisia määriä vatsa vetää kerrallaan ennen kuin on PAKKO oksentaa, ja tulee melkein itsestään..
Luulen että mun vatsalaukku on tosi venynyt koska pystyn ahtamaan kerrala valtavia määriä sisääni!!!

miten teillä?

31

5497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsevihaa

      Mutta siis en ole aivan varma kuinka paljon todellisuudessa pystyn syömään... Yleensä syön sen verran vauhdikkaasti että tuun aikas nopeesti täyteen mutta jos söisin hitaasti niin määrät olisivat vieläkin isompia. Ahmin yhdestä kahteen kertaa päivässä, joskus harvoin välipäiviä...

      Esim.
      Krapulassa pizza ja pitaleipäkebab menee alas ja maha pullottaa niiden jälkeen kivasti (tuhtia ruokaa, minkä jälkeen hengittäminenkin sattuu)
      Perusmättö mulla vois olla pari isoa lautasellista pastaa itsetehdyssä kermakastikkeessa -->laatta ja ehkä uus mättö perään jotain muuta..
      Makaronilaatikkoa menis vuuallinen (yks pussi makaronia ja 400 g jauhelihaa maito-kananmunaliemi), mutta tyydyn puolikkaan vuuan lisäksi leipään niin jää seuraavalle kerralle.
      RAXissa kävin kerran ja söin itseni niin ähkyyn että vessaan käveleminen tuotti jo ongelmia, oksennus tuli myös aivan tajuttomalla paineella mikä mielestäni sattuu silloin kun olen äärimmäisen täynnä..
      Makeista menee silloin tällöin jäätelöä ja suklaata.. Jätskiä menee puolesta litrasta litraan ja suklaalevy siihen päälle... "Vaan.."!!

      • sh00t

        Heh itsekin olen miettinyt että onko tämä enää normaalia kun tuntuu että mahalla ei ole pohjaa laisinkaan! Jossain oppikirjoissa sanotaan että mahalaukku on n. 1,5 litran kokoinen, mutta uskon myös että olen venyttänyt sen aika paljon isommaksi. Jo pelkästään jäätelöä mahtuu sen litran, siihen päälle pari kuppia muroja, 200 grammaa karkkia, 2-4 leipää täytteineen ja huuhdottuna alas litralla vettä/limsaa. No, toisaalta silloin kun repsahdan ahmimaan niin on olo kyllä sen mukainenkin. Väittävät että anorektikon maha pienenee ja ei pysty syömään niin paljoa, mutta 2-3 anoreksiavuoden jälkeen jos sortuu syömään niin kyllä mahtuu!


      • Riku

        Myös täällä pizza ja pitaleipäkebab menee alas ja maha pullottaa mutta en oksenna. Tosi tiukka paketti tulee aikanaan ulos peräpäästä.


    • vessanpötöllä.

      Siinä itse kysymys :) ois muiltakin kiva kuulla mitä menee kerralla.

    • voevoevoe

      Jaahas.aamulla se alkaa jos alkaa,tässä eilinen:

      Hapankorppua voilla ja kurkulla,aromisuolaa
      Pari lautasta puuroa,maitoa,voisilmiä
      Pussi reilun vehnäleipää,voita,kurkkua,aromisuolaa
      Kerrosjogurtteja 4 kpl
      Valmis riisipuuro plus voi ja maito
      Iso lautasellinen kinkkukiusausta
      Forssan punajuurisalaatti (kokonaan)
      Pullaa,keksiä,suklaata riippuen mitä olen ostanut..
      Joskus vielä kokonainen lauantaimakkara/sipulitee pötkö juustolla mikrossa lämmitettynä
      Vettä välillä.

      Kävin tämän setin oksentamassa ja aloitin uudestaan:

      hapankorppuja,voita,kurkkua
      graavilohta ruisleivän päällä 6-7 kpl
      loppu kinkkukiusaus (400g??)
      juustoa lämmitettynä mikrossa (meni yhteensä kilo..)
      ketsuppia
      pakasteesta pullat,viinerit yms.
      jäätelöä
      kaakaota
      pakastepizza
      kaurahiutaleita sokerilla ja maidolla...

      Ja joo naama oli sen näköinenkin..huh huh


      Mitat 165cm/55kg

      • lklkjhojåäp

        aamulla: puuro, banaani, teetä

        iltapäivä: pari tomaattia ja porkkanaa, teetä

        Sen pidemmälle tämä päivä ei ole vielä mennytkään. Minulla on syömishäiriö, anoreksiaa olen sairastanut jo melko pitkään... Välillä saatan oksentaa, koska tunnen että olen syönyt liikaa.

        MUTTA HYVÄT IHMISET TOLLASET RUOKAMÄÄRÄT EIVÄT OLE NORMAALEJA. YRITÄKÄÄ OIKEASTI IRTAANTUA TUOSTA SYÖN-OKSENNAN-KIERTEESTÄ! SILLOIN KUN TEKIS MIELI AHMIA NIIN TEHKÄÄ VAIKKA JOTAIN MISTÄ ENNEN NAUTITTE. VAATII PALJON YRITYSTÄ, MUTTA OKSENTELU JA AHMIMINEN VÄHENTYVÄT AJAN KANSSA.
        VOIMIA.


      • Ainanälkä_
        lklkjhojåäp kirjoitti:

        aamulla: puuro, banaani, teetä

        iltapäivä: pari tomaattia ja porkkanaa, teetä

        Sen pidemmälle tämä päivä ei ole vielä mennytkään. Minulla on syömishäiriö, anoreksiaa olen sairastanut jo melko pitkään... Välillä saatan oksentaa, koska tunnen että olen syönyt liikaa.

        MUTTA HYVÄT IHMISET TOLLASET RUOKAMÄÄRÄT EIVÄT OLE NORMAALEJA. YRITÄKÄÄ OIKEASTI IRTAANTUA TUOSTA SYÖN-OKSENNAN-KIERTEESTÄ! SILLOIN KUN TEKIS MIELI AHMIA NIIN TEHKÄÄ VAIKKA JOTAIN MISTÄ ENNEN NAUTITTE. VAATII PALJON YRITYSTÄ, MUTTA OKSENTELU JA AHMIMINEN VÄHENTYVÄT AJAN KANSSA.
        VOIMIA.

        Eilinen:
        Bigmacateria yöllä
        Paketti Weetabixeja
        Näkkäreitä 4
        Maitoa
        6 paahtista voilla. Ja sitte se alkoi... ahmiminen oikein kunnolla.
        13 nakkia,perunamuusia,salaattia,perunasalaattia
        Litra suklaajäätelöä
        Paketti keksejä
        Limsaa, Vichyä
        Kahvia maidolla
        Ketsuppia, Sinappia

        Painoa tuli 2 kiloa koska en vain pystynyt oksentamaan kaikkea kurkkukivun takia. Tänään päätin ostaa laksatiiveja koska koko elimistö on ihan jumissa ja voin fyysisesti pahoin ja viikko olisi tarkoitus vetää 1000 kalorilla päivä. Ja ankaraa liikuntaa. Olen laihtunut 20 kiloa mutta hyvää vauhtia lihomassa takaisin. Hyvä kun kehtasi ulos mennä tänään kun naama ihan turvonnut.
        Ja mistä kaikki lähti? Siitä että taas ajattelin että jos annan itseni syödä mitä haluan. Tuli ahdistus ja sittne vaan mätin koko päivän ruokaa ja vierailin pöntöllä monta kertaa. Morkkis on valtava ja itsevihaa ei voi edes kuvailla. Jotenkin irvokasta että ihmiseen meneekin noin paljon ruokaa ja sitä on niin syömishimojensa orja. Ei vain voi vastustaa kiusausta ja vaikka päättäisikin että nyt lopetan niin tunnin päästä ahmiminen jatkuu. Miksi? Kunpa osaisinkin vastata. Miksen voi olla normaali.

        Toivottavati tuo painonnousu ei ole pysyvää. Tekisi mieli vaan luovuttaa koko painonhallinta, mutta tiedän mitä siitä seuraisi. Masentuisin ja ahdistuisin kiloista ja olen tehnyt niin hulluna laihtumisen eteen töitä ja sen eteen etten ahmi ja oksenna. Ja taas se alkaa. Vielä viimeviikolla näytin hyvältä, olin tasapainossa, iloinen ja hyvävointinen. Sitten kännissä tuli idea mennä syömään pikaruokaa ja tietty sen jälkeen hirveä ahdistus täydestä olosta. Tänään en ole onneksi oksentanut, mutta nytkin suunnittelen liikkuvani koko illan eilisiä kaloreita pois. Niin sairasta ja niin uuvuttavaa!!! Mutta ehkä sitten saa jonkinlaisen itsekunnioituksen päälle. 10 kiloa pitäisi saada pois kesän loppuun mennessä mutta ei tämmöisellä meiningillä. Oksentamisen ja ahmimisen on loputtava. Anoreksiakin on parempi kuin bulimia, miksi ihminen satuttaa itseään ahmimalla ja oksentamalla kun ennen sitä on yleensä suht hyvä olo vielä. En tiedä kauanko jaksan enää tätä, en soisi tällaista elämää pahimmallekaan vihamiehelle mutta itse en osaa elää muuten. :`(((((((((((((


      • miä783
        Ainanälkä_ kirjoitti:

        Eilinen:
        Bigmacateria yöllä
        Paketti Weetabixeja
        Näkkäreitä 4
        Maitoa
        6 paahtista voilla. Ja sitte se alkoi... ahmiminen oikein kunnolla.
        13 nakkia,perunamuusia,salaattia,perunasalaattia
        Litra suklaajäätelöä
        Paketti keksejä
        Limsaa, Vichyä
        Kahvia maidolla
        Ketsuppia, Sinappia

        Painoa tuli 2 kiloa koska en vain pystynyt oksentamaan kaikkea kurkkukivun takia. Tänään päätin ostaa laksatiiveja koska koko elimistö on ihan jumissa ja voin fyysisesti pahoin ja viikko olisi tarkoitus vetää 1000 kalorilla päivä. Ja ankaraa liikuntaa. Olen laihtunut 20 kiloa mutta hyvää vauhtia lihomassa takaisin. Hyvä kun kehtasi ulos mennä tänään kun naama ihan turvonnut.
        Ja mistä kaikki lähti? Siitä että taas ajattelin että jos annan itseni syödä mitä haluan. Tuli ahdistus ja sittne vaan mätin koko päivän ruokaa ja vierailin pöntöllä monta kertaa. Morkkis on valtava ja itsevihaa ei voi edes kuvailla. Jotenkin irvokasta että ihmiseen meneekin noin paljon ruokaa ja sitä on niin syömishimojensa orja. Ei vain voi vastustaa kiusausta ja vaikka päättäisikin että nyt lopetan niin tunnin päästä ahmiminen jatkuu. Miksi? Kunpa osaisinkin vastata. Miksen voi olla normaali.

        Toivottavati tuo painonnousu ei ole pysyvää. Tekisi mieli vaan luovuttaa koko painonhallinta, mutta tiedän mitä siitä seuraisi. Masentuisin ja ahdistuisin kiloista ja olen tehnyt niin hulluna laihtumisen eteen töitä ja sen eteen etten ahmi ja oksenna. Ja taas se alkaa. Vielä viimeviikolla näytin hyvältä, olin tasapainossa, iloinen ja hyvävointinen. Sitten kännissä tuli idea mennä syömään pikaruokaa ja tietty sen jälkeen hirveä ahdistus täydestä olosta. Tänään en ole onneksi oksentanut, mutta nytkin suunnittelen liikkuvani koko illan eilisiä kaloreita pois. Niin sairasta ja niin uuvuttavaa!!! Mutta ehkä sitten saa jonkinlaisen itsekunnioituksen päälle. 10 kiloa pitäisi saada pois kesän loppuun mennessä mutta ei tämmöisellä meiningillä. Oksentamisen ja ahmimisen on loputtava. Anoreksiakin on parempi kuin bulimia, miksi ihminen satuttaa itseään ahmimalla ja oksentamalla kun ennen sitä on yleensä suht hyvä olo vielä. En tiedä kauanko jaksan enää tätä, en soisi tällaista elämää pahimmallekaan vihamiehelle mutta itse en osaa elää muuten. :`(((((((((((((

        mulla ollut monta vuotta ongelmia syömisen kanssa.välillä paastoan ja taas välillä ahmin.ihan kamalaa.nyt en ole pystynyt pitkään aikaan enää paastoamaan vaan ahmin ja oksennan koko ajan.ja olo on niin paisunut ja hirveä!mulla menee ihan tajuttomat määrät kans safkaa alas sitten kun sille päälle sattuu.

        paketti nakkeja
        kananmunia
        kurkkusalaatti
        kalapuikkoja
        iso lautasellinen riisiä ja kanaa,ja hain vielä uuden satsin
        friteerattuja sipulirenkaita
        kaakaomössöä mitä itse teen,sulatan kamalan kasan voita,kaakaojauhoa ja sinne sekaan kaurahiutaleita
        kalapuikkoja hieman lisää
        ranskalaisia
        iso kasa majoneesia
        leipää leipää leipää
        panini
        sipsejä
        300 g suklaata
        lihapullia
        iso pullapitko(kokonaan),

        ja hyi helvetti että allöttää.en vaan pääse tästä ahmimis kierteestä ohi.oksennan monta kertaa päivässä ja oksennuksen jälkeen alan tekemään uutta satsia.


      • puhdistumaton
        miä783 kirjoitti:

        mulla ollut monta vuotta ongelmia syömisen kanssa.välillä paastoan ja taas välillä ahmin.ihan kamalaa.nyt en ole pystynyt pitkään aikaan enää paastoamaan vaan ahmin ja oksennan koko ajan.ja olo on niin paisunut ja hirveä!mulla menee ihan tajuttomat määrät kans safkaa alas sitten kun sille päälle sattuu.

        paketti nakkeja
        kananmunia
        kurkkusalaatti
        kalapuikkoja
        iso lautasellinen riisiä ja kanaa,ja hain vielä uuden satsin
        friteerattuja sipulirenkaita
        kaakaomössöä mitä itse teen,sulatan kamalan kasan voita,kaakaojauhoa ja sinne sekaan kaurahiutaleita
        kalapuikkoja hieman lisää
        ranskalaisia
        iso kasa majoneesia
        leipää leipää leipää
        panini
        sipsejä
        300 g suklaata
        lihapullia
        iso pullapitko(kokonaan),

        ja hyi helvetti että allöttää.en vaan pääse tästä ahmimis kierteestä ohi.oksennan monta kertaa päivässä ja oksennuksen jälkeen alan tekemään uutta satsia.

        En ole koskaan oksentanut itseaiheutetusti. Mulle tulee välillä sellanen olo et haluaisin oksentaa kaiken pois, peruuttaa liian syömisen tai sitten mulla on muuten vain paha olo ja haluan purkaa sitä. Mut mun ongelma on etten pysty siihen. Sielt ei vaa tule mitää vaikka kuinka koittaa. :/ Paha olo jää päälle enkä "puhdistu".


      • Ainanälkä_
        Ainanälkä_ kirjoitti:

        Eilinen:
        Bigmacateria yöllä
        Paketti Weetabixeja
        Näkkäreitä 4
        Maitoa
        6 paahtista voilla. Ja sitte se alkoi... ahmiminen oikein kunnolla.
        13 nakkia,perunamuusia,salaattia,perunasalaattia
        Litra suklaajäätelöä
        Paketti keksejä
        Limsaa, Vichyä
        Kahvia maidolla
        Ketsuppia, Sinappia

        Painoa tuli 2 kiloa koska en vain pystynyt oksentamaan kaikkea kurkkukivun takia. Tänään päätin ostaa laksatiiveja koska koko elimistö on ihan jumissa ja voin fyysisesti pahoin ja viikko olisi tarkoitus vetää 1000 kalorilla päivä. Ja ankaraa liikuntaa. Olen laihtunut 20 kiloa mutta hyvää vauhtia lihomassa takaisin. Hyvä kun kehtasi ulos mennä tänään kun naama ihan turvonnut.
        Ja mistä kaikki lähti? Siitä että taas ajattelin että jos annan itseni syödä mitä haluan. Tuli ahdistus ja sittne vaan mätin koko päivän ruokaa ja vierailin pöntöllä monta kertaa. Morkkis on valtava ja itsevihaa ei voi edes kuvailla. Jotenkin irvokasta että ihmiseen meneekin noin paljon ruokaa ja sitä on niin syömishimojensa orja. Ei vain voi vastustaa kiusausta ja vaikka päättäisikin että nyt lopetan niin tunnin päästä ahmiminen jatkuu. Miksi? Kunpa osaisinkin vastata. Miksen voi olla normaali.

        Toivottavati tuo painonnousu ei ole pysyvää. Tekisi mieli vaan luovuttaa koko painonhallinta, mutta tiedän mitä siitä seuraisi. Masentuisin ja ahdistuisin kiloista ja olen tehnyt niin hulluna laihtumisen eteen töitä ja sen eteen etten ahmi ja oksenna. Ja taas se alkaa. Vielä viimeviikolla näytin hyvältä, olin tasapainossa, iloinen ja hyvävointinen. Sitten kännissä tuli idea mennä syömään pikaruokaa ja tietty sen jälkeen hirveä ahdistus täydestä olosta. Tänään en ole onneksi oksentanut, mutta nytkin suunnittelen liikkuvani koko illan eilisiä kaloreita pois. Niin sairasta ja niin uuvuttavaa!!! Mutta ehkä sitten saa jonkinlaisen itsekunnioituksen päälle. 10 kiloa pitäisi saada pois kesän loppuun mennessä mutta ei tämmöisellä meiningillä. Oksentamisen ja ahmimisen on loputtava. Anoreksiakin on parempi kuin bulimia, miksi ihminen satuttaa itseään ahmimalla ja oksentamalla kun ennen sitä on yleensä suht hyvä olo vielä. En tiedä kauanko jaksan enää tätä, en soisi tällaista elämää pahimmallekaan vihamiehelle mutta itse en osaa elää muuten. :`(((((((((((((

        Juu siis tuossa oli sunnuntain ruoat, mutta en minä ihan tuollaista satsia pysty kerralla vetämään. Meni pitkin päivää tuo ruokamäärä. Nyt vasta sain tuon kertyneen painon ja turvotuksen pois kun olen liikkunut joka päivä 2 tuntia hikiliikuntaa ja syönyt vähän.

        Mutta helposti menee tosiaan tuo iso bigmacateria ja keksipaketti ja vaikka puoli litraa mustikkakeittoa. Jäätelöä pystyy ahmimaan isojakin määriä, jotenkin se jäätelön kylmyyskin peittää imelän maun. Ähky on mahdoton mutta tyhjennyksen jälkeen monesti tulee ahmittua lisää. Se on oikeasti pelottavan nautinnollinen olo täyden olon jälkeen kun vatsa on tyhjä. Jos osaa lopettaa oksentamiseen ja oksentaa vain kerran, en syyllistä itseäni niin paljon. On melkeinpä hyvä olo kun on saanut moskat pois sisältä. Turvonneet kasvot vain hävettävät enkä monesti poistu kotoani pahimpina päivinä. Mutta siltikään en monesti osaa lopettaa ahmimista vaan jos ahmiminen on lähtenyt jonain päivänä käyntiin niin kyllä se menee päivän loppuun samalla linjalla. Monesti tunnetila on noissa hetkissä tosi ahdistunut, mikään ei tunnu lievittävän tuota ahdistusta paitsi ruoka. Se täyttää sen henkisenkin tyhjyyden tunteen kun ahmii. :``( Välillä pidän taukoa ja sitten taas alan ahmia. Kuitupitoisen ruoan ahmiminen on siksi fiksua että monesti se jo estää ahmimasta ihan järkyttävää annosta. Rahkaa ei myöskään tule ahmittua kovin paljoa eli varmaan fiksuinta ahmimiskohtauksessa olisi muussata vaikka jotain tosi tönkköä ruokaa tyyliin rahkaa ja banaania. välillä tuntuu että on melkein sama mitä ahmin, minun on vain pakko ahmia jotain ruokaa. Aiemmin ne oli lähinnä herkkuja.

        Olen nyt ollut taas viikon oksentelematta. Yritän varoa herkkuja ja alkoholia, ne vievät minut aina turmiolliselle tielle. Kurkku oli ihan hillittömän kipeä sunnuntain jälkeen ja henkisesti olin ihan paskana koska yritän parantua. En halua palata samaan kuin aiemmin. Oksentelu ei pitemmän päälle ole ratkaisu. Terveys ja psyyke kärsii. pitää vaan löytää tasapaino, varoa ahmimista ja oksentelua! Mutta siinä onkin projektia kerrassaan kun olen kuin alkoholisti ruoan edessä. Rakastan ruokaa liikaa ja minulla on niin kieroutunut suhde siihen. Miksi mikään ei riitä? miksi se yksi jäätelöpuikko ei riitä, miksi ahmin jäätelöä siihen asti kunnes litran paketti on tyhjä. Ainoa tapa pystyä jotenkin elämään ilman ahmimista on kieltäytyä kaikesta mikä laukaisee ahmimisen ja pysyä samoissa kaavoissa.


      • ViViauno
        Ainanälkä_ kirjoitti:

        Eilinen:
        Bigmacateria yöllä
        Paketti Weetabixeja
        Näkkäreitä 4
        Maitoa
        6 paahtista voilla. Ja sitte se alkoi... ahmiminen oikein kunnolla.
        13 nakkia,perunamuusia,salaattia,perunasalaattia
        Litra suklaajäätelöä
        Paketti keksejä
        Limsaa, Vichyä
        Kahvia maidolla
        Ketsuppia, Sinappia

        Painoa tuli 2 kiloa koska en vain pystynyt oksentamaan kaikkea kurkkukivun takia. Tänään päätin ostaa laksatiiveja koska koko elimistö on ihan jumissa ja voin fyysisesti pahoin ja viikko olisi tarkoitus vetää 1000 kalorilla päivä. Ja ankaraa liikuntaa. Olen laihtunut 20 kiloa mutta hyvää vauhtia lihomassa takaisin. Hyvä kun kehtasi ulos mennä tänään kun naama ihan turvonnut.
        Ja mistä kaikki lähti? Siitä että taas ajattelin että jos annan itseni syödä mitä haluan. Tuli ahdistus ja sittne vaan mätin koko päivän ruokaa ja vierailin pöntöllä monta kertaa. Morkkis on valtava ja itsevihaa ei voi edes kuvailla. Jotenkin irvokasta että ihmiseen meneekin noin paljon ruokaa ja sitä on niin syömishimojensa orja. Ei vain voi vastustaa kiusausta ja vaikka päättäisikin että nyt lopetan niin tunnin päästä ahmiminen jatkuu. Miksi? Kunpa osaisinkin vastata. Miksen voi olla normaali.

        Toivottavati tuo painonnousu ei ole pysyvää. Tekisi mieli vaan luovuttaa koko painonhallinta, mutta tiedän mitä siitä seuraisi. Masentuisin ja ahdistuisin kiloista ja olen tehnyt niin hulluna laihtumisen eteen töitä ja sen eteen etten ahmi ja oksenna. Ja taas se alkaa. Vielä viimeviikolla näytin hyvältä, olin tasapainossa, iloinen ja hyvävointinen. Sitten kännissä tuli idea mennä syömään pikaruokaa ja tietty sen jälkeen hirveä ahdistus täydestä olosta. Tänään en ole onneksi oksentanut, mutta nytkin suunnittelen liikkuvani koko illan eilisiä kaloreita pois. Niin sairasta ja niin uuvuttavaa!!! Mutta ehkä sitten saa jonkinlaisen itsekunnioituksen päälle. 10 kiloa pitäisi saada pois kesän loppuun mennessä mutta ei tämmöisellä meiningillä. Oksentamisen ja ahmimisen on loputtava. Anoreksiakin on parempi kuin bulimia, miksi ihminen satuttaa itseään ahmimalla ja oksentamalla kun ennen sitä on yleensä suht hyvä olo vielä. En tiedä kauanko jaksan enää tätä, en soisi tällaista elämää pahimmallekaan vihamiehelle mutta itse en osaa elää muuten. :`(((((((((((((

        Tämä on eka kerta kun kirjotan minnekään sairaudestani, enkä ole koskaan apua pyytänyt ja sairastanut olen jo 8vuotta...käyn itse prikulleen samanlaisia tunteita läpi...olen niin pettynyt itseeni, olin monta viikkoa (sunnuntain krapulamättöä lukuunottamatta) oksentamatta todella vaikean jakson jälkeen. Jaksoin syödä terveellisesti ja ennen kaikkea nauttia jokaisesta suupalasta...nautin elämästä ja tunsin elämänhalun mitä en ollut tuntenut aikoihin. Näin toivoa onnesta...ja sitten kosahti...lauantaina kännissä aamuyöllä kotiin, mies nukahti kun söin ihan normaalia illallistani (kinkkusalaatti) kunnes jostain syystä sitten löysin tieni kaapille jossa oli herkkuja edellisillan vieraita varten. 3 tunnin unien jälkeen nousin ylös vieläkin ihan päissään ja vedin uuden satsin. Illaksi hain vielä kaupasta sen perinteisen sunnuntaisatsin...kunnes eilen kaupassa tunsin sen ahdistavan, puristavan tunteen mun rinnassa...tajusin, että en voinutkaan enää lopettaa...ajattelin, että se jää sunnuntaihin ja sit alkaa uus viikko, uusi entistä parempi elämä ja saisin taas ehkä korjattua elämäni epäkohtia, laitettua asioita järjestykseen ja mennä porskutan kohti onneani jonka eteen olen niin kovasti tehnyt töitä...mutta jokin oli taas vinksahtanu korvien välissä...tiesin, että taas mennään...ja pahimmassa tapauksessa edessä on taas se sama helvetillinen tien raivaaminen toipumisenpolulle. Tää ei voi olla tottakaan enää...miten voi olla mahdollista, että ei voi vaan lopettaa?! Kun tahto on niin kova...tahtoo vaan olla terve ja nauttia ruoasta...ja elämästä!

        Toivon niin kovasti, että jollain voimilla huomisesta tulisi erilainen...yritän ymmärtää itseäni ja löytää tähän syytä...väsymyksellä olen yrittänyt tätä kuitata, mutta en tiedä...kuullostaa varmaan typerältä, mutta yritän aina selitellä itselleni syitä, mutta teen sen siksi, että saisin mielenrauhan ja morkkiksen pois siitä, että tänä päivänä en onnistunut...sulloa tuonne paksuun kallooni, että en voi enää sille mitään, että tänään mokasin ja huomenna heti kun herään voin aloittaa uuden elämän.


      • Jonna -84
        puhdistumaton kirjoitti:

        En ole koskaan oksentanut itseaiheutetusti. Mulle tulee välillä sellanen olo et haluaisin oksentaa kaiken pois, peruuttaa liian syömisen tai sitten mulla on muuten vain paha olo ja haluan purkaa sitä. Mut mun ongelma on etten pysty siihen. Sielt ei vaa tule mitää vaikka kuinka koittaa. :/ Paha olo jää päälle enkä "puhdistu".

        Joo! Kun mulla oli bulimia niin en pystynyt oksentamaan itseaiheutetusti koska inhoan oksentamista yli kaiken! Oksennus on mulla enemmän kun tiukassa! Noh, eihän siinä sitten! Lihottua tuli! Onneks oon nykyään täydellisesti parantunut tuosta kamalasta taudista! Voimia teille jotka siitä kärsitte!


      • idiootit

        hemmetti mikä ääliö. Toivottavasti asut edes pois kotoa kun noin paljon heität ruokaa hukkaan. Ihan sama mitä OMILLA rahoillasi teet, mutta jos kyseessä on vanhempiesi ruuat ja rahat niin häpeä. Olen ollut Afrikassa vapaaehtoistyössä ja täytyy sanoa että vituttaa te länsimaiset pellet jotka eivät osaa mitään muuta tuijottaa kuin omaa napaansa. Maailma on muutenkin ylikuormittunut kaikesta ja te vaan jatkatte tuota itsekästä elämäntyyliä. HÄPEÄ!!!!


      • bulimikko
        idiootit kirjoitti:

        hemmetti mikä ääliö. Toivottavasti asut edes pois kotoa kun noin paljon heität ruokaa hukkaan. Ihan sama mitä OMILLA rahoillasi teet, mutta jos kyseessä on vanhempiesi ruuat ja rahat niin häpeä. Olen ollut Afrikassa vapaaehtoistyössä ja täytyy sanoa että vituttaa te länsimaiset pellet jotka eivät osaa mitään muuta tuijottaa kuin omaa napaansa. Maailma on muutenkin ylikuormittunut kaikesta ja te vaan jatkatte tuota itsekästä elämäntyyliä. HÄPEÄ!!!!

        Kyseessähän on siis sairaus.


    • gdgte

      Välillä mahtuu enemmän, välillä vähemmän. Välillä paastoan ja elän anorektisesti monta viikkoa, jotta voisin taas elää seuraavat viikot ahmien ja oksentaen. Tää on ihan sairasta.

      Kolme (norminkokoista) Pringeles-pakkausta
      Yksi kokonainen forssan Italiansalaatti
      Lumi Pantteri - karkkipussi kokonaan
      - limua
      ---> oksentamaan

      8 broilerin koipea ja ketsuppia
      --> oksentamaan

      Kolme 300 g einesruokaa (lasagnea, kermaperunoita, valmiskeitto)
      4 suklaapatukkaa
      limua
      ---> oksentamaan

      hmm. en nyt tiiä pystynkö mä ahtaamaan itseeni KERRALLA nyt niin paljon tavaraa, ku tän viestiketjun muut kirjoittajat (ku noiki ahtaamiset tekee tosi tiukkaa ja tuntuu kun vatsa räjähtäs) ...mutta ei toi kyl normaalimäärä ole.

      mitat 40/159

    • ViViane86

      Eilen män...hyi helv..

      500g broccolimixiä
      30g ruisleipää (levite15g, salaattia, kinkkux2, suljuusto, kurkkua, tomaattia, paprikaa)
      300ml vettä
      260g karjalanpiirakkaa
      30g ruisleipää
      70g oivariinia
      50g aurajuustoa
      100g cheddaria
      100g grillimakkaraa
      40g kinkkua
      200g marabou suklaata
      200g fazerin sinistä

      • tsirbs

        eräs ilta:

        1 pussi sipsei
        1 suklaa levy
        0,5l jäätelöö
        500g kanapihvejä
        10kpl (200g) kevätkääryleitä
        500g mansikoita

        (pihvien jälkeen muistaakseni oksensin jo kerran)

        eilinen iltapala:

        3 prk tonnikalaa
        2 pkt nuudeleita
        2 leipää tomaatti kinkku juusto
        3 pientä jugurttia
        1l jäätelöö


      • Bulimic
        tsirbs kirjoitti:

        eräs ilta:

        1 pussi sipsei
        1 suklaa levy
        0,5l jäätelöö
        500g kanapihvejä
        10kpl (200g) kevätkääryleitä
        500g mansikoita

        (pihvien jälkeen muistaakseni oksensin jo kerran)

        eilinen iltapala:

        3 prk tonnikalaa
        2 pkt nuudeleita
        2 leipää tomaatti kinkku juusto
        3 pientä jugurttia
        1l jäätelöö

        Itsellä ollut bulimia noin 8 vuotta jonka jälkeen epäsäännöllisesti ahtanut ja tyhjentänyt itseni.

        Pahimpina aikoina meni kerralla 6-11 litraa jäätelöä tyhjennyksien kera.
        Kerralla sisään ahtanut noin neljä big mac-ateriaa. väli tyhjennys pari vielä siihen päälle.

        Sen takia risoo nämä "söin kaksi leipää ja se oli liikaa" tyypit.(puhun nyt siis ihmisitä joilla ei ongelmaa. Älkää loukkaantuko)

        Että kyllähän sinne mahaan menee ties mitä!


      • Ainanälkä_
        Bulimic kirjoitti:

        Itsellä ollut bulimia noin 8 vuotta jonka jälkeen epäsäännöllisesti ahtanut ja tyhjentänyt itseni.

        Pahimpina aikoina meni kerralla 6-11 litraa jäätelöä tyhjennyksien kera.
        Kerralla sisään ahtanut noin neljä big mac-ateriaa. väli tyhjennys pari vielä siihen päälle.

        Sen takia risoo nämä "söin kaksi leipää ja se oli liikaa" tyypit.(puhun nyt siis ihmisitä joilla ei ongelmaa. Älkää loukkaantuko)

        Että kyllähän sinne mahaan menee ties mitä!

        Itse ahmin monesti ns. normaalia ruokaa, mutta sitä menee sellaisia määriä että päivässä tulee syötyä kolmen ihmisen edestä. Muropaketti ei tunnu missään, leipäpussi on helppo saada tyhjennettyä, itsetehtyä ruokaa menee neljän edestä jne... Hiilaripitoiset ruoat monesti laukaisee ahmimiskohtauksen. Jos ruoka loppuu kesken kohtauksen, olen ahminut jopa kaakaota paketista suoraan lusikalla tai hilloa. Olen yrittänyt rajoittaa tuon epäterveellisen mässyn määrää koska voin silloin oksennettuani vielä huonommin. Mutta rakastan roskaruokaa, kebabeja, hampurilaisia... Ja niiden ahmimisella bulimia alkoi.Montakohan suklaalevyä sitä on tullut ahmittua elämänsä aikanaa. Jäätelö on liiankin helppoa oksennettavaa ja olen syönyt semmoisen 2 litran paketinkin joskus kerralla muun ruuan kera. Häpesin niin paljon oksenteluani kun aloitin suhteen poikaystäväni kanssa että kun hän monesti saattoi ostaa kämpilleni vaikka keksejä, ahmittuani sen koko paketin ahmimishimoissani kävin ostamassa uuden. Sitten tietenkin tyhjensin pussia sen verran että näytti etten olisi koskenutkaan siihen. Olisihan se ollut noloa kun toinen käy kylässä niin seuraavana päivänä sellainen iso keksipaketti on tyhjä. Jotenkin huvittavaa - ja säälittävää. Silloin yritin rajoittaa oksentelemistani pitämällä kaappia tyhjänä ja poikakaveri sääli minua ressua kun olin niin laiska hänen mielestään etten jaksanut käydä kaupassa ja osti minulle ruokaa kaappiin. Tietenkin suhteen jatkuessa taipumukseni paljastui ja välillä tuntuu että mieheni halveksuu tapojani. Hänen mielestään oksentaminen on typerää ja ruokaa menee hukkaan.


      • epäsäännöllisesti
        Ainanälkä_ kirjoitti:

        Itse ahmin monesti ns. normaalia ruokaa, mutta sitä menee sellaisia määriä että päivässä tulee syötyä kolmen ihmisen edestä. Muropaketti ei tunnu missään, leipäpussi on helppo saada tyhjennettyä, itsetehtyä ruokaa menee neljän edestä jne... Hiilaripitoiset ruoat monesti laukaisee ahmimiskohtauksen. Jos ruoka loppuu kesken kohtauksen, olen ahminut jopa kaakaota paketista suoraan lusikalla tai hilloa. Olen yrittänyt rajoittaa tuon epäterveellisen mässyn määrää koska voin silloin oksennettuani vielä huonommin. Mutta rakastan roskaruokaa, kebabeja, hampurilaisia... Ja niiden ahmimisella bulimia alkoi.Montakohan suklaalevyä sitä on tullut ahmittua elämänsä aikanaa. Jäätelö on liiankin helppoa oksennettavaa ja olen syönyt semmoisen 2 litran paketinkin joskus kerralla muun ruuan kera. Häpesin niin paljon oksenteluani kun aloitin suhteen poikaystäväni kanssa että kun hän monesti saattoi ostaa kämpilleni vaikka keksejä, ahmittuani sen koko paketin ahmimishimoissani kävin ostamassa uuden. Sitten tietenkin tyhjensin pussia sen verran että näytti etten olisi koskenutkaan siihen. Olisihan se ollut noloa kun toinen käy kylässä niin seuraavana päivänä sellainen iso keksipaketti on tyhjä. Jotenkin huvittavaa - ja säälittävää. Silloin yritin rajoittaa oksentelemistani pitämällä kaappia tyhjänä ja poikakaveri sääli minua ressua kun olin niin laiska hänen mielestään etten jaksanut käydä kaupassa ja osti minulle ruokaa kaappiin. Tietenkin suhteen jatkuessa taipumukseni paljastui ja välillä tuntuu että mieheni halveksuu tapojani. Hänen mielestään oksentaminen on typerää ja ruokaa menee hukkaan.

        Itselläni on aivan samanlaisia kokemuksia miesystäväni kanssa ollut kuin sinulla, Ainanälkä_. Lisäksi olen välillä piilotellut jotain esimerkiksi nuudelien pusseja, mieheni myöhemmin löytäessä ne. Mutta pakko kai on sinunkin myöntää, että (sinua/poikaystävääsi lainatakseni) "oksentaminen on typerää ja ruokaa menee hukkaan. " Eikös se näin ole? Ihan sairasta heittää ruokaa ja rahaa vessasta alas :\ Mutta helpommin sanottua kuin tehtyä on tämän loppuun saattaminen


      • NeitiKarhu
        Ainanälkä_ kirjoitti:

        Itse ahmin monesti ns. normaalia ruokaa, mutta sitä menee sellaisia määriä että päivässä tulee syötyä kolmen ihmisen edestä. Muropaketti ei tunnu missään, leipäpussi on helppo saada tyhjennettyä, itsetehtyä ruokaa menee neljän edestä jne... Hiilaripitoiset ruoat monesti laukaisee ahmimiskohtauksen. Jos ruoka loppuu kesken kohtauksen, olen ahminut jopa kaakaota paketista suoraan lusikalla tai hilloa. Olen yrittänyt rajoittaa tuon epäterveellisen mässyn määrää koska voin silloin oksennettuani vielä huonommin. Mutta rakastan roskaruokaa, kebabeja, hampurilaisia... Ja niiden ahmimisella bulimia alkoi.Montakohan suklaalevyä sitä on tullut ahmittua elämänsä aikanaa. Jäätelö on liiankin helppoa oksennettavaa ja olen syönyt semmoisen 2 litran paketinkin joskus kerralla muun ruuan kera. Häpesin niin paljon oksenteluani kun aloitin suhteen poikaystäväni kanssa että kun hän monesti saattoi ostaa kämpilleni vaikka keksejä, ahmittuani sen koko paketin ahmimishimoissani kävin ostamassa uuden. Sitten tietenkin tyhjensin pussia sen verran että näytti etten olisi koskenutkaan siihen. Olisihan se ollut noloa kun toinen käy kylässä niin seuraavana päivänä sellainen iso keksipaketti on tyhjä. Jotenkin huvittavaa - ja säälittävää. Silloin yritin rajoittaa oksentelemistani pitämällä kaappia tyhjänä ja poikakaveri sääli minua ressua kun olin niin laiska hänen mielestään etten jaksanut käydä kaupassa ja osti minulle ruokaa kaappiin. Tietenkin suhteen jatkuessa taipumukseni paljastui ja välillä tuntuu että mieheni halveksuu tapojani. Hänen mielestään oksentaminen on typerää ja ruokaa menee hukkaan.

        --yrjöäminen oli naurettavaa ruuan HAASKAUSTA!Tuhlasin kuulemma palkkaani jonninjoutavaan..
        Se oli asia josta hän lähinnä oli huolissaan mun sairaudessani.Mikään muu ei sitten häntä/huolestuttanut häirinnyt.
        Olen sairastanut bulimiaa/BED:iä 16-vuotiaasta saakka,olen nyt 31..Olin tanakka teini 85kg/176cm-ja äidilläni oli tehokas ohje "painonhallintaan"-Jos et viitsi vahtia syömisiäsi tai liikkua-oksenna edes-!Isäni vittuili sairaudestani ja kutsui minua säälittäväksi luuseriksi-ja sairauttani"pulimaniaksi".Aikuisiälläni ovat tosin jollain tapaa myöntäneet SAIRAAN käyttäytymisensä,ja isä on jopa hakenut/auttanut saamaan hoitoa.
        On ollut siis puoli elämää sairauden varjostamaa-paino vaihdellut aina 80kg-150kg!!!(Jep!!,hävettää myöntää..).
        Raskauksien aikana ja imettäessä bulimia ja ahminen on ollut aisoissa.Onneksi.Mutta nyt elämä pyörii(taas) ruuan,syömisen-sen ajattelun ja suunnittelun parissa-ja sitten taas lasketaan kaloreja-ja repsahdetaan..Kaivan hampaillani itselleni hautaa.
        Lienee tarpeetonta sanoa miten paljon vihaan ja inhoan itseäni.
        Jos ei olisi perhettä,olisin jo aikapäiviä sitten päättänyt päiväni.


      • Jonna -84
        NeitiKarhu kirjoitti:

        --yrjöäminen oli naurettavaa ruuan HAASKAUSTA!Tuhlasin kuulemma palkkaani jonninjoutavaan..
        Se oli asia josta hän lähinnä oli huolissaan mun sairaudessani.Mikään muu ei sitten häntä/huolestuttanut häirinnyt.
        Olen sairastanut bulimiaa/BED:iä 16-vuotiaasta saakka,olen nyt 31..Olin tanakka teini 85kg/176cm-ja äidilläni oli tehokas ohje "painonhallintaan"-Jos et viitsi vahtia syömisiäsi tai liikkua-oksenna edes-!Isäni vittuili sairaudestani ja kutsui minua säälittäväksi luuseriksi-ja sairauttani"pulimaniaksi".Aikuisiälläni ovat tosin jollain tapaa myöntäneet SAIRAAN käyttäytymisensä,ja isä on jopa hakenut/auttanut saamaan hoitoa.
        On ollut siis puoli elämää sairauden varjostamaa-paino vaihdellut aina 80kg-150kg!!!(Jep!!,hävettää myöntää..).
        Raskauksien aikana ja imettäessä bulimia ja ahminen on ollut aisoissa.Onneksi.Mutta nyt elämä pyörii(taas) ruuan,syömisen-sen ajattelun ja suunnittelun parissa-ja sitten taas lasketaan kaloreja-ja repsahdetaan..Kaivan hampaillani itselleni hautaa.
        Lienee tarpeetonta sanoa miten paljon vihaan ja inhoan itseäni.
        Jos ei olisi perhettä,olisin jo aikapäiviä sitten päättänyt päiväni.

        Hei hyvä neitikarhu! Mä paranin bulimiasta synnytyksen jälkeen ja elän nykyään ihanaa onnellista elämää mieheni ja 2 vuotiaan poikani kanssa. Luulin silloin etten ikinä parane, ja minusta on ihme, että paranin! Mulla oli bulimia-aikoina pohjaton maha! Olisin halunnut tuntea sen tunteen että olen kylläinen, mutta mulla ei tullut koskaan maha täyteen! Ei vaikka vedin 10 litran kattilan joka oli täynnä omatekemää kanarisottoa jonka jälkeen heti perään 8 viineriä jonka jälkeen litra jäätelöä! Ei ollut maha täynnä! Tiedän tasantarkkaan mistä kirjoitat! Itse inhoni oli valtaisa ja itkin samalla kun söin!
        Mutta paranin jotenkin kun olin viikon synnytyksen jälkeen sairaalassa ja söin ainoastaan ja vain niitä sairaalan pieniä ruoka-annoksia. Mahani tottui siihen ja kotiin tulon jälkeen en kerennyt syödä paljon mitään vauvan hoidon lomasta koska vauvalla oli koliikki enkä tehnyt muuta kun kannoin sitä pientä reppanaa sylissäni ja koitin lohduttaa! Koen kuitenkin että sairaus on minulla helposti uusiutuvissa, joten en enää koskaan syö suuria määriä ruokaa. En edes jouluna!


    • mä^^:)

      !/2 levyä suklaata, 1ja ½ LITRAA RAHKAA! , 1l maitoa, 4 leipää jossa paljon juustoa, tonnikalaa, suolakurkkua, VOITA! aiemmin päivällä ns. "normaalisti: 2 isoa salaattia, omena ja jugurtti.. kunnes tämä :S painoa jo ihan liikaa.. D:

      • bookja

        ja ahmiminen jatkuu vielä.. pasta aterian ja 1l maidon kanssa ja 2 leivän ja 4dl jugurtin ym. t. mä^^:) ;


    • aavuutoon

      Nykyään mä tiedän jo aika hyvin mahani rajat. Sinne menee kerralla about:
      1½ l juomaa
      1 sipsipussi/keksipaketti
      300-400 g karkkia
      4 annosta ruokaa (eli esim. spaghettia sen verran, kuin valmista ruokaa nyt ylipäätään tulee)

      Ja nykyään yritän päästä bulimiasta eroon. Osaan oksentaa jo melkein pelkillä vatsalihaksilla, ja joskus täynnä ollessa oksennusta tulee ylös jo vähän itsestään! Siis apua, tää on menossa selvästi liian pitkälle. En meinaa uskaltaa enää käydä kaupoissakaan.

    • voivoi...

      "Sen takia risoo nämä "söin kaksi leipää ja se oli liikaa" tyypit.(puhun nyt siis ihmisitä joilla ei ongelmaa. Älkää loukkaantuko)"

      Kyllä siinä joku ongelma on jos pitää kaksikin leipää oksentaa...

    • pau123

      siis bulimikoilla vatsa alkaa suurentua tavallaan niinkuin raskaana olevalla naisella.....sisäelimet "vaihtaa paikkaa" niin sanotusti.....

    • pienijahento1

      Samanlainen sairaus täälläkin. Mut nyt yli kymmenen vuoden sairastelun aion haistattaa sairaudelle pitkät ja nujertaa sen.
      Jos tarinani kiinnostaa niin käykää osoitteessa www.123kotisivu.fi/pienijahento.

    • 2kg siig4

      Mulla on kyllä ehkä enemmänkin bulimareksia. En edes tajua miten jotkut saa ahdettua noita määriä sisäänsä, mitä jotkut täällä kertoo (suklaalevy, sipsipussi, karkkipussi, litroittain jäätelöä...), mulla se jää siihen lautaselliseen ruokaa, puoleen litraan jäätelöä tai vaikkapa puolikkaaseen karkki/sipsipussiin.

      Jos kuitenkin syömishistoriaani (vaikea BED yli 10 vuotta), on tuota vaikea uskoa, mutta niin se on. Plääh.

    • lihava

      jäätelöä ihan helvetisti.

    • pennut

      Tömä olikin jo vanha blogi,mutta laitan kuitenkin. En tajua tuota syömisen määrää. Laihdutin norm ruoalla 8kk:n aikana 68 kg. Sen jälk olen välillä herkutellut yhdellä/kahdella keksillä tai parilla sipsillä. Muuten syön 5x/pv länpöisen kasvisaterian. Joka aterialla kasviksia ja iltapalana leipää salaatin kera,banaani ja sokeritonta mehua.
      Älkää ahmiko,oksentako. Laihtua voi turvallisesti elintapojen korjaamisella.
      Jos ei yksin onnistu,kannattaa hakea apua lääköriltä tmv.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe