Heippa,
olen yrittänyt suorittaa autokoulua, vähän huonoin tuloksin. Tiedän asiat kyllä hyvin teoriassa, mutta käytäntö onkin sitten eri juttu. Olen ajanut Helsingissä, mutta nyt olen alkanut miettiä mahtaisikohan olla järkevämpää siirtyä opettelemaan kotikaupunkiini Espooseen? Espoossa kun on vähemmän liikennettä ja ei esim ratikoita, niin voisi olla ehkä helpompaa opetella ensin täällä... Tulee nimittäin aika kalliiksi kun käyn ajotunneilla ja joka tunnin jälkeen opettaja oikeasti haukkuu minut ja toteaa ettei kehitystä taaskaan ole tapahtunut.
Mitä mieltä olette? Kiitos vastauksista jo etukäteen:)
autokoulun vaihto?
18
1378
Vastaukset
- Autokouluopettt.
Ilmoitapa opettajan huonosta käytöksestä vastaavalle opettajalle (tai sihteerille)
Ja että olet valmis vaihtamaan autokoulua.
Jos vaihtoon päädyt, kirjoita ihmessä autokoulun nimi niin vältytään me muutkin vastaavanlaiselta huonolta opettajatoiminnalta.
Sinä olet asiakas, sinä maksat palvelusta joten sinä myös ansaitset hyvää ja ystävällistä palvelua.- surkeakuski
Haagan autokoulu, ja valitsin sen juuri siksi koska tällä palstalla on erittäin moni oppilas ollut tyytyväinen ko. koulun palveluihin
- hankalaa
surkeakuski kirjoitti:
Haagan autokoulu, ja valitsin sen juuri siksi koska tällä palstalla on erittäin moni oppilas ollut tyytyväinen ko. koulun palveluihin
Vaihda ihmeessä. Ota selvää missä ajokoe suoritetaan niin saat kokeeseen myös helpommat reitit. ajotunneilla töpeksiminen on ok mutta ajokokeessa ei saa tehdä paljon virheitä.
- vai niin
opiskelija onkin asiakas...
- Keksi parempi
vai niin kirjoitti:
Tai sitten olet vaan tosi surkea oppilas. Olisko syytä ryhdistäytyä ja alkaa opettelemaan. Opettaja ei voi väkisin opetta jos oppilasta ei itseä kiinnosta paneutua oppimiseen.
Onko Suomessa yksi ainoa autokoulu missä on kaikki vialla mutta oppilaat on huippuosaajia? - ON ASIAKAS
vai niin kirjoitti:
Tottakai oppilas on maksava asiakas.
Mitäs itse luulit? Luulitko karjaksi vai kohteeksi johon krapulainen ope saa purkaa kiukkuaan? Ette vain satu olemaan itse juoppo opettaja? - provoilee
ON ASIAKAS kirjoitti:
Tottakai oppilas on maksava asiakas.
Mitäs itse luulit? Luulitko karjaksi vai kohteeksi johon krapulainen ope saa purkaa kiukkuaan? Ette vain satu olemaan itse juoppo opettaja?Haukkuu syyttä netissä jotain tahoa nimellä. Siitä voi joutua oikeuteen.
Mitenkä aina kun haukutaan puhutaan samasta autokoulusta? - Maantiepeto :)
provoilee kirjoitti:
Haukkuu syyttä netissä jotain tahoa nimellä. Siitä voi joutua oikeuteen.
Mitenkä aina kun haukutaan puhutaan samasta autokoulusta?Olen kuullut tai noh kuulopuheisiin ei juurikaan ole luottamista mutta on olemassa varmasti monia työhönsä leipääntyneitä autokoulun opettajia. MUTTA kyllähän se riippuu ihan siitäkin kuinka herkkähipiäinen oppilas on, eli osa ihmisistä kestää ja osa ottaa liian vakavasti ja raskaasti pienetkin moitteensanat. Palautettahan autokoulun opettajan on annettava, se on selvää ja sen palautteen on oltava rehellistä mitäs muutakaan :) Jos ei edistystä ole tapahtunut, se on sanottava niin kuin se on. Mutta HAUKKUMINEN on sitten aivan toinen juttu... Itse käyn autokoulua tällä hetkellä - yksi ryssitty inssi takana ja uutta edessä :) Itse olen yrittänyt ajotunneilla parhaani ja niin onkin kehitys ollut koko ajan parempaan. Opettajan ei ole tarvinnut suoranaisesti huonoa palautetta minulle juurikaan antaa, ei moittinut minua edes ryssitystä inssistä, mutta ei hurraatakaan huutanut ;> Vaikka olen ollut erittäin kovapäinen autokoulun oppilas niin kertaakaan ei ole HAUKKUNUT, lähinnä positiivisia puolia etsinyt ja rohkaissut "näytä nyt sille autolle kuka määrää!!" :D
Mutta niiinhän se taitaa olla että ei se auta vaikka olisi minkälainen taikuri opettajana että jos ei oppilas itse yritä täysillä ja panosta niin eihän siitä mitään tule vaikka vaihtaisi kuinka autokoulua. Asenne on tärkein ja oppilaan on tunnustettava jos itsessäkin on jotain vikaa :) Oppilaan ja opettajan yhteinen panostus se on mikä niitä maanteiden kuninkaita saa aikaan ;) Ei yksin opettaja mahda mitään, toivottomuus siinä iskee opettajaankin. :) - surkeakuski
Maantiepeto :) kirjoitti:
Olen kuullut tai noh kuulopuheisiin ei juurikaan ole luottamista mutta on olemassa varmasti monia työhönsä leipääntyneitä autokoulun opettajia. MUTTA kyllähän se riippuu ihan siitäkin kuinka herkkähipiäinen oppilas on, eli osa ihmisistä kestää ja osa ottaa liian vakavasti ja raskaasti pienetkin moitteensanat. Palautettahan autokoulun opettajan on annettava, se on selvää ja sen palautteen on oltava rehellistä mitäs muutakaan :) Jos ei edistystä ole tapahtunut, se on sanottava niin kuin se on. Mutta HAUKKUMINEN on sitten aivan toinen juttu... Itse käyn autokoulua tällä hetkellä - yksi ryssitty inssi takana ja uutta edessä :) Itse olen yrittänyt ajotunneilla parhaani ja niin onkin kehitys ollut koko ajan parempaan. Opettajan ei ole tarvinnut suoranaisesti huonoa palautetta minulle juurikaan antaa, ei moittinut minua edes ryssitystä inssistä, mutta ei hurraatakaan huutanut ;> Vaikka olen ollut erittäin kovapäinen autokoulun oppilas niin kertaakaan ei ole HAUKKUNUT, lähinnä positiivisia puolia etsinyt ja rohkaissut "näytä nyt sille autolle kuka määrää!!" :D
Mutta niiinhän se taitaa olla että ei se auta vaikka olisi minkälainen taikuri opettajana että jos ei oppilas itse yritä täysillä ja panosta niin eihän siitä mitään tule vaikka vaihtaisi kuinka autokoulua. Asenne on tärkein ja oppilaan on tunnustettava jos itsessäkin on jotain vikaa :) Oppilaan ja opettajan yhteinen panostus se on mikä niitä maanteiden kuninkaita saa aikaan ;) Ei yksin opettaja mahda mitään, toivottomuus siinä iskee opettajaankin. :)Ensinnäkin, kyseessä ei suinkaan ole Haagan autokoulu, kuten joku minuna esiintyvä ylempänä väitti. Ja tämä ei ole provo. Hiukan ihmettelen asennetta "ei paraskaan opettaja saa laiskaa/tyhmää oppilasta oppimaan". Luuletteko tosiaan, että kävisin ylihinnotelluilla tunneilla enkä haluaisi oppia? Tottakai yritän parhaani. Enkä nyt itseäni niin tyhmänäkään pidä(ylioppilastutkintolautakunnasta muuten lähettivät viime pe minulle ällän paprut:D ). Joka tapauksessa olen tullut tulokseen että vaihdan koulua, luulen että olen alkanut jännittää opettajaani jo niin paljon, että ajo ei oikein siksikään suju. Koska hän ei löydä ajoistani mitään hyvää, olen kehittänyt päähäni ajatuksen, etten kertakaikkiaan osaa tai voi kehittyäkkään. No, uudessa koulussa sitten uusi yritys.
Kiitokset vastauksista ja hyvää kesää:) - pööppölä
provoilee kirjoitti:
Mitenkä aina kun haukutaan puhutaan samasta autokoulusta?tottakai jokainen saa kertoa jos on saannut huonoa palvelua autokoulusta tai mistä tahansa muualta! eikä tässä ole edes ketään nimeltä mainittu, ainoastaan autokoulun nimi. on aivan eri asia haukkua ja mustamaalata henkilöitä syyttä suotta.
- Syitä
pööppölä kirjoitti:
tottakai jokainen saa kertoa jos on saannut huonoa palvelua autokoulusta tai mistä tahansa muualta! eikä tässä ole edes ketään nimeltä mainittu, ainoastaan autokoulun nimi. on aivan eri asia haukkua ja mustamaalata henkilöitä syyttä suotta.
Usein se jännittäminen johtuu siitä että on tottunut onnistumaan eikä salli itselleen epäonnistumisia. Huonon suorituksen menee pasmat sekaisin eikä osaa sitäkään mitä on jo opppinut. Liian suuri itsekritiikki ja kyvyttömyys ottaa vastaan negatiivista palautetta pahentaa asiaa.
Näitä tapauksia esiintyy kaikissa oppilaissa riippumatta koulutuksesta tai koulumenestyksestä.Joskus vaan opettajan ja oppilaan henkilökemiat ei sovi yhteen.
Opettajan vaihto vois olla parempi vaihtoehto.
Jos opettaja tosiaankin haukkuu niin sitä ei voi mitenkään puolustella. - Maantiepeto
Syitä kirjoitti:
Usein se jännittäminen johtuu siitä että on tottunut onnistumaan eikä salli itselleen epäonnistumisia. Huonon suorituksen menee pasmat sekaisin eikä osaa sitäkään mitä on jo opppinut. Liian suuri itsekritiikki ja kyvyttömyys ottaa vastaan negatiivista palautetta pahentaa asiaa.
Näitä tapauksia esiintyy kaikissa oppilaissa riippumatta koulutuksesta tai koulumenestyksestä.Joskus vaan opettajan ja oppilaan henkilökemiat ei sovi yhteen.
Opettajan vaihto vois olla parempi vaihtoehto.
Jos opettaja tosiaankin haukkuu niin sitä ei voi mitenkään puolustella.No en puhunut välttämättä itse ketjun aloittajasta kirjoittaessani viestiä jonka ylemmäksi heitin joskus. :) Hankala minun on mitään suoria ohjeita antaa ja ei oikein ole minun tehtäväni se. Mutta niin se vain on :) Ja juu minulle ei viime perjantaina ällän papereita lähetetty, mutta kohtalaisen hyvin menivät kirjoitukset ja autokoulu on sujunut mainiosti inssiä lukuunottamatta ja minäkin olen tosi fiksu tyttö x> Ajaminen sujuu,opettaja on tosi mukava ja kannustava ja elämä hymyilee muutenkin ja olen tyytyväinen ja onnellinen x) ja minä kyllä tiedän paljonko ajotunnit maksavat :)
- ..jog
provoilee kirjoitti:
Mitenkä aina kun haukutaan puhutaan samasta autokoulusta?No johan nyt olisi prkele jos huonoa palvelua saanut asiakas ei saisi mainita yrityksen nimeä!! Vastuuseen voi joutua jos ihmistä herjaa. HALLOO.
- jsubg
..jog kirjoitti:
No johan nyt olisi prkele jos huonoa palvelua saanut asiakas ei saisi mainita yrityksen nimeä!! Vastuuseen voi joutua jos ihmistä herjaa. HALLOO.
prkeleen turkulainen ajokokeessa hylätty ymmärrä, että tällä palstalla herjaavat todennäköisesti kilpailijat tai sinunlaiset.
Tuosta nimien mainitsemisestahan sinulla on omakohtaista kokemusta poistettujen viestiesi muodossa. - ...
vai niin kirjoitti:
Jos et tiennyt niin autokoulu on MAKSULLINEN koulutus, jonka maksajana toimii oppilas (tai oppilaan vanhemmat!!1) joten kyllä se oppilas on asiakas.
Välillä ihmisten tyhmyys hämmentää.
- oppilas oppii
itsekin vaihdoin ja jopa opin heti ajamaan eikä kukaan haukkunut
- Suosittelen
lämpimästi.
Letkeää kesää !!! =)
- vaihto-oppilas :)
Espooseen on kuulema tullut uusi koulu Tapiolaa Autokoulu Safiiti. Olen kuullut paljon hyvää palautetta siitä. Kokeile sitä ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917465- 373967
- 453510
- 2352803
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402652- 452482
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292279Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202228- 451972