ulkoilusta

ylösulosjalenkille

Minulla on lähelle vuoden ikäinen fretti tyttönen. Haluaisin kovasti ulkoilla sen kanssa kesäisin kun on lämmintä. Mutta minulla on sellainen ongelma että aina kun vien tytön ulos se menee aivan sekaisin. Jos vain ovi on lähellä se yrittää kuin hullu päästä takaisin sisälle. Ja jos ollaan vähän kauempana se roikkuu lahkeessa ja yrittää kiivetä syliin turvaan. Kun se pääsee syliin sen täytyy vielä päästä paidan alle turvaan. :D Miten saisin tyttöni opetettua ettei ulkona ole mitään pelättävää? :) Voisin tässä samalla kysyä että miten sen saisin pitämään vedestä? Se tykkää kyllä kaivaa vesikuppiaan mutta jos laitan sille altaan kuumana päivänä niin se ei uskalla mennä sinne vaikka vettä olisi vain viisi senttiä ja vesi on aina huoneen lämpöistä. Joskus se kyllä käy siellä mutta kun on altaaseen hypännyt niin tulee jumalaton kiire pois. :D Tälläiset ongelmat meillä. :) Kiitos jos joku vastailee. :)

3

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vggfdgg

      Kaikki fretit eivät tykkää vedestä, mutta frettisi menee veteen kun hänestä itsestään siltä tuntuu.
      Onko tuo ulkona käynti ollut vuoden jo ongelma? Meillä toinen freteistäni teki pentuna sitä että kiipesi jalkaa pitkin syliin ja tärisi pihalla, mutta sitten oppi tykkäämään olemaan ulkona kun kävimme usein pihalla ja nyt tämä poika ei muuta rakastakkaan kun pihalla touhuamista. :)

      • ylösulosjalenkille

        Joo koko vuoden on ollut ongelmana tämä. Tai no kun tyttö tuli minulle viime syksynä ja oli jo aika viilea ilma ulkona niin ei hirveästi käyty ulkona kun tärisi ja pelkäsi niin kovasti. :S Mutta nyt kun haluaisi mennä ulos niin se vaan mulkoilee suurilla silmillään ympäriinsä ja yrittää syliin/sisälle koko ajan. :D No toivottavasti tämä nyt alkaa tottumaan myös pihalla oloon kun on lämmintä niin viitsii useammin käydä. :)


    • tyttöni

      oppis pikkuhiljaa olemaan ulkona sillä että alussa hän matkusti sitten olkapäillä, kun siellä oli turvallista. Lyhyitä hetkiä alas ja taas kiipes takaisin... Mutta nyt kun menin itse istumaan nurmikolle, niin että hän pääsi helpolla syliin aina kun halusi, niin hän jostain syystä sitten rohkaistuikin. Uskaltautui koko ajan vain kauemmas luotani, kunnes oli pakko ite nousta ylös kun remmi loppui, ja lähettiin sitten tutkimaan pihaa vähän enemmänkin =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe