Järkyttävin kauhuleffa??

Kauhuleffojen suuri fani

Hei!
Mua kiinnostais tietää, mikä on teidän mielestänne ehdottomasti järkyttävin ja pelottavin kauhuleffa? Ite oon nähny kaiken maailman Hohdot, Halloweenit, Screamit, Ringit ja manaajat, mutta oikeestaan mikään noista ei mun mielestä ollu mitenkään erityisen pelottava... haluisin nähdä ees kerran elämässä semmosen kauhuleffan, joka todella pelottaa ja järkyttää

114

14614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

Itse patoutuneena elokuvien ystävänä olen katsonut ihan pennusta lähtien kaikki leffat, jotka käsiin olen vain saannut.

En muista, mikä silloin tuntui pelottavimmalta, mutta nykyään ei mikään tahdo kunnolla järkyttää.

Pelotus ja järkytys on vielä kaksi eri asiaa, että joissain ei-niin-pelottavissa-elokuvissa voi olla pari järkyttävää kohtaa, mutta ei tule mieleen kunnolla pelottavaa.

Viimeisin/uusin leffa, joka on saanut sykkeen korkealle on ringu (originaali japski versio the ringistä). Session 9 oli kans ihan hyvä.

• wwkk

Eka halloween oli vielä hyvä mutta ne lukuiset jatko-osat on pilannut sen, verta, tappamista, räiskettä jne. Monsteri joka ei ikinä kuole. Tylsää. Vaikka se Michael Myers onkin aika söpö >8D Kun kauhusta puhutaan niin edes se vanha halloween (1978) Ei tunnu missään, ei missään, katoin kaverin kanssa ja me naurettiin koko ajan. Ainoat vähän "ällöt" tai "järkyt" kohdat oli mun mielestä se hautakivi ja ruumis sängyssä, ja se kun se tappo sen koiran koska rakastan koiria

• f

Kauna

• Viikatemies

Ei tollaset teinikauhuleffat ketän pelota.

Jos haluut nähä oikeesti pelottavan nii joku näistä pelottaa varmasti:

Killbill, Cube, Braindead,The BlairWitch Project, The Cell, Carrie ym

• haha

LOL!
        Kill Bill on tosi hyvä leffa, mutta pidän sitä kaikkena muuna kuin kauhuna.

Ja noihin sun ogrisheihin: nyt oli kyseessä kauhuleffat ei mitkää "kuoleman feissit".

Jos jostain lentää laatta, se ei tarkoita että se välttämättä on pelottavaa.

• haha jälleen
        haha kirjoitti:

LOL!
        Kill Bill on tosi hyvä leffa, mutta pidän sitä kaikkena muuna kuin kauhuna.

Ja noihin sun ogrisheihin: nyt oli kyseessä kauhuleffat ei mitkää "kuoleman feissit".

Jos jostain lentää laatta, se ei tarkoita että se välttämättä on pelottavaa.

toi braindead kuuluu samaan kategoriaan, ku esim. bad taste. gore-komedia, joka on kaukana todellisesta kauhusta.

• Linda..

moi!
        no miust killbill ei oo kyl kauhu,no mut..braindead ei tod. oo mikää pelottava,ku enimmäksee siin saa nauraa,ku se on nii sairas se leffa..:)splätterit ei oikee innosta.the blairwitch project on iha suolest ku se on tehty oikeestaa kokonaa videokameral ja carries meinaa nukahtaa,ku se on tylsä ku helvetti...et sillee....

• majava

Mulla ei tuu mieleen mitään kovin järkyttävää kauhuleffaa, mutta oletko katsonut Unelmien Sielunmessua? Siinä on kyllä ehdottomasti yks karuimmista leffoista. Teki ihan pahaa katsoa se.

• Bambi_m

En vois sanoo että mikään kauhuleffa mitä oon nähny niin muka järkyttäisi, mutta yksi sairaimmista oli Japanilainen Ichi The Killer..rupesi jo mukain puistattaan eräät kohtaukset vaikka aika paatunu kattelija oonkin::))

• Taival

Ichi oli kyllä mullekin aika, tuota, "elämys"... =) Eihän se nyt mikään mestariteos ole, mutta kyllä se paikkansa mun hyllyssä ansaitsee.

• dope

Jaa, en tiedä järkyttävästä, mutta pelottavana pidin mm. The Other'sia ja Event Horizonia. Ring oli myös ihan kiva.

• Raaka-Repe

No joo voisin sitten suositella sinulle Espanjalaista elokuvaa nimeltä Tesis.

On tullut muutamaan otteeseen televisiostakin.

Elokuva on samantapainen (mutta parempi) kuin 8mm, eli kertoo snuff pätkistä. piinaavia kohtauksia ja mukavaa vaihtelua Amerikkalaisille kauhuille

Ja onhan ne ensimmäiset halloweenit aika jänskiä.

• olo

mä oon muistellu, et mikä oli tää espanjalainen snuff leffa(tai siis kertoo niistä).järkytti joskus kun yksin vahtasin yöllä..

• v_ltt_eRRi

se meinaan on pelotta se evil deal ja niin kaikki han sen tietää ja sitten on tullut kans pelottava jatko osa mut ei kolmas oo pelottava oon kuuullu huhuu et joltain tippi taulu sen takaa kun katto tätä:D se siinä onkin kun jo se on karmee siinä ikä raja 18 evil deal ewhdottomasti etsä tajuu

• Leppe

katselen sellaista tahtia joskus leffoja ja yksi suurin ryhmä kauhuleffat, että ei oikein enää ole vuosiin yhtä ylimuiden eteen tullut. Jokainen joka näitä on seuraillut, tietää kyllä että eipä niissä mitään suuria valopilkkuja ole tullut aikoihin, teinikauhua vaan toisensa perään josta on vähän vaikea ainakaan itseni sanoa että onko vitsi ja viehätys jo siinä että ne ovat kaikki täsmälleen samanlaisia vai onko tarkoitus pelottaa jotakuta...?

Jos nyt jotain valopilkkuja omalta katselu"uralta" sanon niin aikanaan nuorempana kävin leffateatterissa Saksassa ollessani katsomassa ihan ensimmäisen Moottorisahamurhaajan, silloin se jäi mieleen sellaisena positiivisena väristyspätkänä, tosin ikääkin oli 12 tai 13 eli vähän eri juttu.

Nykyisistä nyt jos jotain hetkellisiä helmiä hakee niin Ring oli tunnelmaltaan hyvä, samoin kuin Blair witch Project, ainakin kun leffassa katsoi. Jotenkin ei oikein kotikatsomossa ole enää vuosiin mitään erityisiä huippuhetkiä ole kokenut, tietysti nyt kun esim. dvd:lle tulivat Perjantai 13 -leffat ym. niin ne ovat nostalgisuudessaan ihan hauskoja kuten esim. evildeadit mutta kauhusta ei kyllä voida sitten taas niiden kanssa puhua samassa lauseessa.

• Ash

Vuokratkaa vaikka Lemmikkieläinten hatuusmaa DVD:nä Stephen Kingin leffa, varmaan joku ~13v kun viimeksi katsoin ko. leffan, mutta oli edelleen hyvä! Uuuuh, vieläkin iho menee kananlihalle...

• Crow Cross

ei kauhuleffat ole ollenkaan järkyttäviä kun ihminenhän helvetti soikoon tietää et ne on vaan elokuvia! vai tietääkö? tietysti jotain niistä voi tapahtuu oikeesti mut se on sit eri juttu :)

• Silti ne voi antaa traumoja vaikka kuinka ajattelisi ettei oikeasti sellaista tapahtu.

• mia

Ei nykyisin pelota oikein mikään. On kai niin tottunu tuommosiin elokuviin ja niitten ennalta-arvattaviin juttuihin. Omat mielikuvituksen tuotteet on ainakin paljon pelottavampia. Yksi ahdistava (huom. ei pelottava) elokuva oli jokin japanilainen (näytettiin nelosen rakkautta ja anarkiaa elokuvana vähän aikaa sitten), jossa oli yksi ällöttävä kohta. Kohtauksessa nainen sahasi miehen jalkaa aika pitkän aikaa irti jollain rautalangalla. yäk!

• -(xx)->

• Linda..

Moi!oon kans nähny kaiken maailman kauhuleffat..mut viel ei oo sellast tullu vastaa mist tulis oikeest paskat housuu...jos tiiätte leffan nimeltä darkness falls,ni sen leffan alku on aika kohtalaisen järkky,mut se leffa vaa huononee loppuu kohti..oon keräilly kauhuleffoi jonku aikaa ja niit on kyl nähtykki..mut ois kyl kiva tietää mitkä leffat saa teiät paniikkii..??

• Nooruzka

öh, en oo kauheen monta kauhuleffaa kattonu, oon itseasiassa aika säikky, mut oon samaa mieltä siitä darkness fallsista, huononee KOKO ajan loppuun asti... Stpehen Kingin IT, ykkösosa sai mut näkee painajaisii mut kakkososa pilas koko rumban..... The Ring oli hyvä.

• Kiedis
        Nooruzka kirjoitti:

öh, en oo kauheen monta kauhuleffaa kattonu, oon itseasiassa aika säikky, mut oon samaa mieltä siitä darkness fallsista, huononee KOKO ajan loppuun asti... Stpehen Kingin IT, ykkösosa sai mut näkee painajaisii mut kakkososa pilas koko rumban..... The Ring oli hyvä.

Mä oon todellinen kauhuelokuvien fanittaja.
        Itseltäni löytyykin aika kattava valikoima kauhuleffoja. Pidän kuitenkin eniten Kubrickin Hohdosta. Eihän se mikään kovin kauhee kuitenkaan ole.

• Nooruzka
        Kiedis kirjoitti:

Mä oon todellinen kauhuelokuvien fanittaja.
        Itseltäni löytyykin aika kattava valikoima kauhuleffoja. Pidän kuitenkin eniten Kubrickin Hohdosta. Eihän se mikään kovin kauhee kuitenkaan ole.

nii joo, mietin tos niit leffoi mut unohin kokonaan hohdon!! ah, mäkin rakastan sitä, toooosiiii karmiva...

• Nooruzka kirjoitti:

Juuri näin :D Oon halunnu kauan kattoo IT, oon nähny siitä trailereita ja joskus kyllä pitää se jostain löytää. Vaikuttaa niin hyvältä. Ja The ring 1 oli eka kauhuelokuva jonka aika pienenä katsoin. Tosi hyvä oli. Ja pelottava tunne jäi sen jälkeen viikoiksi, silloin olin kyllä niin pieni että ei nykyään varmaan pelottaisi. Sen verran niitä kaiken maailman kauhuleffoja katsellut olen ..

• nasu

monet kauhuelokuvat nähneenä sanoisin että ring on kaikista pelottavin. se ei oo mikään teinikauhu, jossa vaan puukotetaan jokaista vastaantulevaa. ring on sellanen psykologinen leffa, joka painuu mieleen.

• Irina

Itsekkin kauhuleffojen suur'kuluttajana voisin sanoa että ring on on psykologiselta anniltaan kauhuleffoista pelottavimmasta päästä. Itseeni tehoaa kauhuelokuvat jotka juuri kykenevät järisyttämään meikäläistä noin niinkun...mikähän ois osuva sana..mentaalisesti( käyköön nyt tuo sana paremman puutteessa.)

• jukka

katsos palkittu ranskalainen irreversible. ei ole kauhua, vaan todella järkyttävä raiskaustarina. leffasta tulee tosiaan ahdistunut ja paha olo.

• vomitus

Komppaan Irreversibleä. Pirun ahdistava pläjäys.

Lähes yhtä ahdistava oli nyt hiljattain tullut A Serbian Film, joka toi Irreversiblen mieleen nyt ainakin sillä tapaa että kummastakin jäi aika pirun synkkä fiilis. Tosin Serbian Film on kyllä vielä astetta sairaampi, mutta myös elokuvana oikeasti pirun hyvin ohjattu jne. Kuuluu ehdottomasti vuosituhannen alun kovimpiin leffoihin, mutta jos sattuu olemaan esim. omia mukuloita niin en välttämättä lähtis heti ekana katteleen. :) Tuubista löytyy traileria kiinnostuneille.

• siplas
    • jjjj

Viimeksi nähdyistä Irreversible ja Audition, ei ihan normaalii kauhuu mutta aikas järkyttäviä.

• Raven

Aika jännä juttu miten ihmisiä pelottaa niin
        eri elokuvat. Minua on oikeasti pelottanut ainoastaan Manaaja, ja Ringit, Hohdot ja Evil Dead:it ei tuntunut missään. Tottahan ne hyviä elokuvia ovat, mutta eivät pelottaneet yhtään. Ainoastaan Manaaja. Siitä lähtien minulla onkin ollut jokin ihme demoni -fiksaatio.

• Leffa-Friikki!!!
        Raven kirjoitti:

Aika jännä juttu miten ihmisiä pelottaa niin
        eri elokuvat. Minua on oikeasti pelottanut ainoastaan Manaaja, ja Ringit, Hohdot ja Evil Dead:it ei tuntunut missään. Tottahan ne hyviä elokuvia ovat, mutta eivät pelottaneet yhtään. Ainoastaan Manaaja. Siitä lähtien minulla onkin ollut jokin ihme demoni -fiksaatio.

Mää en jaksanu kattella Manaajaa loppuun ollenkaan, ku se oli niin tylsä. Olihan siinä enkä jotain niin ku ällöttäviä ja karmasevia kohtia, mut alku oli aivan liian pitkä, ennen kun tapahtu yhtään mitään...!

• ooo

Makunsa kullakin, itse ehdotan leffaa
      rape after

• Olio

Kokeile leffaa nimeltään "The Entity"!!!

Tosin Kubrickin Shining on paras vaikkei ehkä karmivin.

• Leffa-friikki!!!

No en ny tiiä onks mikään oikeen silleen TOSI järkky, mut Ring vähä pani pelkäämään, ku kattelin sen myöhään illalla pimeessä. Ja The Cage oli aika karmaseva, mut ei sekään silleen...
      Mu ois se musta kyl aika kauheeta Ringin jälkeen joskus myöhään illalla, ku oon yksin kotona niin telkka menis päälle ittestään ja näin...

• Keso

Ite pidin ainakin Evil Deadia järkyttävänä.

• Blind

Perinteistä psykologista kauhua löytyy monestakin hyvästä filmistä. Nyt en puhu kauhusta splattereina tms, koska ne eivät sitä mielestäni ole. Lähinnä kuvottavia.

Tässä siis muutamia hyviä:
      Ennustus, Manaaja, Phantasm (pitkä kaveri "haudankaivaja" on aivan loistava), Evil Dead on mielestäni myös edelleen hyvä.

• Tsape

Poliisi opistot

• 2xx

Evil deadit 1 ja 2 on selkäpiitäkarmivimpia leffoja mitä nyt tulee mieleen..ja jos on kiero huumorintaju niin helvetin hyvä komediakin, eikä edes syö pelottavuutta :)
      Parasta on etten kovin usein arvannut koska jotain tapahtuu. Kuuluisempien kauhuleffojen parhaimpia. Kolmososa on lähinnä juonellinen päätös/rahastus eikä ole kauhuleffa vaan back-in-time-ritariseikkailukomedia(tm). On se silti hyvä leffa ;)

Tykkäsin myös My little eye -leffasta, loppu muutti leffan fiiliksen ihan kokonaan..siinä oli munaa prkle!

• Saw~~

Saw voisi olla yksi 'pelottava,järkyttävä' elokuva. Mielestäni ei ole mutta monien muiden mielestä kyllä ja se on parhain näkemäni elokuva vaikka ei olekkaan kovinkaan pelottava.

• jodi66

Itse olen ollut mieletön kauhu fanaatikko jo reilut 15 vuotta elämästäni. Kaikkea on tullut nähtyä ja tuntuu ettei mikään oikein enää järkytä tai pelota. Mutta eilen katsoin aivan loistavan LASTEN elokuvan "Coraline ja toinen todellisuus"! Todella upea ja kaunis toteutus ja helvetin PELOTTAVA loppua kohden. Kai sitten tosiaan oon vähän outo..

• ......

Hehee, oli kyllä hyvä elokuva.
        Huvittavaa että itse olen kans suuri kauhuelokuvien ystävä, saw:it, it, manaajat, hohto, evi deadit, marttyyrit, etc etc. oon katsonut läpi ilman mitään pelon tai kauhun tunteita, niin siitä huolimatta joku animaatio tuntui niinkin ahdistavalta. Ne mustat nappisilmät oli jotenkin karseat. :D

• kysyn vaan
        ...... kirjoitti:

Hehee, oli kyllä hyvä elokuva.
        Huvittavaa että itse olen kans suuri kauhuelokuvien ystävä, saw:it, it, manaajat, hohto, evi deadit, marttyyrit, etc etc. oon katsonut läpi ilman mitään pelon tai kauhun tunteita, niin siitä huolimatta joku animaatio tuntui niinkin ahdistavalta. Ne mustat nappisilmät oli jotenkin karseat. :D

Miten ihminen voi katsoa jotain Marttyyreita ahdistumatta?

• ......
        kysyn vaan kirjoitti:

Miten ihminen voi katsoa jotain Marttyyreita ahdistumatta?

Se ny ei ollu mistään kotosin...Saw kutonenki oli"pahempi".
        Mitä uutta on haulikon kans heilumisessa ja mätkimisessä..ei mitään.
        En ymmärrä miks siitä hehkutetaan, tylsä elokuva, ois saanu loppua jo puolessa välin.

• z......
        ...... kirjoitti:

Se ny ei ollu mistään kotosin...Saw kutonenki oli"pahempi".
        Mitä uutta on haulikon kans heilumisessa ja mätkimisessä..ei mitään.
        En ymmärrä miks siitä hehkutetaan, tylsä elokuva, ois saanu loppua jo puolessa välin.

"Mitä uutta on haulikon kans heilumisessa ja mätkimisessä..ei mitään"

Aika kapea katseinen näkökulma sinulla leffaan. Kykenet näkemään siinä vain nuo seikat. Noh, sitten kun vähän kasvat vähän niin kykenet ehkä näkemään tällaisia psykologisia elokuvia vähän laajaalaisemmin. Toisaalta kun ihminen pelkää, eikä pysty käsittelemään pelkoaan, keksii sille peiteoperaation jota itse itselleen johtaa peläten jonkun näkevän, ettei kestänyt elokuvaa, tai jotakin siinnä.

• .....
        z...... kirjoitti:

"Mitä uutta on haulikon kans heilumisessa ja mätkimisessä..ei mitään"

Aika kapea katseinen näkökulma sinulla leffaan. Kykenet näkemään siinä vain nuo seikat. Noh, sitten kun vähän kasvat vähän niin kykenet ehkä näkemään tällaisia psykologisia elokuvia vähän laajaalaisemmin. Toisaalta kun ihminen pelkää, eikä pysty käsittelemään pelkoaan, keksii sille peiteoperaation jota itse itselleen johtaa peläten jonkun näkevän, ettei kestänyt elokuvaa, tai jotakin siinnä.

Hahahaa...oon kuule aikunen ihminen "vähän kasvat"..
        Maailmaa tarpeeksi nähneenä voin sanoa että tuo elokuva oli melkeen kesyä omaan elämään verrattuna. Ehkäpä siksi ei oikein herännyt sen suurempia säälin tunteita kun näytettiin miten jotain muka"kidutettiin"jossain..aika mitätöntä kidutusta joku hakkaaminen ja pakkosyöttäminen, ( miten se hiusten leikkaaminen liittyi asiaan?? )sitä viimestä asiaa en edes kommentoi, kun tuskin olisi mahdollistakaan säilyä elossa sen jälkeen kun nahka on irrotettu.
        Haukottelin vain koko elokuvan ajan ja kirosin sitä kun siinä ei ollut edes musiikkeja, jotka ois pitäny paremmin hereillä..Jotkut elämää kokemattomat ihmiset, niinkuin sinäkin siellä, katsovat jonkun marttyyrin ja ovat:"hui, siltä lähti hiukset päästä..kauheaa!!"...hohhoijaa..
        Katoin tässä vasta moottorisahamurhaajan-the beginning, ja voin sanoa et siinäkin oli enemmän psykologista kauhua, kuin jossain marttyyrissa..
        Aika kapeakatseista ajattelua sulta olettaa että kaikki järkyttyis samoista elokuvista kuin sinä ite. Jos ite katoit leffan paskat housussa niin ei vielä tarkoita että se ois kaikkien ihmisten mielestä yhtä kauhea.

• rrrrf
        ..... kirjoitti:

Hahahaa...oon kuule aikunen ihminen "vähän kasvat"..
        Maailmaa tarpeeksi nähneenä voin sanoa että tuo elokuva oli melkeen kesyä omaan elämään verrattuna. Ehkäpä siksi ei oikein herännyt sen suurempia säälin tunteita kun näytettiin miten jotain muka"kidutettiin"jossain..aika mitätöntä kidutusta joku hakkaaminen ja pakkosyöttäminen, ( miten se hiusten leikkaaminen liittyi asiaan?? )sitä viimestä asiaa en edes kommentoi, kun tuskin olisi mahdollistakaan säilyä elossa sen jälkeen kun nahka on irrotettu.
        Haukottelin vain koko elokuvan ajan ja kirosin sitä kun siinä ei ollut edes musiikkeja, jotka ois pitäny paremmin hereillä..Jotkut elämää kokemattomat ihmiset, niinkuin sinäkin siellä, katsovat jonkun marttyyrin ja ovat:"hui, siltä lähti hiukset päästä..kauheaa!!"...hohhoijaa..
        Katoin tässä vasta moottorisahamurhaajan-the beginning, ja voin sanoa et siinäkin oli enemmän psykologista kauhua, kuin jossain marttyyrissa..
        Aika kapeakatseista ajattelua sulta olettaa että kaikki järkyttyis samoista elokuvista kuin sinä ite. Jos ite katoit leffan paskat housussa niin ei vielä tarkoita että se ois kaikkien ihmisten mielestä yhtä kauhea.

Kuuleppas nyt toveri. En ole väittänytkään niin. "Se olisi "kaikkien" mielestä kauhea". Noi Texasin uusimmat leffat nyt ovat silkkaa teinikauhua ja teinien makuun, ainakin mun miälestä. Yksi ulkomaan matka ei vielä tarkoita mitään ja tuskin oma elämäsi tarua ihmeempää on. Väität itseäsi aikuiseksi. Et siltä vaikuta. Aikuisen ei nimittäin tarvitse todistaa sitä. Aikuinen joko on, tai ei ole, mutta mikäli yrität pakottaa muut hyväksymään itsesi aikuisena, et todellakaan ole aikuinen nainen, tai mikä lie oletkaan. Liekkö vielä ymmärrätkään mitä aikuinen oikeasti tarkoittaa.

Lukekaapa muut hänen vuodatuksensa. Ei kovin aikuiselta vaikuta. Pikemminkin silkkaa teiniiän ininää ja teini-uhontaa ?

• .....
        rrrrf kirjoitti:

Kuuleppas nyt toveri. En ole väittänytkään niin. "Se olisi "kaikkien" mielestä kauhea". Noi Texasin uusimmat leffat nyt ovat silkkaa teinikauhua ja teinien makuun, ainakin mun miälestä. Yksi ulkomaan matka ei vielä tarkoita mitään ja tuskin oma elämäsi tarua ihmeempää on. Väität itseäsi aikuiseksi. Et siltä vaikuta. Aikuisen ei nimittäin tarvitse todistaa sitä. Aikuinen joko on, tai ei ole, mutta mikäli yrität pakottaa muut hyväksymään itsesi aikuisena, et todellakaan ole aikuinen nainen, tai mikä lie oletkaan. Liekkö vielä ymmärrätkään mitä aikuinen oikeasti tarkoittaa.

Lukekaapa muut hänen vuodatuksensa. Ei kovin aikuiselta vaikuta. Pikemminkin silkkaa teiniiän ininää ja teini-uhontaa ?

ja ikäs oli..? Kovasti tunnut mun mielipiteisiin takertuvan vaikka jokaisella on asioista omat mielipiteensä. Ei kaikki ajattele samoista elokuvista samalla lailla kuin sinä. Onko sitä niin vaikea käsittää? Joo, teinikauhua joiltakin osin, joissakin kohdissa oli hieman enemmän järkeä, mutta tuo olikin vain yksi esimerkki mikä tuli mieleen.
        Kutsut itseäs aikuseksi muttet edes tiedä miten"teini-ikä" kirjotetaan...Sai taas päivän naurut.

• Jaha. . . . .
        ..... kirjoitti:

ja ikäs oli..? Kovasti tunnut mun mielipiteisiin takertuvan vaikka jokaisella on asioista omat mielipiteensä. Ei kaikki ajattele samoista elokuvista samalla lailla kuin sinä. Onko sitä niin vaikea käsittää? Joo, teinikauhua joiltakin osin, joissakin kohdissa oli hieman enemmän järkeä, mutta tuo olikin vain yksi esimerkki mikä tuli mieleen.
        Kutsut itseäs aikuseksi muttet edes tiedä miten"teini-ikä" kirjotetaan...Sai taas päivän naurut.

"Kutsut itseäsi aikuiseksi muttet edes tiedä miten "teini-ikä" kirjoitetaan...Sai taas päivän naurut."

Mitä sä oikein sekoilet siellä. Onko sun miälestä kaikki hulluja jokka katsoo Marttyyreja, jos se sinua hyödyttää ja kaikki terveitä jotka katselee Marttyyreja ja muita sen tapaisia elokuvia, jos se sinua hyödyttää. Taidatkin olla sellainen tuuliviiri vaan.

• Lisäystä
        Jaha. . . . . kirjoitti:

"Kutsut itseäsi aikuiseksi muttet edes tiedä miten "teini-ikä" kirjoitetaan...Sai taas päivän naurut."

Mitä sä oikein sekoilet siellä. Onko sun miälestä kaikki hulluja jokka katsoo Marttyyreja, jos se sinua hyödyttää ja kaikki terveitä jotka katselee Marttyyreja ja muita sen tapaisia elokuvia, jos se sinua hyödyttää. Taidatkin olla sellainen tuuliviiri vaan.

Vai oletko sellainen Leidi gägä fanaatikko, joka pyörii nurkissa poliisien poimittavana, eikä ole tottunut siihen, että elokuvissa puhutaan ranskaa. Heti on paska leffa, jos ei ole jenkeiks puhuttu?

Mutta jos pitkäaikainen jatkuvalla syötöllä toistuva pakkosyöttäminen ja hakkaaminen on mielestäsi mitätöntä kiduttamista, niin voi hellan lettas sentään. Tuskin olet maailmaa niin paljon vielä nähnyt, että pystyisit tiedostamaan miltä moinen mahtaa tuntua, etkä siltä tekstisi perusteella vaikutakkaan. Jos sulle tehtäis samalla tavalla, niin voin vannoa että sisälläsi sois ihan toisenlainen kello!

• ....
        Lisäystä kirjoitti:

Vai oletko sellainen Leidi gägä fanaatikko, joka pyörii nurkissa poliisien poimittavana, eikä ole tottunut siihen, että elokuvissa puhutaan ranskaa. Heti on paska leffa, jos ei ole jenkeiks puhuttu?

Mutta jos pitkäaikainen jatkuvalla syötöllä toistuva pakkosyöttäminen ja hakkaaminen on mielestäsi mitätöntä kiduttamista, niin voi hellan lettas sentään. Tuskin olet maailmaa niin paljon vielä nähnyt, että pystyisit tiedostamaan miltä moinen mahtaa tuntua, etkä siltä tekstisi perusteella vaikutakkaan. Jos sulle tehtäis samalla tavalla, niin voin vannoa että sisälläsi sois ihan toisenlainen kello!

Hehehee..No meneppäs ny iltapesulle ni äiskä peittelee..
        Nojoo eihän mulla tosiaan oo ku kymmenen vuotta parisuheväkivaltaa lisänä perheväkivaltaa plus kaikenlaista muuta paskaa takana, että enhän mä tosiaan tiedä miltä tuollainen mahtais tuntua. ;) Mutta mitäs pienistä ku ei pienetkään meistä.
        Tuu sitte tänne esittämään aikuista kun tiiät ITSE esimerkiksi miltä kuristaminen ja puukottaminen tuntuu. Ai ei tietoa vai? No, se on voivoi..
        Tuollainen tuntemattoman ihmisen tekemä nykillä mätkiminen nyt on melko pientä. Turha mua syyttää et meni henkilökohtaseksi... Oikein kerjäsit sitä. ;) Ei mua haittaa, päinvastoin. :)

• gdgdg
        .... kirjoitti:

Hehehee..No meneppäs ny iltapesulle ni äiskä peittelee..
        Nojoo eihän mulla tosiaan oo ku kymmenen vuotta parisuheväkivaltaa lisänä perheväkivaltaa plus kaikenlaista muuta paskaa takana, että enhän mä tosiaan tiedä miltä tuollainen mahtais tuntua. ;) Mutta mitäs pienistä ku ei pienetkään meistä.
        Tuu sitte tänne esittämään aikuista kun tiiät ITSE esimerkiksi miltä kuristaminen ja puukottaminen tuntuu. Ai ei tietoa vai? No, se on voivoi..
        Tuollainen tuntemattoman ihmisen tekemä nykillä mätkiminen nyt on melko pientä. Turha mua syyttää et meni henkilökohtaseksi... Oikein kerjäsit sitä. ;) Ei mua haittaa, päinvastoin. :)

"Tuntemattoman"

Jos tietää et ei pääse elävänä pois ja mätkitään ja pakkosyötetään ja näännytetään kakaroita nälkään ynnä muuta kesyä. Siinä sitä sykologista puolta muun muassa. Tosin kaikkea leffassa ei näytetty, mutta se tekikin siitä astetta pelottavemman. En muuten usko tohon sun juttuus, ei millään pahalla, mut jotkut tietty uskoo ja hyvee jouluu kuiteski.

• ....
        gdgdg kirjoitti:

"Tuntemattoman"

Jos tietää et ei pääse elävänä pois ja mätkitään ja pakkosyötetään ja näännytetään kakaroita nälkään ynnä muuta kesyä. Siinä sitä sykologista puolta muun muassa. Tosin kaikkea leffassa ei näytetty, mutta se tekikin siitä astetta pelottavemman. En muuten usko tohon sun juttuus, ei millään pahalla, mut jotkut tietty uskoo ja hyvee jouluu kuiteski.

Eipä kukaan pumpulissa kasvatettu uskokaan tietenkään, ettei maailma välttämättä olekaan niin täydellinen ulkopuolella kuin mitä se on siinä oman navan ympärillä...
        mutta eipä tuo mitään. ;)
        Jokainen saa vapaasti itse päättää mihin uskoo.
        Hyvvee joulua vaan.

• Tadzio de Santis

Manos: The hands of fate

Elokuva järkytti monella tapaa.

• mut..

Uinu, uinu lemmikkini. Ei ehkä kauhu, ahistava ainaki. En oo kattonu ku pari-kolme kertaa, mut iha ok.

• tohon äskiseen

lisäisin, et Saweissa ei oo kyllä mittää pelottavaa. Enemmänki se on ahdistava, ällöttävä, joidenkin mielestä cool, raaka, ikärajoituksensa ehkä ansainnut muttei pelottava. Ainoa ykkösessä pelottava kohta oli, kun se vatsastapuhujan nukke tai mikälie-nukke nauroi. hehe.

• Joo..
        tohon äskiseen kirjoitti:

lisäisin, et Saweissa ei oo kyllä mittää pelottavaa. Enemmänki se on ahdistava, ällöttävä, joidenkin mielestä cool, raaka, ikärajoituksensa ehkä ansainnut muttei pelottava. Ainoa ykkösessä pelottava kohta oli, kun se vatsastapuhujan nukke tai mikälie-nukke nauroi. hehe.

Joo, kyllä, noin se taitaa mennä. Sawit on vaa sellasta verta ja sisäelimiä. kuka voi oikeesti joutua tollaseen tilanteenseen, jossa joku ihminen on TYÖNTÄNY AVAIMEN JONNEKKII SILMÄN TAAKSE tai jottain sellasta että KAKS JOTTAI IHMEELLISTÄ HEILURIA TULLEE JA RÄJÄYTTÄÄ SUN PÄÄN SINNE VÄLIIN.

• .Juu
        Joo.. kirjoitti:

Joo, kyllä, noin se taitaa mennä. Sawit on vaa sellasta verta ja sisäelimiä. kuka voi oikeesti joutua tollaseen tilanteenseen, jossa joku ihminen on TYÖNTÄNY AVAIMEN JONNEKKII SILMÄN TAAKSE tai jottain sellasta että KAKS JOTTAI IHMEELLISTÄ HEILURIA TULLEE JA RÄJÄYTTÄÄ SUN PÄÄN SINNE VÄLIIN.

Noi Sawit on kans musta vähän älyttömiä, eikä sen takia pelottavia kun niin kaukana todellisuudesta, tai ainakin mun miälestä. Mut tää on vaan mun mielipide.

• ;;;;;;;;;;;;
        Joo.. kirjoitti:

Krhm, oma mielipiteeni : SAW:it EIVÄT OLE JÄRKYTTÄVÄN RAAKOJA ! Eh, kun suurin osa ansojen vaurioista ihmiseen näytetään nopeina vilahduksina, kuva värisee välillä sillee jännästi ja kamera ei malta pysyä paikallaan.

Enää nykyaikana pidetään niin moraalisen vääränä, jos jossain näkyy pikkusenkin enemmän hurmetta.
        SAW:it on lällärikamaa kun verrataan niitä 70-80 luvun splattereihin ja goreiluihin. Kukaan ei vaan enää uskalla tehdä verisempää pätkää, koska pelätään huonoa mainetta ja sitä, että elokuva ei menesty lippuluukuilla.

Aina kuulee kun jotku pikkupojat hehkuttaa niitä SAWeja et: "Oottekste tienneet et sawit on maailman raaimpia elokuvia, niiden ohjaaja on varmaan OIKEE MURHAAJA! Siin on käytetty oikeita ruumiita!". . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Hmm... että tälleen :)

• lancelot777

kannattaa katsoa kauna 1 ja 2 sen kun katot pimeässä yksin pienessä darrassa niin tulee jännitystä elämään
      en kuitenkaan suositelle sitä heikko hermoisille eikä se ole mikään lasten kuva...

• Kaunaton

kun katsoin. Muistan teininä kun koulukaverit puhuivat Maissilapsista, olivat käyneet teatterissa katsomassa ja se oli kuulema kauhea. Katsoin sen tässä kesällä, mietin vieläkin että mikä siinä pelotti?

• asdf3

Ehkä... Dario Argenton joku, The Stendhal Syndrome. Tuota ehdotan.

• HARDCORE KAUHUU

-MARTYRS (LAATUA RANSKASTA)
      -GUINEA PIGIT (JAPSIT USKALTAA)
      -TRACES OF DEATH (JÄÄ PIINAAMAAN)
      -CANNIBAL FEROX
      -CANNIBAL HOLOCAUST
      -PHILOSOPHY OF A KNIFE
      -MEN BEHIND THE SUN
      -BLACK SUN
      -NEKROMANTIK
      -INSIDE (RANSKASSA OSATAAN)
      -FRONTIERS (KYLLÄ RANSKIKSET OSAA ESITTÄÄ JULMUUDEN)
      -IRVERSSIBLE- SYNTISET (EI HERKILLE)
      -SALO (ULOSTEPANNU VIE RUOKAHALUT, KENELT'Ä VAIN)
      -SUBCONSILOUS CRUELTY (JÄRKYTTÄVÄN SAIRAS)
      -GROTESQUE- JAPANILAINEN PAINAJAINEN (TÄMÄ SAA HOSTELIT TUNTUMAAN ESILEIKILTÄ)

SIINÄ VAIN KOURALLINEN MAINITAKSENI. EI JAKSA MUISTELLA NYT. IHAN KAIKKI EIVÄT OLE KAUHUA. OSA ON HARCOREA.

• HARD & SOFT

-WOLF CREEK
        -EDEN LAKE
        -CHILDREN
        -MIDNIGHT MEAT TRAIN...

EI MUISTA NYT MUUTA. NÄITÄ ON NIIN VALTAVAN PALJON JA LISÄÄ TULEE KOKOAJAN. VÄLILLÄ LÖYTYY VANHOJA KERÄILYHARVINAISUUKSIA JA VÄLILLÄ UUDET ELOKUVAT YLLÄTTÄVÄT. ONNEKSI VANHOJAKIN KULTTIELOKUVIA JAKSETAAN JULKAISTA KERÄILIJÖIDEN ILOKSI!

• wowowowowwwwww:D

tosi hyvä lista! oon kattonu sen grotesquen ja todellakin päihittää kaikki hostelit mennen tullen. salokin on hyvä! ja irreversible..... se ei todellakaan ole herkille! martyrs on omallaan tavalla tosi hirveä! nekromantik on munkin listalla ja cannibal holocaust oli niin kauhee etten voinu kattoo loppuun saakka! Hyvä! tämmöisiä upeita listoja lisää tänne!
        p.s. jos tykkäät rajuista ja järkyttävistä elokuvista, kannattaa katsoa funny games, the brood tai inside. :D

• Barcount

MUTTA SATTUNEN TIETÄMÄÄN TODELLA AHDISTAVAN TUNNELMAN SAAVIA ELOKUVIA ENSIMMÄINEN ON
      THE WICKER MAN (1973) JA ETENKIN 73 VUODELTA OLEVA. 2006 versio on paksaa

Toinen ahdistava kauhuleffa on Turistas (2006)

• joku1984

Dread
        Leffasta jäi tosi surkea fiilis. Kannattaa katsoa tää clive barkerin tekstin pohjalta dread.
        Se liha, se liha!!

• antero.viljanen

Olen pienen elämäni aikana monia järkyttäviä, mutta pari on jäänyt mieleen. Italialainen Cannibal Holocaust (1980) ja japsien Tokyo Gore Police (2008). Ne eivät ole mitään pikkulasten leffoja.

Jos nauttii sairaista leffoista kannattaa tsekata sellaisia nimikkeitä kun Pier Paolo Pasoliinin mestariteos Salò o le 120 giornate di Sodoma aka Salò - Sodoman 120 päivää (1975), Eli Rothin kidutuspätkä Hostel sekä Miiken Ichi the Killer.

• xibjolgski

Minusta hyvien kauhuelokuvien pelottavuus piilee kammottavassa tunnelmassa, joka ei kuitenkaan saa olla niin kammottava, että se antaisi elokuvalle koomisia piirteitä. Suuri osa näkemistäni kauhuelokuvista (mm. kaikki Saw- ja Scream -elokuvat) ovat mielestäni hieman kyseenalaisia juuri siksi, että niiden räikeydessä ja silmittömässä väkivallassa aivan auttamatta on myös jotain koomillista, ns. mustaa huumoria.

Kaikkein pelottavimmat koskaan näkemäni elokuvat (tai itse asiassa televisiosarjat), jotka koskaan olen nähnyt, ovat norjalais-brittiläisen Roald Dahlin "Tales of the Unexpected". Näitä lyhyehköjä kauhukertomuksia voi katsoa ilmaiseksi Youtubessa. Englannin kieltä ymmärtäville liitän tähän linkit jaksoon "Flypaper", joka omasta mielestäni on todella selkäpiitä karmiva.

Osa I. http://www.youtube.com/watch?v=0-M3G2aITbs&feature=related

Osa II. http://www.youtube.com/watch?v=BQoqSnBgXT8&feature=related

Osa III. http://www.youtube.com/watch?v=lS2z29Kn1Qk&feature=related

• 19

ällöttävä. splätterit kattelen; moottorisahamurhaaja( sehän keksittiin ed geinistä, josta on kans tehty leffa, se ei musta oo splätteri), jason. musta hannibalit on hyviä, ne on hyvin tehty, siinä näytetään just sitä, millainen on psykopaatti; fiksu ja filmaattinen, hurmaava ja älykäs. freddy gruger oli jotenkin sellanen vähä pelottava.

• SE

SAW I, SAW II, SAW III, SAW IV, SAW V, SAW VI JA TIETENKI TEXAS CHAINSAW MASSACRE I JA TEXAS CHAINSAW MASSACRE II

• Xeccy AGP
        SE kirjoitti:

SAW I, SAW II, SAW III, SAW IV, SAW V, SAW VI JA TIETENKI TEXAS CHAINSAW MASSACRE I JA TEXAS CHAINSAW MASSACRE II

Bubba Ho-tep (2002)

• L0L...

No en tiiä mikä sua pelottaa jos ei joku Manaaja. Itteäni pelottaa se leffa vieläkin D: Sekä Ringissä se mustahiuksinen tyttö. En kato enää ikinä kahuleffoja. :D

• Perhelleffat <3<3<3

En oikein oo mikään elokuvien ystävä. En varsinkaan kauhun tai semmosen jossa tapetaan ihmisiä tai eläimiä tai näytetään kuollutta. Järkytyn jos vain vilkaisenkin ruumista. Tykkään enemmänkin semmosista: Perheleffoista jne.

• hull

faces of dead sarja.

• ...

Katso sellainen kuin Men Behind the Sun. Se on dokumentinomainen elokuva, joka kertoo japanilaisesta kidutuskammiosta ja ihmiskokeista 2. maailmansodan aikana. Japanilaiset sotaveteraanitkin ovat kehuneet tätä elokuvaa realistiseksi. Jo on kumma jos ei tämän katsottuaan järkyty.

• änpöö ja peepöö

.. on Boo niminen. ei sillä että se oikeesti mikää nii kauhee olis mut silti jotenki hyvä. siin o iha hirveesti verta ja sit kamala pelle. joten pelle-kammoiset, ÄLKÄÄ katsoko :---D

• olenpelottavahuhuu

olen nähnyt kaikkia hirvityksiä elämäni aikana. pahimmista tein listan:
      -New york ripper (lucio fulci)
      -August underground's mordum (aivan hirvee, ei kestäny kattoo ees 2 osaa...)
      -The descent (joo ... aika väkivaltanen ja tosi ahistava)
      -The exorcist (silleen ahistava, että siinä on joku pieni tyttö, joka muuttuu rumemmaks kuin frankenstein.... olis aivan hirveetä jos tapahtuis jollekkin omalle läheiselle.... siis siinä on oikeestaan mun semmonen henkilökohtainen pelko.)
      -Carrie (omalla tavallaan järkyttävä, että joku tyttö, jota kiusataan, kuolee)
      -Cannibal Holocaust (ei voinu katsoa ees leffaa, kun semmonen kamala ihmisten silpominen ällöttää ja hirvittää)
      -Texasin moottorisaha murhaaja (ei oo pelottava, mutta aivan sairasta ihmisten silpomista)
      -nekromantik (aivan kamala siinä mielessä et joku nainen pussailee kuollutta ruumista)
      -Ichi the killer (sairas ja väkivaltainen)
      -High tension (aivan kamala)
      -Men behind the sun (hirvee siinä mielessä, et se kissantappokohtaus ja silpomista)

• pelkuri82

http://www.imdb.com/title/tt0080516/

The Changeling. Riippuu tietenkin millaisesta kauhusta tykkää, jos hakee vertaa ja kipua ja silpomista tämä on väärä leffa, mutta jos jaksaa katsoa leffaa, haluaa että leffassa on edes jonkinlainen juoni ja nauttii tunnelmasta eikä vaadi non-stop toimintaa tämä voisi toimia.
      Muistan joskus kun katsoin keskellä yötä yksin kotona, pari kohtaa oli sellaiset että tuntui että oma sydän pysähtyy...

"Tunnelmaleffa" on myös The haunted, riivaajien talo, http://www.imdb.com/title/tt0102007/. Pelotti ehkä sen takia aikoinaan että "perustuu tositapahtumiin"... =)

• Ismo Laitela

SAWit on aika pahoja. Resident Evilit... jne.

Hei, tyykkääkö joku hintti halloween elokuvista? Ne on surkeimpia K1 "kauhu" elokuvia mit' oon nähny'!

• 443543535643554635

tv:stä joku vuosi sitten amer. elokuva jugoslavian sodasta. ei ollut siis vars. kauhuelokuva. mutta se realistisuus siinä teki kyllä oikeasti aivan fyysisesti pahaa. en voinut katsoa loppuun. piti jättää kesken.

• THE LAST HOUSE IN THE WOODS ! :D Hyvät näyttelijät, hyvällä tavalla omalaatuisia juuri kun olin valittanut että kaikissa leffoissa näyttelijät ovat samantapaisia niin kun tuon katsoin niin oli kyllä hyvää ja raakaa vaihtelua. Elokuva on myös siis raaka, ja on myös omalla tavallaan pelottava. Miten nyt kukakin sen näkee. Kaikillahan ne omat mielipiteet on, mutta tuota suosittelen .

• mmmmmmmmhmm

järkyttävimpii kauhuleffoi mitä oon nähny tai mist oon kuullu

Deadline
      Awake
      Mirrors
      Paranormal Activity
      Rec
      Saw

• jaakkogay

Järkyttävin kauhuelokuva on ilman muuta tyttö kellarissa niin järkytyin kun katselin päänäyttelijän nussivan joka minuutin välein jotain leikkinukkea.Muutenhan tyttö kellarissa on kerrassaan mahtava leffa !
      Ehdottomasti omaan kauhuleffojen top Fiveen!YEAH!YEAH!ULLI!ULLI!UULLI!KUULLI!LOMMMEEEL!

• 1616

ILSA, she wolf of the SS, b-luokan leffa mutta sisältää niin sairasta kidutusta että katoin vartin eikä sen jälkee enää pystyny. En jääny miettimää jälkeenpäin, eikä ollu ahdistava vaan ällö.

• elokuvia...

Cannibal Ferox, Dario Arengton pari, mm. Suspiria... jos tuollaisia hait..

Inferno on Dario Argentolta kanssa hyvä..

Tenebre myös..

Jos oikein äärimmäisyyksiä haet..

• joskunnollista..

Cannibal Ferox, siinä mm, leikataan miehen pippeli irti ja maiskutellaan sillä sitten suussa, nainen roikkuu tisseistä puussa ja rukoilee että tappakaa, kukaan ei tapa, joten se kuoleen verenhukkaan..

• Hippopotemus

Olisiko ollut vuonna 2004 kun heräsin eräänä aamuna ja katsoin peiliin: "Oh my god, its alive!" En koskaan enää toipunut ennalleni.

• a̭̞͈̩̟ͦ͊̇̀͑̈͞ͅ

H̛̩͉̪ͮ́e̶̢͍̐̉̏͒ͭ͢l̶͉̣ͤ͛̄̑̈́̇̀p̸̷̨̰̙̯̪ͭͤ͊̇̈ͯ ̩͚͖̳͕̳͕̉̿M̗̞̙͓̩̋͑̈́e͑́̀͏͚̮̮͎̘̟̻ͅ ̟̥̟͎̤͚̊̃͗̽͐̌͠͠͡
        ̶͉̯͓̻ͩͬ͋́̍̏̂I̸̡͇͚̩̘͓ͯ̓̉͐ͤ͌ ̛̠̙̟̤̗̺͕̫͋̇̓̚͜C̴̣͙̮͔̯̟̘͉̥̊̅̎̏̆̓́ă͔̟̩̙̹ͥ͛̉̍͊n͔̥͕̣̥͔̽̓̋̎̚̕͢ ̱̼̬̞͔̘̲̘̻͐ͭ͋̐ͨ̿N̢̦̖̤̘ͦ̄͆ͬ̔ͮ̽̃ͅo̵̊҉͚̜͖̰̭̳̘̪t̶̳̅ ̦̠̥̊̀͞S̗̻͛̃e̛͓̦͙͎̼͂͊̉e̙̻̻̼̘͒̀ͪ͢ ̂̓͑̅͠҉̳̖̗͕͓͔Ṡ̷̞̈ͨ̂oͩͮ̿̾̾̈̉ͨ҉̲͙̮̝̻̙̹ͅ ̵̨͉̯̪̾̔̄ͤͧ͋̄D͛͗ͯ͐̅ͨ́҉̙̦͙ǎ͓̞̣̮̫̤̌̅̂͊͛̀͊͝ȑ͙̩̞͒̍ͭ̿ͮ͘ķ̶̧̖͇̩̥̩̗̄͋̂̃
        ̶̵̣̥̑͆̃̽ͥ͂̎̒ͨ̀W̱̺̲͔ͧͩͩͫ̓̚͝͡h̰͚̭ͤͣ͞͞͠e̛̤̤͍̦͔̘̟͓̓͒̾͛̚ṙ̴͓̯̼̮̲͌͠͡è͓̮̟̝͍͒͂͛͂̆̍ͯ͐͟ ̷̲̫͖͍̪̃̽̓A̷̸̡̘͍̥̗̹̲̩ͥ͆̂mͫ̈̓̓ͫ̔͛̿̇҉̡͓̹̫͔̲ ͖ͣ̋̉͑̕͝I̴̡̛̩̪̦̥̯̙͔̍͊͒ ̶͕̭͍̯̗̞̍ͪ̍̂͒̿ͩ́̐Ḫ͇̙͉͈̹̙͔̤̃ͣ̍̓̊ͩ̕͠E̞͉̩̘̲̞̗͍͕̔ͮ͋͂̀̀̏ͦ͘L̲̳͈̰͍͛͂̽͐͛̂̊P̬̰̗͔̣̝̮̓ͯ̀͜
        ̶̝̙̦̜̪ͣͯ̓̽̇ͮ͂Y̡̟̩̞̬̖̓̂̊ͨ́̌͊̉̀͘o̲̯̬͍͓͍̣͊̌ͫ͂̒̇͐̾͞ͅu̶̶ͤ̐͌ͦ̂ͣ̋ͪͥ͏̫̰̟͎̺̰ͅ ̨̙̗͗ͪ͠͞Ǵ̪̭͕͐̔ͯ͘o͖͇͖͖͕̬̗̖̣̊ͣ͋̿͊͌͋̅n̺͉͕͗ͭ̌ͯ͛̉̀̓͠ņ͆̆ͤͭ̑̆҉͙̪a̢̧̭̟̲̾̽̀ͪ̒̏̃̏ ̥̣̼̲̑̐̀̚͟D͈̋͠į̠͚̎͗̇ͦ͘ḙ̙͚ͯ̒̂̓ͥ̈͌ͮ͊́͟ ̸̙͈̜̇͋̈ͨ͒I̹̖̠͍͍ͯ̄ͤ̍̚ṇ̶̙͙͔̹́̅̇̐ͩ ̵̫̭̹͙̟͉͍͐ͬͪ̀͂͐̃̚͢S̜̜̖̗ͬ͌̔̒̃̂̿͘͢e̢̡͎͓ͪ̃͆͌̃v̛͎̣̫̩̩͌̎͊ͅe̷̻̳͔̪̰̣̾ͧ̐̕n̓̋̑̔̃͛҉̩͇͇͕͞ ̵̹̘͈̟͚̞̼̰̃ͪͧ̔ͯ̈ͤ̓ͣͅD͙̯͎̻̂ͬ̿a̶̡̳̖͍̲̝̹ͪ̂́y̝̞͙͍̝̭̼͍ͤͣ̽͂̾ͨs̴̳̣͈ͦ͋̀

• kaale32

August underground-sarja. Elokuvina eivät mitään huipputasoa, mutta suhteellisen järkyttäviä kohtauksia. Philosophy of a knife on tosin sellainen leffa, joka omasta mielestäni oli huomattavasti häiriintyneempi kuin aiemmin mainitsemani sarja, ja sotadokumenttina varsin hyvä teos.

• are you afraid

Ei niinkään pelottava, vaan ahdistava ja järkyttävä.
        http://www.imdb.com/title/tt0119167/

eli Funny Games, alkuperäinen versio. Tuli joskus vuosia sitten telkkarista enkä ole tota pystynyt unohtamaan. Muutama vuosi sitten siitä tuli amerikkalainen versio, sitä en ole edes nähnyt koska en halua katsoa tuota elokuvaa enää koskaan. Hyi!

• emma s.c.

Aika karmea oli Deadgirl (2000) http://www.imdb.com/title/tt0896534/
      lähinnä henkilöiden tolkuttoman empatiakyvyttömyyden ja järjenvähyyden takia. Leffa oli julma ja säälimätön ja typerä.
      Musiikilla leffaan oli saatu tosi painostava tunnelma, vaikka suurin osa biiseistä oli emoa ja klassista. Tehokas elokuva, mutta naisena sitä oli vaikea katsoa.

SPOILER!!! Lopussa päähenkilö oli onnellinen, kun hänen rakastamansa (lue jonka halusi omistaa) tyttö oli tahdottomana zombina hänen vankinaan siellä sairaalan kellarissa. Oli niin nätit pitsivaatteet ja tyttö oli sidottu sänkyyn valkoisin nauhoin eikä metallisin käsiraudoin, oi kuinka herttaista, kyllä he nyt olivat onnellisia elämänsä loppuun saakka...

• 2vihjettä.

Phenomena on ainakin hyvä. Jos saat oikean leikkaamattoman version tuolla nimellä.

Uusista mitä katsoin, ihan kohtuullisia "The Caller", en paljasta ideaa näkee kun katsoo loppuun.

• hyikamalaa

VOI KUULE! itse olen katsonut
      human centipede 1 & 2 siinä meni jo viikon yöunet.. jätkyttävää ihmisten silpomista ja rääkkiä:x
      toiseksi itse olen nyt etsimässä mistä voisi kattoa leffan: serbian film
      kuulemma sekin saa karvat nousemaan pystyyn..
      suosittelen

• omgwtf

The Human Centipede (eka ja toka osa)
      SAW ....?

Ei nuo oikeastaan pelottavia ole, ehkä enemmän ällöimmät :D

• Horrorfreak

Kaikista parhaimpia kauhuleffoja on 80luvun klassikot. 2000 luvun kauhuelokuvien juonet ovat yleensä aivan ******* tylsiä. Parhaimpina voisin pitää näitä:
      Evil Dead: Varmaan pelottavin elokuva minkä olen nähnyt ja myöskin paras.
      Cannibal Holocaust:Jopa niin järkyttävä että se kiellettiin aikanaa yli 50 maassa.
      Uhrilampaat: Hannibal Lecter sitten osaa olla pelottavan näköinen!!!!
      Night of the Living Dead: Zombie-pläjäys, joka ei perustu erikoistehosteisiin vaan tunnelmaan. Tunnelmaa luo myös sekin, että elokuva on mustavalkoinen.
      Texas Chainsaw massacre: Tarkoitan sitä alkuperäistä enkä uusinta versiota.

• Moi!
      Mun mielestäni ainakin järkyttävimmät kauhuelokuvat on Saw ja Dead Silence.
      Mut myös Kauna, Painajainen Elm Streetilla ja Messengers ovat hirveen pelottavia.
      Kato ainakin Saw ja Dead Silence niin et saa ainakaan viikkoon unta.
      ( heh,heh! ) :)

• Cannibal Holocaust on ainakin JÄRKYTTÄVÄN AITO siihen aikakauteen nähden millon leffa on tehty, mut muutenkin todella oksettavan järkyttävä. Pelottava se ei oo, ainakaan minun silmille

• apinanainenmä

Cannibal Holocaust on todella ällöttävä elokuva, yksi kuvottavimmista mitä olen nähnyt. Sitä on kai epäilty snuff-leffaksi? Sawit ja moottorisahamurhaajat on myös samaa sarjaa. Myös wrong turnit on aika raakoja leffoja ja samoin hills have eyesit..

• on

wrong turn 4 on kyllä ällö

• .....

Tyttö kellarissa on nin järkyttävä että sen jälkeen on pakko päästä kuumaan / kylmään suihkuun ja vetää lärvit.

• ADSS

Kyllä minä sanosin,että tuo vuoden 1974 Texasin moottorisaha murhat on yksi parhaimmista mitä olen nähnyt

• wroong

Kaikki wrong turnit ! Ei sinänsä oo mikää järkyttävä kauhuelokuva, mutta se on sellanen kannibaalileffa. Ja jotkut niistä ihmisten murhista on aiva järkyttäviä ja oksettavia!

• the devil inside ja sit kaunat on kyl aika... hurjii.. ainaki omast mielest :o

• Tytteli13v

Orpokoti ja pains labyritnth on must hyvii:) oon 13v:) hohto mull on hyllys mut en oo viel kattonu:) ja sweeney todd on hyvä, mut ei oo kyll kovin kauhuu. Ja ne kolme väriä valkoinen, punainen ja sininen on myös hyvii, mut ei nekää oo kauhuu:)

• Henna Virkkunen-fani

Tohtori Caligarin kabinetti on siitä erikoinen kauhugenren elokuva, että sen ensi-ilta oli niinkin aikaisin kuin 1920. Se onkin mykkäelokuva. Elokuvaa pidetään sekä kauhufiktion että ekspressionistisen elokuvataiteen merkkipaaluna. Ei se tietenkään kovin kauhea ole.

• crombie1488

Ei helvetti pitääkö joku Kaunaa, Ringiä ja Screamia "pelottavana"? perus jännärielokuvia. Jos haluatte katsoa aitoa kauhua niin suosittelen Hostel 2, Cannibal Holocausti, A Serbian Film ja Human Centipede

Ja tässä linkit

http://en.wikipedia.org/wiki/Hostel:_Part_II

http://fi.wikipedia.org/wiki/Cannibal_Holocaust

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Serbian_Film

http://fi.wikipedia.org/wiki/Human_Centipede (tää tosin on oksettava :D)

• Anonyymi

Itse sain painajaisia ensimmäisestä neljästä Halloween leffasta (Ei Halloween 3), kun näin ne alta 10-vuotiaana. Oma suosikki kauhusarja. Myös Ridley Scottin ohjaama Alien oli karmiva. Manaaja jännittävä myös.

• Anonyymi

Eivät nuo ole edes pelottavia. Järkyttävimmät näkemäni elokuvat ovat Cannibal Holocaust ja Human Centipede (joka on lähinnä etova). Hostel 2:kin on melko paha.

Myös korealainen leffa Moebius on hetkittäin aika karmiva, vaikka se ei varsinainen kauhuleffa olekaan. Elokuvassa mm. äiti leikkaa teini-ikäisen poikansa peniksen irti ja syö sen.

• Anonyymi

MY LITLE PONY ON PELOTTAVA NIIKUN OIKEASTI

• Anonyymi

Japsileffa Naked Blood. Cannibal holocaust on edelleen ykkösenä sen realistisuuden takia. Elokuva jonka kaltaista ei saada tehtyä ikinä.

• Anonyymi

Kyllä Get Out oli ahdistava ja hienosti ohjattu "kauhuelokuva"...miehelle selvisi vähitellen , mistä on kyse. Valkoisia ihmisiä mustien kehoissa.. COAGULA!

• Anonyymi

Katsokaa friday13 leffa oon kattonu sen löytyy areenasta kai se on pelottava ja järkyttävä kun siinä tapetaan ihmisii jos uskallette

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      129
      1528
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1431
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1233
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1169
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      1004
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      981
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      198
      976
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      924
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      840
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      828
    Aihe