Vedin veneen pohjaan otsikon maalia yhden kerroksen ilman ohenninta, voinko laittaa toiseen kerrokseen ohenninta maalin joukkoon?
Hempel light primer
6
3084
Vastaukset
- yksi mielipide
Tuotteen maalausohjeessa sanotaan: "Sivellinlevityksessä maali ohennetaan noin 5 %, jolloin saadaan hyvä siveltävyys."
Miksipä ei voisi laittaa ohenninta ohjeiden mukainen määrä toisen kerroksen joukkoon, jos levität siveltimellä? Itse olen maalannut ohentamattomalla, mutta sivellinlevityksen jälki ei ole ollut aivan tasaista. Vaikka tela olisi varmaan parempi levitystapa, jos onnistuu. - huovataan
Kannattaa ohentaa. Jo aivan pienikin ohentimen lisäys helpottaa levitystä huomattavasti. Itse en vedä koskaan täysin ohentamatonta. Hyvä huopatela on loistava ja saa melko tasaisen pinnan.
- 9
Kaverilla loppui hempelin oma ohennin ja käytti viimeiseen epoksikerrokseen tinneriä ohennukseen, ihan hyvä tuli.
- roune
9 kirjoitti:
Kaverilla loppui hempelin oma ohennin ja käytti viimeiseen epoksikerrokseen tinneriä ohennukseen, ihan hyvä tuli.
Ei pitäs sotkeutua alaa tietävien keskusteluihin tällästen tunareiden kun mä,mutta kolme vuotta sitten vetäsin lujitemuoviveneen pohjaan betonilattia maalin ja keväisin sen päälle bilteman myrkyn.vielä maali on ehyt,kuin vasta maalattu.samaa maalia vedin hytin vanereihin uikopuolelle pohjmaaliksi.
- Anonyymi
Itse laitoin joka kerrokseen ohenninta reilusti ohjetta enemmän. Levitettävyys parani ja sain tasaisen pinnan mikä on ainakin purjeveneille oleellista. Tein vielä kevyen vällihionnan parin kerroksen välein. Ohjeen 2mm paksuus on kyllä mielestäni aika paksua.
- Anonyymi
2mm paksuus? Epoksipinnoite vesilinjan alapuolelle tulisi olla 200-300 mikrometriä = 0,2 - 0,3 mm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2214086Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112583Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382305Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811405Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861298- 481149
- 751037
- 59903
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58881- 45876