volvo 940 huippunopeus

volvofanittaja

Olisiko kenelläkään tietoa, mikä on Volvo 940 farmarin huippunopeus?
Auton tietoja:
116 HV
2.3 l Bensakone
Iskutilavuus 2310 cm3
suurin nettoteho 85 KW
Kiitos vastauksista!!

16

1280

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gti.

115 alamäessä

• volvofanittaja

Enpä usko kyllä noin pieneen nopeuteen.

Ja lisäys kylymykseeni että mikä se huippunopeus on suoralla tiellä.
        ja auton vuosimalli oli -95

• ----

automaatti vai manuaali ? mikä perävälitys ? rengas koko ?
      noi kaikki vaikuttaa huippunopeuteen.

• adads

Lienee aika lähellä.

• käsikirja

Manuaali 195km/h
      Automaatti 190 km/h
      tehtaan ilmoittamia lukuja

• Höh!

Kuka ostaisi isohkon Volvon huippunopeuden takia? Nopeus on joka tapauksessa niin korkea, ettei sille ole Suomessa mitään käyttöä.

Tuollaisia juttuja taitavat kysellä lähinnä pikkupojat, joilla on vielä useampia vuosia ajokortti-ikään.

Itselläni ei ole Volvoa. Nykyisen autoni huippunopeudeksi tehdas ilmoittaa 220 km/h. Sillä ei ole minulle mitään merkitystä. En ole tainnut ylittää koskaan lukemaa 160 km/h. Myöskään kiihtyvyyslukemalla 0–100 km/h ei ole juurtakaan merkitystä.

Sitä enemmän minua kiinnostaa, kuinka nopeasti auto kiihtyy 60–100 ja/tai 80–120 km/h. Niillä lukemilla on ihan oikeasti merkitystä suomalaisessakin liikenteessä!

Olen autoillut takavuosina Saksassa, aika paljonkin. Siellä olen ajanut monen monta kertaa kolmatta sataa ja jos asuisin siellä, voisi auton huippunopeudellakin olla hieman merkitystä. Nykyistä autoani nopeampaa peliä kaipaisin tuskin sielläkään.

• M

ko. koneella huiput on n. 180 -190, minulla oli aikanaan 940 SE sedan matalapaineturbo 135hv ja mittarin mukaan liikuskeli 205,
        Edellinen kirjoittaja kertoi ajaneensa Saksassa kolmattasataa, mutta ilmoitti myös ettei koskaan ole ajanut 160 kovempaa, mitähän tuosta jutusta oli totta.
        Minä tunnustan ajaneeni ylinopeutta moottoritiellä ja olen siitä rangaistuksen saanut , enemmän olen huolissani rattijuopoista, jotka ajaa ylinopeutta piittaamatta muusta liikenteestä.
        Nykyisen autoni huippuja en tiedä, viime kesänä siellä Saksassa 254 navin mukaan, saattaa mennä vielä pitkälti yli, jos saa vapaasti ajaa

• volvofanittaja

Syy, miksi tuota kysyin, on se, että minulla on ystäväni kanssa pieni vedonlyönti siitä, että kuka arvaa oikean tai lähinnä olevan huippunopeuden.

Ja mitä tuohon ikään tulee, niin olen juuri täyttänyt 36, joten ei kovin läheltä oikein tuo sinun vastauksesi mennyt

• V70R.
        M kirjoitti:

ko. koneella huiput on n. 180 -190, minulla oli aikanaan 940 SE sedan matalapaineturbo 135hv ja mittarin mukaan liikuskeli 205,
        Edellinen kirjoittaja kertoi ajaneensa Saksassa kolmattasataa, mutta ilmoitti myös ettei koskaan ole ajanut 160 kovempaa, mitähän tuosta jutusta oli totta.
        Minä tunnustan ajaneeni ylinopeutta moottoritiellä ja olen siitä rangaistuksen saanut , enemmän olen huolissani rattijuopoista, jotka ajaa ylinopeutta piittaamatta muusta liikenteestä.
        Nykyisen autoni huippuja en tiedä, viime kesänä siellä Saksassa 254 navin mukaan, saattaa mennä vielä pitkälti yli, jos saa vapaasti ajaa

jos se kulkee.. Omalla V70R:llä on ajettu gps:llä mitattuna 280km/h. Ja tehoa siinä on maltilliset 360hv. Mutta alkuperäiselle kysyjälle että semmoset 185 km/h sillä pääsee.

• M5
        V70R. kirjoitti:

jos se kulkee.. Omalla V70R:llä on ajettu gps:llä mitattuna 280km/h. Ja tehoa siinä on maltilliset 360hv. Mutta alkuperäiselle kysyjälle että semmoset 185 km/h sillä pääsee.

On varmaan nähty unta , ko. Volvo ei kulje 280 edes vapaa pudotuksessa, näiden Volvo kuskien, jotka kuvittelee noita lukuja pitäisi tarkistaa lääkitys

• RS6.
        M5 kirjoitti:

On varmaan nähty unta , ko. Volvo ei kulje 280 edes vapaa pudotuksessa, näiden Volvo kuskien, jotka kuvittelee noita lukuja pitäisi tarkistaa lääkitys

oletko ottanu huomioon että jos kyseinen R on rakennettu ja välitetty uudelleen niin ei ole mikään mahottomuus. Ruotsissa noita jokunen on tehty. Että ei tuo mikään mahdoton väite ole

• hah hah
        M5 kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=9Q7liyW-Bug

• V945

Tällä nimimerkillä on 940 2,3 L turbo farmari 175 hv. Mutta eipä ole tullut kokeiltua paljonko kulkee. Sen verran kuitenkin, että hyvin riittää meidän teille. Ja ajan kanssa kulkee pitkästi myös ilman ihmeempiä remontteja.

• Volvisti.

tiedolla ei ole merkitystä arkielämässä.
      Ylinopeussakot sillä joka tapauksessa saa.

Oleellisempaa on kulutus ja päästöt sekä kuljetuskyky.

• voi,voi

Mitähän merkitystä päästöillä on???????????????????????

• olviholvi

Oisko 36km/tunnissa,mikäli kestää ajaa niin kauan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      48
      1012
    2. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      17
      959
    3. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      82
      831
    4. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      80
      749
    5. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      21
      717
    6. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      59
      621
    7. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      203
      618
    8. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      102
      594
    9. Persujen Puhoksen retki

Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet
      Perussuomalaiset
      188
      562
    10. Onko tuo joku katkera nainen oikeasti

Joka sinua syyttää?
      Ikävä
      90
      538
    11. Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille

Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html
      Maailman menoa
      255
      459
    12. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      65
      451
    13. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      84
      429
    14. Aika on tuonut järkeä

Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,
      Järki ja tunteet
      42
      403
    15. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      35
      391
    16. Persut eivät uskaltaneet tulla ulos

Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9
      Perussuomalaiset
      142
      376
    17. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      43
      372
    18. 26
      356
    19. Ketkä käy potkimassa ovia öisin?

Enää ei naurata.
      Haapavesi
      4
      349
    20. Miten viikonloppu meni

Mielestäsi? Tapasitko kaivatun? Jos, etenivätkö asiat?
      Ikävä
      29
      348
    Aihe