Vedin veneen pohjaan otsikon maalia yhden kerroksen ilman ohenninta, voinko laittaa toiseen kerrokseen ohenninta maalin joukkoon?
Hempel light primer
6
3051
Vastaukset
- yksi mielipide
Tuotteen maalausohjeessa sanotaan: "Sivellinlevityksessä maali ohennetaan noin 5 %, jolloin saadaan hyvä siveltävyys."
Miksipä ei voisi laittaa ohenninta ohjeiden mukainen määrä toisen kerroksen joukkoon, jos levität siveltimellä? Itse olen maalannut ohentamattomalla, mutta sivellinlevityksen jälki ei ole ollut aivan tasaista. Vaikka tela olisi varmaan parempi levitystapa, jos onnistuu. - huovataan
Kannattaa ohentaa. Jo aivan pienikin ohentimen lisäys helpottaa levitystä huomattavasti. Itse en vedä koskaan täysin ohentamatonta. Hyvä huopatela on loistava ja saa melko tasaisen pinnan.
- 9
Kaverilla loppui hempelin oma ohennin ja käytti viimeiseen epoksikerrokseen tinneriä ohennukseen, ihan hyvä tuli.
- roune
9 kirjoitti:
Kaverilla loppui hempelin oma ohennin ja käytti viimeiseen epoksikerrokseen tinneriä ohennukseen, ihan hyvä tuli.
Ei pitäs sotkeutua alaa tietävien keskusteluihin tällästen tunareiden kun mä,mutta kolme vuotta sitten vetäsin lujitemuoviveneen pohjaan betonilattia maalin ja keväisin sen päälle bilteman myrkyn.vielä maali on ehyt,kuin vasta maalattu.samaa maalia vedin hytin vanereihin uikopuolelle pohjmaaliksi.
- Anonyymi
Itse laitoin joka kerrokseen ohenninta reilusti ohjetta enemmän. Levitettävyys parani ja sain tasaisen pinnan mikä on ainakin purjeveneille oleellista. Tein vielä kevyen vällihionnan parin kerroksen välein. Ohjeen 2mm paksuus on kyllä mielestäni aika paksua.
- Anonyymi
2mm paksuus? Epoksipinnoite vesilinjan alapuolelle tulisi olla 200-300 mikrometriä = 0,2 - 0,3 mm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki1013023Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from972463Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä432286Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276802258Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen71916Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue131506- 831297
Taas alkoi soidinmenot.
Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis81240- 691117
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘1191074