Samettiruusujen taimet oli tosi hyvännäköisiä napakoita taimia ja nyt kun tuli lämpimät ilmat, niin vein ne ulos. Yöksi en tuonut sisälle vaan nostin ne seinälliseen kesäkeittiöön. Nyt lehdet on alkaneet mennä valkoisiksi samoin asterin taimien lehdet. Säikähtikö ne "ilmastonmuutosta" ja olivat liian kylmässä vai onko niihin tullut joku tauti? Menikös minun kasvatukset ihan hukkaan.
samettiruusut kärsineet
3
1163
Vastaukset
- 3+3
Tuskin kylmästä johtuu kun yötkin on olleet leutoja nyt kun tuli kesä. Veikkaan että siirto sisätiloista ulos täyteen auringonpaisteeseen on aiheuttanut lehtien vaalenemista, taimet ei ole tottuneet niin voimakkaaseen valoon. Sisätiloissa on aina vähemmän valoa kuin ulkona taivasalla. Taimet pitäisi totuttaa vähitellen täyteen auringonpaisteeseen, ei heti koko päiväksi ulos aurinkoon.
Kyllä taimesi varmaan tuosta elpyvät kun tottuvat ulkoilmaan ja aurinkoon. On minullakin käynyt joillekin taimille noin että lehdet ovat vaalenneet auringossa mutta sitten myöhemmin ovat sopeutuneet eikä ole ollut mitään ongelmia enää.- kylmääkö
kiitos vastauksesta. Enpä tuota aloittelijana tiennytkään, että taimet voi kärsiä myös äkkiseltään liiasta auringonvalosta!
- hortsonomi
lobelioiden kanssa, eivät tykänneet muuttaa kasvihuoneeseen, ilmeisesti laitoin liian kuumalle paikalle. Siirsin pois auringon paahteesta ja ne piristy, nyt voivat hyvin. Kyllä ne taimesi vielä tokenevat "säikähdyksestä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745359Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371639
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510