LAATUTAVARAA

Guidonis

Tulin Suomeen keski Euroopasta 11v sitten ja silloin olivat Suomen kirppiksilla tois hyvät vaatteet, jopa arvoesinneet, kuten hopet korut, merkki vaatteet myös miesten, monesti sain uudet nahkakengät aivan lähes ilmaiseksi, esim. Kuopiossa. Viellä 10-8 vuotta sitten sai pukkeuttua merkkivaatteesiin, uusiin kirppiksiltä. Erittäin hyvää välikoimaa ja tosi halpaa.
Nyt tilanne ainaa vaan huononee, hinnat ovat kalliimmat ja vaatteet huonoimmat. Esim. Kuopion Tavarameri.ssä ei ole arvoesinneet kuten hopeat olenkaan, ja vaatteet vaan vanhat, tyylyttömät ja käytetyt, pää-asiallisesti naisten ja lasten, miesten hyvät ja tyylikäät vaatteet ei olenkaan.
Sammoin City Pörssi, kaikki hyvin käytetyt ja ainoastaan naisten ja lasten vaatteet.
Mistä se johtuu? Vielä noin 8 v sitten sai Kuopion kirppiskiltä hopet korut pikkuhinnalla, tyyllikkäät uudet vaateet, uudet nahkakengät vaikka 4 eurolla. Nykyään myydään kenkiä jotka olisivat sopinneet roskiin.
Missä on syy? Olitteko Tekin muut huomanneet kuinka laatu on vähentynyt ja hinnat nousivat?

10

905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Guidonis

Odotan vastauksia. Esim. ostan huutonetista aika hyvät vaatteet, ja hopeta hyvällä hinnalla. Ennen kirpputoreillakin sai hopeat esinneet, nyt ei olenkaan, ostan niitä vaan huutokauppoista, netista, mutta kirppiksilla ei ole arvoesinneet olenkaan, ainakin Savossa ei. Vaatteet paljon ja laatu on selvästi huonontunut 10 vuoden sisällä. Mistä se johtuu?

• Guidonis

Odotan edelleen vastaksen. En kirjoitan tätä huvista, mutta koska haluan keskustella, ja odotan että mulle vastataan. Nyky aikana tilan enemmään huutonetista, ja huomasin että huutonetista saan laadukas tavaraa pienellä rahalla. Esim. tänään olin ostanut 3 strerling hopeisia ketjuja 50 eurolla, ja aika paksuja. Sellaiset löydöt kirpputoreilla ei ennää tee,mutta ennen oli eri tilanne.

• jjjjjjjjjjjp
        Guidonis kirjoitti:

Odotan edelleen vastaksen. En kirjoitan tätä huvista, mutta koska haluan keskustella, ja odotan että mulle vastataan. Nyky aikana tilan enemmään huutonetista, ja huomasin että huutonetista saan laadukas tavaraa pienellä rahalla. Esim. tänään olin ostanut 3 strerling hopeisia ketjuja 50 eurolla, ja aika paksuja. Sellaiset löydöt kirpputoreilla ei ennää tee,mutta ennen oli eri tilanne.

Tämä muakin kiinnostaa tietää, koska vuodesta toiseen on tarjoilla aina vaan huonomaa tavaraa....

• Mitä sitä kysymään
        Guidonis kirjoitti:

Tavallaan jo itse vastasit omaan kysymykseesi, huutonet ja muut nettimyynti paikat on siihen syynä.

• Guidonis
        Mitä sitä kysymään kirjoitti:

Tavallaan jo itse vastasit omaan kysymykseesi, huutonet ja muut nettimyynti paikat on siihen syynä.

Ostin huutonetissa erittäin edullisesti 3 paksut sterling hopea ketjut /12mm,10mm, ja 9mm/ 44 eurolla, sellaiset löytöt nyky aikana kirpputoreissa ei ole. Kävin tänään taas Kuopiossa Tavarameri-kirpparilla, ja siellä tavaroista 90% vanhat naisten ja lasten vaatteet. Miesten vaatteet ei olenkaan, ja laatu- merkkivaatteet myös ei. Vanhat kengät, jotka joutusivat roskiin, ei yhdellälään paikkalla uudet kauniit vaatteet. Kaikka erittäin kuluneet, arvotavarasta ei hajuakaan. Mistä tämä johtuu? Toinen kirppis City Pörssi vähän parempi, mutta sielläkään ei mitään huippulaatua.
        Mua enintäin kiinnostaa hopeaa, myös sterling hopeaa, mutta aitoa. Ei missään kirpputorissa löytänyt hopeiset esinneet hyvällä hinnalla tois kauan.

• Kirppishaukka
        Guidonis kirjoitti:

Ostin huutonetissa erittäin edullisesti 3 paksut sterling hopea ketjut /12mm,10mm, ja 9mm/ 44 eurolla, sellaiset löytöt nyky aikana kirpputoreissa ei ole. Kävin tänään taas Kuopiossa Tavarameri-kirpparilla, ja siellä tavaroista 90% vanhat naisten ja lasten vaatteet. Miesten vaatteet ei olenkaan, ja laatu- merkkivaatteet myös ei. Vanhat kengät, jotka joutusivat roskiin, ei yhdellälään paikkalla uudet kauniit vaatteet. Kaikka erittäin kuluneet, arvotavarasta ei hajuakaan. Mistä tämä johtuu? Toinen kirppis City Pörssi vähän parempi, mutta sielläkään ei mitään huippulaatua.
        Mua enintäin kiinnostaa hopeaa, myös sterling hopeaa, mutta aitoa. Ei missään kirpputorissa löytänyt hopeiset esinneet hyvällä hinnalla tois kauan.

Hei hallo: ei kai nyt sterlinghopean ja kultakorujen oikea myyntipaikka ole kirppis. Eikä uusien, kauniiden vaatteidenkaan. Menee aivan hukkaan hyvä tavara, kun ne sinne kirppikselle vie näiden Sulo Vileenien töllöteltäväksi ja huonoimmassa tapauksessa varastettavaksi.

Miksi yleensä arvotavaraa pitäisisikään saada halvalla. Arvotavaralla on aina arvonsa, esimerkiksi jalometalleilla kuten esim. kullalla on jo melkoinen "romuarvokin".

Arvotavaraa kannattaa myydä antiikkiliikeissä, arvohuutokaupoissa. Miksei netihuutokaupoissakin, jos uskaltaa ostaa / myydä siellä.

Kirppis on erinomainen paikka myydä käytettyjä lastentavaroita, hyvoä käyttövaatteita, urheiluvälineitä, pientä kodin käyttötavaraa, yms. Mutta ei arvotavaraa!

• Guidonis
        Kirppishaukka kirjoitti:

Hei hallo: ei kai nyt sterlinghopean ja kultakorujen oikea myyntipaikka ole kirppis. Eikä uusien, kauniiden vaatteidenkaan. Menee aivan hukkaan hyvä tavara, kun ne sinne kirppikselle vie näiden Sulo Vileenien töllöteltäväksi ja huonoimmassa tapauksessa varastettavaksi.

Miksi yleensä arvotavaraa pitäisisikään saada halvalla. Arvotavaralla on aina arvonsa, esimerkiksi jalometalleilla kuten esim. kullalla on jo melkoinen "romuarvokin".

Arvotavaraa kannattaa myydä antiikkiliikeissä, arvohuutokaupoissa. Miksei netihuutokaupoissakin, jos uskaltaa ostaa / myydä siellä.

Kirppis on erinomainen paikka myydä käytettyjä lastentavaroita, hyvoä käyttövaatteita, urheiluvälineitä, pientä kodin käyttötavaraa, yms. Mutta ei arvotavaraa!

Mulla ei ole lapsia, mutta tykkään käydä kirppiksilla. Etsimmässä juuri hopeiset esinneet, kauniit pienet miesmaiset vaatteet, urheiluvälinneet.
        Mutta miski suuri osaa tavaraa on vaan lasten ja naisten käytettyt vaatteet, ja nyky-aikana ainaa vaan huonompaa? Noin 8 v sitten olivat myös kirppiskissa hyvät laadukkaat merkkivaatteet, uudet nahkakengät, ja joskus löytyy hopeakin.
        Nyt vaan vanhat lumput, eikä mitään juhlavatteet, ei ennää kauniit uudet nahkakengät, hopea ei olenkaan. Tavaroiden taso laskenut 10 vuoden sisällä aivan hirveesti.
        Ennen sai vaikka Kuopion kirppiksilla uudet kengät vaan 4 eurolla, uudet merkki´vaatteet halvalla, kosmetiikkaa, nahkavaatteet. Nyt taso aivan kamalasti laskenut. Hlauan vaan tietää, mistä tuo johtuu?
        Ennen sai kirppikselta vaatteet vaikka juhlaan- nyt ei ennää.

• Ostan ja myyn
        Guidonis kirjoitti:

Mulla ei ole lapsia, mutta tykkään käydä kirppiksilla. Etsimmässä juuri hopeiset esinneet, kauniit pienet miesmaiset vaatteet, urheiluvälinneet.
        Mutta miski suuri osaa tavaraa on vaan lasten ja naisten käytettyt vaatteet, ja nyky-aikana ainaa vaan huonompaa? Noin 8 v sitten olivat myös kirppiskissa hyvät laadukkaat merkkivaatteet, uudet nahkakengät, ja joskus löytyy hopeakin.
        Nyt vaan vanhat lumput, eikä mitään juhlavatteet, ei ennää kauniit uudet nahkakengät, hopea ei olenkaan. Tavaroiden taso laskenut 10 vuoden sisällä aivan hirveesti.
        Ennen sai vaikka Kuopion kirppiksilla uudet kengät vaan 4 eurolla, uudet merkki´vaatteet halvalla, kosmetiikkaa, nahkavaatteet. Nyt taso aivan kamalasti laskenut. Hlauan vaan tietää, mistä tuo johtuu?
        Ennen sai kirppikselta vaatteet vaikka juhlaan- nyt ei ennää.

Ihmiset ei vain viitsi viedä kamaa kirppiksielle myyntiin, ei siinä sen kummempaa syytä. siis ne joilla olisi hyvää tavaraa. Heittävät jopa hukkaan tai vaatteita Uffin laatikoihin mieluummin.

Kirppis vaatii harrastuksen, jotta sitä viitsii tehdä. Kyllä vieläkin voi joskus tehdä löytöjä, mutta ne täytyy osata "kaivaa" sen kaiken kakan seasta.

• Guidonis
        Ostan ja myyn kirjoitti:

Ihmiset ei vain viitsi viedä kamaa kirppiksielle myyntiin, ei siinä sen kummempaa syytä. siis ne joilla olisi hyvää tavaraa. Heittävät jopa hukkaan tai vaatteita Uffin laatikoihin mieluummin.

Kirppis vaatii harrastuksen, jotta sitä viitsii tehdä. Kyllä vieläkin voi joskus tehdä löytöjä, mutta ne täytyy osata "kaivaa" sen kaiken kakan seasta.

Totta, mutta ne hyvät löydöt tulee aina vaan harvemmin. Onko syy myös se lamaa? Ennen oikeasti olivat kirppiksissa paremmat vaatteet ja jopa joskus arvotavatakin löytyi. Nyt ei ennää.

• kirppariostaja...
        Guidonis kirjoitti:

Totta, mutta ne hyvät löydöt tulee aina vaan harvemmin. Onko syy myös se lamaa? Ennen oikeasti olivat kirppiksissa paremmat vaatteet ja jopa joskus arvotavatakin löytyi. Nyt ei ennää.

Syynä on ahneus. Ennen kirpputorilta ostivat ne, joilla ei ollut varaa ostaa kaupasta uutena. Nyt kirpputorilta ostavat nekin, joilla olisi varaa ostaa kaupasta, mutta haluavat ostella kirppareilta, joten kilpailu tavaroista on tiukentunut. Hyvä tavara menee nopeasti kaupaksi ja jäljelle jää vain huonoa tavaraa, jota on kyllä aivan liikaa. Myös tuotteiden laatu on laskenut, sillä kotimaisia vaatetehtaita on lopettanut ja tilalle on tuotu kiinalaisia ryysyjä, jotka eivät kestä yhtä lailla kymmeniä vuosia usealla käyttäjällä kuin entisajan kunnon vaatteet. Ennen kankaatkin olivat paksumpia ja lujempia ja mummon vanhoista verhoista voi ommella leningin, mutta uusi kangas ei kestä samalla tavalla yhtä hyvin kuin ne mummon vanhat verhot.

Vielä siitä ahneudesta. Jotkut kirpparimyyjät ovat ahneita hintapyynnöissään. Olen huomannut, että saatetaan pyytää käytetystä vaatteesta samaa hintaa kuin mitä se maksaisi kaupassa uutena alennusmyynneissä. Siksipä parhaat löydöt tuleekin kauppojen alennusmyynneistä eikä enää kirpputoreilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe